جیامسی یوکان، فورد اکسپدیشن، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر در لوکسترین نسخههای خود به مصاف هم رفتهاند تا بهترین شاسیبلند فول سایز بازار را مشخص کنند.
چهار نمونه از بهترین شاسیبلندهای بزرگ شاسی مستقل حال حاضر بازار را گرد هم جمع کردهایم تا نبردی جذاب را بین آنها ترتیب دهیم. اینها شاسیبلندهایی برای حمل سرنشینان زیاد، جابجایی بارهای بزرگ و یدک کشی تریلرهای سنگین هستند درحالیکه در تیپهای بالایی از تجمل، تکنولوژی و راحتی چشمگیری برخوردارند. ما یک هفته را از صرف رانندگی با این چهار خودرو کردیم و در پایان، با توافق همه آزمایشکنندگان، بهترین شاسیبلند بزرگ بازار انتخاب شد.
مقام چهارم: فورد اکسپیدیشن پلاتینوم مکس
در هر رقابتی یک بازنده وجود دارد و در اینجا این عنوان به فورد اکسپیدیشن میرسد. این خودرو حتی در تیپ بالا ردهٔ پلاتینوم و نسخهٔ کشیدهٔ مکس هم در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد. شاسیبلند فول سایز فورد قدیمیترین عضو این جمع محسوب میشود و با وجود اینکه اخیراً فیسلیفتی را تجربه کرده است اما ظاهر آن بهاندازهٔ سه خودروی دیگر جذاب نیست.
داخل
هرچند اکسپدیشن در ظاهر جذابیتی ندارد اما این کاستی را با اندازه بزرگ خود جبران میکند. نسخه مکس حدود ۳۰ سانتیمتر طول و ۲۳ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به اکسپدیشن معمولی دارد و کشیدهترین خودروی این جمع محسوب میشود اما بهجز افزایش جزئی فضای سر در ردیف سوم صندلیها، تمام این افزایش طول به فضای بار اختصاص داده شده است. این موضوع در کنار بیشترین ظرفیت یدک کشی و امکان باز کردن شیشه عقب جدای از درب صندوق، اکسپدیشن را به مناسبترین گزینه برای حمل بار تبدیل میکند. صندلیهای ردیف سوم این ماشین فضای کاملاً مناسبی برای بزرگسالان دارند اما در ردیف دوم فضای سر متوسط بوده و صندلیهای کاپیتانی بهاندازهٔ جیپ یا جیامسی بدن را حمایت نمیکنند. در جلو، طراحی داشبورد اکسپدیشن منطقی است و حالا به نمایشگر لمسی عمودی بزرگی مشابه موستانگ Mach-E مجهز شده است.
قوای محرکه
پیشرانهٔ V6 اکوبوست فورد امتیاز بالایی کسب میکند زیرا هرچند روی کاغذ کمترین قدرت را دارد اما در عمل از گشتاور کافی برخوردار است. همچنین اکسپدیشن تنها شاسیبلند این جمع محسوب میشود که به بنزین سوپر نیازی ندارد و این مزیت بزرگی است. به لطف سیستم تعلیقی که دائماً کنترل میشود و از سیستم پیشبینی مسیر بهمنظور آماده شدن برای بدترین دستاندازها استفاده میکند، کیفیت سواری خوب است ولی بااینحال نمیتواند نرمی تعلیق بادی جیپ و جیامسی را داشته باشد.
جمعبندی
بهطورکلی، اکسپدیشن نمیتواند در حد رقبا باشد و هرچند نقاط قوتی دارد اما برای رقابت با این گروه قدرتمند کافی نیست. بااینحال، اگر فضای بار و ظرفیت یدک کشی در اولویت شما باشد، این ماشین هنوز هم گزینهٔ مناسبی خواهد بود.
مقام دوم (مشترک): جیامسی یوکان دنالی اولتیمیت
شاسیبلندهای فول سایز جنرال موتورز برای چندین دهه اصلیترین خودروهای این کلاس بودهاند و یوکان دنالی به گزینهٔ موردعلاقهٔ کسانی تبدیل شده که خواهان یک شاسیبلند شاسی مستقل لوکستر هستند. برای مدل ۲۰۲۳، حتی نسخهای لوکستر بنام دنالی اولتیمیت هم ارائه شده است.
داخل
نسخهٔ جدید دنالی اولتیمیت با تودوزی چرمی قهوهای، نمایشگرهای سرگرمی برای ردیف دوم، صندلیهای ردیف سوم تاشو برقی، صفحه آمپر دیجیتالی، سانروف پانوراما و تهویهٔ صندلیهای جلو، کابین یوکان را به سطح جدیدی ارتقاء داده است. همچنین طراحی داخلی خودرو هم با متریال باکیفیت، بهعنوان دومین مدل برتر در این گروه انتخاب شد. صندلیهای ردیف دوم تجربهٔ راحتی را فراهم میکنند و یوکان از بهترین سانروف پانوراما در این رقابت بهره میبرد اما برای سرنشینان ردیف سوم شرایط چندان خوب نیست زیرا اینجا با فضای سر نهچندان زیاد، ستون C پهن و پنجرهٔ سوم کوچک، فضای خفهای دارد. در بخش فضای بار نیز یوکان خیلی حرفی برای گفتن ندارد زیرا هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، پس از تویوتا کمترین فضای بار را دارد اما با خواباندن صندلیهای ردیف دوم و سوم، فضای بار آن حتی از اکسپیدیشن کشیده هم بیشتر میشود. همچنین اگر به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، نسخهٔ کشیدهٔ XL وجود دارد.
قوای محرکه
یوکان دنالی اولتیمیت با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ارائه میشود که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این یکی از تنها دو موتور V8 گروه محسوب میشود و تنها پیشرانهٔ توربوشارژ هیبریدی تویوتا از آن قویتر است. واکنش موتور V8 یوکان خوب است و هرچند موج گشتاور اولیهٔ رقبای توربو مثل اکسپدیشن را ندارد ولی ما پیشرانهٔ جیامسی را به موتور فورد ترجیح میدهیم. یوکان دنالی با سیستم تعلیق بادی، نهتنها راحتی سواری عالی و هندلینگ شگفتانگیزی را ارائه میکند بلکه وزن خود را هم بهتر از سه خودروی دیگر پنهان میکند.
جمعبندی
بدون شک جیامسی یوکان دنالی اولتیمیت بهترین خودروی این رقابت است اما دو مشکل دارد. مورد اول قیمت گران است. این دنالی با قیمت ۹۷,۴۶۰ دلار در نمونهٔ آزمایشی ما، حدود ۱۶ هزار دلار از سکویا و واگنییر گرانتر است. مورد بعدی هم مصرف سوخت بالا با ۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر و ۱۳ لیتر در بزرگراه است که حتی در این کلاس هم مصرف بسیار بالایی محسوب میشود. این دو مشکل یوکان دنالی را از کسب پیروزی در این رقابت باز داشتند.
مقام دوم (مشترک): تویوتا سکویا کپستون
وقتی تمام امتیازات را جمع زدیم، جدیدترین عضو جمع با یوکان مساوی شد. البته این به معنای یکسان بودن دو خودرو نیست زیرا سکویا با سه رقیب دیگر کاملاً متفاوت است و نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد.
داخل
کپستون بالاترین تیپ سکویا است و حکم دنالی را برای این خودرو دارد. این تیپ از تودوزی چرمی نرم مشکی و کرم بهره میبرد اما در صندلیهای ردیف دوم پایینترین امتیاز را کسب میکند زیرا این تنها خودروی گروه است که صندلیهای ردیف دوم آن به جلو یا عقب کشیده نمیشوند. در صندلیهای ردیف سوم شرایط بدتر میشود زیرا این صندلیها برای تمام کسانی که دوران دبستان را گذراندهاند کاملاً ناراحت خواهند بود. ارتفاع نشیمنگاه صندلیها از زمین کم است و به همین دلیل زانوهای بزرگسالان در سینهٔ آنها قرار میگیرد. همچنین هرچند صندلیهای ردیف سوم را میتوان تا ۱۵ سانتیمتر به عقب کشید اما حتی در عقبترین حالت هم کمترین فضای پا را در مقایسه با سه رقیب دیگر دارد. در اینجا فضای سر نیز تنگ است و سکویا کوچکترین فضای بار را دارد. از سوی دیگر اما تویوتا مجموعهٔ کاملی از تکنولوژیهای مدرن و تجهیزات رفاهی را در سکویا ارائه کرده که قابلتوجهترین آنها تهویهٔ صندلیهای ردیف دوم است.
قوای محرکه
شاید تعجب کنید که سکویا با وجود نمایش ضعیف در بخش فضای داخلی چطور توانست مدال نقره را از آن خود کند. دلیل اصلی این موضوع پیشرانهٔ هیبریدی است که استاندارد جدیدی را در این کلاس تعیین میکند. موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی تویوتا هرچند با ۴۳۷ اسب بخار قدرت فقط کمی از یوکان قویتر است اما گشتاور آن از هر سه رقیب بسیار بیشتر است (۷۹۰ نیوتن متر). گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم هماهنگی خوبی با موتور دارد و تنها یک اشاره به پدال گاز کافی است تا عقربهٔ سرعتسنج بالا برود. بهتر از این، مصرف سوخت سکویا است که با ۱۱.۷ لیتر بهصورت ترکیبی، از همه کمتر است. بااینحال، اکسل صلب عقب و فقدان تعلیق بادی سواری ناراحتی را به دنبال دارد و حتی یک فشار سبک روی پدال ترمز باعث شیرجهٔ دماغه به جلو میشود که اعتمادبهنفس راننده را کاهش میدهد.
جمعبندی
ارزانترین قیمت در نمونهٔ مورد آزمایش به همراه پیشرانهٔ چشمگیر به جبران معایب ذاتی سکویا کمک کردند. این یک شاسیبلند سه ردیفه برای کسانی است که عمدتاً فقط از دو ردیف صندلیها استفاده میکنند. این ماشین در فضای داخلی کاستیهای زیادی دارد اما تجهیزات بیشتری را با قیمتی کمتری نسبت به رقبا ارائه میکند.
مقام اول: جیپ واگنییر سری II
جیپ واگنییر جدید که در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد، شکافی را در سبد محصولات گروه کرایسلر پر کرده که مدتها خالی بوده است. این خودرو که بر اساس نسخهٔ اصلاحشدهای از شاسی پیکاپ رم ساخته شده، با موتور ۵.۷ لیتری V8 عرضه میشود اما نسخهٔ کشیدهٔ آن به موتور جدید شش سیلندر خطی هوریکین مجهز شده است.
داخل
واگنییر در داخل واقعاً خوب است. در اینجا طراحی، چیدمان و کیفیت متریال تحسین همه را برانگیخت و سرنشینان ردیف دوم از فضای سر و پای زیادی بهره میبرند. هرچند واگنییر تنها خودروی گروه با صندلیهای نیمکتی در ردیف دوم بود اما از لحاظ راحتی سرنشینان در رتبهٔ اول قرار گرفت. همچنین صندلیهای ردیف سوم نیز دقیقاً مثل ردیف دوم راحت و جادار هستند. ممکن است واگنییر از بیرون مثل یخچال به نظر برسد اما در ردیف سوم فضای واقعاً راحتی را فراهم میکند. در بالای سر این صندلیها هم پانل شیشهای اختصاصی تعبیه شده که نور طبیعی را وارد کابین میکند. از لحاظ فضای بار اما واگنییر چه هنگام باز بودن و چه تا کردن صندلیها، در میانهٔ گروه قرار میگیرد و تا کردن صندلیهای ردیف دوم و سوم آن در مقایسه با دیگر رقبا دشوارتر است زیرا در اینجا دکمهای وجود ندارد که با فشردن آن صندلیها بهراحتی تا شوند.
قوای محرکه
موتور همی واگنییر نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما کمترین گشتاور گروه را ارائه میکند. بااینحال، موتور عملکرد بسیار نرمی دارد هرچند که طبق آزمایشهای قبلی، موتور توربوشارژ جدید هوریکین از هر نظر از این ۵.۷ لیتری همی بهتر است. واگنییر اما در راحتی سواری خودروی بیرقیبی است زیرا بسیار نرم بوده و سرنشینان آن به ندرت احساس ناراحتی خواهند کرد. این مهم به لطف سیستم تعلیق بادی حاصل شده است که به کنترل وزن ۲.۸ تنی این شاسیبلند بزرگ هم کمک میکند.
جمعبندی
قیمت نمونهٔ آزمایشی واگنییر سری II ما تنها چند صد دلار از ارزانترین نسخهٔ سکویا گرانتر بود. البته در این خودرو برای پایین نگه داشتن قیمت برخی آپشنها مثل پکیج یدک کشی سنگین ارائه نشدهاند ولی بااینحال، خودروی آزمایشی ما به بسیاری از تجهیزات لوکس مثل صفحه آمپر دیجیتالی، تهویهٔ صندلیهای جلو، سانروف پانوراما و رینگهای ۲۲ اینچی مجهز بود. با راحتی عالی سرنشینان، کیفیت سواری عالی، پیشرانهٔ نرم و کابین لوکس، واگنییر بازگشت پیروزمندانهای به بخش شاسیبلندهای فول سایز شاسی مستقل برای گروه کرایسلر محسوب میشود. این خودرو ممکن است در این کلاس یک تازهوارد باشد اما در حال حاضر بهترین شاسیبلند فول سایز بازار محسوب میشود.
مقایسه مشخصات فنی
فورد اکسپدیشن | جیامسی یوکان | تویوتا سکویا | جیپ واگنییر | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 | ۵.۷ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو هیبریدی | طبیعی |
قدرت | ۳۸۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۳۷ اسب بخار | ۳۹۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۶۲۳ نیوتن متر | ۷۹۰ نیوتن متر | ۵۴۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۵,۶۳۶ میلیمتر | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۵,۲۸۵ میلیمتر | ۵,۴۳۵ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۹ میلیمتر | ۲,۰۵۷ میلیمتر | ۲,۰۲۷ میلیمتر | ۲,۱۲۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۴۰ میلیمتر | ۱,۹۴۳ میلیمتر | ۱,۸۹۲ میلیمتر | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
وزن | ۲۶۲۸ کیلوگرم | ۲۶۴۳ کیلوگرم | ۲۸۰۵ کیلوگرم | ۲۸۰۷ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۴۰۸۰ کیلوگرم | ۳۶۳۰ کیلوگرم | ۴۰۷۰ کیلوگرم | ۳۲۵۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۱۰۲۰ لیتر | ۷۲۰ لیتر | ۶۳۰ لیتر | ۷۷۵ لیتر |
قیمت پایه | ۵۵,۶۷۰ دلار | ۵۵,۷۹۵ دلار | ۵۹,۸۹۵ دلار | ۶۰,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۸۹,۴۸۰ دلار | ۹۷,۴۶۰ دلار | ۸۱,۶۶۵ دلار | ۸۲,۳۳۰ دلار |
(Ali(chevynova
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ماشالاه جیپ پدر شاسی بلند های جهان
اولین تولید کننده شاسی بلند های لوکس جهان در سال 1963
جیپ سلطان افرودهای جهان غیره نفر اولی براش عجیب بود اگه بشه
فقط انگلستان
۱۷ اسفند ۱۴۰۱واژه سلطان برای شاسی بلند سازی آمریکا درست نیست
آمریکا کاری به تولید خودرویی شاسی بلند که از هر نظر عالی باشه نداره
این ابعاد خیلی بزرگ و این نوع طراحی به دلیل آیرودینامیک و فشار هوا باعث برهم خوردن کیفیت سواری خودرو میشه
همچنین فاصله زیاد محور عقب با انتهای خودرو هندلینگ رو داغون میکنه یعنی هرچه فاصله محور عقب با انتهای خودرو بیشتر باشه هندلینگ بدتر میشه که از این لحاظ شاسی بلندهای فول سایز آمریکایی صاحب سبک هستند
یا ارتفاع زیادشون باعث ایجاد مرکز ثقل بدتر و در نتیجه کیفیت سواری بدتر میشه مثلا کج شدن خودرو در سر پیچ ها
و کلی ایراد دیگه که خنده داره آمریکا برترین شاسی بلندساز خطاب بشه.
ARMAN سابق
۱۷ اسفند ۱۴۰۱اگه آمریکا نبود همون رنجروورم الان نبود
آمریکا این کلاسو خلق کرد با سابربن تو سال 1932 که برای بار هزارمه دارم اینجا می نویسم.
این چیزا سلیقه ایه
من خودم ماشین بزرگ دوست دارم و هر چی بزرگ تر باشه از نظر من بهتره
یکی هم مثل شما یه ماشین با ابعاد منطقی تر و هندلینگ بهتر دوست داره مثل رنجروور
پس نمیشه گفت کدوم بهتره کدوم بدتره چون هر کدوم سبک خاص خودشونو دارن
R@min
۱۷ اسفند ۱۴۰۱این حرف برای همه محصولات دهه ۷۰ صدق می کنه !!!
وقتی انواع تعلیق بادی و مغناطیسی و چند اتصالی در کنار آنتی رول و کلی راهکار در تعادل سازی هست دیگه این حرفا مثل جوک می مونه.
فول سایز برای آمریکاست و بهترین نوعشم می سازه. انشالا که تجربه سواری این سبک رو داشتین نظرتون عوض میشه.
مازیار
۱۷ اسفند ۱۴۰۱پس حقش هست که جواد رضویان کلاه معروف عموسام رو سرش بزاره و بگه این کلاس واس ماس😄
R@min
۱۷ اسفند ۱۴۰۱😂😂😂😂
عمو جواد بلده کاره خودش می دونه.
سوشیانت
۱۷ اسفند ۱۴۰۱اسمش شاسی بلند فول سایزه یعنی هر چی بزرگتر بهتر و قرار نیست باهاش مسابقه بدیم که هندلینگ و اینجور چیز ها مهم باشه
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱پ ن پ لندروور های دهه پنجاه شمسی لابد پادشاه بودن یا تویوتا کالسکه که با چهل کیلومتر میپیچیدی به زیارت خورشید بدون استنثا نائل میشیدی دهه پنجاه که بلیزر و فورد و سابربن و جیپ چروکی یا واگونیر با اون کیفیت خوب تولید میشدن یا رنجروور با اون موتور داغون هشت سیلندر سرطانی ۱۳۰ اسبی ضعیف که همونم جی ام بهش قرض داده بود . آقایان عزیز بخاطر خدا دست از جبهه گیری تعصب کورکورانه بردارید اگه شماها شنیدید از نسل قبل . بنده خودم با تمام ماشینهای دهه پنجاه شمسی تجربه رانندگی دارم لطفا سوار بر یک فورد یا چروکی دهه پنجاه شمسی بشو بعد نظر بده ابدا با تویوتاهای هم دوره و لندروورهای شبیه فرغون قابل مقایسه نیستن بخدا زشته در کنار هم قرار دادن این خودروها. ببینید تکنولوژی به جایی رسیده که تقریبا به تمام برندهای مشهور مثل تویوتا و جیپ و شورولت و لندروور بعد از سال ۲۰۲۰ میشه یه نمره بین ۷۰ تا ۸۰ داد پس انقدر جبهه نگیرید اصلاح کنید این اخلاق بچه گانه
مازیار
۱۸ اسفند ۱۴۰۱هرچند شما با همه ماشینهای دهه پنجاه تجربه رانندگی دارید اما اگه اجازه بدید تجربه car and driver رو معتبر تر بدونیم
https://www.pedal.ir/toyota/tested-1990-luxury-off-road-suv-comparison/
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱آقا مازیار گل ماشین دهه ۹۰ چه ربطی به ماشین دهه شصت و اوایل هفتاد میلادی داره شما اینو ملاک قرار میدید. واقعا دیگه سکوت میکنم به احترام اینهمه علم. برادر عزیز من اولا من گفتم خودروهای دهه ۵۰ شمسی شما لندکروزر دهه پنجاه رو سرچ کن و ببین و حتی لندروور . ولی رنج روور بازم طراحی و فنربندی به شدت عالی داره من فقط از لحاظ موتوری مثال زدم رنجروور رو . امیدوارم انقدر تعصب نباشه فقط همین همه قبول داریم صنعت خودرو آمریکا در دهه هشتاد و نود به معنای واقعی سقوط کرد عزت زیاد
رامتین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱آقا مازیار عزیز شما ماشین سی سال قبل رو داری با لندکروزر و لندروور دهه 90 مقایسه میکنی؟ مقایسه اینه که میگه جیپ توان رقابت با خودروهای سی سال بعد خودش رو داره😅
مازیار
۱۸ اسفند ۱۴۰۱جیپ و رنجروور مورد آزمایش هردو تکامل یافته مدلهای دهه هفتاد خودشون بودن یعنی معادل دهه پنجاه خودمون و هیچکدوم تفاوت بنیادی با نمونه های اولیه نداشتن پس تا حد زیادی میتونه ملاک قرار بگیره
مقایسه لندروور با چروکی هم که …
موتوری هم که رامین/رامتین عزیز خودت اشاره کردی موتور سرطانو کی داد؟😄
مازیار
۱۸ اسفند ۱۴۰۱فورد و چروکی هم با لندروور نباید مقایسه بشه دوست من
لندروور یک ماموریت داشته اونم جان سخت بودن در مسیرهای خشن که به بهترین نحو ممکن اونو انجام داده
میزان سختی و مقاومت شاسی و کلا قطعات زیربندی لندروور با اختلاف و بطور مطلق و بدون بحث از تمام آفرودرهای رقیبش بالاتره اینو تمام مکانیک های قدیم تایید می کنن
رامین
۲۱ اسفند ۱۴۰۱مازیار جان داداش گلم رنروور در دهه هفتاد کجا چهار درب ساخته کلا دو درب بود آقا دیگه بحث نمیکنم الان میفهمم که چرا بعضی که استاد امثال بنده هستن چرا اظهار نظری نمیکنن چون واقعا میخ در سنگ نمیره هر چی با مدرک میگم باز هم حرف خودتون رو میزنید اینجا مبارک خودتون و نظراتتون و جبهه گیریها و تعصبهای بچه گونتون . خیلی سخت نیست یه سرچ کن تویوتا و لند روور و حتی پاترول دهه پنجاه دو نیگاه کن کنار بلیزر یا فورد یا چروکی. متاسفم واستون
آرتین
۱۹ اسفند ۱۴۰۱بخدا میدزدنت، با این سطح از اطلاعات، حاجی نمیدونی بدون یه وانت آمریکایی مساویه با یه کشنده سنگین یعنی واقعا توان کشندگیش با توان یه ترلی برابری میکنه
پاشو جمعش کن یعنی جنرال موتورز آمریکا که هزاران متخصص و طراح داره … از تکنولوژیای جدید عقبترن یا توانشو ندارن که معایب و برطرف کنن
اصلا آدم حضرت یوکان رو که میبینه مات و مبهوت این همه عظمت و زیبایی و تکنولوژی بسیار پیچیده میشه و واقعا باید ابرکارخانه جنرال موتورز رو تحسین کرد
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱با اینکه عاشق تویوتا هستم ولی اینجا جیپ انتخابمه ، موتور تنفس طبیعی ش حرف نداره ، بعداز جیپ هم تویوتا را انتخاب میکنم
sepehr
۲۰ اسفند ۱۴۰۱تویوتا چیپ عاشق شدن داره اخه
مازیار
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یوکان از همه جذاب تره
ظاهرش انگار اس یو وی فول سایز امریکایی رو کامل تعریف می کنه
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یکیش چشم بسته بدین ب من برم
کاری ندارم دیگ
Muty
۱۹ اسفند ۱۴۰۱دقیقا
هر کدومش انتخاب بشه ، طرف ضرر نکرده
همه شون عالی عالی
تفاوت ها اونقدر ها محسوس نیست در عالم واقعیت
60هزار تا (میانگین قیمت)
50 هزارتومن (قیمت دلار)
میشه 3 تومن
من حاضرم 5م بدم به انتخاب خودشون یکیش رو بدن من :-)
R/T
۱۷ اسفند ۱۴۰۱جیامسی یوکان دنالی اولتیمیت چه رخ گنگی داره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/Cars-5-5.jpg
عارف
۱۷ اسفند ۱۴۰۱پیروزیه واگنییر قابل پیش بینی بود . شاسی های آمریکایی واقعا خواستنی هستند
فورد
۱۷ اسفند ۱۴۰۱بنظرم مقایسه جالبی نبود طراحی فورد بنظرم خیلی هم جذابه ولی ترتییب انتخاب من جی ام سی فورد جیپ و در اخر تویوتاست
مشتاقی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱وسط اینا تویوتا نخودی است
تویوتا اصلا در حد و انداره بقیه نیست، جذابیتی هم نداره.
corvette
۱۷ اسفند ۱۴۰۱من خودم یوکان رو دوست دارم
BMW/M-POWER
۱۷ اسفند ۱۴۰۱انتخابم قطعا تویوتا
“دلیل اصلی این موضوع پیشرانهٔ هیبریدی است که استاندارد جدیدی را در این کلاس تعیین میکند.”
چه گشتاوری به به
توی این سگمنت گشتاور بالا لذت رانندگی رو دو چندان میکنه
موتور تویوتا هم فرقی نداره توربو باشه یا اتمسفریک کلا هزینه و خرابیش پایینه
Amir Machine
۱۷ اسفند ۱۴۰۱تو این کلاس چیزی که بیش از همه مهمه جاداری و راحتی کابینه که میبینیم شرایط تویوتا چطوریه، مشکل سواری هم که به جای خود
این کلاس اول و آخرش مال آمریکاییهاس
BMW/M-POWER
۱۷ اسفند ۱۴۰۱همه ی اینا درست میشه به مرور ولی در کل همش فدای اون موتور با اون گشتاورش
نظر مجلات هم فرق میکنه بعضی از مجلات از سواری و کابینش انتقاد کردن ولی میانگین نظرات قابل قبول بوده
بعدم این نظر شخصیه به کسی مربوط نیست
شما چیپ سوار شو ما هم اگر شرایطش بود تویوتا سوار میشیم
سوشیانت
۱۷ اسفند ۱۴۰۱خب اون گشتاور هم درست میشه به مرور
زیزیگولو
۱۷ اسفند ۱۴۰۱من جی ام سی یوکان رو انتخاب میکنم ولی اگه لندکروزم تو این جمع بود لندکروز رو انتخاب میکردم
HesamS500
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یوکان چه رخ با ابهتی داره
البته که همشون معرکه هستن
گلاب
۱۷ اسفند ۱۴۰۱جیپ خیلی خوبه
احمدرضا
۱۷ اسفند ۱۴۰۱انتخاب من جی ام سی
Amir Machine
۱۷ اسفند ۱۴۰۱برداشتن یوکان دنالی اولتیمیت که همسطح نویگیتور و گرند واگنییر هست رو آوردن بعد میگه قیمتش گرونه!!
خب معلومه که از اونا گرونتره چون همسطحشون نیست، دنالی اولتیمیت یه نسخه لوکس واقعیه، برای این مقایسه دنالی معمولی کافی بود و قطعاً بهترین ماشین این کلاسه
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یوکان واقعا ابهت تمام عیاری داره و به نظرم تو بحث کابین رقابت بین واگنییر و سکویاست در بحث پیشرانه
تویوتا واقعا فوق العاده کار کرده و رقیبی نداره. هر چند گفته واگنییر خیلی نرم و راحته و تو این کلاس غولها، واقعا نرمی و راحتی یه امتیاز چشمگیر هست
علی
۱۷ اسفند ۱۴۰۱بالاخره کدوم همش رو گفتی که بهترین هست 😂
R@min
۱۷ اسفند ۱۴۰۱جی ام سی یوکان در تیپ دنالی با اختلاف فاحشی از همه رقباش بهتره و یه فول سایز کاملا لوکس هست که میره کنار اسکلید و نویگیتور و در ازای این قیمت فقط پرستیژ آرم اسکلیدو نداره. راجب مصرف سوخت هم اگر جیپ رو به قدرت یوکان می رسوندن همون مصرف سوخت افتضاح رو داشت. متاسفانه جی ام موتور مدرن مناسبی برای محصولات رده بالاش در کراس ها و suv نمیزاره در حالی که موتور LTA رو داره اما بخاطر افرایش قیمت استفاده نمی کنه. در کل موتور پوشراد رو یه ماشین ۱۰۰ هزارتایی در اسکلید و یوکان و واگونییر مقداری تو ذوق می زنه و از لحاظ فنی هم خیلی عقب تر از اکوبوست هستن.
MASOUD 0099
۱۷ اسفند ۱۴۰۱جی ام سی یوکان انتخابم هست 🔥🔥🔥🔥
Amard
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یه جوری بهم میپرید انگار سهام دار یا مالک این ماشینها هستید ضمنا جای سابرین و نویگیتور و اسکالید خالی در ضمن نظر شخصیم تویوتا واقعا جذاب خیلی حرف از یه کشور خارجی بیای قیمت هم سطح داخلی باش قدرت موتور بالاتر مصرفش کمتر
Alan.r
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یوکان باید اول میشد ظاهر و کابین بهتری نسبت به جیپ داره ، تنها برتری جیپ قیمت کمتر و فضای بار بهترشه
سلام
۱۷ اسفند ۱۴۰۱واگنییر با اختلاف بهترینه یکی از نرم ترین های جهانه
ولی کاربرد اینا چیه؟
باهاش رئیس جمهور رو جا ب جا کنند؟
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱این کلاس suv برای : مسافرت های شلوغ ( ۸ یا حتی ۹ نفر رو راحت حمل میکنن ) ، طبیعت گردی ، آفرود یا سواری نرم و راحت ساخته میشه ، همین ماشین هایی که تو عکس میبینی تو واقعیت چنان ابهتی دارن که وقتی از تو خیابون رد میشن فکر میکنی مینی بوس داره رد میشه
MC20
۱۷ اسفند ۱۴۰۱3 ماه پیش سر صبح ، در مسیر برگشت از پیاده روی ، توی حال و هوای خودم بودم که یه ” یوکان دنالی گذر ” مشکی دیدم … چشمام 4 تا شد … تا برج 11 / 1401 اجازه تردد داشت … با این که توی عکس طراحیش آشنا است … اما به محض دیدنش از نزدیک تمام معادلات ذهنی آدم بهم می ریزه … ابهتش آدم رو می گیره … استایل آمریکایی رو به طرز دلفریبی ، اما خیلی ساده و راحت ، به آدم دیکته میکنه … 5 دقیقه ایستادم و هم جاش رو با عشق دید زدم … دماغه خودرو از زمین ، فکر کنم چیزی حدود 1.5 متر ، شاید هم بیشتر ، ارتفاع داره … اساسا برای خودش دنیاییه … از دیدنش سیر نمی شه آدم … دلکندن ازش بسیار سخت بود ، خصوصا که این سگمنت رو ما در ایران ، بیشتر در خواب می بینیم … می خوام بگم الان اینجا ، در این پست ، بحث اینکه کدوم یک از این ماشین ها بهتره ، شکل می گیره و منطقا باید هم بگیره … اما اگر در خیابان ، ما اتفاقی کنار این خودرو ها قرار بگیریم ، در اون لحظه دیگه به این فکر نمی کنیم کدوم یکی فضای بار بیشتری داره یا ظرفیت یدک کشی بیشتری ، پس منه ایرانی برم سمت اون ( البته شاید برای اونها مهم باشه ) … جذبه و عشق ، مارو به سمت همشون می کشونه … اما من اول به سمت ” جیپ واگونییری ” که کنار اون ” یوکان دنالی مشکی ” پارک شده ، کشیده می شم … به نظرم {{{ ” عشق ، عدد و رقم و ظرفیت و منطق و مقایسه سرش نمی شه ” }}} … عشق در لحظه جادو میکنه ….
علی
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یه بار شیراز یه یوکان مشکی گذر بود چنان ابهتی داشت به خدا همه از تو پاساژ اومده بودن بیرون نگاش میکردن
amir
۱۸ اسفند ۱۴۰۱اون یوکانو تو معالی اباد شیراز چند بار دیدم.اینقد گندس که ادمای داخلش ریز دیده میشن😂
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱همون یوکان رو کنار یه توسان تو شهرمون دیدم ، به حدی بزرگ بود که توسان توی صندوق عقبش جا میگرفت 😂😂🙌
فوردی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱قم پر از یوکان است!
صدقه سری عراقی ها، این ماشینای آمریکایی رو از نزدیک میبینیم. البته اکثرا مدلهای 2012 تا 2016
شاهین
۱۷ اسفند ۱۴۰۱اون یوکان رو از نزدیک ببینید ….
عاشقی از سرتون میپره. عجیب با ابهت هستش یعنی یه چیز میگم یه چیز میشنوید
باید ببینید
samurai
۱۷ اسفند ۱۴۰۱من و دوستان هم اگه تست کنیم تویوتا اول میشه بقیه رده های بعدی این نمره دادنا بدرد خودت میخوره تویوتا موتور قویتر گشتاور بیشتر مصرف سوخت کمتر این مهندسیه ژاپنیه
علی
۱۷ اسفند ۱۴۰۱فضای کابین کمتر سواری خشک و سیستم تعلیق بادی هم پشم
تویوتا همون سدان های اقتصادی کمری. کرولا و راوفور و… فول سایز لوکس فقط امریکا آمار فروش ببین تو بازار امریکا تو این کلاس تاهو و سابربن و یوکان و جیپ هستن پرچم دار
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱قطعا همشون عالی هستن و همه در حد نمره ۱۹ تا ۲۰ پس الکی تعصب به خرج ندید. اینجا داره میگه تویوتا و جی ام سی رتبه مشترک و در حد واگونییر بعد شاهد چه نظراتی از جانب مردم سرزمینم هستیم 😶😶😶😶
Blue
۱۸ اسفند ۱۴۰۱خوشم میاد خیلی هامون هنوز پرادو ۲۰۰۶ هم نتونستیم سوار بشیم بعد اومدیم بررسی یه گروه تخصصی که پشت هر چهارتا ماشین نشستن بررسیش کردن رو زیر سوال میبریم و جروبحث میکنیم 😑
چیزی نمیدونین بشین تصاویر و ببینین لذت ببرین دیگه
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱خدا بیامرزه مرده و زنده ات
آریا
۱۸ اسفند ۱۴۰۱من بین جیپ و جی ام سی حشمت مهاجرانی را انتخاب میکنم
Reza
۱۹ اسفند ۱۴۰۱تویوتا سکویا عالیه
ADAK
۱۹ اسفند ۱۴۰۱منم انتخابم واگنییر هستش
به امید روزی که توی مملکت مون در عالم واقعیت چالش انتخاب این چنینی داشته باشیم برای خرید
نه پشت صفحه لپ تاپ و موبایل
Ali
۱۹ اسفند ۱۴۰۱به نظر من آمریکایی ها از نظر شاسی بلند و وانت تو خودروسازی جهان خیلی جلوتر هستن یعنی هیچ ماشینی تو دنیا نمی تونی پیدا کنی که به اندازه ی شاسی بلند های آمریکایی یا وانت های آمریکایی لوکس باشن در عوض از نظر سدان ها هم آلمان سلطان خودروسازی جهان هست یعنی سدان های آلمانی از نظر لوکس بودن رقیبی ندارن و ژاپنی ها هم خودرو های به شدت با کیفیت ولی متاسفانه با تکنولوژی متوسط و طراحی های نچندان بروز تولید میشن .
Amir
۲۵ اسفند ۱۴۰۱یوکان و سکویا بهترین هاشون است فوقالعاده واگینر اکسکیپدیشن بدرد نمی خورند
Reza
۲۱ آذر ۱۴۰۲بهترین شاسی بلند آمریکایی
1_کادیلایک اسکالید
2_ جی ام سی یوکان
3_ شورالت تاهو
این سه ماشین بهترین و پر فروش ترین محصولات شاسی بلند فول سایز در آمریکا هستند حتی افراد ثروتمند هم سمت این سه ماشین میرن