این ویدئوی قدیمی رقابت مزدا Rx-7، فراری F40، راف یلوبرد و… را در ژاپن به تصویر میکشد.
در دهه ۹۰ میلادی، کشور ژاپن میزبان یک برنامه خودرویی به نام «Best Motoring» بود که مسابقات مختلفی را برای نمایش عمومی ترتیب میداد. این برنامه جذاب همواره خودروهای روز دنیا را گردهم میآورد و به دست بااستعدادترین رانندههای ژاپنی میداد تا به یکدیگر در پیست «سوکوبا» رقابت کنند. در رقابت برترین خودروهای عملکردبالای این برنامه در سال ۱۹۹۲، ۶ دستگاه از بهترین سوپراسپرتهای روز آن زمان به رقابت پرداختند.
نمایندههای ژاپن در این رقابت مدلهای RX-7، GT-R، NSX و MR2 توربو از برندهای نیسان، مزدا، هوندا و تویوتا بودند. از قاره سبز، راف CTR ملقب به یلوبرد و یک فراری F40 و یک نمونه 512TR در این رقابت حضور داشتند. نحوه چینش خودروها به این صورت بود که ضعیفترین مدل در جلو قرار گرفته و قویترینها مانند F40 و یلوبرد به آخر فرستاده شد تا بالانسی میان آنها برقرار شود.
در میان مسابقهدهندگان ژاپنی تنها GT-R بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما همه آنها عرصه را بر رقبای قدرتمند اروپایی تنگ میکنند. در ابتدای این رقابت، نیسان GT-R با تکیهبر جعبهدنده خود موفق شد تا به مقام اول برسد اما چندی بعد و با وجود تلاش دیگر خودروهای ژاپنی، فراری سبکوزن و قدرتمند F40 راه را برای خود باز کرد.
در مقام مقایسه، راف هم خودرویی قرتمند بود اما نمیتوانست سرعت خود را با ترمزگیری درست مدیریت کند و برای همین در حد MR2 توربو رقابت میکرد تا اینکه در دقایق پایانی هم موفق شد تا از GT-R سبقت بگیرد. تویوتا MR2 هم برای مدتی مسابقه را برای فراری 512TR سخت کرد و سپس با پیشی گرفتن از مزدا و هوندا از خط پایان عبور کرد.
پس از رقابت مستقیم، نوبت به رقابت زمانی رسید؛ جایی که راف CTR با اختلاف ۲ صدم ثانیه موفق شد تا اسب فراری را مغلوب کند. پشت سر آن دو هم مزدا RX-7 قرار گرفت که با شکست NSX جایگاه خود را به دست آورد و زودتر از MR2 و GT-R مسابقه خود را به پایان رساند.
مسئولان برنامه پس از اتمام رقابت، دوربین کابین فراری F40 و راف CTR یلوبرد را به تماشاگران نشان میدهند تا حس دقیقتری از عملکرد هر خودرو داشته باشند. با دیدن این تصاویر مشخص شد که راف در گذر از پیچهای پیست سوکوبا از وزن زیاد خود استفاده میکرد و درحالیکه در ورود به پیچها با کمبود چسبندگی مواجه میشد اما در خروج از آنها، مسئله را برطرف میکرد. فیلم کابین F40 هم نشان میداد که این خودرو عملکرد خیرهکننده را از خود به نمایش گذاشته و در خروج از هر پیچ یک نمایش دریفت کوچک را هم اجرا میکرده است.
هر چند ما خلاصهای از این رقابت را برای شما شرح دادیم اما توصیه میکنیم که برای لذتبردن از لحظات هیجانانگیز این رقابت و شنیدن صدای پیشرانههای تنفسطبیعی و توربوشارژر این خودروها، حتما فیلم زیر را تماشا کنید. شما طرفدار کدامیک از این خودروهای کلاسیک هستید؟
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳ممنون به به
۳۰ دی ۱۴۰۳به به جوردن علی جات خالی بود خیلی وقت بود ندیدمت راستشو بگو کجا رفته بودی دل کل سایت برات تنگ شد ایشالا اونا که دیسلایکت میدن فدات بشن
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳منم دلتنگ همه بروبکس با مرام بودم راستیتش دنبال زدن رکوردم صبح تا شب تو جاده ام می خوام با چانگان ۱ میلیون کیلومتر راه برم کیفیت ساخت خودروهای درجه اول چینو به همه خبرنگاران دنیا نشون بدم شاید این وسط یه خودروی جدید هم از چانگان کادو و جایزه گرفتم روزی ۱ هزارتا راه برم تو ۳ ماه ۱۰۰ هزار تا کار کردم واسه این طرحم نمی دونم چقدر زمان ببره بلاخره شغل منم در حوضه خودروعه و سختی کار لذت بخشی داره بنظرت همچین حرکتی جوابه؟ :D
Ahmad
۳۰ دی ۱۴۰۳چند وقت پیش یه مزدا rx 7 تیون دیدم توی اینستا این ماشین یه چیز عجیب غریبه پتانسیل تقویت بالایی واقعا عاشقشم خصوصا موتور روتاریش…
صامورایی
۳۰ دی ۱۴۰۳اصلا ابهت فراری و راف ده سروگردن بالاتره. ستارگان اروپایی کجا اون ۳ تا دیگه کجا
بهنام
۳۰ دی ۱۴۰۳صامورایی کره ای فنی ؟ سوختی ؟ 😂
datsun
۳۰ دی ۱۴۰۳ذات کره ی فن
Cehx
۳۰ دی ۱۴۰۳بنظرم بحث با پیام منطقی تره
بحث با این و ممد ژانگولر مثل اینه که با دیوار صحبت می کنی گرچه این صامورایی تازه اومده باتوجه به اسمش معملومه که به بلوغ ذهنی نرسیده
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۳آدم لذت میبره به این فیلم نگاه میکنه..عجب دوران باشکوهی برایه دنیای خودرو بوده❤️🔥❤️🩹
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۳آدم لذت میبره به این فیلم نگاه میکنه..عجب دوران باشکوهی برایه دنیای خودرو بود