تویوتا برای حضور در بازار خودروهای لوکس، شاسیبلند سنچوری را سال ۲۰۲۴ تولید خواهد کرد. این محصول، طراحی الهامگرفته از رولزرویس کالینان دارد.
سنچوری، یکی از قدیمیترین خودروهای سدان تویوتا است که بهندرت در خارج ژاپن دیده میشود. تولید این محصول، سال ۱۹۶۷ آغاز شد و در کلاس لوکس، ثروتمندان ژاپنی را جذب کرد. از نسل اول، سنچوری تمرکز ویژه بر امکانات متنوع و راحتی عالی برای سرنشینان داشت و راه خود را تا امروز ادامه داد.
ظاهرا تویوتا تصمیم گرفته است سنچوری را به خارج از ژاپن صادر کند اما بدنهی سدان را به کلی تغییر دهد. حالا سنچوری شاسی بلند پس از سالها تحقیق و بررسی ساخته شده است. جالبتر اینکه سنچوری سدان در بازار ژاپن، تفاوت قیمت قابل ملاحظه با سنچوری شاسیبلند ندارد.
سبک طراحی سنچوری SUV برای چراغهای جلو، الهام گرفته از سنچوری سدان است اما کلیت بدنه و ابعاد آن، الگوبرداری تویوتا از رولزرویس کالینان را نشان میدهد. این سبک طراحی با و ترکیب واژههای لوکس و باکس، لوکسوبارگ (Luxobarge) نام دارد. سنچوری شاسی بلند با طول ۵۲۰۵ و عرض ۱۹۹۰ و ارتفاع ۱۸۰۵ همراه فاصله محوری ۲۹۵۰ میلیمتر تولید میشود.
تصاویر منتشر شده از کابین، ساختار فرمان راست مخصوص بازار ژاپن را نشان میدهد و از هماکنون، عرضهی این خودرو برای بازار امریکا را مبهم میکند. از سویی دیگر، حالت ساده و لوکس در کابین، همراه چرم مخصوص داشبورد و تودری، میتوان مشتریان متنوع از کشورهای مختل سراسر جهان را جذب کند. دو نمایشگر بزرگ روی داشبورد و پشت فرمان، تعداد کلیدهای فیزیکی را کاهش داده و سبک طراحی مینیمال برای سنچوری SUV ارائه کرده است.
برای ورود به کابین و نشستن روی صندلی عقب، درهای کشویی برقی وجود دارند. این شرایط مشابه ونهای معمولی است اما برای خودروهای لوکس شاسی بلند، ترفندی جدید محسوب میشود. تویوتا برای سنچوری SUV از طرح دو رنگ با کنتراست بین سپرها و بدنهی اصلی استفاده کرده است؛ ضمن اینکه در قاب گلگیر و پایین درهای ورودی به کابین هم، پیوستگی رنگها دیده میشود.
تویوتا برای سنچوری، نسخه ۴در با حالت بازشوندگی معمولی نیز ارئه خواهد کرد. این نمونهها برای افزایش راحتی ورود و خروج سرنشین به قسمت عقب، ۷۵ درجه گشودگی خواهند داشت. بعضی امکانات دیده شده در خودروهای لوکس انگلیسی، مثل شیشههای جداکننده کابین عقب از صندوق و کابین جلو، صندلیهای مبله با امکان تغییر حالت به شکل خوابیده و سیستم حذف صدای داخل اتاق (Active noise cancellation) برای سنچوری شاسی بلند ارائه میشود. این خودرو در نسخهی GR، درهای کشویی خواهد شد.
جدیدترین محصول تویوتا، ۲۵۷۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و خودرویی پلاگین هیبرید خواهد بود. برای این مدل، موتور ۳/۵ لیتر V6 با کمک تجهیزات برقی، ۴۰۶ اسب بخار قدرت تولید میکند و مشابه لکسوس TX550h است. سنچوری شاسی بلند، برخلاف سنچوری سدان، با موتور ۵ لیتر V8 عرضه نخواهد شد. آمار فنی از عملکرد شاسیبلند لوکس تویوتا هنوز اعلام نشده است.
سنچوری شاسی بلند با آستانه قیمت ۱۷۰ هزار دلار، خودروی تولید محدود نخواهد بود اما تیراژ ۳۰ دستگاه در ماه خواهد داشت. با این شرایط، سالانه ۳۶۰ دستگاه از لوکسترین محصول تویوتا عرضه خواهد شد و احتمالا طی اولین سالهای تولید، تمام ظرفیت موجود توسط ثروتمندان ژاپنی پیشخرید میشود.
reza342
۱۵ شهریور ۱۴۰۲عالی عالی. ژاپن یعنی ماشین بازی در نهایت لذت و سادگی
amir-z
۱۵ شهریور ۱۴۰۲آدم کامنتارو میبینه حالش بهم میخوره😪🤮
بنده خدا
۱۵ شهریور ۱۴۰۲تو کپی کاری چینیا روسفید شدن….
ABBAS
۱۶ شهریور ۱۴۰۲جنسیس!!! نه جنسیس زیاده رویه!
شاااید بتونه در حد سانتافه جدید جایگاهی پیدا کنه!
مازیار
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اینکه با نیم نگاهی به کالینن ساخته شده عجیب نیست چون تقریبا غیر ممکنه که بخوای تو بالاترین سطح، یه سبک جدید طراحی ارائه بدی و همون اول کار هم نظر مساعد جلب کنی. و برای این کار چی بهتر از اینکه مستقیم از راس هرم الهام بگیری.
Dariush saadat
۱۵ شهریور ۱۴۰۲الان اگه یه برند چینی بود با همین کیفیت همین و میگفتین
اتفاقا شاسی بلند کابین از لحاظ طراحی جزو زشت ترین هاست و از لحاظ طراحی مورد انتقاد کارشناسانه
ژاپن اگه مضخرف ترین ماشین دنیا بسازه شماها شروع به تعریف میکنین
مازیار
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ظاهرا کامنت شما خالی از ابهام و احتمالا اشتباه تایپی نیست
اولا برند چینی هرگز کیفیت تویوتا رو نداره
بعدش شما از حرف من تعریف برداشت کردی؟
Amirali
۱۵ شهریور ۱۴۰۲طرفدار خودرو چینی نیستم ولی قبول دارم
وحید
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چرا با برند لکسوس این ماشیتو معرفی نمیکنه ؟
TRD PRO
۱۵ شهریور ۱۴۰۲آرم خود تویوتا هم روش نیست . شاید یه نشان مخصوص برا سنچوریه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ شهریور ۱۴۰۲بله ققنوس ژاپنی هست نشان مخصوص تویوتا سنچوری
https://www.carlogos.org/car-brands/toyota-century-logo.html
تویوتا کراون Crown هم نشان تجاری به شکل تاج داره
محمد
۱۶ شهریور ۱۴۰۲خودم حدس میزنم در نهایت سنچوری به عنوان شاخه لوکستر از لکسوس،مستقل بشه و یا مثه میباخ بنز باشه
بهنام
۱۵ شهریور ۱۴۰۲تویوتا عالی مینوازد . مرسی سلطان 👑
Dariush saadat
۱۵ شهریور ۱۴۰۲واقعا هر جا تعصب باشه عقل ضایع میشه و منطق نابود میشه
یه کپی کامل
حتی درک درستی از بازار خودروهای لوکس این مدلی نداره
ژاپن فن و آلمان فن و آمریکایی فن چیه
از قدیم ژاپن اقتصادی و اسپرت میساخت
آلمان و اروپا لوکس و اسپرت
آمریکا عضلانی و اسپرت لوکس
فقط کافیه به تاریخ نگاه کنین
فوحش آزاد
دکتر
۱۵ شهریور ۱۴۰۲خیلی شیکه خیلی تانکه، با توجه به تولید کمش مطمن باشید قیمت بازار آزارش خیلی بالاتر از این حرفاست، واقعا از طراحی این ماشین لذت بردم، فقط ای کاش با موتور ۱۲ سیلندر مشهور سنچوری بود
ریویرا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ماهی ۳۰ هزار اگه راست باشه تولید کمیه ؟! این تعداد میتونه این ماشین رو به ۱۵ خودروی پر فروش دنیا تبدیل کنه ، به نظرم عدد ۳۰ هزار تا کاملا بعیده و چیزی حدود یک دهم یا کمتر برای خودروی با قیمت ۱۷۰ هزار دلار باید منطقی باشه . نمیشه یه خودروی ۱۷۰ هزارتایی یک سوم کرولا فروش داشته باشه
آرمین
۱۶ شهریور ۱۴۰۲تازو نکته مهم اینه که سنچوری بیرون از ژاپن هم فروش نداره معمولا یک برند تعصبی برای ژاپنی هاس با یک حس ناسیونالیستی ، مگه چند نفر در ژاپن میتونن ۱۷۰ هزار دلار برای ین ماشین هزینه کنن که بخواد ماهی ۳۰ هزار تا تولید داشته باشه. برای کل دنیا هم این عدد معقول نیست .
مجتبی .
۱۶ شهریور ۱۴۰۲دوباره بخون عزیز ۳۰ عدد درماه
.
۱۵ شهریور ۱۴۰۲قدیم گفتم الان هم میگم.
ماشین ها مثل دختر ها می مونن.
حالا این دختر ژاپنی خیلی تپل و قد بلند تشریف دارند.
.
۱۵ شهریور ۱۴۰۲الان میردیلم می فرماید:این با۲۰۶ هیچ فرقی ندارد.🗿🗿🤡🤡.
قیمتش را گران می کنیم تا۲۰۶ و این هم قیمت شوند.
حسام
۱۵ شهریور ۱۴۰۲بهترین ماشین در جهان برای ایرانیان محصولات ژاپن هستش ،چون ایرانها از استهلاک و فرسودگی زودرس ماشین بیزار هستند ،و براشون اصلا خوشایند نیست تعمیرگاه رفتن دایمی ماشین و رو عصاب میره واقعا ماشین معیوب
Celica
۱۵ شهریور ۱۴۰۲تویوتا منفور ترین برند از نظر مکانیکاس .
ریویرا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲عجب جمله خاصی !! واقعا میتونه یه ویدیو تبلیغاتی پر بازدید بشه ! خیلیییی خوشم اومد نمیدونم از ذهن خودتون بود یا از جایی شنیدید ولی اگه از خودتون باشه تحسین بر انگیز بود
Amirmohammad
۱۶ شهریور ۱۴۰۲به طور واضحی ترکیب کولیان و جنسیس هست،در حدی که اگه عکس از نمای عقب رو میزاشتن و آرم ماشین رو برمیداشتن همه میگفتن محصول جدید جنسیسه بخاطر چراغاش.داخلش هم شبیه لینکلن هست.در کل ترکیب خوبی در اومده
Muty
۱۶ شهریور ۱۴۰۲یعنی میفرمایین ژاپنی ها هنوزم اهل اسکی بازی هستن ؟!!!
سامان
۱۶ شهریور ۱۴۰۲به درد نمیخوره فرمونش سمت راسته.من چن ساله تمرین میکنم تازه برام عادی شده سیگارمو بگیرم دست چپ الان باید دوباره چن سال تمرین کنم با دست راستم بگیرم .#من سنچوری نمیخرم
همایون
۱۶ شهریور ۱۴۰۲با احترام ولی اگه از یه برند چینی میومد این ماشین همه انتقاد میکردن ولی حالا که تویوتاست تعریفها روانه میشه اول از همه اینکه تا این حد شباهت به رولزرویس هم میتونه نکته منفی باشه هم میشه تویوتا رو درک کرد واسه این کار و از کنارش گذشت اما چند نکته منفی داره که باعث میشه حداقل من دوسش نداشته باشم و چون اجازه دارم نظرم رو بنویسم پس میگم اول اینکه رندرهای این خودرو بسیار اصیلتر و جذابتر از خودش بود و اگه تویوتا از همون چراغهای مستطیلی جلو و یکپارچه عقب نمونه سدان استفاده میکرد هم خودرو اصیلتر بود هم هویت لوکس سنچوری رو همراهش داشت و کمتر به کپی کاری محکوم میشد ولی در کمال تعجب الان شبیه جنسیسی شده که از جلو پنجره سنچوری استفاده کرده و اصلا درک نمیکنم چه الزامی به استفاده به این چراغها بود اونایی که فکر میکنن حرفم اشتباه هست یه نگاه به رندرهای این ماشین بندازن ببین چقدر شیک آشنا و یگانه هستش و نکته دیگه اینکه چون ماشین تولید محدوده تویوتا نخواسته ولخرجی کنه و بعضب قطعات از جای دیگه اومده اگه یه نگاه به داشبورد بندازید میفهمید که داشبورد نسل جدید GX با یه سری تغییرات تو این ماشین استفاده میکنن و البته موتور که با tx مشترکه که کاش حداقل از موتور هشت سیلندر نمونه سدان استفاده میکنن تا با رقبای غول پیکرش قابل مقایسه باشه الان با این وزن زیاد موتورش از لندکروز و سکویا هم یه جورایی ضعیفتره یا همرده هستش تازه این موتور جدید معمولا تو تستها مقبول واقع نشده راستی صندلیهای عقبم از لکسوس lm قرض گرفته.در کل معتقدم اگه همه چیشو از نمونه سدان میگرفت خیلی بهتر و بی نقصتر میشد ولی با توجه به سقف تولید حتما تو بازار دست دوم قیمت عجیب غریب میگرفت
علی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اینکه یقینا وارد ایران نمیشه و اگرم بشه هزاران میلیارد قیمت میخوره 😁😁
اسباب بازی 15 هزار دلاری تولید چین تو ایران 40 هزار دلار قیمت میخوره اونم با اون متور 1.5 لیتری اندازه جاروبرقی کذایی .
اینو که اصلا اجازه ورود شو از بیخ نخواهند داد
بدنم یه تعرفه میزارن دود از کله خریدار بلند بشه
خلاصه که نکنید این کارو با ما
ما ها که در نهایت اینارو قرار نیست تو ایران ببینیم
پولمونم که نخواهد رسید
لا اقل مطلب در مورد آپشن های کوییک و پارس نیوفیس و شاهین و تارا و سمند پلاس و اینا بزارید
با روان ماهم کمتر بازی کنید .
امین
۱۷ شهریور ۱۴۰۲البته نحوه خوانده اسمش سنچوری نیست.
سنچری درسته.