تویوتافولکس واگنهوندا

نبرد بهترین هاچ‌بک‌های داغ؛ تویوتا GR کرولا، گلف R و سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R، تویوتا GR کرولا و فولکس‌واگن گلف R از بهترین هاچ‌بک‌های داغ بازار محسوب می‌شوند اما در نبرد رودررو کدام‌یک پیروز می‌شود؟

سال‌ها پیش، برای یک علاقه‌مند به رانندگی غیرممکن بود خودرویی پیدا کند که در هر زمینه‌ای عالی باشد زیرا یک خودروی اسپرت سبک‌وزن و کم‌ارتفاع ذاتاً با فضای بار و سرنشین در تضاد است؛ اما سه خودرویی که در اینجا می‌بینید با صندلی‌های عقب قابل‌استفاده برای بزرگ‌سالان، فضای بار جادار و توانایی پیستی که امکان رقابت با خودروهای اسپرت سال‌های نه‌چندان دور را فراهم می‌کند، تقریباً تا جایی که ممکن است به حالت ایده‌آل «انجام هر کاری» نزدیک هستند. علاوه بر این، قیمت ۴۰ هزار دلاری این هاچ‌بک‌ها هم بیشتر از میانگین قیمت خودروهای بازار نیست.

جدیدترین نام در این گروه GR کرولا است. این سومین مدل در زرادخانهٔ بخش گازو ریسینگ تویوتا محسوب می‌شود. این خودرو بر اساس همان هاچ‌بک آشنای کرولا که می‌شناسیم و دوستش نداریم ساخته شده اما با ۳۰۰ اسب بخار قدرت که توسط یک موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو تولید می‌شود، گیربکس شش سرعتهٔ دستی جذاب، سامانهٔ چهارچرخ محرک و ترمزدستی مکانیکی، این ماشین کسل‌کننده را از این ‌رو به آن رو کرده است.

هوندا سیویک تایپ R برای مدل ۲۰۲۳ با نسل جدید خود به میدان آمده است. این ماشین بر اساس نسل قبلی عالی خود ساخته شده که در سال ۲۰۱۷ تایپ R را به ایالات‌متحده بازگرداند. تایپ R این بار هماهنگ‌تر شده و طراحی بالغ‌تری دارد تا با بهبود شدید شاسی مطابقت پیدا کند. قدرت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر این ماشین با اندکی افزایش به ۳۱۵ اسب بخار رسیده است و مثل کرولا فقط با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود.

در آخر هم به پدربزرگ هاچ‌بک‌های پرفورمنس، فولکس‌واگن گلف می‌رسیم. از زمانی که نسخهٔ GTI در سال ۱۹۷۶ به بازار آمد، تاکنون همیشه یکی از اعضای خانوادهٔ گلف بوده است اما در سال ۲۰۰۴ فولکس‌واگن یک نسخهٔ پرفورمنس چهارچرخ محرک را به این خانواده اضافه کرد که در بالای GTI قرار می‌گرفت و R32 نام داشت. گلف R امروزی که جانشین همان R32 محسوب می‌شود، از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و از حالت جدید دریفت هم بهره می‌برد.

ما با این سه هاچ‌بک داغ در جاده‌های کالیفرنیای جنوبی و پیست ویلو اسپرینگ به‌سختی رانندگی کردیم و عاشق هر سهٔ آن‌ها شدیم اما یکی از آن‌ها به حالت ایده‌آل «انجام هر کاری» نزدیک‌تر است.

مقام سوم: تویوتا GR کرولا

نقاط قوت: صدای خالص موتور، تعویض دنده‌های دقیق، جذابیت فنی

نقاط ضعف: سفت‌ترین سواری، کوچک‌ترین فضای بار و صندلی‌های عقب، کابینی که به زیبایی دو رقیب دیگر نیست

GR کرولا حتی در سرعت‌های بسیار پایین مثل هنگام پارک کردن هم به لطف صدای جذاب موتور سه سیلندر احساس خاص بودن دارد. گیربکس دستی نیز نسبت به دو خودروی دیگر مکانیکی‌تر احساس می‌شود. در دورهای بالا، موتور خالص‌ترین صدا را تولید می‌کند و مثل دو خودروی دیگر به‌صورت مصنوعی تقویت نمی‌شود. بااین‌حال، هرچند موتور کرولا یکنواخت‌ترین قدرت را ارائه می‌کند اما تا حدود دور ۴ هزار rpm از خواب بیدار نمی‌شود. به همین دلیل، در خیابان‌ها، کرولا در جایی به دنده دو نیاز دارد که دو خودروی دیگر از دنده سه استفاده می‌کنند.

هرچند این ماشین توانایی تقسیم گشتاور بین محورهای جلو و عقب را دارد اما کم‌فرمانی آن از فولکس‌واگن و هوندا بیشتر است. در پیست، لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴ گاهی اوقات بیشتر جیغ می‌کشیدند تا چسبندگی داشته باشند هرچند که GR کرولا با شتاب جانبی ۰.۹۷ جی در وسط گروه قرار گرفت. کرولا گسترده‌ترین بازهٔ قیمتی را در این گروه دارد و تنها خودروی جمع است که تیپ‌های مختلفی را ارائه می‌کند. نمونهٔ آزمایشی ما از تیپ Circuit است که در میانهٔ خانواده GR کرولا قرار می‌گیرد و با افزایش قیمت ۷ هزار دلاری، دیفرانسیل لغزش محدود جلو و عقب، سقف فیبر کربنی و ارتقاءهای داخلی را به همراه دارد.

هرچند کرولا در ۴۰۰ متر سریع‌ترین خودروی گروه است اما در سرعت‌های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت از دو رقیب دیگر عقب می‌افتد. در بخش کارایی صندلی عقب و صندوق بار نیز تویوتا کمترین امتیاز را می‌گیرد که دلیل اصلی آن انتقال باطری به عقب و سپر بزرگی است که تا دهانهٔ درب صندوق بالا آمده است. این ماشین همچنین بیشترین مصرف سوخت در آزمایش‌های واقعی ما و سفت‌ترین سواری را در بزرگراه دارد که البته چون تنها خودروی این جمع بدون کمک‌فنرهای تطبیقی است، موضوع عجیبی به نظر نمی‌رسد. البته قطعاً خیلی از این موارد در لذت رانندگی نقش پررنگی ندارند اما خودروی دیگری در این جمع حضور دارد که از فرمان پذیری و هندلینگ بهتری برخوردار است.

مقام دوم: فولکس‌واگن گلف R

نقاط قوت: ساکت‌ترین کابین، نرم‌ترین سواری، بیشترین تجهیزات

نقاط ضعف: کمترین درگیری راننده، دسته‌دندهٔ بسیار بزرگ با احساس مبهم تعویض دنده، کنترل‌های داخلی گیج‌کننده

گلف R آرام‌ترین خودروی جمع است. این ماشین در سرعت‌های بزرگراهی با اختلاف زیادی ساکت‌ترین است و بهترین کیفیت سواری را دارد. پیشرانهٔ گلف خیلی نرم‌تر است و آوای ملایم‌تری دارد و هرچند هاچ‌بک آلمانی‌ها سنگین‌ترین خودروی این گروه به‌حساب می‌آید اما فقط با اختلاف اندکی بدترین نتیجه را در ترمز گیری و چسبندگی ثبت می‌کند. به همین دلیل، سرزندگی گلف R در پیست شگفت‌انگیز بود. حالت رانندگی نوربرگ‌رینگ در این خودرو حالت موردعلاقهٔ ما در پیست و خیابان بود زیرا کمک‌فنرها نرم‌تر اما همهٔ قسمت‌های دیگر را تهاجمی‌تر می‌کند.

موتور هنگام شتاب گیری خروج از پیچ بیشترین کشش را دارد و گلف را زودتر از همه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز گلف از بقیه فاصله می‌گیرد و بااین‌حال همچنان بهترین میانگین مصرف سوخت را در آزمایش ما ثبت کرد؛ اما چیزی که در این ماشین دوست نداریم کنترل‌های داخلی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. در این قسمت به همه‌چیز از دکمه‌های ناخوشایند گرم‌کن صندلی گرفته تا تنظیمات غیرمنطقی منوی نمایشگر لمسی انتقاد داریم. همچنین هرچند گلف باکیفیت‌ترین غربیلک فرمان را دارد اما خود فرمان کمترین امتیاز را می‌گیرد.

گلف با صندلی‌های عقبی که دومین صندلی جادار گروه بوده و می‌توان آن را راحت‌ترین نمونه‌های این آزمایش هم دانست، ثابت می‌کند که کارایی داخلی به ‌اندازۀ بزرگ بدنه نیست. همچنین صندلی‌های عقب این ماشین تنها نمونهٔ گروه هستند که از گرم‌کن برخوردار بوده و کنترل تهویهٔ خاص خود را دارند. این هاچ‌بک آلمانی همچنین در بخش تجهیزات هم از همه بالاتر است و با برخورداری از تهویه و حافظهٔ صندلی‌های جلو، سنسور باران، دستیار پارک جلو و عقب و سانروف، کرولا را خودروی ساده‌ای جلوه می‌دهد. این ویژگی‌ها به همراه بهترین دید رو به بیرون مشخص می‌کند که چرا خانواده‌های اروپایی گلف می‌خرند.

مقام اول: هوندا سیویک تایپ R

نقاط قوت: بهترین فرمان پذیری، بهترین هندلینگ، بهترین تعویض دنده، کیفیت سواری مناسب

نقاط ضعف: تجهیزات کمتر در مقایسه با گلف، سروصدای زیاد روی جاده

در رقابت دور صاعقهٔ ۲۰۲۳ که چندی پیش در پیست ویرجینیا داشتیم، سیویک تایپ R به سریع‌ترین خودروی محرک جلوی این پیست تبدیل شد و تایم همسان با کوروت C6 گرند اسپرت به ثبت رساند. تایپ R همچنین به‌سرعت نشان می‌دهد که خودروی درگیر کننده‌تری بوده و رانندگی سریع با آن آسان است. این ماشین پیچ‌ها را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد و کم‌فرمانی بسیار کمتری نسبت به کرولا دارد.

البته سیویک به دلیل فقدان صندلی وسط عقب امتیاز از دست می‌دهد و بخش عقبی کابین آن با وجودی که بزرگ‌تر است اما راحتی گلف را ندارد. این هاچ‌بک ژاپنی تجهیزات کمتری هم نسبت به رقیب آلمانی دارد. از سوی دیگر، صندلی‌های خودرو عالی بوده و درعین‌حالی که برای مسافت‌های طولانی راحت هستند، از کل بدن حمایت فوق‌العاده‌ای دارند. بهترین تعویض دنده را هم در این ماشین خواهید یافت اما تهاجمی‌ترین حالت رانندگی آن که R+ نام دارد آن‌قدر سفت است که تقریباً غیرقابل‌استفاده خواهد بود. بااین‌حال، حالت رانندگی راحت سیویک همه‌کاره بوده و چه در پیست و چه جاده نیازی به استفاده از حالت دیگری وجود ندارد.

هرچند نسل جدید تایپ R از لحاظ سروصدای داخلی بهبود پیدا کرده اما هنوز هم صدای موتور می‌تواند شلوغ و آزاردهنده باشد؛ اما بزرگ‌ترین انتقاد ما به سروصدایی است که از لاستیک‌ها بلند می‌شود تا جایی که روی آسفالت خراب صدای کوبش شدیدی به گوش می‌رسد. این می‌تواند سواری سیویک که سفت اما کاملاً قابل‌تحمل برای استفاده‌های روزمره و بهتر از کرولا است را سفت‌تر از آنچه هست نشان دهد. شاید اگر از ۲۰ کیلوگرم مواد عایق بیشتری استفاده می‌شد این مشکل را نمی‌دیدیم. بااین‌حال، از هر جهت که به سیویک تایپ R نگاه کنیم برنده است. لپ تایم، هندلینگ، احساس فرمان، درگیری رانندگی، تعویض دنده و فضای بار.

مشخصات فنی

سیویک تایپ R

گلف R

GR کرولا

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۳۸۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۰ ثانیه ۴.۹ ثانیه ۴.۹ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۱۱.۷ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۵ ثانیه ۱۳.۴ ثانیه ۱۳.۳ ثانیه
توقف از ۱۱۰ کیلومتر ۴۶.۰ متر ۴۹.۰ متر ۴۷.۵ متر
حداکثر سرعت ۲۷۲ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۱.۰۴ جی ۰.۹۵ جی ۰.۹۷ جی
وزن خالص ۱۴۳۹ کیلوگرم ۱۵۳۳ کیلوگرم ۱۴۷۵ کیلوگرم
فاصلهٔ محوری ۲,۷۳۵ میلی‌متر ۲,۶۲۹ میلی‌متر ۲,۶۳۹ میلی‌متر
طول ۴,۵۹۵ میلی‌متر ۴,۲۹۰ میلی‌متر ۴,۴۰۹ میلی‌متر
عرض ۱,۸۹۰ میلی‌متر ۱,۷۸۸ میلی‌متر ۱,۸۴۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۰۷ میلی‌متر ۱,۴۶۵ میلی‌متر ۱,۴۵۳ میلی‌متر
مصرف سوخت اعلامی ۹.۸ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
مصرف سوخت آزمون ۱۶.۸ لیتر ۱۴.۷ لیتر ۱۸.۱ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۵ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۷۰۰ لیتر ۵۶۵ لیتر ۵۱۰ لیتر
قیمت پایه ۴۴,۳۹۰ دلار ۴۵,۱۸۵ دلار ۴۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۴۴,۸۴۵ دلار ۴۵,۱۸۵ دلار ۴۴,۴۲۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    سیویک تایپ R انتخابم 👍

    موافقم 77
    مخالفم 16
    1. علی

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      هرسه عالین ، انتخابم به ترتیب : هوندا سیویک ، تویوتا کرولا و فولکس گلف

      موافقم 32
      مخالفم 18
      1. RENAULT5

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        دقیقا هر سه عالین
        وقیمتای یکسانی دارند

        موافقم 12
        مخالفم 2
    2. Ali

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      هرسه عالین ولی گلف اول هست بین اینها
      اگه هم الان پارامتری باشه که متفاوت باشه به دلیل ماهیت ساختش هست که خواستن از هر لحاظ عالی باشه
      چون الانش ساکت ترین کابین و نرم ترین سواری و بیشترین تجهیزات رو داره
      در عین حال هم براحتی میتونیم بهترین فرمان پذیری، بهترین هندلینگ، بهترین تعویض دنده و کیفیت سواری هم باهاش تجربه کنیم با تغییر تنظیمات اون پس در کل گلف بهترین این کلاس هست از هر لحاظ

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. ARMAN سابق

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    اول سیویک
    بعد کرولا
    بعدم گلف

    موافقم 44
    مخالفم 25
    1. کرگدن باواریا

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (149 ديدگاه)

      انصاف کجا رفت ؟؟؟؟
      اول و آخر فقططط گللفف 🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

      موافقم 22
      مخالفم 33
      1. ARMAN سابق

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (490 ديدگاه)

        داداش من ماشینی دوست دارم که درگیری راننده با ماشین زیاد باشه
        گلف معرکس همه هم می دونن ولی بین سه تای اینجا گلف آخرین انتخابم هستش
        چون طبق گفته خود کار اند درایو کمترین درگیری رو داره.
        من همیشه بین سری ۱ و گلف با وجود دف عقب بودن نسل قبل سری ۱ گلفو انتخاب می کردم چون معتقد بودم گلف یه معیاره تو این کلاس
        ولی اینجا بعد اون دوتا انتخابم هستش

        موافقم 8
        مخالفم 4
  3. زیزیگولو

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    این گلف R یکی از سریعترین ماشینای کمپانی فولکس واگن هستش

    موافقم 36
    مخالفم 5
  4. Joker

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (603 ديدگاه)

    منم مثه استاد خیابانی بین این سه تا پراید ۱۱۱ رو انتخاب می‌کنم…

    موافقم 40
    مخالفم 4
  5. فرزاد

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    هرسه خودرو خیلی مسخره و ناهماهنگ ساخته شدن.. پشت آمپر دیجیتالی اما گیربکس مکانیکی قدیمی!!!!! لااقل صفحه کیلومتر رو آنالوگ می کردی یا گیربکس رو دوکلاچه با شیفتر پشت فرمان می کردی… هماهنگی ندارن اجزای ماشین

    موافقم 11
    مخالفم 75
  6. Taha Malek

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    کرولا GR رو خیلی دوست دارم

    موافقم 33
    مخالفم 6
  7. R/T

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    همه شون عالین

    موافقم 16
    مخالفم 5
  8. AMD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    بنظرم اول گلف دوم سیویک و کرولا

    موافقم 23
    مخالفم 17
  9. وی

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    این طرف کی بوده که برا ماشین اسپرت صدای موتورو نقطه ضعف میدونه؟ 😑😑

    موافقم 24
    مخالفم 5
  10. TESLA

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خداییش ساخت ماشین دنده ای تو سال ۲۰۲۳ اونم توسط کمپانی های معتبری مثل فولکس و تویوتا ، خیلی مسخرست ( هر چند ما تا ۵۰ سال دیگه همچنان به تولید دنده ای مشغول خواهیم بود 😂😂🙌🙌)

    موافقم 3
    مخالفم 70
  11. Hadi

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    سیویک بهترین انتخابه ولی کرولا رو بیشتر دوست دارم و دف جلو بودن سیویک ضد حاله یه خورده…
    گلف هم که شخصیتش آرومه و خانوادگی تره…

    موافقم 19
    مخالفم 5
  12. Reza

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    گلف 👍👌

    موافقم 18
    مخالفم 13
  13. MohammaD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    حقیقتا حدس میزدم سیویک تایپ R یه سر و گردن بالاتر باشه اما بنظرم کرولا و گلف در یه حدن و شخصا بدترین نقاط ضعف رو برای گلف دیدم با اینکه از نظر نقاط قوت بهتر از کرولا و پایین تر از سیویک هست .

    موافقم 17
    مخالفم 10
  14. MohammaD

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    برای هر کدوم این قسمتها رو خیلی حال کردم

    (GR کرولا حتی در سرعت‌های بسیار پایین مثل هنگام پارک کردن هم به لطف صدای جذاب موتور سه سیلندر احساس خاص بودن دارد. گیربکس دستی نیز نسبت به دو خودروی دیگر مکانیکی‌تر احساس می‌شود. در دورهای بالا، موتور خالص‌ترین صدا را تولید می‌کند)

    (حالت رانندگی نوربرگ‌رینگ در این خودرو حالت موردعلاقهٔ ما در پیست و خیابان بود زیرا کمک‌فنرها نرم‌تر اما همهٔ قسمت‌های دیگر را تهاجمی‌تر می‌کند.)

    گلف 👆

    (تایپ R همچنین به‌سرعت نشان می‌دهد که خودروی درگیر کننده‌تری بوده و رانندگی سریع با آن آسان است. این ماشین پیچ‌ها را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد و کم‌فرمانی بسیار کمتری نسبت به کرولا دارد. // بااین‌حال، حالت رانندگی راحت سیویک همه‌کاره بوده و چه در پیست و چه جاده نیازی به استفاده از حالت دیگری وجود ندارد.)

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. HesamS500

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      جانم سیویک خیلی دوسش دارم محشره

      موافقم 13
      مخالفم 2
  15. R@min

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    تکنولوژی تطبیق دور اتوماتیک در گیربکس سیویک کمک شایانی به برتری فنی ماشین در پیست و رانندگی روزمره کرده.

    در کل سیویک در کنار شلبی GT350 و M2CS بهترین و خالص ترین تجربه رانندگی رو ارائه میدن.

    موافقم 23
  16. محمد

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    هرسه لطفاً

    موافقم 10
    مخالفم 1
  17. hamidreza

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    اگه بخواییم بهترین هاچبک بازار رو در نظر بگیریم c45s هست
    ولی خب با توجه به رنج قیمتی که اینا در نظر گرفتن همین سه تا فوق العاده هستن و انتخابم سیویک تایپ R هست…

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. مهردادکمال

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    هوندا مطلقا هاچ بک نیست
    گلف هم نیاز به رژیم لاغری داره صد کیلویی اضافه وزن داره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. رامتین

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    انتخاب من گلف هست. تنها نقطه ضعفش بحث صفحه نمایش و مسائل سرگرمی هست که برای من اصلا اهمیتی نداره. تویوتا هم که اصلا این کاره نیست بخواد با خدایان هاچبک یعنی گلف و سیویک رقابت کنه. اما بهرحال تلاشش ستودنی هست.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  20. عارف

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    همیشه این سه تا رو با هم مقایسه میکنند ولی بعدش پژو ۲۰۸ در صدر فروش اروپا قرار میگیره!

    بین اینا هوندا عالیه

  21. car lover

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1413 ديدگاه)

    سیویک سنگ محک این کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا