تولید انبوه نسخه برقی محبوبترین وانت تویوتا در تایلند و برای مردم این کشور آغاز خواهد شد.
تویوتا بر خلاف سایر خودروسازان برای محتاجکردن امپراتوری خود به سوکت برق، عجله چندانی ندارد. برند ژاپنی یادشده امید دارد با قدمهای آهسته و حسابشده و معرفی دورادور مدلهای مفهومی گوناگون برنامه موتورهای هیدروژنی خود را هم جلو ببرد و کمکم به ناوگان خودروسازان تمام برقی بپیوندد. با این وجود تمرکز کنونی آن روی مدلهای هیبریدی قرار گرفته است. مدیرعامل این مجموعه، «آکیو تویودا»، بر این باور است که مدلهای تمام برقی هیچگاه سهمی بیشتر از ۳۰ درصد بازار را به دست نخواهد آورد و با همین استدلال، آینده حملونقل برقی را نامطمئن میداند. با این وجود، شمار خودروهای برقی تویوتا در حلال افزایش است. آخرین اقدام مهندسان تویوتا هم شامل برقیسازی وانت محبوب هایلوکس میشود که سال ۲۰۲۵ وارد خط تولید خواهد شد.
پس از رونمایی نمونه اولیه خودروی یادشده در سال ۲۰۲۲، تویوتا اعلام کرد که هایلوکس روو BEV سال آینده وارد خط تولید خواهد شد. مدیرعامل تویوتا خبر تولید این خودرو را در مصاحبهای با رسانه «رویترز» تایید کرد و افزود که مونتاژ آن به کارخانهای در تایلند واگذار خواهد شد؛ کشوری که ۵۰ درصد سهم فروش خودروهایش به وانتها اختصاص دارد.
هایلوکس تازه با تکیهبر پیشرانه برقی خود به رقابت با ایسوزو D مکس خواهد پرداخت که هماکنون در منطقه جنوبشرقی آسیا مونتاژ میشود و محبوب بالایی هم دارد. تویوتا در اعلامیه خود گفته که هایلوکس روو BEV فعلا در بازار کشور تایلند عرضه خواهد شد اما سازنده برنامه دارد تا آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.
تویوتا حرفی از مشخصات فنی وانت برقی خود به میان نیاورده است اما قبلا بدون اشاره به چرخه رانندگی معیار، به گستره مسافت قابلپیمایش ۲۰۰ کیلومتری اشاره کرده بود. نسخهای که در تصاویر مشاهده میکنید، نمونه مفهومی این خودرو با پیکربندی ۴×۲ و تخت کشیده است که به بسته باتری در کف اتاق مجهز شده است. مدیر اجرایی تویوتاموتور آسیا، «پرش گانش»، میگوید:
برای دستیابی به مسافت قابلپیمایش بیشتر باید از باتری بزرگتری استفاده کنیم که بهمعنای وزن بیشتر و توانایی حمل بار کمتر است.
نمیتوان این حقیقت را کتمان کرد که ۲۰۰ کیلومتر برای یک وانت باری مسافت زیادی محسوب نمیشود و بیشک، کمتر از حد استاندارد است. از آنجا که تویوتا در بحث بهینهسازی محصول و تطبیق آن با نیازهای بازار مهارت دارد، میتوان امیدوار بود که نسخه تولید انبوه هایلوکس برقی هم توانایی پیمایش مسافت بیشتری را داشته باشد و توازن مناسبی میان باتری و وزن قابل حمل ایجاد کند.
نسل کنونی وانت هایلوکس بیش از یک دهه عمر دارد و نیاز به بهروزرسانی دارد؛ با این وجود، تویوتا تصمیم گرفته تا نسخه برقی روو BEV را بر پایه همین نسل توسعه دهد. با این اقدام، انتظار میرود که نسل کنونی همچنان دستنخورده باقی بماند. شاید هم تویوتا برنامه دارد که نسل بعدی را بهکلی تغییر دهد و برای انجام این کار، به زمان بیشتر و توسعه بهتر باتریها و پیشرانهها نیاز دارد. به این ترتیب انتظار میرود که برقیشدن مدل بینالمللی هایلوکس به نسل نهم این خودرو محول شود.
هایلوکس روو BEV نخستین وانت برقی تویوتا نیست و پیشتر هم شاهد رونمایی مدل تمام برقی تاکوما و مدل مفهومی EPU بودهایم. خودروساز ژاپنی در نمایشگاه خودروی ژاپن ۲۰۲۳ از کانسپت iMV-0 نیز رونمایی کرد که نقش یک بارکش کوچک را بازی میکند. IMV-0 هماکنون در کشور وانتدوست تایلند با قیمت پایه ۱۳ هزار دلار به فروش میرسد. نظر شما درباره وانتهای برقی چیست؟ آیا این فرمولاسیون میتواند از پس کارهای سخت بربیاید؟
Car love
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سوژه جدید 😂😂
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سوژه زیاده، عقبی.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تویوتا هم بعضی وقتا خُل چِل دیوونه میشه که اون بعضی وقتا همین هایلوکس برقیِ!!!
به نظر من 💩لوکسِ نه عشقمون هایلوکس❤!!!
JaMsHiD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سوژه تویی که هنوز یه شاسی مستقل تو عمرت از نزدیک سوار نشدی . کره هنوز یه شاسی مستقل از خودش نساخته بعدا با چه رویی میای زیر مقاله یه آفرودر؟
امیدوارم کامنتم تایید شده چند روزیه کلا تایید نمیشه
مزدا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳محصولات تویوتا از جمله هایلوکس و سری 70 تو جنگ های خاورمیانه خیلی طرفدار دارند
حالا تصور کن هایلوکس برقی شده وسط جنگ شارژ تموم کرده برق هم نیست 😁
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دیگه داری زیادی سختش میکنید!!!
داداش هرکجا برق نبود ، توکل میکنید به خدا و بعدش یه رعدوبرق و بعدش یه استارت و پیش به سوی جنگ😂!!!
Parham
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳قابلیت اطمینان،پر.
همه جا رو،پر.
( سلام داداش چطوری سابق )
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تویوتا بر خلاف سایر خودروسازان برای محتاجکردن امپراتوری خود به سوکت برق، عجله چندانی ندارد.
شروع طوفانی بود XD
اما این مدل ماشین های برقی مختصر به استفاده خیلی شهری هستش که این رنج برد حرکتی رو دارن .
به نظرم ماشین های برقی هنوز برای آفرود های سنگین و شرایط سخت بهینه نشدن
حداقل تا ۱۰ سال آینده.
امریکایی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اولین تیوتایی که سگ جون نیست
Killer
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳باز کی دستشونو گرفت ؟
JaMsHiD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین شاسی مستقلت کجاست بچه سال؟
گریه کن عقب مانده تو بازاری که ژاپن داره با آمریکایی رقابت میکنه فروش کره یک ششم ژاپن بود !
تازه اونم کراس اوور بود . نه شاسی مستقل
الان جواب نداره بده میگه bz4x
منم بهش میگم هایلندر و گرند هایلندر که پرفروش ترین ماشین غیر آمریکایی تو آمریکاس
بازاری که کره نهم میشه
امریکایی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اولین تیوتایی که تیوتا نیست ، بدترین ایده .
امریکایی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا چرا باید تیوتا سگ جون ترین پیکاپشو برقی کنه؟؟؟؟
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خداروشکر هنوز که نکرده.
این یه شاخه جدا بر پای همون نسل هایلوکسه
Jeferson
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳جلو پنجرهی سفید نصف زیبایی جلو رو خراب کرده
Joker
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳«آکیو تویودا»، بر این باور است که مدلهای تمام برقی هیچگاه سهمی بیشتر از ۳۰ درصد بازار را به دست نخواهد آورد و با همین استدلال، آینده حملونقل برقی را نامطمئن میداند…آکیو چقدر خود منه😂همیشه احساس میکردم یه نسبتی دورادوری با ژاپنی ها دارم اونم به دلیل هوش سرشاری که دارم،خدا من رو واسه شماها حفظ کنه،بلند بگو آمین یا رب العالمین🤲
جرمی کلارکسون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳وزن بیشتر و حمل بار کمتر بخاطر حمایت از خرس قطبی
هعی 🚬
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳درسته بنزینیش عالی بود ولی اگر دوست داری زنده باشی که سوار همچین خودرویی بشی باید برقی شدن و سیستم هیبرید رو قبول کنی
KAIZEN
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یا محصولیه برای تست بازار و یا احتمالا مشخصاتش تغییر میکنه و بهبود پیدا میکنه
وگرنه 200 کیلومتر قطعا خیلی کمه
پیام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳میگفتن تویوتا گفته الان وقت برقی زدن نیست و به درد نمیخوره! الان داره وانت برقی میزنه! حداقل باتریش رو از ال جی و سامسونگ بگیرید که کیفیتش خفظ بشه!
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳والا جگوار یه مدت باتریشو از الجی گرفت به غلط کردن افتاد
پیام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پس انیر ببین هوندا چه چرایه که میخواد با LG همکاری کنه!!! 😂😂😂😂 به یه روزی افتادید که دیکه نمی تونید هیچی بگید و هر چی بگید بر علیه خودتونه 😂😂😂
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خوده هیوندای دست به دامن بی وای دی هستش
منتها میدونم که هیچ وقت زیر بارش نمیری چون حقیقته
حسین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بازم اشتباهات قبل رو تکرار می کنی و فکر می کنی اگه با چندتا اکانت در مورد بزرگترین خودروساز جهان گل واژه بگی میتونی چیوندا حقیر رو بالا ببری. ولی خب عاقبت همه این زحمات چند سالت کاهش فروش یک میلیونی حلب سازی مربا بوده
JaMsHiD
۲ خرداد ۱۴۰۳ال جی خوب بود تسلا رو تأمین میکرد . البته تا موقعی پاناسونیک هست برای تأمین باطری تسلا چرا ال جی؟
خودتون هم که از بی وای دی باتری میگیرید .
ببین استاد افتخاری دانشگاه های کره جنوبی و شمالی ، صنعت خودرو جنگ سرد نیست که هرروز رقابت سنگین تر بشه . اینجا همکاری بهتر از رقابت جواب میده . همکاری برای امنیت بهتر ، کیفیت بهتر . الان اصلا تویوتا باتریشو از یه جای دیگه بگیره که نمیگیره !
خب برای تویوتا سود داره که دیگه نیازی به توسعه باتری نداره و سود بیشتری هم میکنه اینجوری پول برای توسعه محصولات جدیدش در میاد . البته با تفکرات خودت نمیشه همینم فهمید
JaMsHiD
۲ خرداد ۱۴۰۳این برای تست هست . برای آزمون خطا ! تویوتا نگفت آینده اصلا برقی نیست . گفت آینده برقی هست ولی برقی سهم کمی از بازار رو میگیره . و هیچوقت تویوتا تخم مرغاشو توی یه کاسه نمیچینه . تا سال ۲۰۳۰ کلی مدل برقی میده بیرون
ریچارد هموند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۲۰ کیلومتر برد برای خرس های قطبی
JaMsHiD
۲ خرداد ۱۴۰۳یکی هم جیمز می بزنه سایت تکمیل بشه
جیمز می
۷ خرداد ۱۴۰۳داداشمی
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳برای تست کردن بازار و… هست بیشتر
بهزاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تویوتا حتما رفته دمه در بی وای دی کلی خواهش و تمنا کرده تا بهش موتور برقی بده، یعنی حضرت نمیتونه دوتا ارمیچر بسازه 🤣🤣🤣🤣
Taha Ayoobi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳الان بخندیم؟
aradkhodaverdi
۱ خرداد ۱۴۰۳جدی میگی همین بی وای دی که گیربکساشو با منت از ایسین تویوتا میگیره؟
شاپور
۲۷ مرداد ۱۴۰۳عشق داعشی ها خطرناکتر هم شد ، هایلوکس برقی بیصدا مثل روح به هدفش نزدیک میشه