مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و نیسان Z
مجموع آراء: ۱۲۱۴
آراء آئودی: ۶۶۰
آراء نیسان: ۵۵۴
پیروز دوئل: آئودی TT با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
بامو سری ۲ | تویوتا GR86 |
بامو سری ۲ | |
آئودی TT | نیسان Z |
آئودی TT | |
پورشه ۷۱۸ | تویوتا سوپرا |
؟ |
پورشه ۷۱۸ کیمن
تاریخ معرفی: نمایشگاه پکن ۲۰۱۶
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴,۲۹۲ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷۸۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۶۶۷ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۲۲۴ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، دو گیربکس دستی و اتوماتیک فوقالعاده، پیشرانههای متنوع که به شش سیلندر ۹ هزار rpm تنفس طبیعی ختم میشوند
نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانههای چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده و لاستیکها، آپشنهای گرانقیمت
چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانههای قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفهای است که به واقعیت تبدیل شده و میتوان آن را یک بچه سوپراسپرت دانست
تویوتا سوپرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۲ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶,۸۳۰ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۱۰۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۹۶۶ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱۸۰ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر خطی روان و قدرتمند، فرمان تیز، رفتار رانندگی شاداب و چابک، کابین نسبتاً لوکس، مناسب برای استفادههای روزمره
نقاط منفی: دید رو به عقب ضعیف، فضای سر محدود، دشواری ورود و خروج، برخی رقبا ارزانتر و جذابتر هستند، اشتراک با بامو اصالت آن را خدشهدار کرده است
چکیده: این سوپرای احیاءشده علیرغم استفاده از پلتفرم و پیشرانهٔ بامو، واقعاً شایستگی نام افسانهای خود را دارد و از پرفورمنس و رفتاری برخوردار است که آن را به یک خودروی اسپرت عالی تبدیل میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا GR سوپرا | پورشه کیمن S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۵ لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۸ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۱ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۳ متر | ۴۳.۳ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۲ جی | ۱.۰۲ جی |
مصرف سوخت | ۱۱.۳ لیتر ترکیبی | ۱۲.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۶۴ لیتر |
وزن | ۱۵۱۸ کیلوگرم | ۱۴۳۷ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۸۱ میلیمتر | ۴,۳۷۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۶۹ میلیمتر | ۲,۴۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۸۰ لیتر | ۲۷۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۵۲,۹۱۵ دلار | ۷۳,۸۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Carlover
۳ تیر ۱۴۰۱قطعا کیمن،سنگ محک این کلاس با اختلاف.
رانندگی بهتر،طراحی شیک تر و کابین لوکس تر و برند لوکس و قدر
ماکسیمیلیان
۳ تیر ۱۴۰۱گویا شما حتی یکبار هم به کابین سوپرا نگاهی نکردهاید یا تعصب چشمانتان را از پشت بسته است(!).
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱ایشون ضد ژاپنی ها کامنت میزاره ماکسیمیلیان جان … جای تعجبی نیست!
Carlover
۳ تیر ۱۴۰۱من نظرم رو گفتم چه ربطی به ضد ژاپنی بودن داره؟ تا الان ۶۴ درصد رای دهنده ها (۲۲۷ نفر) نظرشون مثل من بود یعنی همه ضد ژاپنی هستن؟ طراحی ماشین سلیقه ای هست و سلیقه منم به کیمن نزدیک بوده! تو هم برعکس اکثریت اومدی بین برند لوکس و اقتصادی،اقتصادی رو انتخاب کردی پس منم میگم تو ژاپنی فنی!!!!
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱نه جناب کار لاور …
بخاطر کامنت های قبلی شما عرض کردم …
و گرنه انتخاب بین این دوتا که دلیل نمیشه بگیم کی فن کجاست …
در ضمن بله کی از ماشین ژاپنی بدش میاد؟!
۲۰ هزار دلار بیشتر رو میشه خرج روی همین سوپرا کرد دیگه حرفی نمیمونه …
Carlover
۳ تیر ۱۴۰۱من واقعیت رو مستند میگم همیشه حالا تو ازش به این نتیجه رسیدی که من ضد کره هستم مشکل من نیست دیگه
فعلا که ۶۴ درصد به پورشه رای دادن توانایی تشخیص درست رو داشتن،اگه میشد ماهیت ماشین یا برندی رو با ۲۰ هزار دلار تبدیل به لوکس کرد که کسی نه پورش میخرید نه به کیمن رای میداد
Carlover
۳ تیر ۱۴۰۱درضمن کسی که خودش ژاپنی فنه و از شدت ناراحتی هرکس که اینجا نظر مثبت داده راجع به پورشه رو ریپلای کرده که نظرشو عوض کنه( تلاش الکی) اصلا نباید بقیه رو به تعصب و اینا متهم کنه
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱“درضمن کسی که خودش ژاپنی فنه و از شدت ناراحتی هرکس که اینجا نظر مثبت داده راجع به پورشه رو ریپلای کرده که نظرشو عوض کنه( تلاش الکی) اصلا نباید بقیه رو به تعصب و اینا متهم کنه”
یعنی توهم تا چه حد!!! باز خوبه کامنت ها هستن و پاک نشدن ملت چشم دارن ببینن!!!
فقط روی کامنت کاربر عزیز ام سی بیست ریپلی کردم که نمیدونستم باید از شما اجازه بگیرم!
اعتبار این دوئل ها هم اونقدرا بالا نیست … وقتی والکری با اون توانایی در مقابل سیان حذف میشه دلیلی برای درست بودن این نظر سنجی نمیبینم … چون خودشون گفتن فقط برای شناسایی علایقه …
“فعلا که ۶۴ درصد به پورشه رای دادن توانایی تشخیص درست رو داشتن”
آها تشخیص درست رو هم شما تشخیص میدی گویا …
Reza Waffen SS
۴ تیر ۱۴۰۱پورشه ۷۱۸ انتخابمه
شاهرخ
۳ تیر ۱۴۰۱تقریبا مشخصاتشون یکیه
طراحی تویوتا بهتره یعنی بدون در نظر گرفتن قیمت هم انتخابم تویوتاس
ولی با اون اختلاف قیمت بالا صددرصد تویوتا
امیرحسین
۳ تیر ۱۴۰۱کیمن بهتره ولی خیلی گرونتره
GMA
۳ تیر ۱۴۰۱نام پورشه کافیست
Clean energy (سلام فرمانده)
۳ تیر ۱۴۰۱قلبم میگه پورشه
منطق میگه تویوتا….
میخوام این دفعه با قلبم پورشه رو بزنم😂😂
F
۳ تیر ۱۴۰۱لطفا میشه برای من فرق کیمن و 718 و باکستر رو توضیح بدید، واقعا اینا فرق دارن یا فقط بازی با اسمه؟
ممنونم
Pouyan
۳ تیر ۱۴۰۱جفتشون ۷۱۸ هستن
فقط باکستر سقفش باز میشه ولی مال کیمن نمیشه.
ساده ترین تعریف
F
۳ تیر ۱۴۰۱هزار دنیا ممنون
Swedish Arrogant Tiger
۳ تیر ۱۴۰۱از اون دوئل هایی که میتونی با خیال راحت اول رای بدی بعد شروع کنی به خوندن مشخصات.
کیان
۳ تیر ۱۴۰۱تویوتا ۵۰٪ ارزونتر هست، این اختلاف قیمت ک کلا قابل چشم پوشی نیست، و اینکه روی کاغذ هم اختلاف مهم و قابل توجهی وجود نداره، به شخصه طراحی تویوتا رو بیشتر میپسندم و کیمن هم میمونه برای کسایی ک هم پولشون بیشتر هم پورشه بودن براشون مهم باشه
Erfan
۳ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز اینجا تویوتا ۵۴هزار دلار.
پورشه ۷۴هزار دلار.
چجوری حساب کردید تویوتا ۵۰درصد ارزون تره؟
Carlover
۳ تیر ۱۴۰۱تو ژاپن اینطور حساب میکنن! اونجا ۵۰ درصد ۷۳ هزار دلار میشه ۵۲ هزار دلار! نمیشه ۳۶ هزارتا
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱فکر میکنم ایشون اینطوری گفتن که خب تویوتا 50 هزار تاست نصفش میشه 25 هزار تا بعلاوه 50 هزار تا کنیم میشه 75 هزار تا خب شد قیمت کیمن!
اما از جزئیات صرف نظر کردن …
یه جاهایی قطع و یه جاهایی گرد کردن عدد ها رو به اصطلاح :)
کیان
۳ تیر ۱۴۰۱من از شفاف سازی شما ممنونم، من هم همینو منظورم بود ولی Erfan وضعش خوبه روی کیمن 50% حساب کرد.
Nima
۳ تیر ۱۴۰۱کیمن ماشین فوق العاده اى هست (البته من به تویوتا راى دادم به دلایل شخصى)
ولى داشبورد کیمن واقعاااا طراحى قدیمى داره!
آرم@ن
۳ تیر ۱۴۰۱کیمن.دلایلش هم مشخصه
اون اختلاف قیمت ۲۰ هزاردلاری کاملا منطقیه نتیجش رانندگی بهتر و هندلینگ بهتر و کیفیت متریال بهتر و برند لوکس هست،قطعا باید اختلاف قیمت باشه بین برند لوکس و اقتصادی
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱حقیقتا طراحی داخلی کیمن خیلی قدیمی بنظر میرسه و از این لحاظ تویوتا بهتره … اگرچه خودم با غربیلک فرمون تویوتا حال نکردم توی این ماشین …
از لحاظ طراحی هم طراحی جلوی تویوتا رو بیشتر دوست دارم اما عقب پورشه زیباتره برام …
اگه اختلاف قیمت نبود و پورشه کابین مدرن تری داشت انتخابم کیمن بود … اما حالا واقعا تفاوت قیمتی زیاده و قابل چشم پوشی نیست … انتخابم تویوتا هست اینجا … البته این رو هم باید در نظر بگیریم که کدوم برند لوکس سازه و کدوم نیست ولی اینجا پورشه قدیمی بنظر میرسه …
javadhy
۳ تیر ۱۴۰۱از نظر طراحی بیرونی با اینکه پورشه ساده تره ولی زیباتر از تویوتاست
در طراحی داخلی هم به نظرم بسیار زیباست و مناسب یک خودروی اسپرت هست و بسیار حس خاص تری نسبت به تویوتا داره
از نظر فنی و حس رانندگی هم صد در صد پورشه با اختلاف بهتره
در کل با اینکه پورشه گرونه ولی توی این کلاس با اختلاف سره
Alan.r
۳ تیر ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس تقریبا یکسان هستن ولی تویوتا قشنگ تره کابین بهتری هم داره و قیمتشم ۲۰ هزارتا کمتره پس انتخابم تویوتاست
imanenzo
۳ تیر ۱۴۰۱پرستیژ پورشه سواری کجا و تویوتا سواری کجا،مطمئنا ارزش ۲۰ هزار دلار بیشتر رو داره
JDM lover
۳ تیر ۱۴۰۱کیمن انتخابمه
هندلینگ بهتر ، شتاب بهتر ،هندلینگ عالی ، باپرستیژ تر و طراحی خوب داره
واقعا عالیه
و میتونه اون اختلاف قیمتی رو جبران کنه
Mf1
۳ تیر ۱۴۰۱الان دیگه برای بعضی ها قیمت ملاک نیست خیلی خنداره ولی بعضی دوئل ها که اختلاف قیمت فقط هزار تا دوهزار دلاره خیلی قیمت براشون اهمیت داره!!!تویوتا بدون شک
GMA
۳ تیر ۱۴۰۱دکتر استاپ😂
ماکسیمیلیان
۳ تیر ۱۴۰۱برای اولین بار تویوتا را در یک رقابت با پورشه انتخاب میکنم.
اگر به مشخصات و همچنین قیمت، نیم نگاهی داشته باشیم؛ به برتری تویوتا GR سوپرا بر پورشه کیمن S پی خواهیم برد.
البته همچنان پورشه در قلب من، جایگاهی ویژه و خاص دارد.
ماکسیمیلیان
۳ تیر ۱۴۰۱میتوان از قیمت بیشتر پورشه به دلیل حداکثر سرعت بیشتر آن چشم پوشی کرد.
هر چه اهل فن گویند، ما تابع سخنشان هستیم.
Hadi
۳ تیر ۱۴۰۱جفتشون رو خیلی دوست دارم…
ولی پورشه کیمن رو انتخاب میکنم اون چون کلا حرفه ای تر سطح بالاتر از سوپرا هستش👌🏼…
ماکسیمیلیان
۳ تیر ۱۴۰۱طنز نویسی و طنز پردازی کافیست؛ بیش از این تمسخر است.
آمیزاده تا زمانی انسان است که تعادل را در نظر گیرد.
MC20
۳ تیر ۱۴۰۱اگر کیمن ، همچون صابونی خوش بو و گران قیمت باشه که پوست رو لایه برداری و روح رو نوازش میکنه … سوپرا مثل سنگ پای زشت و خشنی است که پوست رو آزار می ده و باعث خستگی میشه ………………………………………………………………………………………………………………….. در دنیای موتوراسپرت ، هیچ کس منتظر تویودا نیست …
porsche
۳ تیر ۱۴۰۱از اون حرفا بودا😉😉
MC20
۳ تیر ۱۴۰۱دیگه دیگه :)
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱دنیای موتور اسپورت دست ژاپنی هاست جناب …
یه نگاه به لمانز و اف وان و رالی و موتو جیپی بندازین…
خدایی مشکل این سوپرا چیه؟!
از هر لحاظ بهتره …
اون سوپرای نسل قبل اورریتد بود وگرنه این ماشین مشکلی نداره …
کاری با پورشه ندارم اصلا اما جای تخریبی برای سوپرا نیست …
ماکسیمیلیان
۳ تیر ۱۴۰۱نظرات طرفداران مکلارن بیش از همه لَگَدکوب میشود:XD
MC20
۳ تیر ۱۴۰۱حمید جان سلام … من گفتم در دنیای موتور اسپرت کسی منتظر تویودا نیست … نگفتم کسی منتظر ژاپنی ها نیست … پس فرافکنی نکن … از سابقه قهرمانی مزدا در لمان و پادشاهی هوندا در فرمول 1 و … باخبرم … اما خفت موتور و پلت فرم خریدن از BMW برای تویودا تا آخر عمر باقی خواهد ماند … حالا هرچه قدر هم که می خواد ( از 1999م ) در فرمول 1 سابقه داشته باشه …
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱سلام …
تویوتا در لمانز و رالی سلام میرسونه مجدد …
موتور بی ام و از بهترین هاست …
درسته در حد سوپرا مارک ۴ قابلیت تیون نداره اما اونقدر ها هم بد نیست …
در کل چطور وقتی موتور بی ام و روی یه ماشین مثل اف وان هست تحسین همه رو بر می انگیزه اما روی تویوتا اخ و بد هست؟!
عجیبه واقعا …
در ضمن همکاری بین شرکت ها از کی تا حالا شده خفت ؟!
به هر حال تویوتا محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده که تولید سوپرا اینطوری بهتره …
اگرچه واقعا خودم نیسان زی جدید رو به این سوپرا ترجیح میدم اما دلیل نمیشه بگم این ماشین بده!
MC20
۳ تیر ۱۴۰۱افتخارات تویودا در لمانز و رالی باعث سرپوش گذاشتن روی عجز تویودا در ساخت یک انجین 400 اسبی ساده نمیشه … خودت داری میگی موتور بی ام از بهترین هاست … این حرف تو باید باعث ننگ تویودا باشه اما مثل اینکه تویودای بی رگ بهش افتخار هم می کنه … مک لارن زمانی از بی ام موتور گرفت که نمی تونست خودش موتور بسازه اما آیا مک لارن امروز هم از بی ام موتور می خره ؟ تو بهتر از من میدونی که نه … در ضمن تویودا محاسبه نکرد … وقتی خودش رو کشت و عاقبت نتونست به Z4 برسه رفت و با بی ام و معامله کرد و این مدل همکاری بین این شرکت ها باعث خفت طرف ضعیف تر میشه … خصوصا تویودایی که زمانی بزرگترین تولید کننده خودرو بود اما زیره ساخت یک موتور 400 اسبی مونده … اثبات تمام این حرفام عقیده خودته که داری از تویودا دفاع می کنی اما خودت هم پای خرید برسه نیسان زی جدید رو بر می داری … کاری ندارم برای اسب بیشترش یا اندکی قیمت کمترش یا کابین اسپرت ترش یا هرچی که هست … در عمل خودت هم به حرف های خودت اعقاد نداری و می ری سمت نیسان … حالا چه طور توقع داری مردم نرن سمت پورشه … ؟؟؟ !!!
ماکسیمیلیان
۴ تیر ۱۴۰۱سلام و درود!
جناب MC20 شما در قلب بنده جای دارید.
اینکه کمی نظرات و دیدگاهم با شما کمی متفاوت است، خدایی ناکرده از روی کینه و حسد ورزی نیست.
تندخویی و تندروی ما را به بزرگی قلب خودتان عفو کنید.
پدال عزیز و گرامی پاسخ این حقیر را پذیرا باش و بپذیر.
باسپاس، یا علی🌷
بهزاد
۴ تیر ۱۴۰۱Mc20 کجا سیر میکنی؟!
موتور ۶ سیلندر خطی که قراره سالانه فقط چند هزارتا ازش ساخته بشه ارزش هزینه ی تحقیق و توسعه نداره و به قول معروف نمیتونه پولشو برگردونه.
خفت و خاری اول در ذهن ایجاد میشه که در محتوای نظر شما نمایانه و زمانی که نمیدونی مشارکت چیه و کار اصلی شرکت ها تجارته خیلی تحت تاثیر خیالات نباش.
MC20
۴ تیر ۱۴۰۱شرکت ب ام و با 111 میلیارد دلار درامد سالانه شاید سود بی شماری نصیب خود کرده باشند و در رتبه 8 پر درامدترین شرکت های خودرو سازی جهان قرار بگیرد اما از رسیدن به 5 جایگاه ابتدایی در صنعت خودروسازی دنیا باز مانده است … عنوان پر فروش ترین برند دنیا در اختیار تویوتا قرار می گیرد که با 265 میلیارد دلار سود خوبی را بدست آورده است … حال سوال اینه چگونه بی ام با درآمد کمتر نسبت به تویودا از صرف زمان و هزینه و انرژی هراسی نداشته و به هرآنچه خواسته رسیده ولی تویودا نه ؟؟؟ بی ام با ژنتیک برتر Z4 رو ساخت … که انجین و پلت فرمش آرزو یا بهتر بگم رویای تویوداست …
هرچند طبق نظر بهزاد عزیز کارشناس کاربران سایت پدال سرمایه گذاری بر روی یک موتور ۶ سیلندر خطی که قراره سالانه فقط چند هزارتا ازش ساخته بشه ارزش هزینه ی تحقیق و توسعه نداره … !!!!!!!!!!!!! بهزاد عزیز تویودا 12 سال برای LFA هزینه کرد فقط و فقط برای ساخت 500 دستگاه … تویودا تنها چیزی که نداره مشکله مالیه … مک لارن و مازراتی مگر قراره چند دستگاه آرتورا و MC20 بفروشن تا هزینه طراحی و تحقیق و توسعه موتور 6 سیلندر رو از فروشش دربیارن ؟؟؟ اما همین شرکت های کوچک مستقلا دارن هزینه و تلاش می کنن تا با دانش خودشون انجین بسازن تا غرورشون رو احیا کنند … حال سوال اینجاست آیا تویودا ، غول خودرو سازی ، غرور نداره ؟؟؟ همون طور که قبلا هم گفتم تویودا تلاشش رو کرد ولی عاقبت نتونست به انجین و پلت فرم Z4 برسه … رفت و با بی ام و معامله کرد و این مدل همکاری بین این شرکت ها باعث خفت طرف ضعیف تر میشه … خصوصا تویودایی که زمانی بزرگترین تولید کننده خودرو بود اما زیره ساخت یک موتور ۴۰۰ اسبی موند … حال شما بگو شما کجا سیر می کنی برادر ؟؟؟؟
رامتین
۳ تیر ۱۴۰۱پورشه کلا در دوئلها شکست ناپذیره.
بهنام
۴ تیر ۱۴۰۱من به پورشه رای میدم چون این نسل از سوپرا بجز اسم و لگوی تویوتا هیچ چیزی از نسل قبلی به همراه نداره
به عنوان یک بی ام و ماشین خوبیه ولی تویوتا …
F
۴ تیر ۱۴۰۱نمیخواستم این نظر رو بدم اما دیدم دوستان خیلی با هم درگیر شدن و بحث تعصب اومده وسط.
اول از همه بهتون پیشنهاد میدم وقتی وارد هر دوئل میشدید اول کلاس خودرو ها رو بخونید، کوپه کامپکت، بعد یه نگاهی به رقبا بندازید ببینید با دیدنشون چی یادتون میوفته، خب کی بعد از دیدن GR86, TT, 718 و نیسان z و سوپراو سری ۲ یاد چیزی جز ترک و پیست میوفته؟
اگه کسی هست بین شما که جز پیست یاد محل دیگه ای میوفتید که خب نظرتون محترم، اما من به شخصه این خودرو ها برام این معنی رو دارم«شروع رانندگی در پیست با خودرو های اسپرت کوچک و قابل کنترل چون تازه شروع به رانندگی در پیست کردم، کم کم که با اینا خبره شدم میرم پله بعدی و سطح بعدی»
پس حالا که من دنبال یه اسباب بازی همه کاره و مسلح واسه پیست هستم، نه به قیمت نگاه میکنم (چون همه در یک رنج تقریبی هستند) نه اونقدر ها تفاوت متریال برام مهمه (توجه داشته باشید که پورشه هم کابین بسیار خوبی داره، فقط تو عکس اینجوریه، بشینی توش لوکس بودن میپاچه از داشبرد و در و دیوار). فقط دنبال ابزارم میگردم. خب من یه ماشین میخوام با هندلیگ عالی، ذات پرفورمنس، توان موتور بالا، ترجیحا دور موتور بالا، ترجیحاً تنفس طبیعی واسه حال بیشتر ، ترمز های قدرتمند ، گیربکس عالی (فقط همین مورد واسه انتخاب 718 بسه)، شاسی چابک ، وزن کمتر، باک بزرگتر واسه برگزاری لمانز خودت:) و از این مورد معیار ها، کسی نمیاد ببینه ماشین نمایشگر مرکزی داره یا نه، نمیگه راحته یا نه (هر چند که در راحتی هم همه عالی اند اینجا) کسی گرم کن یا سرد کن صندلی نمیخواد، باکت سیت میخواد .
خلاصه از من گفتن بود ، آقا چشمو ببند رو دنیا، حتی اگه پولشو نداری تو جیبت یا دستت نمیرسه چشاتو ببند، چیزی که میخوای رو تصور کن، رسیدی، سواری ، میخندی، تو جاده ای که دوست داری با کسی که دوست داری با حالی که دوست داری، آره خلاصه.
جهان به سوی خیر است.
MC20
۴ تیر ۱۴۰۱ماکسیمیلیان عزیزم درود بر شما … شما بسیار لطف داری برادر و دل به دل راه داره … نظرات شما بسیار درست و برای من و همه بسیار محترم هست … هر کسی حق داره از دیدگاه شخصی ، نظر خودش رو داشته باشه و طبیعتا شما هم کاملا محق هستید … زیبایی خلقت پروردگار در همین تضارب آرا و رد و بدل کردن افکار و اندیشه هاست … از دل همین گفتگوهاست که امثال من حقیر از دوستان بزرگواری چون شما بسیار می آموزم … در ضمن من هرگز از شما تندخویی و تندروی ندیدم و اگر هم بوده قطعا از جانب من بوده و دوستان زیادی اینجا شاهد زیاده روی های من بودند … و از این بابت از شما و دوستان ، پوزش می طلبم … در نهایت بگم ، شما بسیار مودب و خوش اخلاق و مهربان و ماخوذ به حیا هستید … صفاتی که امروزه متاسفانه کمرنگ شدن … در پناه حضرت حق و زیر سایه امام مهربانی ها (ع) … هماره شاد و پیروز باشی برادر عزیزم … مهدیار …
MC20
۴ تیر ۱۴۰۱ماکسیمیلیان عزیزم درود بر شما … شما بسیار لطف داری برادر و دل به دل راه داره … نظرات شما بسیار درست و برای من و همه بسیار محترم هست … هر کسی حق داره از دیدگاه شخصی ، نظر خودش رو داشته باشه و طبیعتا شما هم کاملا محق هستید … زیبایی خلقت پروردگار در همین تضارب آرا و رد و بدل کردن افکار و اندیشه هاست … از دل همین گفتگوهاست که امثال من حقیر از دوستان بزرگواری چون شما بسیار می آموزم … در ضمن من هرگز از شما تندخویی و تندروی ندیدم و اگر هم بوده قطعا از جانب من بوده و دوستان زیادی اینجا شاهد زیاده روی های من بودند … و از این بابت از شما و دوستان ، پوزش می طلبم … در نهایت بگم ، شما بسیار مودب و خوش اخلاق و مهربان و ماخوذ به حیا هستید … صفاتی که امروزه متاسفانه کمرنگ شدن … سربلند و پاینده باشی برادر … مهدیار
امیر
۴ تیر ۱۴۰۱سلام دوستان خسته نباشید ولی از نظر من تویتا برنده میشه چون هم اسب بخارش زیاد تر هم این که ماشینی خفنی هیت البته پورش هم خوبه هم با کلاس