تویوتاچشم انداز

تویوتا  فرانتلندر وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند راسا موتور

تویوتا فرانتلندر با دو نوع پیشرانه تنفس طبیعی و هیبرید تولید شده است. راسا موتور به تازگی فهرست مشخصات این خودرو را اعلام کرده و برای پیش‌فروش آماده می‌شود.

Toyota Frontlander SUV to be based on Corolla Cross | Autocar India

درحالی‌که فروش کراس‌اورها در بازار ایران و جهان رو به افزایش است، کرولا کراس هم به خودرویی محبوب برای کشورهای مختلف دنیا تبدیل شده و پرتقاضا محسوب می‌شود . شرکت راسا موتور که به تازگی وایلدندر را براساس تویوتا راو۴ برای بازار ایران معرفی کرده بود؛ فرانتلندر را به محصولات وارداتی خود اضافه خواهد کرد تا نسخه‌ی از کرولا کراس نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

سابقه‌ی تویوتا در ساخت شاسی‌بلند، از لندکروزر آغاز می‌شود. درحالی‌که نسل اول این خودرو الهام‌گرفته از جیپ آمریکا بود، به مرور تبدیل به خودرویی لوکس و راحت برای مشتریان بازار جهانی شد. با گذشت نزدیک به ۷۰ سال از عرضه‌ی نخستین لندکروزر، گروه خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور و پیکاپ تویوتا شامل ۱۰ مدل می‌شود که جدیدترین آن‌ها، کرولا کراس است.

کرولا کراس از سال ۲۰۲۰ در ژاپن، تایلند، اندونزی، برزیل، امریکا، افریقای جنوبی و پاکستان تولید می‌شود. این مدل، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا است و در چین فرانتلندر نام دارد. این شرایط به خوبی نشان می‌دهد که فرانتلندر و کرولا کراس بازار جهانی با پلتفرم مشترک، از نظر تجهیزات فنی و امکانات متفاوت هستند؛ هرچند که به زحمت می‌توان تفاوت ظاهری این خودروها را تشخیص داد.

ورود تویوتا فرانتلندر می‌تواند نسخه‌ای ارزان‌تر برای رقابت با شاسی‌بلندهای چینی فراهم کند. هم‌اکنون قیمت کرولا کراس در بازار ایران، ۴ تا ۴/۵ میلیارد تومان است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا فرانتلندر

چراغ‌های باریک و کشیده با ابعاد بزرگ نسبت به کل بدنه، فرم یک خودروی ژاپنی را برای فرانتلندر شکل می‌دهد. این خودرو برای چین محصول اقتصادی محسوب می‌شود و به همین دلیل، ادوات پلاستیکی سیاه در قسمت‌های مختلف دارد. نمای بیرونی فرانتلندر ، یک کراس‌اور با ابعاد کوچک را تداعی می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک، در تمام مدل‌ها سیاه‌رنگ است. سپر هم از پلاستیک ساخته شده و مه‌شکن‌های کوچک ارزان‌قیمت را داخل خود جای می‌دهد. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت جلو و طرفین نمای اصلی، نکته‌ی مثبت تویوتا فرانتلندر محسوب می‌شود. همچنین خط لبه‌ی کاپوت تا جلوپنجره کشیده شده و فاقد زایده‌ی اضافی است.

در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی داخل گلگیر، قاب پنجره و زیر کاب، کاملا واضح هستند. حجم‌دهی بدنه قابل قبول به نظر می‌رسد و ابعاد این خودرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. فرانتلندر با رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ به رنگ سیاه یا نقره‌ای، همراه تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر در غالب کشورهای دنیا وجود دارد.

از پشت، چراغ‌های باریک و کشیده الهام گرفته از تویوتا راو۴ برای فرانتلندر استفاده شده است. جایگاه مناسب پلاک، بال انتهای سقف، آنتن کوسه‌ای و خطوط گلگیر، نکات مثبت در طراحی عقب این خودرو هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر، پلاستیکی و ارزان قیمت است.

تویوتا فرانتلندر با طول ۴,۴۶۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۵  میلی‌متر، ارتفاع ۱,۶۲۰  میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۴۰  میلی‌متر وارد ایران خواهد شد. این خودرو، کمی بزرگ‌تر از چری X55 مدیران خودرو خواهد بود.

طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا فرانتلندر

نمایشگر لمسی و پوشش نرم باکیفیت در بخش میانی داشبورد، فرانتلندر را فراتر از یک خودروی اقتصادی ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. عدم استفاده از ترمز دستی اهرمی، دیگر نکته‌ی مثبت کابین است اما دسته‌ دنده‌ی بزرگ و سادگی کنسول بین صندلی، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

سیستم سرگرمی از مانیتور ۸ اینچ لمسی استفاده می‌کند و پنل پشت فرمان، ساده و عقربه‌ای است. بخش بالای داشبورد در مدل‌های مختلف، از خاکستری تیره تشکیل شده اما قسمت میانی به رنگ صندلی‌ها، سیاه، کرم روشن یا حتی قرمز است.

فرمان کاملا گرد با ادوات پلاستیکی و پوشش چرم مصنوعی، حس یک خودروی کلاسیک ساخت تویوتا را تداعی می‌کند. کرولا کراس در مدل‌های مختلف، صندلی‌های راحت و باکیفیت چرم دارد. این شرایط، برای تودری‌ها نیز دیده می‌شود. فرانتلندر به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را داخل خود جای می‌دهد و فضای باورنکردنی ۶۸۰ لیتر برای صندوق عقب فراهم می‌کند. اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، حمل بار با حجم ۱۷۵۰ لیتر ممکن خواهد شد.

مشخصات فنی و امکانات تویوتا فرانتلندر

براساس اطلاعات موجود ، فرانتلندر هیبرید وارداتی ۲۰۲۴  مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی همراه یک موتور برقی کمکی و گیربکس CVT اتوماتیک است. مجموع قدرت این مدل، ۱۹۶ اسب بخار با گشتاور ۲۰۶ نیوتن‌متر خواهد بود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر است.  این خودرو احتمالا با سیستم محرک جلو وارد ایران خواهد شد اما در بازار جهانی، نسخه‌ی دو دیفرانسیل نیز دارد.

دیگر مدل فرانتلندر در چین مجهز به پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که از طریق گیربکس اتوماتیک نوع CVT به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود.  سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، حدود ۱۰ ثانیه پرآورد شده است.

براساس کاتالوگ منتشر شده توسط راسا موتور، امکانات در فرانتلندر ارایه می‌شود:

  • کیسه هوای دو مرحله ای و ایربگ زانوی راننده
  • کیسه هوا پرده ای جانبی SRS
  • مانیتورینگ فشار تایر TPWS
  • ترمز ضد قفل ABS
  • کنترل پایداری خودرو VSC
  • کنترل کشش TRC
  • کنترل کمکی شروع به حرکت HAC
  • فرمان برقی الکترونیکی EPS
  • تهویه مطبوع اتوماتیک هوشمند دوگانه
  • عملکرد هوشمند کنترل جریان هوا S-FLOW
  • پارکینگ الکترونیکی EPB
  • هشدار خروج از خط LDA
  • ردیابی خط هوشمند LTA
  • کمکی تشخیص علائم جاده RSA
  • توقف اضطراری رانندگی EDSS
  • سیستم کمک رانندگی فعال با ترمز خودکار PDA
  • کروز کنترل راداری دینامیک DRCC
  • ایمنی پیش از برخورد PCS
  • صفحه نمایشی لمسی ۱۰.۲۵ اینچ
  • کنترل خودکار نور بالا AHB
  • مه زدایی شیشه جلو
  • ورود بدون کلید
  • درب عقب برقی
  • رابط Type-C برای ردیف جلو

فبمت توبوتا فرانتلندر در چین و پیش‌بینی برای ایران

نسخه‌ی ۲ لیتر تنفس طبیعی۱۹۶ اسب بخار مشابه کرولا کراس بازار اروپا، برای مشتری چینی ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. مدل هیبرید در چین، حدود ۲۵ هزار دلار است. با این شرایط، ضمن توجه به نرخ دلار ۸۰ هزار تومانی، احتمالا خریدار مستقیم از راسا موتور، نیاز به بودجه‌ی ۳ میلیارد تومانی برای فرانتلندر هیبرید خواهد داشت.

باتوجه به اینکه دو مدل تویوتا کرولا سدان وارداتی در بازار ایران، هم‌اکنون ۴/۵ تا ۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، فرانتلندر هیبرید نیز به گروه خودروهای بالای ۴ میلیارد تومان اضافه خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۲۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    این خوردو قیمتش ۱.۶ هست ، قرار بود از تولید داخل حمایت بشه نه اینکه ۳ برابر بیاد روش ، امیدوارم باعثش تو عذاب ابدی باشه چون حق یکی دو نفر نیست یه ملت ه

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1341 ديدگاه)

      ۱۶۰۰ میشه ۲۰۰۰۰ دلار.
      در صورتی که این ۲۵۰۰۰ تا هست‌.
      در ضمن هزینه تعرفه و پول دلال ها و هزینه رفت و آمد هم حساب کن‌.
      در کل ۲۵۰۰ برای خود راسا موتور میوفته.

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. م

        ۲۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        وارد کننده به قیمت عمده میاره نه قیمت خرده فروشی!

        موافقم 4
        مخالفم 3
  2. Nr

    ۲۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    کوفت موتورز… زهر مار موتورز….
    هر 10 کیلومتر ینفر شرکت واردات خودرو زده

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. م

      ۲۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      به نظرم باید قانونی نوشته بشه که شرکتهای وارد کننده موظف به ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش در تمام استانها بشن و قطعات خودروها رو هم وارد کنن (البته واردات قطعه نباید فقط انحصار وارد کننده خودرو باشه). درضمن بازار ایران به خودروهای بنزینی ۲ تا ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بیشتر نیاز داره تا خودروهای توربو و هیبریدی و برقی! خودروهای توربو با توجه به کیفیت بنزین چندان مناسب نیستن خودروهای برقی هم با توجه به اینکه بخش عمده ای از برق ایران توسط نیروگاههای گازی تامین میشه و همینجوریشم مشکل برق داریم بازم مناسب نیستن خودروهای هیبریدی هم پیچیدگی فنی دارن و درصورت خرابی خرج زیادی رو دست مالک میزارن! ایران کشوریه که هرجاش اب و هوای متفاوتی داره، کشور بزرگیه، وضع اقتصادی خیلی خوبیم نداره وبه دنبال افزایش جمعیت هم هست! بهترین خودروها برای ایران خودروهای تنفس طبیعی با موتور ۲ تا ۲.۵ لیتری سگ جون هستن!

      موافقم 10
      مخالفم 2
  3. شهروند ایرانی

    ۲۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (852 ديدگاه)

    مبارک یک درصدی که توان پرداخت تعرفه سر گردنه دارن و از انحصار سود میبرن سه میلیارد میدن ۵ میلیارد سود میکنن اونم خیلی قانونی حالا خوب انقلاب پا برهنه مستضعفین بود ضد استکبار وگرنه چه بلایی سر ما می اومد که حتی اجازه نمیدن چهار ماشین خیلی ارزون خارجی سوار بشیم ماشین داخلی یجور قیمت گذاشتن دیگه کم کم شونه به شونه بنز میزنه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. هعی

    ۲۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شرایط مملکت خیلی وقته از کنترل خارج شده و یه راه بیشتر نداره. خوشبحال اونایی که زودتر رفتند. منم مثل خیلیا تلاشمو میکنم برم و واقعا بزرگترین هدفم تا ۵ سال آینده همینه

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا