تویوتا

ادای احترام تویوتا به هوندا NSX در موزه خود!

وقتی شما از موزه یک خودروساز بازدید می‌کنید انتظار دارید مهم‌ترین محصولات تاریخ آن شرکت را ببینید. برای مثال در موزه پورشه در اشتوتگارت اولین ۳۵۶ تولیدی تاریخ، تمامی نسل‌های ۹۱۱ و برخی از بهترین محصولات مسابقه‌ای این برند حضور دارند.

اما تویوتا کارها را کمی متفاوت انجام می‌دهد. موزه خودرویی تویوتا که در شهر ناگاکوته قرار دارد نه تنها برخی از محصولات مهم تاریخ این برند را به نمایش گذاشته بلکه به کل صنعت خودرو نیز ادای احترام کرده است. در واقع این موزه تعداد زیادی از خودروهای رقیب تویوتا را نیز نگهداری می‌کند!

جدیدترین خودرویی که به موزه تویوتا اضافه شده اولین نسل از هوندا NSX است. این برند ژاپنی به وضوح اهمیت شاهکار پیشرانه وسط هوندا را درک می‌کند. در واقع باید گفت اولین نسل NSX دنیای سوپرکارها را برای همیشه تغییر داد.

NSX با عرضه در سال ۱۹۹۰ جایگزینی ارزان‌قیمت برای سوپرکارهای فراری و لامبورگینی بود و در عین اینکه می‌توانستید با آن در پیست تاخت‌وتاز کنید، خودرویی مناسب برای استفاده روزمره نیز بود. نسل اول NSX اولین خودروی تولید انبوه با بدنه‌ای تمام آلومینیومی بود و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری آن قدرت ۲۷۰ اسب بخاری تولید می‌کرد.

دومین نسل این خودرو نیز همانند نسل اول با نام آکورا NSX در بازار آمریکا عرضه شد. نکته جالب اینکه نسل اول NSX در کنار لکسس LFA افسانه‌ای پارک شده و این خود میزان احترامی که تویوتا برای NSX قائل است را نشان می‌دهد.

البته NSX تنها محصول هوندا در موزه تویوتا نیست چراکه اولین نسل سیویک، N360 و S500 هم در کنار محصولات تویوتا دیده می‌شوند. از دیگر خودروهای حاضر در موزه تویوتا می‌توان به نیسان اسکای لاین GT-R و مزدا MX-5 میاتا اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    خیلی موضوع جالبیه این کارشون.
    راستی برای اونایی که علاقه دارن هم پورشه هم مرسدس تور مجازی رایگان موزه شون توی اشتوتگارت رو دارن، میتونید ببینید خیلی جذابه.

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. مفیدی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      این نسل دوم NSX است نه نسل اول

      موافقم 1
      مخالفم 14
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    نه به موزه اونا نه به موزه های شرکت های ما! موزه های ایران خودرو و پارس خودرو رو میبینی انگار طویله ست!😔

    موافقم 25
    مخالفم 3
  3. R@m!n

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    هر بار خبری از nsx میاد یاد رانندگی سنای فقید میوفتم.

    موافقم 12
  4. مازیار

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    چند دقیقه فیلم از دوربین کابینش تو پیست موناکو دیدم ، قابل بیان نیست
    موقع تصادف منجر به فوتش شوماخر چندصد متر پشتش حرکت میکرد، بعد از سانحه بعنوان شاهد ازش پرسیدن چی شد؟ گفت نتونست ماشین رو کنترل کنه و منحرف شد. و بعد از اینکه مشخص شد علت انحراف بریدگی میل فرمون به علت پدیده “خستگی فلز” بوده شوماخر یه جورایی ضایع شد

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      پدال عزیز لطفا اضافه رو حذف کنید کامنت بالایی. متشکرم
      نمی دونم اشکال از کجاست بهرحال عذر منو بپذیرید

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. MC20

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      داداش اون پیچ لعنتی تامبورلو کاردستش داد … خودش قبلا گفته بوده این پیچ ایراد داره … زیادی بلنده باید پست تر بشه … همون برآمدگی به ظاهر ناچیز غیراستاندارد لعنتی … کارخودشو کرد … توجه نکرده بودن … احمق ها … دیوان عالی مجازات ایتالیا مثل اینکه به نقص فنی مکانیکی رای داده ولی خودشونم میدونستن همش این نبوده و دارن قصه میگن … ایراد لعنتی اون پیست نحس لعنتی و اون روز نحس و روز نحس قبلش … اون هفته نحس … اون شهر نحس ایمولا … 2 مرگ به فاصله کمتر از 48 ساعت … اون سال نحس 94 … اون روبرتو بادجوی نحس با اون پنالتی نحس … برزیل ، ایتالیا رو عزادار کرد ، توو آمریکا … ایتالیا هم ، برزیل و کل دنیای ماشینو ، عزادارکرد توو ایمولا … جام ژورلیمه و آیرتون سنای فقید ، تندروترین راننده تاریخ فرمول تا اون زمان و نترس ترین پیچ زن تمام دوران تا اون زمان و بهترین راننده فرمول تمام دوران ، موش باهوش فروردینی … باهم به خاطره ها پیوستن و برای همیشه دست‌نیافتنی شدن …

      موافقم 6
      مخالفم 3
  5. میثم

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    چه حرکت جالبیه

  6. datsun

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    احترام به ساخته رقیب
    تویوتا واقعا بهترین نوع احترام رو به رقبا گذاشته.

    موافقم 25
    1. datsun

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      نکته خیلی جالب اینه که اون اسکایلاین r32 gtr رو تویوتا خودش کامل بازسازیش کرده

      موافقم 18
      1. جناب ایکس

        ۱۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        کلا مدهوش و مست R32 R33 و R34 هستم. در نهایت زیبایین این سه تا نیسان.

  7. Matin

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    موزه های ما هم از اوراقی ماشین بدتره
    یکیش همین موزه ماشین های کلاسیک که ماشینایی که تک ساخت و میلیون دلاری بودن و اکثرا رنگ فابریک بودن که با یه ریکاوری رنگ ساده مثل روز اولشون میشدن رنگ کردن و حتی به خودشون زحمت ندادن از رو کد رنگ ماشین رنگ تهیه کنند و چشمی رنگ کردن ماشین هارو

    موافقم 10
  8. محمدهادی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    NSX این ساخته ی ماندگار
    سبک مثل پر
    سریع همچون بال..‌

  9. دانیال

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

  10. Reza Waffen SS

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    LFA رو نگاه

  11. Mf1

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    هوندا خودش بایستی دست بکار بشه یه nsx افسانه ای دیگه سرهم بندی کنه تحویل مصرف کنندگان بده نه بدهش دست امریکاییها
    تاکی همه برقی شدن رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا