شرکت مهر خودروی ایرانیان از تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ برای ورود به منطقه آزاد انزلی رونمایی کرده است. این پیکاپ جذاب با سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک وارد ایران خواهد شد.
خودروهای منطقه آزاد انزلی، امکان تردد در بخشی از ایران شامل غرب استان گیلان تا نواحی کوچکی از استان اردبیل را دارند. رئیس پلیس راهور گیلان محدوده دقیق تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی را از شمال تا سه راه اسالم خلخال، جنوب تا عوارضی امام زاده هاشم، از شرق تا پلیس راه چابکسر و از غرب تا ماسوله، مجاز اعلام کرده است. باتوجه به فاصله ۳۹ کیلومتری رشت تا انزلی، تردد خودروهای منطقه آزاد تا این قسمت از کشور منع قانونی ندارد.
بیشتر بخوانید:
↵تمشخصات و قیمت ویوتا راو۴ وارداتی
↵تویوتا کرولا وارداتی؛ مشخصات و قیمت
شرکت مهر خودرو ایرانیان در نمایشگاه گیلان ۱۴۰۳، آغاز واردات محصولات تویوتا را به صورت رسمی اعلام کرد. این مجموعه برنامه دارد تا محصولات مختلف تویوتا شامل کمری هیبرید، هایلندر و هایلوکس ۶ سیلندر را به منطقه آزاد انزلی وارد کند.
گروه تویوتا، در کنار فولکس واگن و جنرال موتورز، عضوی از مثلث بزرگترین خودروسازان جهان است. در حالیکه برندهای متنوعی در زیرمجموعهی فولکس آلمان وجود دارند، تعداد محصولاتی که سالانه با نام و لوگوی تویوتا در سطح جهانی فروخته میشوند، بیش از هر خودروساز دیگری است. حدود ۸۰ سال از تأسیس ارزشمندترین برند در صنعت ژاپن میگذرد، درحالیکه چند رده بالاتر از بیامو، مرسدس بنز و حتی مکدونالد در رتبهی دوازدهم جهان از نظر ارزش تجاری قرار دارد.
نسل اول تویوتا هایلوکس، سال ۱۹۶۸ معرفی شد و پس از ۵۶ سال، امروزه با نسل هشتم خود فروخته میشود. بنا به ادعای کارشناسان، تویوتا هایلوکس به دلیل استقامت و کیفیت بالای ساخت، بعد از اسلحهی AK-47 (کلاشنیکف) محبوبترین و پراستفادهترین وسیلهی مشترک در بین نیروهای نظامی جهان است. در ایران هم، میتوان ادعا کرد بهجز نسل اول که تا سال ۱۹۷۲ بهصورت محدود عرضه شد، دیگر مدلهای هایلوکس در کشور حضور داشتند و بهصورت عمومی یا اختصاصی (برای ارگانهای نظامی و امنیتی) استفاده شدند. در سراسر دنیا، تاکنون حدود ۲۰ میلیون دستگاه انواع هایلوکس تولید شده است، ضمن اینکه در بعضی کشورها شامل امریکا و کانادا و مکزیک فروخته نمیشود. نسل جدید هایلوکس، سال ۲۰۱۵ معرفی شد و همچنان در حال تولید است.
طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴
نسخههای مختلف هایلوکس، میتوانند تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند. وانت تویوتا، با تعویض سپرها، جلوپنجره، رینگها و همچنین اضافه کردن گارد، ورودی هوا، مهشکن و بسیاری دیگر اقلام سفارشی، از یک وانت ساده به مدل لوکس یا شاسیبلند آفرود مخصوص طبیعتگردی تبدیل میشود. با این حساب، نقد طراحی هایلوکس ۲۰۲۴ را براساس نسخهی وارد شده توسط مهرخودروی ایرانیان انجام دادهایم. لازم به ذکر است که ارزانترین مدل هایلوکس در بازار جهانی، بهصورت تککابین بدون پوشش بدنه در قسمت بار، همراه سپر و جلوپنجرهی تمام پلاستیک سیاهرنگ، فاقد مهشکن و همراه آینه بغلهای پلاستیک ارائه میشود تا صرفا کاربرد صنعتی داشته باشد. نمونهی دیگری از هایلوکس با نیمکابین عقب (Xtra cab) هم در بازار جهانی وجود دارد که وارد ایران نخواهد شد.
از نمای روبهرو، مهمترین تفاوت هایلوکس با نسلهای قبل به طرح چراغهای جلو وابسته است. نسل جدید، برخلاف حالت ساده و نسبتا بیتفاوت گذشته، با چهرهای اسپرت و انتقامجو ارائه میشود. چراغها، حالت چشم عقابی دارند و در طرفین، به خطوط منحنی ختم میشوند. مدل ۲۰۲۴ در نسخهی آپشنال، دارای نوار LED روشنایی روز در بالا است که همراه قطعهای از فلز کروم داخل کاسه چراغ، کاملا مدرن جلوه میکند.
جلوپنجرهی سیاه با طرح مشبک، دیگر تفاوت هایلوکس دوکابین GR با نسخههای ارزانقیمت است. حجمدهی زیبای سپر و کاپوت جلو، دیگر نکات مثبت در طراحی نسل هشتم هایلوکس هستند. روی درپوش موتور، خطوطی وجود دارد که هماهنگی جالب با چراغها و انحنای داخل جلوپنجره ایجاد میکند. روی سپر هم، فضای مناسبی برای هدایت هوا به سمت رادیاتور وجود دارد. جایگاه مربوط به چراغهای اصلی و مهشکنها، نسبتا قابل قبول است و با حالتی پفدار، هایلوکس را با ابهت و پهنپیکر نشان میدهد. از نکات منفی در طراحی وانت تویوتا، باید به مهشکنهای ارزانقیمت دایرهای با جایگاه پلاستیک اشاره کرد که تقریبا در تمامی مدلها و حتی نسخههای آپشنال، ثابت هستند.
از نمای جانبی، همانطور که از یک وانت در کلاس هایلوکس انتظار میرود، بهجای خطوط عمیق و مورب از حجمدهی ملایم و کاربردی استفاده شده است. مشابه سبک طراحی در وانتهای آمریکایی، گلگیرهای جلو و عقب با برجستگی همراه هستند که علاوه بر بهبود ظاهر و ابهت خودرو، نوسان چرخها در دستاندازهای عمیق را تسهیل میکنند. همهی مدلها، دارای آینه بغل راهنمادار هستند وغالبا همراه رینگهای اسپرت ۱۸ اینچ تیرهرنگ و تایرهای ۲۶۵ میلیمتر ارائه میشوند.
پشت هایلوکس، طبق معمول با ویژگی خاصی همراه نیست. نام برند سازنده که در نسلهای قبل بهصورت درشت و برجسته روی درپوش بار حک میشد، در اغلب مدلهای جدید هایلوکس (به جز مدل کار) دیده نمیشود. در عوض، چراغهای بزرگتر و دستگیرهی وسط برای مدلهای آپشنال پیشبینی شده است، هرچند نسخهی پایه برای مصارف صنعتی WorkMate از دستگیرهای دوگانهی سنتی در طرفین استفاده میکند. چراغ ترمز اضافه در مرکز هم، بزرگتر از نمونهی دیدهشده در مدل قبلی است. برخلاف سپر جلو که حالتی کاملا هماهنگ با دیگر اجزاء دارد، سپر عقب با ساختار مستقل و ظاهر جدا از بدنه ارائه میشود. بخش اصلی این قسمت، پلاستیک سیاهرنگ است و در نمونههای آپشنال دارای ادوات فلزی خواهد بود. طبق معمول، چرخ یدکی بهخوبی در زیر بدنه پنهان میشود؛ اما خبری از اگزوزهای لوکس و براق، حتی در نمونههای فولآپشن نیست. پوشش قسمت بار، تا حدودی در مدلهای مختلف متفاوت خواهد بود؛ اما مسلما در نسخهی وارداتی با کفپوش همرنگ بدنه ارائه میشود. این قسمت، برای تحمل وزن ۹۵۰ کیلوگرم طراحی شده است.
ابعاد هایلوکس دوکابین، شامل طول ۵۳۳۵ میلیمتر با عرض ۱۸۵۵ میلیمتر و فاصله محورهای ۳۰۸۵ میلیمتر خواهد بود که با ارتفاع سقف ۱۸۲۰ میلیمتر در نسخهی دودیفرانسیل ارائه میشود.
طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴
اگر سابقهی رانندگی با هایلوکس قدیمی داشته باشید، مسلما از حضور در کابین مدل جدید، راضی خواهید شد. فضای داخلی لوکس و قابل مقایسه با سدانهای خانوادگی محسوب نمیشود؛ ولی تجهیزات مدرن و ظاهری جذاب دارد. از سویی دیگر، با نگاه موشکافانه متوجه تمهیداتی قدیمی و ناخوشایند در داشبورد خواهید شد که نتیجهی طراحی قدیمی از سال ۲۰۱۵ است.
از نکات مثبت در فضای داخلی هایلوکس، باید به نمایشگر لمسی میان داشبود اشاره کرد که در نمونهی پایه، ۶.۱ اینچ و در نسخههای بالاتر، ۷ اینچ است. این بخش، کمی برجسته و بدون قاب به نظر میرسد تا حالتی شبیه تبلت فراهم کند و دسترسی خوبی برای راننده داشته باشد. کمی پایینتر، کلیدهای مربوط به کنترل تهویه مطبوع قرار دارند که با ترکیب دکمههای فشاری و گردان، ساختاری کاملا سنتی دارند. کلیدهای مربوط به مدیریت بعضی آپشنهای فنی، مثل کنترل لغزش و سیستم دو دیفرانسیل، نزدیک دسته دنده هستند؛ ضمن اینکه از مواد ارزانقیمت و ترکیب قدیمی استفاده میکنند.
فرمان، طبق معمول با فرم دایرهای و کلیدهای کمتعداد کاربردی ارائه میشود که در مدلهای مختلف با توجه به نوع آپشنها، کمی متفاوت است. هایلوکس، همچنان از دکمههای جهتدار قدیمی برای کنترل سیستم صوتی در خودرو استفاده میکند و فاقد چرخگردان مینیاتوری است. در همهی مدلها، ساختار استخوانی پشت فرمان و قطعهی چشمنواز فلزی در پایین، وجود دارد. پنل سرعت و دور موتور، نسبتا ساده و در مدلهای آپشنال، دارای فریم فلزی و شبیه به حالت سیلندری هستند. نمایشگر ۴.۲ اینچ مربوط به کامپیوتر سفر نیز، آپشنی سفارشی محسوب میشود که در مرکز پنل خواهد بود. مدلهای پایه، مثل نمونهای که در تصویر بالا دیده میشود؛ دارای نمایشگر دیجیتال در اندازهی کوچک هستند.
مواد بهکاررفته در داشبورد و فرمان چندان عالی ارزیابی نمیشود و تقریبا در همهجا، پلاستیک خشک با رنگ تیره وجود دارد. این شرایط، در مدلهای گرانتر هایلوکس با آپشنهای بیشتر نیز ادامه دارد و صرفا در بعضی نسخههای سفارشی، میتوان از فرمان و صندلی چرم مصنوعی استفاده کرد. از سویی دیگر، ترکیب ادوات داشبورد با ظاهری چشمنواز ارائه میشوند و قطعات نقرهای رنگ با قاب براق سیاه در مرکز، جلوهای مدرن برای کابین هایلوکس فراهم میکنند. این شرایط در تودریها نیز وجود دارد و در کنار پلاستیک سخت، قطعاتی نقرهای رنگ در کنار پوشش چرم زیردستی دیده میشوند.
اگر فکر میکنید با خرید یک وانت دو کابین گرانقیمت، مثل تویوتا هایلوکس؛ صاحب خودرویی جادار شدهاید، اشتباه میکنید. این محصول، راحتی و فضای کابین یک کراساور سایز متوسط مثل راو۴ را فراهم نمیکند. پشت فرمان هایلوکس، با عقب کشیدن صندلیهای اسفنجی میتوان راحتی نسبی داشت؛ اما این شرایط در صندلی عقب وجود ندارد. فردی با قد ۱۸۵ سانتیمتر، فاصلهی بسیار کمی بین سر تا سقف و زانوها تا صندلی جلو دارد. ارتفاع نشیمن این قسمت از کف هم، چندان ایدهآل نیست و در سفرهای طولانیمدت برای فرد بلند قد، ناراحتکننده خواهد بود. در عوض میتوان نشیمنگاه ردیف دوم را (بهصورت دوگانه) بالا زد و از فضای پشت برای حمل بار استفاده کرد.
پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴
تویوتا هایلوکس در سه تیپ توسط مهر خودرو ایرانیان عرضه می شود. نوع اول این خودرو به پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر مجهز است و SR5 نام دارد. این نسخه از هایلوکس، ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه مهمترین مشخصات هایلوکس SR5 هستند.
تیپ قوی تر و میانرده، پیشرانهی ۴ لیتر ۶ سیلندر با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه به نام هایلوکس SR5 ادونچر، علاوهبر گیربکس اتوماتیک، امکانات بیشتر شامل دوربین ۳۶۰ درجه و قفل دیفرانسیل عقب نیز ارایه میکند. میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه از مشخصات این مدل هستند.
گران ترین نسخه از هایلوکس وارداتی مهر خودرو ایرانیان به منطقه آزاد انزلی، تیپ GR خواهد بود. این خودرو از نظر مشخصات فنی با هایلوکس ادونچر برابر است. اما کیت بدنه و تجهیزات مخصوص آفرود تعلیق روی این خودرو نصب شده و در بحث ظاهری، اسپرتتر دیده میشود. همچنین امکاناتی مانند پدال تعویض دنده پشت فرمان و صندلی برقی هم دارد.
قیمت انواع تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ وارداتی در منطقه آزاد انزلی
ظاهرا قرار است شرکت مهر خودرو ایرانیان، سه مدل هایلوکس را به ترتیب با قیمتهای ۳/۲ و ۳/۹ و ۴/۳ میلیارد تومان عرضه کند. در بازار وانتهای دو دیفرانسیل پلاک ملی، هماکنون فوتون تونلند G7 ایران خودرو با گیربکس اتوماتیک، حدود ۲/۳ تا ۲/۵ میلیارد تومان قیمت دارد. همچنین اندک نمونههای وارداتی دست دوم مدل ۲۰۱۶ با کارکرد ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر، حدود ۶/۵ میلیارد تومان قیمتگذاری شدهاند.
boost10
۲۷ آبان ۱۴۰۳ایشالا بیاد تو خیابونا
ما که نمیتونیم بخریم حداقل وانت نما های چینی کمتر میشن
مزدا
۲۷ آبان ۱۴۰۳چند تا سوال از دوستان .
اول اینکه یه خودرو پلاک منطقه آزاد میخوره برای ورودش ارز از مملکت مگه خارج نمیشه ک پلاک منطقه آزاد بخوره یا پلاک ملی؟
دوم اینکه این پلاک گذر موقت و پلاک منطقه آزاد
و این مسخره بازیا فقط تو ایران هست یا تو کشورهای دیگه هم هست؟
net
۲۷ آبان ۱۴۰۳محافظ گلگیر پلاستیکی بیرون زده چهره ماشین رو زشت کرده
net
۲۸ آبان ۱۴۰۳لکسوس باید برای امریکا نسخه لوکس هایلوکس بسازد. تویوتا هایلوکس لوکس نیست و نیمه لوکس هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ آبان ۱۴۰۳از نظر بازار جهانی، تویوتا هایلوکس، اصلا لوکس یا نیمه لوکس حساب نمی شه
یادتون باشه قیمت و ابعاد، تعیین کننده معیار لوکس بودن خودرو نیست
کیفیت مواد کابین و قطعات بدنه، مرز بندی لوکس و نیمه لوکس و اقتصادی تعیین می کنه
مثلا جنس سطح داشبورد اگر پلاستیک خشک باشه، بدون شک ماشین در کلاس اقتصادی قرار می گیره
داشبورد و صندلی و تودری، تمام چرم باشه، اونجا تازه میرسه به نیمه لوکس یا لوکس
قطعات پلاستیکی جلوپنجره، سپر و گلگیر هم چنین داستانی داره
net
۲۸ آبان ۱۴۰۳اطراف جلوپنجره زه بیرون زده داره و زیر چراغ جلو مسطح نیست و فرورفتگی داره و زه مشکی جلوپنجره رفته زیر چراغ جلو بد هست
C4
۲۸ آبان ۱۴۰۳من فقط یچیزی از امریکا میدونم . اونم بعضی مدلها بعد از ۲۵ سال اجازه ورود صادر میشه . یعنی اگر ماشینی بوده که زمانی ورودش به امریکا ممنوع بوده ، اگر ۲۵ سال از عمرش بگذره میتونه بره امریکا
مثلا شما یه اسپرت ژاپنی مدل ۲۰۰۰ داشتی اما امریکا اجازه ورود نمیداد . سال ۲۰۲۵ که بیاد میتونی ببری امریکا با شرایط خاصی استفاده کنی
البته باید یه سری استانداردها رو از لحاظ ایمنی داشته باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ آبان ۱۴۰۳ورود تویوتا هایلوکس یا حتی پژو سیتروئن به آمریکا ممنوع نیست
شرکت سازنده رسما عرضه نمیکنه
مردم هم بیکار نیستن از یک کشور دیگه بخرن با کلی هزینه سوار کشتی کنن بیارن آمریکا بعد دنبال لوازم یدکی بگردن
علی Shelby
۲۸ آبان ۱۴۰۳یاد کی ام سی تی ۸ افتادم
ali soltan)"2/at zeram)"
۲۸ آبان ۱۴۰۳باز هرچی باشه حداقل یه چهارتا ماشین با کیفیت میبینیم توی خیابونا ما که پولشو ندارم بخریم و زیر قسطو وام موندیم…
آرمان
۲۹ آبان ۱۴۰۳یک خواهش از دوستان
با این افزایش قیمت شبانه و ناگهانی قیمت های ماشین های بدرد نخور ایران خودرو و سایپا
لطفا و خواهشا صف نکشیم برای خرید و قرعه کشی و ثبت نام
واقعا این قیمت ها ارزش نداره ۶ماه تا یکسال تو صف وایسیم،پول بخوابه یا قرعه کشی های پشت هم شرکت کنیم! ماشین هایی که از اول همه ایراد دارن،اصلا ایمن نیستن و وقتی میری نمایندگی میگن همه همین هستن و کاری نمیشه کرد و یا باید بری بازار آزاد قطعه جدید بخریم
Amir
۲۱ دی ۱۴۰۳مشکل فقط وانت نما های چینی نیست مشکل بزرگ تر پیکاپ های(🤣🤣🤣) ایرانیه ماشالا ما از هر نمونه ماشین سواری و سدانمون یه مدل وانتم داریم😂😂
Mohsen68
۲۷ آبان ۱۴۰۳داخلیا که وضعیتشون معلومه…
خارجی هم یبار میخری، یه عمر باید بدویی دنبال یدکی…
تمام ۱۹۷ تا کشور دیگه ماشین مثل کفش میمونه، میخری، استفاده میکنی، میندازی دور بره…
یه مثنوی ۷۰ مَن داستان ساختن برا چیزی که تو بقیه جاهای دنیا یه خرید کاملاً نرمال و عادی محسوب میشه…
سامانه، فروش آزاد، فروش کارخونه، فروش پشت گمرک، فروش جلو گمرک، فروش فلان…
سیرک شده رسماً
حسام
۲۷ آبان ۱۴۰۳قطعه پیدا میشه اگرم نشد سفارش بده برات بیارن سگش میارزه به پیکاپ و کراس اور های چینی که نه دو دیفرانسیل هستن نه شاسی مستقل دارن 😂
ماشینی که شاسی مستقل نباشه اسمش کراس اوره نه شاسی بلند. واقعاً متأسفم برای کسانی که پول به امثال تیگو و Kmc میدهند.
طرف جیپ چروکی ۱۹۹۸ سوار میشه قطعه از آمازون سفارش میده اورجینال، برای میفرستن میبینده رو ماشینش با افتخار سرشو بالا میگیره سوار میشه.
من حاضرم قدیمی و کهنه و کثیف سوار شم اما جنس باکیفیت و برند.
Mohsen68
۲۷ آبان ۱۴۰۳تو شیراز خیابان سعدی مرکز فروش قطعات خودرو، بارها و بارها از دوست و آشنا شنیدم که درگیر پیدا کردن قطعه بودن. تهرانم همینه…
اینجوری نیست که من دیسک و صفحه کلاچ، دیسک ترمز و رادیاتور و هر وقت نیاز داشتم بزنم آمازون برام بیاره…
کارمزدی که بر اساس وزن کالا میگیره یکاری با قیمت میکنه که مجبور میشی ۱۵ برابرشو پرداخت کنی…
دالاس که زندگی نمیکنیم هر چی خواستیم بزنیم آمازون بیاره…
حسام
۲۷ آبان ۱۴۰۳قطعات یدکی فنی برای (هر ماشینی) که به تعداد بالای 2000 تا وارد شده پیدا میشه مخصوصاً تو تهران، در حوزه کلاسیک که علاوه بر قطعات نو تایوانی یا چینی میشه اورجینالش رو از استوک فروشی ها یا اوراقی ها پیدا کرد. فقط پیدا کردن قطعات بدنه و ظاهری کمی مشکله اونم برای ماشین های خاص کمیاب که طرف میبینه اون 15 برابر قیمت آمازون در مقابل ارزش ماشینش به چشم نمیاد.
در خصوص وارداتی های جدید بالاخره نمایندگی، شرکت های خصوصی که سفارش بالا میدن براشون قطعه ارسال کنن وجود داره.
Ali
۲۷ آبان ۱۴۰۳امروز یک آگهی تیوتا هایلوکس داخل باما ۲۰۲۲ صفر دیدم که ۱۶میلیارد و نیم قیمت خورده .میتونید برید ببینید.
حالا مدل grقرار چقدر قیمت بخوره؟احتمالا ۲۰ میلیارد.
واقعا که خنده داره😂
Mr. gt c
۲۷ آبان ۱۴۰۳هرکی اینو بخره تا اخر عمر رفیقشه، فکر کنم رنگ تعمیرکار بخودش نبینه صاحب ماشین، 4 لیتری وی 6 با این میزان قدرت یعنی کمترین استرس روی موتور، براش خیر کنه هرکی میخره، خوشبحالتون…
hosen
۲۷ آبان ۱۴۰۳دقیقا نسخه v6 این ماشین همه چی تمومه
MohammadPouria
۲۷ آبان ۱۴۰۳بابا بخدا تو کشور های دیگه با اینا کار میکنن و بار میکشن و …
نه به عنوان ماشین لوکس اِن میلیاردی….
اصلا حرفی نمیشه زد کلا انگار ما قرار نیست ماشین درست و حسابی نو سوارشیم…
هی بلاخره ماهم خدایی داریم…
پورمند
۲۷ آبان ۱۴۰۳آقاجان بزار راحتت کنم با این وضعیت نه تنها ما بلکه نوه هامون هم تو خوابشون از اینا نمیبینن.
طرف با پارتی و سرمایه یه کسب و کاری برای خودش باز میکنه یا یه جایی استخدام میشه که حقوقش حتی سه برابر حقوق معلم باشه، بازم نمیتونه از اینا سوار بشه چه برسه به بقیه.
تو این شرایط رویایی ترین ماشینی که با بدبختی و کلی کارکردن + پارتی + شانس برای عموم مردم قابل دست یافتنه بعید میدونم بیشتر از ۲ میلیارد باشه. یعنی نمیشه…
C4
۲۷ آبان ۱۴۰۳خود خدا قبلا موضعش رو مشخص کرده :
سرنوشت هیچ قومی تغییر نمیکند مگر خودشونو تغییر بدن
MohammadPouria
۲۸ آبان ۱۴۰۳حرف حساب
نیما
۲۸ آبان ۱۴۰۳امروز تماس گرفتم مدل جی آر با پلاک انزلی رو گفت 4390
Sabzi
۲۷ آبان ۱۴۰۳فاقد اهمیت . چیزی که برای همه مردم نباشه اهمیتی نمیدم . منطقه آزاد و اینا کیلو چنده
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۲۷ آبان ۱۴۰۳ابهت میباره ازش 😈😈🇯🇵
بهروز
۲۸ آبان ۱۴۰۳حفرتون درسته ولی آخرای ابهتشه چون از 2015 تا الان در خط تولیده. بنظرم کسی که اینو بخره ضرر کرده چون ما الان در آخرین سالهای نسل هشت هستیم و تا حداقل دو سال دیگه نسل جدیدش با موتور 2400 داینامیک فورس میاد که روی بقیه ماشینهای تویوتا نصبه و چون اون موتور زیر 2500 سی سی است تعداد شاسی بلندهای زیادی از تویوتا با اون موتور وارد میشه و اینجوری قطعات موتور هایلوکس نسل 9 در ایران به وفور پیدا خواهد شد. این نسل بدلیل ممنوعیت واردات مدت زیادی وارد کشور نشده و قطعاتش کمیاب خواهند بود. درضمن چون برخی ارگانهای داخلی ازش استفاده میکنن از عیارش کم شده
JaMsHiD-B
۲۸ آبان ۱۴۰۳این تازه از عیارش کم شده که اینجوری قیمت میخوره؟
حق گو
۲۷ آبان ۱۴۰۳منطقه آزاد انزلی چه صیغه ایه خو برا همه بیارنش یا حداقل اگر میخوان منطقه ازاد بیارنش برای خوزستان یا سیستان بلوچستان بیارنش که مظلوم ترین استانها هستن،،فقر توی سیستان بیداد میکنه آلودگی هوا و کمبود امکانات هم توی خوزستان.
Sabzi
۲۸ آبان ۱۴۰۳خودت داری میگی فقر اونجا بیداد میکنه
ادم فقیر پول میلیاردی از کجا بیاره بده هایلوکس
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۳منطق آزاد اروند اولین استارت واردات هایلوکس رو خورد
بیشترین میزان واردات در منطقه آزاد اروند بوده
اونم همش سفارش عربستان ،عمان،فول ترین نسخه ها
Sabzi
۲۸ آبان ۱۴۰۳بهترین گزینه آزاد شدن واردات دست دوم هاست
راحت بری ژاپنی دست دوم یا چندم برداری بیاری
کاش مافیای خودرو سر این موضوع به تفاهم برسن و واردات کاکرده آزاد بشه
کاش اصلا مافیای خودروسازی خودش انبوهی کارکرده وارد کنه و با قیمت مناسب عرضه کنه . همینم انحصاری کنن برا خودشون اما به شرط واردات در حد نیاز بازار و تعداد بسیار بالا
یه پول تپل و تر و تمیز هم میره جیبشون بی هیچ زحمتی . یه قسمتشم بدن خودروسازا که نگن ما بی پول موندیم
اینطوری من جوان یه مقدار کمتر زیر بار تورم و پول بی ارزش له میشم . حداقل مشکلاتم از هزار تا میشه ۹۹۹ تا
گرچه میدونم اینا همش خوش خیالیه . با کاش و اگه و اما و خیال و رویا هیچی انجام نمیشه
قین سو
۲۸ آبان ۱۴۰۳انجین هایلوکس به شدت کم استهلاک و در عین حال قوی هست.ولی انصافا عجب رخی داره این هایلوکس حال میده بگیریش شیشه هاشو دودی کنی یه ak47 پهلوت باشه یه سیستم ۵۰ هزار پوندی هم روش بگیری و آهنگ دوبس دوبس دار بزاری سیس گنگ بگیری توی خیابونا کاتاف بزنی جلب توجه کنی.توی شهر ۱۴۰ تا باهاش بری روی سرعتگیر های دریاچه چیتگر تهران هیچیش نمیشه بعد بری باهاش کویر و تور گردی.اوف توی کویر ۲۰۰ تارو باهاش پر کنی چه لذتی داره کاش روزی برسه بخرمش دوستان خواهشا برام دعا کنید آرزو دارم بخرمش اگر دعام کنید سر سجاده دعاتون میکنم دم عزیزان و خوبان گرم🙏🌹
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۳زیاد تو اینستا نچرخ داداش
JaMsHiD-B
۲۸ آبان ۱۴۰۳خوش به حالت … حالا نگفتی کلاش میخوای چیکار
مگه آدم کشی
RR
۲۸ آبان ۱۴۰۳خدا به آدم بی جنبه پول نمیده داش
قین سو
۲۸ آبان ۱۴۰۳شما فقط بلدید مسخره کنید اصلا چیزی از ماشینبازی نمیدونید و فقط ظاهر قضیه رو میبینید من دیوانه ماشین هستم شما یه علاقه ریزی به ماشین دارید عشقوم هایلوسکه.کاش روزی برسه بخرمش یه ak 47 هم کنارش داشته باشم باهاش جوونای شهرو سوار کنم ببرمشون بیابون یه حالی بهشون بدم.دوست دارم فقط من از ماشینم لذت نبرم و دیگرانم لذت ببرن ای بنازم به هایلوسک
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۲۸ آبان ۱۴۰۳دوست داری جوونای شهر رو ببری بیابون و یه حالی بهشون بدی؟ 🤨
ali 2a soiyy
۲۸ آبان ۱۴۰۳علی جان هایلوکس یکی از بهترین خودرو ها توی این رنجه2at bokhoram 2a ghindi 2soii
هایلو کسali 2a
۲۸ آبان ۱۴۰۳هایلوکس واقعا جان سخته و از نظر قوای فنی اثبات شده هست.موردی که میمونه بحس قیمتشه که بعید میدونم منطقی باشه و خدانکنه بیاد تو بازار که قیمتش بالار ۱۵ میلیارد میخوره.
Eshgh faghat hylox
ali 2at zram
قین سو
۲۸ آبان ۱۴۰۳انجین هایلوکس به شدت کم استهلاک و در عین حال قوی هست.ولی انصافا عجب رخی داره این هایلوکس حال میده بگیریش شیشه هاشو دودی کنی یه ak47 پهلوت باشه یه سیستم ۵۰ هزار پوندی هم روش بگیری و آهنگ دوبس دوبس دار بزاری سیس گنگ بگیری توی خیابونا کاتاف بزنی جلب توجه کنی.توی شهر ۱۴۰ تا باهاش بری روی سرعتگیر های دریاچه چیتگر تهران هیچیش نمیشه بعد بری باهاش کویر و تور گردی.اوف توی کویر ۲۰۰ تارو باهاش پر کنی چه لذتی داره کاش روزی برسه بخرمش دوستان خواهشا برام دعا کنید آرزو دارم بخرمش اگر دعام کنید سر سجاده دعاتون میکنم دم عزیزان و خوبان گرم.در ضمن هرچی خلاف هم با این ماشین کنید پلیس بهتون نمیرسه خلاف کنید بعد برید توی کوه و کمر پلیسو سرکار بزارید چون ماشین پلیس سمند مدل ۶۳ هست نمیرسه بهتون عایه هایلوکس ۲۰۲۷🙏🌹….
boost10
۲۸ آبان ۱۴۰۳دادا فیلم هندی زیاد نبین ناموسا
امیرحسین
۲۸ آبان ۱۴۰۳خوب بنده های خدا وقتی منطقه آزاده چرا فورد رنجر نیاوردید شورلت کلرادو و جی ام سی کانیون فورد رنجر رپتور ۳ سی سی هست موتورش بقیه ۲.۷ سی سی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ آبان ۱۴۰۳از سال 1396 ورود خودرهای امریکایی به مناطق آزاد یا هرجای دیگر ایران، ممنوع شده
JaMsHiD-B
۲۸ آبان ۱۴۰۳پس این کوروت ها و ماشین های آمریکایی مثل تاهو از کجا میان؟
امیرحسین
۲۸ آبان ۱۴۰۳قبل سال ۱۳۹۶ وارد شدند
فردای بهتر
۲۸ آبان ۱۴۰۳برای ما که پراید سوار میشیم هر خودرو خارجی لوکس حساب میشه مگه نه غلام ***
وطنم ایران
۲۸ آبان ۱۴۰۳توی عراق از اینها بعنوان خودرو کار مثل سبزی فروش و…استفاده میشه اون وقت ما تو ایران آرزو داریم از نزدیک ببینیم یه سلفی باش بگیریم از کجا به کجا رسیدیم خدا ….
سعیدرحیمی
۲۸ آبان ۱۴۰۳این چه مسخره بازییه! ازاینجا تا اونجا بیشتر نمیتونید برین از این سه راهی تا اون چهارراهی مجازین غیر مجازین!! مملکت تخمی ..
ما که نمیتونیم بخریم ولی اونایی که رانتی و اختلاسی و زد و بندی هستن میتونن بخرن،،، لااقل همه جا باهاش برن دیگه
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۳سطح شهر اهواز تعداد هایلوکس های وارداتی از چینی های مونتاژی بیشتر شده!
نسخه های SR5 ادونچر و جی ار بارنگ های مختلف
سردار
۲۹ آبان ۱۴۰۳آخه تا کی سوار ایران خودرو بشیم نیسان با وانت یه بار رئیس جمهور یا رئیس شورای رقابت بزارید ده کیلومتر راندنشان هر چه شما بگید قبول تا کی ای بی کفایتی ای بی لیاقتی ای که خودتان میزنید به خریت ما باید سوار ای دیوار مرگا بشیم اونا به قول خودتان بی دین و ما دیندار لعنت بر بانیش وسلام عمرم سوزاندی خدا عمرتان بسوزان الهی امین
خسرو
۲۹ آبان ۱۴۰۳بابا این مسخره بازیها رو جمع کنید پلاک منطقه آزاد واین چیزای من درآوردی که در هیچ کشور دیگه جزایران وجود نداره واردات ماشین بدون عوارض گمرکی را آزاد کنید بزارید مردم ایران هم از خودروهای با کیفیت ژاپنی کره ای آمریکایی آلمانی وغیره لذت ببرن مردم چه گناهی کردن که نباید حق انتخاب داشته باشند ومجبور باشند فقط از خودروهای بی کیفیت ونا ایمن داخلی استفاده کنند الان تو کشورهای فقیر همسایه هم ماشینهای لوکستر وبا کیفیت تر از ما استفاده میکنند. 🤨
جوان بدبخت ایرانی
۷ آذر ۱۴۰۳خدایا خودت ظهور کن، ده ساله تو حسرت تویوتا هایلوکس هستم.
در حسرت هایلوکس تو آواره ترینم
باران
۱۴ دی ۱۴۰۳با سلام و عرض ادب خدمت ادمین ادیب و فرهیخته و هموطنان پر مهر و سختی کشیده رو اول اینکه وقتی شرایط اینجوری کامل بیخیال بشید و غصه این مسائل رو نخورید چون یه عده اشرار جهانی با گماشته هاشون قصد ویرانی ایران رو دارن عملا دزد و چپاول گرند هم خارجیا هم داخلی ها اسمشون شده مسئول سیاسی و رهبر و رئیس جمهور و وزیر.دوم اینکه خودرو در تمام دنیا کالای مصرفی است نه سرمایه ای و کالای مصرفی باید ارزون باشه صفرش و یه سال بعدش قیمت شکسته میشه حتی با ۵هزار کارکرد.و هر وقت یک دلارشد یک تومان اونوقت عدالته که فعلا رخ نمیده ولی حتمیه زمین میخورند. وم اینکه سوخت فسیلی جاشو به آب و تجزیه اش یعنی هیدروژن میده و تحول نوین.سوم اینکه انقد علم و تکنولوژی تغیر کنه که خودرو آمریکایشم براتون پوچ بشه منتها تا حضرات هستن خیر فرجی نیس تا بنی عباس فاسد متلاشی نشه همینه و حتی برای معیشتم و بیماری ها و پخش سموم به چالش بیشتر میفتیم اما نوید که ظلم ظالمان فانی هست یا همین چند ساله آتی یا نهایت به قرن بعد ابدا نمیکشه.یعنی چی هایلوکس ۳تا۷میلیارد چینی ها که فقط طنزند.شهر تهران داره بفنا میره عملا.هم هواش داغونه هم احتمال خطر خسف با زلزله هست.خدا وعده هاش حقه رخ میده مال دنیا با تمام جاذبه هاش پوچ لعنت به حرامیان صهیون در لباس ملای هندی به اسم تشیع و اسلام.چه بمب اتمی قدرتش آنقدر زیاده؟
Amir
۲۱ دی ۱۴۰۳قضیه قیمت این ماشین چیه؟ ما می خواستیم یکی وارد کنیم از امارات سایت های ایرانی رو دیدیم (کلا فروشندگان داخلی) بهمون گفتن ۳ یا ۴ میلیارد تومان این درحالی بود که با امارات ارتباط داشتیم بهمون میگفتن با ۲ تومان میتونید وارد کنید(خوزستان) سوال من دقیقا راجع به قیمت این خودرو اینه که این شرکت ها و دلال ها و فروشندگان داخلی چقدر میتونن سر یه چیز سود بکشن و دولت و مسئولین عین خیالشون باشه؟؟؟