تویوتا

بررسی تویوتا کمری XLE هیبرید ۲۰۱۳

خرید سدان های هیبریدی، بیشتر به خاطر مصرف سوخت بهینه است. با این حال، کمری هیبرید XLE چیزی بیشتر از یک ماشین کم‌مصرف است. سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) مصرف سوخت کمری هیبرید XLE (مدل ۲۰۱۳) را ۵.۴۷ لیتر در بزرگراه و ۶.۰۳ در شهر عنوان کرده که مصرف بسیار بهینه‌ای است.

Toyota Camry Hybrid XLE
Toyota Camry Hybrid XLE
ویژگی‌های جدید مدل ۲۰۱۳
تویوتا سال گذشته طراحی این مدل را تغییر داد و امسال، تغییر چندانی در آن ایجاد نکرده است. به جز علامت هشدار ترافیک در عقب، طراحی بیرونی آن، دست نخورده باقی مانده است. در داخل امّا، شرایط متفاوت است. این خودروی سدان هیبریدی، صفحه نمایشی ۶ اینچی در خود دارد و پنل‌های درها، برای باز و بسته شدن، راحت‌تر شده‌اند. کابین این خودرو، فوق‌العاده راحت است و با قیمت ۲۷۶۷۰ دلار، به صرفه به نظر می‌رسد. طراحی چرم فرمان، طراحی‌های با نمای چوبی در داخل، هواگیرهای عقب، چراغ‌های مه شکن و آینه‌هایی که همیشه شفاف می‌مانند، در کنار چرخ‌های ۱۷ اینچی از آلیاژ آلومینیوم از دیگر مشخصات این خودرو به شمار می‌روند. محل وسایل پیش‌بینی شده و صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی بزرگ هستند. چیزی که انسان را غافلگیر می‌کند، نمایش غیرقابل انتظار کمری هیبرید است. این ماشین، مخصوص مسابقه نیست، ولی سریع‌تر از هر سدان هیبرید دیگر شناخته شده است (خودروهایی مانند: هیوندای سوناتا هیبرید و فورد فیوژن). کمری هیبرید از موتور ۲/۵ لیتری آتکینسون بهره می‌برد که قدرت و گشتاور تولیدی آن بالاتر از مدل‌های گذشته است. باید گفت که وقتی صحبت از ماشین‌های هیبریدی می‌شود، تویوتا حرف اول را می‌زند. موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۱/۵ نیوتن متر نیز گشتاور تولید می‌کند. این موتور در کنار سیستم موتور الکتریکی و باتری عمل می‌کند که در مجموع، قدرت خروجی سیستم ترکیبی به ۲۰۰ اسب بخار می‌رسد. گیربکس CVT انتقال پیوسته قدرت را به چرخ‌های جلو انجام می‌دهد. هنگامی که سرعت پایین است، نیروی محرکه هیبریدی، تنها از موتور الکتریکی تغذیه می‌کند که این موضوع، به ویژه در رانندگی در شهر که با کاهش سرعت و توقف‌های زیادی همراه است، صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت به همراه خواهد داشت. به طور کلی، تکنولوژی هیبریدی به کار رفته در کمری یکی از بهترین انواع آن در جهان است. تغییر پیشرانه از موتور الکتریکی به موتور بنزینی، در مقایسه با دیگر مدل‌های مشابه، کاملاً نامحسوس است. اگر تاکنون خودروی هیبرید نرانده باشید، برای ترمز گرفتن، احتمالاً نیاز به زمان خواهید داشت. اگر فشار لازم به پدال ترمز وارد نشود، ممکن است کمی کنترل ماشین با مشکل روبرو شود. همچنین این خودرو می‌تواند در حالت کاملاً الکتریکی قرار گیرد؛ ولی این حالت بیشتر با شارژ کامل و در محل پارکینگ توصیه می‌شود. در کل، کمری هیبرید XLE مدل ۲۰۱۳ یک خودروی سایز کوچک سدان فوق‌العاده و با آخرین تکنولوژی مصرف بهینه سوخت هیبریدی است و به عنوان یک خودروی نمونه هیبریدی، ارزش تجربه کردن را دارد. همچنین، تویوتا یک جایگزین مناسب را برای نیرو محرکهٔ بنزینی کمری پیشنهاد می‌کند که در بهینه‌سازی مصرف سوخت، بسیار مؤثر است: موتور چهار سیلندر کمری. بنابراین، شرایط و نیازها را می‌توان در نظر گرفت و از بین دو نوع موتور، انتخاب کرد. قیمت یک دستگاه کمری XLE هیبریدی از ۲۷,۳۶۶ تا ۳۱,۸۳۲ دلار می باشد. و با گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری به فروش می رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    کسی از ذوالفقاری خبر نداره؟ دلم خیلی واسش تنگ شده!!

  2. محسن.د

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    دمش گرم.فکر نمیکردم بتونه از فیوژن بگذره!(البته فقط تو بحث سرعت این اتفاق افتاده!). گیربکسCVTشم که دیگه خوراکه راحتیه! فقط کاش تویوتا یه دستی به سر و روی کمری میکشید،بعد این همه سال!

  3. carbonado aventador

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4496 ديدگاه)

    قیمتش 120 میلیون می شه . ببینیم اگه بیاد ایران و با گمرکی ای که بهش می خوره چقدر می شه!!!!

  4. حسین(جاسم)

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    فقط به درد مسافرت میخوره.

  5. سینا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    قیمت مدل رو می‌گیریم 35,000 $: چون مصرفش زیر 10 تا و زیر 7 هست، گمرکی رو بگیریم 40%:
    (35000*3050)+(40/100*35000*2500)=141,750,000 T

  6. زیگما

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    نگران نباشین.منم دلم واسه فراخوان هاش تنگ شده
    توی دو هفته دو تا فراخوان داده.همین الاناست که فراخوان جدیدو اعلام کنن. خخخخخخ

  7. km

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    میمیرن اینجور ماشین ها رو وارد کنن؟؟

  8. محمد حسین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (183 ديدگاه)

    کمری های 2011 خیلی از اینا قشنگ تر بودن

  9. عليرضا a

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا تویوتا بی تظیره!
    کمری که دیکه جای هیج حرفی باقی نذاشته.

  10. mehran911

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    تویوتا کمریو ترکونده!!!!!!!!

  11. Sina.fb

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    به نظر من طراحی داخلش بهتر از بیرونشه تویوتا اصلا به قیافه ی ماشین اهمیت نمیده.

  12. slr722

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    نمیگم بده…

    اما باید برای خوب و یا بد بودن مقایسه بشه…

  13. carbonado aventador

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4496 ديدگاه)

    مصرفش هم اندازه ی پرایده!!!!موتور اون کجا موتور پراید کجا!!!!

  14. بهزاد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2560 ديدگاه)

    slr جان خسته نباشی دوست گرامی خوشحالم که این نظرت رو دیدم و امیدوارم همینطوری برای همه برندها باشه و بدون درگیری و بی احترامی تا در کنار هم از مباحث لذت ببریم.
    تو این کلاس(سدان متوسط ارزان) به صورت کلی اگر تست های مجلات و سایت هارو دنبال کنید هر کدوم از برندها تو شاخصه هایی برتری دارند به عنوان مثال:
    در هندلینگ
    مزدا6
    فضای کابین
    هوندا آکورد
    هزینه نگهداری و استهلاک
    تویوتا کمری
    و… از اونجایی که تو این رده ترافیک رغیبان رو داریم انتخاب ها هم گسترده تره و اکثر برندها یک نماینده دارن از vw بگیرید تا کیا و فورد و شورلت و… و این خریداران هستند که با توجه به نیازشون یکی رو انتخاب میکنن و انتخابشون هم قابل احترام هست.

  15. reza

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا تویوتا بی نظیری… مخصوص ماشین دارها

    سبز ترین- مقرون به صرفه ترین- با ارزشترین – پرفروشترین و محبوبترین خودروی آمریکا و کانادا و استرالیا و کل دنیا.

    زیگما جان شما هم بدون که فراخوان برا موردی مثل کلید برف پاک کن!!!!! اوج تعهد به مشتری و کلاس بالای امثال تویوتاست

    اس ال ار جان از شما هم بابت پرهیز از خشونت!! ممنونم

  16. صابر

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من توی نمایشگاه ماشین کار می کنم

    از سواری کمری راحت تر واقعا ندیدم

  17. امین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    اخه دوستان گرامی که میگین کاشکی اینارو وارد میکردن!، خب اونوقت چجوری میخواستین ماشین رو شارژ کنین ؟

    تویوتا دوستت دارم. مثل همیشه عالی . مشخصات فنی عالی.

  18. علی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گارانتی 8 ساله یا 160 هزار کیلومتری!
    نشانه دوام و پایداری این خودرو است.

  19. علی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    امین جان این خودرو ها نیاز به شارژ ندارند چون برقی نیستند. هیبریدی یعنی زمانی که نیروی خودرو داره هدر میره _مثلا در ترافیک یا موقع پارک کردن یا کاهش سرعت_ نیروی اضافه موتور به برق تبدیل و در باطری ذخیره میشه تا در زمان نیاز مثلا موقع شتاب گرفتن استفاده بشه.

  20. امین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    اقا علی خیلی ممنون . نمیدونستم اینو. من فکر میکردم این هیبریدی ها کلا با برق کار میکنه. پس اونایی که کلا با برق کار میکنن و نیاز به شارژ دارن اسمشون چیه ؟

  21. km

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    اون تیپ ماشین هارو بهشون میگن برقی مثل تسلا مدل اس یعنی تمام نیروشو از طریق شارژ باطریش بدست میاره.

  22. Sina.fb

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    آقا ما موتور برقی یا همون موتور شارژی دیدیم ولی ماشین شارژی ندیدیم.مگه تو ایران ماشین شارژی هم داریم؟؟؟!!!

  23. امید

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی داخلیش نسبت به مدل های قدیمیترش خیلی بهتر شده.

  24. slr722

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    داداش گلم بهزاد جان…

    بله حرف شما کاملا درست…هرکس حق انتخاب و سلیقه خودش داره…

    اما تمام حرف من تو این چند وقت درباره تویوتا اینکه…

    تویوتا دیگه مثل قدیم نیست…برای تمام حرفام هم دلیل و مدرک اوردم…

    درضمن امین جان این ماشین هیبریدیه…

    احتیاج نیست بزنی به برق و یا شارژ کنی…

  25. ali

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تویوتا بی نظیره…
    راحتترین سواری مال کمریه..

  26. سعید

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اس ال ار جان

    شما دلایلت شخصیه… نه آماری و علمی

    تمام آمارها در حال حضر هم حاکی از برتری تویوتا داره

    واقعا از تویوتا بی دردسر تر کدوم ماشینه

    تکنولوژی لکسوس مال تویوتاست

  27. شهروز

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عاشقتم تویوتا..

    بسیار بعیده کسی که تویوتا داشته باشه ماشین بعدیش تویوتا و یا لکسوس نباشه

    لامصب آخ نمی گه

  28. یاشار

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    زیگما جان

    نمی دونی بدون که فراخوان برا مورد بسیار کوچکی مثل کلید برف پاک کن!!!!! اوج مشتری مداری و کلاس برتر تویوتا رو نشون می ده

    برا همینه که چندین ساله که توی امریکا و استرالیا محبوب ترین ماشینه

    در ضمن اصلا هیوندا و کیا بی اصالت رو که سالی 5 تا شکل می دن و خودشونم گیجن با تویوتا مقایسه نکنید

    اصالت در شکل یعنی تغییر آروم ظاهر. مثل پورشه و بنز و تویوتا

  29. سهند

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مصرفش از پراید 1.5 لیتر کمتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینو میگن نهایت بهره وری

    دمت گرم.. ای ژاپنی نجیب

  30. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.
    من هوندارو بیشتر از تویوتا قبول دارم.مخصوصا در طراحی .
    تویوتا هم خوبه ها ولی در طراحیه محصولات تویوتایی کم کاری میکنه.
    ولی هیچ وقت مدل های افسانه ایه تویوتا رو فراموش نمیکنم:
    تویوتا کروان: با 2 تا کولر 2 تا بخاری و شیشه های بدون قاب.
    تویوتا کریسیدا : که هنوز ارزوی سوار شدنش رو دارم.
    تویوتا کرونا : یک ماشین کلاس متوسط با دوام بالا و موتور پر قدرت در زمان خودش.

    ((( ایران و المان )))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا