کارواو در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود آلپاین A110S، پورشه کیمن GTS و تویوتا سوپرا را به مبارزه دعوت کرده است. اینها خودروهایی هستند که خریداران کوپههای جمعوجور محرک عقب هنگام خرید ممکن است در نظر بگیرند. البته A110S احتمالاً کمتر از دو خودروی دیگر شناختهشده باشد زیرا در آمریکای شمالی عرضه نمیشود. این کوپهٔ فرانسوی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور خود را به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل میدهد.
پورشه کیمن GTS اما از لحاظ قوای محرکه نقطهٔ مقابل آلپاین است زیرا از یک پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند. این موتور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده است؛ و درنهایت به تویوتا GR سوپرا با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت بامو میرسیم. این خودرو در نسخهٔ اروپایی ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه در ایالاتمتحده قدرت بیشتری برابر با ۳۸۲ اسب بخار را ارائه میکند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
خب پس از بررسی مشخصات خودروها زمان آن رسیده که از اعداد و ارقام فاصله گرفته و سراغ مسابقهٔ درگ برویم. در اینجا آلپاین شروع قدرتمندی دارد و در ابتدا جلو میافتد. کیمن اما که به خاطر گیربکس دستی و لانچ نهچندان خوب مت واتسون در آغاز رقابت کمی عقب میافتد، بهسرعت اختلاف را جبران کرده و زودتر از همه با تایم ۱۲.۳ ثانیه از خط پایان عبور میکند. پسازآن، A110 S با وجود قدرت کمتر، تویوتا را مغلوب کرده و با تایم ۱۲.۶ ثانیه دوم میشود. در آخر هم سوپرا با تایم ۱۲.۷ ثانیه ۴۰۰ متر را به پایان میرساند.
مسابقهٔ بعدی، رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که در پایان خودروها بسیار به هم نزدیک هستند اما سوپرا شکست قبلی را جبران کرده و با اختلافی جزئی پیشتاز میشود. در این رولینگ کیمن در جایگاه دوم قرار میگیرد و آلپاین سوم میشود. مسابقهٔ بعدی رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که نتایج آن یکسان است اما فاصلهٔ بین خودروها بیشتر از رولینگ قبلی میشود. در اینجا سوپرا به لطف گشتاور بیشتر خود رقبا را مغلوب میکند. رقابت آخر هم آزمایش ترمز است که پورشه در آن پیروز میشود و تویوتا و آلپاین به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم قرار میگیرند.
مشخصات فنی
آلپاین A110 S | تویوتا سوپرا | پورشه کیمن GTS | |
پیشرانه | ۱.۸ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۴ لیتری H6 |
قدرت | ۲۹۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۱۱۴ کیلوگرم | ۱۴۹۵ کیلوگرم | ۱۴۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۸ هزار پوند | ۵۴ هزار پوند | ۶۵ هزار پوند |
محمد امین
۱۳ آذر ۱۴۰۰اونایی که میگفتن ، با وجود کیمن gts ، خرید آلپاین بی معنی هست، فکر میکنم این درگ نظرشون رو تغیر بده ، نمیگم که a110s ماشین بهتری هست، اما نسبت به قیمتش ، چیزی کمتر از پورشه نداره ، و توی چهارصد متر اختلافشون ناچیز بود ، حدود ۱۰ هزار دلار هم ارزون تره و به نظر ماشین چابک تری میاد و خیلی خیلی سبک تره و توی پیست حس بهتری داره به خاطر وزن کمتر و شاید مانور پزیری بیشتری هم داشته باشه و منم طراحی اش رو خیلی دوست دارم ، و باید در نظر بگیریم که با ۲۹۰ اسب بخار ، پرفورمنس عالی گرفته …. و باید گفت که پورشه چه قدر خوب بود و با گیربکس دستی عملکرد خیلی خوبی داشت ، مخصوصآ خوی ترمز گیری که قافل گیر کننده بود برای خودم
سوپر نا امید کننده بود ، رقبای نسل های قبلی سوپرا ، نیسان gtr و هوندا nsx بودن ، الان هوندا و نیسان حدود ۶۰۰ اسب قدرت دارن و یه زمانی از معیار های کلاسشون بودن ، اما سوپرا کلا قدرتش تفاوت خاصی نکرده و ظاهرش هم به خوبی نسل های قبلش دلنشین نیست، و فکر میکنم کاملا زیر سایه نیسان سری زد جدید بره
ADAK
۱۴ آذر ۱۴۰۰چیزی که کم داره
و کیمن رو از اون متمایز میکنه ، اون آرم پورشه اس (خودش دنیایی مهندسی و پرفورمنس و تکنولوژی درش نهفته اس)
در ثانی اختلاف قیمت شون 7 هزار دلاره
کسی که میخواد 58 هزارتا بده ، گیر 7 هزارتا نیست و قطعا انتخابش کیمن هستش مگه اینکه تعلق خاطری به آلپاین داشته باشه مثلا
محمد امین
۱۴ آذر ۱۴۰۰داداش هفت هزار پوند هست ….که حدودا معادل ده هزار دلار میشه ، و اختلاف قابل قبولی هست
ali
۱۵ دی ۱۴۰۱باز هم قطعا پورشه ارزش هزینه بیشتر رو داره و برند قابل اعتماد تریه
ali
۱۵ دی ۱۴۰۱البته نیسان زد جدید به اندازه سوپرا نیست ولی قبول دارم سوپرای نسل جدید واقعا ابروی نسل قبل رو برده
🔥A.H MOTORS🔥
۱۳ آذر ۱۴۰۰نمیدونم چطوری توصیف کنم.
.
فقط میتونم بگم
پورشه=😍
بهنام
۱۳ آذر ۱۴۰۰آلپاین فقط سیستم صوتی که من دارم 😂
Karl Benz
۱۳ آذر ۱۴۰۰من اونم ندارم سیستم صوتیم گوشیمه 😂😂😂
Karl Benz
۱۳ آذر ۱۴۰۰در بین این سه تا اگه انتخاب کنم
۱. پورشه
۲.آلپاین
۳. سوپرا ( این نسل ناامید کننده بود )
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۳ آذر ۱۴۰۰این درگ نشون میده وقتی آبیها رو دور بیفتن هیچکس حریفشون نیست 😉😉( شوخی بود به دل نگیرید )
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰چقدر خوبه که روند مسابقه و نتیجشو بصورت متنی هم نوشتین
من معمولا ویدئوهای بیش از 6-7 دقیقه رو نگاه نمیکنم.
بخصوص ویدئوهای کارواو که معمولا در 3-4 دقیقه میشه جمعش کرد ولی کمتر از 10 دقیقه نداره
porsche
۱۳ آذر ۱۴۰۰انتخابم بی شک پورشه هست
لذت خالص رانندگی
و چه انجین جذاب و دوست داشتنی ای🤤
بعد از اون سوپرا رو انتخاب میکنم نه بخاطر تویوتا بودنش و کاری به طراحیش ندارم ولی کارم با ۶ سیلندر معرکه هست که روشه😂😂
ADAK
۱۴ آذر ۱۴۰۰جشم بسته کیمن
Mojtaba ghasemi
۱۴ آذر ۱۴۰۰انصافا پورشه
Parham
۱۴ آذر ۱۴۰۰واقعا کی میتونه پورشه رو با آلپاین مقایسه کنه؟ پورشه واقعا از همشون بهتره
Swedish arrogant tiger
۱۴ آذر ۱۴۰۰آلپین نسبت به اختلاف قدرت عملکرد خوبی داشت و این انتظار رو ازش نداشتم.
ولی همچنان فکر میکنم کیمن انتخاب بهتریه.
2jz
۱۴ آذر ۱۴۰۰دوستان شما دارید همش از لحاظ قیمت به موضع نگاه میکنین هی حساب و کتاب میکنین ببین چی چند قیمته و این حرفا……
شما الان باید دیدگاه کسی رو داشته باشید که بین 50 تا 70 هزار پوند پول داره …… و قطعا باید بهتون بگم طراحی آلمانی زیاد تو انگلستان فک نکنم زیادی علاقه مند داشته باشه……
طراحی ژاپنی هم شاید اینطوری باشه(من به شخصه میگم فقط سوپرا)ولی وقتی شما به قدرت و سرعت و شتاب و راحتی و فرمون پذیری ماشین های ژاپنی نگاه میکنی واقعااااااااااااااااا برات جذابه ……
طبق نظرات شما الان کاملا سوپرا مظلوم واقع شده………..و این حقش نیست……
هیچی دیگه فقط سوپرا :)
2jz
۱۴ آذر ۱۴۰۰الان همه یک صدا دارین میگین پورشه صرفا چون از پورشه خوشتون میاد ولی باید بگم من عاااااااااااااشق پورشه ام ولی واقعا و ناموسا از جهات مختلف سوپرا بهتره
مجتبی نادری
۱۴ آذر ۱۴۰۰بدون شک پورشه عالیه اما رنو آلپین یه زیبا روی دوست داشتنیه👑👑👑👑❤❤