تویوتا سلیکا یکی از خاطرهانگیزترین محصولات این خودروساز ژاپنی بود اما شاید در حال حاضر هیچ فضایی برای تولید این خودرو و قرار دادن بین مدلهای GR86 و GR سوپرا وجود نداشته باشد؛ اما طرفداران سلیکا همیشه آرزوی تولید نسل جدید سلیکا را داشتهاند. یکی از این افراد الکسیس پانسلت است که به عنوان طراح حرفهای در زمینه خودرو فعالیت میکند. او به تازگی رندری از تویوتا سلیکا مدرن را منتشر کرده، خودرویی که از کیت بدنه پهنی سود میبرد.
پانسلت برای شرکت چینی گک موتورز کار میکند اما برخی پروژههای برجسته را در اوقات فراغت خود کار کرده و آنها را در حساب کاربری خود منتشر میکند. جدیدترین فعالیت مجازی او همین سلیکا T250 است که مشاهده میکنید. این پروژه که چند وقتی بود در آرشیو پانسلت قرار داشت اخیراً بهروز شده و از برخی ریزهکاریهای طراحی جدید با الهام از تیونر ژاپنی اسپریت سوزوکا سود میبرد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، این مدل سهبعدی طویلتر، پهنتر و کم ارتفاعتر از تویوتا سلیکا سالهای دور به نظر میرسد. البته خودروی مجازی موردبحث دارای برخی ویژگیهای آشنا همچون پانلهای بدنه تکامل یافته هفتمین نسل سلیکا (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶) است.
گلگیرهای جلو و عقب بسیار پهن این خودرو با اسپلیتر فیبر کربنی بزرگ، رکابهای جانبی متمایز و خروجیهای اگزوز کناری همراه شدهاند. نمای عقب خودرو با استفاده از چراغهای LED افقی مشابه محصولات جنسیس، بال عقب ثابت و یک دیفیوزر برجسته و بزرگ تعریف میشود. پانسلت همچنین نسخه بوسوزوکو از کانسپت دیجیتالی خود را نیز معرفی کرده است. این تویوتا سلیکا مشابه خودروهای مسابقهای بوده و شاید هرگز روی خط تولید را به خود نبیند اما باعث میشود نام محبوب سلیکا هر از چند گاهی بر سر زبانها بیفتد و ما نیز امیدوار هستیم نسل جدید این خودروی اسپرت و ارزانقیمت را در آینده ببینیم. نظر شما در این باره چیست؟ اگر تویوتا سلیکا مدرن با قوای محرکه الکتریکی احیا شود طرفدارش خواهید بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
۹۱۱
۱۵ مهر ۱۴۰۱زیاد خوب نشده. میتونستن بهتر کار کنن. ولی بدک نیست، ولی خیلی جای کار داره….
Royal Driver UK 70
۱۵ مهر ۱۴۰۱اون عکس آخریه، این چه اسپویلریه دیگه. شبیه wingo داخل کارز ۱ شده.ماشین باحالی شده
Radmehr
۱۵ مهر ۱۴۰۱چون ک وینگو در کارز ۱ هم تویوتای سلیکا هستش
علی جردن
۱۵ مهر ۱۴۰۱فقط بال عقب چند طبقه اش می ارزه به کل تیونینگ های تاریخ خودرو سازی💯💕
Payfast
۱۵ مهر ۱۴۰۱=/ الان که حس میکنم مدل y زشتترین نیست
محمود
۱۶ مهر ۱۴۰۱واقعا در عجبم
باله چند طبقه اش بیشتر شبیه نردبون یا همچین چیزی هست اون وقت شما میگی میرزه به کل تاریخ تیونینگ واقعا متاسفم
محمد هادی
۱۵ مهر ۱۴۰۱به به
سیلیکا بچه سوپرایی پر افتخار برای تویوتا بود در دورانی که بر روی خط تولید بود
اون فرم زیبا و سیال اتاقش رو هیچ کس فراموش نمیکنه
من سیلیکا رو از سوپرا بیشتر قبول داشتم
امیدوارم یه نسخه خفن از نسل حدیدشو خود تویوتا معرفی کنه
انتشار اینجور رندرها ازش،نشون میده که خیلیا هنوز وابستگی قلبی بهش دارن،و دوست دارن نسخه های جدیدش معرفی بشه
datsun
۱۵ مهر ۱۴۰۱سوپرا های نسل اول در واقع نسخهای از سلیکا بودن به اسم سلیکا سوپرا شناخته میشدن و از a70 به بعد سوپرا یه مدل مستقل از سلیکا شد
محمدهادی
۱۵ مهر ۱۴۰۱ایولا
بی دلیل نیست پس نسلهای اولیه سیلیکا کاملا هم قد و قواره ی سوپرای اون زمان بود
دهه ۷۰ هشتاد میلادی
محمود
۱۶ مهر ۱۴۰۱لطفاً ابهت سوپرا رو با چسبوندش به سلیکا خراب نکن داداش 😅