بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده ششمین نسل تویوتا سوپرا با قوای محرکه برقی تولید خواهد شد و آخرین نسخه سوپرا فعلی با پیشرانه بنزینی پرقدرت که ۵۴۲ اسب بخار قدرت دارد در دسترس قرار خواهد گرفت تا ژاپنی ها وداعی باشکوه با محصول اسپرت خود داشته باشند.
برخی رسانهها مدعی شدهاند نسل آینده تویوتا GR سوپرا به عنوان یک محصول اسپرت و برقی تولید خواهد شد اما قبل از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد ژاپنیها نسخه پرفورمنس و گیراتری را برای خداحافظی باشکوه با این خودرو تولید خواهند کرد. شایعات موردبحث را مجله بست کار ژاپن منتشر کرده است. آنها میگویند آخرین نسخه درونسوز سوپرا میتواند قدرت ۵۴۲ اسب بخار داشته باشد که نسبت به خروجی ۳۸۲ اسب بخار پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد. چنین قدرتی را در بی ام و M3 CS و M4 CSL دیدهایم.
احتمال دارد آخرین نسخه پرفورمنس و بنزینی سوپرا بجای نام GR از GRMN استفاده کند که مخفف عبارت “گازو ریسینگ، تیون شده توسط استاد نوربرگ رینگ” است و تنها برای داغترین محصولات GR بکار میرود. پسوند مورد اشاره ادای احترامی به راننده تست ارشد تویوتا یعنی هیرومو ناروسه است که در زمان تست لکسوس LFA و در پیست نوربرگ رینگ درگذشت. مدل موردبحث در صورت تولید آخرین نسخه روی شاسی A90 خواهد بود، خودرویی که در سال ۲۰۲۵ با بازار خداحافظی میکند.
پس از آن ششمین نسل سوپرا با قوای محرکه برقی تولید خواهد شد. تتسویا تادا مهندس ارشد تویوتا در سال ۲۰۱۹ نیز به چنین موضوعی اشاره کرده بود اما رسانه ژاپنی جزئیات بیشتری از آن را منتشر میکند. بست کار میگوید مدل به اصطلاح A100 از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد و قدرت پیشرانه برقی آن به حدود ۴۴۴ تا ۴۹۳ اسب بخار خواهد رسید. سوپرا برقی همچنین از گیربکس دستی کاذبی که تویوتا برای خودروهای برقی توسعه میدهد استفاده خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی میگوید گیربکس یاد شده احساس گیربکسهای سنتی را شبیهسازی میکند. شاید سورپرایز کننده ترین نکته این باشد که سوپرا برقی به شکل یک خودروی اسپرت و پیشرانه وسط تولید خواهد شد چراکه پلتفرم برقی تویوتا آزادی عمل زیادی را در اختیار مهندسان و طراحان خواهد گذاشت.
اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند طرفداران میتوانند منتظر محصول جذابی باشند. همیشه خداحافظی با خودروهای نمادین سخت است اما آخرین نسخههای یک خودروی مشهور جذابیتهای زیادی دارند و از طرفی صنعت خودرو نیازمند خودروهای اسپرت و برقی با قیمت مناسب است. امیدواریم نقشههای تویوتا در این زمینه رنگ واقعیت به خود بگیرد.
❤BMW❤
۸ اسفند ۱۴۰۱اوفففف
موتورش بیامو اس؟
گل بود به سبزه نیز آراسته شد …
😍
Ehsan
۸ اسفند ۱۴۰۱اماده واس در رفتن چرخ
KF
۸ اسفند ۱۴۰۱تویوتا سوپرا برقی؟!
آخرالزمانه
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۴۰۱نمیدونم چرا اینجوری فکر میکنم که اگه یه زمانی همه ماشینای دنیا برقی بشن دیگه اسم کمپانی و برند واسم هیچ فرقی نخواهد داشت
KF
۸ اسفند ۱۴۰۱حق نواختی
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۴۰۱اتفاق نظر داریم
Amir mahdi @-1387
۸ اسفند ۱۴۰۱ولی خداییش هیچی مثل نسل اولش نمیشه
911
۸ اسفند ۱۴۰۱بیا…..
Mk4کجایی که نسل جایگزینت موتور بی ام و داره و نسل جدیدش قراره برقی بشه….
دنیا خودرو هم دیگه داره بی ارزش میشه…
گودزیلا رفت….
اونتادر رفت….
چلنجر رفت…..
سوپرا رفت……
دیگه اگه اینطوری پیش بره، دنیای خودرو دیگه بی ارزش ترین در جهان میشه…
حتما یکم بعد خبر رفتن ۹۱۱ و موستانگ و کامارو هست…..
برقی شدن افسانه ها =نابودی آنها =نابود شدن ماشین بازها
Shayan
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کجای کاری
ماستانگ که خب mach E ش هست
جنرال موتورز هم گفته تولید کامارو قراره متوقف شه
(بر اساس گفته خود پدال)
TESLA
۸ اسفند ۱۴۰۱این نسل سوپرا در واقع یه تویوتا نیست ، یک ب ام و هست که روش لوگوی تویوتا رو چسبوندن : موتور و گیربکس که کامل مال بیمر هست و در مهندسی شاسی هم باواریایی ها خیلی کمک ژاپنی ها کردن ، امیدوارم نسخه برقی رو دیگه خود تویوتا توسعه بده چون این سوپرا جدید بیشتر حس و حال یک خودرو اروپایی داره ( علتش هم در بالا گفتم ) و اصلا مثل اون 2jz افسانه ای مجذوب کننده نیست
امیررضا
۸ اسفند ۱۴۰۱یا خدا این بحث سوپرا و بیامو هنوز تموم نشده
مگه یه ماشین که موتورش مال بیامو باشه چه ایرادی داره؟ بهترین موتور شش سیلندر خطی واسه چند سال پشتسر هم شده. خود تویوتا بود که موتور کمری رو میزد رو سوپرا. B58 یه موتور با مهندسی نابه. گیربکس مال ZF هست!! این گیربکس رو استون مارتین و شورولت و دوج و آلفارومئو و غیره هم از این ۸ دنده ZF استفاده میکنن و یکی از بهترین گیربکسهای دنیاست. شاسی و هم مال بیامو که یکی از بهترین تنظیمکنندههای شاسیه. سیستم اطلاعات سرگرمی هم مال بیامو بازم از مال خود تویوتا سه هیچ جلوعه. درسته اسکلتبندی و بنیان ماشین Z4 هست ولی مگه ماشین بدیه؟ بعنوان به کوپه اسپرت خیلی هم عالیه.
سوپرا مارک ۴ هم صفر تا صد تویوتا نبود، موتور رو با همکاری یاماها ساخته بودن و شاسی مال دلارا (یا لوتوس) بود.
Peyman.JDM
۸ اسفند ۱۴۰۱سوپرای اصلی باید این قدرتو میداشت نه آخرین نسخه بنزینش
آرمین
۸ اسفند ۱۴۰۱چرا هرچی ماشین محبوبه داره به چوخ میره اون از چلجرو موستانگ اینم از سوپرا از بهتریناشون که همه عاشق موتور بنزینیشون هستن شروع به ساییدن میکنن
وی
۸ اسفند ۱۴۰۱وااااای چقدر حیف
فکر کن سوپرا که نماد ماشین بازیه برقی شه😭😭
Zcar908809
۸ اسفند ۱۴۰۱رفتن سوپرا و چلنجر واقعا خیلی ناراحت کنندس نمیشه اینجوری دنیا مث قبل نی
آرمین
۸ اسفند ۱۴۰۱چرا هرچی ماشین محبوبه داره به چوخ میره اون از چلجرو موستانگ اینم از سوپرا از بهتریناشون که همه عاشق موتور بنزینیشون هستن شروع به ساییدن میکنن
سامان اذری
۹ اسفند ۱۴۰۱کاش اصلا تولید نمیکرد این مدل رو (نسل جدید)
ممد
۹ اسفند ۱۴۰۱سوپرا برقی؟بهتره که نسل بعدیش رو اسمش رو بزارن جاروبرقی.سوپرا یعنی اون صدای کوفتی اگزوز بعد بالا بردن دور موتور
مهدی
۹ اسفند ۱۴۰۱دهه نود میلادی اوج شکوفایی صنعت خودرو ژاپن بود، در اون سالها سامورایی ها ماشین هایی تولید کردن که شبیه هیچ اتومبیل دیگه ای نبود الماس هایی که در خیابان ها و پیست های مسابقه چشم ها رو خیره میکرد، گالانت وی آر فور، مزدا آر ایکس هفت، میتسوبیشی سه هزار جی تی او، نیسان سیصد زد ایکس، هوندا سیویک تایپ آر، هوندا ان اس ایکس، تویوتا سوپرا، نیسان آر سی و دو، نیسان آر سی و چهار، میتسوبیشی اکلیپس، لنسر اوولوشن، و… اغلب این خودروهای دوست داشتنی بدون معرفی جایگزین از خط تولید خارج شدند و خودروهای ژاپنی تبدیل به ماشین هایی یکنواخت و کسل کننده شدند، برقی شدن آخرین میخ بر تابوت اتومبیل های هیجان انگیز ژاپنی هست
JaMsHiD
۱۴ اسفند ۱۴۰۱فورد رپتور ، سوپرا ، چارجر و چلنجر و کامارو و ماستنگ ، گودزیلا و میتسوبیشی که خیلی وقته به چوخ رفته ….
واقعا دیگه دنیای ماشین بازی به اتمام رسید و ماشین های برقی واقعا واقعنی جایگزین شدن ….