تویوتاهفته نامه

بهترین خودروهای تاریخ تویوتا، از لندکروزر و هایلوکس تا کمری و سوپرا

تویوتا در طول تاریخ ۹۰ سالهٔ خود، مدل‌های قابل‌توجه زیادی ساخته است و در اینجا قصد داریم بهترین‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

در سال ۱۹۲۴، ساکیچی تویودا شرکت تویوتا را برای ساخت ماشین‌آلات نساجی راه‌اندازی کرد. حدود یک دهه بعد، این شرکت در سال ۱۹۳۵ اولین پروتوتایپ‌های اولین خودروی خود را ساخت و در سال ۱۹۳۷ شرکت تویوتا موتور تشکیل شد. تویوتا از آن زمان تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون خودرو تولید کرده و به بزرگ‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده است.

تویوتا AA سال ۱۹۳۶

AA اولین خودروی تویوتا بود که در سال ۱۹۳۶ در نمایشگاهی در توکیو معرفی شد و از یک پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری شش سیلندر استفاده می‌کرد. AA باعث شد دولت ژاپن مجوز ساخت خودرو را به شرکت ماشین‌آلات نساجی تویوتا بدهد. از این خودرو ۱,۴۰۴ دستگاه ساخته شد.

تویوتا لندکروزر سال ۱۹۵۳

این خودرو در سال ۱۹۵۳ با نام BJ معرفی شد و یک سال بعد تویوتا در پاسخ به لندروور بریتانیایی، نام آن را به لندکروزر تغییر داد. مدت کوتاهی بعد یعنی در سال ۱۹۵۵ نیز نسل دوم لندکروزر معرفی شد. خیلی زود نیز این افسانهٔ ژاپنی به دلیل توانایی‌های آفرود و قابلیت اطمینان فوق‌العاده در سراسر جهان به شهرت رسید.

تویوتا کراون سال ۱۹۵۵

کراون اولین خودروی تویوتا بود که در آمریکا عرضه شد. این خودرو ابتدا با برند تویوپت عرضه می‌شد اما آمریکایی‌ها به این برند علاقه نشان ندادند و به همین دلیل برند کراون به تویوتا تغییر داده شد. اولین نمونه‌های این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱,۴۵۳ سی‌سی با ۴۸ اسب بخار قدرت مجهز بودند اما در سال ۱۹۶۰ این موتور جای خود را به یک نمونهٔ ۱۸۷۹ سی‌سی داد. کراون امروز به یک خانواده تبدیل شده و شامل مدل‌های مختلف سدان و شاسی‌بلند می‌شود.

تویوتا کرونا سال ۱۹۵۷

کرونا یک خودروی خانوادگی کوچک بود که راه را برای توسعهٔ کرولا در دههٔ ۶۰ هموار کرد. این اولین محصول تویوتا بود که در بازار اروپا و بریتانیا عرضه شد. کرونا برای این بازار در نمایشگاه خودروی لندن ۱۹۶۵ به نمایش درآمد و تا اواسط دههٔ ۷۰ در بریتانیا عرضه می‌شد. کرونا طی یازده نسل تا سال ۲۰۰۱ تولید شد.

تویوتا کرولا سال ۱۹۶۶

کرولا از زمانی که بیش از نیم قرن پیش معرفی شد، موفقیت فوق‌العاده‌ای را برای تویوتا به همراه داشته است. این خودرو طی ۱۲ نسل تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است و همچنان در بسیاری از بازارها فروش بالایی دارد. این یعنی یک‌ششم از کل فروش تاریخ تویوتا فقط به کرولا اختصاص داشته است!

تویوتا 2000GT سال ۱۹۶۷

2000GT که باارزش‌ترین و کلکسیونی‌ترین خودروی تاریخ تویوتا محسوب می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۶۵ به نمایش درآمد و دو سال بعد روی خط تولید رفت. بااین‌حال، 2000GT علیرغم حضور در فیلم «فقط دو بار زندگی می‌کنید» جیمز باند، به دلیل قیمت بسیار گران، فروش پایینی داشت و تنها ۳۵۱ دستگاه از آن ساخته شد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ۱۹۸۸ سی‌سی DOHC با ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته بود. 2000GT با وجود شکست تجاری، به‌عنوان اولین خودروی اسپرت واقعی ژاپن، تأثیر بزرگی روی خودروسازی این کشور داشت.

تویوتا سنچوری سال ۱۹۶۷

اولین نسل سنچوری که برای مقابله با نیسان پرزیدنت معرفی شد، از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۷ به تولید رسید. این سدان لوکس از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V8 استفاده می‌کرد که بعداً به یک نمونهٔ ۳.۴ لیتری و سپس ۴ لیتری ارتقاء پیدا کرد. در سال ۱۹۹۷ نسل کاملاً جدید سنچوری به بازار آمد که در ظاهر بسیار شبیه نسل اول بود اما حالا از یک نیروگاه ۵ لیتری V12 بهره می‌برد. سنچوری که فقط در ژاپن عرضه می‌شود، در نسل کنونی به پیشرانهٔ V8 هیبریدی مجهز است.

تویوتا هایلوکس سال ۱۹۶۸

اگر به یک منطقهٔ جنگی بروید، هایلوکس‌های فراوانی را خواهید دید که در مسیرهایی غیرقابل‌عبور مورداستفاده قرار گرفته و همچنان سالم هستند. در سال ۲۰۰۳ نیز تاپ گیر یک هایلوکس را روی سقف ساختمانی قرار داد که با انفجار تخریب شد. پس از انفجار، هرچند بدنهٔ هایلوکس کاملاً از بین رفته بود اما پیشرانه پس از اندکی دست‌کاری بدون مشکل روشن شد.

تویوتا سلیکا سال ۱۹۷۰

سلیکا که در سال ۱۹۷۰ معرفی و یک سال بعد در اروپا عرضه شد، در طراحی و شخصیت از فورد موستانگ الهام گرفته بود. بااین‌حال، سلیکا با استفاده از پیشرانهٔ DOHC که خیلی خوب دور می‌گرفت، ثابت کرد که یک تویوتا هم می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد. از این خودرو تا زمان پایان تولید در سال ۲۰۰۶ طی هفت نسل چهار میلیون دستگاه ساخته شد.

تویوتا کمری سال ۱۹۸۲

هرچند کمری هیچگاه در اروپا بازار بزرگی پیدا نکرد اما این ماشین به موفق‌ترین محصول تویوتا در آمریکای شمالی تبدیل شد. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ کمری پرفروش‌ترین خودروی سواری بازار آمریکا بود و در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جایگزین اونسیس به بازار اروپا بازگشت. اولین کارخانهٔ تویوتا در آمریکا که در سال ۱۹۸۸ در کنتاکی افتتاح شد نیز تولید کمری را آغاز کرد.

تویوتا MR2 سال ۱۹۸۴

زمانی که تویوتا در سال ۱۹۸۴ مدل دونفرهٔ موتور وسط MR2 را معرفی کرد، حکم هوایی تازه برای علاقه‌مندان را داشت زیرا در آن زمان تنها خودروی اسپرت موتور وسط ارزان‌قیمت بازار، فیات X1/9 قدیمی بود. هوندا CR-X، مزدا RX-7 و حتی کاترهام ۷ نیز رقبای موتور جلوی MR2 محسوب می‌شدند اما هیچ‌کدام نمی‌توانستند از همه لحاظ با این خودروی اسپرت تویوتا رقابت کنند.

تویوتا سوپرا سال ۱۹۸۶

تویوتا از نام سوپرا ابتدا برای نسخه‌های سطح بالای سلیکا استفاده کرد اما در سال ۱۹۸۶ این خودرو به مدلی مجزا تبدیل شد. اولین نسل سوپرا به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت مجهز بود اما زیر کاپوت نسل چهارم یک نیروگاه توئین توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت قرار گرفت که شتاب صفرتاصد زیر پنج ثانیه را فراهم می‌کرد. در سال ۲۰۱۹ نیز تویوتا پس از چند سال وقفه، با همکاری ب‌ام‌و سوپرا را دوباره احیا کرد.

لکسوس LS400 سال ۱۹۸۹

در اواخر دههٔ ۸۰، «ایجی تویودا» رئیس وقت تویوتا در اقدامی جاه‌طلبانه، از مهندسان شرکت توسعهٔ خودروی لوکسی را خواست که بتواند با بهترین‌های دنیا رقابت کند. نتیجه خودرویی بنام لکسوس LS400 بود که دو سال پس از عرضه به بازار، از تمام رقبای خود در بازار آمریکا فروش بیشتری پیدا کرد. LS400 آرام‌ترین و ساکت‌ترین خودروی زمان خود بود و از پشت تمام تجمل خود هنوز ریشه‌های مطمئن تویوتا را نشان می‌داد.

تویوتا راوفور سال ۱۹۹۴

راوفور یکی از اولین کراس‌اوورهای جهان بود و باعث رواج این کلاس خودرویی جدید در سراسر دنیا شد. هرچند در راوفور ویژگی انقلابی خاصی دیده نمی‌شد اما به‌وضوح خودرویی دوست‌داشتنی بود که تطبیق‌پذیری یک شاسی‌بلند را در کنار پرفورمنس مناسب و کیفیت تویوتا ارائه می‌کرد.

تویوتا پریوس سال ۱۹۹۷

نسل اول پریوس هرچند شاید در ظاهر خودرویی احمقانه به نظر می‌رسید اما الگویی را برای تویوتا ایجاد کرد که خیلی خوب جواب داد. پریوس در سال ۱۹۹۷ در ژاپن عرضه شد و سه سال بعد راهی بازار اروپا شد. از آن زمان تاکنون، تویوتا با احتساب لکسوس، بیش از ۱۷ میلیون خودروی هیبریدی در کل جهان فروخته است. تاریخ مطمئناً از تصمیم تویوتا برای تولید اکثر خودروهای خود با پیشرانهٔ هیبریدی بجای دیزلی به نیکی یاد خواهد کرد.

تویوتا GT86 سال ۲۰۱۲

تویوتا پس از خاتمهٔ تولید سوپرا و سلیکا، چندین سال هیچ خودروی اسپرتی در سبد محصولات خود نداشت و به همین دلیل وقتی GT86 در سال ۲۰۱۲ به بازار آمد بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این خودرو که با همکاری سوبارو توسعه پیدا کرد، جذاب‌ترین، لذت‌بخش‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کوپهٔ اسپرت آن زمان محسوب می‌شد. در پایان سال ۲۰۲۰ نیز تویوتا نسل دوم این خودرو را با نام GR86 معرفی کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۱ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    تویوتا ۲۰۰۰gt خیلی زیباست

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. hasnnami

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      Jaguar E-Type 1965

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. datsun

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3961 ديدگاه)

        درود پروژه ۲۰۰۰gt خیلی قبل تر از ۱۹۶۵ بود چون ابتدا یاماها پورتوتایپ این ماشین رو ۱۹۶۵ رونمای کرد جالبه بدونید این ماشین ابتدا قرار بود یه نیسان باشه و نیسان تا یه جای با یاماها تو ساخت این ماشین همکاری میکنه و بعد یاماها رو رها میکنه و میره دنبال پروژه اسکایلاین gt و نیسان z و سری s

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. hasnnami

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          عرض درود
          Jaguar E-Type سال 1961 معرفی شد که آنهم بر مبنای جگوار D-Tuype مدل 1955 بود که برای مسابقات لمان معرفی شده بود

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (10478 ديدگاه)

          یه کلیپ دیدم چند وقت پیش در باب موفقیت و راه آسان آن در ایران که البته طنز بود ولی به نظر من یک طنز تلخ!!!
          تو کلیپ میگفت اگر میخوای تو ایران موفق باشی تو هر صنفی که باشه مهم نیست ، فقط حرف راست بزن و صادق باشه چون اکثر مردم ایران برای اینکه کارشون پیش بره با دروغ و ریا آشنایی خوبی دارند و همین هست که سخت میشه به کسی اعتماد کرد!!!

          پول و سیاست به شدت به هم ربط دارند!!!
          منظور من از سیاست ، سیاسیون نیستند بلکه سیاستی هست که در بیزینس باعث میشه موفق شد یا شکست خورد!!!

          فکر نکنید اون کلیپی که مثالش را زدم فقط در مورد مردم ما هست ، نه ، بلکه در تمام دنیا دروغ و ریا هست ، یه جایی شدید و یه جایی کمتر ، اما هست و اگر نه که اگر نبود که دنیا میشد گلستان و بهشت!!!

          تویوتا فلسفه‌ی ساختش بر اساس حداکثر کیفیت در پائین‌ترین قیمت هستش حتی در لکسوس ، چون جبران سود کمترش را با فروش بالا جبران میکند!!!
          حالا همین تویوتا یا کلاً بقیه‌ی محصولات ژاپنی را مقایسه کنید با دیگر کشورها بخصوص کره ، چرا؟؟؟
          چون چیزی که ثابت شده این هست که محصولات کیا هیوندای سودشون در فروش قطعات و خدمات هست و نه فروش خودروی صفر‌کیلومتر!!!

          من فقط اینو میدونم و برای من ثابت شده که تو هر شرایط و مکانی که هستید اصلاً دروغ نگید و صادقانه زندگی و کار کنید تا ببینید چطور زندگی شیرین و همیشه رو به جلو همراه با پیشرفت هست!!!

          موافقم 13
          مخالفم 6
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        تویوتا تنها یک خودروساز نیست !!!
        تویوتا یک دنیاست از عمل و فلسفه‌ی درستکاری👑…
        تویوتا را کسی میفهمه که قلب و احساس دارد…
        تویوتا دنیایی از خداست که به دست خدا هم ساخته میشود…

        جدا از تعاریف دوستانه‌ی من از این شرکت که دوستش دارم چون در عمل برای من ثابت‌شدست نه تنها حرف و عراجیف!!!

        تویوتا به سادگی به خراب نشدن به اعتماد و اطمینان معروف هست که چنین دارد جهان را پارو میکند ولی چطور هنوز هیچ شرکتی تابِ رقابت با این سامورایی ژاپنی را ندارد ؟؟؟
        چیزی که خودم فکر میکنم و البته تویوتا کمتر به اون اشاره میکنه تا بقیه زیاد وارد جزئیاتش نشوند و حواس رقبا را پرت جایی دیگر میکند این هست که تویوتا تمرکز بالایش روی کیفیت آلیاژ قطعات هست که توانسته به یک فرمول کلی برسد و اگر نه چطوری میشود هم به خودرو فشار آورد هم خراب نشود و هم مثل ساعت کار کند!!!

        از قدیم تا الان ، کسی که برای یکبار تویوتا میخره دیگه نمیتونه خودرویی دیگر بخرد مگر یه تویوتای دیگه!!!

        بیخودی نیست که خودروهای تویوتا نه تنها در ایران ارزش افزوده دارند ، بلکه در تمام نقاط دنیا حتی آمریکای آزاد هم محصولاتش نه تنها کمترین افت قیمت را به نسبت دیگر رقبا دارند بلکه برخی محصولاتش هم ارزش افزوده بالایی دارند بخصوص وقتی تولیدشان متوقف میشود تازه گران‌تر هم میشوند همچون فورچونر ، لندکروزر ، FJ و…!!!

        موافقم 9
        مخالفم 10
    2. ممد ژانگولر

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      بچه ها کسی از نوید ۰۰۹۸ خبر نداره خیلی نگرانشم .

      موافقم 0
      مخالفم 11
    3. froG-driVer

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      بنظرم تویوتا قبلنا(۱۹۸۰ به قبل) خیلی تو چشم نبودن ماشیناش به جز سنچوری البته چون سنچوری فرق داشت.اما بعد از ۱۹۸۰-۱۹۸۵ بود که کم کم قاطی خاص ها شد.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. علی جردن

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    تویوتا ۲۰۰۰GT سال ۱۹۶۷ از تویوتا GT86 های مدرن زیباتر و بهتره واقعا خوشم اومد

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4944 ديدگاه)

      از فردا ۵۱۱ هم بهتره ولی از هایما نه!

      موافقم 1
      مخالفم 9
  3. sinasvj

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    تویوتا امپراطوری ژاپن رو توی صنعت خودرو هم زنده کرده🫡

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    تویوتا هرچی زده عالی بوده انقده دوست دارم یه لندکروز و یه هایلوکس و لکسوس و کولیی تویوتا داشته باشم حیف پولم فوقش برسه به تویوتا کرولا قدیمی

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. Car love

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    Bz4x 😍

    موافقم 2
    مخالفم 18
    1. amir

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اینکه لابلای این همه خودروهایی که نوشته شده و میبینی که برای فضاپیماسازی بوسان آرزوعه یاد bz4x میوفته نشون میده که چه حجم از فشار روانی و روحی بهت وارد شده به این وضع افتادی

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. پیام

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        مثل زمانی که دقیقا خودت بهت اون فشار وارد میشه و میگی آرمیچر 😂😂😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 15
        1. amir

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          درود بر شما
          تا الان جنرال و فورد و فولکس و بنز از پروژه های برقی خودشون عقب کشیدن و صرف نظر کردن و لوسید غرق در ضرره و تسلا با کاهش سهام و تعدیل نیرو طرفه
          شاید این نشانه هایی برای اهل کتاب های زبان نیست تا اندیشه کنند که قلمرو برقی ها متفاوت تر از اون چیزیه که به نظر میاد؟!!

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. پیام

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          به تدریج تا سال ۲۰۳۰ متوجه میشی قلمروشون کجاست!

          در ضمن، از فراخوان صحبت نکنید چون استادش ژاپنی ها هستن 😂😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 17
        3. محسن

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (175 ديدگاه)

          هیوندای اصلا فراخوان نمیده؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. JaMsHiD

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2797 ديدگاه)

      موتور و پلتفرم نسل دوم هیوندا سوناتا💪❤️
      اصالت کره❤️همراه با موتور میتسوبیشی

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. پیام

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        جمشید الان موتور G90 رو از میراژ برداشتن 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 16
        1. amir

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          خدمتی که الکتروموتور به هیوندای کرد هیچکس نکرد
          بلاخره از شر موتورهای تتا و لامبادا و فراخوان و آتیش سوزی و یاتاقانش راحت شدن
          چیز ولی ببخشید هنوزم به خوبی سرقت میرن

          موافقم 11
          مخالفم 3
    3. زیزیگولو

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6038 ديدگاه)

      کمپانی تویوتا بخاطر احتمال شکستگی پیچ و مهره‌های چرخ تویوتا bZ4X و درآمدن چرخ از جاش فراخوان داده وگرنه هیچوقت هیچ چرخی در نرفته …………. دقت کن فقط یه احتمال بوده
      👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
      https://www.pedal.ir/toyota/toyota-buy-back-faulty-bz4x/

  6. زیزیگولو

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    معروفترینای کمپانی تویوتا در جهان لندکروز و لکسوس هستن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. JaMsHiD

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2797 ديدگاه)

    تنها امپراطور آسیایی صنعت خودرو . تونست بازار رو به میل خودش درست کنه . با تکنولوژی هیبرید و کراس اوور ها ، تونست پر فروش ترین ماشین غیر آمریکایی تو آمریکا باشه . و کرولا که با یه فرمول برنده و ساده تبدیل شده به پرفروش ترین ماشین جهان .
    حالا هی بگو فلان ماشین فلان جایزه رو برده . اونم توی بازاری و سگمنتی که خود تویوتا اونو ساخته
    البته تو بگو یک میلیون جایزه . توی تمام مقالات رقیب خیالی تویوتا برنده بشه . معلومه آخرش مردم میرن تویوتا میخرن ، نه ماشینی که ایموبلایزر نداشته باشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. datsun

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    بهترین کمپانی خودروسازی ژاپنه تو تاریخ این کمپانی فقط پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده خیلی از کمپانی ها از نحوه تولید و خط تولید تویوتا درس گرفتن، مدیران این کمپانی واقعا مغز متفکرن همیشه تو بحران های که برا خودروسازی دنیا اتفاق میفتاد اینها بهترین تصمیم رو میگرفتن

    موافقم 14
  9. R

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    پریوس از اولشم زشت بوده ولی chr جالبه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. JR

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلیکا نسل ۱ یکی از کلاسیک های مورد علاقمه ! این ماشین واقعا زیباست و واقعا یک کلاسیک عالی برای بازسازی فابریک یا restomod و یا حتی تبدیل به الکتریک .

    1. پیام۲

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      خیلی ماشین خوبیه ولی منو همیشه یاد اسکایلاین 2000 gtr میندازه

  11. پیام۲

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ae86?

  12. Roham

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خدایی تقریبا همه محصولات تویوتا عالی هستن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. بهنام

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (905 ديدگاه)

    سلطان بی ادعا تویوتا. دوست داشتنی و وفادار 🇯🇵

  14. BlackWing

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    تویوتا شاید از نظر تکنولوژی کمتر باعث انقلاب تو صنعت خودرو شده باشه اما با کیفیت و سادگی ماشین‌هاش ، باعث انقلاب تو صنعت خودرو شد 👏🏼👏🏼

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. misha

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    تویوتا gt86 با همکاری سوبارو ساخته شد
    اینجوری که تویوتا چراغ قوه دستش بود که سوبارو حین طراحی بهتر ببینه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. Taha Ayoobi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4381 ديدگاه)

    واقعا مدل های اسپرتش بی نظیره.
    مخصوصا 200GT

  17. Shahriar

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان کسی در خصوص این آینه های روی گلگیر مطلبی خونده یا اطلاعات خاصی داره؟ یه زمانی ژاپنی ها خیلی استفاده میکردن و شکل جالب و متفاوتی داشت ولی خب کم کم بخاطر بحث آیرودینامیک منسوخ شد اما میخوام بدونم از نظر تسلط بر اطراف بیشتر یا آیتم های دیگه به راننده کمک میکردن یا نه؟

  18. BMW

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    طراحی های قدیمی رو دوست دارم

  19. Arya086

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این همه ماشین های خوب تویوتا رو نام بردین اما چرا چیزی از splinter trueno ae86 نگفتین

  20. Alireza

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بهترین خودروی تویوتا = سوپرا ۱۹۹۳

    1. BIMER

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه اورریتد نمیتونه بهترین این شرکت بزرگ باشه

  21. BIMER

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم ae86 هم می‌تونست تو این لیست باشه بلاخره تو زمینه دریفت موفقیت های زیادی کسب کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا