در بازارهای جهانی خودرو، فروش سدانها همچنان رو به کاهش است اما تویوتا کمری و هوندا آکورد هنوز هم توانستهاند فروش خود را در سطح قابلقبولی حفظ کنند تا جایی که اینها سال گذشته تنها سدانهای میان سایزی بودند که توانستند خود را در لیست ۲۵ خودروی پرفروش بازار آمریکا جای دهند. حال در تلاش برای حفظ این بازار، هوندا بهتازگی نسل جدید آکورد را معرفی کرده است اما آیا این ماشین میتواند سلطان بلامنازع بخش سدانهای میان سایز را مغلوب کند؟
طراحی بیرونی
هردو خودرو طراحی نسبتاً محافظهکارانهای دارند اما هوندا در نسل جدید آکورد طراحی بسیار ساده و اطوکشیدهای را ارائه کرده است. چراغهای جلوی باریک و افقی آکورد که خودرو را عریض جلوه میدهند نمایی بسیار شبیه به سیویک ایجاد کردهاند درحالیکه در عقب چراغهای شلوغ قبلی با نمونههای سادهای جایگزین شدهاند. در نمای جانبی اما فرم فستبک هوندا نسبت به شکل سنتی کمری خاصتر به نظر میرسد. هرچند نسل جدید آکورد بزرگتر از قبل شده اما هنوز هم اختلاف ابعاد دو خودرو جزئی است و سدان هوندا حدود ۹ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به رقیب دارد.
قوای محرکه
برای آکورد جدید دو پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور است که به یک گیربکس CVT متصل میشود. تیپهای بالاتر اما به یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدیدی مجهز هستند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، نسخهٔ پایهٔ کمری از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند که با ۲۰۳ اسب بخار قدرت، از موتور پایهٔ آکورد قویتر است اما گشتاور کمتری برابر با ۲۵۰ نیوتن متر دارد. در کمری هیبریدی، همین موتور ۲.۵ لیتری در کنار یک موتور الکتریکی قرار میگیرد و مجموعاً ۲۰۸ اسب بخار قدرت را به چرخها تحویل میدهد
اما چیزی که کمری را متمایز میکند، پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه هرچند شاید مصرف سوخت بالاتری داشته باشد اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۶ ثانیه، هیچ آکوردی به آن نمیرسد. انتقال نیرو در نسخهٔ هیبریدی کمری توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد اما نسخههای غیر هیبریدی از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکنند. بهطورکلی، در این بخش حذف پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۲ اسب بخاری و گیربکس آکورد ناامیدکننده است. این سدان هوندا همچنین فقط بهصورت محرک جلو ارائه میشود و کمری با پیشرانهٔ V6 و سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً نسبت به آن برتری خواهد داشت.
داخل
هوندا برای کابین نسل یازدهم آکورد از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که شباهت زیادی به سیویک دارد. این طراحی شیک و ساده به نظر میرسد اما کسلکننده نیست. بااینحال، یکی از ناامیدیها در اینجا نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک هفت اینچی در تیپهای LX و EX است زیرا برای بهرهمند از نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی باید سراغ یکی از چهار تیپ بالاتر رفت. البته در کمری پایه هم نمایشگر هفت اینچی ارائه میشود اما امکان سفارش نمونهٔ بزرگتر ۹ اینچی برای آن وجود دارد. از سوی دیگر، درحالیکه تمام تیپهای آکورد بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی مجهز هستند، کمری از صفحه آمپر سنتی آنالوگ استفاده میکند.
از لحاظ طراحی، هرچند داشبورد کمری هنوز هم قابلتوجه است اما حالا در مقایسه با آکورد کمی شلوغ به نظر میرسد درحالیکه در تیپهای پایهٔ آن از پلاستیک بسیار خشکی استفاده شده است. هردوی این سدانها خودروهای جاداری هستند اما در اینجا هم کفهٔ ترازو کمی به سمت آکورد سنگینی میکند. این خودرو در عقب ۱۰۳ سانتیمتر فضای پا ارائه میکند که از ۹۶ سانتیمتر کمری بیشتر است. همچنین سدان هوندا از بزرگترین صندوق بار در این کلاس برخوردار است که ۴۷۳ لیتر ظرفیت دارد درحالیکه این رقم در کمری ۴۲۷ لیتر است.
جمعبندی
نسل جدید هوندا آکورد لوکستر از قبل به نظر میرسد، کابین باکیفیتتری دارد، از تکنولوژیهای پیشرفتهتری بهره میبرد و از لحاظ جاداری داخلی در کلاس خود پیشتاز است. همچنین انتظار میرود هردو پیشرانهٔ آن کممصرفتر باشند و بنابراین فکر میکنیم سدان هوندا نسبت به تیپ پایهٔ کمری برتری داشته باشد اما تویوتا با پیشرانهٔ V6 و سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند نظر کسانی که خواهان قدرت و کشش بیشتری هستند را جلب کند. ازاینرو، انتظار میرود رقابت این رقبای دیرینه در سالهای آینده نیز همچنان نزدیک و شانهبهشانه ادامه پیدا کند.
ferimia
۱۱ آذر ۱۴۰۱اگر بخوام بین هیبریدی هاشون انتخاب کنم قطعا آکورد، اگر بخوام بین نسخه معمولی انتخاب کنم بازم آکورد
ولی اگر بخوام سدان خانوادگی پرقدرت+ awd بودن رو انتخاب کنم مجبورم کمری انتخاب کنم😂
البته اصلا بعید نیست نسل بعدی تویوتا کمری موتور v6 رو کنار بذاره
حیف که موتور ۲ لیتری توربو هوندا دیگه روی این ماشین نیست….
تویوتا دیگه خیلی داره برای کمری کم کاری میکنه، یه دستی به طراحیش بکش، یه خرده متریال بهتر به کار ببر، یه خرده خساست رو بذاره کنار کمری ماشین بهتری میتونه باشه
از نسل قبلی آکورد بهتر از کمری بوده. ببینیم نسل جدید کمری چه جوریه
4wheeled
۱۱ آذر ۱۴۰۱طراحی اکورد بیش از حد سادست و این نسلش جالب نیست زیاد بخصوص عقبش
کمری شیک تره
مشتاقی
۱۱ آذر ۱۴۰۱این دیگه واقعا نظر متعصبانه است
واقعا آکورد جدید شیک تر و اتوکشیده تره
کمری طراحی شلوغ و نچسبی داره
4wheeled
۱۱ آذر ۱۴۰۱من بنظرم نظر کسایی که گفتن اکورد متعصبانه هست
طراحی کمری رو بیشتر میپسندم،درضمن روی جفتشون تعصبی ندارم اصلا
Hemn
۱۱ آذر ۱۴۰۱با اختلاف طراحیش از کمری بهتره
با اینکه تویوتا خیلی ماشینهای خوبی میسازه اما طراحیش به نسبت برندای معروف خوب نیست
godfather
۱۱ آذر ۱۴۰۱شخصن ارادت خاصی به اکورد دارم کما اینکه هم اکورد ۹۴ داشتم هم اخرین سری که وارد ایران شد هم کمری ۶سیلندر ولی کیفیت سواری اکورد بین ژآپنی ها بی نظیر شما باید با لکسوس es مقایسه کنی از لحاظ کیفیت
محمدهادی
۱۲ آذر ۱۴۰۱دقیقا هوندا آکورد نسل جدید مثل همیشه تو طراحی ظاهری داخلی و خارجی نسبت به تویوتا کمری شیک و اتوکشیده تره
جادار تر و برای سفر کمی راحت تر هم میتونه باشه
تویوتا کمری هم به آپشن های موتور گیربکسش تکیه کرده
کمری واقعا ماشین قابل اعتماد و فوق العاده ییه
اینو کسایی که در داخل هم تجربه استفاده ازش رو داشتن میدونن
اما من هوندا آکورد رو خاص تر و جواهرگونه تر میدونم
در نتیجه اگر در مملکت دلال ها و رانت خوارها زندگی نمیکردم و در انتخاب زندگی آزاد بودم
قطعا یه هوندا آکورد زرشکی یا آبی نفتی نااااز زیر پام بود
هووووففففففف…
Chromstone3
۱۱ آذر ۱۴۰۱انتخاب من : هوندا آکورد
چون هم طراحی بیرونی و داخلی ( کابین ) مدرن تری داره و هم کابین و صندوق عقب جادادرتری داره و هم از تکنولوژی های پیشرفته تری بهره برده و به شخصه به اون یه ذره قدرت بیشتر تویوتا کمری اهمیتی نمیدم چون خودروی سدان هست و مخصوص خانواده ها نه مسابقه رالی ، مگه قراره چه قدر سریع رانندگی کنیم ؟ البته که من به قدرت بیشتر تویوتا در بخش پیشرانه کاملا احترام میذارم و براش ارزش قائلم ولی در مجموع مزایای کمتری نسبت به هوندا آکورد داره و من به همین خاطر آکورد رو بدون شک ترجیح میدم . 🙂❤
محمدهادی
۱۲ آذر ۱۴۰۱پسر رقابت آکورد با کمری مثل مقابله کلاسیک بی ام و سری پنج با مرسدس Eکلاسه😄😄✌️
چه جنننگ زیبایی در جریانه
دو معتبر
دو سطح بالا
دو گلادیاتور
به به
کافر مقدس
۱۱ آذر ۱۴۰۱جفتشون خوبن .هر کی هر نسلی ش رو خریده راضی بوده و کم خرج با عمر بالا در کنار کیفیت ماندگار
کلا دو تا داداش ن
ژاپنه دیگه برعکس ما که مدعی همه چی هستیم اونا بدون هیچ ادعا و هارت پورتی هرجا دست میذارن کیفیت و توسعه و خدمت به مردم و مشتری میشه.از فوتبالشون بگیر تا صنعت شون و اخلاق و فرهنگ مردم شون
تو ژاپن چیزی مثل مستعان یا پراید ساخته بشه کل مردم ش از خجالت آب میشن .مسئولین ش که هیچ .دروغ گفتن تو ژاپن ممکن نیست چه از جانب مسئول چه از جانب مردم.دروغ و منفعت و فساد و …..مختص خودمونه.همین خودمون که سره سوزنی خجالت هم نمیکشیم
Chromstone3
۱۱ آذر ۱۴۰۱فدایی داری داداش . فدایی داری …
کاملا باهات موافقم . حق الترا پرو مکس … 👌🏻👏🏻❤❤
احمدرضا
۱۱ آذر ۱۴۰۱انتخاب من قطعا هوندا
دوام به همراه لذت رانندگی
کافر مقدس
۱۱ آذر ۱۴۰۱آکورد93exi داشتم .در مجموع 740هزار تا کارکرده بود.انجین پلمب. دست مالک جدید تو این 2سال اخیرهم هنوز آچار ندیده.داشبورد یک ترک نداره.سواری عین دمبه. در همون سالها بی ام و داشتم که 6ماه سال تعمیرگاه بودم یک سوم هوندا کار نکرد سواری ش هم به راحتی آکورد نبود اصلا.هنوزم مشتری ها برای آکورد و کمری و مزدا لهه لهه میزنن ولی فروش یدونه سری 3مدل 1993 ممکن نیست .کسی دنبال دردسر نمیگرده .با انجین 1800 چهار سلیندر صدی 19 تا ترکیبی 25 تا میسوزوند اون سری3! دیدم مابقی هم میگن همینجوریه کلا تنبل با مصرف بالا
https://www.edmunds.com/bmw/3-series/1993/sedan/st-133/features-specs/
ماشین میخای سواری راحت در کنار ایمنی و راحتی و کیفیت قطعات و عمر بالا=آکورد و کمری.تنها مشکل شون اینه که بخری دلت نمیاد بدی بره. فروختی بعدچند ماه تازه بیشتر قدر میدونی
Honda Accord Lifespan
Even though the Honda Accord’s average miles are 200,000, they can easily last up to 300,000 miles. If you drive it 13,500 miles a year, you can keep your vehicle for 20 years.
MILADZM
۱۱ آذر ۱۴۰۱من سوار آکورد نشدم
ولی سواری کمری و راحتی و عایق بندی کابین ش محشره .
یه گزینه عالی برای کسانی که دنبال ماشین کم دردسر و نرم میگردن .
در مورد بی ام و هم اگه به بعضی ها بر نمیخوره باید بگم بی ام و فقط اسطوره کسانی هست که تا به حال سوارش نشدن
هر کس فقط یه بار سوار سری 4 های داخل ابران بشه همه چیز دستش میاد
شخصا اگه در حد خودرو های لوکس پول داشته باشم آخرین انتخابم بی ام و هست .
از آلمانی ها فقط بنز تمام ( اونم نه الکتریکی هاش البته )
بی خیال اسم
۱۱ آذر ۱۴۰۱ادم می شناسم سوار شده خوب بهش رسیده خرج زیادی واسش نداشته
بعد مقایسه کمری و بی ام و ؟
منطقیه
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱بیامو با همین ماشین ها ، در سال های پیش جز ۳ تا از باارزش ترین برند های خودرویی بوده
همین سری ۴ در زمان خودش از پیشرفته ترین ماشین های دنیا بوده
تازه الان هم داره بقیه رو قورت میده
بیامو با m5cs ، کاری با لامبورگینی و بنز و مکلارن کرد که بهتره اصلا واسه طرفدارای اینا مرور نشه
تازه از افتخارات خیلی زیاد دیگه ای هم داره
پس لطفا حرف درست رو بزنید
sina
۱۱ آذر ۱۴۰۱بین این دوتا کمری بهتره ولی نسل قبل آکورد از دوتاشون سرتره
MohammaD
۱۱ آذر ۱۴۰۱پرستیژ نسل قبل و دو نسل قبل رو هرگز فراموشم نمیشه. طراحی نسل قبل اولش جا نیفتاده بود و یکمی فروش آکورد رو پایین آورد ولی بعداً به قدری به دل نشست که میتونم بگم جزو طراحی های ماندگار هوندا به حساب میاد و به شخصه تا ده نسل بعد هم فراموشش نمی کنم
sina
۱۱ آذر ۱۴۰۱افت فروش بنظرم خیلی به طراحی رادیکالش مرتبط نبود
بیشتر به افت بازار سدان ها مربوط میشد که ختی دامن کمری و سیویکگ کرولا هم گرفته بود اون تایم
MohammaD
۱۱ آذر ۱۴۰۱کلا همیشه تو این کلاس دلم با آکورده و عجیب عاشقشم . حتی با نبود موتور V6 و الان هم حذف گیربکس 10 سرعته و بنظرم توی ماموریت های مهمی مثل ایمنی ، آسایش ، امکانات تمام و کمال و لذت بیشتر در سفر های خانوادگی ؛ آکورد بهتر از همه رقبا عمل کرده . امیدوارم همچنان بدرخشه و جزو اولویت های خرید باشه
shahrukh
۱۱ آذر ۱۴۰۱موتور دولیتری توربوی آکورد که با گیربکس ۱۰سرعته مچ میشد، خیلی بی سروصدا و بی ادعا گرد و خاک میکرد!
چندتا درگ تو یوتیوب دیدم،پا به پای ۵۳۰ bmw و لوکس های گرون تر از خودش میومد و ماسلای امریکایی رو هم به دردسر مینداخت(خصوصا۶سیلندراشون)
حیف این انجین کنار گذاشته شد.
sina
۱۱ آذر ۱۴۰۱موتور کنار گذاشته نشد
اون موتور در واقع همون موتور 310 اسبی سیویک تایپ آر با تکنولوژی vtec هست که با یسری تغییرات خروجیش رو کم تر کرده بودن برا یه سدان شهری. همون موتور رو آکورا RDX با 270 اسب هم گذاشتن.
shahrukh
۱۱ آذر ۱۴۰۱ارادت
منظور این بود که حیف رو آکورد دیگه نیست!
اکورد نسل قبل با رنگ طوسی و رینگ ۵پره،به نظرت زیباترین خودش نبود؟
https://www.driveaccord.net/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.driveaccord.net/attachments/img_4291-jpg.530586/
sina
۱۱ آذر ۱۴۰۱خیلی خفنه واقعا با این رینگ
ندیده بودم
بیلمیش
۱۱ آذر ۱۴۰۱کمری استهلاک خیلی پایین تری داره
از آکورد جدید هم انتظار بیشتری میرفت ولی بازهم یه ماشین تروتمیزه ساده هست،نمیدونم چرا از ماشینهای ساده و شسته رفته خوشم میاد
Akbar top
۱۱ آذر ۱۴۰۱اگه هوندا آکورد AWD بود من اونو انتخاب میکردم
کیان
۱۱ آذر ۱۴۰۱اکورد کمری التیما مزدا۶ و حتی لگاسی، هرکس یکی از اینارو داشته باشه تا ۱۰ سال براحتی براش ماشین هستن نه صرفا کیفیت بلکه همه ابعاد خودرو ماشینهای جوابی هستن، راحتی جاداری بی آزاری و …
بنظرم بین این خودروها همشون واقعا خوب هستن حالا انتخاب بیشتر به مود طرف و سلیقش برمیگرده
هنوز یه کمری ۲۰۰۷ تمیز سوار شی شاید اپل کار پلی و … نداشته باشه، رادار نداشته باشه ولی همچنان کم مصرف و نرم و راحت هست (سالمش البته)
محمد
۱۱ آذر ۱۴۰۱تا الان هرکسی که که آکورد داشته باهاش صحبت کردم خیلی راضی تر از کمری بوده کلا مهندسی هوندا همیشه چند پله جلوتر بوده تو همه ی نسل هاش هم بلا استثنا ماشین بهتری از کمری بوده مزیت تویوتا فقط گستردگی بیشتر خدمات و نمایندگی بوده و گرنه توی هموطن هاش مزدا ۶ آکورد و سوبارو لگاسی واقعا ماشین های بهتری هستند
رامتین
۱۱ آذر ۱۴۰۱والا در این 4-5 سال اخیر همواره آکورد بر کمری غلبه کرده بود. در تمام سایتهای خودرویی این موضوع اشاره شده بود. البته درسته موتور پرقدرتی نداره آکورد ولی نسخه 200 اسبی که در هر دو هست را مد نظر قرار بدهیم باز هم آکورد انتخاب ارزنده تری هست.
دانیال
۱۱ آذر ۱۴۰۱هوندا عشق لاینتهی
شاگرد2
۱۱ آذر ۱۴۰۱منم هوندا سوار هستم.
قاطر فروش
۱۱ آذر ۱۴۰۱سواری هوندا بهتره
amir
۱۱ آذر ۱۴۰۱من هم اکورد EXB 2014 داشتم هم اریون گرند 2013 و اکورد فضای داخلی باکیفیت تری داشت و کلا شیک تر بود ولی وسایل مصرفیش گیر نمیومد ولی اریون بخاطر شیش سیلندر بودن لذت رانندگی بیشتری داشت و مشکل نبود فیلتر و غیره رو هم نداشت ولی اگه اکورد شیش سیلندر بود به اریون ترجیحش میدادم
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱هر دوشون عالین
نوید AJ
۱۳ آذر ۱۴۰۱کافیه 5 دقیقه با هر کدوم رانندگی کنی تا بدونی کدوم رو میخوای. من 100 درصد آکورد رو ترجیح میدم. سواریش خیلی بهتره، فنربنی بهتر، انجین بهتر، کابین با کیفیت تر. کمری خوبه برای اهلش، بیشتر برای اوبر و تاکسی خوبه تا ماشین شخصی. مگه مدل تی آر دی که حسابش جداست. هنودا هم ب زودی مجبور میشه به خاطر حفظ بازار، یه مدل اسپورت و شاید حتی تایپ آر معرفی کنه. در کل، همه ی سدان ها قربانی کراس اوورها شدن.
احسان
۱۹ آذر ۱۴۰۱طراحی بیرونی سلیقه ای است
هوندا هم به نظرم جذابه
کمری هم جذابه
البته از لحاظ قدرت کمری و چهار چرخ بودن کمری پسندمه البته دلم هر دو رو میخاد