نگین تندیس الماس واردکنندهی جدیدترین مدل تویوتا کمری هیبرید برای بازار ایران خواهد بود. این محصول، یکی از محبوبترین خودروهای سدان در سراسر دنیا و کشور ما محسوب میشود.
سه محصول تویوتا با پیشرانهی هیبرید شامل کرولا، کرولا کراس و کمری توسط شرکت نگین تندیس الماس رونمایی شدند. این خودروها مربوط به سامانه جانبازان نیستند و برای عموم عرضه میشوند. شرکت واردکننده که قبلا با نام الماس خودرو شناخته میشد، برای واردات محصولات تویوتا آماده میشود. این مجموعه، از نظر صنعتی یا تجاری، چندان با سابقه نیست و بهتر است مشتریان برای پیشخرید، هوشیارانه اقدام به تحقیق قبل از عقد قرارداد کنند.
بیشتر بخوانید:
↵ کرولا و کرولا کراس و کمری هیبرید وراداتی نگین الماس
↵تویوتا راو۴ هیبرید وارداتی در ایران؛ مشخصات و قیمت
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت
قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال، تیراژ تولید دارد. تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح از تویوتا در سراسر جهان فروخته میشود و بیشترین سهم فروش به کرولا و کمری و راو۴ اختصاص دارد. طی ۴۰ سال اخیر، تویوتا در گروه پرفروشترین خودروسازان جهان دیده میشود و معمولا، رتبهی اول را کسب میکند. حتی محصولات ارزانقیمت تویوتا که توسط کارخانههای فعال در کشورهای کمتر توسعه یافته مثل تایلند، کنیا، ونزوئلا و پاکستان تولید میشوند؛ قیمت رقابتی و کیفیت قابل قبول فراهم میکنند. در سمت دیگر ماجرا، کشور ایران هرگز نتوانست مونتاژکار تویوتا شود و صرفا واردکنندهی محدود، باقی ماند.
بیش از ۲۰ سال است که تویوتا با کمری و کرولا، بازار سدانهای خانوادگی دنیا را تصاحب کرده و هر سال تولیدکنندهی پرفروشترین خودروهای جهان در این کلاس بوده است. اولین کمری در حدود سالهای ۱۹۸۰ (۱۳۵۹) معرفی و جایگزین مدل محبوب کرونا شد، نخستینبار ایرانیها در جزیره کیش با مدل ۱۹۹۴ آن در تیپ تاکسی آشنا شدند. در همان دوران، کمریهای مورد استفاده در شبکهی تاکسیرانی کیش، بهخوبی امتحان خود را پس دادند و در هوای ۴۰ تا ۵۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصدی این منطقه صدها هزار کیلومتر کار کردند. کمری هنوز هم با مدلهای جدید، گزینهی اصلی حمل و نقل عمومی در گرمترین نقاط خاورمیانه به شمار میآید.
تاکنون ۹ نسل از تویوتا کمری معرفی شده است و نسل آخر، با کد XV80 حدود یک سال سابقه تولید دارد. نسل قبلی با کد XV70 در کشورهای مختلف دنیا از ۲۰۱۷ تا امروز همچنان مونتاژ میشود. کمری ۲۰۲۵ تنها در چهار کشور شامل ژاپن، امریکا و تایلند و چین تولید شده و طبیعتا از طریق چین وارد ایران خواهد شد. شرکت GAC -تویوتا کمری مونتاژ چین را عرضه میکند. این خودرو در سراسر جهان، فقط با بدنهی سدان چهاردر ارایه خواهد شد و نسخههای کوپه یا استیت (واگن استیشن) ندارد. همچنین پیشرانه و نوع گیربکس انواع کمری در کشورهای مختلف، متفاوت است.
برای اطلاع از اخرین اخبار و بررسی خودرو های وارداتی جدید این صفحه از پدال را دنبال کنید.
طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کمری ۲۰۲۵
نسل جدید پریوس با حالت خاص چراغها و کاپوت جلو، زبان طراحی جدید تویوتا را در سال ۲۰۲۲ نمایش داد. این ترکیب، حالا برای کمری در ابعاد بزرگتر اجرا شده و باتوجه به فروش بسیار خوب پریوس، احتمالا نظر مثبت مشتریان کمری ۲۰۲۵ را هم به دنبال خواهد داشت.
در نمای اصلی، کشیدگی باریک از گوشهی چراغ جلو به سمت لبهی کاپوت، ابتکار خلاقانهی تویوتا برای کمری است. هرچند که خط مربوط به محل اتصال درپوش موتور، کملا در دید باقی مانده و نکتهی منفی محسوب میشود؛ حذف جلوپنجره باعث شده حس اسپرت خودرو بیشتر از نسلهای قبل باشد. حفرهی بزرگ در وسط سپر، حالت لانهزنبوری دارد و البته از ادوات پلاستیک سیاه، تشکیل شده؛ اما نسخهی وارداتی از نوع هیبرید، عملا فاقد مواد ارزانقیمت برای این قسمت است. در مجموع، کمری جدید، فراتر از یک سدان اقتصادی و نزدیک به کلاس لوکس، دیده میشود. در بعضی مدلها تزینات کروم در نمای روبرو وجود دارند.
از دید جانبی، خبری از مواد پلاستیکی ارزانقیمت نیست و صرفا، قاب پنجرهها چنین حالتی دارند. خط عمیق روی بدنه در امتداد دستگیرهها دیده میشود و روی درها نیز، حجمدهی چشمنواز وجود دارد. شیب سقف تا انتهای بدنه، حس یک سدان اسپرت را به مخاطب میدهد و فاصله محوری نزدیک به ۳ متر، ابهت کمری ۲۰۲۵ را تقویت میکند. مدل وارداتی مجهز به آینه بغل همرنگ بدنه، رینگ اسپرت ۱۷ اینچ و سقف پانورامیک است.
برای نمای پشت، چراغهای باریک با خطوط افقی، بلوغ در طراحی کمری ۲۰۲۵ را نشان میدهند. برآمدگی شبیه اسپویلر روی کاپوت عقب، جالب توجه است و حجمدهی خاص خودروهای شرقی، روی قسمتهای مختلف دیده میشود. برخلاف نسلهای قبل، واژهی CAMRY در امتداد فضای بین چراغها نقش بسته و زیر نشان تجاری تویوتا، ترکیب جالبی دارد. نسخهی وارداتی از سری هیبرید، ظاهرا فاقد ادوات پلاستیکی سیاهرنگ خواهد بود و از دید عقب خودرو، تماما همرنگ بدنه است.
تویوتا کمری ۲۰۲۵ با طول ۴,۸۸۵ و عرض ۱,۸۴۰ و ارتفاع ۱,۴۵۵ و فاصله محوری ۲,۸۲۵ میلیمتر، به مقداری ناچیز بزرگتر نسلهای قبلی موجود در ایران است و از این نظر، تفاوت خاصی ندارد.
طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا کمری ۲۰۲۵
افرادی که تجربه رانندگی با کمری ۲۰۱۶ -۲۰۱۷ موجود در ایران را داشته باشند، هنگام ورود به کابین مدل ۲۰۲۵ متوجه تغییرات گسترده در مقایسه با نسلهای قبل میشوند. نمایشگر بزرگ روی داشبورد، پنل دیجتال پشت فرمان و کشیدگی جذاب داشبورد در قسمت روبروی شاگرد (کنار راننده)، دلیل استقبال بسیار خوب بازار جهانی از کمری جدید را نشان میدهد.
ظاهرا برای مدل وارداتی، از نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰ اینچ پشت فرمان استفاده شده است. برخلاف پیشبینیها کمری ۲۰۲۵ همچنان از اهرم گیربکس مکانیکی استفاده میکند و حتی برای نسخهی هیبرید، نمونهی الکترونیکی (مشابه بیامو یا سدانهای چینی) ارایه نمیشود.
در بخش بالای داشبورد، پلاستیک سخت وجود دارد اما در نیمهی سمت راست (مقابل شاگرد)، چرم همرنگ بدنه استفاده شده است. مواد نرم و باکیفیت، داخل تودریهای جلو و عقب نیز پرکاربرد هستند تا حس لوکس برای کمری، تقویت شود. البته طراحی کنسول، کلیدها، جالیوانی و فضای بین صندلیهای جلو کاملا ساده است. فرمان کاملا گرد (فاقد شکستگی یا طرح D کات) و دکمههای روی آن نیز، تفاوت خاصی با مدلهای قدیمی کمری ندارند.
حتی ارزانترین مدل کمری ۲۰۲۵ طراحی بسیار خوب صندلی و راحتی قابل قبول برای ۴ سرنشین بلندقد فراهم میکند. احتملا نسخهی وارداتی، صندلیهای تمام چرم خواهد داشت اما ترکیب چرم و پارچه در مدلهای پایه نیز، کیفیت بسیار خوبی دارند. سه رنگ سیاه و سرخ و سفید برای صندلیها، تودری و تزئینات داشبورد برای غالب کشورهای دنیا وجود دارند؛ اما نمونهی وارداتی در نمایشگاههای ایران، مجهز به صندلی چرم -پارچه با رنگ نارنجی است. کمری ۲۰۲۵ فقط ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد که در مقایسه با سدانهای ایرانی، مثل سمند (با صندوق ۵۰۰ لیتری) فراتر از انتظار نیست. هوندا آکورد جدید که برای ورود به کشورمان رونمایی شده نیز، صندوق ۴۷۳ لیتری دارد.
برای اطلاع از آخرین اطلاعیه ها و شرایط ثبت نام خودرو وارداتی ۱۴۰۳ به این لینک مراجعه کنید.
پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا کمری ۲۰۲۵
تویوتا کمری ۲۰۲۵ وارداتی باترکیب پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر و سیستم هیبرید، توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس CVT در چین مونتاژ میشود. میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات کمری هیبرید وارداتی هستند.
در کشورهار غربی، کمری هیبرید مجهز به موتور ۲/۵ لیتر با قدرت ۲۳۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتنمتر نیز وجود دارد. این مدل هم مجهز به گیربکس CVT است. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت محدود شده به ۱۸۵ کیلومتر برساعت، دیگر تواناییهای کمری هیبرید بازار امریکا هستند. این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل نیز تولید شده است.
قیمت تویوتا کمری ۲۰۲۵ و پیشبینی برای بازار ایران
حدود قیمت کمری هیبرید مونتاژ چین با امکانات دیده شده در مراسم نگین تندیس الماس، ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، مشتری ایرانی نیاز به بودجهی ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومانی برای خرید کمری وارداتی دارد. در نمایشگاههای تهران، هماکنون کمری ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.
محمد یوسف ارتش
۲۳ مهر ۱۴۰۳چطوری مال کشور های غربی ۲۳۲ اسب تولید میکنه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ مهر ۱۴۰۳متوجه نشدم دوست عزیز
راجع به تولید اسب در غرب کشور نوشتیم یا شما “کشورهای غربی” رو چیزی دیگری خوندید؟
محمد یوسف ارتش
۲۳ مهر ۱۴۰۳اونجا که نوشتید نسخه های از این ماشین که تو کشور های غربی هست ۲۳۲ اسب تولید میکنه چرا تو کشور های غربی ۲۳۲ اسب تولید میکنه؟
Behnam1012
۲۳ مهر ۱۴۰۳خب با دقت بخونی متوجه میشی
میگه تو چین با موتور 2000 تولید میشه
تو کشور های دیگه با موتور 2500 سی سی تولید میشه بخاطر همین تفاوت قدرت دارن
جدا از کمری خیلی از خودروها تو هر کشوری بسته به شرایط آب و هوا یا قوانین آلایندگی و یا سلیقه مردم و کیفیت سوخت یک خودرو تو قسمت فنی یا آپشن میتونه متفاوت باشه
امیر
۲۵ مهر ۱۴۰۳چی ؟ تولید اسب چیه ؟
اسب بخار واحد اندازه گیری توان حداکثر موتور هستش که در یک دور موتور خاصی ایجاد میشه ،
این مقاله اثبات میکنه باز هم ضعیف ترین نوع موتور و پیشرانه رو اون تویوتایی داره که دارند وارد ایران میکنند!
اون هم با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت! فکرش رو بکن در یک اتوبان و حالا مثلا وقتی خلوته و دوربین هم نیست با این کمری ۲۰۲۵ داری میری و بعد یک ۲۰۶ تیپ ۵ با سرعت ۱۹۰ که براحتی هم میره میاد ازت جلو میزنه و هر چی هم گاز میدی بهش نمیرسی 🤣😜🤣
حمید
۲۷ مهر ۱۴۰۳امنیت خودرو و راحتی که به سرعت گرفتن و سبقت نیست !
206 اگه لاستیکش بترکه تو اون سرعت 100 تا کله میزنه و آدم توش سالم نمیمونه ،ولی تو کمری از این خبرا نیست داداش ،فرق بین ماشین ژاپن تا ماشینهای اروپا ، و اما تو اروپا حتی ماشینهای ژاپنی از ماشینهای اروپایی ،هم یه سر و گردن بهتره ،و هم گرونتره
احبر
۲۷ مهر ۱۴۰۳کمری خرابی نداره که یه عمر فقط سوارمیشی آب روغن عوض میکنی تموم شد رفت،من یبار با 206تیپ 5فقط چند ثانیه170تا رفتم فرداش موتورم آب روغن قاطی میکرد روغن سوزی افتاده بود،تازه حالا مال من اصل فرانسه مدل83بود،تعمیرش برام60تومن آب خورد
amirkhanzadeh
۲۳ مهر ۱۴۰۳اشتباه خوندی
mickeyy
۲۳ مهر ۱۴۰۳محمد یوسف ارتش
در مدلی که واسه کشور های غربی در نظر گرفته شده از موتور قوی تری استفاده کردن
hosen
۲۳ مهر ۱۴۰۳دوست عزیز چون برای کشور های غربی موتور ۲/۵ لیتری انتخاب شده! حداقل متن رو بادقت بخونید.
Mhosein
۲۳ مهر ۱۴۰۳چون برا ایران موتور دو لیتری میارن واسه اونا۲/۵لیتری هست دوست عزیزم
Rman
۲۴ مهر ۱۴۰۳موتور متفاوت،حجم متفاوت،در نتیجه قدرت یا همون اسب های متفاوت
ارمین رضوی
۲۴ مهر ۱۴۰۳ما ایرانی هستیم باید جنس اشغال چینی سوار شیم به زور من همین کمری رو تو عراق تو نمایشگاه دیدم این جنس هایه فیک رو به تویوتا نبندید زمین تا آسمون فرق ماتریال دارن با هم اینا فقط میرن جنس اشغال رو میارن تا مردم مجبور بشن این مارک هایه چینی داخل بازار رو بخرن
علی قربانی
۲۶ مهر ۱۴۰۳چون اونا بزرگ دوست دارن
موتورش بزرگتره
amirkhanzadeh
۲۳ مهر ۱۴۰۳بنظرم مثل گذشته بازم خوب فروش میره اینجا هم
کلا کمری بخاطر دوام و استهلاک نگهداری پایین طرفدار داره
جرمی کلارکسون
۲۳ مهر ۱۴۰۳نسخه بنزینیش سدان خوبیه انصافا قیمتشم عالیه
حجت شاکری
۲۷ مهر ۱۴۰۳به نام آنکه هر چه آفریده برای حیرت ماندن بشر
موضوع:پاک کردن کامل حسابها تلگرام و راحت شدن از شر سواستفادها و خود را هکر می نامند که… .
سلام به همه مردم دوست داشتنی و تمام نیروهای امنیتی و بسیجی و بسیج ویژه و پلیسی ایران قدرتمند مدرن در خصوص امنیت تلگرام و پیام رسانهای داخلی و اینستاگرام و ایمیل حتما از قسمت امنیت تعداد دستگاه متصل نشان می دهد حتما حذف کنید که اطلاعات و تمام مطالب قابل نگاه کردن و سو استفاده هست و اگر دوباره نصب کردی و وارد پیام رسان شدی باید چند روز صبر کنی تا بندازی بیرون و حذف کنی حتی همون لحظه با خط خود وارد شوین که برای تلگرام به این شکل هست ممنون جهت اطلاع رسانی ایران قدرتمند مدرن برای جلوگیری از وقوع جرم
با فیلترشکن وارد شود اونایی که وارد نمی شود
سایت حذف کامل اکانت تلگرامی خودتون نگران نباشید فرمانده به فکر همتون هست
https://my.telegram.org/auth
۱.الف:۲.ح.۳.ش.۴.ف.۵.ع.
+989215264192
+989360411804
علی منصوری
۲۳ مهر ۱۴۰۳اینقدر این ماشین عقبه خوب ،خاطرات خوب و اطمینان و اعتبار از قدیم داشته ک هر چیم بد باشه بازم باهاش رقابت سخته تو سگمنت خودش، فقط قیمت ممکنه باعث بشه مشتریای رنج 4و.5 میلیارد ازش دور شن چون فک کنم زیر 7 نباشه قیمتش
Kiarash
۲۳ مهر ۱۴۰۳واقعا این نسل کمری رو خیلی دوست دارم من خودم به شخصه علاقه زیادی به سدان دارم
Nismo
۲۳ مهر ۱۴۰۳یعنی میتونم به جرعت بگم حتی یک ین هم خرج هزینه تیم طراحی این ماشین نکردن این جلوپنجره چیه واقعا؟ خیلی مهارت میخواد که یه ماشین رو انقدر زشت بسازی
امیرحسین
۲۳ مهر ۱۴۰۳فقط نیسان ماکسیما ۲۰۲۲
وحید
۲۳ مهر ۱۴۰۳چجوریه ک گشتاور عدد کمتری از قدرت موتور داره ؟؟!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ مهر ۱۴۰۳نکته جالبی گفتید که دلیلش ترکیب پیشرانه بنزینی با موتورهای برقی هست
من مجدد نگاه کردم به منابع خارجی و در هر دو مدل کمری هیبرید، قدرت برحسب اسب بخار از گشتاور برحسب نیوتن متر، بیشتره.
رامتین
۲۳ مهر ۱۴۰۳خداییش خودروی فوق العاده ای هست. عملا بهترین سدان خانوادگی اقتصادی دنیاست. موتور 2.5 اش که حرف نداره. اما از این خبر بگذریم. بینهایت خوشحالم که تویوتا بخودش اومد و موتور جدیدی 2 لیتری ارائه کرده که بزودی همه را مسحور میکنه.
Mosafer
۲۳ مهر ۱۴۰۳واردات ده بیست تایی و قطره چکونی دردی از مردم دوا نمیکنه فقط به سود مافیای واردات از چینه.
علیزاده
۲۳ مهر ۱۴۰۳پسرفت در طراحی
A.R.A.S.H
۲۴ مهر ۱۴۰۳ماشین خوبه
ولی حیف که تو خواب میشه دیدشون
مجتبی موسوی
۲۴ مهر ۱۴۰۳سلام، دوستان عزیز از همه چیز صحبت کردند بجز مهمترین آیتم! درست است که یکی از بهترین و مطمئن ترین خودروهای دنیاست ولی با قیمت ۲۵ هزار دلار و با توجه به تعرفه خودروهای هیبریدی و جمیع جهات باید حداکثر قیمت آن برای مصرف کننده بی نوای ایرانی باید ۲/۵ میلیارد باشد که نویسنده مقاله به راحتی و بدون در نظر گرفتن حال و روز مردم و تعرفه های ابلاغی قیمت غیرمتعارف را قید نموده که امیدوارم تحت تاثیر مافیای خودرو نباشد! بیائید با مقالات و نظرات خود به متعادل شدن هزینه های زندگی کمک کنیم و مسئولین خیال نکنند ما به تصمیمات آنها عادت کردیم، ببینید کشورهای همسایه با چه قیمتی ماشین سوار میشوند و ما به چه قیمتی، خدایا خودت کمکمون کن، ان شااله
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ مهر ۱۴۰۳پاراگراف آخر متن برای شما دوست عزیز و رویاهای قشنگتون نوشته شده
کل ماجرای واردات خودرو در ایران تاثیری بر بازار نداره
طبق آمار اقتصادی مملکت، ۹۰ درصد مردم ایران توان خرید ماشین بالای ۱/۵ میلیارد تومن ندارند، فرقی به حال من و شما نداره ۲/۵ یا ۴/۵ میلیاد تومن.
علی منصوری
۲۴ مهر ۱۴۰۳متوجه دیس لایکا نمیشم، یعنی ۹۰% توان خریدشون بالای این ارقامه، پس چرا ایران خودرو و سایپا اینقدر میفروشن، پس چرا واردات سقفش20000 دلار ، چرا اینقدر خودرو اکونومیک چینی میاد،???
Real
۲۵ مهر ۱۴۰۳اصلا اینطور نیست
اگر بقول سازندگان داخلی سایپا و ایران خودرو با ضرر تولید میکنند
اگر جسارت دارند و صداقت که البته ندارند، تعطیل کنند
در واردات خودرو رو باز بگذارند
تا رقابت تعیین کنه مردم به چه ماشینی گرایش دارند
شما یا هز باند خودروساز هستید یا ذینفع
وگرنه هر عقل سلیمی به شرایط خودرو در ایران اعتراض داره
امید
۲۴ مهر ۱۴۰۳با این وصف 25000 دلار قیمت خیلی پایین است، در امریکا در حدود 45000 دلار معامله میشود.
mohammad
۲۴ مهر ۱۴۰۳آقا یکی به من بگه فرق هیبریدی با برقی چیه؟
عقیل حمزه ای
۲۵ مهر ۱۴۰۳برقی تمام برقی هست هیبرید معمولا اینطوریه که مثلاً زیر شصت کیلومتر از برق ماشین استفاده میکنه بالا 60 موتور بنزینی روشن میشه و همزمان موتور برقی به خاطر حرکت ماشین شارژ میشه
اکبر
۲۴ مهر ۱۴۰۳اولا وقتی نمایندگی خدمات پس از فروش نداشته باشد قطعا مشتری هم نخواهد داشت. الان تویاتای وارداتی معین خودرو یعنی لوین هیچ مشتری ندارد بخاطر قضیه ای که ذکر کردم و قیمت کرولا شدیداً افت کرده. دوما خودروهای تویوتا مونتاژ چین به هیچ عنوان کیفیت خودروهای تویوتا ارسالی به اروپا ندارد و مشتری هم این خودروها ندارند. زمان ورود لوین به ایران قیمت حدود چهار میلیارد در نظر گرفته شده بود که الان قیمت دو میلیارد و نهصد هم مشتری ندارد.
علیرضا
۲۴ مهر ۱۴۰۳میخواستم بدونم شرکت تویوتا اتومبیل برقی هم تولید میکنه؟
سعید نعمتی
۲۴ مهر ۱۴۰۳با دلار ۶۰ هزار تومن،میشه ۱.۵ میلیارد تومن. الباقی این پول کجا میره دقیقا؟؟؟؟؟؟؟
بهنام
۲۴ مهر ۱۴۰۳باسلام و احترام
نظرات همه عزیزان درست و متین
ولی ما تو ایران جاده و خیابون نداریم با این همه سرعتگیر که هر روز هم مثل غده سرطانی تعداد و اندازه شون بیشتر و بزرگتر میشه فقط ماشین های آفرود میتونن دوام بیارن من خودم ماشین صفر دو میلیاردی گرفتم تو چند ماه آش و لاش شده لطفاً آدرس غلط ندین بزرگترین مشکل این مملکت سرعت گیره
Dariush
۲۴ مهر ۱۴۰۳چرا انقدر گشتاور کمی داره یعنی سربالایی با ظرفیت تکمیل به مشکل نمیخوره؟
عقیل حمزه ای
۲۵ مهر ۱۴۰۳با سلام خدمت همه
25000 دلار یک میلیارد و پانصد میلیون تومنه دوبرابر هم مالیات و هزینه ها رو در نظر بگیریم باز میشه یه میلیارد این اختلاف یک میلیاردی رو کی باید جواب گو باشه تازه اینکه مدلی که میاد هم ارزونتره هم بیسیک ترین حالت ممکنه که مطمئن باشید زیر 20000 دلار بیشتر قیمت نداره
Real
۲۵ مهر ۱۴۰۳چون اینجا ایرانه….
جعفر
۲۵ مهر ۱۴۰۳چرا ایران خودرو وسایپا بفکر ارتقا وپیشرفت موتور وبدنه نیستن در این دنیای امروزی که خیلی راحت کپی میکنن نمونه اش چین که هرنوع محصولی را تولید میکنن ولی کارشناسان این دوشرکت فقط فکرشان در۵۰سال قبل است واصلابفکرتغییر نیستندمگه آلیاژ بدنه وموتور اینها درکشور نیست که نمیخوان امتحان کنند خیلی راحته ولی دلسوز واقعی نیست.
گاس فرینگ
۲۶ مهر ۱۴۰۳این الماس خودرو همونی نیست که دهه ۷۰ میتسوبیشی وارد میکرد و دهه ۹۰ ترامپچی؟
اگه همون باشه که متولیش، متولی ایرتویا هم هست ولی این شبهه هست که چرا از طریق ایرتویا وارد نشدن با توجه به این که این یک تویوتاست
اگرم نه که هیچی