نسل جدید فورد رنجر هنوز به آمریکا نرسیده اما هماکنون در اروپا به فروش میرسد و به خریداران تحویل داده شده است؛ بنابراین، حالا رسانههای خودرویی اروپایی میتوانند این پیکاپ جدید را آزمایش کنند که این یعنی باید منتظر انتشار ویدئوهای بیشتری از پیکاپ میان سایز فورد باشیم؛ اما یکی از اولین وبسایتهایی که سراغ نسل جدید رنجر رفته، کارواو است. مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود، این پیکاپ جدید آمریکایی را در یک رقابت آفرود در برابر تویوتا هایلوکس قرار داده است.
این ویدئو چیزی بیشتر از یک مسابقهٔ ساده در بالا رفتن از تپهای گلآلود است و مجموعاً شش چالش مختلف را پیش روی خودروها قرار میدهد. سپس با یک سیستم امتیازدهی ساده، مشخص میشود که از بین رنجر و هایلوکس کدامیک در آفرود بهتر است؛ اما مثل همیشه، پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم. رنجر از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توئین توربودیزل استفاده میکند که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرکی با حالات مختلف تحویل میدهد.
هایلوکس هم با ۲۰۴ اسب بخار، از لحاظ قدرت مشابه رقیب آمریکایی است اما پیشرانهٔ توربودیزل حجیمتر ۲.۸ لیتری و گشتاور کمتر ۴۲۰ نیوتن متری دارد. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک نیروی این موتور را به هر چهارچرخ میفرستد و مثل رنجر، پیکاپ تویوتا هم از سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالات مختلف و قفل دیفرانسیل عقب بهره میبرد. برای اینکه این رقابت علمیتر و منصفانهتر باشد، یک متخصص آفرود هم تیم کارواو را همراهی میکند. پس بدون معطلی ویدئوی زیر را تماشا کنید تا بفهمید کدام پیکاپ در گلولای سریعتر است و بهطورکلی کدامیک در آفرود بهتر خواهد بود.
مشخصات فنی
فورد رنجر | تویوتا هایلوکس | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توئین توربودیزل | ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | ۲۰۵ اسب بخار | ۲۰۴ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۳۶ کیلوگرم | ۲۱۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۹,۳۵۰ پوند | ۴۴,۴۸۵ پوند |
ممد ژانگولر
۱۵ آذر ۱۴۰۱دمش گرم فورد با قیمت کمتر تویوتارو قورت داد 👏
علی
۱۵ آذر ۱۴۰۱هردو عالین ولی تویوتا کم استهلاک تر و طول عمرش بیشتره . بی دلیل گرونتر نیست
R@min
۱۵ آذر ۱۴۰۱بخاطر آپشن و تریمه چه ربطی به طول عمر داره ؟؟؟
قاطر فروش
۱۵ آذر ۱۴۰۱داداش اونم فورده
احمدرضا
۱۵ آذر ۱۴۰۱حداقل تویوتا همه مراحل کامل کرد
ممد ژانگولر
۱۵ آذر ۱۴۰۱تبریک به هوادارهای شیرهای مراکشی
شیرهای مراکش اسپانیارو به حق اوت کردن
دار مکافات به گردن اسپانیا افتاد
تیمی که از قصد به ژاپن باخت و باعث اوت شدن آلمان شد نتیجش میشه این
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آذر ۱۴۰۱بَهبَه
سلطان هایلوکس به همراه ژنرال رنجر ، زمین را گاز میگیرند و ناشناختهها را در مینوردند 👑 !
از رنجر که تجربهای نداریم جز دیدنش در دستان پلیس طالبان دمپاییپوش در افغانستان ولی هایلوکس سلطانی بود که دیر در بین مردم ایران شناخته شد و حالا هم که برایش سر و دست میشکانند دیگر دیر شده و قیمتش چنان پرواز کرده ناپدید شده که همان ندیدنش بهتر از دیدنش هست !
DoctoR
۱۵ آذر ۱۴۰۱اگر هایلوکس های توی ایران با 164 اسب زمین رو گاز میگیرن F150 باید کره زمین رو چروک کنه
شاید فن خودروسازی دیگه ای هستی داری از دستی این کارارو میکنی ژاپنی فن هارو متعصب جلوه بدی
phonix
۱۵ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز اف 150 همون قدر که اسبخار بیشتری داره ابعاد و وزنش هم بیشتره برای بازار امریکا هم هست و سایش هم به اروپا نمیرسه
واقعا ابعادبزرگی داره به راحتی خیابونای پهن اهواز رو میگیره حالا شما حساب کن ببین تو اروپا چه خبره
اصلا علت وجود رنجر هم همینه که جای خالی سری اف رو پر کنه همرو با هم مقایسه نکنید .
کاری به بهتر بودن یا نبودن ندارم چون سری اف حرف اولو بین پیکاپ های فول سایز میزنه ولی باید اون رو با تویوتا توندرا مقایسه کنید نه هایلوکس
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آذر ۱۴۰۱شاید DoctoR جان باید برم دکتر تا خوب بِشَم !
دکتر جون ، چی رو به چی ربط میدی هایلوکس تو قویترین مدلش هم رقیبِ F150 نمیشه چون اصلاً ربطی به هم ندارند !
همین کارارو میکنید خودروسازیهامون گنجیشک رو رنگ میکنن به اسم قناری میندازند بِهِتون @
R@min
۱۵ آذر ۱۴۰۱رنجر، هایلوکس یا برادرش تاکوما معنای واقعی یه محصول همه کاره هستن، در هر نسل بی نظیر.
بشدت منتظر نسل جدید تاکوما و فوررانر هستم البته فکر می کنم این نسل شباهت های بین رنجر و برانکو با تاکوما و فوررانر خیلی زیاد میشه چون بشدت از هم تاثیر گرفتن.
phonix
۱۵ آذر ۱۴۰۱واقعا درود بر شما همچنان که از شرکت مورد علاقتون طرفداری میکنید جانب هم نمیگیرید
امیدوارم امثال شما زیاد بشن
R@min
۱۵ آذر ۱۴۰۱کدوم طرف بودن مهم نیست و یه موضوع شخصیه، مهم خود خودروها هستن و فقط باید لذت برد و حسرت از نداشته ها و KMC یک میلیاردی.
بیلمیش
۱۵ آذر ۱۴۰۱فورد ارزونترع،گشتاور بیشتری داره و بیش از 300 کیلو از هایلوکس سنگینتره و صراحیشم به نظرم بهتره
حالا که پیشرانه های درونسوز داره نفس های آخرشو میکشه خودروسازهای آمریکایی واقعا سنگ تموم گذاشتن،تو این چندسال هم به لحاظ پیشرانه و هم به لحاظ طراحی و کیفیت خوب عمل کردن
Ali
۱۵ آذر ۱۴۰۱دقیقا
مخصوص جنرال موتور که وارد لیگ جدیدی شد و دل ما را بعد از ۱۵ سال(از بحران ۲۰۰۸) شاد کرد بالاخره
هیچکس
۱۵ آذر ۱۴۰۱لاستیکهای فورد پهنتر و آفرودیتر بود و این در دو آیتم اول و آیتم آخر خیلی مؤثر بود
Ferrari
۱۵ آذر ۱۴۰۱تویوتا برتری داشت و همه مراحل رو به خوبی پشت سر گذاشت. البته قبلا هم افرود این دوتا ماشین رو دیده بودم و اونجا هم هایلوکس بهتر از رنجر موانع رو رد میکرد. البته فقط قیمتش تو ذوق میزنه
کیانوش
۱۵ آذر ۱۴۰۱فورد با اون حجم موتور اندازه تویوتا قدرت داره فورد ۲۰۰۰ با تویوتا ۲۸۰۰
datsun
۱۵ آذر ۱۴۰۱فورد توئین توربست استاد جان
Turbo-King
۱۵ آذر ۱۴۰۱خودروسازی آمریکایی که کلا حرف اول رو میزنه شرکت هایی مثل فورد و دودج و شورولت که غول های ماشین سازی هستن.
ولی تویوتا و نیسان هم رقبای بسیار خوبی برای این شرکت ها هستن.
از نظر من هر دو عالی هستن و بستگی به راننده داره که چه سبکی رو انتخاب میکنه خودروهای آمریکایی واقعا سبک خاصی دارند.
Royal Driver UK
۱۵ آذر ۱۴۰۱هردو خودرو های بسیار خوب و توانمندی هستن و یک آفرودر به تمام معنا شناخته میشن.
دیمن
۱۶ آذر ۱۴۰۱فورد با حجم موتور کمتر، وزن بیشتر وقیمت کمتر، معرکس این کمپانی فورد👍👍❤️❤️
Reza
۱۷ آذر ۱۴۰۱تویوتا مثل همیشه عالی عمل کرد
فورد هم خوب بود