تسلاتویوتاچشم اندازشورلت

بهترین شاسی بلندهای سه ردیف صندلی 2023؛ از تویوتا و آئودی تا تسلا و ریویان

تنوع جالبی از شاسی‌بلندهای پهن پیکر با ۶ یا ۷ صندلی در دنیا وجود دارد. این خودروها برای سفر با خانواده و حمل وسایل، بسیار محبوب هستند.

نه‌تنها مدل‌های بزرگ، بلکه کراس‌اورهای کوچک هم با سه ردیف صندلی تولید می‌شوند. در این مطلب، تلاش کرده‌ایم خودروهای جادار و کاربردی را معرفی کنیم؛ اما لازم است یادآور شویم که نمونه‌های کوچک‌تر، مثل تسلا مدل Y، لندرور دیسکاوری اسپرت، مرسدس بنز GLB و EQB و فولکس واگن تیگوان هم، نسخه‌ی سه ردیفه دارند. همچنین، انواع خودروهای کره‌ای، ژاپنی و خصوصا چینی با ابعاد بزرگ و کابین ۶ یا ۷ صندلی درحال تولید هستند که با هدف خلاصه نویسی و گزینش مشهورترین‌‌ها، معرفی نشده‌اند.

در مطلب پیش رو، خودروهای اندازه متوسط و بزرگ که برای مردم سراسر جهان کاربرد دارند، دیده می‌شوند. مدل‌های پهن پیکر مثل کادیلاک اسکالید و فورد اکسپدیشن و جیپ گرند واگونیر یا حتی مرسدس GLS در مقاله دیگری مقایسه خواهند شد.

در ادامه با هدف بهبود اطلاع‌رسانی، آستانه قیمت خودرو برای بازار امریکا، میانگین مصرف سوخت برحسب لیتر/ صد کیلومتر و امتیاز کارشناسان سایت موتوروان یا کاراند درایور، دیده می‌شود. حجم صندوق عقب نیز در سه حالت (تمام صندلی‌ها فعال، ردیف سوم خوابیده و دو ردیف خوابیده) بر حسب لیتر، نوشته شده است. تمام خودروهای ذیل، سیستم دو دیفرانسیل دارند.

آکورا MDX

قیمت ۵۱ هزار دلار – امتیاز ۹/۱
مصرف سوخت ۱۰/۵ با حجم صندوق ۴۵۳ و ۱۱۰۴ و ۲۰۲۲ لیتر

زیرمجموعه لوکس هوندا، به‌اندازه لکسوس در بازار جهانی مشهور نیست؛ اما برای علاقه‌مندان خودروهای ژاپنی، محبوبیت دارد.

آکورا MDX 

آکورا MDX جدید، چندان ارزان نیست و همراه پیشرانه ۳/۵ لیتر V6 تنفس طبیعی، هماهنگ با فناوری‌های مدرن به نظر نمی‌رسد. از سویی دیگر، قدرت ۲۹۰ اسب بخار، گشتاور ۳۶۲ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه، سیستم دو دیفرانسیل و انبوهی از امکانات جدید مثل سیستم صوتی ۱۶ اسپیکر، کارآمد هستند. نسخه توربوشارژ با قدرت ۳۵۵ اسب بخار هم وجود دارد.

آئودی Q7

قیمت ۶۰ هزار دلار – امتیاز ۸/۸
مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۴۰۰ و ۱۰۱۰ و ۱۹۷۰ لیتر

آئودی Q8 با نسخه سه ردیفه تولید نمی‌شود. همچنین با قیمتی حدود ۸۰ هزار دلار، خرید Q7 منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. احتمالا به همین دلیل، Q7 طی سال‌های اخیر، فروش بیشتری نسبت به Q8 داشته است.

آئودی Q7

مدل هیبرید Q7 با موتور ۳ لیتر توربوشارژ، ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در زمان ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با قیمت ۶۶ هزار دلار، ارزش خرید بسیار خوب فراهم می‌کند. نسخه ۶۰ هزار دلار، موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۶۰ اسب بخار دارد.

بیوک انکلیو

قیمت ۴۶ هزار دلار – امتیاز ۵/۵
مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۶۶۸ و ۱۶۳۴ و ۲۷۵۸ لیتر

خودروهای بیوک در چین تولید می‌شوند و از نظر کیفیت فنی، مشابه رقبای آلمانی یا ژاپنی نیستند. ابعاد بزرگ، طراحی جذاب و قیمت مقرون به صرفه، دلایل فروش بسیار خوب بیوک در سال‌های اخیر هستند.

بیوک انکلیو

برای بیوک انکلیو با موتور ۳/۶ لیتر تنفس طبیعی، ۳۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر وجود دارد. این خودرو در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و مجهز به انبوهی از امکانات ایمنی مدرن، در نسخه پایه است.

کادیلاک XT6

قیمت ۵۰ هزار دلار – امتیاز ۷
مصرف سوخت ۱۰ لیتر – حجم صندوق ۳۵۷ و ۱۲۱۸ و ۲۲۳۰ لیتر

طبیعتا برای خانواده‌های متمول امریکایی، خرید کادیلاک اسکالید ۸۳ هزار دلاری جالب است؛ اما XT6 با ابعاد و قیمت متفاوت، گزینه‌ی منطقی‌تری به نظر می‌رسد.

کادیلاک XT6

مدل پایه، موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر دارد. نسخه ۳/۶ لیتر V6 با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر نیز به قیمت ۶۰ هزار دلار فروخته می‌شود. این خودروها به ترتیب در زمان ۸ و ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسند.

شورولت تراورس

قیمت ۳۵ هزار دلار – امتیاز ۷/۵
مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۶۵۱ و ۱۶۴۲ و ۲۷۸۰ لیتر

علاوه‌بر تراورس، دیگر محصول بزرگ شورولت (تاهو / سابوربن) با ابعاد بزرگ و قیمت ۵۶ هزار دلاری، وجود دارد. شکی نیست که تراورس، از نظر قیمت و عملکرد و فضای کابین، یکی از بهترین شاسی‌بلندهای امریکا است. این مدل، مشتریان تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت را وسوسه می‌کند.

شورولت تراورس

تراورس با موتور ۳/۶ لیتر، ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در زمان ۷ ثانیه سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه سیستم تک یا دو دیفرانسیل تولید می‌شود.

دوج دورانگو

قیمت ۴۱ هزار دلار – امتیاز ۷
میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر با حجم صندوق ۴۸۷ و ۱۲۲۶ و ۲۴۰۰ لیتر

دورانگو به دلیل سبک طراحی عضلانی، یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای ساخت امریکا است که البته به‌ندرت در دیگر نقاط جهان دیده می‌شود. این خودرو، کوچک‌تر از شورولت تراورس یا بیوک انکلیو است و به همین دلیل در نسخه‌ی سه ردیفه، چندان جادار نیست. دورانگو در رتبه‌بندی بین ۲۰ شاسی بلند اندازه متوسط سایت کار اند درایور، رتبه ۱۹ دارد.

دوج دورانگو

نسخه پایه از دوج دورانگو، موتور ۵/۶ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر دارد. این مدل در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

تویوتا گرند هایلندر

قیمت ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار- امتیاز نامشخص
مصرف سوخت ۷ لیتر با حجم صندوق ۵۹۱ و ۱۶۷۵ و ۲۷۶۰ لیتر

گرند هایلندر، خودروی جدید تویوتا با ابعادی بزرگ‌تر از هایلندر است که احتمالا با آستانه قیمت ۴۵ هزار دلار، سال ۲۰۲۴ تولید می‌شود.

تویوتا گرند هایلندر

مدل پایه مجهز به موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۶۵ اسب بخار خواهد بود و دو نسخه هیبرید ۲۴۳ و ۳۶۲ اسب بخار نیز تولید خواهند شد. گرند هایلندر مجهز به قوی‌ترین پیشرانه، حدود ۵۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت و در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهد رسید.

ریویان R1S

قیمت ۸۰ هزار دلار – امتیاز ۸/۵
توان پیمایش ۴۲۰ کیلومتر با حجم صندوق ۵۰۰  و ۱۳۲۲ و ۲۵۰۰ لیتر

شاسی‌بلند ریویان در کلاس برقی، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای دنیا است. این مدل قابلیت‌های بسیار خوب برای کاربری روزانه، سفرهای خانوادگی و طبیعت‌گردی آفرود دارد.

ریویان R1S

مدل پایه، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ی گران‌تر با قدرت ۸۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳۱ نیوتن‌متر هم وجود دارد که در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. از نظر هزینه برق در بازار امریکا، مصرف انرژی ریویان R1S معادل ۳/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر است.

تسلا مدل X

قیمت ۱۰۰ هزار دلار – امتیاز ۶/۵
توان پیمایش ۵۸۰ کیلومتر با حجم صندوق ۴۲۴ و ۹۵۷ و ۲۳۱۴ لیتر

شاسی‌بلند پرچمدار تسلا، ابعاد بزرگ و پهن ‌پیکر ندارد اما به لطف خلاقیت در طراحی، گزینه‌ای جالب برای علاقه‌مندان خودروهای سه ردیفه است.

تسلا مدل X

نسخه استاندارد مدل X با قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۵ نیوتن‌متر، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. تسلا X پلد با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار و امکان ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در ۲/۶ ثانیه هم وجود دارد. توان پیمایش تسلا مدل X صد هزار دلاری، حدود ۵۸۰ کیلومتر و معادل هزینه بنزین ۲/۵ لیتر در صد کیلومتر خودروهای احتراقی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2859 ديدگاه)

    مجدد تاکید می کنم خدمت دوستان
    “در مطلب پیش رو، خودروهای اندازه متوسط و بزرگ که برای مردم سراسر جهان کاربرد دارند، دیده می‌شوند. مدل‌های پهن پیکر مثل کادیلاک اسکالید و فورد اکسپدیشن و جیپ گرند واگونیر یا حتی مرسدس GLS در مقاله دیگری مقایسه خواهند شد.”

    موافقم 83
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اول اومدم بگم اون بیوک چقدر قِشَنگه !

      اما بیشتر که دقت کردم ، فهمیدم این رنگ نقره‌ای و تابش خورشیدهِ که جذابش کرده !

      موافقم 22
      مخالفم 52
      1. زیزیگولو

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        از نظر من بهترین سه نفره های دنیا آمریکایا و ژاپنیا هستن

        موافقم 33
        مخالفم 25
        1. محمد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (344 ديدگاه)

          سه نفره ؟

          موافقم 15
          مخالفم 10
        2. زیزیگولو

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          محمد راست میگی …. منظورم سه ردیف صندلی بود

          موافقم 18
          مخالفم 5
    2. Tesla

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      البته آقای اشتری ، مدل x هم با ۵۰۲۵ میلی متر طول و ۲۰۰۰ میلی متر عرض ، جزو شاسی های فول سایز محسوب میشه ( هر چند که از غول هایی مثل اسکالید یا نویگیتور کوچک تر هست )

      موافقم 6
      مخالفم 27
  2. DFS

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق است ژاپن و امریکا .

    موافقم 42
    مخالفم 12
  3. علی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    مینی ون بهتره
    آقای اشتری تایید کن لطفا

    موافقم 7
    مخالفم 22
  4. POUYAN

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    توی متن نوشته:
    “آئودی Q8 هم با نسخه سه ردیفه تولید می‌شود اما با قیمتی حدود ۸۰ هزار دلار”
    ولی آئودی Q8 سه ردیفه به صورت کارخانه ای اصلا وجود نداره.

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      بله درست گفتین، تصحیح کردم

      موافقم 15
      مخالفم 8
  5. F

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    تراورس خیلی چشممو گرفت.
    عجیب تو دل برو بود برام توی این مطلب، تا الان اینقدر نظرمو جلب نکرده بود.

    موافقم 18
    مخالفم 6
  6. سبحان

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    اون ریویان بینشون خیلی چشم گیره
    بعد هم تسلا و درانگو
    تسلا به خاطر تکنولوژی هاش و درانگو به خاطر ظاهرش

    موافقم 12
    مخالفم 8
  7. LAMBORGHINI

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از دوج دورانگو خوشم اومد

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. sina

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    آکورا واقعا بی نقصه

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. phonix

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      قدرت باید بیشتر میبود توجه داشته باش که توجه اصلی توی این ماشین بر پرفورمنس بوده تو این ماشینا ائودی عالیه
      البته نمیدونم چه اسراری دارن این بچه های هوندا که اسب بخار نمیدن به این بدبختا این ماشین لوکسه برادر خریدارش دنبال خرج کردنه خوب براش فراهم کن

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. sina

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        ماشین خانواده اس بیشتر و قیمت و استهلاک مزیت اصلی اکورا تو رقابت هست
        نمیتونه فداشون کنه

        موافقم 4
        مخالفم 2
  9. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    همشون خوبن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. Poria

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    حق ائودی بیشتر بود

    موافقم 3
    مخالفم 4
  11. MehdiTurbo

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    هیچ کودوم از دید من the wow نبود
    دوج دوست داشتم درانگو ولی داخلش خیلی قدیمی شده
    شورولت و تویوتا بینشان برام جذابتر بودند بین بقیه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. Hamilton1970

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    همشون به نوبه خودشون جذابیت دارن
    کلا من شخصا با SUV ها و کراس‌اور های سه ردیفه خیلی حال میکنم و حس جالب و خوبی برام داره
    امیدوارم که پاشون به جاده های ایران هم باز بشه…

  13. حسن

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    بیوک انکلیو و شورلت تراورس را انتخاب میکنم بیوک که یه جیگر ساخته شورلت هم بمثل همیشه یه خودروی عضلانی و با بهت با رخ محشر ساخته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا