سه محصول تویوتا با پیشرانهی هیبرید شامل کرولا، کرولا کراس و کمری توسط شرکت نگین تندیس الماس رونمایی شدند. این خودروها مربوط به سامانه جانبازان نیستند و برای عموم عرضه میشوند.
شرکت نگین تندیس الماس که قبلا با نام الماس خودرو شناخته میشد، برای واردات محصولات تویوتا آماده میشود. این مجموعه، از نظر صنعتی یا تجاری، چندان با سابقه نیست و بهتر است مشتریان برای پیشخرید، هوشیارانه اقدام به تحقیق قبل از عقد قرارداد کنند.
بیشتر بخوانید:
مشخصات و قیمت کرولا هیبرید وارداتی
مشخصات و قیمت کرولا کراس هیبرید در ایران
در سال ۱۴۰۲ شرکت توسعه ارتباطات هما و معین خودرو از کرولا کراس هیبرید و کرولا هیبرید برای بازار ایران رونمایی کردند؛ حالا اما الماس خودرو هم به عنوان واردکنندهی محصولات تویوتا، تبلیغات میکند. به هر شکل، شرکت نگین تندیس الماس دارای شماره ثبت رسمی است و روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ مراسمی را با حضور خبرنگاران برای رونمایی از سه خودروی تویوتا انجام داد.
کرولا هیبرید وارداتی نگین تندیس الماس
کرولا نسل ۱۲، همچنان یکی از پرفروشترین خودروهای دنیا است. این محصول در سه تیپ بدنه سدان و هاچبک و تورینگ، انواع پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبرید ارایه میکند. کرولا هماکنون در ژاپن، برزیل، تایوان، تایلند، ترکیه، امریکا، انگلیس و چین مونتاژ میشود. براساس اطلاعات موجود، احتمالا کرولا مونتاژ چین یا ترکیه وارد ایران خواهد شد. شرکت معین خودرو، مدل ۱/۸ هیبرید سدان را وارد ایران کرده است و ظاهرا نگین تندیس المان هم محصول مشابه با آپشنهای بیشتر را پیشفروش خواهد کرد.
براساس اطلاعات موجود، کرولا وارداتی غیر هیبرید مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربو با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتنمتر است. این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT، در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت تویوتا کرولا ۱/۲ لیتر توربو، ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.
در بازار جهانی، ارزانترین کرولا با موتور ۱/۸ لیتری هیبرید، شناخته میشود. موتور بنزینی این مدل در ایران، ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور دارد. موتور الکتریکی هم ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور به پیشرانه میافزاید. کرولا هیبرید، همراه گیربکس CVT، میانگین مصرف سوخت ۴.۰۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد، کرولا در بازار جهانی، با نسخه دو دیفرانسیل نیز تولید میشود که طبیعتا وارد ایران نخواهد شد.
هنوز فهرست کامل از امکانات کرولا وارداتی منتشر نشده است. به همین دلیل، نمیتوان قیمت دقیق را پیشبینی کرد. در کشورهای خلیج فارس، برای کرولا سدان ۱/۲ لیتر توربو دنده اتوماتیک، ۱۸ تا ۱۹ هزار دلار پرداخت میشود. همچنین کرولا هیبرید ۲۰ تا ۲۳ هزار دلار قیمت دارد. قیمت قطعی و نهایی کرولای ۱.۸ هیبریدی در سامانه ۲ میلیارد و ۴۷ میلیون اعلام شده است. از مجموع موارد فوق میتوان نتیجه گرفت که آستانه قیمت کرولا وارداتی در بازار آزاد، حدود ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان باشد.
کرولا کراس هیبرید وارداتی نگین تندیس الماس
فروش بسیار خوب کرولا در بازار جهانی، مدیران تویوتا را مجاب کرد برای کراساور جدید خود، نام کرولا کراس را انتخاب کنند. این موضوع نشان میدهد که خودروی مذکور، یک کراساور کوتاه قد، کوچکتر از راو۴ با ابعاد مشابه سوزوکی گرند ویتارا موجود در ایران است. از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نسل اول کرولا کراس با تیراژ بالا در کشورهای ژاپن، تایلند، تایوان، برزیل، مالزی، چین، افریقای جنوبی، امریکا و حتی پاکستان مونتاژ میشود.
برای بازار ایران، احتمالا نسخهی موجود در شرق آسیا انتخاب شده است. این نمونه تجهیزات فنی مشابه کرولا هیبرید سدان وارداتی دارد؛ اما قویتر است. موتور ۱/۸ لیتر به کمک محرک برقی ۹۵ اسب بخار و گیربکس CVT اتوماتیک، مجموعا ۱۴۰ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتنمتر تولید میکند. این مدل کرولا کراس، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.
نمونههای اولیه از تویوتا کرولا کراس در دو نسخه بنزینی و هیبرید جهت اخذ مجوزهای قانونی و استانداردهای لازم، وارد گمرکات کشور شدهاند. این خودرو برای بازار ایران در کارخانه مشترک FAW- Toyota چین مونتاژ میشود، در نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که از طریق گیربکس اتوماتیک نوع CVT به چرخهای محور جلو منتقل میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، حدود ۱۰ ثانیه پرآورد شده است.
اگر محصول مونتاژ آسیا با قدرت ۱۴۰ تا ۱۵۰ اسب بخار و امکانات متعادل به بازار ایران برسد، آستانه قیمت ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار محتمل است و طبیعتا، رقم پرداختی مشتری دست اول شرکت “توسعه ارتباطات هما” حدود ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان خواهد بود.
تویوتا کمری هیبرید وارداتی نگین تندیس الماس
تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ میشود. میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.
فهرست امکانات کمری هیبرید وارداتی هنوز توسط نگین تندیس الماس اعلام نشده است. نسخهی رونمایی شده توسط این شرکت، دارای امکانات سطح بالا برای کابین شامل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰ اینچ پشت فرمان، پوشش چرم باکیفیت برای صندلیها و داشبورد و تودری، سپر تمام فلزی فاقد جلوپنجرهی پلاستیکی، رینگ ۱۷ اینچ و صندلیهای برقی است.
حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایران نیاز به بودجهی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد. در نمایشگاههای تهران، هماکنون کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مهر ۱۴۰۳تو این تنور داغ واردات دلال ها عشق میکنن
همون لوین توربو ها بس نبودن حالا کمری کرولا و کراون بازیچه دستشون میشن
مثلا داشتم دنبال کرولا مدل پایین میگشتم اما تا چشم کار میکرد لوین صفر بود
من موندم اینهمه رو هم وارد میکنن چه تویوتا و هوندا و حتی چینی ها از پس تامین قطعات بر میان یانه
جواب خودم هم میدونم همش شوآف و تبلیغاته
hosen
۱۶ مهر ۱۴۰۳اینا از پس تامین قطعات چینی هایی که مونتاژ میکنن هم بعضا نمیتونن برمیان چه برسه ماشین هایی که قطره چکانی وارد کردن.
به قول شما همه این ماشینا برای دلال ها خوبه از این نمایشگاه به اون نمایشگاه برده میشه فقط.
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مهر ۱۴۰۳دقیقا ملت هم خودشونو فریب میدن و اونی که سود میکنه مردم نیست
amirkhanzadeh
۱۶ مهر ۱۴۰۳فقط وارد می کنند که سود کنند
خدمات باید بگم نه
وقتی بحث تامین قطعات بشه دیگه یادشون میره که این خودرو ها رو خودشون با تضمین تامین قطعات وارد کردند
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مهر ۱۴۰۳یکی تضمین قطعاتشون درسته یکی هم گارانتی که وقتی میری میگه نه قطعه هست نه نوبت انگار میخوای آزمایش پزشکی بدی
موضوع اصلی اینه که بحث تامین قطعات فقط برای نمایندگی هست وگرنه بخوای از بازار قطعه تامین کنی غیرممکنه تقریبا
شهروند ایرانی
۱۶ مهر ۱۴۰۳شما غصه این موارد نخور اونی که پول خرید تویوتا به قیمت خون ۱۰ نفر آدم داره میره از دبی یا عراق یا ارمنستان ترکیه قطعه اش تهیه میکنه ایران هر چیزش بد ولی عوضش همسایه ما زیادن
هراکلیوس
۱۶ مهر ۱۴۰۳مصاحبه وارد کننده این ماشینو و اون اقای پیر رو الان دیدم ببنید با چه لحنی با خبر نگار درباره قیمت ماشین صحبت می کنه واقعا به قول خبرنگاره انحصار چه قدرت پوچی به این اقایان داده
Mhosein
۱۶ مهر ۱۴۰۳تویوتا کمری بیاد مدل۲۰۱۶ باید افت قیمت پیدا کنه هرچقد مقاومت کنه چون طبق این قیمت باید ۷-۸میلیارد قیمت بخوره که ماشینای دیگ خیلی ارزش خرید بیشتری دارن در مقابلش اما متاسفانه همچی عجیبه ائودی q5ای ترون اولین اگهی هاش قیمت خورد رو۴تومن بعد دیدن نمیشه ک تیگوان و پاسات و گلف گرون ترن قیمتشو بردن رو۶تومن اما بلاخره باید بیارن پایین یه نمونش هونگچی که از۶شروع کردن اما الان رو سه و پونصده
محمد طولابی
۲۱ مهر ۱۴۰۳باورت نمیشه بگم هونگچی رو روز اول ۹ میلیارد زده بودن!
نمیدونم با چه رویی واقعا!
محمد
۱۶ مهر ۱۴۰۳چرا کمری رو با موتور ۲ لیتری وارد کردن؟ اگه محدودیت ارزی داشتن به جای امکانات رفاهی که شاید سالی یکبار هم استفاده نشن با موتور ۲٫۵ لیتری وارد میکردید .نمیدونم چرا محدودیت ارز برای خودروهای چینی نیست و وارد کننده هرچی دلش بخواد میاره اما برای ماشین های درست و حسابی کلی محدودیت میذارن
امیرحسین
۱۶ مهر ۱۴۰۳منم متعجبم. شاید چون چین مدل ۲/۵ لیتری رو مونتاژ نمی کنه
حمید رضا
۱۶ مهر ۱۴۰۳خرید ماشین برقی یا حتا هیبریدی در ایران اشتباهه نه قطعاتش گیر میاد. نه تعمیر کار ماهر هست واز همه بدتر تعویض باتری ها و سرویس های دوره ای هزینه ای کمر شکن به خریدار وارد میکنه. تمام بنزینی از همه معقول تره
امیرحسین
۱۶ مهر ۱۴۰۳رقبا نیسان ماکسیما هیوندای آزرا شورولت مالیبو بنز ایی کلاس بی ام و سری ۵ ۲۰۱۲
شاپور
۱۷ مهر ۱۴۰۳آقایون محترم و همچنین جناب آقای اشتری نویسنده محترم این گزارش
قیمت واقعی دلار در ایران رو میتونید اعلام بفرمایید؟
اگر کسی بدونه دیگه از این قیمتهای غیر طبیعی در کشور تعجب نمیکنه.
کسی اگر میدونه بگه
اگر نمیدونید من به شما میگم
قیمت واقعی هر دلار ۱۶۰هزار تومن هست!
شاپور
۱۷ مهر ۱۴۰۳ممکنه بپرسید این عدد از کجا بدست اومده؟!
وقتی قیمت نهایی یک خودرو به دلار در یک کشور همسایگی ما که دارای بازار آزاد واقعی هست اعلام میشه مثلا در امارات یا قطر و قیمت عجیب و غیرمتعارفی در داخل مرزهای کشور عزیزمون برای همون کالا تعیین میشه یعنی دولت خدمتگزار داره مابه التفاوت قیمت واقعی و غیرواقعی دلار رو از خریدار کالا میگیره!! دولت و نظام حاکم داره یک ضریبی رو محاسبه و اعمال میکنه تا دلار خودش رو با اون قیمت به مصرف کننده نهایی که مردم بی نوای داخل کشور هستن بفروشه.حالا مثلا به اسم عوارض و گمرک و هر اسم دیگه!!
اون شرکت های وارد کننده که از من و شما فحش میخورن در واقع واسطه این امر خیر هستن و پورسانت خودشونو میگیرن!!!!!!!!
محمدرضا
۱۸ مهر ۱۴۰۳با سلام در ایران قیمت واقعی خودرو + هزینه های گزاف گمرک و شماره گذاری + مبلغ میلیاردی حباب بازار کمر مصرف کننده رو میشکند بهتر از چاره ای اندیشی شود حداقل این حباب بازار به مردم تحمیل نگردد
mohammad.t
۲۱ مهر ۱۴۰۳چه وضعیت کثاافتی شده…
خودروی اقتصادی ۲۱ هزار دلاری دبی و عمان و قطر یعنی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون رو میخوان ۴ میلیارد به دست مصرفکننده بدبخت ایرانی برسونن. یعنی ۳ برابر! تازه بماند که میانگین حقوق شاغلان در عمان ۶.۵ برابر ایرانیان و در دبی ۱۲.۵ برابر ایرانیان هست!
یعنی مدت زمان انتظار ما برای خرید کرولا، ۲۰ برابر عمان و ۳۷ برابر اماراته…
تلختر از این دیگه چی بگم؟ چرا باید زحمت و وقت و انرژی من، یک بیستم و یک چهلم شهروندان کشور همسایه باشه؟ مگر ما انسان نیستیم…؟
یا اونها ۲۰ برابر و ۳۷ برابر انسانترند…؟