پرفروشترین محصول از معروفترین برند خودروساز آسیا، بهزودی وارد کشورمان میشود. کرولا برای بازار ایران، مدل صندوقدار با پیشرانه هیبرید خواهد بود.
قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه بهعنوان بزرگترین خودروساز دنیا از نظر تعداد تولید شناخته میشود. این گروه عظیم صنعتی، ظرفیت عرضهای نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال دارد و تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح در سطح جهانی تولید میکند. آمار خیرهکنندهی تویوتا، جای شکی باقی نمیگذارد که هر مدلی از این برند، شایستهی بررسی است و باید بهعنوان رقیبی برای دیگر خودروهای دنیا، مورد توجه قرار گیرد.
بیشتر بخوانید:
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
اولین کرولا سال ۱۹۶۶ تولید شد و حالا پرفروشترین سری خودرو در تاریخ محسوب میشود. طی ۵۷ سال، ۱۲ نسل تویوتا کرولا به دست مصرفکنندگان رسیده است. برای مردم ما، کرولا نسل ششم و هفتم اوایل دهه ۷۰ خورشیدی عرضه شد. سپس نسلهای نهم و دهم وارد کشور شدند تا خاطره خوب از یک محصول باکیفیت ژاپنی در ذهن ایرانیها شکل گیرد.
کرولا نسل ۱۲، همچنان یکی از پرفروشترین خودروهای دنیا است. این محصول در سه تیپ بدنه سدان و هاچبک و تورینگ، انواع پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبرید ارایه میکند. کرولا هماکنون در ژاپن، برزیل، تایوان، تایلند، ترکیه، امریکا، انگلیس و چین مونتاژ میشود. براساس اطلاعات موجود، احتمالا کرولا مونتاژ چین یا ترکیه وارد ایران خواهد شد. شرکت معین خودرو، مدل ۱.۸ هیبرید سدان را وارد ایران کرده است.
طراحی بدنه و نمای ظاهری تویوتا کرولا ۲۰۲۳
نسبت به نسلهای قبلی، حس اسپرت و جوانپسند در کرولا جدید بیشتر شده است. حالا جلوپنجره با سپر ترکیب شده و فضای وسط، به مجرای عبور هوا اختصاص دارد.
یکی از نکات جالب در طراحی نمای بیرونی کرولا هیبرید وارداتی، عدم هماهنگی چراغهای جلو و عقب است. حالت تیز و مثلثی، وفادار به سبک خودروهای ژاپنی در چراغ اصلی دیده میشود. همچنین، کاپوت کوتاه و سپر حجیم به کرولا کمک میکند تا حالت تهاجمی داشته باشد.
در نمای جانبی، حالت ساده با حجمدهی کمعمق وجود دارد. شیب سقف تا صندوق، چشمنواز به نظر میرسد و خط کشیده شده زیر پنجرهها، ظرافت در طراحی کرولا را نشان میدهد. رینگ آلومینوم ۱۶ اینچ و آینه بغل همرنگ بدنه، در تمام نسخهها وجود دارد. طراحی این خودرو به گونهای است که مالک بتواند چرخهای ۱۸ اینچ هم نصب کند.
چراغهای عقب، کمهیجان هستند. این شرایط، به خوبی تفاوت نسخه سدان برای کاربری خانوادگی و مدل هاچبک با چراغهای مثلثی را نشان میدهد. در کرولا سدان، شباهتهایی با کمری دیده میشود و حجمدهی بدنه در محل نصب پلاک، به خوبی انجام شده است. مدلهای مختلف این خودرو، ادوات پلاستیک در سپر عقب دارند و حس یک خودروی اقتصادی را تداعی میکنند؛ اما نسخهی وارداتی، سپر جلو و عقب فلزی همرنگ بدنه دارد.
در مجموع، طراحی بیرونی کرولا سدان ۲۰۲۳ برتری واضح نسبت به خودروهای چینی بازار ایران را نشان میدهد. تناسب بین اجزای مختلف، حس بسیار خوبی به مخاطب میدهد و قطعا با برند تویوتا برای مردم ما، جذابیت دارد. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۶۳۵ و عرض ۱۷۸۰ و ارتفاع ۱۴۵۵ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲۷۰۰ میلیمتر است.
طراحی کابین و نمای داخلی تویوتا کرولا ۲۰۲۳
مانیتور لمسی ۸ اینچ برای کرولا ارایه میشود. این خودرو در غالب مدلها فاقد پنل دیجیتال پشت فرمان است. دیگر اجزا نیز بسیار ساده به نظر میرسند.
نمایشگر ایستاده روی داشبورد، فرمان مدور، دستهدنده پلاستیک و مواد سخت روی داشبورد، اجزای اصلی در کابین کرولا ۲۰۲۳ هستند. البته مدلهای آپشنال در بازار اروپا و امریکا، پنل دیجیتال دارند که احتمالا برای نسخههای وارداتی به ایران موجود نخواهد بود.
کرولا به خوبی چهار سرنشین بالغ را جای میدهد. صندلیهای جلو ، ساده و راحت هستند. در عقب، نشیمن صاف و تختهای دیده میشود. مجموع این تجهیزات، فضای داخلی کرولا را ساده و کمهیجان نشان میدهند. صندوق عقب این خودرو، ۴۷۱ لیتر است و به لطف صندلیهای جمعشده، ۱۶۰۰ لیتر فضای حمل بار فراهم میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا کرولا هیبرید معین خودرو
براساس اطلاعات موجود، کرولا وارداتی غیر هیبرید مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربو با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتنمتر است. این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT، در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت تویوتا کرولا ۱/۲ لیتر توربو، ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.
در بازار جهانی، ارزانترین کرولا با موتور ۱/۸ لیتری هیبرید، شناخته میشود. موتور بنزینی این مدل در ایران، ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور دارد. موتور الکتریکی هم ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور به پیشرانه میافزاید. کرولا هیبرید، همراه گیربکس CVT، میانگین مصرف سوخت ۴.۰۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد، کرولا در بازار جهانی، با نسخه دو دیفرانسیل نیز تولید میشود که طبیعتا وارد ایران نخواهد شد.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو:
- سیستم تعلیق جلو مک فرسون
- سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی (Multi Link)
- ترمز جلو دیسکی خنک شونده
- ترمز عقب دیسکی
- ترمز پارک برقی (دکمهای)
- فرمان برقی
- استارت دکمه ای
- رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی در جلو و عقب
- سانروف
- ورود بدون کلید (Keyless)
- فرمان چند منظوره با قابلیت تنظیم در ۴ جهت
- کروز کنترل
- دوربین دنده عقب
- کامپیوتر سفری
- نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچی
- حسگر نور
- سیستم نور بالای خودکار
- سیستم صوتی همراه رابط بلوتوث و USB
- چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل
- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
- کیسه هوای صندلی راننده و سرنشین جلو
- کیسه هوای جانبی
- کیسه هوای زانو برای راننده
- سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
- سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP)
- سیستم هشدار خروج از خط
- سیستم نگهدارنده خودکار ( Auto hold )
- سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها
- رابط صندلی کودک ( Iso Fix)
- ایموبیلایزر
- قفل مرکزی
قیمت تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۳ در ایران
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
تویوتا کرولا هیبریدی | معین خودرو ایرانیان-۲۰۲۴ | --- | ۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کرولا هیبریدی | سایپا | ۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | --- |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
در کشورهای خلیج فارس، برای کرولا سدان ۱/۲ لیتر توربو دنده اتوماتیک، ۱۸ تا ۱۹ هزار دلار پرداخت میشود. همچنین کرولا هیبرید ۲۰ تا ۲۳ هزار دلار قیمت دارد.
قیمت قطعی و نهایی کرولای ۱.۸ هیبریدی در سامانه ۲ میلیارد و ۴۷ میلیون اعلام شده است. از مجموع موارد فوق میتوان نتیجه گرفت که آستانه قیمت کرولا وارداتی در بازار آزاد، حدود ۴ میلیارد تومان باشد. هنگام بهروزرسانی مطلب در فروردین ماه ۱۴۰۳ که نرخ دلار به ۶۳ هزار تومان رسیده است، کرولا ۱/۲ لیتر توربو ۴/۵ میلیارد تومان قیمت بازار آزاد دارد. اگر مزدا ۳ جدید هم به بازار ایران عرضه شود، میتوان امیدوار بود تنوع سدانهای موجود در کشور بهبود یابد. البته تخفیف مالیاتی برای خودروهای وارداتی، فرصت حضور کرولا هیبرید برای مصرف کننده ایرانی را فراهم خواهد کرد.
Saeed
۲۰ مهر ۱۴۰۲کاشکی یکی از خبرا واردات خودرو صحت داشته باشه و وارد شه نه در همین حد در قالب حرف وعده بمونه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مهر ۱۴۰۲من یک چانگان CS35 پلاس در خیابان دیدم
فردا رو تعطیل اعلام می کنم
علی جردن
۲۰ مهر ۱۴۰۲محمدرضا روزای هفته رو تعطیل نمی کرد وقتی می کرد جمعه می کرد…
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مهر ۱۴۰۲آقا
آقایون
اومده
چرا میگید کاشکی بیاد
بخدا اومده خودم دیدم
امروز که تو جاده بودم و برخیها ناراحت بودن از جاده بودنِ من ، چند مدل کرولا دیدم از مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ !!!
پس حالا فهمیدید که اومده و میاد !
البته فردا جُمعست نمیاد ولی شاید این شنبه بیاید شاید ، شاید هم نیاید شاید !
خداوکیلی زندگیتون رو بکنید ! تونستید برید از ایران اونطرف بنز S ریخته ، مُفتَکی به پاتون میبندند سرقفلی ۹۹ ساله و اگر نه همینجا بمونید تو صف خرید ، نق هم نزنید !
همینه که هست میخواید بخواید نمیخواید هم بخواید !
بخدا که زندگی ۱۰۰ ساله اولش سخته !
باقیش راحته !
Amard
۲۰ مهر ۱۴۰۲میتونید آگهی چانگان تو سایت خرید فروش ببینید هم محدودیت قیمت گذاشتن هم حجم موتور خیلی تو مخی تازه با این تعرفه عوارض مزخرف با این بنزین اشغال موتورهای توربو gdi با این بنزین اشغال زود خراب میشن البته قرار هم نیست واردات عمده داشته باشن فقط در حد نمایش با وعده تو خالی یه عمر سر کردن چند سال دیگه هم روش
۲۱ مهر ۱۴۰۲منم دو تا دیدم 😐😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛
محمد
۲۱ مهر ۱۴۰۲دیروز یکی تو مشهد دیدم
امید
۱۷ فروردین ۱۴۰۳سلام جناب اشتری cs35 پلاس اومده من دیدم پلاک شده
روح اله ترشیزی
۲۶ تیر ۱۴۰۳سلام من یک کرولا ۱۲۰۰ دارم
ولی نمیتوانم کامپیوتر سفری آنرا راه اندازی کنم
دوستان میتونید کمکم کنید؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ تیر ۱۴۰۳برای آموزش کار با تجهیزات یا تعمیر، حتما به نمایندگی مراجعه کنید
اگر قطعه مرتبط با لوازم برق و الکترونیک لازم دارید، این وب سایت خیلی خوبه
https://auto-nik.com/
Amirhossain Hossainy
۲۰ مهر ۱۴۰۲صحت
امیرحسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲چرا نباید تویوتا کمری فول آپشن وارد بشه؟! ایرانی ها لیاقت ماشین متوسط اقتصادی رو ندارن؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مهر ۱۴۰۲چشم من میگم وارد کنند
قیمتش ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار هست و حداقل ۴ میلیارد قیمت می خوره
سوال درست بپرسین: چرا نباید انواع خودرو با تعرفه پایین وارد بشه؟
امیرحسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲ا یو حناس بابا اقای اشتری بعضی شرکتا اتومبیل سازی طراح بیارن بخدا چیه آخه همش تیزه لاغره
Amirhossain Hossainy
۲۰ مهر ۱۴۰۲قیمت صادراتی با خرده فروشی که انواع عوارض کشورها میاد روش خیلی فرق داره. قیمت صادراتی خرده فروشی کمری فول حدود ۳۰ هزار دلاره
عاشق پدال
۲۱ مهر ۱۴۰۲به نظر شما این راهکارهای کشورهای اسیای شرقی خوبه پیاده بشه؟ مثلا یه قراردادهای گنده با تویوتا ببندیم بعد مدلهای سه سال قبل رو مونتاژ کنیم. ریبج کنیم به اسم همین سایپا و ایران خودرو. اینطوری مثلا یه تویوتا کرولای ۲۰۲۰ رو به قیمت یه پارس بخریم. تو افریقا این کار رو میکنن. افریقا بودم دیدم عه مدلای چندسال پیش میفروشن. بیشتر تو کنیا و افریقای جنوبی تولید میکنن. زنجیره قطعاتشم احتمالا تو همون افریقا هستش.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مهر ۱۴۰۲بله قطعا چیزی که الان در خودروسازی تایلند و اندونزی دیده میشه
بسیار بسیار بهتر از زبالهسازی سایپا و ایرانخودرو هست
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۳سیاست جدیدتون این هست که خوراک دلقک بی بته سایت رو تامین کنید با اخبار ضد تویوتا؟ افزایش فروش بیش از بیست درصدی تویوتا رو نمیذارین، افزایش فروش پریوس رو نمیذارین، کاهش فروش هیوندا و کیا رو نمیذارین. بعد کاهش فروش سوپرا رو میذارین؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۳همین تازگی مقاله نوشتیم راجع به مزیت های متعدد تویوتا پریوس نسبت به ماشین های تمام برقی مثل تسلا
https://www.pedal.ir/toyota/2024-toyota-prius-prime-review/
از نظر من و تمام پرنسل سایت پدال، هر کسی که روی خودروی خاص یا برند خاص تعصب داره، هرچه سریعتر باید به روانشناس مراجعه کنه
دنبال کردن اخبار یک چیز هست و بحث های مسخره برای اثبات نظر یا سلیقه شخصی، کاملا بی فایده است
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۳اولا بازی در نیارید جناب اشتری. خیلی از اخبار مهم رو پوشش نمیدید اما اخبار کاملا بی اهمیت رو پوشش میدید. دلیلش هم مشخصه و گفتنش توضیح واضحات.
دوما بارها دوستان محترم و عزیز گفتن که مثل زومیت یک سیستم ریپورت کردن کامنت بذارید تا به این طریق کنترل بشه کامنت ها. اما اقدامی صورت نگرفت.
با ذکر این دو نکته مشخصه که سیاست انتشار مطالب شیطنت آمیز هست. پس مجدد حرف اولم رو عرض می کنم، بازی در نیارید
Dark Knight
۱۷ فروردین ۱۴۰۳آقا اشتری الان همین کرولا ۱۲۰۰ هم تو باما بین ۴/۱ تا ۴/۴ میلیارد قیمت داره ( مدل ۲۰۲۳ ) یعنی اینا ماشین ۱۷ هزار دلاری رو کردن ۶۵ هزار دلار ( با دلار ۶۳ تومن ) پس با این فرمول کمری اگه وارد بشه انشالله ۱۳۰ هزار دلاری خواهد بود یعنی بالا ۸ میلیارد تو خوشبینانه ترین حالت 😂
جیممزی
۲۰ مهر ۱۴۰۲برای واردات که با آب و هوای ایران مطابقت داشته باشه باید ماشین های اقتصادی ژاپن فرقی نداره کدوم برند ، چون همشون کم خرج و جان سختن ، با تیپ پایه و بدون توربو که قیمتشون هم بالا نره وارد بشه
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲خب حالا اون کسایی که میگفتن چینی آشغاله نیارید بفرمایند بخرن ببینم 😉
amiramli81
۲۲ مهر ۱۴۰۲واردات که برای نمایش هم که شده انجام میشه ولی مهم اینه که قیمت برای مصرف کننده واقعی چند خواهد بود ، مطمئنا این خودرو ها رقیب خودروهای صفر موجود در بازار ایران نخواهند بود و اکثر مردم توانایی خرید انها را نخواهند داشت . مثلا همین کرولا با قیمتی نزدیک به سه میلیارد به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید که عملا سه برابر قیمت آن خواهد بود .
مردیم از خوشی
۲۰ مهر ۱۴۰۲با دلار روز قیمتش میشه حدود ۹۰۰ میلیون ولی + مالیات + حق تولید ملی+ سود وارد کننده + گمرکی + حق برادران مجاهد در خارج از ایران : میشه ۱.۸ میلیارد
بعد که وارد بازار شد به کمک دلال های داخلی قیمتش به ۳.۲ میلیارد هم خواهد رسید چون واردات محدود خواهد بود
Killer
۲۰ مهر ۱۴۰۲هی زیر هر مطلب همینو کپی پیست نکن! خودمون تو ایران داریم زندگی میکنیم میدونیم سیستم چطوریه!
مردیم از خوشی
۲۰ مهر ۱۴۰۲میدونم کاربر های پدال اگاه هستند ولی این کار را میکنم چون مطالب درمورد واردات را افرادی که عضو ثابت پدال نیستند و مردم عادی هستند هم مطالعه میکنند
و اینکه از این همه ظلم روزانه خسته نمیشید برید اعتراض کنید و یا یه حرکتی بزنید ولی از یه کامنت که حق را به شکل محترمانه داره شرح میده خسته میشید و اعتراض میکنید ، شایدم از خودشون هستی و فشاری شدی
TRD
۲۰ مهر ۱۴۰۲آقای مردیم از خوشی ، ایشون و صد ها اکانت دیگه اش به قول خودت زیاد فشاری میشه .
جدی نگیر و اهمیت نده . چیزی رو از دست نمیدی .
Sasan
۲۱ مهر ۱۴۰۲داداش من مردم عادی نام آگاهم
ممنون میشم به زور آگاهم نکنی
تشکر
amir
۲۱ مهر ۱۴۰۲ایشون برای اولین بار در تاریخ پدال حق گفت ععهههه مگه میشه
امیرحسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲آقای مردیم از خوشی دلال خوب هم داریم اینایی که هی دلال دلال میکنن برید یقه بدارو بگیرید من دلال نیستم.
حمید
۲۰ مهر ۱۴۰۲فرضا که وارد هم بشه با حقوق ۱۰ ، ۱۲ میلیونی پراید هم برای مردم ارزو شده
Amir Ali
۲۱ مهر ۱۴۰۲حمید جان
بازاریا یه جمله ای میگن، مودبانه اش میشه:
«کار حقوق بگیری» درجا زدن و رشد نکردنه!!
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۲الان خدا تومن میدن دست مردم
GRMN
۲۰ مهر ۱۴۰۲بعضیا یه جوری به موتور ماشین ایراد میگیرن انگار تو ایران کسی زیر ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوار نمیشه .
مایی که به پراید ۶۰ اسبی و ۲۰۶ با ۷۰ اسب عادت کردیم خب برامون کافیه این قدرت .
گل سر سبد موتورای ما همون tu5 ئه که اونم ۱۱۰ اسبیه .
تازه این موتور کرولا حجمشم کمتره و مصرفشم نصفه اونه .
نقطه ضعف اصلیش رو میشه CVT بودن دونست و آپشنای ضعیف که اونم با همین سقف قیمتی کاریش نمیشه کرد .
به هر حال با چشم بسته میشه فهمید که چه استقبالی میشه ازش .
به امید واردات ژاپنیای بیشتر .
Amard
۲۱ مهر ۱۴۰۲شما به هر چیزی راضی بشی بدترش میاد مگه ما کشور فقیر بدبختی هستیم که نباید ماشین خوب سوار بشیم با همین ۲۰ هزار یورو بدون محدودیت ماشین اقتصادی خوب میشه وارد کرد ضمنا ۲۰۶ موتورش تنفس طبیعی کرولا توربو و gdi شما معلوم خودتم با اینایی که از وضعیت مزخرف تعریف میکنی با پول شاهین با قلب گنجشک میتونی شاسی بلند هندی و چینی بخری چرا باید مردم ایران پول ماشین های روز دنیا به لگن های داخلی بدن در صورتی که بهترین خودروها ی داخلی مثلا تارا اتومات حداکثر ارزشش همون قیمت کارخانه ای چرا تو روسیه نمیتونه بفروش
Alireza
۲۰ مهر ۱۴۰۲کلا فقط خبر واردات ماشینا وارد میشه خودشون وارد نمیشن
Deadman95
۲۰ مهر ۱۴۰۲چرا نباید مک لارن وارد شه؟؟؟ما چی مون کمه؟؟؟
“پتو را روی سرش میکشد و دوباره میخوابد”
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مهر ۱۴۰۲برمیگردد و پیک نیک را خاموش میکند
Genius
۲۰ مهر ۱۴۰۲مک لارن با ۲۰۶ هیچ فرقی ندارد.(ناسلیم)
اکبر مجلل
۲۱ مهر ۱۴۰۲عُرضه تاسیس شرکت خودروساز خصوصی،
و نق نزدن از زیر لحاف.
Enzo Ferrari 2008
۲۰ مهر ۱۴۰۲اینم میگم بشنیم تا بیاد
امیرحسین
۲۰ مهر ۱۴۰۲هیچ وقت با تویوتا حال نکردم.
رامتین
۲۰ مهر ۱۴۰۲موتور هیبریدیش واقعا جالب بود. این موتور بنظرم خیلی ضعیفه. تازه موتور 2 لیتری 170 اسبی هم داره که اون محشر میشد.
JDM
۲۰ مهر ۱۴۰۲همین که نسخه پایه هستش بیاد کمتر از ۳ نمیدن تازه اگه وارد بشه
شما به اینم فکر کن با وضعیت جاده ها که اصلا امن نیست و یا حتی شهر ها که همش ترافیکه 170 اسب به چه درد میخوره؟ اصلا برای مشتری بهصرفه هست؟
وارد کننده به نیاز عموم نگاه میکنه که میتونه از کدوم بیشتر سود کنه و کدوم نسخه از یه ماشینو میخرن نه علاقه ماشینبازا
Hamid
۲۰ مهر ۱۴۰۲ماشین ۲۰۲۳ با موتور ۱.۲ لیتری صدی ۷ میسوزونه! خسته نباشن
enayat
۲۰ مهر ۱۴۰۲CVT بودنش یه مقدار روی اعصاب هست ولی خوب شاید در عمل خوب باشه
Genius
۲۰ مهر ۱۴۰۲ماشین سگجونی که تو تموم کشورهای صاحبدار دنیا تاکسیه واسه ملت ابر گودرت منطقه سوپر لوکسه واسه مردمی که باید ده سال جون بکنن پس انداز کنن وام بگیرن بدبخت بشن تا بتونن چری تیگو ۷ رو روزی سوار بشن!!
Soldier
۲۱ مهر ۱۴۰۲تمام این سایت های خودرویی عکس کرولای بازار آمریکا و اروپا می زارن نمی دونم چرا به این نکته توجه نمی کنند که نسخه ای که قرار تو ایران عرضه بشه همون چیزی که تو کشورهای عربی هست و فیسش فرق داره. لطفا اصلاح کنید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مهر ۱۴۰۲چشم، اجازه بدین وارد بشه بعد که مطمئن شدیم عکس ها عوض می کنیم
وحید پارسایی
۲۱ مهر ۱۴۰۲به نام خدا
به نظر من که اینا همش برا آروم کردن التهاب آشفته بازار و بالا بردن قیمت کارخانه خودرو ها هستش وقتی من زورم نرسه که تویوتا رو بخرم 1.800 حاظرم برم دنا بخرم 800 خسته شدم بخدا از این همه نامردی
سید
۲۱ مهر ۱۴۰۲راهش فقط نخریدن خودروهای داخلی وچینی است والبته ندادن سود بیشتر از پنج هزار دلاری
محسن
۲۱ مهر ۱۴۰۲چرا انقد سود میگیرن دارن دو برابر قیمت اصلی ماشین روش سود میگیرن روی یه ماشین اقتصادی که برای قشر ضعیف جامعه طراحی شده واقعا اینا میان واردات هم بکنن توش اون سیاست منزوی ساختنشون برای گرون تر اب کردن به مردم هست
ماهان
۲۲ مهر ۱۴۰۲با توجه به اینکه وارد کننده ها از شرکت های فروشنده تخفیف می گیرند ( 20 درصد) بابت خرید عمده، سود خوبی گیرشون میاد. اگه تعرفه های منطقی برای خودروهای وارداتی وضع بشه، یعنی 10 تا 15 درصد، عوام هم می تونند از تکنولوژی های جدید بهرهمند شوند و نیازی نیست برای داشتن یک خودرو دست به هر کاری بزنند. چرا باید داشتن یک خودرو معمولی برای مردم تبدیل به یک امر ناممکن شود و چه سیاستی وجود دارد که با دست های پشت پرده و مافیای خودرو، برخورد جدی نمی شود و هیچ مجلسی، چه انقلابی و چه غیر انقلابی، قانون جامعی وضع نمی کند و فقط عده خاصی باید در رفاه باشند، نمی دونم…
ایران
۲۲ مهر ۱۴۰۲تویوتا نسبت به ایران خودرو قدمت خیلی زیادتری نداره ولی اون به کجا رسیده و ایران خودرو به کجا
افسوس افسوس افسوس
اسد
۱۷ فروردین ۱۴۰۳قدمت ایران خودرو را با تویوتا مقایسه میکنی؟!!!! برو یه کم تاریخ صنعت را مطالعه کن
عسگر
۲۲ مهر ۱۴۰۲تا ایران خودرو سایپا ماشین های لگن تولید میکنن که میتونی باهاش مستقیم بری اون دنیا چه احتیاجیه به وارد کردن ماشین های خارجی بعدشن از ۵۰۰ ملیون داریم تا مستراح های چینی ۱۸۰۰پس دولت هیچوقت اجازه ورود ماشین های اقتصادی رو نمیده میمونه ماشین های بالای ۳۹ هزاردلار اونم چون سود بیشترداره برای دولت بزودی وارد خیابانهای بالا شهرکشور خواهد شد تمام حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
کف خواب
۲۲ مهر ۱۴۰۲امیدوارم بزودی مردممون بهترین خودروها در دسترسشون باشه
فقط امیدوارم ..
قدرت طهماسبی
۲۲ مهر ۱۴۰۲آیا قیمت ها نیز منصفانه است
هادی
۱ آبان ۱۴۰۲اگه مسئولین واقعا به فکر مردم کشور هستند برندهای ژاپنی حتی با قدمت ۱۰ سال کار مانند تویوتا و مزدا و هوندا وارد کنند تا یک عمر صاحب ماشین باکیفیت و بی دردسر شوند . ماشین چینی بنجل ترین ماشین و بی پشتیبانی ترین ماشینها محسوب می شود
مجید
۱۲ آبان ۱۴۰۲سلام متاسفانه هیچ جا اطلاع رسانی نمیکنن اما این کرولا تولید تویوتای ژاپن نیست بلکه ساخت چین و محصول شرکت FAW Toyota هست میتونید تو اینترنت سرچ کنید!
https://www.milele.com/wp-content/uploads/2023/02/LHD-TOYOTA-COROLLA-1.2P-AT-MY2022-WHITE.pdf
حمید
۱۲ آبان ۱۴۰۲با سلام
ضمن عرض خسته نباشین، لطفا در مورد اینکه این خودرو محصول مشترک FAW و TOYOTA هست و در چین تولید میشه هم بنویسید تا مردم بدونن دقیقا شرکتها چه ماشینی رو دارن وارد میکنن و فکر نکنن این همون تویوتای ژاپن میشه
https://www.milele.com/wp-content/uploads/2023/02/LHD-TOYOTA-COROLLA-1.2P-AT-MY2022-WHITE.pdf
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۳از بعد از آزاد شدن واردات خودرو تو سال ۱۴۰۲ تویوتا کرولا گل سرسبد وارداتیا بوده تا الآن👍👍
Taha Ayoobi
۱۶ فروردین ۱۴۰۳هعی.
100 تا دونه وارد میکنن بعد اسمشو میذارن واردات.
Dark Knight
۱۷ فروردین ۱۴۰۳در خوب بودنش که شکی نیست ولی متاسفانه سیستم قیمت گذاری ایران کاری میکنه که حتی کرولا هم که باشی ( پرفروش ترین ماشین تاریخ دنیا ) کسی نمیاد سمتت 😂 این کرولا هایی که آوردن هم مدل ۱/۲ توربو و هم ۱/۵ تنفس طبیعی هر دو تو بازار چین ۱۷ هزار دلار قیمت دارن تازه بماند که تو بازار چین آپشن هایی مثل دوربین ۳۶۰ ، گرمکن و سردکن صندلی های جلو به همراه گرمکن صندلی های پشت یا سیستم نگهدارنده بین خطوط ( lka ) دارن که این آپشن ها به طرز عجیبی روی مدل های وارداتی ایران نیست ! اما در کل خیلی دوست داشتم هر جوری شده کرولا جدید رو بخرم و حتی تا پای معامله هم رفتم ولی یکی از دوستام که تو کار خرید فروش هست بهم گفت فعلا چند وقت صبر کن تا چند ماه دیگه انقدر این وارداتی های جدید خواهان ندارن که میتونی کرولا رو با زیر ۳/۵ یا حتی ۳ ( بیش تر از ۱ میلیارد ارزان تر از الان ) بخری که حقیقتا با این حرفش ترسیدم چون گفتم از شانس بد یکدفعه تا من بخرم قیمتش سقوط میکنه فکرشو بکن این همه تلاش بکنی از خانوداه پول قرض بگیری آخرش چیزی که میخری یکدفعه انقدری افت قیمت بده که باید بشینی یه گوشه زار زار گریه کنی ! 😒
مجتبی .
۱۷ فروردین ۱۴۰۳تو این مکاره بازار هیچی ارزون نمیشه جز ارزش انسانها. باخیال راحت بخر
s
۲۱ فروردین ۱۴۰۳چرا فیس جدیدشو نمیارن؟