تویوتاجیپ

دوئل تویوتا پرادو و جیپ رانگلر

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه بیست‌وسوم، شاسی‌بلندهای آفرودی، دوئل اول

دور اول مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان خود نزدیک شده و امروز دوئل یکی مانده به آخر را در این مرحله برگزار می‌کنیم که از گروه شاسی‌بلندهای آفرودی است. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آن‌ها چهار آفرودر توانمند بازار شامل تویوتا لندکروزر پرادو، جیپ رانگلر، فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس با پیروزی در برابر میتسوبیشی پاجرو اسپرت، سوزوکی جیمنی، تویوتا فورانر و لندروور دیفندر به مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسیدند. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای آفرودی در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا فورانر و فورد برانکو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد برانکو و تویوتا فورانر

مجموع آراء: ۱۲۷۲

آراء فورد: ۹۳۵

آراء تویوتا: ۳۳۷

پیروز دوئل: فورد برانکو با کسب ۷۳ درصد از کل آراء

تویوتا لندکروزر پرادو

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۰ از ۵

امتیاز از اتوکار: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۴,۴۵۸ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۸۲۹ دستگاه

گارانتی: ۵ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرود چشمگیر، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانه‌ای

نقاط منفی: قیمت گران تیپ‌های بالایی، فضای بار اندک با هفت صندلی، سواری و هندلینگ ضعیف، پیشرانهٔ خشن

چکیده: تویوتا لندکروزر افسانه‌ای توانایی‌های آفرود بسیار عالی و قابلیت اطمینان فوق‌العاده‌ای دارد، بسیار ساده و کاربردی است و هنوز هم خودرویی ایده‌آل برای شرایط سخت است اما نسبت به رقبا قیمت بالاتری دارد

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۷۲۳ دستگاه

فروش چهار ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۳,۲۱۰ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، کابین جادار و خانوادگی، ظاهر نمادین، سقف بازشو

نقاط منفی: قیمت گران در اروپا، هزینه‌های نگهداری بالا، قربانی کردن راحتی و هندلینگ روی جاده

چکیده: جیپ رانگلر در نسل JL کاملاً مدرن و کاربردی‌تر از همیشه شده اما هنوز هم علاقه‌مندان جدی آفرود را هدف قرار داده درحالی‌که قیمت بالای آن در اروپا موجب شده بازار کوچکی داشته باشد

مقایسهٔ مشخصات فنی

جیپ رانگلر صحرا

تویوتا پرادو

پیشرانه ۲.۲ لیتری I4 ۲.۸ لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۱۷۷ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۹.۶ ثانیه ۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی ۹.۵ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۴۷ گرم/کیلومتر ۲۵۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۱ لیتر ۸۷ لیتر
وزن ۱۹۷۰ کیلوگرم ۲۱۸۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۸۲ میلی‌متر ۴,۸۴۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۸ میلی‌متر ۲,۷۹۰ میلی‌متر
فاصله از زمین ۲۴۲ میلی‌متر ۲۱۵ میلی‌متر
زاویهٔ حمله ۳۵ درجه ۳۱ درجه
زاویهٔ فرار ۳۱ درجه ۲۵ درجه
حجم صندوق بار ۵۴۰ لیتر ۶۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۴۷,۵۵۰ پوند ۴۱,۰۵۹ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. خودم هستم

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط آمریکایی باشه از لحاظ شاستی و سیستم تعلیق و موتور حرف اول میزنه پرادو فقط تو کشورهای عربی و خاور میانه خوبه نظر من اینه جیپ

    موافقم 67
    مخالفم 57
    1. F.L.P

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اکی . فقط اون (شاسی ) نوشته میشه

      موافقم 74
      مخالفم 7
  2. یوسف

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    واقعا که کلا ۴ هزار تا تو اروپا تو یکسال فروخته تویوتا اونهمه هم بهشون خدمات میده اگه تو ایران نمایندگی داشت حتی با این قدرت خرید کم هم مردم ۴ هزار تا رو میخریدن

    موافقم 57
    مخالفم 3
    1. پارسا

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (288 ديدگاه)

      فکر نکنم اگر برانکو و رانگلر هم تو ایران بود پرادو اینقدر محبوب بود

      موافقم 26
      مخالفم 12
  3. حسین

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز منم با پرادو موافقم ولی کلمه شاسی درسته ، اگه شک داری بزن گوگل سرچ کن بعد متوجه میشی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  4. سپهر

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (388 ديدگاه)

    صد در صد جیپ

    موافقم 17
    مخالفم 13
  5. عارف

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    برای مقایسه این دوتا اصلا جالب نبود واسه همین رای ندادم

  6. Alireza.w

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط تویوتا. تویوتا یه طرف کل صنعت خودروسازی آمریکا و اروپا یه طرف

    موافقم 4
    مخالفم 24
    1. Iman99

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      فقط جیپ و و مرسدس بنز و فورد و در کل فقط اروپا و امریکا خدایی کل صنعت خودروسازی و کل علوم و اختراعات و تکنولوژی ها در همه چیز از مهندسی و هنر بگیرید تا کائنات و عرفان نجوم و در کل کوانتوم و جهان های موازی به بالا و تا آسمانها و تا خدا و در کل همه چیز از خودشونه چون برتر مطلق فقط اروپا و امریکا هستن و در کل اروپا و امریکا یه طرف فقط هستن طرفی دیگه هم بازم همون اروپا و امریکا هستن
      چرا چون اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز برتر و پرچم ار و یکه تاز و پیشرو و پیشرفته و بهترین هستن با فاصله زیا و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه از اختراع اولین هرچیزی بگیرید تا بهترین و پیشرفته و سطح بالای هرچیزی از خود اروپا و امریکا هست در کل از همه نظر در همه چیز بهترین و اول و پرچمدار و پیشتاز و یکه تاز و پیشرو و سردمدار خدایی هستن اروپا و امریکا در کل همه چیز هم خدایی از خودشونه کل صنعت خودرو هم حتی میشه گفت از اروپا و امریکا هست باید مطالعات زیادی کنید تا تازه به این نتایج برسید

      یعنی همون زاغارت های آسیایی هم همونی هم که دارن همینشم از اروپا و امریکا دارن ولی همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسن و نمیتونن هم رسن در کل

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Iman99

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اینها رو گفتم تا تعصب بیخودی خودت رو در قالب کامنت واسه ما نیاری اون حرفایی که میگی فقط بدرد خودت میخورن برای همبن جوابتو میدم

        موافقم 4
        مخالفم 2
  7. خان

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بنظر من خیلی فرق ندارن۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا