نمایشگاه ژنو امسال میزبان یک هاچبک داغ و جسور از سلطان شرق میباشد: یاریس GRMN!
این نسخه که پیشتر چند تصویر و تیزر مختلف از آن منتشر شده بود، ساخته دست شاخه پرفورمنس تویوتا (Gazoo Racing, Masters of the Nurburgring) است و درواقع همزاد خیابانی نمونه موجود در مسابقات WRC به شمار میرود.
همانطور که از پسوند GRMN برمیآید، تمامی مراحل توسعه در نوربرگرینگ نوردشلایفه (Nurburgring Nordeschleife) طی شده است. از خصائص ظاهری میتوان به سپرهای جدید جلو و عقب، اسپویلر سقف، رینگهای تیرهرنگ ۱۷ اینچی BBS، دیفیوزر عقب و خطوط مشکی و قرمز روی بدنه اشاره کرد. درون کابین هم مواردی همچون صندلیهای ارتقا یافته مسابقهای، فرمان تمام چرمی اقتباسی از GT86 و پدالهای آلومینومی به چشم میخورند. تمامی موارد مذکور در حقیقت برای رساندن این پیام تعبیه شدهاند: “این یک یاریس معمولی نیست!”.
زیر پوست خودرو یک بلوک ۱.۸ لیتری چهار سیلندر انجاموظیفه میکند که برخلاف اکثر رقبا از سامانه سوپرشارژر سود میبرد. خروجی ۲۰۵ اسب بخاری این مجموعه بهوسیله جعبهدنده شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود شبه تورسِن (Torsen) به چرخهای جلو میرسد و هیچگونه خبری از جعبهدنده خودکار یا سامانه چهار چرخ محرک نیست!
سامانه تعلیق شامل فنرهای کوتاه، شوکهای Sachs و میله ضد غلتش میباشد. همچنین با بهرهگیری از اجزایی مثل میله عرضی زیر کاپوت (بین سرتعلیق دو چرخ جلو) تلاش شده تا مقاومت پیچشی و هندلینگ هرچه بیشتر به وضعیت ایده آل نزدیک گردد. ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو نیز وظیفه توقف سریع و ایمن خودرو را بر عهده دارند.
یاریس GRMN اولین محصول این برند برای بازار اروپا (و بهطورکلی مناطق خارج از ژاپن) به حساب میآید. با وجود این که مشخصات فنی کامل و برچسب قیمت آن هنوز مشخص نشده، حدس میزنیم که پس از ورود به بازار با امثال فورد فیِستا ST، فولکسواگِن پولو GTI و رنواسپرت کلیو رقابت کند.
یه فرمول سنتی و ساده در عین حال همیشه عالی برای یه ماشین جذاب همینه جعبه دنده دستی و دفرنسیال جلو به قول ریچارد هموند که تو تست اون لامبورگینی گالاردو ادیشن مخصوص راننده تست لامبو میگفت رانندگی با ماشین دنده دستی مثل وقتیه که داری با یکی از دوستای قدیمیت دست میدی و حس فوق العاده ای داره در مورد هاچبک های این کلاس مثل این یا گلف یا کلیو و ماشین های اسپرت کوچیک ترجیح میدم با دنده دستی بخرمشون چون نهایت لذت رانندگی باهاشون فقط با دنده دستی مشخص میشه
حميد
۲۲ اسفند ۱۳۹۵از تویوتا انتظار کیفیت باید داشت نه انتظار با حال بودن
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۵خب کیفیت هم به خودی خود حال میده دیگه
Mehran
۲۲ اسفند ۱۳۹۵نظرت درباره برند تویوتا دقیقا مثل منه.باهات خیلی موافقم.
sina
۲۲ اسفند ۱۳۹۵اقا پوششنوم از ژنو خوب نبود خدایی
سایتای تکنولوژی زودتر میذاشتن خبرا رو
انتظار بیشتری از سایت تخصصی میرفت
با تشکر
یاسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۵یه فرمول سنتی و ساده در عین حال همیشه عالی برای یه ماشین جذاب همینه جعبه دنده دستی و دفرنسیال جلو
به قول ریچارد هموند که تو تست اون لامبورگینی گالاردو ادیشن مخصوص راننده تست لامبو میگفت رانندگی با ماشین دنده دستی مثل وقتیه که داری با یکی از دوستای قدیمیت دست میدی و حس فوق العاده ای داره در مورد هاچبک های این کلاس مثل این یا گلف یا کلیو و ماشین های اسپرت کوچیک ترجیح میدم با دنده دستی بخرمشون چون نهایت لذت رانندگی باهاشون فقط با دنده دستی مشخص میشه
The R
۲۲ اسفند ۱۳۹۵گیربکس دستی خیلی خوبه ولی خداییش دیگه دیفرانسیل جلو هیچ جذابیتی نداره.
امیر.عارف
۲۳ اسفند ۱۳۹۵کاملا موافقم. برای سواری SPORT یا باید دف عقب باشه یا چهار چرخ. دوستانی که تجربه دارند متوجه عرض بنده میشوند
آرش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵از نظر شکل و قیافه میگم فقط … تویوتا هر روز بد تر از دیروز
اینا چرا طراحی هاشون این جوری شده ؟
پدرام
۲۳ اسفند ۱۳۹۵این نظر شماس نه بقیه