انتشار تصاویر مجازی از تویوتا کمری کوپه مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر هلکت توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
استلانتیس هرگز با تویوتا برای استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار هِمی در محصولاتی همچون کمری و تولید یک کوپه پیشرانه وسط همکاری نداشته است اما طراحان مستقل دنیای خودرو چنین محصولی را در فضای مجازی تجسم کردهاند. در حال حاضر استلانتیس مشغول فراهم سازی مقدمات بازنشستگی پیشرانه ۸ سیلندر هِمی خود است. این نیروگاه پرقدرت قبلاً از وانتهای رم و محصولات عضلانی چلنجر و چارجر کنار گذاشته شده و شاید در آینده نزدیک شاهد حذف آن از دورانگو هم باشیم.
تویوتا نیز اخیراً نسل جدید کمری را فقط بهصورت هیبریدی عرضه کرده تا جان تازهای به یکی از پرفروشترین سدان های تاریخ بازار آمریکا بخشیده باشد. این سدان میان سایز جزو محصولات پرفروش بوده و معمولاً در جداول فروش پس از فورد سری F، تویوتا راو ۴، هوندا CR-V، هوندا سیویک و تویوتا کرولا قرار گرفته است. همانطور که گفتیم طراحان خودرو علاقه زیادی به تجسم تویوتا کمری با پیشرانه محبوب ۸ سیلندر هلکت داشتهاند. تویوتا کمری در طول زمان با فرم های گوناگون بدنه از جمله چهار در سدان، پنج در لیفت بک، پنج در استیشن و حتی کوپه دو در عرضه شده و به همین خاطر تجسم یک کمری اسپرت کار عجیبی نیست اما درعینحال خیلی هم عادی محسوب نمیشود. کمری کوپه دو در تنها بین سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ عرضه شد و اولین نسخه از آن با اصطلاح پهنپیکر شناخته میشد.
از طرفی هرگز کمری پیشرانه وسط در ذهن طراحان تویوتا وجود نداشته چه رسد به اینکه پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار هلکت برای آن در نظر گرفته شود. در تصاویر منتشر شده شاهد کیت بدنه بسیار پهن و آیرودینامیک، رینگهای افترمارکتی سبکوزن و لاستیکهای بکار رفته در مسابقات خودرویی هستیم. تصور میکنیم چنین خودرویی در صورت تولید میتوانست رقیبی برای کوروت و حتی دیمن ۱۷۰ باشد. نظر شما چیست؟
HELLO.BROTHERS
۵ شهریور ۱۴۰۳شبیه آکورا یا آئودی R8.
پیام۲
۶ شهریور ۱۴۰۳زبادی قشنگه
SMS
۶ شهریور ۱۴۰۳جذابه اما اصیل نیست
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳این از تمراریو جذاب تر
𝐀𝐥𝐢
۵ شهریور ۱۴۰۳معلومه nsx رو با کمری ترکیب کردن
حسن
۵ شهریور ۱۴۰۳من فک کردم زده لعنت بهش واقعا نیاز داره به یه کم هیجان
HELLO.BROTHERS
۵ شهریور ۱۴۰۳آره دقیقن.
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳رقیب دیمن 170 که نمیتونست باشه چون موتور اون اصلا هلکت نیست
hosen
۵ شهریور ۱۴۰۳جالب شده واقعا مخصوصا رخ عقبش.
🇰🇷
۶ شهریور ۱۴۰۳یه توضیح راجع به اسپرت سازی ژاپن بدم
اولا اون دوران دهه ۹۰ رو لولو برد و دیگه هم نمیاد
الان اسپرت ساختن برای ژاپن دردسره و از توانش خارجه
اولا کمتر کمپانی ژاپن میتونه اسپرت بسازه چون توجیه نداره و برگشت هزینه در کار نیست . یکی تویوتا و اون یکی هوندا در حال حاضر میتونن ماشین اسپرت توسعه بدن . نیسون که اوضاش خرابه و کلا میخاد برقی شه . همون GTR رو هم ۱۷ سال رو خط نگهداشت . دیگه این اواخر با واکر و عصا میومد تو درگ . بقیه هم خودروسازای کوچیکی به حساب میان و مال این حرفا نیستند
تا اینجاشم باز قابل قبول بنظر میرسید اما همین اواخر خبر اومد که تویوتا گفت ساخت اسپرت برامون صرفه نداره و ازین به بعد اشتراکی کار میکنیم . مثل همون بیامو سوپرا و تویوتا BRZ . حالا این که گُندشون بود اینو گفت دیگه بقیه که ول معطل
دیگه ازین به بعد هم خبر خاصی نیست چون نیسون که گفته درونسوز نمیزنم . هوندا هم که به ساخت NSX پایان داد با نیسون متحد شد و دیگه بعیده سمت درونسوز برن. این ازین . تویوتا هم ک گفت بیاین با هم شریکی بزنیم . اینم ازین . پس رویای اسپرت درون سوز تمام ژاپنی تقریبا به گور پیوسته
در حال حاضر فقط یدونه سوپراسپرت تویوتا مونده همون GR GT3 که v8 ئه و در اینده میاد اونم قضیه داره . یه زمان تویوتا قرار بود هایپرکار جاده ای همولوگ مسابقات لمان بزنه یه چند تا پروتایپ هم داد . میتونید سرچ کنید GR super sport و تو پدال هم میتونید پیداش کنید
این هایپرکار جادهای که همش ۲۰ دستگاه و به قیمت ۳ میلیون دلار قرار بود بیاد بازار ، میگفتن که رقیب والکری و پروجکت وان بنزه و هزار اسب هم قدرت داشت . اما بعدا که قوانین مسابقات تغییر کرد و ادغام شدند ، الزام برای ساخت نمونه جاده ای لغو شد و ازون بدتر پروتایپ پیش تولید هم تصادف کرد و آتیش گرفت و پودر شد و تویوتا هم از خدا خواسته قضیه رو پیچوند . الان همین GR010 که تو لمان میبینید ، پسر همین پروتایپ به حساب میاد . حتی تویوتا برای خریدارای احتمالی تدارکات دیده بود و یه پرسش نامه طراحی کرده بود که شما چقد با خودرو رانندگی میکنید ، چندتا ماشین داری ، چیا داری ، آیا Lfa و ۲۰۰۰ جیتی هم تو کلکسیون داری یا مارو آدم حساب نمیکنی ، و انبوهی ازین سوالای عجیب . درواقع فراری وار ، میخواست به مشتریای وفادار بفروشه . اما گلچین روزگار امون نداد
حالا این سوپرکاری که میخاد بزنه هم قراره آب بگیره رو دسته گل های پیشین و بشوره بره و بعد ازین دیگه هیچییییی نمیبینید تا روزگار برقی که اونم هنر نیست . همین الان چین سوپرکار میزنه هزار اسب چه فایده …
این بود حکایت تلخ اسپرت سازی ژاپن در دوران امروز …
net
۶ شهریور ۱۴۰۳به تویوتا نمی خوره سوپر اسپرت بسازه چون ماشین نیمه لوکس تولید میکنه
JaMsHiD_R1988
۶ شهریور ۱۴۰۳منطقیه
اینا همشون اکونومی سازی بودند که برای به رخ کشیدن هنر دستشون و تکنالجیشون و نشون دادن قدرتشون به جهان و محبوب شدن ماشین اسپرت و سوپر اسپرت میزدن و چون خریدار هم داشت خیلی به اون ماشینا پر و بال میدادن
نمونه اش نیسان GT-R و لنسر اوولوشن و RX-7 که کلا حسابشون با بقیه مدل های شرکت جداست . لکسوس LFA هم که کلا حسابش جداست . داستان فروشش و خریدارانش و قیمتش شبیه مکلارن F1 هست
و چون الان خریدار برای اسپرت ژاپنی نیست و وضعیت بازار ( نه برقی سودده هست نه دولت اجازه توسعه یه پیشرانه درون سوز عالی رو میده که در آخر نه تنها سودده نیست بلکه ضررده هم هست مثل تویوتا و چون شرکتی مثل نیسان تمام سرمایه اش رو برای برقی گذاشته ، دیگه پولی برای توسعه نداره ) ، و از اونجایی که نمونه های مسابقه ای با خیابونی یا به قولا هومولوگیشن خیلی ضعیف تر از نسخه های مسابقه ای هستن خریدار ندارن ! ولی تبلیغاتشون توی موتور اسپرت هنوز از بین نرفته !
هوندا توی فرمول یک و تویوتا توی لمانز و رالی و نسکار و نیسان توی مسابقات GT3 خوش درخشیدن فعلا مخصوصا تویوتا توی لمانز و رالی عالی عملکرده
و خب درست میگی . در آخر تمام اسطوره های ژاپن در قالب برقی برمیگردن . چون بلاخره موج برقی سازی میاد و نیسان به سوددهی میرسه و تویوتا وضعیت خودش و اینکه با خودش چند چنده و از این سردرگمی و وضعیت نامعلوم بیرون میاد . چون الان نه درونسوز عالی و نه برقی سودده و خوب میتونه بزنه !
درسته از لحاظ پیشرانه هیچ چیز خاصی برای ارائه ندارن و سر و ته همشون یکیه ولی باید ببینیم از لحاظ وزن و چابکی و چسبندگی و هندلینگ چی ها برای ارائه خواهند داشت
مسلما قدرت همشون هم بالای هزار اسبه
JaMsHiD_R1988
۶ شهریور ۱۴۰۳راجع به نسخه هومولوگیشن لمان تویوتا نشنیده بودم
جالب بود
اگه اون قانون اجرا میشد فکر کنم هومولوگیشن پورشه 919 هم ساخته میشد
خیلی عالی میشد
دنیای خودرو در اون صورت دسخوش تغییرات زیادی میشد مخصوصا رکورد پیست ها
JaMsHiD_R1988
۶ شهریور ۱۴۰۳تویوتا نیاز داره یه ماشین موتور وسط ارزون تر از کوروت با قدرت ۶۵۰ اسب بسازه
یه موتور شش سیلندر تویین توربو هم از اول توسعه بده برای همین کار با دور بالا با سیستم هیبرید . قطعا بازار روی خوش بهش نشون میده . حالا قیافش کمری نباشه ولی یه ماشین اینجوری بزنه
البته الان توسعه همچین موتوری منطقی نیست و سوددهی خاص که مدنظر تویوتاست نداره ، بخواد نسخه برقیش هم بزنه ، برقی هم بزنه که کلا فعلا ضرره
BMW
۶ شهریور ۱۴۰۳جالب شده
amirboss
۶ شهریور ۱۴۰۳تویوتا توانایی ساخت یه خودرو موتور وسط رو نداره و نخواهد داشت.
تویوتا فعلا بازار خودرو های اسپرت خوبی نداره و این به دلیل عرض اندام رقیب های قوی و قدر تو این بازارهاست.
چون تو این کلاس کسی به تویوتا فکر نمیکنه.
مهدی
۶ شهریور ۱۴۰۳به نظر من کاری نیست که ژاپنی ها نتونن انجام بدن
amirboss
۶ شهریور ۱۴۰۳ژاپن خودروهای فوق العاده ای ساخته که برای هرکدام یه مقاله جداگانه میخاد.
خودروهای افسانه ای ژاپن واقعا تکرارنشدنی هستن و فقط دیدنشون کافیه با افزایش ناگهانی آدرنالین دچار شوک عصبی و تمرکز بشیم.
به هرحال تویوتا بهتره تو ساخت اس یو وی های فول سایز و سدان های اقتصادی فعالیت خودش رو ادامه بده.
froG-driVer
۶ شهریور ۱۴۰۳شبیه گربست
مهدی
۶ شهریور ۱۴۰۳کمری هر مدلش عشقه
عشق ژاپنیها با شرف
امیر
۶ شهریور ۱۴۰۳کمری به هرچیزی تبدیل میشع . حتی ماشینای ناسکار تویوتا هم کمریه. یه وانت هم به عشق ما ایرانیا بسازن ازش عالی میشه .
Mr Tiger
۱۰ شهریور ۱۴۰۳آدمی که برای اولین بار ریش و پشمشو میزنه و یه کت شلوار مارک اندامی میپوشه خیلی مشخصه و خودشو نشون میده… اینم دقیقا همونه