تویوتاهوندا

درگ ژاپنی‌های هیجان‌انگیز، تویوتا GR یاریس در برابر هوندا سیویک تایپ R

در این مسابقهٔ درگ آیا سیویک تایپ R قدرتمند پیروز می‌شود یا GR یاریس به لطف وزن سبک‌تر و سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند آن را مغلوب کند؟

هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR یاریس هردو پیشرانه‌های توربوشارژ قدرتمند، گیربکس دستی و تنظیم شاسی برای پیچ‌های تند را در اختیار خریداران قرار می‌دهند اما یک تفاوت بزرگ بین آن‌ها وجود دارد. درحالی‌که تویوتا چهارچرخ محرک است، در سیویک نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در ویدئوی جدید کارواو می‌بینیم این تفاوت در مسابقهٔ درگ چه تأثیری می‌گذارد.

سیویک تایپ R جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که در نسخهٔ اروپایی ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم فقط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. GR یاریس اما از موتور کوچک‌تر ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که این موتور هم مثل هوندا فقط به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود. البته تویوتا در حال کار روی ارائهٔ گیربکس اتوماتیک برای GR یاریس هم هست.

یاریس حاضر در این درگ به پکیج پیست مجهز است که دیفرانسیل لغزش محدود را به هردو محور اضافه می‌کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک این هاچ‌بک کوچک ژاپنی هم به حالات اسپرت، معمولی و پیست مجهز است که توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب را تغییر می‌دهد. GR یاریس هرچند قدرت کمتری دارد اما از کشش بیشتر چهارچرخ محرک بهره می‌برد و وزن سبک‌تری هم دارد. به همین دلیل، در درگ تویوتا لانچ بهتری را به نمایش می‌گذارد و جلو می‌افتد. در ادامه هرچند سیویک در حال جبران کردن فاصله بود اما برای مغلوب کردن رقیب دیگر خیلی دیر شده بود.

مسابقهٔ بعدی اما رولینگ با سرعت پایین است که برتری یاریس در کشش را کمرنگ می‌کند. این موضوع تفاوت بزرگی را به همراه دارد و باعث پیروزی سیویک می‌شود. مسابقهٔ رولینگ دوباره تکرار می‌شود اما این بار سرعت شروع ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و بازهم GR یاریس نمی‌تواند حریف سیویک قوی‌تر شود. رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز تغییری در نتیجهٔ مسابقه ایجاد نمی‌کند. برادر بزرگ‌تر GR یاریس یعنی GR کرولا اما شاید بتواند سیویک را مغلوب کند زیرا این خودرو هرچند از همان موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر استفاده می‌کند اما ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

تویوتا GR یاریس

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۳۳۰ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ
وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم ۱۲۸۰ کیلوگرم
قیمت ۴۶,۹۹۵ پوند ۳۳,۴۹۵ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    هندا سیویک تایپ R : 👍
    تویوتا یاریس GR : 👎

    موافقم 66
    مخالفم 24
  2. احمدرضا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    اسب های سیویک خستن انگاری
    تو درگ قبلیم به هم قدرتاش راحت باخت

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. mohammad77

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      سیویک ماشین لپ تایم و پیست هستش وگرنه معلومه تو درگ چهارچرخ متحرک بهتر میره، هندلینگ و گیربکس سریع سیویک برگ برندش هستش که تو پیست خودش رو نشون میده

      موافقم 17
  3. پیام

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    هوندا چیز دیگست

    موافقم 16
    مخالفم 4
  4. مجتبی .

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    پرحرف. من سویک روانتخاب کردم البته فکر کنم یاریس چابکتر باشه. این بابا لوردنده سویک روکند.فکرکنم حداقل ۳۰ کیلو هم اختلاف وزن راننده ها بود.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  5. شعیب

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تویوتا و تویوتا و تویوتا
    ماشین کوهستان خیابان بیابان سرعت قدرت استقامت ماشین طبقه فقیر ثروتمند
    واقعا تویوتا فراتر از خودرو سازه

    موافقم 11
  6. HRSJAMEI

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام
    هوندا سیویک تابپ آر بهتر از تویوتا جی آر یازیس است تا این نبرد غلطی است بدلیل اینکه فرد در ماشین هوندا چاق تر است در تویوتا لاغر تره معلومه تاثیر گذاره
    هوندا خفن تره از تویوتا است تویوتا یک ماشین میده چند تا ماشین ازش میاد بیرون همشون عین هم اند
    تویوتا سوپرا که بی ام او هست فقط آرم ماشین گذاشته ، تویوتا پرادو جدید که عکس هاش اومده فقط فیس لیفت کرده ، تویوتا می توانه ماشین خوب بزنه اما اینکار نمی کنه
    من هوندا که بیشتر از تویوتا قبول دارم هوندا خفن تره

    موافقم 0
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا