ناصر العطیه دارنده پنج عنوان قهرمانی رالی داکار در ویدئویی جدید با تویوتا هایلوکس مسابقهای خود به جنگ لندکروزر GR اسپرت جدید رفته است.
هر دو خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو استفاده میکنند. این نیروگاه آهنین در لندکروزر ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند هرچند به دلیل قوانین مسابقات، قدرت پیشرانه هایلوکس رالی داکار به ۳۵۶ اسب بخار محدود شده ولی گشتاور ۶۵۰ نیوتون متریاش مشابه لندکروزر است. تنها قطعاتی که در هایلوکس رالی داکار از نسخه تولیدی گرفته شدهاند چراغهای جلو و نشان تویوتا هستند! وزن وانت پیکاپ مسابقهای ژاپنیها به ۲ تن میرسد درحالیکه لندکروزر بسیار سنگینتر بوده و وزن ۲۳۶۰ کیلوگرمی دارد. چالش دو خودرو با یک درگ استاندارد شروع میشود. اگرچه هایلوکس قدرت کمتری دارد اما وزن سبکتر آن به همراه نسبتهای دنده کوتاهتر باعث میشود این وانت مسابقهای در مسافت ۴۰۰ متر حدود ۱ ثانیه سریعتر از لندکروزر باشد.
سپس نوبت به چالشی متفاوت میرسد. هایلوکس مسابقه را از زمین شنی و ماسه ای شروع میکند درحالیکه لندکروزر روی آسفالت حضور دارد. کشش کمتر مسیر هایلوکس باعث میشود لندکروزر دست برتر را داشته باشد و بتواند برادر خود را شکست دهد؛ اما اوضاع دو خودرو در مسابقه درگ رولینگ متفاوت خواهد بود. هایلوکس همچنان در زمین یاد شده مسابقه میدهد اما لندکروزر نمیتواند به پای این وانت رالی داکار برسد. عوامل برنامه این مسابقه را سه بار انجام میدهند زیرا فرصت راندن یک خودروی قهرمان در داکار به این آسانیها وجود نخواهد داشت.
تست نهایی نیز به چالش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مربوط میشود که بازهم هایلوکس روی زمین شنی و لندکروزر روی آسفالت حضور دارند. هایلوکس رالی داکار با کاهش سرعت در شن فرو میرود. شایان ذکر است نسل جدید لندکروزر در آمریکا عرضه نمیشود و بجای آن لکسوس LX600 عرضه شده که از همان قوای محرکه و پلتفرم تویوتا استفاده میکند. این خودروی لوکس از دو نمایشگر بالایی ۱۲.۳ اینچی و پایینی ۷ اینچی استفاده میکند و در تریم اولترا لوکس آن نیز دو صندلی مجزا در ردیف دوم نصب شدهاند. مدل F اسپرت نیز از سیستم تعلیق اسپرت تر سود میبرد. قیمت LX در آمریکا از ۹۰,۶۶۰ دلار شروع میشود درحالیکه تریم اولترا لوکس آن گرانترین مدل بوده و ۱۳۰,۷۵۰ دلار قیمت دارد.
محمدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۲اتحادیه اروپا بالاخره تصمیم نهایی را گرفت: از سال ۲۰۳۵ هیچ خودرویی با موتور احتراقی و با سوخت بنزین و گازوئیل تولید و عرضه نخواهد شد.
از سال ۲۰۳۵ هیچ خودروی آلاینده چدیدی در اتحادیه اروپا تولید و عرضه نخواهد شد. این تصمیمی است که اعضای اتحادیه روز سهشنبه ۲۸ مارس در بروکسل اتخاذ کردند
امروز عصر آخرین خو دروبا پیشرانه v12 درون سوز معرفی میشه.
داج چلنجر لست کال هم آخرین خودرو…..بیخیال ما که دستمون به خودرو ۶سیلندر هم نرسید ولی دوران ماشین بازی تموم شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ فروردین ۱۴۰۲یک نکته جالب در تصمیم اتحادیه اروپا هست
ظاهرا تولید و فروش موتور احتراقی در اروپا متوقف نخواهد شد؛ این خودروها می تونن از سوخت مصنوعی فاقد آلایندگی استفاده کنند
این نوع سوخت که از بازیافت زباله تولید می شه الان در کشورهای مختلف وجود داره؛ اما بسیار گران و پرهزینه است
اتحادیه اروپا امیدواره از سال 2035، سوخت مصنوعی با قیمت مناسب در دسترس عموم مردم قرار بگیره
احتمالا ویدئوی بررسی بنتلی با سوخت مصنوعی دیدین که من پارسال دوبله فارسی منتشر کردم
https://www.aparat.com/v/Bihsj
محمدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۲بله دقت کردم
دقیقا نوشته شده
خودرو هایی با موتور احتراقی و با سوخت (((بنزین و گازوئیل))) تولید و عرضه نخواهد شد.
دقیقا تصویب قانون برای همین استثناها که به در خواست آلمان بود طول کشید.
البته هنوز قانون به صورت واضح رسانه ای نشده.ممکنه بعضی هیبرید های بنزین سوز هم به حیاطشون ادامه بدن.مثلا هیبرید های با موتور افزایش دهنده برد.
TESLA
۹ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری حرف شما درسته ، سوخت های مصنوعی هم یه گزینه هستن ولی با توجه به پیشرفت روز افزون باتری های الکتریکی خیلی بعیده که مثل برقی ها به شکوفایی برسن ، باید قبول کرد که پیشرانه های درونسوز محکوم به نابودی هستن
TESLA
۹ فروردین ۱۴۰۲ایول 😍😍😍 ، بالاخره کره زمین از شر خودرو های کثیف درونسوز راحت میشه 🌱🌱
JaMsHiD
۲۵ فروردین ۱۴۰۲اینجا تو پیج های دوست دار محیط زیست نیستی داداش
وسط سایت مخصوص ماشین هستی که بالای ده سال سن داره
خدایی هدفت چیه از این کامنت؟میخوای دیسلایک بخوری ؟
الان هم جنگ بین ماسل و جی دی ام و جرمنی نیست
جنگ بین درون سوز و برقیع
TESLA
۹ فروردین ۱۴۰۲جالبه بدونید : خیلی از محصولات تویوتا صرفا برای مناطق گرمسیری ( بیابانی ) مثل کشور های عربی ، شیلی ( البته شمال شیلی ) و بعضی از مناطق استرالیا که اقلیم گرم و خشک دارن ساخته میشن ، مخصوصا اعراب که عاشق تویوتا هستن ( فرقی نمیکنه کرولا باشه یا لندکروز ) علتش رو دقیق نمیدونم چیه ولی حدس میزنم به خاطر جان سخت بودن تویوتا باشه که توی هر شرایط اقلیمی بدون کوچک ترین افت در عملکرد کار میکنه ، یکی از علت های دیگه هم میتونه کولر قدرتمند ماشین های تویوتا باشه ( کلا ژاپنی ها به خاطر اینکه بیش تر فروششون توی کشور های بیابانی هست ، برای این مناطق کولر خیلی خوبی میزارن ) ، یکی از آشنایان که توی دبی زندگی میکنه میگفت : فقط کولر تویوتا میتونه انسان رو از گرما ۵۰ ، ۶۰ درجه تابستان های دبی نجات بده
iman1199
۹ فروردین ۱۴۰۲جالبه بدونید : که کولر بنز و فورد هم تو هر شرایط اقلیمی بدون کوچکترین افت در عملکرد کار میکنه و فقط کولر های بنز و فورد هم میتونه انسان رو از گرما ۵۰ ، ۶۰ درجه تابستان های دبی نجات بده یکی از آشنایان که تو دبی زندگی میکنه هم به من این رو گفته ( بخصوص در تراک های بنز و فورد ) که کارکرد سخت دارن عملکرد خیلی بهتر از خودروهای عادی لازمه کارشونه
SEPEHR
۹ فروردین ۱۴۰۲مگه این بنده خدا گفت کولر بنز و فورد بده که فوری میای ریپلای میزنی ؟
راستی این هایلوکس داکار ساخت کجاست آمریکا یا اروپا؟ میتسوبیشی پاجرو که رکوردار قهرمانی داکاره ساخت کجا بود؟
((بیماری روانی درد بدیه واقعا))
iman1199
۹ فروردین ۱۴۰۲مگه من گفتم کولر تویوتا بده که شما فوری ریدلای میزنی میگی بده؟
تو داکار هم همه اینها قابل احترامن
ما هم قبول داریم بد چیزی رو نگفتیم تکمیلش کردیم
مثلا تو داکار هم تو بخش تراک ها کامیون های اروپایی رکورد دار قهرمانی هستن و تو بخش موتورسیکلت ها هم هم کی تی ام از اروپا رکورد دار قهرمانیه
امریکایی هم هم مسابقات مخصوص خودشون رو دارن که بعضی هاش به مراتب سخت تر و خشن تر از خود داکاره تو اونجا هم خود امریکایی ها برتر و رکورد دار هستن
دیگه اگه شما فکر بد میکنید مشکل خودتونه من دوستانه میگم اول
نظر منم همینه « واقعا بیماری روانی درد بدیه واقعا »
SEPEHR
۹ فروردین ۱۴۰۲((مگه من گفتم کولر تویوتا بده که شما فوری ریدلای میزنی میگی بده؟))
این فرار رو به جلو کار افرادیه که جواب مناسبی ندارن
همین هشتگ لندکروزر رو دنبال کنی گل فشانی هات زیر کامنتا هست و معلومه ژاپن چه فشاری وارد کرده
فرامرز
۹ فروردین ۱۴۰۲هرکی از هرچی تعریف کنه این آقای iman1199 میاد سریع جبهه میگیره که نه اونجوری که تو میگی درست نیست اینی که من میگم درسته
بسه تورو خدا اینهمه خود بزرگ بینی و اینهمه ادعا که من بهتر از بقیه میدونم
طرف یک چیزی دوست داره به جنابعالی ربطی نداره که سریع میای ریپلی میزنی که مثلا تو اشتباه میکنی و من درست میگم
بیخیال بابا
iman1199
۹ فروردین ۱۴۰۲پس طبق تهمت شما اینجا اصلا نگفتیم حرفش اشتباهه
اینجا حرفشو تکمیل کردیم
البته اینم هست که یه وقتی نظر اشتباهی وجود داشته باشه بی تعارف رک و رو راست جواب میدیم و میگیم اشتباه گفته ولی اینجا نه اصلا اینطور نیست نه برای من و نه کسی که نظر داده
اینجا خودتون دارید فرار رو به جلو میکنید به دلایلی گه گفتم.
iman1199
۹ فروردین ۱۴۰۲و داریم دوستانه نظرمون رو میدیم و صحبتهای دوستان رو تکمیل میکنیم
این شاید به خودتون فشار میاره ولی من نه
پس لطفا منطقی حرف بزنید نه از رو تعصب و احساسات
من حرف اون رو تکمیل کردم نه هیت دادم و نه حرف بیراهی هم حتی نبوده
iman1199
۹ فروردین ۱۴۰۲از دو جواب من که در بالا میبینید ابتدا نظر پایینی رو بخونید بعد نظر بالایی ش رو بخونید تا متوجه بشید.
phonix
۱۰ فروردین ۱۴۰۲فقط کولر های بنز و فورد هم میتونه انسان رو از گرما ۵۰ ، ۶۰ درجه تابستان های دبی نجات بده
اینم لابد من گفتم
من حرفم مشخص بود جایی هم نگفتم فقط ماله شماس
iman1199
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ببینید شما ظاهرا یا در درک نظر من و یا در بیان نظر خوتون مشکل دارید ( درست عمل نکردید ) و یا واقعا تعصب نابجا بهتون اجازه نمیده واقعیت رو ببینید و باعث میشه جواب نابجا بدید چون ما چیزی رو رد نکردیم و یا چیزی هم مطلق نگفتیم و هرچیزی گفتیم از واژه « هم» بعدش استفاده کردیم فقط هم که استفاده کنیم بعدش از «هم» استفاده کردیم تا متعصبانه حساب نشه کاری که اون دوستمون نکرد اینطور پیشبینی رو هم داشتیم تا کسی نیاد پای ما حرفی ببنده که خواسته باشید ادعایی داشته باشید ولی بازم شما به هر بهونه واهی میخوای حرف تو دهن ما بزاری ولی من اجازه نمیدم خودتون رو به اون راه بزنید
نظر دوستمون رو که بخونید اون و شما اگه عادلانه و عاقلانه و منطقی در نظر بگیرید میبینید اون حرف متعصبانه بود و مطلقا و غیر منطقی گفته بود فقط فلان خودرو هست که اینطوریه که ما هم دوستانه و با کمی چاشنی کنایه یه جوابی مثل خودش دادیم که متوجه بشه حرفش متعصبانه بود که البته بیراه هم نگفتیم حرف ما هم میتونه بعنوان تکمیل کننده اون و هم بعنوان جواب متقابل میتونه حساب بشه بسته به نوع نگرش فرد این حق رو هم مثل همه دارم که نظرم رو بدم پس این وسط فقط شما و اون دوستمون بودید که ناسنجیده نظر دادید چون اسم من رو میاری و میگی فلان حرف رو زدی درصورتی که من خودم معترض به این حرف بودم
مورد دیگه هم اینکه باید خودتون بتونید تشخیص بدید بین یک نظری که مطلق و جداگانه داده میشه و یک نظری که بعنوان ریپلای و جواب نظر دیگه هست و تکمیل کننده نظر دیگه هست باید بتونید این تشخیص رو داشته باشید چون بین اینها تفاوت زیادی هست که مفهوم رو تغییر میده و نمیشه همینجوری ندانسته الکی بپرید وسط بحث ابتدا باید درک کنید موضوع و مفهوم و منظور اون بحث چیه بعد درصورت لزوم نظر بدید که البته اگه متوجه بشید دیگه خودتون بیشتر بحث نمیکردید
phonix
۱۰ فروردین ۱۴۰۲اقا ایمان گل به اقوام محترم بگید ما توی دمای 60 درجه داخل ماشین تو گرما و شرجی خوزستان تویوتا که هیچ حتی رنو هم سردمون میکنه نمیدونم کی کی و کجا کسی اومده تمام ماشین هارو سوار شده و به شما گفته فقط فورد و بنز خوبن
بسه دیگه خودتو مسخره کردی؟
فقط فلان شرکت فقط بهمان شرکت اگر پول توش هست به ما هم بگید یعنی مثلا اشکودا داخل امارات کار نمیکنه کولرش؟
iman1199
۱۰ فروردین ۱۴۰۲شما اول نظر رو بخونید بعد بیاید نظر بدهید
الان برو بالا دوباره بخون ببینم کجا گفتم فقط فلان خودرو جواب میده بقیه نه؟
اتفاقا این جواب شما برای اون دوستمون باید باشه نه من
چون اگه دقت کرده باشید که نکردید در جواب اون دوستمون گفته بودم بنز و فورد «هم» همینطور هستن
پس اینجا این وسط تنها کسی که از واژه فقط استفاده کرده فقط اون دوستمون بود که ما حرفشو تکمیل کردیم به همین دلیل
پس اینجا شما خودتو مسخره کردی ؟
که به من جواب اشتباه میدید با اشتباه برداشت میکنید برو دوباره بخون تا نادرست برداشت نکنید
iman1199
۱۰ فروردین ۱۴۰۲پس فونیکس جان لطفا با قضاوت نادرست دنبال بهونه برای بحث کردن نگردید چیزی که گفتم رو بخونید متوجه میشید چون به نظر میرسه جواب شما عمدا شبیه سفسطه کردن بود
درضمن تو جملاتتون بحث دوستانه کمرنگه و بیشتر احساس منفی نمایانه بهتره مثبت فکر کنید
Bmwgg6
۹ فروردین ۱۴۰۲تا عنوان درگ رو دیدم فهمیدم مال مت واتسونه
با اون مقایسه های مسخرش
Hamilton1970
۹ فروردین ۱۴۰۲«تنها قطعاتی که در هایلوکس رالی داکار از نسخه تولیدی گرفته شدهاند چراغهای جلو و نشان تویوتا هستند!»
چراغ های عقب: آیا من برای تو یک لطیفهام؟😐