تویوتا

تویوتا سی پلاس پاد با ابعاد بسیار کوچک و قیمت 11 هزار دلار معرفی شد

تویوتا از خودروی بسیار کوچک و برقی سی پلاس پاد رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس وسایل نقلیه kei قرار می‌گیرد با قیمت حدود ۱۱ هزار دلار عرضه خواهد شد.

خودروسازان برای پاسخگویی به نیازهای ویژه بازارهای داخلی خود گاها اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که نسبت به خودروهای شناخته شده آن‌ها تفاوت‌های زیادی دارد. برای مثال فولکس‌واگن گلف کانتری و نیسان S کارگو جزو خودروهایی هستند که در بازارهای داخلی آلمان و ژاپن عرضه می‌شوند. جدیدترین این محصولات را می‌توان تویوتا سی پلاس پاد دانست که نسبت به محصولات جهانی تویوتا تفاوت‌های فاحشی دارد. در واقع سی پلاس پاد را می‌توان جزو عجیب‌ترین چهار چرخ‌های تویوتا در سال‌های اخیر دانست.

تویوتا bZ4X تنها محصول برقی این برند نیست و در ژاپن شاهد ارائه وسایل نقلیه گوناگون از جمله اسکوترهای برقی سه‌چرخ و خودروهای برقی کوچک جهت کمک به حمل‌ونقل پاک‌تر هستیم. سی پلاس پاد در کلاس Kei قرار می‌گیرد و طول و عرضی برابر با ۲۴۸۹ و ۱۲۷۰ میلی‌متر دارد. در حقیقت ابعاد بیرونی این خودروی جدید کوچک‌تر از اسمارت سیتی کوپه ۲۵ سال قبل خواهد بود. البته ارتفاع ۱۵۴۹ میلی‌متری محصول جدید تویوتا باعث می‌شود فضای کابین آن بیشتر از چیزی باشد که انتظار داریم. در نگاه اول تویوتا سی پلاس پاد طراحی بامزه‌ای خواهد داشت. چراغ‌های جلوی افقی و طویل باعث شده‌اند خودرو چهره‌ای مشابه کانسپت های قدیمی‌تر داشته باشد درحالی‌که چراغ‌های عقب شفاف حس نوستالژی دارند. از دستگیره‌های درب گرفته تا قوس چرخ‌ها و طرح دو رنگ بدنه، همه و همه بر جذابیت‌های این محصول کوچک می‌افزایند. در حقیقت اگر بگوییم سی پلاس پاد یک کانسپت متعلق به ۲۵ سال پیش است بسیاری از افراد آن را باور خواهند کرد.

با ورود به کابین فضای خوبی را نسبت به کلاس خودرو مشاهده خواهید کرد. داشبورد کامل، پانل درب کاربردی، صندلی‌های مشابه خودروهای عادی، کیسه‌های هوا و… جزو مواردی هستند که در تویوتا سی پلاس پاد وجود دارند. اگرچه هیچ‌یک از ویژگی‌های کابین خودرو ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند اما نسبت به ابعاد بیرونی آن بسیار خوب طراحی شده‌اند و حس یک خودروی کامل را تداعی می‌کنند. در تریم G خودرو شما می‌توانید شاهد مواردی همچون ورودی‌های هوای روی داشبورد و صندلی‌های گرم شونده باشید.

جدیدترین محصول برقی تویوتا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری دارد. اگرچه مشخصات سی پلاس پاد حرف چندانی برای گفتن ندارد اما باید دانست در دل خودرو باتری کوچک ۹ کیلووات ساعتی قرار دارد و پیشرانه برقی آن نیز فقط ۱۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از منابع بکار رفته جهت تولید باتری تویوتا راو ۴ پرایم پلاگین هیبریدی دو مجموعه باتری برای سی پلاس پاد بسازید. نکته دیگر اینکه خودروی کوچک تویوتا از تکنولوژی انتقال برق به سایر لوازم و تجهیزات سود می‌برد و می‌توان از آن به عنوان یک ژنراتور ۱۵۰۰ واتی در زمان قطع برق استفاده کرد. شاخص‌ترین ویژگی تویوتا سی پلاس پاد که با ماهیت آن هماهنگ است قیمتش خواهد بود. برای خرید این کوچولوی بامزه می‌بایست حدود ۱۱۵۰۰ دلار هزینه کرد که ارزان‌تر از برخی وسایل نقلیه زمین‌های بازی گلف خواهد بود. نظر شما درباره چنین محصولی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    ببینید قسمت جا به جا شونده شیشه ها چقده🤣

    موافقم 35
    مخالفم 3
  2. Kato

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (469 ديدگاه)

    ای جانم …. این بیاد ایران باهاش میرن جاده چالوس… 😁

    موافقم 42
    مخالفم 4
  3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2860 ديدگاه)

    اصلا بعید نیست اروپایی‌ها عاشقش بشن

    موافقم 48
    مخالفم 9
    1. مجتبی .

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      بله یک خودرو کوچک شهری باقیمت مناسب وبدون آلایندگی بعنوان ماشین دم دستی توشهرای شلوغ خیلی خوبه. خودژاپنیها که کاملا ازاین ماشینا استقبال میکنن

      موافقم 55
      مخالفم 4
    2. سالار جان فصل

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      ایکاش امثال شما سمتی در این کشور داشتند و سرمایه گذاری عظیمی روی این سبک خودروها صورت میگرفت تا شاهد هوایی پاک و ترافیک کمتر و شهری زیباتر بودیم

      موافقم 40
      مخالفم 7
  4. سیدمیثم احمدی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سرعتش خیلی کمه . مثل موتورهای پا کَشتی میمونه .

    موافقم 22
    مخالفم 3
  5. amirali

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (188 ديدگاه)

    این سبک از خودروها در اینده بسیار پرطرف دار خواهند بود .

    موافقم 30
    مخالفم 6
  6. blackwing

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    الان تو جلسه غیرعلنی مجلس آغایون دارن فکر میکنن این مدل مناسب مردم ایران هست یا نه که وارداتش رو آزاد کنن

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. Navidd

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      داداش این؟ فک کنم بگن این خیلی قویه

  7. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست ۱۱۵۰۰دلاربادلار۵۰هزارمیشود۵۵۰میلیون تومان نه بدردنمیخوردنیاریدمنکه نمیخرم

    موافقم 30
    مخالفم 10
    1. Bagher

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (122 ديدگاه)

      ببینین پول ما ارزش نداره
      سر همین همه چی گرونه

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. TOPGEAR-mohsen

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      داش پول ما ارزشش مثل پهنه ولی باید ببینی سایپا چه هنری کرده داره کوییکو قیمت ۲۰۰ میلیون میفروشه

  8. حسین

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    ۱۳ اسب مثل ژیان

    موافقم 19
  9. آراد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی ۱۱ هزار دلار برا این زیاد نیست؟؟

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. مجتبی .

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      براکسی که تومان درمیاره چرا ولی چون برقیه نسبت به درونسوز کمی گرونتر درمیاد لذا توجیه داره.

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. Hamilton1970

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      برای ما بله ولی کلا نه

      موافقم 4
      مخالفم 2
  10. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    این ماشین ها اگه ایران بازار آزاد بود وارد هم میشد استقبالی ازش نمیشد ، نه اکثر ما ایرانی ها توش جا میشیم نه سلیقه مردم ماست

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. مجتبی .

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      اکثر ماایرانیها یک ماشین میخریم هم مسافرت هم شهری وهم آفرود ازش استفاده میکنیم.البته شرایط اقتصادی خیلی مهمه اما دیدم پولدارایی که دقیقا اینطوری بودن.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  11. پیام

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    مگه کسی دیوانه باشه به جای کیا پیکانتو اینو بخره!!!

    موافقم 10
    مخالفم 31
    1. حسین

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      واقعا کی مجبورت کرده وقتی از سگمنت ها اطلاعی نداری نظر بدی؟ یبار g70 تحقیر شده رو با RC مقایسه می کنی که هیچ ربطی به هم ندارن، اینجا میای kei car رو با پیکانتو مقایسه می کنی. پیکانتو رو باید با یاریس مقایسه کنی که خب البته اگزوز یاریس هم نمیشه

      موافقم 24
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        اندازه ذره‌بینی تویوتا اصلا سگمنت‌شناسی نیاز نداره!!! این حرفای پوچ و احساسی ارزشی نداره چون اکه اکزوزشم نمی‌شد، ارومایی‌هایی که کلی تجربه سواری ناشینای مختلف رو داشتن، اون قدر کیا و هیوندای نمی‌خریدن! حسین تو فقط عکساش رو نیبینی ولی اونا همه جورش رو امتحان کردن. من فامیلم آلمان هست و می‌گفت عین چی اسپورتیج ریخته! مثل اینکه هیوندای رو با سایپا اشتباه گرفتی!!! از طرز صحبت کردنت معلومه که اطلاعاتت در مورد دوچرخه بیشتر از ماشین هست!

        موافقم 2
        مخالفم 19
        1. فرامرز

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (257 ديدگاه)

          پیام جان دوست عزیز برادر من از سال ۷۷ آلمانه و ساکن شهر هامبورگه
          خودمم بین سالهای ۹۴ تا ۹۷ آلمان شهر برمن زندگی میکردم و چیزی که شما میگی اصلا همچین چیزی وجود نداره دوست من
          اروپایی ها به ندرت ماشین آسیایی سوار میشن که واسه خودمم جای تعجب داشت
          حتی پریوس که پرفروش‌ترین ماشین اروپاست بازم خیلی کمه توی اروپا
          کیا و هیوندای که خیلی خیلی کمه و دلیلش هم افت قیمت خیلی زیاد و کیفیت کمه دوست عزیز

          موافقم 15
          مخالفم 3
      2. پیام

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        فرامرز و حسین این لینک فروش هیوندای تو آلمان از سایت پدال و قسمت کوتاهی از خبر هست که فروش تویوتا بعد از هیوندایهست. با دقت ترتیب برندها رو ببینیداااااا. اینو برای جفتتون گذاشتم. آقا فرامرز شاید اون هیوندای و کیایی رو که دیدید نشناختید! تا زمانی که من پدال رو دنبال می‌کنم، نمیذارم اینجا داستان بافته بشه.

        https://www.pedal.ir/magazine/%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

        طبق داده‌های منتشر شده توسط KBA، پرفروش‌ترین برندهای خودرویی بازار آلمان در شش ماهه اول سال به ترتیب عبارت‌اند از:
        فولکس واگن
        آئودی
        مرسدس
        BMW
        اوپل
        فورد
        اشکودا
        رنو
        هیوندای
        سئات
        فیات
        نیسان
        مزدا
        تویوتا

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. حسین

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          بازم که خراب کردی با این لینک دادنت. بیا این جوابت
          https://www.pedal.ir/vision/best-selling-cars-in-europe-2022/

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Roham

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (757 ديدگاه)

          این آمار که مثال نقض حرف خودتونه پیام خان
          مجموع فروش کیا-هیوندای از آمار فروش فقط اشکودا تو بازار آلمان کمتر بوده! (کاری با رده اول پرفروش ندارم)

  12. lelewed933

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    تهرانو باید پر کرد از این ماشینا بصورت اشتراکی با هزینه در حد تاکسی
    اگه اینطور بشه من خودم اصلا تو شهر ماشین شخصی بیرون نمیارم

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. پیام

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      آقا فرامرز آلمان دو تا ایالت نداره! شما طوری داری در موردش صحبت می‌کنی که انگار کرمانشاه یا یزد هست! فامیل ما که دروغ نمی‌گه! اصلا فامیل ما اهل ماشین نیست. چند سال پیش اونده بود ایران، می‌گفت این ماشینا چیه، بهش گفتم اسپورتیج، گفت ازینا زیاد هست. بعد به نظرم شما بهتره سری به جی دی پاور بزنی که در مورد کیفیت هیوندای و کیا اطلاعات غلط ندی! شما بر چه اساسی می‌گی کیفیتش پایینه؟!!! امسال خود شما دیدی که سود کره تو خودروسازی از ژاپن هم بیشتر بوده و چین کمترین سود رو داشته. دیگه برید پدال رو بررسی کنید. همینجوری نظر ندید. اصلا تصور پایین بودن کیفیت جنسیس واقعا خنده داره!!!!!!!

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Roham

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (757 ديدگاه)

        آقا پیام این آمارها رو از کجا میاری؟!
        حالا آوردی
        دمت گرم ولی لااقل خودت هم بخونشون

  13. lelewed933

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    فکر کنید اگه 20 هزارتا از این ماشینا وارد بشه، میشه 220 میلیون دلار و تو شهرهای شلوغ بصورت اشتراکی به مردم عرضه بشه و هرکدوم روزانه حدود 500 هزار تومن صافی درآمد داشته باشه که میشه روزی 10 میلیارد تومن که با دلار 50 تومنی میشه روزی 200 هزار دلار
    در مدت یک ماه میشه 6 میلیون دلار و در مدت 3 سال کل هزینه ای که برای خریدشون شده برمیگرده. مبلغ حاصل از صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش ترافیک هم به استهلاک این ماشینا اختصاص داده بشه.
    اون هزینه سرسام آوری هم که سالانه بابت آلودگی هوا و آلودگی صوتی و از بین رفتن محیط زیست و اتلاف وقت مردم در ترافیک و تاثیر روانی منفی اون روی مردم میشه هم صرفه جویی میشه
    بازی دو سر برده ولی افسوس

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. Anti Tesla

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      دابش دوچرخه بهتره!
      و….

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. دانیال

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (606 ديدگاه)

      👍👏

  14. شاپور

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    یک راه حل خوب برای ابرشهرهای آلوده با معضل جای پارک، من عاشقشم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. فرهاد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    شبیه اسمارت فور ۲ساختنش

    موافقم 1
    مخالفم 4
  16. griffon

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    تویوتا چش زده جدیدا زده تو کار سم دادا یه چارتا سوپرا و لندکروز بساز حال کنیم

    موافقم 3
    مخالفم 6
  17. Anti Tesla

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    تویوتا با خودش چی فکر کرده!
    جک s3برقی قیمتش نصف این هست.
    با پول این میشه ۳ تا رنو کوئید خرید!
    این تویوتا پول اسمشو زهر مار می کنه.

    موافقم 5
    مخالفم 9
  18. امید

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوب و ضروری هست. اگه مملکت مملکت بود به عنوان ماشین دوم یا سوم فوق‌العاده هست. دنیا دنیای ماشین برقی خواهد بود در آینده

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. 18:45

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (657 ديدگاه)

    باه باه عجب گوگولی هستش😘😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا