خرید سدان های هیبریدی، بیشتر به خاطر مصرف سوخت بهینه است. با این حال، کمری هیبرید XLE چیزی بیشتر از یک ماشین کممصرف است. سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) مصرف سوخت کمری هیبرید XLE (مدل ۲۰۱۳) را ۵.۴۷ لیتر در بزرگراه و ۶.۰۳ در شهر عنوان کرده که مصرف بسیار بهینهای است.
ویژگیهای جدید مدل ۲۰۱۳ تویوتا سال گذشته طراحی این مدل را تغییر داد و امسال، تغییر چندانی در آن ایجاد نکرده است. به جز علامت هشدار ترافیک در عقب، طراحی بیرونی آن، دست نخورده باقی مانده است. در داخل امّا، شرایط متفاوت است. این خودروی سدان هیبریدی، صفحه نمایشی ۶ اینچی در خود دارد و پنلهای درها، برای باز و بسته شدن، راحتتر شدهاند. کابین این خودرو، فوقالعاده راحت است و با قیمت ۲۷۶۷۰ دلار، به صرفه به نظر میرسد. طراحی چرم فرمان، طراحیهای با نمای چوبی در داخل، هواگیرهای عقب، چراغهای مه شکن و آینههایی که همیشه شفاف میمانند، در کنار چرخهای ۱۷ اینچی از آلیاژ آلومینیوم از دیگر مشخصات این خودرو به شمار میروند. محل وسایل پیشبینی شده و صندلیهای عقب نیز به اندازه کافی بزرگ هستند.
چیزی که انسان را غافلگیر میکند، نمایش غیرقابل انتظار کمری هیبرید است. این ماشین، مخصوص مسابقه نیست، ولی سریعتر از هر سدان هیبرید دیگر شناخته شده است (خودروهایی مانند: هیوندای سوناتا هیبرید و فورد فیوژن). کمری هیبرید از موتور ۲/۵ لیتری آتکینسون بهره میبرد که قدرت و گشتاور تولیدی آن بالاتر از مدلهای گذشته است. باید گفت که وقتی صحبت از ماشینهای هیبریدی میشود، تویوتا حرف اول را میزند.
موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۱/۵ نیوتن متر نیز گشتاور تولید میکند. این موتور در کنار سیستم موتور الکتریکی و باتری عمل میکند که در مجموع، قدرت خروجی سیستم ترکیبی به ۲۰۰ اسب بخار میرسد. گیربکس CVT انتقال پیوسته قدرت را به چرخهای جلو انجام میدهد. هنگامی که سرعت پایین است، نیروی محرکه هیبریدی، تنها از موتور الکتریکی تغذیه میکند که این موضوع، به ویژه در رانندگی در شهر که با کاهش سرعت و توقفهای زیادی همراه است، صرفهجویی زیادی در مصرف سوخت به همراه خواهد داشت. به طور کلی، تکنولوژی هیبریدی به کار رفته در کمری یکی از بهترین انواع آن در جهان است. تغییر پیشرانه از موتور الکتریکی به موتور بنزینی، در مقایسه با دیگر مدلهای مشابه، کاملاً نامحسوس است.
اگر تاکنون خودروی هیبرید نرانده باشید، برای ترمز گرفتن، احتمالاً نیاز به زمان خواهید داشت. اگر فشار لازم به پدال ترمز وارد نشود، ممکن است کمی کنترل ماشین با مشکل روبرو شود. همچنین این خودرو میتواند در حالت کاملاً الکتریکی قرار گیرد؛ ولی این حالت بیشتر با شارژ کامل و در محل پارکینگ توصیه میشود.
در کل، کمری هیبرید XLE مدل ۲۰۱۳ یک خودروی سایز کوچک سدان فوقالعاده و با آخرین تکنولوژی مصرف بهینه سوخت هیبریدی است و به عنوان یک خودروی نمونه هیبریدی، ارزش تجربه کردن را دارد. همچنین، تویوتا یک جایگزین مناسب را برای نیرو محرکهٔ بنزینی کمری پیشنهاد میکند که در بهینهسازی مصرف سوخت، بسیار مؤثر است: موتور چهار سیلندر کمری. بنابراین، شرایط و نیازها را میتوان در نظر گرفت و از بین دو نوع موتور، انتخاب کرد.
قیمت یک دستگاه کمری XLE هیبریدی از ۲۷,۳۶۶ تا ۳۱,۸۳۲ دلار می باشد. و با گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری به فروش می رسد.
میلاد جان تمام این امکانتی که در تویوتا دیدی و در دیگر ماشین ها وجود دارند که به راننده ودیگر سرنشینان احساس آرامش میده از پیکان الگو برداری کردند و با این کار اومدن ایران خودرو رو تحریم کردن برا همین پیکان ما ساده وعقب افتاده
با 2.5 لیتر قدرت 156 واقعا ناامید کننده هست، چون اپتیما با همین حجم موتور و بدون استفاده از توربو قدرت 200 ارائه میکنه و تویوتا جی تی86 هم با حجم 2 لیتر قدرت 200 عرضه میکنه. بنابراین اتومبیلهایی مانند مزدا3 یا تویوتا کمری اگرچه از نظر کیفیت بسیار برتر از محصولات کره ای و… هستند، اما همین مشکل در توان موتورشون (صرفا از نظر میزان قدرت موتور نه کیفیت موتور) موجب شده دیگران به سوی دیگر محصولات سوق پیدا کنند، کاری که BMW هیچگاه چنین اشتباهاتی مرتکب نشده.
دوست عزیز این ماشین 200 اسب قدرت داره 156+44. اگر هم خواهان قدرت بیشتری باشید میشه مدل 6 سیلندر اون رو سفارش داد و معمولا خریداران این کلاس اهل تند رفتن و مسابقه و درگ و… نیستند و با آرامش رانندگی میکنند.
هر وقت یک هیوندای 10 سال کارکرد دیدی و هنوز اسمش ماشین بود آنوقت صحبت کنید کره فقط دنبال ظواهر و آپشن است با مونتاژکاری فوق العاده ضعیف از لحاظ رضایت مندی مشتری اول بنز بعد تویوتا کره هیچ نامی در بالاها ندارد
الان تو ماشبن بازی برای من؟؟؟ خییلی عذر می خوام شما تراکتور باز هم نیستی تا برسه به ماشین باز!!! بابا تویوتا یک شرکت درحال افته شما به طراحی ماشین هاش نگاه کن این خودش یک نقص بزرگه تویوتاست که طراحی ماشین هاش اصلا خوب و مناسب نیست هیوندایی یک برند در حال پیشرفته الان یم مثال ساده میزنم مثلا سانتافه 2013 چه قدر این ماغشین زیبا طراحی شده چه قدر اپشن داره بابا فقط ژاپنی بودن یا کره ای بودن نیست که
سلام مشکل بعضی از عزیزان اینه که تا حالا سوار نشدن و نمیدونن داشتن ماشین با دوام و عمری چه جوریه ما 100 بار هم که بگیم بعضی ها بازهم حرف خودشونو میزنن و فقط از روی کاغذ نظر میدن نمیدونن داشتن ماشینی که همیشه ازش استفاده کنی و هیچ وقت خرجش نکنی یعنی چی حالا ما هی بگیم مکه به گوش بعضی ها میره؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد جان میدونم هیبریده ولی مدل پایه اش همین قدرتو داره یا همین کمری های 2013 که در بازار میبینیم زیر 180 قدرتشونه. نسبت قدرت به وزن کمری حتی کمتر از سراتوی 2000 سی سی با قدرت 156 اسب هست. من قصد ندارم تویوتا را با دیگر محصولات مقایسه کنم، چرا که کاملا مشهوده در برابر اتومبیلهای کره ای سرتره از هر نظر ولی آقا محمد الان مرسدس سری e زده با حجم 3000 و قدرت 330. به قول یکی از دوستان تویوتا هدفش فقط راحتی بوده و به سرعت و درگ توجه نداره، خب سری e بنز هم برا سرعت نیست. آنچه مشهوده تویوتا در حال حاضر بزرگترین شرکت خودروسازی دنیاست ولی کیفیت محصولات اروپایی مانند آلمان، نه یه مقدار بلکه بسیار بالاتره.
در اینکه تویوتا ماشینهای با کیفیتی میزنه شکی نیست فقط میبینم داره تو نظرات یه جورایی افراط میشه میخوام از جنبه دیگه ای بهش نگاه کنم. شمایی که بیشتر از هر چیزی روی دوام و کم استهلاک بودن و “عمری بودن” کمری یا کلا تویوتا تاکید میکنی اخه عزیز من همه چی هم این نیست. حالا گیریم ماشین شما از الان تا 10 سال دیگه با روز اولش هیچ فرقی نکنه ( که امکانپذیر هم نیست) واقعا بعد 10 سال سوارش میشید؟ تو شرایط امروزه دنیا حتی منی که از طبقه متوسط به پایین جامعه هم هستم عمرا حاضر نیستم ماشینی رو بیش از 4-5 سال نگه دارم. کلاه خودتون رو قاضی کنید…
کی گفته ماشین های ژاپنی با کیفیتن؟؟؟ دیروز لندکروز 2013 دیدم تو سربالایی خاموش کرد چی میگی تو؟؟؟ ژاپن دیگه اون ژاپن سابق نیست که شما بگی ماشین هاش سگ جون هستن الان تویوتا رقیب های زیادی داره مثلا همین هیوندایی که از خود تویوتا هم فراتر رفته ماشین های هیوندایی بیشترین امار فروش رو تو امریکا و اروپا داشتن اگه بد بودن پس چرا توی امریکا تولید میشن؟؟ و چرا بیشترین امار فروش رو داشتن؟؟ حتما یک چیزی بوده دیگه یک پیشرفتی اینجا حاصل شده که هیوندایی ماشین های پرفروش ترین شدن دیگه
خدایی نتونستم نظر نذارم با این که خیلی خسته بودم باید اینو ریپلای میکردم آِخه مرد حسابی یه بار نطرتو بخون بعد کلاتو قاضی کن لندکروز تو سربالایی خاموش کرد ؟؟؟!!! یعنی چیییی ؟؟!! دم ساقیت گرم خدایی
فعلا که سوناتای کره ای از کمری ژاپنی بهتره ازرا و کادنزا کره ای از اوریون ژاپنی بهتره سانتافه و سورنتو کره ای از پرادو ژاپنی بهتره و موهاوی و واکروز کره ای هم از لندکروز ژاپنی بهتره این رو من نمیگم کلیپ های یوتوب و بسیار از مجلات بزرگ دنیا میگن
عزیزم زبونم مو دراورد که کادنزا باید با اوالون مقایسه شه و تو اگه به تعمیر گاه ها سر بزنی حداقل 4 تا سوناتا YF میبینی که خوابیده…پرادو سورنتو رو چه تو آپشن،موتور و طراحی میخوره و وراکروز جلوی لندکروز حرفی واسه گفتن نداره و نمیتونه با موتور 5700 سی سی آن رقابت کنه و طراحی لندکروز و آپشن هاش سر تره و ایونو مطمءن باش خودت داری میگی
قابل توجه دوستانی که هیوندای رو با تویوتا مقایسه می کنند: “سیستم پیشرانه سوناتا هیبرید در مجموع 206 اسب بخار قدرت تولید میکند و 195 نیوتن متر نیروی گشتاور ایجاد میکند که اگرچه کم نیست ولی برای تکان دادن یک ماشین هزار و 622 کیلوگرمی چندان هم زیاد نیست. به همین دلیل است که شتاب ماشین چنگی به دل نمیزند. در مواقع شتاب گرفتن و زمانهایی که ماشین به قدرت زیاد نیاز دارد موتور بنزینی گاهی مجبور است خیلی کار کند تا ضعف موتور الکتریکی را جبران کند.سونوتا هیبرید از گیربکس 6 سرعت اتوماتیک بهره میبرد . موتور درونسوز بنزینی سوناتا هیبرید که بر اساس چرخه آتکینسون کار میکند 4/2 لیتر گنجایش دارد و 154 نیوتنمتر نیروی گشتاوری بیرون میدهد. ظاهرا این اعداد و ارقام اگرچه ضعیف حساب نمیشوند ولی به نظر میرسد نمیتوانند از پس وزن سنگین ماشین برآیند. صفر تا صد سوناتا هیبرید 5/9 ثانیه است. برای مقایسه بهتر است بدانید رقیب اصلی آن کمری هیبرید 3/2 ثانیه سریعتر از آن به 100 کیلومتر در ساعت میرسد. حتی سوناتای بنزینی هم صفر تاصدش 1/8 ثانیه است. یکی از مهمترین دلایل این فاصله 4/1 ثانیهای 300 کیلو باری است که سوناتای هیبریدی اضافه میکشد.” منبع:BARTARINHA.IR
با سلام من ماشین کدهای داشتم هم ix35 هم سونوتا اما رک بگم بدنه ای ضعیف سواری خوب اپشن های که امروزه رو هر ماشینی حتی چینی هم هست بعد asx وعد مورانو بعد اکورد . واقعا کلاس کار ژاپنی ها یه چیز دیگست. شما حتما باید پشت فرمونش بشینی تا تفاوت احساس کنی
altima3600
۱ آبان ۱۳۹۲میلاد جان تمام این امکانتی که در تویوتا دیدی و در دیگر ماشین ها وجود دارند که به راننده ودیگر سرنشینان احساس آرامش میده از پیکان الگو برداری کردند و با این کار اومدن ایران خودرو رو تحریم کردن برا همین پیکان ما ساده وعقب افتاده
رامتین
۱ آبان ۱۳۹۲با 2.5 لیتر قدرت 156 واقعا ناامید کننده هست، چون اپتیما با همین حجم موتور و بدون استفاده از توربو قدرت 200 ارائه میکنه و تویوتا جی تی86 هم با حجم 2 لیتر قدرت 200 عرضه میکنه. بنابراین اتومبیلهایی مانند مزدا3 یا تویوتا کمری اگرچه از نظر کیفیت بسیار برتر از محصولات کره ای و… هستند، اما همین مشکل در توان موتورشون (صرفا از نظر میزان قدرت موتور نه کیفیت موتور) موجب شده دیگران به سوی دیگر محصولات سوق پیدا کنند، کاری که BMW هیچگاه چنین اشتباهاتی مرتکب نشده.
بهزاد
۱ آبان ۱۳۹۲دوست عزیز این ماشین 200 اسب قدرت داره 156+44.
اگر هم خواهان قدرت بیشتری باشید میشه مدل 6 سیلندر اون رو سفارش داد و معمولا خریداران این کلاس اهل تند رفتن و مسابقه و درگ و… نیستند و با آرامش رانندگی میکنند.
زیگما
۱ آبان ۱۳۹۲چقدر موتورش ضعیقه.اه اه اه
زیگما
۱ آبان ۱۳۹۲هیوندای تونست تو 5 سال به لیست 5 سدان پرفروش امریکا برسه.تا 10 سال دیگه خبری از کمری و آکورد و این آشغال های ژاپنی نخواهد بود.
🤡
۱۵ بهمن ۱۴۰۲سلام آز ۱۰ سال آینده کمری پرفروش ترین سدان بازار آمریکا
sami
۲ آبان ۱۳۹۲زیگما.. از ماشین هیچی نمی دونی… شما که توی کتک کاری حرفه ای هستی چی به تکنولوژی
javid
۲ آبان ۱۳۹۲گارانتی 8 ساله…. واقعا حرف نداره.
زیگما
۲ آبان ۱۳۹۲:D خیلی با مزه ای. تحسینت میکنم
محمد
۲ آبان ۱۳۹۲هر وقت یک هیوندای 10 سال کارکرد دیدی و هنوز اسمش ماشین بود آنوقت صحبت کنید کره فقط دنبال ظواهر و آپشن است با مونتاژکاری فوق العاده ضعیف از لحاظ رضایت مندی مشتری اول بنز بعد تویوتا کره هیچ نامی در بالاها ندارد
زیگما
۲ آبان ۱۳۹۲هه هه. تویوتا بعد از 5 سال احتمالا اینقدر فراخوان میده که دیگه نمیشه اسم ماشین روش گذاشت.
محمد
۲ آبان ۱۳۹۲رامتین این ماشین هیبریده ها
شهروز
۲ آبان ۱۳۹۲زیگما!!! خودت هم مثل هیوندای و کیا تازه واردی.. چه می دونی ماشین یعنی چی
اصغر
۴ دی ۱۳۹۲الان تو ماشبن بازی برای من؟؟؟ خییلی عذر می خوام شما تراکتور باز هم نیستی تا برسه به ماشین باز!!! بابا تویوتا یک شرکت درحال افته شما به طراحی ماشین هاش نگاه کن این خودش یک نقص بزرگه تویوتاست که طراحی ماشین هاش اصلا خوب و مناسب نیست هیوندایی یک برند در حال پیشرفته الان یم مثال ساده میزنم مثلا سانتافه 2013 چه قدر این ماغشین زیبا طراحی شده چه قدر اپشن داره بابا فقط ژاپنی بودن یا کره ای بودن نیست که
شاهین
۲ آبان ۱۳۹۲تویوتا.. محبوب ترین و کم استهلاک ترین ماشین دنیاست..
جسدش می ارزه به هیوندای و کیای بی مصرف
جلال
۲ آبان ۱۳۹۲سلام
مشکل بعضی از عزیزان اینه که تا حالا سوار نشدن و نمیدونن داشتن ماشین با دوام و عمری چه جوریه
ما 100 بار هم که بگیم بعضی ها بازهم حرف خودشونو میزنن و فقط از روی کاغذ نظر میدن
نمیدونن داشتن ماشینی که همیشه ازش استفاده کنی و هیچ وقت خرجش نکنی یعنی چی
حالا ما هی بگیم مکه به گوش بعضی ها میره؟؟؟؟؟؟؟؟
رامتین
۲ آبان ۱۳۹۲محمد جان میدونم هیبریده ولی مدل پایه اش همین قدرتو داره یا همین کمری های 2013 که در بازار میبینیم زیر 180 قدرتشونه. نسبت قدرت به وزن کمری حتی کمتر از سراتوی 2000 سی سی با قدرت 156 اسب هست.
من قصد ندارم تویوتا را با دیگر محصولات مقایسه کنم، چرا که کاملا مشهوده در برابر اتومبیلهای کره ای سرتره از هر نظر ولی آقا محمد الان مرسدس سری e زده با حجم 3000 و قدرت 330. به قول یکی از دوستان تویوتا هدفش فقط راحتی بوده و به سرعت و درگ توجه نداره، خب سری e بنز هم برا سرعت نیست.
آنچه مشهوده تویوتا در حال حاضر بزرگترین شرکت خودروسازی دنیاست ولی کیفیت محصولات اروپایی مانند آلمان، نه یه مقدار بلکه بسیار بالاتره.
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲عزیز من یک موتور الکتریکی هم کنارش در حال کاره که مجموعشون رو باید حساب کنی
reza
۳ آبان ۱۳۹۲در اینکه تویوتا ماشینهای با کیفیتی میزنه شکی نیست فقط میبینم داره تو نظرات یه جورایی افراط میشه میخوام از جنبه دیگه ای بهش نگاه کنم. شمایی که بیشتر از هر چیزی روی دوام و کم استهلاک بودن و “عمری بودن” کمری یا کلا تویوتا تاکید میکنی اخه عزیز من همه چی هم این نیست. حالا گیریم ماشین شما از الان تا 10 سال دیگه با روز اولش هیچ فرقی نکنه ( که امکانپذیر هم نیست) واقعا بعد 10 سال سوارش میشید؟ تو شرایط امروزه دنیا حتی منی که از طبقه متوسط به پایین جامعه هم هستم عمرا حاضر نیستم ماشینی رو بیش از 4-5 سال نگه دارم. کلاه خودتون رو قاضی کنید…
اصغر
۴ دی ۱۳۹۲کی گفته ماشین های ژاپنی با کیفیتن؟؟؟ دیروز لندکروز 2013 دیدم تو سربالایی خاموش کرد چی میگی تو؟؟؟ ژاپن دیگه اون ژاپن سابق نیست که شما بگی ماشین هاش سگ جون هستن الان تویوتا رقیب های زیادی داره مثلا همین هیوندایی که از خود تویوتا هم فراتر رفته ماشین های هیوندایی بیشترین امار فروش رو تو امریکا و اروپا داشتن اگه بد بودن پس چرا توی امریکا تولید میشن؟؟ و چرا بیشترین امار فروش رو داشتن؟؟ حتما یک چیزی بوده دیگه یک پیشرفتی اینجا حاصل شده که هیوندایی ماشین های پرفروش ترین شدن دیگه
کیانوش
۲۷ شهریور ۱۳۹۳خدایی نتونستم نظر نذارم با این که خیلی خسته بودم باید اینو ریپلای میکردم آِخه مرد حسابی یه بار نطرتو بخون بعد کلاتو قاضی کن لندکروز تو سربالایی خاموش کرد ؟؟؟!!! یعنی چیییی ؟؟!! دم ساقیت گرم خدایی
قاسمی
۱۸ مهر ۱۳۹۳شما ماشینتون چیه؟ ا
hilux
۴ آبان ۱۳۹۲تویوتا زمانی که ماشین طراحی می کرد اصلا کره وجود نداشت که حالا بعضی ها میگن هیوندا بهتره هیوندا فقط دربرابر ماشین های ساخت داخل وماشین های چینی بهتره
اصغر
۴ دی ۱۳۹۲فعلا که سوناتای کره ای از کمری ژاپنی بهتره ازرا و کادنزا کره ای از اوریون ژاپنی بهتره سانتافه و سورنتو کره ای از پرادو ژاپنی بهتره و موهاوی و واکروز کره ای هم از لندکروز ژاپنی بهتره این رو من نمیگم کلیپ های یوتوب و بسیار از مجلات بزرگ دنیا میگن
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲عزیزم زبونم مو دراورد که کادنزا باید با اوالون مقایسه شه و تو اگه به تعمیر گاه ها سر بزنی حداقل 4 تا سوناتا YF میبینی که خوابیده…پرادو سورنتو رو چه تو آپشن،موتور و طراحی میخوره و وراکروز جلوی لندکروز حرفی واسه گفتن نداره و نمیتونه با موتور 5700 سی سی آن رقابت کنه و طراحی لندکروز و آپشن هاش سر تره و ایونو مطمءن باش خودت داری میگی
سلام
۵ آبان ۱۳۹۲رضاجون تو خوشی زده زیر دلت عزیزم
علی
۲۱ آذر ۱۳۹۲اخه ماشینن کره ای هم شد ماشین!!!!!گاریه گاری.فقط تویوتا
mammad
۱۶ دی ۱۳۹۲نه بابا اصلاارزش 140ملیون رو نداره اخه از نظر مقاومتی بدنی ……
اصلاخوب نیست
ولیییی ماشین نرم و خوبیه تویوتا ماشین های نرم و ارام می سازه
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲ماشینی که تا 8 سال گارانتی میشه خودش این مفهوم رو میرسونه که کیفیتش عالیه
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۳دوستان بنظر شما کمری هیبرید ارزش خریدن را داره؟
شایان
۲۹ مرداد ۱۳۹۳قابل توجه دوستانی که هیوندای رو با تویوتا مقایسه می کنند:
“سیستم پیشرانه سوناتا هیبرید در مجموع 206 اسب بخار قدرت تولید میکند و 195 نیوتن متر نیروی گشتاور ایجاد میکند که اگرچه کم نیست ولی برای تکان دادن یک ماشین هزار و 622 کیلوگرمی چندان هم زیاد نیست. به همین دلیل است که شتاب ماشین چنگی به دل نمیزند. در مواقع شتاب گرفتن و زمانهایی که ماشین به قدرت زیاد نیاز دارد موتور بنزینی گاهی مجبور است خیلی کار کند تا ضعف موتور الکتریکی را جبران کند.سونوتا هیبرید از گیربکس 6 سرعت اتوماتیک بهره میبرد . موتور درونسوز بنزینی سوناتا هیبرید که بر اساس چرخه آتکینسون کار میکند 4/2 لیتر گنجایش دارد و 154 نیوتنمتر نیروی گشتاوری بیرون میدهد. ظاهرا این اعداد و ارقام اگرچه ضعیف حساب نمیشوند ولی به نظر میرسد نمیتوانند از پس وزن سنگین ماشین برآیند. صفر تا صد سوناتا هیبرید 5/9 ثانیه است. برای مقایسه بهتر است بدانید رقیب اصلی آن کمری هیبرید 3/2 ثانیه سریعتر از آن به 100 کیلومتر در ساعت میرسد. حتی سوناتای بنزینی هم صفر تاصدش 1/8 ثانیه است. یکی از مهمترین دلایل این فاصله 4/1 ثانیهای 300 کیلو باری است که سوناتای هیبریدی اضافه میکشد.”
منبع:BARTARINHA.IR
pep
۲۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام من ماشین کدهای داشتم هم ix35 هم سونوتا اما رک بگم بدنه ای ضعیف سواری خوب اپشن های که امروزه رو هر ماشینی حتی چینی هم هست بعد asx وعد مورانو بعد اکورد . واقعا کلاس کار ژاپنی ها یه چیز دیگست. شما حتما باید پشت فرمونش بشینی تا تفاوت احساس کنی