این ویدئوی قدیمی رقابت مزدا Rx-7، فراری F40، راف یلوبرد و… را در ژاپن به تصویر میکشد.
در دهه ۹۰ میلادی، کشور ژاپن میزبان یک برنامه خودرویی به نام «Best Motoring» بود که مسابقات مختلفی را برای نمایش عمومی ترتیب میداد. این برنامه جذاب همواره خودروهای روز دنیا را گردهم میآورد و به دست بااستعدادترین رانندههای ژاپنی میداد تا به یکدیگر در پیست «سوکوبا» رقابت کنند. در رقابت برترین خودروهای عملکردبالای این برنامه در سال ۱۹۹۲، ۶ دستگاه از بهترین سوپراسپرتهای روز آن زمان به رقابت پرداختند.
نمایندههای ژاپن در این رقابت مدلهای RX-7، GT-R، NSX و MR2 توربو از برندهای نیسان، مزدا، هوندا و تویوتا بودند. از قاره سبز، راف CTR ملقب به یلوبرد و یک فراری F40 و یک نمونه 512TR در این رقابت حضور داشتند. نحوه چینش خودروها به این صورت بود که ضعیفترین مدل در جلو قرار گرفته و قویترینها مانند F40 و یلوبرد به آخر فرستاده شد تا بالانسی میان آنها برقرار شود.
در میان مسابقهدهندگان ژاپنی تنها GT-R بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما همه آنها عرصه را بر رقبای قدرتمند اروپایی تنگ میکنند. در ابتدای این رقابت، نیسان GT-R با تکیهبر جعبهدنده خود موفق شد تا به مقام اول برسد اما چندی بعد و با وجود تلاش دیگر خودروهای ژاپنی، فراری سبکوزن و قدرتمند F40 راه را برای خود باز کرد.
در مقام مقایسه، راف هم خودرویی قرتمند بود اما نمیتوانست سرعت خود را با ترمزگیری درست مدیریت کند و برای همین در حد MR2 توربو رقابت میکرد تا اینکه در دقایق پایانی هم موفق شد تا از GT-R سبقت بگیرد. تویوتا MR2 هم برای مدتی مسابقه را برای فراری 512TR سخت کرد و سپس با پیشی گرفتن از مزدا و هوندا از خط پایان عبور کرد.
پس از رقابت مستقیم، نوبت به رقابت زمانی رسید؛ جایی که راف CTR با اختلاف ۲ صدم ثانیه موفق شد تا اسب فراری را مغلوب کند. پشت سر آن دو هم مزدا RX-7 قرار گرفت که با شکست NSX جایگاه خود را به دست آورد و زودتر از MR2 و GT-R مسابقه خود را به پایان رساند.
مسئولان برنامه پس از اتمام رقابت، دوربین کابین فراری F40 و راف CTR یلوبرد را به تماشاگران نشان میدهند تا حس دقیقتری از عملکرد هر خودرو داشته باشند. با دیدن این تصاویر مشخص شد که راف در گذر از پیچهای پیست سوکوبا از وزن زیاد خود استفاده میکرد و درحالیکه در ورود به پیچها با کمبود چسبندگی مواجه میشد اما در خروج از آنها، مسئله را برطرف میکرد. فیلم کابین F40 هم نشان میداد که این خودرو عملکرد خیرهکننده را از خود به نمایش گذاشته و در خروج از هر پیچ یک نمایش دریفت کوچک را هم اجرا میکرده است.
هر چند ما خلاصهای از این رقابت را برای شما شرح دادیم اما توصیه میکنیم که برای لذتبردن از لحظات هیجانانگیز این رقابت و شنیدن صدای پیشرانههای تنفسطبیعی و توربوشارژر این خودروها، حتما فیلم زیر را تماشا کنید. شما طرفدار کدامیک از این خودروهای کلاسیک هستید؟
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳ممنون به به
۳۰ دی ۱۴۰۳به به جوردن علی جات خالی بود خیلی وقت بود ندیدمت راستشو بگو کجا رفته بودی دل کل سایت برات تنگ شد ایشالا اونا که دیسلایکت میدن فدات بشن
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳منم دلتنگ همه بروبکس با مرام بودم راستیتش دنبال زدن رکوردم صبح تا شب تو جاده ام می خوام با چانگان ۱ میلیون کیلومتر راه برم کیفیت ساخت خودروهای درجه اول چینو به همه خبرنگاران دنیا نشون بدم شاید این وسط یه خودروی جدید هم از چانگان کادو و جایزه گرفتم روزی ۱ هزارتا راه برم تو ۳ ماه ۱۰۰ هزار تا کار کردم واسه این طرحم نمی دونم چقدر زمان ببره بلاخره شغل منم در حوضه خودروعه و سختی کار لذت بخشی داره بنظرت همچین حرکتی جوابه؟ :D
Cehx
۳۰ دی ۱۴۰۳هایما بردار
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳هایما دو دف یا سواری نداریم کلا فکر نکنم حودروی چینی با کارکرد ۱۰۰۰۰۰۰ تو جهان داشته باشیم
نمایشگاهی
۳۰ دی ۱۴۰۳اگه اکسلش وسط راه در نرفت حتما این کارو بکن
net
۳۰ دی ۱۴۰۳چرا ژاپن مثل امریکا و اروپا نمیتونه سوپراسپرت و هایپرکار بسازد؟ تنها ماشین سوپر اسپرت ژاپنی هوندا nsx هست که طراحیش نه سوپر اسپرت هست و نه اسپرت کوپه و طراحیش میان اسپرت کوپه و سوپر اسپرت قرار گرفته
nima.jdm
۱ بهمن ۱۴۰۳پس لکسوس lfa چیه
net
۱ بهمن ۱۴۰۳طراحی لکسوس lfa مثل هوندا nsx هست و میان سوپر اسپرت و اسپرت کوپه قرار داره و طراحی سوپر اسپرت امریکایی و اروپایی نداره
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۳به به ببین کی اینجاس
علی جردن
دلمون تنگ شده بود
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳منم آی لاوی یو طاها
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۳فقط فردا موتور با گیربکس دوکلاچه به عشق خودت
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۳عشقی
mmd@
۱ بهمن ۱۴۰۳مزدا و هوندا و پرورش و اسکای لاین 🗿
Ahmad
۳۰ دی ۱۴۰۳چند وقت پیش یه مزدا rx 7 تیون دیدم توی اینستا این ماشین یه چیز عجیب غریبه پتانسیل تقویت بالایی واقعا عاشقشم خصوصا موتور روتاریش…
صامورایی
۳۰ دی ۱۴۰۳اصلا ابهت فراری و راف ده سروگردن بالاتره. ستارگان اروپایی کجا اون ۳ تا دیگه کجا
datsun
۳۰ دی ۱۴۰۳ذات کره ی فن
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۳آدم لذت میبره به این فیلم نگاه میکنه..عجب دوران باشکوهی برایه دنیای خودرو بوده❤️🔥❤️🩹
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۳آدم لذت میبره به این فیلم نگاه میکنه..عجب دوران باشکوهی برایه دنیای خودرو بود
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۳چجوریه که F40 هم زشته هم خوشگله
nima.jdm
۳۰ دی ۱۴۰۳جمع افسانه ها جمعه
.
۳۰ دی ۱۴۰۳نبرد سوسیس های ژاپنی در برابر گنده لات های اروپایی.
لامصب چرا اینقدر براق هستند.😋
Taha Ayoobi
۳۰ دی ۱۴۰۳لات به اروپایی نمیاد
عارف رضائیان
۳۰ دی ۱۴۰۳من یک مسابقه مشابه همین مسابقه دیدم که فراری اف پنجاه واف چهل وچنتا پورشه و دیگر ژاپنیها بودند و فراری اف پنجاه واف چهل اول و دوم شدند فک کنم تو پیست سوزوکا مسابقه برگزار شد
Arash2009
۳۰ دی ۱۴۰۳سوپر اسپورت باشه
ژاپن باشه
سوپرا mk4 نباشه؟؟؟
nima.jdm
۱ بهمن ۱۴۰۳اره خدایی جاش خالیه