تویوتا از خودروی بسیار کوچک و برقی سی پلاس پاد رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس وسایل نقلیه kei قرار میگیرد با قیمت حدود ۱۱ هزار دلار عرضه خواهد شد.
خودروسازان برای پاسخگویی به نیازهای ویژه بازارهای داخلی خود گاها اقدام به تولید محصولاتی میکنند که نسبت به خودروهای شناخته شده آنها تفاوتهای زیادی دارد. برای مثال فولکسواگن گلف کانتری و نیسان S کارگو جزو خودروهایی هستند که در بازارهای داخلی آلمان و ژاپن عرضه میشوند. جدیدترین این محصولات را میتوان تویوتا سی پلاس پاد دانست که نسبت به محصولات جهانی تویوتا تفاوتهای فاحشی دارد. در واقع سی پلاس پاد را میتوان جزو عجیبترین چهار چرخهای تویوتا در سالهای اخیر دانست.
تویوتا bZ4X تنها محصول برقی این برند نیست و در ژاپن شاهد ارائه وسایل نقلیه گوناگون از جمله اسکوترهای برقی سهچرخ و خودروهای برقی کوچک جهت کمک به حملونقل پاکتر هستیم. سی پلاس پاد در کلاس Kei قرار میگیرد و طول و عرضی برابر با ۲۴۸۹ و ۱۲۷۰ میلیمتر دارد. در حقیقت ابعاد بیرونی این خودروی جدید کوچکتر از اسمارت سیتی کوپه ۲۵ سال قبل خواهد بود. البته ارتفاع ۱۵۴۹ میلیمتری محصول جدید تویوتا باعث میشود فضای کابین آن بیشتر از چیزی باشد که انتظار داریم. در نگاه اول تویوتا سی پلاس پاد طراحی بامزهای خواهد داشت. چراغهای جلوی افقی و طویل باعث شدهاند خودرو چهرهای مشابه کانسپت های قدیمیتر داشته باشد درحالیکه چراغهای عقب شفاف حس نوستالژی دارند. از دستگیرههای درب گرفته تا قوس چرخها و طرح دو رنگ بدنه، همه و همه بر جذابیتهای این محصول کوچک میافزایند. در حقیقت اگر بگوییم سی پلاس پاد یک کانسپت متعلق به ۲۵ سال پیش است بسیاری از افراد آن را باور خواهند کرد.
با ورود به کابین فضای خوبی را نسبت به کلاس خودرو مشاهده خواهید کرد. داشبورد کامل، پانل درب کاربردی، صندلیهای مشابه خودروهای عادی، کیسههای هوا و… جزو مواردی هستند که در تویوتا سی پلاس پاد وجود دارند. اگرچه هیچیک از ویژگیهای کابین خودرو ما را تحت تأثیر قرار نمیدهند اما نسبت به ابعاد بیرونی آن بسیار خوب طراحی شدهاند و حس یک خودروی کامل را تداعی میکنند. در تریم G خودرو شما میتوانید شاهد مواردی همچون ورودیهای هوای روی داشبورد و صندلیهای گرم شونده باشید.
جدیدترین محصول برقی تویوتا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری دارد. اگرچه مشخصات سی پلاس پاد حرف چندانی برای گفتن ندارد اما باید دانست در دل خودرو باتری کوچک ۹ کیلووات ساعتی قرار دارد و پیشرانه برقی آن نیز فقط ۱۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. شما همچنین میتوانید با استفاده از منابع بکار رفته جهت تولید باتری تویوتا راو ۴ پرایم پلاگین هیبریدی دو مجموعه باتری برای سی پلاس پاد بسازید. نکته دیگر اینکه خودروی کوچک تویوتا از تکنولوژی انتقال برق به سایر لوازم و تجهیزات سود میبرد و میتوان از آن به عنوان یک ژنراتور ۱۵۰۰ واتی در زمان قطع برق استفاده کرد. شاخصترین ویژگی تویوتا سی پلاس پاد که با ماهیت آن هماهنگ است قیمتش خواهد بود. برای خرید این کوچولوی بامزه میبایست حدود ۱۱۵۰۰ دلار هزینه کرد که ارزانتر از برخی وسایل نقلیه زمینهای بازی گلف خواهد بود. نظر شما درباره چنین محصولی چیست؟
F22RAPTOR
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ببینید قسمت جا به جا شونده شیشه ها چقده🤣
Kato
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ای جانم …. این بیاد ایران باهاش میرن جاده چالوس… 😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲اصلا بعید نیست اروپاییها عاشقش بشن
مجتبی .
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بله یک خودرو کوچک شهری باقیمت مناسب وبدون آلایندگی بعنوان ماشین دم دستی توشهرای شلوغ خیلی خوبه. خودژاپنیها که کاملا ازاین ماشینا استقبال میکنن
سالار جان فصل
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ایکاش امثال شما سمتی در این کشور داشتند و سرمایه گذاری عظیمی روی این سبک خودروها صورت میگرفت تا شاهد هوایی پاک و ترافیک کمتر و شهری زیباتر بودیم
سیدمیثم احمدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سرعتش خیلی کمه . مثل موتورهای پا کَشتی میمونه .
amirali
۳۰ مرداد ۱۴۰۲این سبک از خودروها در اینده بسیار پرطرف دار خواهند بود .
blackwing
۳۰ مرداد ۱۴۰۲الان تو جلسه غیرعلنی مجلس آغایون دارن فکر میکنن این مدل مناسب مردم ایران هست یا نه که وارداتش رو آزاد کنن
Navidd
۳۱ مرداد ۱۴۰۲داداش این؟ فک کنم بگن این خیلی قویه
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲قیمتش خیلی بالاست ۱۱۵۰۰دلاربادلار۵۰هزارمیشود۵۵۰میلیون تومان نه بدردنمیخوردنیاریدمنکه نمیخرم
Bagher
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ببینین پول ما ارزش نداره
سر همین همه چی گرونه
TOPGEAR-mohsen
۲۰ شهریور ۱۴۰۲داش پول ما ارزشش مثل پهنه ولی باید ببینی سایپا چه هنری کرده داره کوییکو قیمت ۲۰۰ میلیون میفروشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۲هنر مافیا
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲۱۳ اسب مثل ژیان
آراد
۳۰ مرداد ۱۴۰۲خدایی ۱۱ هزار دلار برا این زیاد نیست؟؟
مجتبی .
۳۰ مرداد ۱۴۰۲براکسی که تومان درمیاره چرا ولی چون برقیه نسبت به درونسوز کمی گرونتر درمیاد لذا توجیه داره.
Hamilton1970
۳۰ مرداد ۱۴۰۲برای ما بله ولی کلا نه
محمد
۳۰ مرداد ۱۴۰۲این ماشین ها اگه ایران بازار آزاد بود وارد هم میشد استقبالی ازش نمیشد ، نه اکثر ما ایرانی ها توش جا میشیم نه سلیقه مردم ماست
مجتبی .
۳۰ مرداد ۱۴۰۲اکثر ماایرانیها یک ماشین میخریم هم مسافرت هم شهری وهم آفرود ازش استفاده میکنیم.البته شرایط اقتصادی خیلی مهمه اما دیدم پولدارایی که دقیقا اینطوری بودن.
پیام
۳۰ مرداد ۱۴۰۲مگه کسی دیوانه باشه به جای کیا پیکانتو اینو بخره!!!
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲واقعا کی مجبورت کرده وقتی از سگمنت ها اطلاعی نداری نظر بدی؟ یبار g70 تحقیر شده رو با RC مقایسه می کنی که هیچ ربطی به هم ندارن، اینجا میای kei car رو با پیکانتو مقایسه می کنی. پیکانتو رو باید با یاریس مقایسه کنی که خب البته اگزوز یاریس هم نمیشه
پیام
۳۰ مرداد ۱۴۰۲اندازه ذرهبینی تویوتا اصلا سگمنتشناسی نیاز نداره!!! این حرفای پوچ و احساسی ارزشی نداره چون اکه اکزوزشم نمیشد، اروماییهایی که کلی تجربه سواری ناشینای مختلف رو داشتن، اون قدر کیا و هیوندای نمیخریدن! حسین تو فقط عکساش رو نیبینی ولی اونا همه جورش رو امتحان کردن. من فامیلم آلمان هست و میگفت عین چی اسپورتیج ریخته! مثل اینکه هیوندای رو با سایپا اشتباه گرفتی!!! از طرز صحبت کردنت معلومه که اطلاعاتت در مورد دوچرخه بیشتر از ماشین هست!
فرامرز
۳۰ مرداد ۱۴۰۲پیام جان دوست عزیز برادر من از سال ۷۷ آلمانه و ساکن شهر هامبورگه
خودمم بین سالهای ۹۴ تا ۹۷ آلمان شهر برمن زندگی میکردم و چیزی که شما میگی اصلا همچین چیزی وجود نداره دوست من
اروپایی ها به ندرت ماشین آسیایی سوار میشن که واسه خودمم جای تعجب داشت
حتی پریوس که پرفروشترین ماشین اروپاست بازم خیلی کمه توی اروپا
کیا و هیوندای که خیلی خیلی کمه و دلیلش هم افت قیمت خیلی زیاد و کیفیت کمه دوست عزیز
پیام
۳۱ مرداد ۱۴۰۲فرامرز و حسین این لینک فروش هیوندای تو آلمان از سایت پدال و قسمت کوتاهی از خبر هست که فروش تویوتا بعد از هیوندایهست. با دقت ترتیب برندها رو ببینیداااااا. اینو برای جفتتون گذاشتم. آقا فرامرز شاید اون هیوندای و کیایی رو که دیدید نشناختید! تا زمانی که من پدال رو دنبال میکنم، نمیذارم اینجا داستان بافته بشه.
https://www.pedal.ir/magazine/%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/
طبق دادههای منتشر شده توسط KBA، پرفروشترین برندهای خودرویی بازار آلمان در شش ماهه اول سال به ترتیب عبارتاند از:
فولکس واگن
آئودی
مرسدس
BMW
اوپل
فورد
اشکودا
رنو
هیوندای
سئات
فیات
نیسان
مزدا
تویوتا
حسین
۳۱ مرداد ۱۴۰۲بازم که خراب کردی با این لینک دادنت. بیا این جوابت
https://www.pedal.ir/vision/best-selling-cars-in-europe-2022/
Roham
۳۱ مرداد ۱۴۰۲این آمار که مثال نقض حرف خودتونه پیام خان
مجموع فروش کیا-هیوندای از آمار فروش فقط اشکودا تو بازار آلمان کمتر بوده! (کاری با رده اول پرفروش ندارم)
lelewed933
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تهرانو باید پر کرد از این ماشینا بصورت اشتراکی با هزینه در حد تاکسی
اگه اینطور بشه من خودم اصلا تو شهر ماشین شخصی بیرون نمیارم
پیام
۳۱ مرداد ۱۴۰۲آقا فرامرز آلمان دو تا ایالت نداره! شما طوری داری در موردش صحبت میکنی که انگار کرمانشاه یا یزد هست! فامیل ما که دروغ نمیگه! اصلا فامیل ما اهل ماشین نیست. چند سال پیش اونده بود ایران، میگفت این ماشینا چیه، بهش گفتم اسپورتیج، گفت ازینا زیاد هست. بعد به نظرم شما بهتره سری به جی دی پاور بزنی که در مورد کیفیت هیوندای و کیا اطلاعات غلط ندی! شما بر چه اساسی میگی کیفیتش پایینه؟!!! امسال خود شما دیدی که سود کره تو خودروسازی از ژاپن هم بیشتر بوده و چین کمترین سود رو داشته. دیگه برید پدال رو بررسی کنید. همینجوری نظر ندید. اصلا تصور پایین بودن کیفیت جنسیس واقعا خنده داره!!!!!!!
Roham
۳۱ مرداد ۱۴۰۲آقا پیام این آمارها رو از کجا میاری؟!
حالا آوردی
دمت گرم ولی لااقل خودت هم بخونشون
lelewed933
۳۰ مرداد ۱۴۰۲فکر کنید اگه 20 هزارتا از این ماشینا وارد بشه، میشه 220 میلیون دلار و تو شهرهای شلوغ بصورت اشتراکی به مردم عرضه بشه و هرکدوم روزانه حدود 500 هزار تومن صافی درآمد داشته باشه که میشه روزی 10 میلیارد تومن که با دلار 50 تومنی میشه روزی 200 هزار دلار
در مدت یک ماه میشه 6 میلیون دلار و در مدت 3 سال کل هزینه ای که برای خریدشون شده برمیگرده. مبلغ حاصل از صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش ترافیک هم به استهلاک این ماشینا اختصاص داده بشه.
اون هزینه سرسام آوری هم که سالانه بابت آلودگی هوا و آلودگی صوتی و از بین رفتن محیط زیست و اتلاف وقت مردم در ترافیک و تاثیر روانی منفی اون روی مردم میشه هم صرفه جویی میشه
بازی دو سر برده ولی افسوس
Anti Tesla
۳۰ مرداد ۱۴۰۲دابش دوچرخه بهتره!
و….
دانیال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲👍👏
شاپور
۳۰ مرداد ۱۴۰۲یک راه حل خوب برای ابرشهرهای آلوده با معضل جای پارک، من عاشقشم
فرهاد
۳۰ مرداد ۱۴۰۲شبیه اسمارت فور ۲ساختنش
griffon
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تویوتا چش زده جدیدا زده تو کار سم دادا یه چارتا سوپرا و لندکروز بساز حال کنیم
Anti Tesla
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تویوتا با خودش چی فکر کرده!
جک s3برقی قیمتش نصف این هست.
با پول این میشه ۳ تا رنو کوئید خرید!
این تویوتا پول اسمشو زهر مار می کنه.
امید
۳۰ مرداد ۱۴۰۲خیلی ماشین خوب و ضروری هست. اگه مملکت مملکت بود به عنوان ماشین دوم یا سوم فوقالعاده هست. دنیا دنیای ماشین برقی خواهد بود در آینده
18:45
۵ شهریور ۱۴۰۲باه باه عجب گوگولی هستش😘😂