تویوتا

نسل بعدی تویوتا سوپرا برقی می‌شود؛ تولید آخرین نسخه بنزینی با 542 اسب بخار قدرت!

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده ششمین نسل تویوتا سوپرا با قوای محرکه برقی تولید خواهد شد و آخرین نسخه سوپرا فعلی با پیشرانه بنزینی پرقدرت که ۵۴۲ اسب بخار قدرت دارد در دسترس قرار خواهد گرفت تا ژاپنی ها وداعی باشکوه با محصول اسپرت خود داشته باشند.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند نسل آینده تویوتا GR سوپرا به عنوان یک محصول اسپرت و برقی تولید خواهد شد اما قبل از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد ژاپنی‌ها نسخه پرفورمنس و گیراتری را برای خداحافظی باشکوه با این خودرو تولید خواهند کرد. شایعات موردبحث را مجله بست کار ژاپن منتشر کرده است. آن‌ها می‌گویند آخرین نسخه درون‌سوز سوپرا می‌تواند قدرت ۵۴۲ اسب بخار داشته باشد که نسبت به خروجی ۳۸۲ اسب بخار پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. چنین قدرتی را در بی ام و M3 CS و M4 CSL دیده‌ایم.

احتمال دارد آخرین نسخه پرفورمنس و بنزینی سوپرا بجای نام GR از GRMN استفاده کند که مخفف عبارت “گازو ریسینگ، تیون شده توسط استاد نوربرگ رینگ” است و تنها برای داغ‌ترین محصولات GR بکار می‌رود. پسوند مورد اشاره ادای احترامی به راننده تست ارشد تویوتا یعنی هیرومو ناروسه است که در زمان تست لکسوس LFA و در پیست نوربرگ رینگ درگذشت. مدل موردبحث در صورت تولید آخرین نسخه روی شاسی A90 خواهد بود، خودرویی که در سال ۲۰۲۵ با بازار خداحافظی می‌کند.

پس از آن ششمین نسل سوپرا با قوای محرکه برقی تولید خواهد شد. تتسویا تادا مهندس ارشد تویوتا در سال ۲۰۱۹ نیز به چنین موضوعی اشاره کرده بود اما رسانه ژاپنی جزئیات بیشتری از آن را منتشر می‌کند. بست کار می‌گوید مدل به اصطلاح A100 از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد و قدرت پیشرانه برقی آن به حدود ۴۴۴ تا ۴۹۳ اسب بخار خواهد رسید. سوپرا برقی همچنین از گیربکس دستی کاذبی که تویوتا برای خودروهای برقی توسعه می‌دهد استفاده خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی می‌گوید گیربکس یاد شده احساس گیربکس‌های سنتی را شبیه‌سازی می‌کند. شاید سورپرایز کننده ترین نکته این باشد که سوپرا برقی به شکل یک خودروی اسپرت و پیشرانه وسط تولید خواهد شد چراکه پلتفرم برقی تویوتا آزادی عمل زیادی را در اختیار مهندسان و طراحان خواهد گذاشت.

اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند طرفداران می‌توانند منتظر محصول جذابی باشند. همیشه خداحافظی با خودروهای نمادین سخت است اما آخرین نسخه‌های یک خودروی مشهور جذابیت‌های زیادی دارند و از طرفی صنعت خودرو نیازمند خودروهای اسپرت و برقی با قیمت مناسب است. امیدواریم نقشه‌های تویوتا در این زمینه رنگ واقعیت به خود بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اوفففف
    موتورش بی‌ام‌و اس؟
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد …
    😍

    موافقم 24
    مخالفم 29
  2. Ehsan

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اماده واس در رفتن چرخ

    موافقم 16
    مخالفم 62
  3. KF

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا برقی؟!
    آخرالزمانه

    موافقم 65
    مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینجوری فکر میکنم که اگه یه زمانی همه ماشینای دنیا برقی بشن دیگه اسم کمپانی و برند واسم هیچ فرقی نخواهد داشت

    موافقم 79
    مخالفم 2
    1. KF

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (524 ديدگاه)

      حق نواختی

      موافقم 25
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        اتفاق نظر داریم

        موافقم 19
        مخالفم 1
  5. Amir mahdi @-1387

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ولی خداییش هیچی مثل نسل اولش نمیشه

    موافقم 32
    مخالفم 3
  6. 911

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (600 ديدگاه)

    بیا…..
    Mk4کجایی که نسل جایگزینت موتور بی ام و داره و نسل جدیدش قراره برقی بشه….
    دنیا خودرو هم دیگه داره بی ارزش میشه…
    گودزیلا رفت….
    اونتادر رفت….
    چلنجر رفت…..
    سوپرا رفت……
    دیگه اگه اینطوری پیش بره، دنیای خودرو دیگه بی ارزش ترین در جهان میشه…
    حتما یکم بعد خبر رفتن ۹۱۱ و موستانگ و کامارو هست…..
    برقی شدن افسانه ها =نابودی آنها =نابود شدن ماشین بازها

    موافقم 62
    مخالفم 3
    1. Shayan

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      کجای کاری
      ماستانگ که خب mach E ش هست
      جنرال موتورز هم گفته تولید کامارو قراره متوقف شه
      (بر اساس گفته خود پدال)

  7. TESLA

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    این نسل سوپرا در واقع یه تویوتا نیست ، یک ب ام و هست که روش لوگوی تویوتا رو چسبوندن : موتور و گیربکس که کامل مال بیمر هست و در مهندسی شاسی هم باواریایی ها خیلی کمک ژاپنی ها کردن ، امیدوارم نسخه برقی رو دیگه خود تویوتا توسعه بده چون این سوپرا جدید بیشتر حس و حال یک خودرو اروپایی داره ( علتش هم در بالا گفتم ) و اصلا مثل اون 2jz افسانه ای مجذوب کننده نیست

    موافقم 28
    مخالفم 10
    1. امیررضا

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      یا خدا این بحث سوپرا و بی‌ام‌و‌ هنوز تموم نشده
      مگه یه ماشین که موتورش مال بی‌ام‌و‌ باشه چه ایرادی داره؟ بهترین موتور شش سیلندر خطی واسه چند سال پشت‌سر هم شده. خود تویوتا بود که موتور کمری رو میزد رو سوپرا. B58 یه موتور با مهندسی نابه. گیربکس مال ZF هست!! این گیربکس رو استون مارتین و شورولت و دوج و آلفارومئو و غیره هم از این ۸ دنده ZF استفاده میکنن و یکی از بهترین گیربکس‌های دنیاست. شاسی و هم مال بی‌ام‌و‌ که یکی از بهترین تنظیم‌کننده‌های شاسیه. سیستم اطلاعات سرگرمی هم مال بی‌ام‌و‌ بازم از مال خود تویوتا سه هیچ جلوعه. درسته اسکلت‌بندی و بنیان ماشین Z4 هست ولی مگه ماشین بدیه؟ بعنوان به کوپه اسپرت خیلی هم عالیه.
      سوپرا مارک ۴ هم صفر تا صد تویوتا نبود، موتور رو با همکاری یاماها ساخته بودن و شاسی مال دلارا (یا لوتوس) بود.

      موافقم 14
      مخالفم 6
  8. Peyman.JDM

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    سوپرای اصلی باید این قدرتو می‌داشت نه آخرین نسخه بنزینش

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. آرمین

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چرا هرچی ماشین محبوبه داره به چوخ میره اون از چلجرو موستانگ اینم از سوپرا از بهتریناشون که همه عاشق موتور بنزینیشون هستن شروع به ساییدن میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 1
  9. وی

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (376 ديدگاه)

    وااااای چقدر حیف
    فکر کن سوپرا که نماد ماشین بازیه برقی شه😭😭

    موافقم 19
  10. Zcar908809

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    رفتن سوپرا و چلنجر واقعا خیلی ناراحت کنندس نمیشه اینجوری دنیا مث قبل نی

    موافقم 11
  11. آرمین

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرا هرچی ماشین محبوبه داره به چوخ میره اون از چلجرو موستانگ اینم از سوپرا از بهتریناشون که همه عاشق موتور بنزینیشون هستن شروع به ساییدن میکنن

  12. سامان اذری

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    کاش اصلا تولید نمی‌کرد این مدل رو (نسل جدید)

    موافقم 6
    مخالفم 4
  13. ممد

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سوپرا برقی؟بهتره که نسل بعدیش رو اسمش رو بزارن جاروبرقی.سوپرا یعنی اون صدای کوفتی اگزوز بعد بالا بردن دور موتور

  14. مهدی

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دهه نود میلادی اوج شکوفایی صنعت خودرو ژاپن بود، در اون سالها سامورایی ها ماشین هایی تولید کردن که شبیه هیچ اتومبیل دیگه ای نبود الماس هایی که در خیابان ها و پیست های مسابقه چشم ها رو خیره می‌کرد، گالانت وی آر فور، مزدا آر ایکس هفت، میتسوبیشی سه هزار جی تی او، نیسان سیصد زد ایکس، هوندا سیویک تایپ آر، هوندا ان اس ایکس، تویوتا سوپرا، نیسان آر سی و دو، نیسان آر سی و چهار، میتسوبیشی اکلیپس، لنسر اوولوشن، و… اغلب این خودروهای دوست داشتنی بدون معرفی جایگزین از خط تولید خارج شدند و خودروهای ژاپنی تبدیل به ماشین هایی یکنواخت و کسل کننده شدند، برقی شدن آخرین میخ بر تابوت اتومبیل های هیجان انگیز ژاپنی هست

  15. JaMsHiD

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2827 ديدگاه)

    فورد رپتور ، سوپرا ، چارجر و چلنجر و کامارو و ماستنگ ، گودزیلا و میتسوبیشی که خیلی وقته به چوخ رفته ….
    واقعا دیگه دنیای ماشین بازی به اتمام رسید و ماشین های برقی واقعا واقعنی جایگزین شدن ….

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا