براساس اخبار غیررسمی، ارزش گمرکی خودروهای تویوتا که به تازگی برای ورود به ایران ثبت سفارش شدهاند، کاهش یافته و در نتیجه برای خریدار، ارزانتر از قبل خواهند بود. این شرایط، البته با افزایش نرخ دلار، احتمالا تاثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت.
هماکنون در بازار آزاد، قیمت خودروهای وارداتی از برندهای مورد توجه مردم ایران، شامل تویوتا، کیا و هیوندای، ارزانتر از تابستان است. دلیل اصلی این روند، افزایش واردات و کاهش نگرانی از توقف ورود خودروهای خارجی به نظر میرسد. از سویی دیگر، غالب محصولات وارداتی، حتی با برند تویوتا و کیا و هیوندای، مونتاژ چین و کم امکانات هستند. این موارد، عظش خریداران اولیه را کاهش داده است.
بیشتر بخوانید:
مثلا برای تویوتا کرولا کراس، که خودرویی کوچک و تک دیفرانسیل، هماندازهی چری X55 مدیران خودرو محسوب میشود، قیمت ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومانی توسط دلالان تعیین شد؛ اما بسیاری از مشتریان با مشاهدهی توان فنی پایین و ادوات پلاستیکی در ظاهر این خودرو، از خرید کرولا کراس منصرف شدهاند و حالا قیمت به ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان رسیده است.
در سمت دیگر ماجرا، به تازگی کاهش ارزش گمرکی خودروهای وارداتی تویوتا خبرساز شده. به بیان سادهتر، واردکننده مبلغ پایینتری برای خرید اولیه میپردازد و درنتیحه، محصول ارزانتر به مصرفکننده ایرانی میرسد. این شرایط عجیب، احتمالا به دلیل رسیدن به سال ۲۰۲۵ و واردات خودرو با مدل ۲۰۲۴ است که البته هنوز به شکل رسمی، تایید یا تکذیب نشده.
نام خودرو | کشور سازنده | ارزش گمرکی جدید (یورو) | ارزش گمرکی قبل (یورو) | میزان کاهش (یورو) |
تویوتا لوین ۱.۲ توربو ۲۰۲۴ | چین | ۱۲,۵۰۰ | ۱۸,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا لوین ۱.۲ توربو ۲۰۲۵ | چین | ۱۲,۵۰۰ | ۱۸,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا راو۴ ۲.۵ لیتر L دو دیفرانسیل ۲۰۲۴ | چین | ۲۴,۹۰۰ | ۲۸,۳۰۰ | ۳,۴۰۰ |
تویوتا راو۴ ۲.۵ لیتر L دو دیفرانسیل ۲۰۲۵ | چین | ۲۴,۹۰۰ | ۲۸,۳۰۰ | ۳,۴۰۰ |
تویوتا لوین هیبرید ۲۰۲۴ | چین | ۱۳,۵۰۰ | ۱۹,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا لوین هیبرید ۲۰۲۵ | چین | ۱۳,۵۰۰ | ۱۹,۶۰۰ | ۶,۱۰۰ |
تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۴ | چین | ۱۶,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰ | ۳,۸۰۰ |
تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۵ | چین | ۱۶,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰ | ۳,۸۰۰ |
برای اطلاع از قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
RAM1500TRX
۳ بهمن ۱۴۰۳لعنت بهشون
همون کارمند کارگر های چینی مونتاژ کار با درامد کمتر از یک سالشون اینارو میخرن
الان جوری شده خودروی صفر وطنی نمتونی بخری
Navid AJ
۳ بهمن ۱۴۰۳قسمت دردناک تر اینه که همون کارگر میتونه ماشین رو فایننس یا لیز کنه. از ماهی ۳۰۰ دلار به بالا ماشین صفر هست که لیز کنی. ۳۰۰ دلار هم میشه پول دوروز کارگری. (اما از اونطرف هم بیمه و بنزین گرونه)
ایران باید هر کمپانی خودش بیاد نماینده بزنه و خدمات بده.
مثلا همین تویوتا اگر بیاد و دلال بازی حذف شه؛ ماشین حتی با تعرفه ی ۱۰۰٪ برای ما قابل دسترسه. خود تویوتا هم بانک داره ازش وام میگیری برای خرید یا فایننس یا لیز ماشینش.
دلال بازی باید حذف شه.
mmd@
۳ بهمن ۱۴۰۳خوبه داره ارزون میشه🙂
کوروش
۳ بهمن ۱۴۰۳هر ارزانی بی علت نیست، شک نکنید یه مشکلی دارن که قیمتشون کم شده.
Galant.VR4(JDM)
۴ بهمن ۱۴۰۳مشکلی ندارن فقط ضعیف ترین و کم آپشن ترین نسخه هستن و هیچ برتری نسبت به رقبای چینی جز اسم برند ندارن
SS
۵ بهمن ۱۴۰۳بله بله گرانی خودروهای دلالها هم حتما از روی حکمت هست
این خودروها در بازار امارات داره به مدل روز، 15 هزار دلار خرید و فروش میشه
اون هم جز فروشی نه کلی فروشی
اشتهای دولت، وارد کننده و دلال زیاد هست که خودروی اقتصادی که کارگرهای دبی هم نگاهش نمیکنن به عنوان خودروی لوکس اینجا فروش میره
nima.jdm
۳ بهمن ۱۴۰۳ایشالا که اتفاق بیفته
صمد
۴ بهمن ۱۴۰۳قیمت گذاری دستوری به واردات رسید دیگه تویوتا هم نمیاد این مدلی جلو واردات رو گرفتن
علی جردن
۴ بهمن ۱۴۰۳از هر جهت بایک X55 با شتاب صفرتاصد زیر ۸ ثانیه ایی از کرولا کراس تک دف خریدش منطقی تر و بصرفه تره
معارفی
۴ بهمن ۱۴۰۳به صرفه شــاید
منطقی هرگـــز
Galant.VR4(JDM)
۴ بهمن ۱۴۰۳خب تابلو بود وقتی نسخه پایه بدون امکانات رو میارن کسی نمیخره طرف عقل و هوش داره وقتی میخواد اینهمه هزینه کنه قطعا دنبال اپشن و پیشرانه تندوتیز هستش همین دلیل باعث کاهش قیمتشون میشه که هرچند برای فروشنده و واردکننده بازم سود داره
عسکر
۷ بهمن ۱۴۰۳بنده دیروز لوین ۱۸۰۰هیبرید و با قیمت ۲۹۲۰نقدا خریداری کردم و از تهران تا شهرستان ۱۱۰۰کیبومتر و با ۴۵لیتر بنزین اومدم ،ماشین بسیار با کیفیت ساخته شده ،صندلی هاش دستی است ،اینه بغل تاشو برقی نیست ولی خودرو ژاپنی با کیفیت ،سواری نرم ،سرعت صفرتا صد ۹ثانیه قایل قبول و صندلی های عقب جادار و راحت ،عمر مفید باطری ها را تا ۶سال ضمانت کردند ،من که لذت بردم از این خودرو با همه تفاسیر،فقط قیمتش به نظرم منطقی نیست حداقل ۵۰۰میلیون بالاست این خودرو در مقایسه با داخلی های مث تارا خدایی ارزش سه تا تارا را داره