مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت
دومین گروه در این سری از دوئلهای پدال به سدانهای خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه همانطور که از نامش مشخص است، سدانهایی حضور داشتند که بیشتر خانوادگی هستند اما کمی حال و هوای اسپرت هم به آنها تزریق شده است. رقابتهای گروه سدانهای خانوادگی اسپرت با حضور هشت خودرو برگزار شد که از بین آنها فولکسواگن آرتئون و تویوتا کمری موفق شدند خود را به مرحلهٔ فینال یا نهایی برسانند درحالیکه خودروهای کیا استینگر، بیوک رگال GS، پژو ۵۰۸ PSE، فورد فیوژن اسپرت، هیوندای سوناتا N Line و کیا K5 GT در مراحل قبلی حذف شدند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی یعنی نیمهنهایی هم بین فولکسواگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکسواگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت
مجموع آراء: ۱۲۶۴
آراء فولکسواگن: ۹۵۶
آراء فورد: ۳۰۸
پیروز دوئل: فولکسواگن آرتئون با کسب ۷۵ درصد از کل آراء
فولکسواگن آرتئون
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکسواگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچبکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق
نقاط منفی: رانندگی نهچندان هیجانانگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمیشود، قیمت گران که تقریباً هماندازه مدلهای همکلاس آئودی است، کنترلهای خازنی نامطلوب، نمایشگر مرکزی کوچک
چکیده: آرتئون زیباترین و جذابترین محصول حال حاضر فولکسواگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نهچندان لوکس ترمز آن را میکشند
تویوتا کمری TRD
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگیهای اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب
نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کمفرمانی، سواری خشک که در استفادههای روزمره آزاردهنده خواهد بود
چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگیهای تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازهای دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
آرتئون R-Line | تویوتا کمری TRD | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۴.۶ ثانیه | ۵.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۴.۴ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۶.۹ ثانیه | ۲۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۶ متر | ۴۷.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۶ جی | ۰.۸۶ جی |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۷۷۵ کیلوگرم | ۱۶۱۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب | ۶۱ به ۳۹ جلو/عقب |
طول | ۴,۸۶۴ میلیمتر | ۴,۹۴۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۴۲ میلیمتر | ۲,۸۲۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۵ لیتر | ۴۲۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۴۸,۴۷۵ دلار | ۳۴,۰۰۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۱۷ دی ۱۴۰۱فولکسواگن آرتئون انتخابم 👍
محمدرضا
۱۷ دی ۱۴۰۱اگر بحث پولش نباشه درست میگی قطعا تکنولوژیه پرفورمنس آلمان با ژاپن قابل مقایسه نیست ولی خب پولشم قابل مقایسه نیست۴۰٪ گرون تره .
Reza Waffen SS
۱۷ دی ۱۴۰۱۴۸ هزار دلار اصلا مبلغی محسوب نمیشه واسشون
DoctoR
۱۷ دی ۱۴۰۱اگر یک بازنشسته در جهان سوم بودم انتخابم کمری بود ولی وقتی تکنولوژی روز آلمان هست میخوام از رانندگی لذت ببرم
علی
۱۷ دی ۱۴۰۱عجب !!! پرفورمنس ژاپن کمتر از آلمانه؟ خیلی ممنون از لطفتون ، اصلا بگین ژاپن کمتراز چین ، دروغ که استخووون نداره!!!
سپهر
۱۸ دی ۱۴۰۱صد در صد پرفورمنس ژاپن چند لول پایین تر از المانه…شما دیگه خیلی تعصب الکی داری رو ژاپن بی روح و هیجان
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۱۷ دی ۱۴۰۱محمدرضا چرا قابل قیاس نیست
علی
۱۷ دی ۱۴۰۱تویوتا کمری یعنی سلطان قلبها !!! مگه میشه انتخابش نکرد . موتور تنفس طبیعی ، عمر بالا استهلاک کم ، کم هزینه ، حفظ ارزش ، حالا بگین فولکس کدومشونو داره؟
نوید A.J
۱۸ دی ۱۴۰۱من فقط یا وقتی پیر شدم، یا وقتی خواستم اوبر کار کنم کمری میگیرم. در غیر این صورت، انتخابم کمری نیست. هر رقیبی رو بزاری کنارش ترجیح میدم.
سپهر
۱۸ دی ۱۴۰۱فولکس همشو داره به علاوه اینکه طراحی زیباتر و برند با پرستیژ تر و مشتریای با لول تر و لذت رانندگی بالاتری داره
کیان
۱۷ دی ۱۴۰۱اینکه شما ارتئون و انتخاب کردی محترم هست ولی واقعا ارتئون رقیب کمری نیست، ارتئون باید با اوالون مقایسه بشه کلا
ارتئون اوالون ماکسیما
اینا تو یک کلاس هستن
RENAULT5
۱۷ دی ۱۴۰۱دقیقا عاشق اینجور طراحی های مردانه با هیبتم
تویوتا یکم فانتزیه طراحی جلوش دوست ندارم
اما استقامت واستهلاک تویوتا وقیمت پایینش ادمو وس وسه میکنه
Hope
۱۸ دی ۱۴۰۱چطور میشه یه موتور 6سیلندر 3.6
صدی 9مصرف کنه!؟
Royal Driver
۱۷ دی ۱۴۰۱آرتعون جذاب و شیکه، همراه با پاسات از شیک ترینای فولکسن، ازش خوشم میاد ماشین بروزیه. اما جدیدا ازش یک سری ایرادات میگیرن که زیاد مهم نیست. ارزششو داره. VW واقعا این رو خوب طراحی کرده
TESLA
۱۷ دی ۱۴۰۱فولکس : پرفورمنس بهتری داره ، طراحی زیبا تری داره ، آپشن های بیشتری داره و از همه مهم تر مهندسی معرکه آلمانی رو داره
تویوتا : قیمت پایین تری داره ، کیفیت ساخت بالاتری داره ، از اونجایی که یه تویوتا هست در نتیجه دوام بالا و استهلاک خیلی کمی داره و تویوتا به خاطر فروش فوق العاده بالایی که تو جهان داره از لحاظ خدمات پس از فروش و دسترسی به نمایندگی تو دنیا بی رقیب هست
انتخاب بین این دو تا خیلی سخت هست ، عقل میگه تویوتا ( به خاطر قیمت کمتر و کیفیت بالاتر ) ولی قلب میگه فولکس ( به خاطر لذت رانندگی بیشتر و تکنولوژی آلمانی )
M.83
۱۷ دی ۱۴۰۱فقط چون آلمانیه دلیلی بر برتری نسبت به مهندسی نداره
پلتفرم TNGA تویوتا عملکرد بهتری تو راندمان خودرو و مرکز ثقل ماشینا ایجاد کرده ک فکر میکنم تویوتا پریوس هم همچین پلتفرمی سواره
برعکس MQB فقط مختص بازار های سخت گیر و کاهش هزینه ها استاندارد شده
مثل چین و اروپا
M
۱۷ دی ۱۴۰۱پلتفرم فولکس واگن برتری قابل ملاحظه ای به پلتفرم تویوتا داره
به دو علت
خود مقاله هم گفته کمری trd از سیستم تعلیق اسپرت تر استفاده کرده و با این حال مشکل اساسی ی ماشین دیفرانسیل جلو که کم فرمانی هست رو حل نکرده
و اینکه فولکس در این تست یک ماشین لوکس ارزان قیمت هست نسبت به بقیه آلمانی ها
ولی کمری trd یک ماشین اسپرت خانوادگی
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform
همایون
۱۸ دی ۱۴۰۱وقتی تو شتاب برتری قاطع داره ولی تو پیست از کمری شکست میخوره یعنی هندلینگ و پرفورمنس کمری بهتره
M.83
۱۷ دی ۱۴۰۱تیترو خوندم سدان خانوادگی اسپرت
این برازنده کمریه با اینحال آرتئونم شخصیت ملایمیو.. بحرحال المانیه
قیمت زیبایی و پرفورمنس کمری زبانزد ترع
TESLA
۱۷ دی ۱۴۰۱ای خدا !!! آخه حسرت و حرص خوردن تاکی ، قیمت کمری trd به پول ما ( با حساب قیمت مسخره دلار ) میشه : ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ، تو این خراب شده با این پول حداکثر یه آریزو ۶ پرو یا سوناتا و اپیتیما مال ۱۰ سال پیش ( ترکیده ) میدن 🤦♂️
sina
۱۷ دی ۱۴۰۱ماشینی داره از خط تولید خارج میشه رو با کمری مقایسه نکنید اقا :)
البت این کلاس تو کل تاریخ ماشین بهترین از نسل قبل آکورد با موتور دو لتیری 250 اسبی و گیربکس اتومات ده سرعته ندیده هیچوقت
Ehsan
۱۷ دی ۱۴۰۱آرتئون
تو همه موارد برتری داره
alireza206
۱۷ دی ۱۴۰۱من ۵۰۸ پیسا رو انتخاب میکنم
peyman-jdm
۱۷ دی ۱۴۰۱اگر قیمت رو در نظر نگیریم ارتئون برتری داره اما چهارده هزار دلار اختلاف دارن…
Hadi
۱۷ دی ۱۴۰۱فولکس آرتئون انتخابم 👌🏼
ولی نمیشه راحت از کمری TRD گذشت…
Amir mahdi @-1387
۱۷ دی ۱۴۰۱انتخاب من آرتئون آلمانی
رخ زیبا
سامان اذری
۱۷ دی ۱۴۰۱رقیب کمری پاسات هست
رقیب ارتئون آوالون هست
اینا چطوری باهم مقایسه شدن ؟؟
انگار داری بی ام و سری ۳ رو با بنز E کلاس مقایسه
میکنی
یا مثلا النترا رو با هوندا اکورد
هر کدوم یک کلاس بالاتر از دیگری هست
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۷ دی ۱۴۰۱گل گفتی
محمدرضا
۱۷ دی ۱۴۰۱تویوتا ❤️TRD با دوام و کم استهلاکه گزینه مناسبی میباشد 🙂
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۷ دی ۱۴۰۱خواستم بزنم ارتیون دیدم خییلی گرونتره
من باشم آکورد یا مزدا 6
جفتشون عیب های بزرگی دارن
وی
۱۷ دی ۱۴۰۱قطعا trd به خاطر موتور 6 سیلندر رانندگی هیجان انگیز تر و طراحی به نظر من بهتر
BMW/M-POWER
۱۷ دی ۱۴۰۱انتخابم صد در صد تویوتا کمری هست
تو این نسل کمری فوق العاده تهاجمی و اسپرت شده که البته باعث شد قشر جوون تری رو به سمت خودش جذب کنه
طراحی ارتئون دقیقا مثل پاسات مخصوصا توی حجم و خطوط نمای عقب و جانبی خیلی ساده کار شده و اصلا حس خوبی نداره و توی واقعیت کاملا حس یه ماشین ارزون قیمت رو میده
تو این سگمنت انتخابم یا کمری یا آکورد
سپهر
۱۸ دی ۱۴۰۱از نزدیک ببینی نظرت عوض میشه،آرتئون نگاه کردنش به ده تا کمری میرزه
Siyavash
۱۷ دی ۱۴۰۱با تمام احترام به فلوکس…انتخابم کمری هست..قیمت کمتر..استهلاک کمتر..قدرت ترمز بهتر..تنفس طبیعی..کابین بزرگتر..البته این چیزی از ارزش هایه فلوکس کم نمیکنه…
❤BMW❤
۱۷ دی ۱۴۰۱رای ندادم
هر دوشون عالین
مخصوصا رخ عقبشون
arshia
۱۷ دی ۱۴۰۱اینجا دیگه بحث ماشینهای خانوادگیه و قیمت مهمه
من چون از ارتئون به شکل عجیبی خوشم میاد انتخابش میکنم ولی به نظرم کمری انتخاب به مراتب منطقی تریه
۱۷ دی ۱۴۰۱تویوتا کمری سپرش کجه تصادف با سرعت ۱۰ کیلومتر داشته
علی صالحی
۱۷ دی ۱۴۰۱هر دو ماشین فوقالعاده هستند ولی نسبت وزن جلو به عقب توی کمری کار دستش داده
اگه کمپانی با اضافه کردن یکسری پکیج های کم وزنی و سیستم چهار چرخ محرک موافقت کنه حتما موفقیت های بیشتری هم برای این ماشین هست به خصوص که قیمت بسیار مناسبی داره
عطا
۱۸ دی ۱۴۰۱چرا منو تو اینجور موقعیتا قرار میدی؟!
Muty
۱۸ دی ۱۴۰۱0099 کامنت نذاشته
نگرانشم…
هر کی دسترسی بهش داره بگه زودی اعلام حضور کنه ، الانه که ژاپن بهش احتیاج داره
ashkan
۱۸ دی ۱۴۰۱شما زبان طراحی کمری رو ببین، واقعا زیباست
همایون
۱۸ دی ۱۴۰۱به خاطر برند و ظاهر بیرونی به فولکس رای دادم ولی خوشحالم که کمری رای بیشتری داره چون با قیمت خیلی پایینتر موتور جذاب تنفس طبیعی شش سیلندر با مصرف سوخت یکسان با موتور چهار سیلندر فولکس و ظاهرا هندلینگ بهتر شایسته تر هست من تو انتخابم قیمت رو دخیل نکردم ولی تو دنیای واقعی قیمت آیتم تاثیرگذاری تو انتخاب هستش
....
۱۸ دی ۱۴۰۱توپ،تانک،فشفشه
کمری برنده میشه
عشق سلطان کمری❤️👑
سپهر
۱۸ دی ۱۴۰۱صد در صد فولکس رو انتخاب میکنم از همه نظر بهتره
Amir
۴ فروردین ۱۴۰۳آرتئون سرسنگینه انتخابم هست
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳تویوتا ژاپن