پورشهتویوتافراری

رقابت برترین سوپراسپرت‌های تاریخ در ژاپن + ویدئو

این ویدئوی قدیمی رقابت مزدا Rx-7، فراری F40، راف یلوبرد و… را در ژاپن به تصویر می‌کشد.

در دهه ۹۰ میلادی، کشور ژاپن میزبان یک برنامه خودرویی به نام «Best Motoring» بود که مسابقات مختلفی را برای نمایش عمومی ترتیب می‌داد. این برنامه جذاب همواره خودروهای روز دنیا را گردهم می‌آورد و به دست بااستعدادترین راننده‌های ژاپنی می‌داد تا به یکدیگر در پیست «سوکوبا» رقابت کنند. در رقابت برترین خودروهای عملکردبالای این برنامه در سال ۱۹۹۲، ۶ دستگاه از بهترین سوپراسپرت‌های روز آن زمان به رقابت پرداختند.

نماینده‌های ژاپن در این رقابت مدل‌های RX-7، GT-R، NSX و MR2 توربو از برندهای نیسان، مزدا، هوندا و تویوتا بودند. از قاره سبز، راف CTR ملقب به یلوبرد و یک فراری F40 و یک نمونه 512TR در این رقابت حضور داشتند. نحوه چینش خودروها به این صورت بود که ضعیف‌ترین مدل در جلو قرار گرفته و قوی‌ترین‌ها مانند F40 و یلوبرد به آخر فرستاده شد تا بالانسی میان آن‌ها برقرار شود.

در میان مسابقه‌دهندگان ژاپنی تنها GT-R بیشتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما همه آن‌ها عرصه را بر رقبای قدرتمند اروپایی تنگ می‌کنند. در ابتدای این رقابت، نیسان GT-R با تکیه‌بر جعبه‌‌دنده خود موفق شد تا به مقام اول برسد اما چندی بعد و با وجود تلاش دیگر خودروهای ژاپنی، فراری سبک‌وزن و قدرتمند F40 راه را برای خود باز کرد.

در مقام مقایسه، راف هم خودرویی قرتمند بود اما نمی‌توانست سرعت خود را با ترمزگیری درست مدیریت کند و برای همین در حد MR2 توربو رقابت می‌کرد تا اینکه در دقایق پایانی هم موفق شد تا از GT-R سبقت بگیرد. تویوتا MR2 هم برای مدتی مسابقه را برای فراری 512TR سخت کرد و سپس با پیشی گرفتن از مزدا و هوندا از خط پایان عبور کرد.

پس از رقابت مستقیم، نوبت به رقابت زمانی رسید؛ جایی که راف CTR با اختلاف ۲ صدم ثانیه موفق شد تا اسب فراری را مغلوب کند. پشت سر آن دو هم مزدا RX-7 قرار گرفت که با شکست NSX جایگاه خود را به دست آورد و زودتر از MR2 و GT-R مسابقه خود را به پایان رساند.

مسئولان برنامه پس از اتمام رقابت، دوربین کابین فراری F40 و راف CTR یلوبرد را به تماشاگران نشان می‌دهند تا حس دقیق‌تری از عملکرد هر خودرو داشته باشند. با دیدن این تصاویر مشخص شد که راف در گذر از پیچ‌های پیست سوکوبا از وزن زیاد خود استفاده می‌کرد و درحالی‌که در ورود به پیچ‌ها با کمبود چسبندگی مواجه می‌شد اما در خروج از آن‌ها، مسئله را برطرف می‌کرد. فیلم کابین F40 هم نشان می‌داد که این خودرو عملکرد خیره‌کننده را از خود به نمایش گذاشته و در خروج از هر پیچ یک نمایش دریفت کوچک را هم اجرا می‌کرده است.

هر چند ما خلاصه‌ای از این رقابت را برای شما شرح دادیم اما توصیه می‌کنیم که برای لذت‌بردن از لحظات هیجان‌انگیز این رقابت و شنیدن صدای پیشرانه‌های تنفس‌طبیعی و توربوشارژر این خودروها، حتما فیلم زیر را تماشا کنید. شما طرفدار کدام‌یک از این خودروهای کلاسیک هستید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2150 ديدگاه)

    ممنون به به

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. ۳۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5607 ديدگاه)

      به به جوردن علی جات خالی بود خیلی وقت بود ندیدمت راستشو بگو کجا رفته بودی دل کل سایت برات تنگ شد ایشالا اونا که دیسلایکت میدن فدات بشن

      موافقم 10
      مخالفم 26
      1. علی جردن

        ۳۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2150 ديدگاه)

        منم دلتنگ همه بروبکس با مرام بودم راستیتش دنبال زدن رکوردم صبح تا شب تو جاده ام می خوام با چانگان ۱ میلیون کیلومتر راه برم کیفیت ساخت خودروهای درجه اول چینو به همه خبرنگاران دنیا نشون بدم شاید این وسط یه خودروی جدید هم از چانگان کادو و جایزه گرفتم روزی ۱ هزارتا راه برم تو ۳ ماه ۱۰۰ هزار تا کار کردم واسه این طرحم نمی دونم چقدر زمان ببره بلاخره شغل منم در حوضه خودروعه و سختی کار لذت بخشی داره بنظرت همچین حرکتی جوابه؟ :D

        موافقم 13
        مخالفم 12
        1. Cehx

          ۳۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (288 ديدگاه)

          هایما بردار

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. علی جردن

          ۳۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2150 ديدگاه)

          هایما دو دف یا سواری نداریم کلا فکر نکنم حودروی چینی با کارکرد ۱۰۰۰۰۰۰ تو جهان داشته باشیم

          موافقم 10
          مخالفم 3
        3. نمایشگاهی

          ۳۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          اگه اکسلش وسط راه در نرفت حتما این کارو بکن

          موافقم 15
          مخالفم 3
        4. net

          ۳۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3608 ديدگاه)

          چرا ژاپن مثل امریکا و اروپا نمیتونه سوپراسپرت و هایپرکار بسازد؟ تنها ماشین سوپر اسپرت ژاپنی هوندا nsx هست که طراحیش نه سوپر اسپرت هست و نه اسپرت کوپه و طراحیش میان اسپرت کوپه و سوپر اسپرت قرار گرفته

          موافقم 7
          مخالفم 5
        5. nima.jdm

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (558 ديدگاه)

          پس لکسوس lfa چیه

          موافقم 6
          مخالفم 1
        6. net

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3608 ديدگاه)

          طراحی لکسوس lfa مثل هوندا nsx هست و میان سوپر اسپرت و اسپرت کوپه قرار داره و طراحی سوپر اسپرت امریکایی و اروپایی نداره

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۳۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      به به ببین کی اینجاس
      علی جردن
      دلمون تنگ شده بود

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. علی جردن

        ۳۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2150 ديدگاه)

        منم آی لاوی یو طاها

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۳۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5446 ديدگاه)

          فقط فردا موتور با گیربکس دوکلاچه به عشق خودت

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. علی جردن

          ۳۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2150 ديدگاه)

          عشقی

    3. mmd@

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      مزدا و هوندا و پرورش و اسکای لاین 🗿

  2. Ahmad

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه مزدا rx 7 تیون دیدم توی اینستا این ماشین یه چیز عجیب غریبه پتانسیل تقویت بالایی واقعا عاشقشم خصوصا موتور روتاریش…

    موافقم 22
    مخالفم 4
  3. صامورایی

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اصلا ابهت فراری و راف ده سروگردن بالاتره. ستارگان اروپایی کجا اون ۳ تا دیگه کجا

    موافقم 24
    مخالفم 40
    1. datsun

      ۳۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3983 ديدگاه)

      ذات کره ی فن

      موافقم 37
      مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    آدم لذت میبره به این فیلم نگاه میکنه..عجب دوران باشکوهی برایه دنیای خودرو بوده❤️‍🔥❤️‍🩹

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. Siyavash

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    آدم لذت میبره به این فیلم نگاه میکنه..عجب دوران باشکوهی برایه دنیای خودرو بود

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. Taha Ayoobi

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5446 ديدگاه)

    چجوریه که F40 هم زشته هم خوشگله

    موافقم 6
    مخالفم 18
  7. nima.jdm

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    جمع افسانه ها جمعه

  8. .

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    نبرد سوسیس های ژاپنی در برابر گنده لات های اروپایی.
    لامصب چرا اینقدر براق هستند.😋

    موافقم 2
    مخالفم 19
    1. Taha Ayoobi

      ۳۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      لات به اروپایی نمیاد

      موافقم 9
      مخالفم 12
  9. عارف رضائیان

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    من یک مسابقه مشابه همین مسابقه دیدم که فراری اف پنجاه واف چهل وچنتا پورشه و دیگر ژاپنیها بودند و فراری اف پنجاه واف چهل اول و دوم شدند فک کنم تو پیست سوزوکا مسابقه برگزار شد

    موافقم 10
  10. Arash2009

    ۳۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    سوپر اسپورت باشه
    ژاپن باشه
    سوپرا mk4 نباشه؟؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. nima.jdm

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      اره خدایی جاش خالیه

      موافقم 6
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا