مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل اول
دور اول مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان خود نزدیک شده و امروز دوئل یکی مانده به آخر را در این مرحله برگزار میکنیم که از گروه شاسیبلندهای آفرودی است. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آنها چهار آفرودر توانمند بازار شامل تویوتا لندکروزر پرادو، جیپ رانگلر، فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس با پیروزی در برابر میتسوبیشی پاجرو اسپرت، سوزوکی جیمنی، تویوتا فورانر و لندروور دیفندر به مرحلهٔ نیمهنهایی رسیدند. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای آفرودی در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا فورانر و فورد برانکو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد برانکو و تویوتا فورانر
مجموع آراء: ۱۲۷۲
آراء فورد: ۹۳۵
آراء تویوتا: ۳۳۷
پیروز دوئل: فورد برانکو با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
تویوتا لندکروزر پرادو
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۰ از ۵
امتیاز از اتوکار: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۴,۴۵۸ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۸۲۹ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود چشمگیر، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانهای
نقاط منفی: قیمت گران تیپهای بالایی، فضای بار اندک با هفت صندلی، سواری و هندلینگ ضعیف، پیشرانهٔ خشن
چکیده: تویوتا لندکروزر افسانهای تواناییهای آفرود بسیار عالی و قابلیت اطمینان فوقالعادهای دارد، بسیار ساده و کاربردی است و هنوز هم خودرویی ایدهآل برای شرایط سخت است اما نسبت به رقبا قیمت بالاتری دارد
جیپ رانگلر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۷۲۳ دستگاه
فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۳,۲۱۰ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود فوقالعاده، کابین جادار و خانوادگی، ظاهر نمادین، سقف بازشو
نقاط منفی: قیمت گران در اروپا، هزینههای نگهداری بالا، قربانی کردن راحتی و هندلینگ روی جاده
چکیده: جیپ رانگلر در نسل JL کاملاً مدرن و کاربردیتر از همیشه شده اما هنوز هم علاقهمندان جدی آفرود را هدف قرار داده درحالیکه قیمت بالای آن در اروپا موجب شده بازار کوچکی داشته باشد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ رانگلر صحرا | تویوتا پرادو | |
پیشرانه | ۲.۲ لیتری I4 | ۲.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۱۷۷ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۶ ثانیه | ۱۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۵ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۴۷ گرم/کیلومتر | ۲۵۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۱ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۲۱۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۸۲ میلیمتر | ۴,۸۴۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۰۸ میلیمتر | ۲,۷۹۰ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۴۲ میلیمتر | ۲۱۵ میلیمتر |
زاویهٔ حمله | ۳۵ درجه | ۳۱ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۱ درجه | ۲۵ درجه |
حجم صندوق بار | ۵۴۰ لیتر | ۶۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۴۷,۵۵۰ پوند | ۴۱,۰۵۹ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۱تویوتا پرادو انتخابم
دکتر ع
۱۵ مرداد ۱۴۰۱خدایش رانگلر جدید کجا پرادو کجا؟۱۰ ساله این فیسو داره میزنه تویوتا،ضمن اینکه رانگلر اصلا برای خودش صاحب سبکه،ابهت رانگلر به هیچ وجه با تویوتا قابل مقایسه نیست،رأی من رانگلر
R@min
۱۵ مرداد ۱۴۰۱اگر به پلتفرم باشه جیپ تقریبا 46 ساله به این ماشین دست نزده و ماشین پیرتری هست حتما قبل مقایسه سن یه تحقیق بکنین چون پرادو با اینکه اون هم عمر 20 ساله داره بازم از جیپ جوون تره. بهتره حول همون آفرود بهتر رانگلر به خاطر چرخ ها و تعلیق و طراحی متناسب با این فضا مانور داد چون در بقیه موارد چیزی برای برتری وجود نداره.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مرداد ۱۴۰۱خب این دو خودرو اصلاً قابل مقایسه نیستند ، چرا ؟!
شما فقط به زاویه ورود خروج و خشک بودن طراحی جیپ نگاه کنید و مقایسه کنید با پرادو !
این جیپ حتی استانداردش هم مخصوصِ آفرود هست اما پرادو را باید تجهیزش کرد با کیت تعلیق و سپرهای آفرودی !
سواری پرادو بسیار نرم هست که در شهر هم لذتبخشه ، عایقبندی پرادو هم که دیگر جایی برای بحث نمیگذارد ، بحث کیفیت متریال و اعتماد هم جای خود !
viper2
۱۵ مرداد ۱۴۰۱اما من پرادو سوار شدم خیلی فنر بندی خشکی داره . مخصوصا ردیف عقبش . بحث کیفیت متریال هم … مگه چیه؟ یه لندکروز ۱۰۰ هزار دلاری نیست که . یه پرادو چهار سیلندره .. والا کیفیت جیپ به نظرم بهتره . البته صرفا از توی عکس کابین جیپ بهتره
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مرداد ۱۴۰۱فنربندی خشکی داره ؟!
یا دو در سوار شدی که البته خشکه !
یا چهار در سوار نشدی که بسیار هم نرمه !
متریال جیپ رانگلر تا جایی که خودم از نزدیک دیدم و لمس کردم تا سال ۲۰۱۸ دسته کمی از نیسان آبی خودمان نداشت !
كارevol
۱۵ مرداد ۱۴۰۱تو متن نوشته سواری پرادو خشک ولی نوید میگه نرمه! اقای نوید تست کننده انواع جنگنده ها،ناو ها،کشتی ها،درشکه ها و خودرو ها،رانگلر ۲۰۱۸ رو تست کرده فهمیده در حد نیسان آبیه متریالش!
Iman99
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ عالیه خیلی هم بهتره متریال و کیفیت بهتری هم داره
آفرود برتر و بهتری هم داره که با افتر مارکت آفرودر حرفه ای تری هم میشه
هزینه نگهداری هم به دلیل پیشرفته تر بودنشه
پرادو هم گزینه بدی نیست برای افرادی که آفرود رو در سطح متوسط میخوان جواب میده و به دلیل ساده بودن به نسبت هزینه های کمتری داره
انتخاب بستگی به خریدار داره ولی کلی جیپ بهتره
Iman99
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بعضی چیزا رو هم به دلیل حرفای اون کفتم همش رو در نظر نگیرید
Si
۱۵ مرداد ۱۴۰۱حتی شوخیش هم قشنگ نیست آخه جیپ با تویوتا من نمیگم تویوتا بده ولی توی افرود تنها رقیب جیپ فورد هست حتی اگر توی یوتیوب سرچ بکنید g کلاس هم نتونسته شکستش بده هرچند توی کار واو پرادو و g کلاس مساوی شدن ولی تنها رقیب جیپ برانکو هست
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بدون شک پرادو
یک اینکه توانایی آفرودش دیگه شده سنگ محک کمپانی های دیگه
دو اینکه ظاهر مقبول تری نسبت به جیپ داره ؛ شخصا از طراحی جیپ رانگلر خوشم نمیاد در عوض پرادو یه شاسی بلند شهری، بیابانی و حتی آبی :)) با طراحی شیک و مردونه هست
شاعر
۱۵ مرداد ۱۴۰۱یه دور دیگه فاصله از زمین، زاویه حمله و زاویه فرار رو با جیپ مقایسه کن بعد بگو پرادو سنگ محک کمپانی های دیگه س!
Iman99
۱۵ مرداد ۱۴۰۱آره دیگه شاعر خودشم میدونه تو ذهن خودش داره دروغ میگه ولی تعصبش اجازه نمیده واقعیتو بگه
توانایی های آفرود جیپ رو همه میدونن شده سنگ محک کمپانی های دیگه خودشم میدونه حتی ولی دلیلش رو گفتم
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱و اینکه کرگدن باواریا خودتم میدونی حرفت اشتباهه ولی تعصبت اجازه نمیده و دقیقا برعکس گفتی هرچی گفتی و خود جی دی ام باز ها تورو گردن نمیگیرن چی بگم واقعا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ دیگه.اسمش روشه
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۱یانکی دیدم که به دنیای بوژی ها علاقمندی
نظرت راجه به TITAN Z4053 چیه؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ مرداد ۱۴۰۱عالی حرف نداره.خودم عاشق تیتانهای ارتش هستم.با اون وینچهای غول پیکر.انجینهای 10 و 12 سیلندرش.
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۱👍👍
viper2
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جالب شد . اقای یانکی نظرت درباره موتور های دو زمانه دیترویت دیزل ( gm diesel) کد ۵۳ و ۷۱ که روی کشتی ها و جمس های کامیون هست چیه؟
Taha Malek
۱۵ مرداد ۱۴۰۱توانایی های آفرودی رنگلر با پرادو اصلا قابل مقایسه نیست فقط زوایای حمله و فرار رو مقایسه کنید جیپ سنگ محک کلاس های آفرودیه و تقریبا هیچ حریفی نداره.
شاید تنها جایی که پرادو حریفش بشه در دوام که اونم مطمئن نیستم بهتره چون جیپ ها در بحث دوام هم ثابت شده اند
همینطور پرادو واقعا نیاز به نسل جدید داره شدیدا
Afg
۱۵ مرداد ۱۴۰۱من جیپ رو انتخاب میکنم بیرنش که معلومه خاصه داخلشم از پرادو قشنگتره البته بزودی تویوتا نسل جدید پرادو رو معرفی میکنه میتونه انتخابم باشه اینجاهم با اینکه اختلاف ۶ ساله داره اما خیلی خوبه تنوع گاهی لازمه
ali(chevynova)
۱۵ مرداد ۱۴۰۱به قبله آفرودهای جهان جیپ رای میدهم
كارevol
۱۵ مرداد ۱۴۰۱رانگلر برتری واضحی داره
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۱آخه پرادو بین این سه تا چیکار میکنه؟
هرچند جی واگن هم مناسب این جمع نیست (نه بخاطر عدم توانایی)
درواقع فقط جیپ و برانکو بهم میخورن
R@min
۱۵ مرداد ۱۴۰۱هنوز نمی فهمم متر و معیار این گروه چیه ؟؟ جی کلاس که از سه تای اینا رو هم گرون تره و پرادو تو هم آفرود جلوی اینا عددی نیست.
بنظرم باید برانکو و رانگلر و فوررانر و جمینی رو تو یه دسته قرار می دادین.
Swedish Arrogant Tiger
۱۵ مرداد ۱۴۰۱اگه رنگلر حاظر تو دوئل روبیکان بود جیپ ولی بین این دوتا پرادو، وقتی آفرود یکسانی ارائه میدن ترجیح میدم یه ماشین با طراحی بهتر داشته باشم و همه جا بتونم ازش استفاده کنم!
قابلیت اطمینان تویوتا هم که ثابت شدست و اگه تو آفرود بهتر نباشه ضعیف تر هم نیست.
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۱آفرود یکسانی که ارائه نمیدن
قطعا جیپ بالاتره
Swedish Arrogant Tiger
۱۵ مرداد ۱۴۰۱شاید یه جاهای برتری جزئی داشته باشه اما “قطعا بالاتر” نیست.
تا اسم رنگلر میاد معمولا روبیکان و نمونه های تیون شده با لاستیک های 40 اینچی به ذهن میرسه، اما حقیقت اینه که رنگلر صحرا برتری قابل ملاحظه ای نسبت به پرادو نداره، مگه اینکه طراحی جعبه رو برتری به حساب بیارید!
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۱نه کاری به طراحی جعبه ای که ندارم
اما تو این مقایسه و اساسا همه مقایسه های اتومبیل رقابت اونقدر فشرده هست که هیچ جایی برتری مطلق دیده نمیشه
شما احتمالا مقایسه دیفتدر و داچیا رو همینجا در پدال دیدی که داچیا همچین دست و پا بسته هم نبود، دیگه از این متفاوت تر که نداریم
منظور از برتری همون نتیجه تست آفرود هست
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱اگه آفرود این دوتا رو یکسان میبینی پس دیگه ممکنه روز و شب هم یکسان ببینی بعید نیست
غیر از زوایای رمپ آفرود یعنی حمله و فرار و شکست و ارتفاع کف از زمین که جیپ خیلی بهتره تازه همین مدل رانگلر چه برسه به مدل های آفرودی ترش
کلی موارد دیگه هم هست برای برتری رانگلر در آفرود
اوور هنگ جلو و عقب هم ارتفاعش و هم طولش که مهمه
خود سپر ها که پرادو پلاستیکیه در برابر جیپ که آهنیه
طراحی اکسل ها و سیستمتعلیق که جیپ عملکردش تو آفرود خیلی بهتره
هزینه ها هممتناسب با ساده تر بودن و تکنولوژی کمتر به نسبت که طبیعیه و این مورد هم نیاز به بحث نداره
ولی عجیه واسم که با اینهمه برتری هنوزم بعضیا حرفی دیگه میزنن تو آفرود دیگه مشخصه جیپ رانگلر خیلی بهتره درکل اقا پرادو بد نیست کسی منکرش نیست ولی تو آفرود جیپ بهتره
Swedish Arrogant Tiger
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ما که یادمون نرفته همین رنگلر از پاتریوت تو آفرود عقب موند حالا شما هی ازش تعریف کنید :)
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱اگه ملاک مقایست اون باشه که دیگه از وقتی که برای خوندن گفته های قبلیت هم گذاشتم پشیمونم
چون دیگه وضعیتت مشخصه
JDM lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۱من خودم پرادو رو دوست دارم ولی تو افرود اصلا در حد رانگلر نیس
رانگلر تو افرود حرف اولو میزنه و منم اینجا رانگلر رو انتخاب میکنم
احتمالا فینال هم بین برانکو و رانگلر خواهد بود
Kamy
۱۵ مرداد ۱۴۰۱اگه صرفا آفرود مد نظر باشه نسخه استوک رانگلر آفرود بهتری از بقیه داره ولی شما همیشه تو کوه و بیابون و جنگل نیستی ..بالای ۹۰ درصد استفاده از این ماشینا داخل شهر و جاده ست که سواری رانگلر از همشون داغونتره
کاملترین پکیج رو جی کلاس داره به اضافه شخصیت گنگ ، مافیایی و لوکس
مسعود
۱۵ مرداد ۱۴۰۱هزینه نگهداری جیپ تو ذوق میزنه و دقیقا نقطه قوت پرادو مقابل نقطه ضعف جیپ قرار میگیره
پرادو ازش بخوبی مراقبت کنی اصلا خرابی حالیش نمیشه
پرادو مدل ۲۰۰۸ رو ۶ سال داشتیم فقط روغن و لنت و لاستیکش رو عوض میکردیم همیشه هم سوارش بودیم عین تراکتور کار میکرد و خرابی حالیش نبود..
با احترام به جیب افسانه ای انتخابم پرادو هست البته منکر ظاهر فرسوده پرادو نمیشم و یه خونه تکونی اساسی در طراحی نیاز داره
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱پرادو هم راحت خراب میشه ازش کار بکشی یا آفرود سنگین بری راحت خراب میشه این موارد بطور قطعی و صد درصد هست مگر اینکه چشتو رو واقعیت ببندی هرکی هم میگه مثل چند سال داشتم و روغن و .. عوض کردم خرابی حالیش نبود یا درست نمیگه نمیگم دروغ میگه یا کامل تجربه نداشته و یا اشتباه میگه هرچند که باتوجه به طراحی ساده و تکنولوژی و امکانات کم خودش هزینه نگهداری خود به خود پایین میاد که این طبیعیه و قبول هم داریم که از خودرو های کم هزینه هست ولی مواردی که گفتم چون با تجربه کامل و همه جوانب میگم پرادو رو راخت دیدم خراب شده تو آفرود سنکین چند بار کافیه بری با پرادو خرج چند میلیونی رو شاخشه حالا بماند که خرابی های دیگه هم که انواع و اقسام خرابی لندکروز پرادو موتور و گیربکس و جلوبندی و هیدرولیک و … از اون طرف هم یکی هم ممکنه فشار زیاده بهش نیاره و چند سال داشته باشه و مشکل خاصی نداشته باشه
ARMAN سابق
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ اولین خودروی همه جا روی جهانو زد و بعد ها روور اومد از اسکی رفت
مازیار
۱۵ مرداد ۱۴۰۱چه کمبودی تو ماشین مورد علاقه خودتون میبینین که مجبور به طعنه زدن به ماشینهای دیگه میشین؟
اگه به اسکی – کلمه مورد علاقه شما – باشه که همه از روی بنز اسکی رفتن و درون سوز ساختن
هیشکی از حاشیه سازی و بی ربط پردازی به جایی نرسیده خاطرجمع باشین
datsun
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ماشینهای آفرود دو دیفرانسیل زیادی قبل از جیپ وجود داشت جیپ در واقع اولین ماشین آفرود بود که جهانی شد
Alan.r
۱۵ مرداد ۱۴۰۱تو این کلاس انتخاب من G63 هستش(البته بدون در نظر گرفتن قیمت)
چون قابلیت های آفرود،لوکس بودن و ظاهر فوق العاده رو با هم ارائه میده
aboalfazlchallenger
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ رانگلر
سوشیانت
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ رو انتخاب میکنم با یه نگاه به فاصله از زمین و زاویه ی حمله و زاویه ی فرار معلوم میشه که آفرود بهتری داره
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ برتری واضح و درشتی داره
آفرودش بهترع
سریعتره و کلا بهتره اینجا
اما خب ماشین راحتی نیست قطعا همونطوری هم که متن گفته ماشین راحتی نیست…
واسه آفرود سگی جیپ بهتره… اما پرادو همه کاره تره
Nine eleven
۱۵ مرداد ۱۴۰۱رانگلر
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جایی که رانگلر حرف برای گفتن داره ( آفرود ) پرادو هم هم دست و پا بسته نیست! اصلا نمیشه گفت رانگلر قابلیت آفرود بهتری داره! ضمن اینکه پرادو کیفیت و دوام خیلی بهتر و راحتی و سواری بهتری هم داره در نتیجه انتخاب معقول تر پرادو
amirmohammad
۱۵ مرداد ۱۴۰۱رانگلر انتحاب معقول تری هست.پرادو پا به سن گذاشته دیگه وقت تغییره
عاشق پدال
۱۵ مرداد ۱۴۰۱میتسوبیشی پاجرو نسل کلاسیک. تو این سبک. نه تویوتا نه جیپ
به شماهام ربطی نداره.
مرسی عاه
Yasin
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بدون شک جیپ
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱اگه فقط آفرود مدنظر باشه ، جیپ انتخاب میشه ولی در کل پرادو را انتخاب میکنم هزینه های و استهلاکش کمتره
MASOUD 0099
۱۵ مرداد ۱۴۰۱فقط جیپ از همه لحاظ بهتره
کاکا سنگی ستون گنگ
۱۵ مرداد ۱۴۰۱شتاب تارا بهتر پرادوعه :)
درسته که نسخه پایس ولی ۱۲.۵ ثانیه برا سال ۲۰۲۲ واقعا زشته
امیر
۱۵ مرداد ۱۴۰۱پرادو در مقابل رانگلر مثل یک شوخیه!
کلا تو کلاس افرودرها و اس یو وی ها ژاپنی ها همیشه در رتبه های دوم و سوم بودن و عملا حرفی برای گفتن در مقابل امریکایی ها ندارن
آمار فروش هم با توجه به قیمت ها، کاملا این قضیه رو اثبات میکنه!
Shayan
۱۵ مرداد ۱۴۰۱پرادو ماشینیه که همه جا به کارت میاد ولی با جیپ فقط باید بری آفرود ده دقیقه تو شهر برونی ترافیک باشه حال همه مسافرا بد میشه
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱اون که همه جا بکار میاد بازم امریکاییه همون پیکاپ تراک های امریکایی هستن مثل فورد رپتور که کامل ترین کلاسه و همه فن حریفه و همه کاره هست ولی بین این مقایسه قطعا جیپ رانگلر اگه هم چند منظوره بودن و اینکه همه جا بکارت بیاد میخوای بازم فورد برانکو خیلی بهتره بعد از اینها پرادو هم بد نیست قابل قبوله ولی به پای اونها نمیرسه
Shayan
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جیپ به ساده بودن معروفه با توانایی بالا نمیفهمم چرا هی میگین کابینش بهتره
samurai
۱۵ مرداد ۱۴۰۱جاهایی که تویوتا میره یه جیپ یا هر مدل دیگه ای خوابشم نمیتونن ببینن
اگه جیپ عددی بود سازمان ملل ماشینشو جیپ انتخاب میکرد نه تویوتا رو
تو جنگ صلح کوه بیابون افریقا امازون استرالیا اسیا فقط تویوتا جواب میده جیپ کیفیتشو بهتر کنه بسشه
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱جاهایی که جیپ میره تویوتا تو خوابشم نمیتونه ببینه و نمیتونه بره
و هیچه در برابر جیپ
سازمان ملل هم چندین مدل ماشین اروپایی و امریکایی انتخاب کرده که بهترین و سطح بالا هستن و از همه نظر در همه چیز خیلی بهتر هستن و اون ژاپنی هیچه در برابرشون
تو جنگ هم کافیه برید جایگزین هاموی که جدید شده رو ببینید که چه هیولایی وحشتناکی شده طوری که میره رو همون تویوتایی که گفتی و زیر چرخاش لهش میکنه و میره به مسیرش ادامه میده و عین خیالشم نیست و جاهای ناهموار رو هم طوری میره که انگار داره رو آسفالت حرکت میکنه عین خیالشم نیست آمازون و استرالیا که هیچن واسش اونجا رو فقط ماشینای گاری مانند میبرن که هیچی ندارن فقط یه تیکه شاسیه و چهارتا صندلی مثل گاری حرکت میکنه که همون تویوتایی هست که گفتی و مثل الا کلنگ بالاپایین میپره حرکت میکنه خرج و خرابی گاری هم که مشخصه هزینش کمه و متناسب با خودشه و همونجا هاست ساوانا علفزار ها و خاکی های مسطح و بدن هیچ چالشی متناسب با چهارچرخه هایی که هیچی ندارن و پایین ترین کارایی هم دارن
ولی از اون طرف اون هیولای آفرود امریکایی و اروپایی که در همه چیز از همه نظر بهترین هستن همه چیز هم دارن و از همه چیز هم از خودشونه چنان ناهمواری هارو مثل آب خوردن طی میکنن و انگار داره رو ابرا حرکت میکنن و جایی که بقیه نمیتونن برن و مثل الاکلنگ بالا پایین میپرن این هایی که گفتم اون سخت ترین ناهمواری ها مثل جاده آسفالته واسشون
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۱متناسب:)