محبوبیت مسابقات درگ در اینترنت طی سالهای اخیر بسیار افزایش یافته و بهجایی رسیده است که کانالهای زیادی در یوتیوب اقدام به برگزاری این مسابقات بین خودروهای مختلف میکنند. همچنین بسیاری از این درگها صرفاً برای سرگرمی برگزار میشوند و در آنها هیچ خبری از خودروهای اسپرت و پرفورمنس نیست. حال در اینجا میتوانید یکی از این درگها را ببینید.
مردان تراتل هاوس به این نتیجه رسیدهاند که برگزار مسابقهٔ درگ بین سه سدان فوق لوکس متعلق به دههٔ ۲۰۰۰ میتواند بسیار سرگرمکننده باشد. بدین منظور، آنها یک رولزرویس فانتوم مدل ۲۰۰۵، یک تویوتا سنچوری مدل ۲۰۰۴ و یک مایباخ 57S مدل ۲۰۰۷ را گرد هم جمع کردهاند. هر سهٔ این خودروها به پیشرانههای V12 مجهز هستند اما تنها مایباخ از موتور توئین توربو بهره میبرد. در این جمع، فانتوم با ۶.۷۵ لیتر، حجیمترین موتور و سنچوری ضعیفترین پیشرانه را دارد. پس بیایید نگاه دقیقتری به اعداد و ارقام داشته باشیم.
سدان فوق لوکس تویوتا از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند که تنها ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور باید وزنی ۲۰۵۰ کیلوگرمی را جابجا کند. در همین حال، موتور ۶.۷۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فانتوم ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این V12 بزرگ اما باید جثهای ۲۵۳۰ کیلوگرمی را حرکت دهد؛ و نهایتاً به قویترین و سنگینترین عضو گروه یعنی مایباخ میرسیم که ۲۷۴۴ کیلوگرم وزن دارد و پیشرانهٔ ۶ لیتری توئین توربوی آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
با نگاه به این اعداد احتمالاً خواهید فهمید که کدام خودرو پیروز میشود ولی بااینحال شگفتیهایی هم در این ویدئو وجود دارد و همهچیز آنطور که انتظار دارید پیش نمیرود؛ بنابراین، تماشای این درگ عجیب بین سدانهای فوق لوکس خالی از لطف نخواهد بود.
مشخصات فنی
تویوتا سنچوری | رولزرویس فانتوم | مایباخ 57S | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V12 | ۶.۷۵ لیتری V12 | ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۲۰۵۰ کیلوگرم | ۲۵۳۰ کیلوگرم | ۲۷۴۴ کیلوگرم |
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱مایباخ ۵۷S انتخابمه
phonix
۶ مرداد ۱۴۰۱سنچوری مدل های جدید تری هم داره
کسی میدونه برای چی این رو اینا آزمایشی میکنن؟
من یه سنچوری تو یوتیوب دیدم تو هند که خیلی مدرن تر(البته فقط کابین) بود
بعد مگه سنچوری فقط تو ژاپن عرضه نمیشد؟
امیرشایان فرازی
۶ مرداد ۱۴۰۱امکان واردات دسته دوش هم فراهم شده تو اون ویدیویی که خریده بود گفته بود
حق گوی باطل
۶ مرداد ۱۴۰۱ماشین های کارکرده یا تصادفی ژاپن میان کشورای عربی
هندی ها بخاطر فرمون راست بودن میبرنشون یا اگر اشتباه نکنم فرمونشون رو میارن چپ
چیزی که من زیاد دیدم اونجا بنز سفارش ژاپن هست
phonix
۶ مرداد ۱۴۰۱دوستان ممنون بابت اطلاعات
Alan.r
۶ مرداد ۱۴۰۱بدون شک مایباخ انتخابمه
Moon
۶ مرداد ۱۴۰۱این تویوتا سنچوری مگه فقط مخصوص بازار ژاپن نبود ؟
تو آمریکا چیکار می کنه ؟
ولی به نظرم معقوله سرعت برای این کلاس ماشین بی معنی
NAVID۰۰۹۸
۶ مرداد ۱۴۰۱اگر اشتباه نکنم
در آمریکا قانونی هست که پس از گذشت چندین سال میتوانند خودروهایی که مخصوص بازارهای دیگر هستند را وارد خاک آمریکا کنند مثل آوردن مدلهای مختلف نیسان GTR و … !
Nima
۶ مرداد ۱۴۰۱آمریکا 25 و کانادا 15 سال هست.
البته گذر موقت امکانش برای هر سنی بین 3-4 ماه هست
نوید AJ
۶ مرداد ۱۴۰۱من یک سنچوری در تورنتو دیدم. ب جز پلاک اونتاریو، پلاک ژاپن رو هم روش نگه داشته بود. داخلش ساده و دلربا بود. جدا از قیمتش، واقعا خوشم اومد ازش. خیلی خاصه چون مثلا اینو نمیشه اینجاها دید.
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این گروه تست و درگ در کانادا هستن .
امیرشایان فرازی
۶ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم ولی این ماشین ها اصلا نیاز ندارن انقدر سریع باشن
Payfast
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اگه یه بنده خدا که آدم معروفی بود و تو یکی از اینا بود نباید سریع باشه که سریع فرار کنه از دست کسایی که میخوان ترورش کنن؟
TML BN
۶ مرداد ۱۴۰۱خب اینها همشون پیرمرد هستن و میباخ به نظرم واقعا انتخاب بهتری
HesamS500
۶ مرداد ۱۴۰۱جانم مایباخ چه شتاب گیری میکرد
دکتر
۶ مرداد ۱۴۰۱تویوتا سنچوری رو به تازگی وارد کردن،بررسی کاملش و تو یوتیوب گذاشتن،این ماشین از نظر کیفیت واقعا فوق العادس،حتما ویدئو رو ببینید توی یوتیوب،شتابگیری میباخ واقعا جالب بود،مثل تیر از کمان یهو رها میشد،رولزرویس فک کنم مشکل داشت چون تو تست رولینگ انگار قفل میکرد ، و اصلا ماشین کندی نیست رولزرویس
JDM lover
۶ مرداد ۱۴۰۱با اینکه سرعت برای این ماشینا اولویت نیست و ارامش و راحتی مهمه ، اما میباخ خیلی خوب عمل کرد و بنظرم بین این سه انتخاب خیلی خوبیه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱سنچوری به دلیل وزن کم اول جلو افتاد ولی قدرت موتورش از همه کمتر بود نتوست جاش رو حفظ کنه
ولی مایباخ به دلیل وزن زیاد اوایل عقب بود و وقتی دور می گرفت برنده میشد .
فقط مایباخ
مهردادکمال
۶ مرداد ۱۴۰۱فقط خدا میدونه قیمت بعضا عجیب رولز رویس چرا این قد بالاست
پدرام
۶ مرداد ۱۴۰۱سنچوری طراحی جالبی داره
Afg
۶ مرداد ۱۴۰۱مایباخ حرف نداره درسته تواین سبک ماشینای تشریفاتی اشرافیت و لوکس بودن و ایمنی حرف اول رو میزنه ولی باید همچی تمام باشن مثل مایباخ و رولزرویس
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱داداش یعنی چی
Afg
۷ مرداد ۱۴۰۱از اونجایی که این خودروها برای جابجایی افراد مهم و سیاسی مورد استفاده قرار میگیره باید اونقدر تجهیز باشه که درهنگام خطر بتونه سریع منطقه رو ترک کنه هرچند اتفاق نادری هست ولی خب نمومه هایی هست
meysam
۶ مرداد ۱۴۰۱رولزرویسه چه پوکیده
مرسدس گزینه منطقیه
ولی سنچوری عشقه
Elemento
۶ مرداد ۱۴۰۱چقدر این طراحی سنچوری زار میزنه کنار فانتوم و مایباخ
Mr Naftalin az roghan abad
۶ مرداد ۱۴۰۱۲۰ سال از عمر این مایباخ میگذره ولی هنوز از مایباخ های الان که لوگوی بنز روش زدن و تبلت توش کردن جذاب تره! طراحیش از نمای عقب زیباست! رولزرویس هم بماند سلطان دوره خودش بوده و الانم هست. سنچوری هم جایگاه ویژه ای داره.
arashk
۷ مرداد ۱۴۰۱سنجوری طرح جلوش بد نیست ولی از نمای عقب پیش بقیه زشته. موتورش هم با اون حجم موتور خیلی ضعیفه
Mustang shelby gt 350
۸ مرداد ۱۴۰۱بین رویز و مایباخ موندم ولی فک کنم رویز چون لامصب شیییکککهههه