مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای فول سایز، دوئل اول
همچنان در مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال هستیم و حالا به گروه چهارم رسیدهایم که به شاسیبلندهای فول سایز اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی دوازده کراساوور فول سایز به مصاف هم رفتند که از بین آنها شش خودرو جواز حضور در مرحلهٔ یکچهارم نهایی را دریافت کردند. آخرین دوئل این گروه هم بین بیوک انکلیو و هیوندای پالیسید برگزار شد که نتیجهٔ آنرا در ادامه مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین بیوک انکلیو و هیوندای پالیسید
مجموع آراء: ۱۱۳۷
آراء بیوک: ۶۰۵
آراء هیوندای: ۵۳۲
پیروز دوئل: بیوک انکلیو با کسب ۵۳ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا |
؟ | |
بیوک انکلیو | مزدا CX-9 |
؟ | |
فورد اکسپلورر | شورلت تراورز |
؟ |
تویوتا هایلندر
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: TNGA GA-K تویوتا
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۱۲,۲۷۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۱۲۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستمهای ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی
نقاط منفی: رانندگی کمهیجان، فضای بسیار تنگ صندلیهای ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد
چکیده: هایلندر با برخورداری از تجهیزات استاندارد فراوان و ظاهر جذاب، خودروی ارزشمندی برای خانوادهها است اما برای جلبتوجه رانندگان حرفهای به جذابیت بیشتری نیاز دارد
جیامسی آکادیا
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از موتورترند: ۷.۱ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۷۲,۵۳۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۰,۱۱۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جذاب، طراحی داخلی زیبا با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسب، فضای بار مناسب، پیشرانهٔ V6 پرقدرت
نقاط منفی: قیمت بالاتر از کیفیت متریال داخلی، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، مصرف سوخت متوسط
چکیده: آکادیا بهعنوان یک خودروی خانوادگی وظیفهٔ خود را بهخوبی انجام میدهد اما خریداران میتوانند گزینههای بهتری را هم در بین رقبا پیدا کنند
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا هایلندر | جیامسی آکادیا دنالی | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۳۶۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه | ۶.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۳ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۲ جی | ۰.۸۵ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۵۱.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۷۲ لیتر |
وزن | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۱۸۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۵۰ میلیمتر | ۴,۹۱۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۲,۸۵۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ تا ۲۳۹۰ لیتر | ۳۷۰ تا ۲۲۳۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۸ نفر | ۶ یا ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۶,۲۶۰ دلار | ۳۰,۹۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۷,۲۰۵ دلار | ۴۹,۶۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
محمد امین
۲۵ دی ۱۴۰۰تعداد فروش تویوتا خیلی خیلی بیشتر بوده ، ولی به نظر من gmc ماشین بهتری هست ، حداقل روی کاغد ، قیمت پایه هم کمتره خدوا ۲۰ درصد
ولی دقت کردم تمام دوئل های بین آمریکایی ها و ژاپنی ها رو آمریکایی ها بردن ، یا آمریکایی فن ها زیادن و یا توی این سگمنت آمریکایی ها بهتر هستن
علی
۲۵ دی ۱۴۰۰بهتر که نمیشه گفت ،اگه بهتر بودن با وجود قیمت کمتر خیلی هاشون فروش بیشتری داشتن نسبت به ژاپنی ها، ماشین های آمریکا هایی تو سگمنت های محبوب فقط تو بخش پیکاپ ها پیشتازن
سدان ها آکورد و کمری و سیویک و کرولا
شاسی بلند تو اندازه های مختلف رافر و هایلندر و حتی فورانر نسبت به رقبا شوت از جمله فورد اسکیپ و اکسپلورر پیشتازن
ALIREZA
۲۵ دی ۱۴۰۰نسبت به اکسپلورر؟؟؟؟؟
OMID
۲۵ دی ۱۴۰۰فروش کمترش عوامل زیادی میتونه داشته باشه
تو این کلاس کسی زیاد به قدرت فکر نکنم اهمیت بده فقط باید در حد کافی باشه
مصرف سوخت کمتر احتمالا مهمتر باشه
از طرفی قیمت اکادیا توی تریم برابر بیشتره پس قیمت پایه کمتر به خاطر تجهیزات کمتره
کیفیت کابین و کلا ساخت ماشین و راحتی سواری هم احتمالا دخیل باشه ( زیر مجموعه های جنرال موتورز توی کیفیت کابین مشکل دارن در حدی که تبدیل به میم شده حتی توی برند های لوکس تر )
تا جایی که توی عکس هم واضحه توی طراحی کابین هم هایلندر بهتره
رای گیری های اینجا صرفا از روی علاقه س دیگه همون طور که اون پایین نوشته شده
هر کس ( خود من ) میاد یه نگاه میکنه به قدرت و قیافه و شتاب و کلا درایو ترین و رای میده
قرار نیست اینجا بخریمشون که کسی دقیق بشه روی کیفیت و مصرف سوخت و عوامل دنیای واقعی
احتمالا اگر بحث خرید واقعی بود نتایج تغییر میکرد توی خیلی از جاها
البته لذت بخشی این رای گیری ها هم به خاطر همین فانتزی بودنشه صرفا به ماشینی که دوست داری رای بدی نه ماشینی که بیشتر با عقل جور در میاد و به دردت میخوره
Amir Machine
۲۵ دی ۱۴۰۰لطفاً توجه کنید
فروش کمتر GMC بخاطر اینه که جنرال موتورز تو این کلاس سه تا نماینده داره و خریدارا روی سه تا مدل شورلت تراورز، بیوک انکلیو و آکادیا پخش میشن
سال 2021 تراورز 116 هزارتا، انکلیو 42 هزارتا و آکادیا 60 هزارتا فروختن که جمعا میشه 218 هزارتا
این سه تا مدل تو موتور و گیربکس و پلتفرم کاملا باهم یکسان هستن و در اصل یه ماشین با پوسته و برندهای مختلف هستن
ممد ژانگولر
۲۵ دی ۱۴۰۰داداشا توجه کنن تو این دوئل تویوتا یک چیز دیگست
رای من به تویوتاست وسلام
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ دی ۱۴۰۰انجین جمس معرکه هستش تا 7200 دور در دقیقه دور میگیره و رو کامارو 340 اسب میده که میشه محدودیتش رو برداشت و صاحب 340 اسب بشی.اونم تنفس طبیعی دور بالا.صداش هم توپه
امیرحسین
۲۵ دی ۱۴۰۰من وقتی دوئل رو دیدم گفتم رای به جی ام سی میدم وقتی فروش رو دیدم جا خوردم
آپشن های هر دو خودرو برابر
خودم هم فن آمریکا هستم اما آمار فروش بی دلیل اینهمه بالا نیس
فقط به خاطر پول بیشتر نمی تونه باشه صد در صد کیفیت این ژاپنی چربید به جی ام سی
اما من با کابین هر دو حال نمیکنم خیلی کابین زشتی دارن
اما ظاهر بیرونی جی ام سی خیلی بهتر و هایلندر نچسب
با این نتایج رای ندادم
مهردادکمال
۲۵ دی ۱۴۰۰انتخاب سختیه نمای جلوی جی ام سی بینظیره و نمای پشتی هایلندر هم فوق العاده اس البته یه چیز جالب برام اینه چرا لندکروز تقریبا دو برابر هایلندر قیمت داره خدایی هایلندر بدجور وسوسه کننده اس قبول دارم به اندازه لندکروز لوکس نیست اما به هیچ وجه این قد اختلاف قیمت بینشون منطقی نیست و امار فروش هایلندر ثابت میکنه واقعا ارزش مبلغ دریافتی رو داره
امین
۲۵ دی ۱۴۰۰این دوئل پدال خیلی نزدیکه.من که رای دادم تعداد کاملا برابر بود
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۵ دی ۱۴۰۰بخاطر استهلاک و بازار فروش دست دوم و کیفیت متریال داخلی بهتر انتخابم هایلندره ، البته کلا طراحیشم بیشتر به دلم میشینه ، در کل حس اعتمادی که به تویوتا دارم توی این کلاس منو جذب خودش کرد
ممد ژانگولر
۲۵ دی ۱۴۰۰داداش سید جواد عکس پروفایلت تکه
آدم انقدر خوش صلیغه ندیده بودم
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۵ دی ۱۴۰۰ارادتمندم ، اسطورس دیگه ، خوک قرمز ، بنزم هست ، پس چی از این بهتر 😉
ممد ژانگولر
۲۵ دی ۱۴۰۰داداش بازم از این عکسای مشتی بذار حال کنیم
ما که هر کاری کردیم عکس رو پروفایلم بذارم نشد که نشد
R@m!n
۲۵ دی ۱۴۰۰تاسف باره مزدا CX-9 فقط 30 هزارتا فروش داره، در حالی که در بین کارشناسا و مالکین بشدت تحسین شده هست و در کنار فورد اکسپلورر یه سر و گردن از تمام رقبا بالاتر هستن.
واقعا مظلوم ترین برند همین مزدا هست. کسی نیست که از محصولاته این برند تعریف نکنه اما فروشش انقدر پایینه.
کوبیده
۲۵ دی ۱۴۰۰زدی تو خال
ارش
۲۵ دی ۱۴۰۰از ظاهر جی ام سی خیلی خوشم آمد واقعا خوشگله .کلا انتخابم تو این گروه فورد اکسپلورر .
mm-yarlou
۲۵ دی ۱۴۰۰Gmc
۱۳
۲۵ دی ۱۴۰۰آکادیا طراحی جلوش بینظره
با ابهت با صلابت با هیبت
پشتش جالب نیست
اما عاشقشم
اگه آمریکا بودم و پول داشتم قطعا آکادیا رو میخریدم
بین آمریکایی ها طراحی های داج و جی ام سی رو بیشتر دوست دارم اما اگه بخوام یک ماشین از ماشینهای آمریکایی انتخاب کنم فقط و تنها فقط : آکادیا
علی
۲۶ دی ۱۴۰۰به نظر من اختلاف سه ساله معرفی جی ام سی رو ضعیف تر کرده به خصوص در میزان مصرف سوخت که یکی از نقاط منفیش هست. البته این شرکت های آمریکایی زیاد توجهی به مصرف سوخت شاید نداشته باشن ولی به هر حال هر ساله میزان مصرف سوخت در حال بهینه تر شدن هست و این اختلاف سه ساله معرفی تاثیر زیادی در این دوئل داره به نظرم. انتخاب من تویوتا هستش (نظر شخصی)
سينا
۲۶ دی ۱۴۰۰از دیدگاه من تویوتا هایلندر برتر است ب برهانهاى زیر:
۱- دوام بیشتر
۲- مصرف سوخت کمتر
۳- پایدارى جاده اى بهتر و…
رود خروشان
۱۴ دی ۱۴۰۱البته که آمریکایی بهتره ،. ولی نمی دونم چرا آمریکایی ها خودشون آمریکایی نمی خرن ، میرن تویوتا میخرن .
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳دو غول خودروسازی تویوتا و جنرال موتورز