جدیدترین پیشرانه هیبرید تویوتا برای کراون سدان ۲۰۲۴ ارایه میشود. همچنین موتور هیدروژنی مشابه میرای برای این خودرو، قابل سفارش خواهد بود.
هنوز اطلاعات کامل از تواناییهای فنی کراون ۲۰۲۴ منتشر نشده است اما تصاویر رسمی، طراحی این خودروی لوکس ژاپنی را به خوبی نشان میدهد. چراغهای باریک در امتداد جلوپنجره، ترکیبی از حس اسپرت و مدرن دارند. هواکش بزرگ داخل سپر نیز، حالت تهاجمی و انتقامجوی کراون را تقویت میکند.
کراون در کلاس سدان، سال ۱۹۵۵ معرفی شد. این مدل، نشان تجاری و برند مستقل از تویوتا داشت تا امکانات لوکس متفاوت نسبت به خودروهای معمول ژاپنی ارایه دهد. نسلهای بعدی کراون، منحصر به ژاپن و کشورهای شرق آسیا باقی ماند اما از سال ۲۰۲۲، کراون در کلاس کراساور به بازار جهانی بازگشت. حالا کراون سدان جدید با نسل شانزدهم برای تولید در سال ۲۰۲۴ معرفی شده است و احتمال صادرات این خودرو به خارج ژاپن، وجود دارد.
کراون ۲۰۲۴، طول بدنهی نزدیک به ۵ متر دارد و با عرض ۱۸۸ سانتیمتر، در کلاس سدان اندازه بزرگ (فول سایز) قرار میگیرد. فاصله محورهای این خودرو، حدود ۳ متر است و فضای کافی برای جلو زانو فراهم میکند. دیگر نکات جالب برای کراون سدان، محرک دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق هوشمند با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند.
از شرایط موجود میتوان نتیجه گرفت، کراون سدان ۲۰۲۴، محصولی براساس تویوتا میرای هیدروژنی است. ظاهرا بزرگترین خودروساز ژاپن تلاش میکند تا شکست پروژهی میرای را با یک سدان لوکس و خوشقیمت، جبران کند. تویوتا میرای هیدروژنی با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه دارد.
در کابین، بخش وسیعی از داشبورد، کنسول میانی و تودری، تزئینات چرم و چوب طبیعی دارند. فرمان دایرهای و کلاسیک برای کراون ۲۰۲۴ استفاده میشود؛ اما نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، مشابه خودروهای مدرن بازار جهانی هستند. این خودرو، صندلیهای بزرگ و راحت فراهم میکند؛ ضمن اینکه برای سرنشینان عقب نیز، امکان تغییر حالت پشتیها وجود دارد.
نسخهی هیدروژنی کراون، امکان پیمایش ۸۲۰ کیلومتر با یک سوختگیری خواهد داشت. مدل هیبرید با موتور ۲/۵ لیتر، مجهز به یکی از جدیدترین پیشرانههای تویوتا خواهد بود که البته قدرت و گشتاور آن هنوز مشخص نیست. آستانه قیمت تویوتا کراون سدان هیبرید ۲۰۲۴ در بازار ژاپن، ۴۸ هزار دلار اعلام شده است. مدل هیدروژنی، ۵۵ هزار دلار خواهد بود. تویوتا برای تولید این خودرو، برنامهی ماهانه ۶۰۰ دستگاه دارد.
🤡
۱۱ آبان ۱۴۰۲با طراحی فست بکش حال نمیکنم ولی داشبوردش عالیه
علی جردن
۱۱ آبان ۱۴۰۲تویوتا برندی هست که همه بخاطر موتورهای نچندان قوی و متریال نچندان عالی کابین بین ماشین بازها محبوب نیست ولی فاصله کیفی همین تویوتا با چینی ها خیلی عمیقه
علی
۱۱ آبان ۱۴۰۲واقعیت تمام حرفاتون متضاد با واقعیت هست.
البته غیر از قسمت آخر.
misha
۱۲ آبان ۱۴۰۲نه اینطور نیست، توی کشورهایی با حق انتخاب آزاد تویوتا انتخاب هیچ ماشین بازی نیست به همون دلایلی که این دوستمون گفتن، البته رانندگی کسالت بار رو هم بهش اضافه کنید
البته من در مورد کراون حرف نمیزنم که یه سدان لوکس محسوب میشه، ولی عمدتا تویوتا نسبت به رقباش کیفیت پایین تری داره،به خصوص تو مدلهای اقتصادی مثل انواع پریوس prius c, prius v
برگ برنده این خودروها اقتصادی و بادوام بودنشون هست که علی الخصوص اقتصادی بودن رو خیلی ملموس تو کابین حس میکنید
من جایی که زندگی میکنم ۹۰ درصد تاکسی ها انواع پریوس هستن و تقریبا روزی نیست که گذرم به یکیشون نیفته
من منکر بادوام بودن این خودروها نیستم(که اگه اینطور نبود اینجوری ناوگان تاکسیرانی رو تسخیر نمیکردن) اما واسه خودروی شخصی اصلا
حالا بحث در مورد بهتر بودن برمیگرده به سلیقه و انتظار شخص از خودرو
چیزی که من میدونم بهترین وجود نداره و هیچ برندی لایق پرستش نیست
phonix
۱۲ آبان ۱۴۰۲اقا علی شرکت تویوتا یک شرکت اقتصادی ساز هست و کاملا اینکه موتور های نه چندان قوی ( قدرت زیر 500 اسب برای حال حاضر قوی به حساب نمیاد ) و متریال پلاستیکی خیلی زیادش معروفه کاملا هم طبیعیه چیز عجیبی نیست که باهاش مخالفت میکنید .
شرکت هایی مثل نیسان و هوندا حداقل از نظر متریال خیلی بیشتر از تویوتا کیفیت به خرج میدن تو رنج قیمتی اقتصادی
پوریا
۱۳ آبان ۱۴۰۲بله خب توی کشوری هستیم که تویوتا جز لاکچری هاس. تویوتایی که ماهیت و فلسفه تولیدش اینه: ارزون و بادوام… . در واقعیت تویویا برای قشر پایین تولید میکنه و تولید لاکچری هم داره به اسم لکسوس که بازم این خودرو نسبت به خودرو های اروپایی ارزونتر و کیفیت پایینتری داره
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آبان ۱۴۰۲کراون خودرو عجیب خوبیه ، تویوتاست اما بیشتر میخوره لکسوس باشه تا تویوتا با اون کیفیت وحشتناک بالایش و تمام نسلهایش شاهکاری هستند نسبت به قیمت پرداختی .
amir
۱۱ آبان ۱۴۰۲jdm باز ها با یه ارتش نیسان جیتی آر وتویوتا سوپرا ونیسان سیلویا سوبارو ایمپرزا wrx و اینا: اها داداش باشه
X
۱۱ آبان ۱۴۰۲فعلا که jdm باز معروف پدال مزدا 1000 داره
ارتش سوبارو کجا بود
amir
۱۲ آبان ۱۴۰۲منم jdmباز پدال رو نگفتم که کلشون رو گفتم اون خارجی هاش که مثل منو شما و djm باز پدال نیستنو گفتم
Absurd Hero
۱۱ آبان ۱۴۰۲باشه
مهران
۱۱ آبان ۱۴۰۲سلام داداش شما کدوم سیاره زندگی میکنید؟🤔
جای خیییلی خوبیه انگار
amir
۱۲ آبان ۱۴۰۲سیاره اینا کیک نیست واگعیه
Shayan
۱۱ آبان ۱۴۰۲میرای و کراون رو دارید با آریزو 6 مقاسه می کنید؟
JDM_Japan
۱۲ آبان ۱۴۰۲متریال نچندان عالی کابین تویوتا و موتور های نچندان قوی تویوتا!!!!
خودت می دونی چی میگی پسر
بنظرم دیگه کلا کامت نزار زیر هیچ پستی چون همه اش از دم چرت و پرته
MehdiTurbo
۱۱ آبان ۱۴۰۲تو تویوتا این خودرو عالیه هم طراحی هم همه چی و از اون تویوتا خبری نیس
ولی ای کاش قیمت خوب بود با بنز سری ای و بی ام و سری پنج و دوج و چلنجر ائودی جنسیس هم قمیتن و کیا k9 یکم قیمت مناسب تری داشت بی رقیب بود تو این ثیمت رقباش ترجیح میدم
MehdiTurbo
۱۱ آبان ۱۴۰۲https://www.caranddriver.com/toyota/crown-2023
لینک قیمت تصاویر
𝐀𝐥𝐢
۱۱ آبان ۱۴۰۲خیلی زیباست مخصوصا جلو پنجره ابشاریش
RIO
۱۱ آبان ۱۴۰۲دوسش دارم♥️
MehdiTurbo
۱۱ آبان ۱۴۰۲ندیده بودمم قیمت گذاشتین عذر
تو مطلب قبلی نگذاشته بودین فکر کردم نیست
فقط چرا تو لینک من ۴۱ هزار تو پدال ۴۸ هزار فک کنم اشتباهی نسل قبلش گذاشتم
اگه از ۴۸ هزار شروع شه از سری ای گرانتر که اصلا نمی ارزه
خودروهای اقتصادی لوکس شروع قیمت پایین تری دارن
بحث قیمت ارزان باشه اونا رو ترجیح میدم
بحث قیمت نباشه رقباش ولی خیلی شیک جذابه سلیقه است
ولی مطمینم تویوتا این خودرو رو این قدر گران ارائه نمیداد از لحاظ فروش می ترکوند واقعا محصولات تویوتا باید این شکلی باشن تا از لحاظ طراحی امکانات بتونن با مزدا کیا نیسان …. رقابت کنن بحث طراحی نه فروش
حتی فکر کنم با برند لوکسشم لکسوس همخوانی پیدا کنه که بازم انتخابم لکسوسه
دیا
۱۱ آبان ۱۴۰۲از کجا به کجا رسیدن. ما هم فقط ارزوش برامون مونده. فقط می شینیم مثه بچه ها نگاه می کنیم و براش خیال پردازی. و خوی هم می دونیم که بهش نمیرسیم. ما که جوانیمون رفت خدا کنه عوامل بدبختی جوانای این مملکت …..
Puriya
۱۱ آبان ۱۴۰۲عقب پورش جلو یه مدل فراری که یادم نمیاد داخل هوندا
توازن در طراحی نداره
اما رخش در کل خوبه
sina
۱۱ آبان ۱۴۰۲چه خوبه
اگه بالای 250 اسب باشه موتورش با دیفرانسیل عقب گمونم چیز خوبی بشه.
Enzo Ferrari 2008
۱۱ آبان ۱۴۰۲چهره زیبایی داره
TRD
۱۲ آبان ۱۴۰۲سدان فول سایز – لوکس – هیبریدی – برند معتبر
بین ۴۰ – ۵۰ هزار واقعا قیمت خوبیه .
مبارک خریداراش باشه . سهم ما هم طبق معمول حسرت :(
TRD
۱۲ آبان ۱۴۰۲یه نکته جالبش هم استفاده از پیشرانه ی میرای بود .
تو خبر اخیر راجع به میرای هم گفته شد . میرای به قول خود مقالهی پدال ، یه آزمایشگاه سیار برای تویوتا بود . گرچه ترولا همچین چیزایی رو اصلا درک نمیکنن و صرفا بلدن بگن شکست خورد . از لحاظ اقتصادی و فروش بله اما از لحاظ فناوری خیر .
از همون پیشرانه میرای برای همین کراون و هایلوکس هیدروژنی و …. استفاده میشه .
حسین
۱۲ آبان ۱۴۰۲سنچوری بالاتر از اینه ؟
و لکسوس ال اس ؟
phonix
۱۲ آبان ۱۴۰۲سنچوری بالا ترین ماشین ساخت ژاپنه .
لکسوس هم بالا تره به واسطه اینکه توی زاپن ماشینای پلیس و تاکسی کروان هستن ( مطمئنا فول و اخرین مدل نیستن ) میشه گفت خودروی ملی ژاپنیاس
رضا
۱۲ آبان ۱۴۰۲خوبه قیمتش.
آرمین
۱۳ آبان ۱۴۰۲درود
اینکه بگیم خودروهای تویوتا کسل کنندست صحیح نیست چون لکسوس هم تولید میکنه که با خودروهای بنز یا بی ام دبلیو از نظر کیفیت و قدرت برابری میکنه.
بهتره بگیم تویوتا برای هر سلیقه ای تولید خاص خودرا دارد قرار نیست همه صاحبان خودرو اهل سرعت باشند یا اینکه اینقدر پولدار باشند که هرسال خودروی خودرا عوض کنند.