یکی از پرفروشترین کراساورهای تویوتا برای ورود به ایران آماده میشود. کرولا کراس با پیشرانه هیبرید توسط شرکت”توسعه ارتباطات هما” عرضه خواهد شد.
طی ماههای اخیر، تویوتا کرولا با دونسخهی ۱/۲ لیتر توربو و ۱/۸ لیتر هیبرید، پیشفروش شده است. این خودروها همراه پیشرانههای ضعیف ۱۱۶ و ۱۰۱ اسب بخار، هماکنون بیش از ۴ میلیارد تومان در بازار آزاد قیمت دارند. برای کرولا کراس هیبرید وارداتی نیز، ضمن توجه به نرخ دلار بالای ۶۰ هزار تومان، شرایط مشابه خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه بهعنوان بزرگترین خودروساز دنیا از نظر تعداد تولید شناخته میشود. این گروه عظیم صنعتی، ظرفیت نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال دارد و تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح با استاندارد جهانی تولید میکند. آمار خیرهکنندهی تویوتا، جای شکی باقی نمیگذارد که هر مدلی از این برند، شایستهی بررسی است و باید بهعنوان رقیبی برای دیگر خودروهای دنیا، مورد توجه قرار گیرد.
اولین کرولا سال ۱۹۶۶ تولید شد و حالا پرفروشترین سری خودرو در تاریخ محسوب میشود. طی ۵۷ سال، ۱۲ نسل تویوتا کرولا به دست مصرفکنندگان رسیده است. برای مردم ما، کرولا نسل ششم و هفتم اوایل دهه ۷۰ خورشیدی عرضه شد. سپس نسلهای نهم و دهم وارد کشور شدند تا خاطره خوب از یک محصول باکیفیت ژاپنی در ذهن ایرانیها شکل گیرد.
فروش بسیار خوب کرولا در بازار جهانی، مدیران تویوتا را مجاب کرد برای کراساور جدید خود، نام کرولا کراس را انتخاب کنند. این موضوع نشان میدهد که خودروی مذکور، یک کراساور کوتاه قد، کوچکتر از راو۴ است. از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نسل اول کرولا کراس با تیراژ بالا در کشورهای ژاپن، تایلند، تایوان، برزیل، مالزی، چین، افریقای جنوبی، امریکا و حتی پاکستان مونتاژ میشود.
جدول مشخصات خودرو تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی
در جدول زیر مشخصات فنی و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۴ ارائه شده است:
مشخصات | جزئیات |
---|---|
پیشرانه | ۱.۸ لیتری بنزینی + موتور برقی |
قدرت ترکیبی | ۱۳۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتنمتر (موتور بنزینی) |
گیربکس | اتوماتیک (CVT) |
مصرف سوخت ترکیبی | حدود ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۱۰ ثانیه |
سیستم انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو (FWD) |
باتری هیبرید | لیتیوم-یون |
ظرفیت باتری | ۱.۳ کیلوواتساعت |
ظرفیت باک بنزین | ۴۳ لیتر |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | ۴,۴۶۰ / ۱,۸۲۵ / ۱,۶۲۰ میلیمتر |
حجم صندوق عقب | ۴۸۷ لیتر |
سیستم تعلیق جلو | مکفرسون استرات |
سیستم تعلیق عقب | جناغی دوبل |
رینگ و لاستیک | رینگ ۱۷ یا ۱۸ اینچی (بسته به تیپ) |
ایمنی | ۷ کیسه هوا، سیستم ترمز ABS، سیستم ESC |
فناوریهای کمکی راننده | کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری |
نمایشگر سیستم اطلاعاتی | ۸ یا ۱۰.۵ اینچ (بسته به تیپ) |
سیستم صوتی | ۶ یا ۹ بلندگو (JBL) |
اتصالها | Apple CarPlay و Android Auto |
طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کرولا کراس هیبرید
چراغهای باریک و کشیده با ابعاد بزرگ نسبت به کل بدنه، فرم یک خودروی ژاپنی را برای کرولا کراس شکل میدهد. این خودرو برای غالب کشورهای دنیا، محصول اقتصادی محسوب میشود و به همین دلیل، ادوات پلاستیکی سیاه در قسمتهای مختلف دارد. نمای بیرونی کرولا کراس، یک تویوتا راو۴ اقتصادی با ابعاد کوچک را تداعی میکند.
جلوپنجرهی بزرگ و مشبک، در تمام مدلها سیاهرنگ است. سپر هم از پلاستیک ساخته شده و مهشکنهای کوچک ارزانقیمت را داخل خود جای میدهد. حجمدهی بدنه برای کاپوت جلو و طرفین نمای اصلی، نکتهی مثبت تویوتا کرولا کراس محسوب میشود. همچنین خط لبهی کاپوت به خوبی تا جلوپنجره کشیده شده و فاقد زایدهی اضافی است.
در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی داخل گلگیر، قاب پنجره و زیر کاب، کاملا واضح هستند. حجمدهی بدنه قابل قبول به نظر میرسد و ابعاد این خودرو را بزرگتر نشان میدهد. کرولا کراس با رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ به رنگ سیاه یا نقرهای، همراه تایرهای ۲۲۵ میلیمتر در غالب کشورهای دنیا وجود دارد.
از پشت، چراغهای باریک و کشیده الهام گرفته از تویوتا راو۴ برای کرولا کراس استفاده شده است. جایگاه مناسب پلاک، بال انتهای سقف، آنتن کوسهای و خطوط گلگیر، نکات مثبت در طراحی عقب این خودرو هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر، پلاستیکی و ارزان قیمت است.
تویوتا کرولا کراس با طول ۴,۴۶۰ میلیمتر، عرض ۱,۸۲۵ میلیمتر، ارتفاع ۱,۶۲۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۶۴۰ میلیمتر وارد ایران خواهد شد. این خودرو، کمی بزرگتر از چری X33 مدیران خودرو خواهد بود.
طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا کرای کراس هیبرید
نمایشگر لمسی و پوشش نرم باکیفیت در بخش میانی داشبورد، کرولا کراس را فراتر از یک خودروی اقتصادی ارزانقیمت نشان میدهد. عدم استفاده از ترمز دستی اهرمی، دیگر نکتهی مثبت کابین است اما دسته دندهی بزرگ و سادگی کنسول بین صندلی، نکتهی منفی محسوب میشود.
سیستم سرگرمی از مانیتور ۸ اینچ لمسی استفاده میکند و پنل پشت فرمان، ساده و عقربهای است. بخش بالای داشبورد در مدلهای مختلف، از خاکستری تیره تشکیل شده اما قسمت میانی به رنگ صندلیها، سیاه، کرم روشن یا حتی قرمز است. فرمان کاملا گرد با ادوات پلاستیکی و پوشش چرم مصنوعی، حس یک خودروی کلاسیک ساخت تویوتا را تداعی میکند.
کرولا کراس در مدلهای مختلف، صندلیهای راحت و باکیفیت چرم دارد. این شرایط، برای تودریها نیز دیده میشود. کرولا کراس به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را داخل خود جای میدهد و فضای باورنکردنی ۶۸۰ لیتر برای صندوق عقب فراهم میکند. اگر صندلیهای ردیف دوم جمع شوند، حمل بار با حجم ۱۷۵۰ لیتر ممکن خواهد شد.
مشخصات فنی و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی
براساس اطلاعات موجود ، کرولا کراس هیبرید وارداتی ۲۰۲۴ مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی همراه یک موتور برقی کمکی و گیربکس CVT اتوماتیک است. مجموع قدرت این مدل، ۱۹۶ اسب بخار با گشتاور ۱۹۰ نیوتنمتر خواهد بود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو احتمالا با سیستم محرک جلو وارد ایران خواهد شد اما در بازار جهانی، نسخهی دو دیفرانسیل نیز دارد.
برای بازار ایران، احتمالا نسخهی موجود در شرق آسیا انتخاب شده است. این نمونه تجهیزات فنی مشابه کرولا هیبرید سدان وارداتی دارد؛ اما قویتر است. موتور ۱/۸ لیتر به کمک محرک برقی ۹۵ اسب بخار و گیربکس CVT اتوماتیک، مجموعا ۱۴۰ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتنمتر تولید میکند. این مدل کرولا کراس، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد.
نمونههای اولیه از تویوتا کرولا کراس در دو نسخه بنزینی و هیبرید جهت اخذ مجوزهای قانونی و استانداردهای لازم، وارد گمرکات کشور شدهاند. این خودرو برای بازار ایران در کارخانه مشترک FAW- Toyota چین مونتاژ میشود، در نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که از طریق گیربکس اتوماتیک نوع CVT به چرخهای محور جلو منتقل میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، حدود ۱۰ ثانیه پرآورد شده است.
تجهیزات احتمالی کرولا کراس بنزینی و هیبرید وارداتی شرکت “توسعه ارتباطات هما” در ایران:
- رابط کاربری با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید
- ذوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه
- شارژر بیسیم
- اتصال بلوتوث همزمان با دو دستگاه
- امکان اتصال به اینترنت 4G
- سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو
- کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت خودکار
- هشدار خروج از خط
- ترمز خودکار اضطراری با فناوری شناسایی عابرپیاده
- کاهش شدت نوربالا خودکار
- سیستم حفظ خودرو در سربالایی (HCA)
قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی در ایران
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
تویوتا کرولا کراس | هیبریدی | ۲,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳
نسخهی ۱۹۶ اسب بخار مشابه مدل بازار اروپا، آستانه قیمت ۲۹ هزار دلار دارد و قطعا برای اولین مالک که مستقیم خودرو را از واردکننده تحویل بگیرد، حدود ۳/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر محصول مونتاژ آسیا با قدرت ۱۴۰ تا ۱۵۰ اسب بخار و امکانات متعادل به بازار ایران برسد، آستانه قیمت ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار محتمل است و طبیعتا، رقم پرداختی مشتری دست اول شرکت “توسعه ارتباطات هما” حدود ۳ میلیارد تومان خواهد بود.
باتوجه به اینکه دو مدل تویوتا کرولا سدان وارداتی در بازار ایران، هماکنون ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان قیمتگذاری شدهاند، عجیب نیست که برای کراساور تویوتا کرولا کراس همراه پیشرانه هیبرید، نزدیک به ۶ میلیارد تومان هزینه خرید بازار وجود داشته باشد.
Taha Ayoobi
۲۱ فروردین ۱۴۰۳کسی میدونه چند تا وارد میشه؟
net
۲۱ فروردین ۱۴۰۳چینی شده
parhamiof
۲۲ فروردین ۱۴۰۳متاسفانه یکی دیگه از اسطوره های صنعت خودروسازی،پائولو پینین فارینا در سن 65 سالگی فوت کرد.
واقعا حیف،صد حیف.
https://www.topgear.com/car-news/supercars/paolo-pininfarina-has-died-aged-65
parhamiof
۲۲ فروردین ۱۴۰۳هربار وارد سایتی جایی میشم خبر فوت یه نفرو میبینم.
الان سه روزه پشت در خونه نشستم جرات ندارم درو باز کنم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ فروردین ۱۴۰۳البته ایشون شخصیت مهمی در تاریخ خودرو هستند
اما پدر بزرگش و عموش که قبلا فوت شدند خیلی اهمیت بیشتری دارند
فکر می کنم همین آقای پائولو پینین فارینا باعث شد شرکت به ماهیندا هند فروخته بشه و عملا میراث خانواده به باد رفت
باتیستا پینین فارینا که پدربزرگش بود، شرکت بدنه ساز (Coach builder) و استودیو طراحی خودرو پینین فارینا تاسیس کرد. پدرش هم سرجیو پینن فارینا طراح خودرو و مدیر شرکت بود از سال 1966
عموش جوزپه اولین راننده قهرمان فرمول یک تاریخ هست که ابتدا با آلفارومئو و بعد با فراری، جمعا 5 مرتبه این عنوان به دست آورد
parhamiof
۲۲ فروردین ۱۴۰۳بله البته عمو و پدربزرگش خدمت های بیشتری به این شرکت کردند.
ولی بالاخره ایشون هم اقداماتی برای پیشرفت شرکت داشته دیگه،اگه اشتباه نکنم فرمول E پینین فارینا رو ایشون عملی کرد.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۴۰۳من اصلاً این قیمتگذاریهارو درک نمیکنم و بدتر که خریدارانشونم درک نمیکنم!!!
بهتره بدونید خریدارش هست زیادم هست به سبب اینکه قرار نیست قشر فقیر ضعیف کارگر کارمند خریدارش باشه ، پس خودتونو با اینکه حالا کی میخره گول نزنید!
اما در نظر بگیرید که در این رنج قیمت بهترین کارکردههای ژاپنی کرهای پا به صفر را میشه خریداری کرد که نه مُکافاتِ مدلهای پیچیده و حساس به بنزین در ایران را دارند و هم لذت رانندگی بالایی دارند و هم خدماتشون در دسترس و ارزانتر هست و …!!!
صحبت سرِ اینه که چرا کسی باید چنین پولی پرداخت بکنه وقتی میشه خیلی از خوبان را خرید!
بخدا یه چیزایی تنها به پول داشتن نیست به عقل هم بستگی داره!
فکرشو بکنید با ۶ میلیارد میشه تمیزترین اتاق ۱۲۰ پرادو VX گرفت که یه چرخش به کل هیکل کرولا کراس میاَرزه!
میشه سانتافه راوفور اوتلندر ایکستریل توسان اسپورتیج خرید و باقی پول را عشق و حال !
میشه خیلی کارها کرد!
البته که کرولا کراس یکی از بهترین ژاپنیها برای ایران هست ولی به نظر من قیمت تمام این وارداتیهت اگر بین ۴ تا ۳ میلیارد باشه خوبه و بیشتر پول دور ریختن هست و بس!
زیزیگولو
۲۱ فروردین ۱۴۰۳اینو کجای دلمون بزاریم؟؟؟ هونگچی ۹ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومن!!!!🤦
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۴۰۳مگه اومده ؟!
چه مدلی ؟!
زیزیگولو
۲۲ فروردین ۱۴۰۳هونگچی H5 که بهمن موتور وارد کرده و تا همین یه ماه پیش قیمتش ۹ میلیارد بود ولی با نوسنای اخیر نرخ ارز قیمتش به ۹ میلیاردو ۸۰۰ میلیون رسیده!!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۴۰۳زیزیگولو جان
سرچ کردم ، یادم افتاد مدتی پیش روی تریلی چند دستگاهشو دیدم که اتفاقاً هم طراحی هم کیفیتی بینظیر بود ولی برند و مدلشو متوجه نشدم!!!
ولی خداوکیلی دم چین گرم که در فاصلهای بسیااااااار کوتاه به این جایگاه رسیده که اگر هونگچی H5 رو ببینید فکر میکنید یه ماشین نابِ آلمانی ژاپنی را میبینید!!!
چین بازی را بُرد و بازنده کشورهای نامدار هستند!
اگر این خودرو عرضه بالایی داشته باشه ، قیمتش به ۵ میلیارد برسه ، در خریدش حتی کوچکترین شکی نکنید ، من که خریدارش نیستم و همیشه میگم انتخابم کارکرده ژاپنی کرهای هست ولی چینی نه ، اما خب همه که نظر من رو قبول ندارند ، همه یعنی اکثریت ، و برای همین اکثریت صفر چینی میخرند ولی کارکرده خیر!!!
پس یا چینی درست حسابی بخرید یا هیچی و تمام!!!
۲۲ فروردین ۱۴۰۳نه اتفاقا اینی که شما هم گفتی طبق معمول اشتباه بد هم اشتباهه NAVID۰۰۹۸ بد است اشتباهه چون به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون همشون بد و مضخرف اند
چون کدوم اسکولی از رو تریلی کیفیت یه خودرو رو تشخیص میده که اونوقت بخواد بینظیر هم باشه غیر از اینکه این نشانه بیسوادی و چاخان و خالی بندیه
کلا هرکی این رو میگه و میخره بیسوادی بیش نیست
نظر شما هم بد اشتباهِ NAVID۰۰۹۸ بد اشتباهِ چون مردم معمولا انتخاب هاشون به همین صورته
کلا خرید خودرو های بد چینی صفر یا بد ژاپنی یا کره ای کارکرده بد هیچ وقت نکنید حماقته یه مشت بیسواد اینکارارو میکنندیه مشت بیسواد تر هم میخرن و یه مشت بیسواد تر تر توصیه هم میکنن
چون تو این کشور با این شرایط مردم ناچار به این انتخابا شدن
همون کارکرده ها هم الان بد و اشغال و لگن شدن بد💩👿👹بد چه کره ای چه ژاپنی چه چینی بد هرکدومش به نوعی آشغال و لگن شدن تو این شرایط بد اند یه بد یی و مشکلی میبینیم از همشون 💩👿👹رسشون کشیده شده یا میشه درنوع خودشون و دردی از مردم با این حرفا دوا نمیشه
B
۲۱ فروردین ۱۴۰۳اونقدر کم که به اندازه بوگاتی کمیاب باشه
Taha Ayoobi
۲۲ فروردین ۱۴۰۳احتمال اینکه بوگاتی ببینی بیشتره تا اون
Drifter
۲۱ فروردین ۱۴۰۳چه خوشگله ، دلم خواست
ولی پول یه ارابه مرگ ( پراید ) مدل ۸۰ رو هم ندارم
Taha Ayoobi
۲۲ فروردین ۱۴۰۳درست میشه دایی جان، درست میشه…
Siri
۲۱ فروردین ۱۴۰۳۶ میلیارد برای ماشینی که از راوفور کوچیک تره و اون همه پلاستیک سخت و زشت در جای جای ماشین استفاده شده!!
طراحیشم کاملا معمولیه و هیچ جذابیتی نداره و آپشن هم کاملا عادی!!
Taha Ayoobi
۲۲ فروردین ۱۴۰۳اگه دقت کنی نوشته پوشش نرم و با کیفیت
کرگدن باواریا
۲۸ فروردین ۱۴۰۳بازم دلیلی نمیشه ۶ میلیارد بدن دست ملت
Peter
۲۱ فروردین ۱۴۰۳با پلتفرم این ماشین هاچبک زدن ، سدان زدن ، کراس اور زدن حتی به سوزوکی هم فروختن این پلتفرم رو!!
معلومه ماشینی که پلتفرمش با هاچبک و سدان یکیه ، و به زور ازش شاسی بلند بسازی چه کیفیت نازل و امنیت کمی داره!!
اسم کرولا رو هم زورکی رو همه جور ماشین میزارن از هاچبک و سدان تا کراس اور !! اینجوری میخان برای خودشون تاریخ سازی کنن و بگن ما یه کرولا داریم ۶۰ ساله تولید میشه و انقد هم فروخته !!!
انگار ماها نمیفهمیم !!
واقعا تویوتا با این کاراش خودشو هر چه بیشتر در سراشیبی سقوط قرار میده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ فروردین ۱۴۰۳سقوط؟
تویوتا؟
مخاطب پدال و سایت خودرویی؟
H2
۲۱ فروردین ۱۴۰۳6 میلیارد
ای تف…..
Genius
۲۱ فروردین ۱۴۰۳بودجه کلان ارگانهای س ر_کوب که دارن برای حفظ وضع فعلی شبانهروز تلاش میکنن و به احدی رحم نمیکنن و برای رسیدن به خواستشون همه رو میذارن زیرپا بخشیش از همین تعرفه صد در صدی واردات تامین میشه لذا هر چه فریاد دارید بر سر آنان بزنید!
Gabriel
۲۱ فروردین ۱۴۰۳کرولا کراس؟😳😳چرا احساس میکنم این جنگولک بازیا رو بعد معرفی تیبا۲ پلاس سایباد که بغلش برچسب کراس چسبونده بودن یاد گرفته تویوتا؟؟کورولا برای دهه ها سدان خونوادگی اقتصادی تویوتا در جهان بوده کراس کردنش توهین به همه چیزه
Dark Knight
۲۱ فروردین ۱۴۰۳مطمئن باش تویوتا از اونجایی که بزرگ ترین و پرفروش ترین خودروساز دنیا هست ، بهتر از هر کسی میدونه چه چیزی و تو چه زمانی باید تولید کنه و این کرولا کراس هم به دنبال کاهش فروش کرولا معمولی تو آمریکا و پر کردن جا خالی chr وارد بازار شده
علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۳بخاطر همین جنکولک بازیا تونسته فروش بیشتری داشته باشه
S
۲۱ فروردین ۱۴۰۳اول و اخر بهترین ماشینا برای خریدن تو ایران همون ایرانی هاست متاسفانه
Dark Knight
۲۱ فروردین ۱۴۰۳بالا ۶ میلیارد میشه چون هر چه باشه از chr مدل ۲۰۱۸ که بهتر هست و الان chr بنزینی ۲۰۱۸ رو میدن نزدیک ۶/۲ (به اسم صفر کیلومتر ) حالا فکرشو بکن کرولا کراس ۲۰۲۳ چقدر میشه !
زیزیگولو
۲۱ فروردین ۱۴۰۳دو سه سالی هستش که کمپانی تویوتا در حال گسترش سبد شاسی بلندای خودش تو سطح بین المللی هستش که یکی از آخریناش همین تویوتا کرولا کراس هستش ……. این تویوتا کرولا کراس پلت فرم جالبی داره و بر اساس پلت فرم مدولار TNGA ساخته شده
علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۳Chr از این بهتره و اسپرت و جذاب تره. خاص تر هم هست
فرامرز
۲۲ فروردین ۱۴۰۳اینکه حرص خوردن نداره دوستای گلم
خودمون خواستیم که اینجوری باشه و توی ایران کاملا طبیعیه که یک ماشین ۲۵ هزار دلاری رو ۱۰۰ هزار دلار باهامون حساب کنن
۲۲ فروردین ۱۴۰۳رقیب لکسوس lx570
مهدی
۱۴ تیر ۱۴۰۳سلام
دوستان این مدل هیبرید هست و بخاطر گمرکی پایین با این همه آپشن و اسب بخار بالا خیلی عالی هست و قیمت شرکتی حداکثر با مشتری ۲/۳۰۰ تا ۲/۴۰۰ بیشتر نیست .