شرکت ردسندز از پروژه جدید که یک تویوتا هایلوکس تفریحی و کمپر با قوای محرکه برقی و حداکثر شعاع حرکتی ۳۶۰ کیلومتر است رونمایی کرد. این وانت ژاپنی قرار است به یکی از سرسختترین خودروهای تفریحی دنیا بدل شود.
شاید وانتها و شاسی بلندهای دو دیفرانسیل زیادی در دنیا با ادعای سرسختی و خشونت وجود داشته باشند اما تنها یک خودروست که توسط مجریان تاپ گیر با عنوان تخریب ناپذیر شناخته شده و آنهم تویوتا هایلوکس نام دارد. وانت موردبحث قبلاً در نمونههای کمپر زیادی معرفی شده و حالا نیز شرکت ردسندز از قوای محرکه برقی در آن استفاده کرده است. اگرچه خود تویوتا چنین محصولی را ارائه نمیکند اما شرکت یاد شده یک وانت تفریحی برقی را برای گشتوگذار بیصدا در طبیعت مهیا کرده است.
ردسندز با شرکت Roev برای برقی سازی این خودرو همکاری کرده تا بنا به گفته خودشان اولین کمپر دو دیفرانسیل و تمام برقی استرالیا تولید شود. هایلوکس کمپر برقی همچنین یکی از اولین خودروهای تفریحی با قوای محرکه بدون آلایندگی در این کشور محسوب میشود. اگرچه پیش از این کمپرهای برقی متنوعی در دسترس خریداران استرالیایی بوده اما همگی آنها کاروانهای قابل یدک کشی بودهاند که برای بردن تجهیزات کمپینگ طراحی شدهاند و باتریهای لیتیومی بزرگی دارند.
برای مثال Retreat ERV اولین نمونه از کاروانهای برقی یدک کشی بوده که چندین سال پیش معرفی شد و برخی شرکتها همچون هارووک و کاندماین نیز چنین محصولاتی را تولید کردهاند؛ اما برخلاف خودروهای تفریحی برقی قابل یدک کشی، محصول جدید ردسندز و Roev که با نام رد روور شناخته میشود با اتکا به قوای محرکه خود تردد خواهد کرد. علاوه بر اینکه هایلوکس موردبحث دارای قوای محرکه جدیدی است فورد رنجر برقی هم تولید شده که از تجهیزات کمپینگ زیادی سود میبرد. هایلوکس و رنجر جزو پرفروشترین وانتهای استرالیا به شمار میروند و انتخاب آنها برای این پروژهها طبیعی به نظر میرسد.
هنوز مشخصات محصولات موردبحث اعلام نشده ولی ردسندز میگوید دادهها و مشخصات ناوگان کنونی هایلوکس خود را به Roev خواهد داد تا آنها راهحلی مناسب را برای یک خودروی کمپ دو دیفرانسیل پیدا کنند. Roev هماکنون دو نسخه متفاوت از هایلوکس و رنجر برقی را ارائه میکند که یکی دارای باتری ۶۴ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۲۴۰ کیلومتری است درحالیکه نسخه دوم از باتری ۹۶ کیلووات ساعتی با حداکثر برد ۳۶۰ کیلومتر سود میبرد. هر مدل همچنین به شارژر فابریک ۱۱ کیلوواتی، توانایی شارژ سریع ۸۰ کیلوواتی، ترمز احیا شونده و خروجی برق خودرو به وسایل خانگی مجهز است.
در نهایت ردسندز دو وانت کمپر خود را در کنار هایلوکس دو دیفرانسیل توربودیزل عرضه خواهد کرد. هر وانت از چادر سقفی که در استرالیا محبوبیت بالایی دارد استفاده خواهند کرد. مدلهای دونفره دارای کابین تکی یا اضافی به همراه چادری دونفره در سقف هستند درحالیکه مدل پنجنفره از طراحی دوکابین و دو چادر سقفی استفاده میکند. از جمله تجهیزات موجود در این مدلها میتوان به سیستم برقی، آشپزخانه با یخچال ۴۰ لیتری، اجاقگاز و تانک آب ۸۰ لیتری اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که آیا تنظیمات این وانت برقی تغییر خواهد کرد یا خیر اما یکی از موارد بدیهی حذف کپسولهای LPG و تمامی تجهیزات گازی به منظور نصب قوای محرکه برقی خواهد بود.
ردسندز چندین سال است که هایلوکس های کمپر را در اختیار مشتریان قرار میدهد. هایلوکس کمپر توربودیزل این شرکت گزینهای محبوب برای گشتوگذار در طبیعت بوده و از سیستم تعلیق آفرود، لاستیکهای هوی دیوتی، کمپرسور باد فابریک، سپر آفرود، اسنورکل و دو لاستیک زاپاس سود میبرد. این شرکت همچنین روی نصب زیرساختهای شارژ خودروهای برقی در چندین نقطه ویژه طبیعتگردی کار میکند. ردسندز به دنبال ارائه اولین کمپرهای برقی دو دیفرانسیل در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.
عارف
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲۳۶۰ کیلومتر برای کمپر که نیاز به برق زیادی برای روشنایی و پمپ آب و اجاق ( برقی ) نیاز داره اون هم تو کشور پهناوری مثل استرالیا یا امریکا و….. فکر نکنم جواب باشه . استرس اتمام باطری لذت طبیعت گردی و زهرمار میکنه واسه آدم
مهرزاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بزرگوار منظورش با موتور برقی شعاع ۳۶۰ کیلومتر حرکت میکنه وگرنه خودرو موتور دیزل داره
رحیم
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایی با برقیها مشکلی ندارم، حتا هوادارشون هم هستم ولی کمپر برقی بی معنی ترین وسله نقلیه است، کمپر باید برد بسیار زیاد داشته یاشه به اظافه مخزن سوخت خارجی، این فقط به درد رفتن به پارک شهری و پارک جنگلی حاشیه شهر میخوره.
با این بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر نمیشه از شارژر دور شد.
علیx76
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲طبیعت گردی اسمش روشه، یعنی جایی که دست تمدن ازش کوتاهه، برق توش نیست.
ماشینای طبیعتگردی (ایران) که من دیدم، علاوه بر ۷۰-۸۰ لیتر باک اصلی، باک دوم دستساز که معمولا ۱۰۰-۱۵۰ لیتر گنجایش داره به علاوه ۲ تا ۴ عدد گالن ۲۰ لیتری هم دارن که مجموعا نزدیک به ۳۰۰ لیتر سوخت میشه که با فرض صدی ۱۵ لیتر، ۲۰۰۰ کیلومتر رو کفاف میده.
حالا ماشین برقیای که ۳۶۰ کیلومتر برد اسمی داره و معلوم نیست تو شرایط واقعی تا چه حد افت میکنه، چطور میتونه ماشین طبیعتگردی باشه؟
مگه اینکه یه موتور برق با ۱۰۰ لیتر گازوییل همیشه همراه داشته باشی :)))
Behi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲کمپر فقط
۱.فورد سری ای
۲.بنز اسپرینتر
۳.ون شورولت
۴. نیسان ان وی
phonix
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط پراید USUSUSUS