تویوتاچشم انداز

تویوتا کمری هیبرید وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل 2025 در ایران

نگین تندیس الماس واردکننده‌ی جدیدترین مدل تویوتا کمری هیبرید برای بازار ایران خواهد بود. این محصول، یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان در سراسر دنیا و کشور ما محسوب می‌شود.

تویوتا کمری 2025 وارداتی

سه محصول تویوتا با پیشرانه‌ی هیبرید شامل کرولا، کرولا کراس و کمری توسط شرکت نگین تندیس الماس رونمایی شدند. این خودروها مربوط به سامانه جانبازان نیستند و برای عموم عرضه می‌شوند. شرکت واردکننده که قبلا با نام الماس خودرو شناخته می‌شد، برای واردات محصولات تویوتا آماده می‌شود. این مجموعه، از نظر صنعتی یا تجاری، چندان با سابقه نیست و بهتر است مشتریان برای پیش‌خرید، هوشیارانه اقدام به تحقیق قبل از عقد قرارداد کنند.

بیشتر بخوانید:

کرولا و کرولا کراس و کمری هیبرید وراداتی  نگین الماس
تویوتا راو۴ هیبرید وارداتی در ایران؛ مشخصات و قیمت
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت

قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال، تیراژ تولید دارد. تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح از تویوتا در سراسر جهان فروخته می‌شود و بیشترین سهم فروش به کرولا و کمری و راو۴ اختصاص دارد. طی ۴۰ سال اخیر، تویوتا در گروه پرفروش‌ترین خودروسازان جهان دیده می‌شود و معمولا، رتبه‌ی اول را کسب می‌کند. حتی محصولات ارزان‌قیمت تویوتا که توسط کارخانه‌های فعال در کشورهای کمتر توسعه یافته مثل تایلند، کنیا، ونزوئلا  و پاکستان تولید می‌شوند؛ قیمت رقابتی و کیفیت قابل قبول فراهم می‌کنند. در سمت دیگر ماجرا، کشور ایران هرگز نتوانست مونتاژکار تویوتا شود و صرفا وارد‌کننده‌ی محدود، باقی ماند.

بیش از ۲۰ سال است که تویوتا با کمری و کرولا، بازار سدان‌های خانوادگی دنیا را تصاحب کرده و هر سال تولیدکننده‌ی پرفروش‌ترین خودروهای جهان در این کلاس بوده است.  اولین کمری در حدود سال‌های ۱۹۸۰ (۱۳۵۹) معرفی و جایگزین مدل محبوب کرونا شد، نخستین‌بار ایرانی‌ها در جزیره کیش با مدل ۱۹۹۴ آن در تیپ تاکسی آشنا شدند. در همان دوران، کمری‌های مورد استفاده در شبکه‌ی تاکسی‌رانی کیش، به‌خوبی امتحان خود را پس دادند و در هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصدی این منطقه صدها هزار کیلومتر کار کردند. کمری هنوز هم با مدل‌های جدید، گزینه‌‌ی اصلی حمل و نقل عمومی در گرم‌ترین نقاط خاورمیانه به شمار می‌آید.

تویوتا کمری 2025 وارداتی نسل جدید

تاکنون ۹ نسل از تویوتا کمری معرفی شده است و نسل آخر، با کد XV80  حدود یک سال سابقه تولید دارد. نسل قبلی با کد XV70 در کشورهای مختلف دنیا از ۲۰۱۷ تا امروز همچنان مونتاژ می‌شود.  کمری ۲۰۲۵ تنها در چهار کشور شامل ژاپن، امریکا و تایلند و چین تولید شده و طبیعتا از طریق چین وارد ایران خواهد شد. شرکت GAC -تویوتا کمری مونتاژ چین را عرضه می‌کند. این خودرو در سراسر جهان، فقط با بدنه‌ی سدان چهاردر ارایه خواهد شد و نسخه‌های کوپه یا استیت (واگن استیشن) ندارد. همچنین پیشرانه و نوع گیربکس انواع کمری در کشورهای مختلف، متفاوت است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کمری ۲۰۲۵

نسل جدید پریوس با حالت خاص چراغ‌ها و کاپوت جلو، زبان طراحی جدید تویوتا را در سال ۲۰۲۲ نمایش داد. این ترکیب، حالا برای کمری در ابعاد بزرگ‌تر اجرا شده و باتوجه به فروش بسیار خوب پریوس، احتمالا نظر مثبت مشتریان کمری ۲۰۲۵ را هم به دنبال خواهد داشت.

کمری هیبرید 2025

در نمای اصلی، کشیدگی باریک از گوشه‌ی چراغ جلو به سمت لبه‌ی کاپوت، ابتکار خلاقانه‌ی تویوتا برای کمری است. هرچند که خط مربوط به محل اتصال درپوش موتور، کملا در دید باقی مانده و نکته‌ی منفی محسوب می‌شود؛ حذف جلوپنجره باعث شده حس اسپرت خودرو بیشتر از نسل‌های قبل باشد. حفره‌ی بزرگ در وسط سپر، حالت لانه‌زنبوری دارد و البته از ادوات پلاستیک سیاه، تشکیل شده؛ اما نسخه‌ی وارداتی از نوع هیبرید، عملا فاقد مواد ارزان‌قیمت برای این قسمت است. در مجموع، کمری جدید، فراتر از یک سدان اقتصادی و نزدیک به کلاس لوکس، دیده می‌شود. در بعضی مدل‌ها تزینات کروم در نمای روبرو وجود دارند.

از دید جانبی، خبری از مواد پلاستیکی ارزان‌قیمت نیست و صرفا، قاب پنجره‌ها چنین حالتی دارند. خط عمیق روی بدنه در امتداد دستگیره‌ها دیده می‌شود و روی درها نیز، حجم‌دهی چشم‌نواز وجود دارد. شیب سقف تا انتهای بدنه، حس یک سدان اسپرت را به مخاطب می‌دهد و فاصله محوری نزدیک به ۳ متر، ابهت کمری ۲۰۲۵ را تقویت می‌کند. مدل وارداتی مجهز به آینه بغل همرنگ بدنه، رینگ اسپرت ۱۷ اینچ و سقف پانورامیک است.

کمری هیبرید 2025 الماس خودرو

برای نمای پشت، چراغ‌های باریک با خطوط  افقی، بلوغ در طراحی کمری ۲۰۲۵ را نشان می‌دهند. برآمدگی شبیه اسپویلر روی کاپوت عقب، جالب توجه است و حجم‌دهی خاص خودروهای شرقی، روی قسمت‌های مختلف دیده می‌شود. برخلاف نسل‌های قبل، واژه‌ی CAMRY در امتداد فضای بین چراغ‌ها نقش بسته و زیر نشان تجاری تویوتا، ترکیب جالبی دارد. نسخه‌ی وارداتی از سری هیبرید، ظاهرا فاقد ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ خواهد بود و از دید عقب خودرو، تماما هم‌رنگ بدنه است.

تویوتا کمری ۲۰۲۵ با طول ۴,۸۸۵ و عرض ۱,۸۴۰  و ارتفاع ۱,۴۵۵  و فاصله محوری ۲,۸۲۵  میلی‌متر، به مقداری ناچیز بزرگ‌تر نسل‌های قبلی موجود در ایران است و از این نظر، تفاوت خاصی ندارد.

طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا کمری ۲۰۲۵

افرادی که تجربه رانندگی با کمری ۲۰۱۶ -۲۰۱۷ موجود در ایران را داشته باشند، هنگام ورود به کابین مدل ۲۰۲۵ متوجه تغییرات گسترده در مقایسه با نسل‌های قبل می‌شوند. نمایشگر بزرگ روی داشبورد، پنل دیجتال پشت فرمان و کشیدگی جذاب داشبورد در قسمت روبروی شاگرد (کنار راننده)، دلیل استقبال بسیار خوب بازار جهانی از کمری جدید را نشان می‌دهد.

تویوتا کمری 2025 وارداتی نمای داخلی

ظاهرا برای مدل وارداتی، از نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰ اینچ پشت فرمان استفاده شده است. برخلاف پیش‌بینی‌ها کمری ۲۰۲۵ همچنان از اهرم گیربکس مکانیکی استفاده می‌کند و حتی برای نسخه‌ی هیبرید، نمونه‌ی الکترونیکی (مشابه بی‌ام‌و یا سدان‌های چینی) ارایه نمی‌شود.

تویوتا کمری 2025 وارداتی نمای

در بخش بالای داشبورد، پلاستیک سخت وجود دارد اما در نیمه‌ی سمت راست (مقابل شاگرد)، چرم هم‌رنگ بدنه استفاده شده است. مواد نرم و باکیفیت، داخل تودری‌های جلو و عقب نیز پرکاربرد هستند تا حس لوکس برای کمری، تقویت شود. البته طراحی کنسول، کلیدها، جالیوانی و فضای بین صندلی‌های جلو کاملا ساده است. فرمان کاملا گرد (فاقد شکستگی یا طرح D کات) و دکمه‌های روی آن نیز، تفاوت خاصی با مدل‌های قدیمی کمری ندارند.

حتی ارزان‌ترین مدل کمری ۲۰۲۵ طراحی بسیار خوب صندلی و راحتی قابل قبول برای ۴ سرنشین بلندقد فراهم می‌کند. احتملا نسخه‌ی وارداتی، صندلی‌های تمام چرم خواهد داشت اما ترکیب چرم و پارچه در مدل‌های پایه نیز، کیفیت بسیار خوبی دارند. سه رنگ سیاه و سرخ و سفید برای صندلی‌ها، تودری و تزئینات داشبورد برای غالب کشورهای دنیا وجود دارند؛ اما نمونه‌ی وارداتی در نمایشگاه‌های ایران، مجهز به  صندلی چرم -پارچه‌ با رنگ نارنجی است. کمری ۲۰۲۵ فقط ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد که در مقایسه با سدان‌های ایرانی، مثل سمند (با صندوق ۵۰۰ لیتری)  فراتر از انتظار نیست. هوندا آکورد جدید که برای ورود به کشورمان رونمایی شده نیز، صندوق ۴۷۳ لیتری دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی  باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ می‌شود.  میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.

 

در کشورهار غربی، کمری هیبرید مجهز به موتور ۲/۵ لیتر با قدرت ۲۳۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر نیز وجود دارد. این مدل هم مجهز به گیربکس CVT است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶  لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت محدود شده به ۱۸۵ کیلومتر برساعت، دیگر توانایی‌های کمری هیبرید بازار امریکا هستند. این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل نیز تولید شده است.

قیمت تویوتا کمری ۲۰۲۵ و پیش‌بینی برای بازار ایران

حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایرانی نیاز به بودجه‌ی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد.  در نمایشگاه‌های تهران، هم‌اکنون کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد یوسف ارتش

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چطوری مال کشور های غربی ۲۳۲ اسب تولید میکنه؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      متوجه نشدم دوست عزیز
      راجع به تولید اسب در غرب کشور نوشتیم یا شما “کشورهای غربی” رو چیزی دیگری خوندید؟

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. محمد یوسف ارتش

        ۲۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اونجا که نوشتید نسخه های از این ماشین که تو کشور های غربی هست ۲۳۲ اسب تولید می‌کنه چرا تو کشور های غربی ۲۳۲ اسب تولید میکنه؟

    2. amirkhanzadeh

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (786 ديدگاه)

      اشتباه خوندی

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. mickeyy

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      محمد یوسف ارتش
      در مدلی که واسه کشور های غربی در نظر گرفته شده از موتور قوی تری استفاده کردن

    4. hosen

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      دوست عزیز چون برای کشور های غربی موتور ۲/۵ لیتری انتخاب شده! حداقل متن رو بادقت بخونید.

    5. Mhosein

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      چون برا ایران موتور دو لیتری میارن واسه اونا۲/۵لیتری هست دوست عزیزم

  2. amirkhanzadeh

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    بنظرم مثل گذشته بازم خوب فروش می‌ره اینجا هم
    کلا کمری بخاطر دوام و استهلاک نگهداری پایین طرفدار داره

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (797 ديدگاه)

      نسخه بنزینیش سدان خوبیه انصافا قیمتشم عالیه

  3. علی منصوری

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    اینقدر این ماشین عقبه خوب ،خاطرات خوب و اطمینان و اعتبار از قدیم داشته ک هر چیم بد باشه بازم باهاش رقابت سخته تو سگمنت خودش، فقط قیمت ممکنه باعث بشه مشتریای رنج 4و.5 میلیارد ازش دور شن چون فک کنم زیر 7 نباشه قیمتش

    موافقم 2
    مخالفم 3
  4. Kiarash

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    واقعا این نسل کمری رو خیلی دوست دارم من خودم به شخصه علاقه زیادی به سدان دارم

    موافقم 10
  5. Nismo

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    یعنی میتونم به جرعت بگم حتی یک ین هم خرج هزینه تیم طراحی این ماشین نکردن این جلوپنجره چیه واقعا؟ خیلی مهارت میخواد که یه ماشین رو انقدر زشت بسازی

    موافقم 0
    مخالفم 8
  6. امیرحسین

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    فقط نیسان ماکسیما ۲۰۲۲

  7. وحید

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چجوریه ک گشتاور عدد کمتری از قدرت موتور داره ؟؟!!!

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      نکته جالبی گفتید که دلیلش ترکیب پیشرانه بنزینی با موتورهای برقی هست
      من مجدد نگاه کردم به منابع خارجی و در هر دو مدل کمری هیبرید، قدرت برحسب اسب بخار از گشتاور برحسب نیوتن متر، بیشتره

  8. رامتین

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3225 ديدگاه)

    خداییش خودروی فوق العاده ای هست. عملا بهترین سدان خانوادگی اقتصادی دنیاست. موتور 2.5 اش که حرف نداره. اما از این خبر بگذریم. بینهایت خوشحالم که تویوتا بخودش اومد و موتور جدیدی 2 لیتری ارائه کرده که بزودی همه را مسحور میکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. Mosafer

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    واردات ده بیست تایی و قطره چکونی دردی از مردم دوا نمیکنه فقط به سود مافیای واردات از چینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا