دلیل قیمت پایین برای محصول وارداتی سایپا، سال ساخت این خودرو است. تویوتا کرولا هیبرید عرضه شده توسط سایپا، با مدل ۲۰۲۳ تحویل مشتریان خواهد شد.
خرید خودروی صفر کیلومتر ساخت ۲۰۲۳ در سال ۲۰۲۵ عجیب است؛ اما این مورد توسط سایپا انجام میشود. مهرماه ۱۴۰۳، قیمت عالیالحساب کرولا هیبرید وارداتی سایپا، ۱/۴۵۰ میلیارد تومان اعلام شده بود و حالا برای افرادی که موفق به ثبت نام در آبان ۱۴۰۳ شده باشند، قیمت نهایی ۱/۹۹۲ میلیارد تومان تعیین شده است. سایپا کرولا هیبرید با موتور ۱/۸ لیتری را وارد ایران کرده که در بازار جهانی، ارزانترین نمونه محسوب میشود.
موتور بنزینی این مدل در ایران، ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور دارد. موتور الکتریکی هم ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور ارایه میکند. کرولا هیبرید با قدرت ترکیبی ۱۳۵ اسب بخار، همراه گیربکس CVT، میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
براساس کاتالوگ رسمی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کرولا هیبرید وارداتی سایپا:
- سیستم تعلیق جلو مک فرسون
- سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی (Multi Link)
- ترمز جلو دیسکی خنک شونده
- ترمز عقب دیسکی
- ترمز پارک برقی (دکمهای)
- فرمان برقی
- استارت دکمهای
- رینگ ۱۶ اینچی آلومینیوم
- سانروف
- ورود بدون کلید (Keyless)
- کامپیوتر سفری
- نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ
- نمایشگر پشت فرمان ۷ اینچ
- حسگر نور
- سیستم نور بالای خودکار
- سیستم صوتی همراه رابط بلوتوث و USB
- چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل
- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
- کیسه هوای صندلی راننده و سرنشین جلو
- کیسه هوای جانبی
- کیسه هوای زانو برای راننده
- سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
- سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP)
- سیستم هشدار خروج از خط
- سیستم نگهدارنده خودکار ( Auto hold )
- سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها
- رابط صندلی کودک ( Iso Fix)
- ایموبیلایزر
- قفل مرکزی
- سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط (LDW)
- تابلوخوان جاده
- کیسه هوا جلو کیسه هوا جانبی پرده ای
- نمایش باد تایرها (TPMS)
- دوربین عقب
- کروز کنترل تطبیقی
- AUTO HOLD
- ECO٫SPORT حالت رانندگی
- سانروف
- کلیدهای کنترلی روی فرمان
- استارت دکمه ای
- بلوتوث
- ورودی USB-TYPE C جلو و عقب
- ۶ بلندگو
- صندلی راننده ۶ حالته دستی
- روشنایی روز و اتولایت
- سیستم کنترل نور بالای خودکار (AHB)
- تنظیم برقی آینه های جانبی با گرمکن
- تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
معین خودرو از سال ۱۴۰۲، تویوتا کرولا توربو با موتور ۱/۲ لیتری را در ایران عرضه کرده است. این مدل با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتنمتر، همراه گیربکس اتوماتیک CVT، در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت تویوتا کرولا ۱/۲ لیتر توربو، ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.
هماکنون در بازار آزاد برای تویوتا کرولا توربو معین خودرو، حدود قیمت ۳ میلیارد تومان وجود دارد. مشخص نیست مدل وارداتی سایپا با پیشرانه هیبرید و مدل ۲۰۲۳، چگونه قیمتگذاری شود.
ashkanyp
۱۵ دی ۱۴۰۳جناب اشتری خسته نباشید، فکر میکردم با اکانت زومیت بتونم نظر بدم که دیدم نمیشه و دوباره ثبت نام کردم که ایمیل پدال به پوشه spam جیمیل رفته بود.
قسمت امکانات رفاهی درسته؟ منظورم اینکه نوشتین معین خودرو بجای سایپا؟
و در آخر بگم که به بودنتون اینجا افتخار میکنم و هر موقع اسم شمارو میبینم چشم بسته باز میکنم بخونم لذت ببرم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ دی ۱۴۰۳خیلی لطف دارید
بله تصحیح کردم
برای کاتالوگ هم لینک دانلود گذاشتم
۱۵ دی ۱۴۰۳آقای اشتری و بقیه بچه های پدال واقعا عالی بودن تو این چند سال اخیر
هراکلیوس
۱۵ دی ۱۴۰۳37شرکت ایرانی دارن از چین تویوتا وارد می کنن از مدل های که ته انبار چینی داشته خاک می خورده تا تویوتا های که فقط سفارش چینه و هیچ جا دنیا نیست چه بخور بخورشده ار پول نفت کشور هم چین داره میخوره هم ژاپن وهم وارد کننده ها وهم دولت با این هم بخور بخور ورسیدن ماشین بعد از این همه دست 2میلیارد دیگه چیزی نیست
احمد
۱۶ دی ۱۴۰۳قبلا که ماشین وارد میشد با پول چی وارد میشد؟
قبلا هم با پول نفت بود دیگه
فقط بجای چین ، میرفتن از امارات میاوردن میرفت تو جیب عرب ها
تازه ، الان اصلا و ابدا امکانش نیست از هیچ کشوری غیر چین ، ماشین وارد کنن
چون ارز برای واردات خودرو نیستتتتتتتت بفهمید
ارز برای واردات خودرو نداریم
این ماشین ها هم از صدقه سری قرارداد بلند مدت با چین و قرارداد پولی و مالی با بانک چین وارد میشن
ایران قبلا نفت می فروخت ، دلار میگرفت از امارات وارد میکرد
الان نفت می فروشه نمی تونه دلارش رو برگردونه تحریم یم و انتقال ارزی هم نمی تونیم بکنیم (بخاطر تحریم بانکی)
الان به چین نفت می فروشیم ، معادلش از چین یا کشورهایی که از چین قرارداد پولی مالی دارن چیزایی که لازم داریم(مثل خودرو) وارد میکنیم مقداری ش هم بعنوان اعتبار ارزی میگیریم مقداری ش هم ارز میگیریم
برای چین ، امن ترین کشور برای تامین انرژی (نفت) فقط ایران (بعد روسیه و بعد ونزوئلا)
چرا ؟ چون بقیه کشورهای نفت خیز گوش به حرف ِ رقیب چین یعنی امریکا هستن
یهو امریکا به (عربستان-امارات و…) بگه دیگه به چین نفت نفروش ، چین بدبخت میشه
این رابطه دوطرفه ست ک منافع هر دو طرف تامین میشه ، وگرنه چین خل نیست تحریم های امریکا و اروپا رو بشکنه و زیرپا بگذاره و بخاطر ایران خودش رو با غرب دربندازه
منفعت ش هم پول نفت ایران نیست ، خود نفت ایرانه
آرین
۱۵ دی ۱۴۰۳خوبه ها
۱۵ دی ۱۴۰۳با پول آریزو صاحب کرولا شوید🥰
خلیل
۱۵ دی ۱۴۰۳صد در صد آریزو بهتره
اصلا قابل قیاس نیست
آرین
۱۶ دی ۱۴۰۳چه جوری؟
SS
۱۶ دی ۱۴۰۳درسته اصلا قابل قیاس نیستن
برند درجه سه چینی با کره ای هم قابل قیاس نیست
چه برسه به ژاپنی
——-
اگر با تعرفه ۱۵ درصدی هیبریدی ها وارد شده که قیمتش بالا هست
چون همین الان کرولا هیبرید ۲۰۲۴ یاخت چین در امارات از ۱۵ هزار دلار موجود هست. تازه این قیمت تک فروشی بازار هست.
اگر با تعرفه دیگری هست بگید
Galant.VR4(JDM)
۱۵ دی ۱۴۰۳این اون تویوتایی که فکر میکنی نیست
مزایا آریزو خیلی بیشتره خصوصا پیشرانه
آرین
۱۶ دی ۱۴۰۳میشه بگید در چه موردی
genius
۱۵ دی ۱۴۰۳50سال زارت و زورت اینکه سایپا خودروساز شده و داره محصولات بومی میسازه آخرش کارش رسیده به واردات از چین!!!
زیزیگولو
۱۵ دی ۱۴۰۳حالا سایپا گند میزنه به فروشو خدمات بعد از فروش کرولای جدید تو ایران
حسن
۱۵ دی ۱۴۰۳کار خوبی میکنن وجدانا
بعد از حضور اینا قیمتهای 2018 و کمتر دیگه بالا نرفته درسته افت هم نداشته اما بالا هم نرفته اگه اینا نبودن الان با دلار 80 تومنی اونا ده تومن شده بودن هیشکی هم نمیفروخت
کرولا 2023 تو خواب هم 2 تومن گیر نمیومد همه بخرید که حرف نداره
الان کرولا 2015 با صد هزار کارکرد تصادفی با رنگ که حداقل یه گلگیرش زده شده را میگن 2 تومن
من
۱۵ دی ۱۴۰۳جناب یه سوال داشتم اگر جواب بدی ممنون میشم شما شغلت چیه که دو میلیارد تومان میتونی برای خودرو بدی ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ دی ۱۴۰۳دوست عزیز
روی کاغذ دو میلیارد خیلی زیاده اما دستنیافتنی نیست
حتی کارمندان ساده با حدود سن ۳۰ تا ۴۰ سال هم الان زیاد هستند که ماهی ۲۰ -۳۰ میلیون حقوق میگیرن ولی ماشین 1/5 تا 2 میلیارد تومن دارن
راه پیشرفت اقتصادی برای کارگر یا کارمند ساده در ایران، پسانداز مداوم و استفاده از وام هست. وقتی شما به ریال وام بگیری یا پسانداز کنی و اون پول رو به طلا تبدیل کنی، به مرور زمان بعد چند سال سرمایه زیاد میشه
الان نسبت به ۱۰ سال پیش، سختتر میشه وام گرفت اما این نقشهای که گفتم هنوز در کشور تورمی ما کار میکنه
محمد
۱۶ دی ۱۴۰۳میتونی از ثبت و نام کوئیک شروع کنی.
بعد بفروشی و تبدیل به طلا کنی.
خلیل
۱۵ دی ۱۴۰۳تیگو ۷ و فونیکس اف ایکس و خانواده اریزو از این خیلی بهترن
کورش
۱۶ دی ۱۴۰۳هرچند همین ۲۳ هم قبول داریم ولی واقعیت اینه که تو دنیا الان مدل ۲۳ رو هیچکی نمیخره ،ولی خوب اینجا ایرانه ما چیمون مثل جاهای دیگه ست که این باشه
بهروز
۱۶ دی ۱۴۰۳این شرکت محتکر مافیایی با رابطههاش ماشینهای 2023 رو خریده و احتکار کرده تا در زمانی که گرانتر بشه و با بالاترین قیمت بفروشه. الان که اوضاع شرکت سایپا بد شده و رقبا خیلی زیاد شدند و قیمت خودرو داره میاد پایین، تصمیم گرفته ماشینهای 2023 رو در سال 2025 به مردم بفروشه اون هم با کلی اتلاف وقت و قرعه کشی و ثبت نام و این حرفها. دوستان من، بیاید با هم سایپا و ایران خودرو را ورشکست کنیم و ازشون انتقام بگیریم. پس تا میتوانید، از شرکتهای دیگر خودرو بخرید و این دو جرثومه را بایکوت کنید.