تویوتا

معرفی تویوتا GR یاریس جدید 2024 با قدرت بیشتر و گیربکس اتوماتیک

نسخهٔ فیس‌لیفت تویوتا GR یاریس با افزایش قدرت به ۳۰۰ اسب بخار، طراحی جدید کابین و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معرفی شده است.

هاچ‌بک کوچک اما آتشین GR یاریس بسیار مورد تحسین قرار گرفت و حالا تویوتا نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل ۲۰۲۴ در نمایشگاه توکیو اتو سالن معرفی کرده است. مهم‌ترین تغییر این ماشین، ارائهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید در کنار نمونهٔ دستی قبلی است. البته تویوتا این گیربکس را یک نمونهٔ اتوماتیک مستقیم توصیف کرده است. این گیربکس بر اساس یک نمونهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری ساخته شده که برای تعویض دنده‌های سریع‌تر بهینه‌سازی شده و برنامهٔ تعویض دندهٔ آن برای استفاده در پیست تنظیم شده است.

البته این یک گیربکس دوکلاچه مثل چیزی که در بسیاری از خودروهای پرفورمنس می‌بینیم نیست اما قرار است ثابت کند که گیربکس‌های اتوماتیک معمولی هم می‌توانند خیلی خوب باشند. تویوتا همچنین این گیربکس را در مسابقات اتومبیلرانی استقامتی سوپر تایکو و همین‌طور مسابقات رالی قهرمانی ژاپن آزمایش کرده است. در GR یاریس مدل ۲۰۲۴ اما علاوه بر گیربکس اتوماتیک، خروجی پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو هم از ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که مشابه GR کرولا است.

این افزایش به لطف استفاده از متریال جدیدی در سوپاپ‌های دود، افزایش فشار تزریق مستقیم سوخت، سنسور جدید فشار هوای ورودی و بازطراحی پیستون‌های سبک‌وزن حاصل شده است. علاوه بر این، نسخهٔ Circuit هم با پکیج خنک‌کنندگی شامل رادیاتور اضافی، اسپری اینترکولر و بازطراحی سیستم ورود هوا قابل سفارش خواهد بود. نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک از یک خنک‌کنندهٔ اختصاصی برای گیربکس هم بهره می‌برند ولی بااین‌وجود، نسخهٔ اتوماتیک تنها ۹ کیلوگرم وزن بیشتری دارد. افزایش استحکام بدنه و بهبود سیستم تعلیق هم دیگر تغییرات فنی GR یاریس ۲۰۲۴ هستند.

تکمیل‌کنندهٔ تغییرات این ماشین هم فیس‌لیفت طراحی بیرونی و داخلی است. در بیرون، سپر جلو تهاجمی‌تر شده تا تجهیزات اضافی خنک‌کننده را در خود جای دهد و کابین هم به‌گونه‌ای طراحی شده که بیشتر راننده محور باشد. بااین‌حال، عجیب اینکه طراحی جدید داشبورد نسبت به نمونهٔ قبلی قدیمی به نظر می‌رسد هرچند که حداقل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی را از GR کرولا قرض گرفته است. در همین حال، انتظار می‌رود گیربکس اتوماتیک GR یاریس هم در آینده برای GR کرولا ارائه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    این شما و این هم سلطان عالم خودروسازی تویوتایِ اعظم 👑
    ببینید یه فلفل‌ریزه چه قدرتی داره با چه گیربکسی !!!!!!
    ببینید از ۳سیلندر چی کشیده بیرون !!!!!!

    ببینید دوستان ، کاری با بیسوادا نداریم هیچی ، ولی وقتی میگیم تویوتا در آشپزخانه‌ی خودش از متریالی استفاده میکنه جهت ساخت موتور و قطعاتش که میشه کم‌استهلاک‌ترین‌ها و خراب‌نشو‌ترین‌ها یعنی اینی که در مقاله هم اومده که چطور سوپاپ میسازه با متریالی مخفی که میتونه چنین قدرتی را تحمل کنه و ذوب نشه !

    در جریان باشید که این قدرت برای یک خودروی خیابانی هستش نه تنها پیست مسابقه !

    بی‌خود نیست که تمام عالم جلوی تویوتا سرها خم میکنند !!!😂👋🏻

    موافقم 46
    مخالفم 62
    1. پیام

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2135 ديدگاه)

      سلطان خودروسلزی اون برندی هست که به راحتی ماشین میفدوشه سیصد هزار دلار و ماشینی مثل 6×6 میرنه نه جاروبرقی!!!

      موافقم 16
      مخالفم 36
      1. حسین

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        بعد اون خبر افزایش هزار درصدی سرقت چیوندا یکسره داری خودزنی می کنی. لینک رتبه یک تویوتا رو میفرستی :)، جارو برقی میگی. طبق تحلیل های خودت جارو برقی رو کره مربا میسازه:)
        همه به نوبه خودشون سلطان خودروسازی هستن و در این بین چیوندا هم 💨 شونه

        موافقم 24
        مخالفم 10
        1. پیام

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2135 ديدگاه)

          جاروبرقی لکسوس LFA هست که مقابل آیوتیک 5 N لنگ میندازه! دیگه دو دو تا چیزی برای عرضه نداره! دوره یاوه گویی گذشت جی پی اس!!!

          موافقم 1
          مخالفم 25
        2. amir

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3600 ديدگاه)

          اره پیام عزیز لکسوس ال اف ای ده سیلندری جاروبرقیه اون ژیگولی هایی که فداشون میشی حتی بلد نیستن سیلندر هاشو بشمارن حتی یه موتور هشت سیلندرم ندارن آیونیک پنج هم با اجازه تحلیلگر کارکشته برقیه برو با برقیا مقایسه اش کن مثلا با تسلا اون موقع دستت میاد

          موافقم 13
        3. amir

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3600 ديدگاه)

          دودوتا داستون و حوندا چیزی برای عرضه ندارن ولی نمیدونم چرا حتی سرعت رشد برند ومحصولاتشون از کره ای ها بیشتره
          هوندا سیویک چندساله داره عرضه میشه چند نسل عوض کرده؟ همین پارسال میلادی ۵۰ درصد رشد فروش داشته تازگیا هم که خوندی فروش محصولات فراخوان خورده سه چرخه شکست خورده جاپونی های عقب مانده ده برابر شد

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. حسین

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          Lfa جلو آیونیک 🤣 جای دیگه نگی وگرنه به سلامت ذهنیت شک می کنن 😂(هر چند ما شک نداریم و اطمینان داریم🤣).
          البته تقصیر خودت، نیست وقتی کره مربا دانش ساخت سوپر اسپرت نداره مجبور میشی اسم فرغون برقیش رو بیاری جلو که اونم باید اول از تو یونجه هادر بیاد 🤣
          گفته بودم جرات نداری هیچ ماشینی رو با هم سگمنتش مقایسه کنی 🤣 بدبختیت اینه که کره مربا نتونسته سوپراسپرت بسازه که بخوای مقایسه کنی 🤣

          موافقم 10
          مخالفم 1
        5. حسین

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          مطمئن باش تو کل دنیا از هرکی بپرسی بین رینگ lfa و سند زدن کل کشور مربا (برده ی ژاپن) کدوم رو انتخاب می کنه قطعا رینگ lfa انتخاب میشه. چون رینگ lfa از متریالی ساخته شده که مربای عقب مونده حتی از شناسایی‌ش هم عاجزه 😁

        6. Jdm& muscle

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (42 ديدگاه)

          آل اف ای جاروبرقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          نمردیم و فهمیدیم از بهترین 10 سیلندر های دنیا ک آلومینیومی تیتانیومی هست با ردلاین 9000
          جاروبرقی
          بعد میشه بگی این جاروبرقی پس لامبادا چیه؟؟؟ حتما دریل اسباب بازی
          اون ایونیک هم چیز خاصی نیست
          دیگه قدرت بالا یا ماشین برقی خیلی سادس!!!!
          راست میگید بنزینی بالای 300 اسب بسازید
          هشتگ کره مربا فن

      2. Jdm& muscle

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (42 ديدگاه)

        چیوندا باز این با 3 سیلندر از اون چیوندا جنسیس 6 سیلندر تون بیشتر قدرت تولید میکنه
        همین ک این ماشین چند فصل گذشته رالی رو ترکونده براتون بسه چون کره مربا تو زمینه مسابقات هیچی برای ارائه نداره دلم براتون میسوزه

        موافقم 16
        مخالفم 7
      3. amir

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        اگه اینطوریه که همه باید برن نوکری فراری رو بکنن چون ساخته ۵۰ سال پیشش ۵۰ میلیون دلار فروخته میشه یا باید برن نوکری بوگاتی رو بکنن چون ماشین زیر یک میلیون دلار نداره
        اگه مثل ایشون بچگانه فکر کنیم انقدر اینطوری میشه

        موافقم 5
        مخالفم 1
      4. amir

        ۲۳ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        بعدا هم اگه این با تنها ۱.۶ لیتر حجم و ۳ سیلندر ۳۰۰ اسب بخار قدرت داره پس کره ای ها با ۶ سیلندر و ۳ لیتر حجم و ۳۵۰ اسب بخار قاشق هم نیستن

        1. NAVID@@98

          ۲۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (750 ديدگاه)

          آغرین امیر با توجه به تاریخچه ای که از کره ای ها داریم مگر اینکه یه ۸ سیلندر به بالایی چیزی بسازن که بهتر باشه تازه اگه بتونن بسازن که این هم نتونستن بسازن😝😗👍👌

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. علی

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      سلطانِ سلطان عالم خودروسازی مرسدس بنز اعظمِ 👑 یه زمانی بعضی از خودروسازان اروپا و آمریکا ن و هنوزم رو دستشون نمیامده و نمیاد.
      ولی الان چیزایی مثل مرسدس اتاق تانک رو نمیبینیم که زمانی که ساخته شد برای این ساخته شد که رقبا رو پیچ و مهره و لوله کنه بشونه سر جاشون فکر میکنم خواستن بگن میتونن چه کارا کنن
      واقعا اون دیگه از آشپزخانه‌ فراتر رفته بود خودش متریالی که داشت جهت ساخت موتور و قطعاتش که میشه کم‌استهلاک‌ترین‌ها و خراب‌نشو‌ترین‌ها با فاصله زیاد بود چنان آلیاژ پیشرفته چه در سوپاپ چه در بلوک موتور یا پیستون و شاتون و سیلندر میساخت با متریالی سری و مخفی که بیشترین قدرت را تحمل کنه و ذوب نشه بود مگر الان آمریکایی ها باهاش رقابت کنن البته هنوزم در محصولات سنگینش از این برتری هاش استفاده میکنه مرسدس تو اروپایی ها که با آمریکایی ها یی مثل خودش رقابت کنه

      بی‌خود نیست که تمام عالم جلوی مرسدس بنز . کادیلاک سرها خم میکنند 👑😎

      ولی ماشینای الان دیگه اصلا مثل اون دوره های قبل نمیشن و کالاهای مصرفی شدن از هر سازنده مشترکا ولی تا حدودی میشه یه شمه ای از اونا رو دید👌

      موافقم 46
      مخالفم 7
  2. Souls_Master

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش اصلا جالب نیست.

    موافقم 19
    مخالفم 7
  3. Dan

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (677 ديدگاه)

    عاشق طراحی داشبوردش شدم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. ARIAN

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (347 ديدگاه)

    احتیاج به یک دستگاه خودروی مذکور ( فوری فوتی) 😍

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1516 ديدگاه)

    از پشتش خوشم نیومد

    موافقم 1
    مخالفم 9
  6. Zahid AMG. 2005

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    ماشین قشنگی هست خیلی دوست دارم یکی ازینا داشته باشم با یه تیونینگ کوچیک عالی میشه

  7. بهنام

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (903 ديدگاه)

    رخ جلو خیلی خوبه . خشونت ظاهری به ماهیت درونیش هم میخوره. من که بینهایت دوسش دارم .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. Saeed

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    چراغ عقبش رو مخه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. H2

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    ۳۰۰ اسب برای این جثه واقعا عالیه
    این انجین رو باید رو اون لکسوس پست قبلی میزاشتن

  10. Taha Ayoobi

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4230 ديدگاه)

    من نمیفهمم، کره ای فن داریمممم؟
    کلا سه تا کشور هستن که ارزش داشته باشه سرشون دعوا کرد.
    آمریکا، آلمان، ژاپن
    آخه کُره؟

    1. amir

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      اینکه چیزی نیست چینی فن هم داریم

  11. silent

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    میدونم این گیربکس 8 سرعته برای رقابت در درگ و تاپ اسپید هست ولی لذت سواری اسپرت همون گیربکس دستی هست، مهم نیست این خودرو عقب بیوفته ،مهم اینه داره لذتیو بهت میده که دیگه نخواهی تونست تجربه کنی.

  12. برادر همه کاربران بجز تسلا

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پدال داره پر بچه میشه
    یکی از کاربر(اصالت یعنی چین)
    یکی از کاربر(پیام)
    یکی از کاربر(Tesla)
    و…
    لطفا به فکر اینا باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا