در این مسابقهٔ درگ آیا سیویک تایپ R قدرتمند پیروز میشود یا GR یاریس به لطف وزن سبکتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند آن را مغلوب کند؟
هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR یاریس هردو پیشرانههای توربوشارژ قدرتمند، گیربکس دستی و تنظیم شاسی برای پیچهای تند را در اختیار خریداران قرار میدهند اما یک تفاوت بزرگ بین آنها وجود دارد. درحالیکه تویوتا چهارچرخ محرک است، در سیویک نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود. در ویدئوی جدید کارواو میبینیم این تفاوت در مسابقهٔ درگ چه تأثیری میگذارد.
سیویک تایپ R جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که در نسخهٔ اروپایی ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم فقط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود. GR یاریس اما از موتور کوچکتر ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که این موتور هم مثل هوندا فقط به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل میشود. البته تویوتا در حال کار روی ارائهٔ گیربکس اتوماتیک برای GR یاریس هم هست.
یاریس حاضر در این درگ به پکیج پیست مجهز است که دیفرانسیل لغزش محدود را به هردو محور اضافه میکند. سامانهٔ چهارچرخ محرک این هاچبک کوچک ژاپنی هم به حالات اسپرت، معمولی و پیست مجهز است که توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب را تغییر میدهد. GR یاریس هرچند قدرت کمتری دارد اما از کشش بیشتر چهارچرخ محرک بهره میبرد و وزن سبکتری هم دارد. به همین دلیل، در درگ تویوتا لانچ بهتری را به نمایش میگذارد و جلو میافتد. در ادامه هرچند سیویک در حال جبران کردن فاصله بود اما برای مغلوب کردن رقیب دیگر خیلی دیر شده بود.
مسابقهٔ بعدی اما رولینگ با سرعت پایین است که برتری یاریس در کشش را کمرنگ میکند. این موضوع تفاوت بزرگی را به همراه دارد و باعث پیروزی سیویک میشود. مسابقهٔ رولینگ دوباره تکرار میشود اما این بار سرعت شروع ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و بازهم GR یاریس نمیتواند حریف سیویک قویتر شود. رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز تغییری در نتیجهٔ مسابقه ایجاد نمیکند. برادر بزرگتر GR یاریس یعنی GR کرولا اما شاید بتواند سیویک را مغلوب کند زیرا این خودرو هرچند از همان موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر استفاده میکند اما ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
مشخصات فنی
هوندا سیویک تایپ R | تویوتا GR یاریس | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۱.۶ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۲۸۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۶,۹۹۵ پوند | ۳۳,۴۹۵ پوند |
Reza Waffen SS
۱۹ فروردین ۱۴۰۲هندا سیویک تایپ R : 👍
تویوتا یاریس GR : 👎
احمدرضا
۱۹ فروردین ۱۴۰۲اسب های سیویک خستن انگاری
تو درگ قبلیم به هم قدرتاش راحت باخت
mohammad77
۱۹ فروردین ۱۴۰۲سیویک ماشین لپ تایم و پیست هستش وگرنه معلومه تو درگ چهارچرخ متحرک بهتر میره، هندلینگ و گیربکس سریع سیویک برگ برندش هستش که تو پیست خودش رو نشون میده
پیام
۱۹ فروردین ۱۴۰۲هوندا چیز دیگست
مجتبی .
۱۹ فروردین ۱۴۰۲پرحرف. من سویک روانتخاب کردم البته فکر کنم یاریس چابکتر باشه. این بابا لوردنده سویک روکند.فکرکنم حداقل ۳۰ کیلو هم اختلاف وزن راننده ها بود.
شعیب
۱۹ فروردین ۱۴۰۲تویوتا و تویوتا و تویوتا
ماشین کوهستان خیابان بیابان سرعت قدرت استقامت ماشین طبقه فقیر ثروتمند
واقعا تویوتا فراتر از خودرو سازه
HRSJAMEI
۲۰ فروردین ۱۴۰۲سلام
هوندا سیویک تابپ آر بهتر از تویوتا جی آر یازیس است تا این نبرد غلطی است بدلیل اینکه فرد در ماشین هوندا چاق تر است در تویوتا لاغر تره معلومه تاثیر گذاره
هوندا خفن تره از تویوتا است تویوتا یک ماشین میده چند تا ماشین ازش میاد بیرون همشون عین هم اند
تویوتا سوپرا که بی ام او هست فقط آرم ماشین گذاشته ، تویوتا پرادو جدید که عکس هاش اومده فقط فیس لیفت کرده ، تویوتا می توانه ماشین خوب بزنه اما اینکار نمی کنه
من هوندا که بیشتر از تویوتا قبول دارم هوندا خفن تره