نسخهٔ فیسلیفت تویوتا GR یاریس با افزایش قدرت به ۳۰۰ اسب بخار، طراحی جدید کابین و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معرفی شده است.
هاچبک کوچک اما آتشین GR یاریس بسیار مورد تحسین قرار گرفت و حالا تویوتا نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل ۲۰۲۴ در نمایشگاه توکیو اتو سالن معرفی کرده است. مهمترین تغییر این ماشین، ارائهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید در کنار نمونهٔ دستی قبلی است. البته تویوتا این گیربکس را یک نمونهٔ اتوماتیک مستقیم توصیف کرده است. این گیربکس بر اساس یک نمونهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری ساخته شده که برای تعویض دندههای سریعتر بهینهسازی شده و برنامهٔ تعویض دندهٔ آن برای استفاده در پیست تنظیم شده است.
البته این یک گیربکس دوکلاچه مثل چیزی که در بسیاری از خودروهای پرفورمنس میبینیم نیست اما قرار است ثابت کند که گیربکسهای اتوماتیک معمولی هم میتوانند خیلی خوب باشند. تویوتا همچنین این گیربکس را در مسابقات اتومبیلرانی استقامتی سوپر تایکو و همینطور مسابقات رالی قهرمانی ژاپن آزمایش کرده است. در GR یاریس مدل ۲۰۲۴ اما علاوه بر گیربکس اتوماتیک، خروجی پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو هم از ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که مشابه GR کرولا است.
این افزایش به لطف استفاده از متریال جدیدی در سوپاپهای دود، افزایش فشار تزریق مستقیم سوخت، سنسور جدید فشار هوای ورودی و بازطراحی پیستونهای سبکوزن حاصل شده است. علاوه بر این، نسخهٔ Circuit هم با پکیج خنککنندگی شامل رادیاتور اضافی، اسپری اینترکولر و بازطراحی سیستم ورود هوا قابل سفارش خواهد بود. نمونههای مجهز به گیربکس اتوماتیک از یک خنککنندهٔ اختصاصی برای گیربکس هم بهره میبرند ولی بااینوجود، نسخهٔ اتوماتیک تنها ۹ کیلوگرم وزن بیشتری دارد. افزایش استحکام بدنه و بهبود سیستم تعلیق هم دیگر تغییرات فنی GR یاریس ۲۰۲۴ هستند.
تکمیلکنندهٔ تغییرات این ماشین هم فیسلیفت طراحی بیرونی و داخلی است. در بیرون، سپر جلو تهاجمیتر شده تا تجهیزات اضافی خنککننده را در خود جای دهد و کابین هم بهگونهای طراحی شده که بیشتر راننده محور باشد. بااینحال، عجیب اینکه طراحی جدید داشبورد نسبت به نمونهٔ قبلی قدیمی به نظر میرسد هرچند که حداقل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی را از GR کرولا قرض گرفته است. در همین حال، انتظار میرود گیربکس اتوماتیک GR یاریس هم در آینده برای GR کرولا ارائه شود.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ دی ۱۴۰۲این شما و این هم سلطان عالم خودروسازی تویوتایِ اعظم 👑
ببینید یه فلفلریزه چه قدرتی داره با چه گیربکسی !!!!!!
ببینید از ۳سیلندر چی کشیده بیرون !!!!!!
ببینید دوستان ، کاری با بیسوادا نداریم هیچی ، ولی وقتی میگیم تویوتا در آشپزخانهی خودش از متریالی استفاده میکنه جهت ساخت موتور و قطعاتش که میشه کماستهلاکترینها و خرابنشوترینها یعنی اینی که در مقاله هم اومده که چطور سوپاپ میسازه با متریالی مخفی که میتونه چنین قدرتی را تحمل کنه و ذوب نشه !
در جریان باشید که این قدرت برای یک خودروی خیابانی هستش نه تنها پیست مسابقه !
بیخود نیست که تمام عالم جلوی تویوتا سرها خم میکنند !!!😂👋🏻
پیام
۲۳ دی ۱۴۰۲سلطان خودروسلزی اون برندی هست که به راحتی ماشین میفدوشه سیصد هزار دلار و ماشینی مثل 6×6 میرنه نه جاروبرقی!!!
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۲بعد اون خبر افزایش هزار درصدی سرقت چیوندا یکسره داری خودزنی می کنی. لینک رتبه یک تویوتا رو میفرستی :)، جارو برقی میگی. طبق تحلیل های خودت جارو برقی رو کره مربا میسازه:)
همه به نوبه خودشون سلطان خودروسازی هستن و در این بین چیوندا هم 💨 شونه
پیام
۲۳ دی ۱۴۰۲جاروبرقی لکسوس LFA هست که مقابل آیوتیک 5 N لنگ میندازه! دیگه دو دو تا چیزی برای عرضه نداره! دوره یاوه گویی گذشت جی پی اس!!!
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲اره پیام عزیز لکسوس ال اف ای ده سیلندری جاروبرقیه اون ژیگولی هایی که فداشون میشی حتی بلد نیستن سیلندر هاشو بشمارن حتی یه موتور هشت سیلندرم ندارن آیونیک پنج هم با اجازه تحلیلگر کارکشته برقیه برو با برقیا مقایسه اش کن مثلا با تسلا اون موقع دستت میاد
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲دودوتا داستون و حوندا چیزی برای عرضه ندارن ولی نمیدونم چرا حتی سرعت رشد برند ومحصولاتشون از کره ای ها بیشتره
هوندا سیویک چندساله داره عرضه میشه چند نسل عوض کرده؟ همین پارسال میلادی ۵۰ درصد رشد فروش داشته تازگیا هم که خوندی فروش محصولات فراخوان خورده سه چرخه شکست خورده جاپونی های عقب مانده ده برابر شد
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۲Lfa جلو آیونیک 🤣 جای دیگه نگی وگرنه به سلامت ذهنیت شک می کنن 😂(هر چند ما شک نداریم و اطمینان داریم🤣).
البته تقصیر خودت، نیست وقتی کره مربا دانش ساخت سوپر اسپرت نداره مجبور میشی اسم فرغون برقیش رو بیاری جلو که اونم باید اول از تو یونجه هادر بیاد 🤣
گفته بودم جرات نداری هیچ ماشینی رو با هم سگمنتش مقایسه کنی 🤣 بدبختیت اینه که کره مربا نتونسته سوپراسپرت بسازه که بخوای مقایسه کنی 🤣
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۲مطمئن باش تو کل دنیا از هرکی بپرسی بین رینگ lfa و سند زدن کل کشور مربا (برده ی ژاپن) کدوم رو انتخاب می کنه قطعا رینگ lfa انتخاب میشه. چون رینگ lfa از متریالی ساخته شده که مربای عقب مونده حتی از شناساییش هم عاجزه 😁
Jdm& muscle
۲۳ دی ۱۴۰۲آل اف ای جاروبرقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمردیم و فهمیدیم از بهترین 10 سیلندر های دنیا ک آلومینیومی تیتانیومی هست با ردلاین 9000
جاروبرقی
بعد میشه بگی این جاروبرقی پس لامبادا چیه؟؟؟ حتما دریل اسباب بازی
اون ایونیک هم چیز خاصی نیست
دیگه قدرت بالا یا ماشین برقی خیلی سادس!!!!
راست میگید بنزینی بالای 300 اسب بسازید
هشتگ کره مربا فن
Jdm& muscle
۲۳ دی ۱۴۰۲چیوندا باز این با 3 سیلندر از اون چیوندا جنسیس 6 سیلندر تون بیشتر قدرت تولید میکنه
همین ک این ماشین چند فصل گذشته رالی رو ترکونده براتون بسه چون کره مربا تو زمینه مسابقات هیچی برای ارائه نداره دلم براتون میسوزه
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲اگه اینطوریه که همه باید برن نوکری فراری رو بکنن چون ساخته ۵۰ سال پیشش ۵۰ میلیون دلار فروخته میشه یا باید برن نوکری بوگاتی رو بکنن چون ماشین زیر یک میلیون دلار نداره
اگه مثل ایشون بچگانه فکر کنیم انقدر اینطوری میشه
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲بعدا هم اگه این با تنها ۱.۶ لیتر حجم و ۳ سیلندر ۳۰۰ اسب بخار قدرت داره پس کره ای ها با ۶ سیلندر و ۳ لیتر حجم و ۳۵۰ اسب بخار قاشق هم نیستن
NAVID@@98
۲۳ دی ۱۴۰۲آغرین امیر با توجه به تاریخچه ای که از کره ای ها داریم مگر اینکه یه ۸ سیلندر به بالایی چیزی بسازن که بهتر باشه تازه اگه بتونن بسازن که این هم نتونستن بسازن😝😗👍👌
علی
۲۳ دی ۱۴۰۲سلطانِ سلطان عالم خودروسازی مرسدس بنز اعظمِ 👑 یه زمانی بعضی از خودروسازان اروپا و آمریکا ن و هنوزم رو دستشون نمیامده و نمیاد.
ولی الان چیزایی مثل مرسدس اتاق تانک رو نمیبینیم که زمانی که ساخته شد برای این ساخته شد که رقبا رو پیچ و مهره و لوله کنه بشونه سر جاشون فکر میکنم خواستن بگن میتونن چه کارا کنن
واقعا اون دیگه از آشپزخانه فراتر رفته بود خودش متریالی که داشت جهت ساخت موتور و قطعاتش که میشه کماستهلاکترینها و خرابنشوترینها با فاصله زیاد بود چنان آلیاژ پیشرفته چه در سوپاپ چه در بلوک موتور یا پیستون و شاتون و سیلندر میساخت با متریالی سری و مخفی که بیشترین قدرت را تحمل کنه و ذوب نشه بود مگر الان آمریکایی ها باهاش رقابت کنن البته هنوزم در محصولات سنگینش از این برتری هاش استفاده میکنه مرسدس تو اروپایی ها که با آمریکایی ها یی مثل خودش رقابت کنه
بیخود نیست که تمام عالم جلوی مرسدس بنز . کادیلاک سرها خم میکنند 👑😎
ولی ماشینای الان دیگه اصلا مثل اون دوره های قبل نمیشن و کالاهای مصرفی شدن از هر سازنده مشترکا ولی تا حدودی میشه یه شمه ای از اونا رو دید👌
Souls_Master
۲۳ دی ۱۴۰۲طراحی داشبوردش اصلا جالب نیست.
Dan
۲۳ دی ۱۴۰۲عاشق طراحی داشبوردش شدم
ARIAN
۲۳ دی ۱۴۰۲احتیاج به یک دستگاه خودروی مذکور ( فوری فوتی) 😍
𝐀𝐥𝐢
۲۳ دی ۱۴۰۲از پشتش خوشم نیومد
Zahid AMG. 2005
۲۳ دی ۱۴۰۲ماشین قشنگی هست خیلی دوست دارم یکی ازینا داشته باشم با یه تیونینگ کوچیک عالی میشه
بهنام
۲۳ دی ۱۴۰۲رخ جلو خیلی خوبه . خشونت ظاهری به ماهیت درونیش هم میخوره. من که بینهایت دوسش دارم .
Saeed
۲۳ دی ۱۴۰۲چراغ عقبش رو مخه
H2
۲۳ دی ۱۴۰۲۳۰۰ اسب برای این جثه واقعا عالیه
این انجین رو باید رو اون لکسوس پست قبلی میزاشتن
Taha Ayoobi
۲۳ دی ۱۴۰۲من نمیفهمم، کره ای فن داریمممم؟
کلا سه تا کشور هستن که ارزش داشته باشه سرشون دعوا کرد.
آمریکا، آلمان، ژاپن
آخه کُره؟
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲اینکه چیزی نیست چینی فن هم داریم
silent
۲۳ دی ۱۴۰۲میدونم این گیربکس 8 سرعته برای رقابت در درگ و تاپ اسپید هست ولی لذت سواری اسپرت همون گیربکس دستی هست، مهم نیست این خودرو عقب بیوفته ،مهم اینه داره لذتیو بهت میده که دیگه نخواهی تونست تجربه کنی.
برادر همه کاربران بجز تسلا
۲۵ دی ۱۴۰۲پدال داره پر بچه میشه
یکی از کاربر(اصالت یعنی چین)
یکی از کاربر(پیام)
یکی از کاربر(Tesla)
و…
لطفا به فکر اینا باشید…