خودروسازی تویوتا، امروز چهلمین سالگرد تولید فوررانر را جشن گرفت و نسخهای ویژه از این مدل را معرفی کرد. برای عامهی مردم، لندکروزر و راو۴، مشهورترین شاسیبلندهای تویوتا محسوب میشوند اما فوررانر با چهاردهه تولید موفق، یکی از بهترین خودروهای پهنپیکر جهان برای طبیعتگردی بوده است.
در کمال تعجب، نسل جدید فوررانر از سال ۲۰۰۹ تا امروز روی خط تولید باقی مانده و همچنان پرتقاضا است. این خودرو قدیمی به نظر میرسد؛ اما سال ۲۰۲۱ به تعداد ۱۴۵ هزار دستگاه در امریکا فروخته شد. تویوتا برای سال ۲۰۲۳ هم، برنامهای برای رونمایی از نسل جدید فوررانر ندارد و این شاسیبلند را برای چهاردهمین سال، بدون تغییر بنیادین، تولید خواهد کرد. از سال ۲۰۱۱ تا امروز، فروش فوررانر در امریکا با افزایش فروش نسبت به سال قبل همراه بوده است.
مدل ویژه از فوررانر به مناسبتگی چهل سال تولید، تزئینات رنگی مشابه تولیدات دههی ۸۰ میلادی دارد. نوارهای زرد و نارنجی و قرمز، از چراغ جلو تا انتهای شیشهی درهای عقب کشیده شدهاند؛ درحالیکه چرخها و عبارت نقش برجستهی TOYOTA روی جلوپنجره به رنگ برنز وجود خواهد داشت.
نسخهی ویژه از فوررانر تنها در سه رنگی بدنهی سیاه، قرمز و سفید به تعداد ۴,۰۴۰ دستگاه تولید خواهد شد. این خودروها دارای رینگ ۱۷ اینچ و صندلیهای سفارشی با تزئینات اختصاصی خواهند بود. امکانات مخصوص رانندگی خارج جاده، سیستم دو دیفرانسیل و تجهیزات ایمنی نیز روی فوررانر ۴۰th Anniversary نصب میشود.
اولین نسل فوررانر سال ۱۹۸۴ معرفی شد. این خودرو ظاهرا، تویوتا هایلوکس اتاقدار تک کابین با دو ردیف صندلی بود؛ اما به دلیل بهرهمندی از ارتفاع بدنهی بیشتر، قابلیت بالاتری برای رانندگی خارج جاده داشت. فوررانر نسل اول، برای رقابت با فورد برانکو و شورولت بلیزر K5 در ابعاد کوچکتر ساخته شده بود. این خودرو تا سال ۱۹۸۹ در ژاپن مونتاژ میشد و به مرور زمان، ارتقاء فنی در سیستم تعلیق و پیشرانه را تجربه کرد. قویترین نسخه با کد 22R-E، موتور ۳ لیتر V6 با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتنمتر داشت.
نسل دوم فوررانر، بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ تولید شد. این خودرو هم مشابه نسل اول، متکی بر پلتفرم تویوتا هایلوکس بود؛ اما ساختار چهاردر و راحتی بیشتر برای سرنشینان عقب ارائه میکرد. فوررانر نسل دوم، پیشرانههای متنوع بنزینی و دیزلی با حجمهای ۲ تا ۳ لیتر، همراه سیستم تنفس طبیعی یا توربوشارژ داشت. همچنین جعبهدندهی اتوماتیک ۴ سرعته برای خریدار، قابل سفارش بود.
در سال ۱۹۹۶، نسل سوم فوررانر با افزایش ابعاد و ویژگیهای لوکس معرفی شد. این خودرو در نسل دوم توانسته بود، اعتماد مشتریان امریکایی را در زمینهی رانندگی خارج جاده و طبیعتگردی جلب کند. از سویی دیگر مدیران تویوتا نیز تصمیم گرفتند از پرادو برای بازار اروپا استفاده کنند و فوررانر را با مشخصات مورد پسند بازار امریکا ارتقا دهند. نسل سوم فوررانر علاوهبر جذابیت ظاهری، پیشرانههای قدرتمند ۲/۷ و ۳/۴ لیتر داشت؛ ضمن اینکه تجهیزات ویژه مثل قفل دیفرانسیل برقی و سیستم مدیریت تعادل را از لندکروزر گرفته بود.
نسل چهارم فوررانر، بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ تولید شد. این مدل برای نسختینبار، پلتفرم مشترک با هایلوکس نداشت و از نظر فنی، مشابه لندکروزر، تاکوما و FJ کروزر بود.
دیگر نکتهی مهم در نسل چهار فوررانر، بهبود چشمگیر فناوریهای ایمنی، مقاومت بدنه در تست تصادف و فناوریهای مرتبط با تعادل مثل VSC بود. مدلهای قبلی فوررانر در مقایسه با رقبای امریکایی، سبکتر و آسیبپذیرتر بودند؛ اما نسل چهارم امتیاز بالایی در تستهای تصادف IIHS گرفت.
فوررانر نسل چهارم، با دو نوع گیربکس اتوماتیک تولید شد. پیشرانههای ۲/۷، ۳/۴ ، ۴ و ۴/۷ لیتر که روی لندکروزر وجود داشت برای فوررانر هم قابل سفارش بود. ترمز ABS با سیستم تقسیم نیرو EBD، کنترل کشش TCS، کیسه هوای جانبی، نمایشگر فشار باد لاستیکها و ساختار سه ردیف صندلی، مهمترین امکانات فوررانر نسل چهام بودند.
نسل پنجم فوررانر سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و بدون تغییر کلی تا امروز به تولید ادامه داد. برای این خودرو، موتور دیزلی قابل سفارش نیست و فقط دو پیشرانهی بنزینی ۲/۷ لیتر و ۴ لیتر وجود دارد.
نسخهی امروزی فوررانر، فیسلیفت سال ۲۰۱۳ محسوب میشود. این مدل با موتور ۴ لیتر و سیستم دو دیفرانسیل، ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با فوررانر، ۸ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۱۳ لیتر بنزین در صد کیلومتر فراهم میکند.
آستانه قیمت ۳۹ هزار دلار برای فوررانر مجهز به موتور ۴ لیتر، گیربکس اتوماتیک و تجهیزات دو دیفرانسیل، مهمترین دلیل فروش این خودرو قدیمی در سال ۲۰۲۲ است. با وجود فرود برانکو ۳۲ هزار دلاری، همچنان تقاضا برای فوررانر در امریکا وجود دارد. از دیدگاه کارشناسان خودرو در امریکا، نسخهی TRD فوررانر با قیمتی در حدود ۴۳ هزار دلار، یکی از بهترین شاسیبلندهای مناسب رانندگی خارجی جاده است که قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار دارد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ خرداد ۱۴۰۱سلام خدمت عزیزان همراه با پدال
چند روز پیش، در کامنت ها صحبت از معرفی نسل های مختلف خودروهای مشهور به صورت مقاله شد
این مطلب رو امروز به مناسبت 40 سالگی تویوتا فوررانر تهیه کردیم
اگر برای دوستان جذابیت داره، لطفا اعلام کنن که ادامه بدیم :)
البته هفتهای دو سه مورد
s.k.power
۳ خرداد ۱۴۰۱فکر کنم یکی از بهترین تصمیمات پدال برای جذاب تر شدن هست.
محشر و عالی، بسیار بسیار مشتاقانه وارد این خبر شدم و به قولی حال کردم.
فوق العاده جذاب است، چشم انتظار معرفی نسول دیگر خودرو ها هستم.🙂
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۴۰۱٪۱۰۰ ادامه بدید و البته کم کم از اخبار چینیها و ایرانیها کم کنید تا در این روزهای فِلاکتبار انرژی منفی کمتری بگیریم !!!
در مورد قیمت فورد برانکو و مقایسهاَش یه چیزی بگم که مستند باشه و اون هم فیلمی هست که چند روز پیش علی آقا بخردی در مورد برانکو و کیفیت اون گذاشت تا دلیل محبوبیت زیاد محصولات تویوتا را بهتر درک کنید که کیفیت جدا از متریال خوب ، منتاژ خوب و دقت در جزئیات هم هست که انگاری فورد برانکو را با اینکه خودم عاشقش هستم ، سَرِهَمبندی کردند دادند بیرون !!! چیزی که اصلاً در محصولات ژاپنی و بخصوص تویوتا نمیبینیم !
Humer
۳ خرداد ۱۴۰۱آقای اشتری عالی
خواهشا دوبله هم در سایت قرار دهید دلمان برای دوبله هایتان تنگ شده😇
Ali
۴ خرداد ۱۴۰۱حاجی شما تا کلاس چندم درس خوندی سر هم بندی کردن یعنی چی ؟ این همه مزایای برانکو هست بعد با دو مورد مشکل جزئی همه اش رو زیر سوال نبر دیگه کیفیت متریال و مونتاژ امریکایی بهتره ولی دلیلی که تو از فوررانر خوشت اومده اینه که خیلی سادس و این ساختار ساده باعث شده که مقرون به صرفه باشه من خودم فوررانر رو بیشتر دوست دارم و از پرادو هم بیشتر میخوامش ولی میدونم برانکو هم خیلی ویژگی های برتری داره .
فوررانر سالهاست تو امریکا تولید میشه و مطمئنا همون امریکایی ها از نظر مونتاژ و متریال هیچکمبودی ندارن
فوررانر چندین سال با کمترین تغییرات به همین شکل تولید میشه حتی یه مقایسه دیدم که فوررانر نسل قبل رو با همین نسل مقایسه کرد و گفتن همش یکیه با قبلی فقط کمی تغییرات داشته فلسفه تولیدش همینه چیزی واسه خراب شدن نمی مونه.
منکر کیفیت فوررانر نمیشم ولی یه محصولی مثل برانکو با مشکل جزیی که هم موتور بهتری داره و هم عملکرد بهتری داره و هم تکنولوژی بالاتری در اون بکار رفته و هم طراحی خیلی بهتری داره با مشکل جزئی که داره رفع میشه رو نمیشه بگی بده خود همین شخصی که گفتی ببین در مورد تویوتا فوررانر چی گفته میگه یه بیابان خشک و خالیه واسه خودش در مقایسه با رقیب حتی مسخره هم میکنه با این وجود انتخاب با خریداره و اینجا به سلیقه افراد ربط داره و هردو ویژگی هایی دارن که با سلیقه های متفاوتی جور درمیان.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ خرداد ۱۴۰۱فوررانر از معدود خودروهای تویوتا در بازار امریکاست که از نسل اول تا امروز، فقط در ژاپن تولید شده
خط تولید این ماشین در شهر Tahara ژاپن هست
Ali
۴ خرداد ۱۴۰۱با سلام احترام درسته آقای اشتری ببخشید تاکوما در امریکا تولید می شد.
بیشتر منظورم این بود که نوید بجای اینکه درمورد خود فوررانر نظرش رو بده داشت بعضی چیز ها رو بزرگنمایی می کرد یا بعضی چیز ها هم بیخودی گندش می کنه آدم نباید باید حرف بحث بر انگیز بزنه
چون الان یکی دیگه میاد بحث ایجاد می شه.
بجای حرفی که بحث ایجاد کنه باید احترام متقابل وجود داشته باشه.
به نظر خودم خودروی فوررانر خوروی کاملا مناسبیه هر کدومشون هم ویژگیهای خودشون رو دارن و صفر یا صدی به هیچ کدوم نمیشه نظر بدیم هرکدوم چیزی که باید باشه هستن
NAVID۰۰۹۸
۴ خرداد ۱۴۰۱کاربر Ali
داری اشتباه میزنی !
چی میگی رفیق ، کامنتم را کامل و واضح نوشتم !
نقد من به کیفیت مونتاژ فورد براکو و مقایسهاَش با این محصول تویوتاست !
خودم یکی از دوستداران برانکو هستم و حرفی هم میزنم با استناد بر مستند علی آقا بخردی بوده و کسی سهامدار شرکتی نیست که بخواهد کوچک کند یا بزرگ !
جو نده دوست عزیز !
Ali
۴ خرداد ۱۴۰۱برادر محترم دقیقا اشتباه شما همین جاست یعنی شما داری اشتباه می زنی..
همین کامنتی که نوشتید اشتباهه.
چون که این نوع مقایسه ای که می کنید خودش اشتباهه می کنی با این لحن مقایسه درست نیست. می دونم منظور شما شاید تخریب دیگری نباشه.
ولی چون باروش نادرستی مطلب رو رسوندید برداشت از حرف شما اشتباه میشه من که احساس خوبی نداشتم از این حرفت.
برای من که هر دو این ماشین ها رو دوست دارم در زمانی که پستی درمورد یکی از این ماشین ها ببینم برای کامنت اون پست و برای تعری از یکی هیچ وقت نمیام یکی دیگه از اونها رو زیر سوال ببرم.
چند مشکل جزئی چیزی نیست که برای اون لفظ سر هم بندی رو بکار ببرید انصافا مگه ایران خودرو عه
شما هم اگه واقعا راست میگید
برای چیزی که دوست دارید نباید دیگری رو زیر سوال ببرید
بخصوص به این صورت که مثلا قبلا هم دیدم فوررانر رو الکی گنده کردی
یا برانکو رو بردی زیر سوال
واقعیت این طوری نیست که شما می گید.
هردو جایگاه خودشون رو دارن و هیچکدوم هم سرهم بندی نمی کنن واقعا شما جو میدی اگه دقت کنی متوجه می شید.
حرف های بخردی هم جدی نگیرید اگه واقعا ماشین باز هستید از بخردی ها باید اطلاعات خیلی بالاتری داشته باشید به قول معروف این کار بصیرت میخواد نه اینکه هرچی به چشم دیدن مثل طوطی تکرار کنن
Iman99
۴ خرداد ۱۴۰۱Ali کاملا درست میگه کاملا
Navid_A.J
۴ خرداد ۱۴۰۱دقیقا. همونقدر که لندکروزر در خاورمیانه طرفدار داره، فوررانر در امریکای شمالی. شاید اگر لندکروزر رو با قیمت حدود 50 هزاردلاری تحویل مشتری اینجا میدادن، بازار رو قبضه میکرد. اما این فوررانر طرفدارای دو آتیشه داره. کیت آفرودی میندازن روش و ابهتی براش میسازن. مشکلش فقط قدیمی بودنشه. این تویوتا به نظرم اصلا مشتری مدار نیست. خیلی هم خسیسه.
mos
۴ خرداد ۱۴۰۱Ali جان (mazda 3) فکر نکن با عوض کردن اسم نمیفهمیم کی هستی.
جالب تر این که با اکانت دومش (iman99) میاد حرفای خودشو تایید میکنه 😂
خوشم میاد فقط کافیه یه پست از ماشین ژاپنی مخصوصا تویوتا گذاشته بشه اونوقت باید اومد اکانتای فیک تو رو از زیرش جمع کرد.
Iman99
۵ خرداد ۱۴۰۱Navid0098 و mos جدیدا خیلی گستاخ شدین من فعلا سعی میکنم محترمانه حرفم رو بزنم برعکس شما که هرچی ادب و احترام و شعور هست رو زیر پا گذاشتید
نتیجه حرفای متعصبانه چیزی جز بحث و دردسر نیست پس به نفع خودتونه درست صحبت کنید چون خودتون باعث میشید جوابتون داده شه
اینجا که نوید برای تعریف از چیزی که خودش دوست داره چیزی دیگه رو هیت کنه
اگر فقط مقداری هوش بالاتری داشتید متوجه این موضوع میشدید که راه اشتباهی رفتید
کسی جز خود همون شخص فن متعصب که رو حرف غلط و ناحق خوش هست ضرر
نمیکنه
پس منم اگه موتورم روشن شه دیگه نمیتونید جلومو بگیرید میل خودتون از ما گفتن بود
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۱خیلی هم عالی حتما ادامه بدید🌹👌
F22RAPTOR
۳ خرداد ۱۴۰۱خیلی خیلی جذابه
معرفی تمام نسل ها از یه خودرو خیلی
ایده جالبیه
meysam
۳ خرداد ۱۴۰۱منم موافق این حرکتم آقای اشتری ادامه بدید
علی
۳ خرداد ۱۴۰۱بهترین سایت خودرو ایران
عالی هستین همینطور ادامه بدین
NHS
۳ خرداد ۱۴۰۱سلام به مجموعه سایت پدال
به نظرم ایده فوق العاده ای بود . اگه امکانش بود موضوعات جالبی هم هست به نظرم که تو این سایت تخصصی و حرفه ای جاش خالیه ؛ مثلا آشنایی با طراح های معروف دنیای خودرو ، قهرمانان و اساطیر ورزشی دنیای خودرو در سال های دور ، اولین نوآوری و تکنولوژی هایی که در خودرو پدیدار شد ، تاریخچه شرکت های خودروسازی صاحب نام که چجور در طی سال ها از بحران های مالی مختلف عبور کردند و زنده موندند ، و این جور مطالب .
اینا به نظرم جذابه . البته میدونم حوصله و وقت دوستان رو میطلبه و برای یه مقاله خوب باید وقت گذاشت تا یه خرده پخته تر بشه . البته مجموعه سایت خودشون استاد و کاربلد و عشق ماشین هستند و ما هم طرفدار سایت .
موفق باشید .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ خرداد ۱۴۰۱سپاس از توجه شما
نکاتی که گفتید بسیار مفید هستند
Habib
۳ خرداد ۱۴۰۱مدل های قدیمی تر به نام surf معرفی می شدند و از سال ۲۰۰۰ به این طرف فوررانر شد به گمانم. فوررانر از مدلهای بسیار پرطرفدار در افغانستان است.
امیرشایان فرازی
۳ خرداد ۱۴۰۱به نظرم عالیه
یه ایده داشتم اونم اینه که مثلا مثل کاروو ایرانی ماشین های خفن تو ایران رو بررسی کنین یه چیزی مثل خودرو بانک
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۴۰۱خودروبانک ؟!!!!
یخترین سایت خودرویی خودروبانکِ !
نون به نرخ روزخورترین سایت خودرویی اسببخار هست با این تفاوت که عاشق لوکیشنهای جذاب بررسیهای بلند مدتش هستم !
بهترین سایت خودرویی ایران بدون رقیب پدال هست !
بیریاترین ، خودمانیترین ، دِلیترین و باتجربهترین پیج اینستاگرامی برای علی آقا بخردی نازنین هست !
مرجع معرفی به روزِ خودرو هم NET CAR SHOW هست !
با کمی اِرفاق ، تست و بررسی سالار ریویو در یوتیوب بد نیستند خوب هم نیستند !
خداوندگارِ روزگارِ تمام بررسیکنندگان خودرویی هم سه کله پوک دوست داشتنی که عاشقشان هستم و قربونشون برم من اِلاهی ( ریچارد ، جیمز ، کلارکسون ) هستند که هرچی برنامههاشون رو میبینم خسته نمیشم و خاطرات دوران خوشی برایم زنده میشود !
بچههای دههی ۶۰ و ۷۰ چه حالی میکردند با اون همه مجله و برنامههای خودرویی و امروز با این همه محتوا همه پوچ و توخالی هستند با کُلی اِدِعای وحشیانه و نمایشی که با خودشون هم سر جنگ دارند که مثلاً خداوندگار اطلاعات خودرویی هستند اما نمیفهمند خودرو را باید فهمید و درک کرد و نه از روی کاتالوگها اطلاعاتش را حفظ و بازخورد کرد !
قاطر فروش
۳ خرداد ۱۴۰۱معلوه جذابیت داره
بی حمت مال هایلوکسم کار کنید
viper2
۳ خرداد ۱۴۰۱عالیه عالیه . البته به نظر من خودرو های محبوب تر مثل کوروت و چارجر و چلنجر و m3 و m5 و s class و …. بهتر هست که مقاله بسیار بسیار جزئی تری دربارشون نوشته بشه یا مثلا قسمت قسمت بشه . مثلا بررسی کوروت نسل اول . بررسی کوروت نسل دوم و….
دقیقا منظورم مثل ماستانگ هست
Jdm باز
۳ خرداد ۱۴۰۱حتما این کارو انجام بدید
مطمئن باشید استقبال خیلی بالایی ازش میشه
مخصوصا اگه علاوه بر تاریخچه ، به تکنولوژی های معرفی شده هم اشاره و توضیح داده بشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱شما اخبار داخلی رو کمتر کنید و شاهین و امیرو راحت بزارید تا مطالب خارجی رو ترجمه کنن بنظرم برای همه جذابیت بیشتری داره!
F.L.P
۴ خرداد ۱۴۰۱سلام . عرض ادب
به نظر من اینطور مقاله ها واقعا جذاب هستند و اگه میشه لطفاً ادامه بدید چون واقعا جذاب اند
Clean energy (صیانت!)
۴ خرداد ۱۴۰۱منم موافقم…
باید به اینجور چیزا بیشتر پرداخته بشه…
تا یه مشت بن.ج..ل چی.نی 😐
s.k.power
۳ خرداد ۱۴۰۱اولش از روی عکس خبر فکر کردم منهارت اومده تویوتا رو تیون کرده😂😂😂😂😂😂
یا خدا خیلی باحال بود اون لحظه
ماشین دوست
۴ خرداد ۱۴۰۱فوررانر خیلی زشت و زمخته
سپهر
۴ خرداد ۱۴۰۱کلا تویوتا زشته مگه شانی یه مدل زیبا طراحی کنه
علی
۴ خرداد ۱۴۰۱در جواب سپهر : شما نخر !! برو خوشگلای چینی و کره ای را بخر!!!!
بابای باران
۳ خرداد ۱۴۰۱سلام. خیلی هم عالی.تشکر
Mahdi911turbos
۳ خرداد ۱۴۰۱سلام جناب اشتری عزیز تصمیم خیلی خوبیه همین فرمون برین جلو 😂😂
R@m!n
۳ خرداد ۱۴۰۱فسیل کار بلد بهترین تعریف از این ماشینه.
A.M.D
۳ خرداد ۱۴۰۱حاجی لقب سلطانو رو این نزارید
ماشینی که از ۱۹۸۶ داره تولید میشه میلیونی هم فروش داره قیمتشم ۲۰۰ تومنه که خیلی ارزونه
meysam
۳ خرداد ۱۴۰۱واقعا تویوتا رو دوست دارم
M.rAMK
۳ خرداد ۱۴۰۱من همه جا همیشه و به همه گفتم که عشق من ژاپن هست و به طور حتم تویوتا بهترین ژاپنی هست
gtls
۳ خرداد ۱۴۰۱به به عالی ، قشنگ شُست ، بُرد با خودش نمایشگاه پکن رو …
Alan.r
۳ خرداد ۱۴۰۱خیلی ممنون آقای اشتری عالی میشه اگه این مقالات رو ادامه بدید
فوررانر جزو بهترین محصولات تویوتا وجهانه همیشه قابلیت های آفرود خوب و کیفیت و دوام عالی رو با قیمت کم ارائه داده
charger
۳ خرداد ۱۴۰۱هرچی اومده جلو زشت تر شده
moein
۴ خرداد ۱۴۰۱مثل همیشه پرچم پدال بالاست…
moein
۴ خرداد ۱۴۰۱مثل همیشه بهترین سایت پارسی زبان دنیاهستید
aliasn
۴ خرداد ۱۴۰۱تا صحبت سر تویوتا هست میخوام یه یه چیزی بگم ولی یه خورده بی ربطه
سه روز پیش داشتم از طرف میبد به سمت یزد میرفتم
که در طرف مقابل چیزی رو دیدم که اصلا انتظار ش نداشتم که ببینم( لندکروزر j300 ) در کل ورودش رو ناوگان دفاعی کشور پس وپیش تبریک میگم !!!😐
تشکر از اقای اشتری برای این مقاله عالی ولی یه در خواستی داشتم ازتون اونم اینه که در صورت امکان اسم موتور ماشین ها رو هم بنوسید .
با تشکر
F.L.P
۴ خرداد ۱۴۰۱این دیگه عجیبه . چون منم روز جمعه توی اتوبان آزادگان جنوب ( استان تهران ) یه لندکروز j 300 دیدم
علی کریمی
۳۰ آذر ۱۴۰۱بسیار ماشین با کیفیتی هست. در بازاری مثل آمریکا که حق انتخاب برای ماشین صد ها مدل هست وقتی فوررانر مدل قدیمی بیش از صد هزار خودرو در سال میفروشه دلیلی برای کیفیت عالی ماشین هست. از خوش شانسی های من اینه که بالاخره تونستم مدل ۲۰۲۳ رو بخرم که البته تغییر خاصی نسبت به سال قبل نداشته به جز اضافه شدن مانیتور نقطه کور در آینه بغل . تنها و تنها ایرادش مصرف بنزین بالاش هست .