مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپلورر و جیامسی آکادیا
مجموع آراء: ۱۱۶۴
آراء فورد: ۷۵۶
آراء جیامسی: ۴۰۸
پیروز دوئل: فورد اکسپلورر با کسب ۶۵ درصد از کل آراء
تویوتا هایلندر
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: TNGA GA-K تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۱۲۸ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۴۴,۷۰۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستمهای ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی، نسخهٔ هیبریدی بسیار کممصرف، تزئینات داخلی لوکس در تیپهای بالایی
نقاط منفی: رانندگی کمهیجان و کسلکننده، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد، گشتاور ناکافی موتور در دورهای پایین
چکیده: هرچند هایلندر از ویژگیهای مثبت زیادی مثل ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی کممصرف و تجهیزات فراوان برخوردار است اما همچنان در پس پیشتازان کلاس کراساوورهای سه ردیفه قرار دارد
مزدا CX-9
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵
پلتفرم: اسکایاکتیو مزدا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۴,۴۹۳ دستگاه
فروش هشت ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰,۲۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ جذاب، طراحی بیرونی عالی و زیبا، تزئینات کابین در حد لوکس، کیفیت عالی، تکنولوژیهای ایمنی فعال استاندارد، یکی از معدود کراساوورهای بزرگی که رانندگی لذتبخشی دارد
نقاط منفی: فضای داخلی کمتر نسبت به رقبا، گیربکس شش سرعتهٔ بیهیجان، فضای بار کم در هنگام باز بودن صندلیهای ردیف سوم، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، ظرفیت یدک کشی محدود، پیشرانه میتوانست قویتر باشد
چکیده: CX-9 حتی با وجود برخورداری از هفت صندلی، هنوز از جادوی مزدا برخوردار است و روح اسپرت و دوستداشتنی مزدا را در قالب یک کراساوور خانوادگی سه ردیفه مجسم میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا هایلندر | مزدا CX-9 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار | ۲۲۷ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه | ۷.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۳ ثانیه | ۱۵.۴ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۵ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۰.۹ متر | ۵۱.۵ متر |
پیست Figure-8 | ۲۶.۸ ثانیه | ۲۷.۲ ثانیه |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۴ متر | ۱۱.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۴۴ گرم/کیلومتر | ۲۴۶ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۷۴ لیتر |
وزن | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۱۹۸۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۵۰ میلیمتر | ۵,۰۶۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۲,۹۲۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۴۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۶ یا ۷ نفر |
قیمت | ۳۸,۷۹۰ دلار | ۳۶,۹۰۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مزدا CX-9 انتخابم
viper2
۱۶ شهریور ۱۴۰۱یا طناب دار یا تویوتا خط دار . البته اینجا که خط دار نیست اما یه تویوتاست . اگه خلیجی واقعی باشی هیچ وقت مزدا رو انتخاب نمیکنی . تویوتا موتور ۳۵۰۰ داره یه ریمپ روش میزنه و یه هدرز میشه خداااا . جر میده برات
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۴۰۱آخه برای چی باید یه کراساوور گنده خرید و روش ریمپ بزنی با هدرز تا بشه خدا !!!
گروه خریداران این خودرو از ماشین فضای کافی میخوان به همراه استهلاک پائین و به نظر من برای همین هم هست که هایلندر در این کلاس پرچمدار فروش در آمریکا هست !!!
اما نکتهی جالب برای من تفاوت فروش بسیار زیاد تویوتا با مزدا هست که باز هم به نظر من چون توقع خاصی از این کلاس جز استفادهی سادهی شهری جادهای نمیرود ، انتخابم مزدا هست به سبب دیزاین شیک و جذاب داخل !
جمس آکادیا را زیاد از نزدیک دیدم در رنگهای مختلف ، اما به نظر من ماشینهای آمریکایی در این گروه از نظر کیفیت متریال و قطعات اصلاً قابل رقابت با ژاپنیها نیستند و حتی میشه گفت با پالیسید و تلوراید هم قابل مقایسه نیستند و بعد از مدت کوتاهی به شدت افت کیفیت پیدا میکنند که اون رو میشه در رنگپریدگی قطعات پلاستیکی و چرمی متریالشون دید !!!
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱همون امریکایی ها در کیفیت متریال و قطعات در همین کلاس هم کیفیت بسیار بالاتری از این دارن و بهترین کیفیت رو دارن و هیچکدوم به گرد پاشون نمیرسه
خود فورد اکسپلورر هم بهترین این کلاس هست در تمام پارامتر هم از همه نظر برتری کاملی نسبت به اینها داره از مسافت خط ترمز بهتر بگیرید تا موتور و گیربکس و بهتر و بهترین آلیاژ و متریال و بهترین کیفیت قطعات اول امریکایی ها سردمدار و اول و بهترین هستن در کنار اروپایی ها کلا که در همه چیز هم این برتری و اول بودن رو دارن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
و بقیه باید برای سطح و رده های متوسط تلاش کنن
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱از ان طرف هم الان من مثال میزنم واست از تویوتا پریوس که همه جا از بی کیفیتی و کیفیت بد کابین و داشبورد تویوتا یاریس بد گفتن و ازش انتقاد کردن و حتی بالای داشبوردش تو آفتاب قر شده و ویدئوش هست که از پلاستیک خشک بی کیفیت بود و تو آفتاب شکلش بی ریخت شده و از حالت طبیعی خارج شده
انواع مشکلات موتوری و خرابی ها هم تو همین تویوتا هست که هم منجر به فراخوان شده و هم بوده کلا یه نسل از یه خودرو در سری ها و مدل های مختلف مشکل خرابی داشتن
مدل های معمولی دیگه ای هم که داره اینقدر چیزی ندارن و مثل بیابون خشک و بی آب و علف و بدون تکنولوژی و با طراحی ضعیف و قدیمی و پلتفرم منسوخ هستن که دیگه چیزی باقی نمیمونه که بخواد خراب شه همینم نباشه که دیگه آبروش رفته
اینها رو گفتم تا گفته های تو تعدیل شه و بدونی که تا یک مورد بی اهمیت جزئی رو که اصلا گفتن نداره رو نگی و حرف اضافه نزنی که اشتباهه
پس فعلا میتونی بری
Iman99
۲۲ شهریور ۱۴۰۱و در نهایت هم اصلا کره و ژاپن قابل رقابت و قابل مقایسه نیستن با اروپا و امریکا و همینی هم که دارن از اروپا و امریکا هست که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه
چون بهترین از همه نظر در همه چیز خود اروپا و امریکا هستن بهترین کیفیت متریال و قطعات و بهترین و بالاترین تکنولوژی ها و در کل اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز بهترین و سطح بالا و اول هستن و پیشرفته و بسیار پیشرفته و پیشرفته ترین با فاصله زیاد هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه
Alan.r
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ظاهر و کابین هردوشون عالیه ولی پرفورمنس و ظرفیت بکسل و حجم صندوق هایلندر بهتره
درکل انتخاب سختیه ولی انتخاب من هایلندره
وی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱البته تو متن نوشته بود هندلینگ و رانندگی هیجان انگیز مزدا بهتره
Si
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مزدا قیمت کمتر و موتور کمی کمی ضعیف تر که برای خانواده که نمیخوای درگ بزاری و کابینی لوکس تر
Phonix
۱۶ شهریور ۱۴۰۱با اینکه مزدا خیلی دوست دارم و ظاهر بسیار زیبا تری داره
ولی به دلیل فنی قوی تر بودن تویوتا اونو بر میدارم
البته کابین تویوتا شاید پلاستیکی باشه ولی زیبا تره به نظرم مانیتور مزدا با ابعاد داشبورد نمیخونه
جنوب
۱۶ شهریور ۱۴۰۱وقتی با موتور تنفس طبیعی اینجوره و مصرفشونم یکیه
خب تویوتا بهتره
دوامشم بهتره تا موتور توربو
PURIYA
۱۶ شهریور ۱۴۰۱جلوی مزدا پشت تویوتا روهم 😂
ولی بی شوخی مزدا رو دوست دارم طراحیش خوبه اگه خرابش نکنه
Reza
۱۶ شهریور ۱۴۰۱Toyota 👌👍😘
matin
۱۶ شهریور ۱۴۰۱دل میگه مزدا عقل میگه تویوتا
یکم دیگه هم فکر میکنی عقل نظرش عوض میشه اونم میگه مزدا
قاطر فروش
۱۶ شهریور ۱۴۰۱عشق است مزدا
قاطر فروش
۱۶ شهریور ۱۴۰۱عکس اولیو ببینید
تویوتا چقد شبیه فورده
Amin.aj
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هایلندر انتخابم فقط بخاطر موتور v6 تنفس طبیعی
Mohammad.2005
۱۶ شهریور ۱۴۰۱دلی به مزدا رای دادم . هرچند مزدا دو برتری منطقی داره : گشتاور بیشتر که هنگام مسافرت با خانواده بیشتر از قدرت و شتاب بکار میاد و رانندگی لذت بخش تر که حدس میزنم یکی از دلایل اون لذته تسلط بیشتره که تو ماشینای فول سایز مهمه
ماکسیمیلیان
۱۶ شهریور ۱۴۰۱صحیح🌷
با شما هم نظرم.
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مزدا عشقه
علی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱با احترام به مزدای دوست داشتنی ، انتخابم تویوتا هایلندر
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مزدا
دانیال
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مزدا با میلی مترها و میکرون ها اندازه گیری میکنه موقع طراحیش . چطوری همچین ماشینهایی رو با این طراحی ها میتونه به این قیمت بفروشه تمرکزشو بذاره رو لوکس ساختن به شدت ترس میندازه تو دل رقبا . برای ماشین های کاربردی و کم استهلاک و با دوام تویوتا حرف اول رو میزنه و اینجا رأی من هایلندره مزدای عزیز جاش این جاها نیست باید بچسبه به لوکس ساختن . ولی به نظرم خیلی خوش شانسن کسایی که میتونن فعلا مزدا رو با این قیمت ها بخرن
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مزدارو بیشتر از تویوتا دوست دارم. تویوتا خیلی بورینگه خیلی حوصله سر بره اما مزدا باحال تره برا رانندگی و دوستارانشم زیادن. مزدا پول کم ازت میگیره اما چیزه خوب بهت میده.
احسان
۲۶ آذر ۱۴۰۱به نظرم هر دو جذابن و کابین هر دو هم قشنگه انتخاب سخته