این رویداد زمینهای برای آغاز همکاریها میان تویوتا و هیوندای در حوزه تولید خودروهای هیدروژنی خواهد بود.
دو خودروسازی شرقی هیوندای و تویوتا در بخشهای مختلفی مانند خودروهای خانوداگی، شاسیبلندها و مدلهای اسپرت با یکدیگر رقابت میکنند. در اقدامی تازه، هر دو خودروساز یادشده با یکدیگر به توافق رسیدهاند تا رویدادی مشترک را در کشور کرهجنوبی برگزار کنند. قرار است که «فستیوال هیوندای N و تویوتا گازو ریسینگ» محلی برای گردهمایی خودروهای اسپرت جادهای و مسابقهدهندههایی کلاسهای مختلف هر دو شرکت باشد.
در این رویداد که ۱۷ روز دیگر برپا خواهد شد، انواع مدلهای تویوتا GR 86، GRسوپرا، هیوندایهای N مانند مدل الانترا N و آیونیک ۵ N هم حضور خواهند داشت؛ البته برای اینکه فضای گردهمایی برای بینندگان جذابتر باشد، چند مدل مفهومی و پروتوتایپ هم به نمایش گذاشته خواهند شد. البته که چنین نمایشگاهی تنها به پیشرانههای قدیمی درونسوز یا برقی اختصاص ندارد و تویوتا در آن از مدلهای هیدروژنی خود هم پردهبرداری میکند.
در سوی دیگر هیوندای هم از مدل مفهومی هیدروژنی N ویژن ۷۴ رونمایی خواهد کرد. پس شرکتکنندگان میتوانند انتظار دیدن خودروهای جادهای، خودروهای اسپرت مخصوص پیست، خودروهای مفهومی، مسابقهدهندههای رالی و تپهنوردی پایکسپیک و… را داشته باشند.
چنین همکاری میان دو خودروساز بزرگ شرقی میتواند نشانگر حرکتی مثبت و روبه جلو باشد. تویوتا و هیوندای میگویند که برگزاری این فستیوال یک همکاری آغازین میان دو مجموعه به شمار میرود؛ پس هم میتوان گمان بر آن داشت که در آینده این همکاری افزایش پیدا کند و هم ممکن است به جایی نرسد. مشخصا هر دو شرکت امکان همکاری بیشتر را بررسی خواهند کرد اما تا زمانی که جریان قطعی نشود، خبری از آن فاش نخواهد شد.
گزارشهای خبرگزاریهای کرهای نشان میدهد که مدیران دو شرکت یادشده پیش از برگزاری رویداد مشترکشان دیدار خواهند کرد تا درباره توسعه فناوریهای هیدروژنی و ساخت خودروهای FCEV گفتوگو کنند. برند تویوتا پیش از این هم برای توسعه و تولید مدلهای هیدروژنی با بیامو همکاری کرده بود؛ درحالیکه هیوندای برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ از برنامه هیدروژنی نکسو رونمایی کند.
هماکنون تغییر و تحولات زیادی میان خودروسازان ژاپنی و کرهای در حال رخ دادن است. شایعات از پیوستن شریک نیسان و رنو، به گروه استلانتیس میگوید؛ درحالیکه چندی پیش همکاری رسمی میان سه خودروسازی هوندا، نیسان و میتسوبیشی بهصورت رسمی اعلام شد تا هر سه خودروساز بتوانند بار مالی تولید مدلهای جدید را کاهش دهند و قیمت محصولاتشان را پایین نگه دارند. البته تفاوت این قرارداد با گفتوگوهای تویوتا -هیوندای در تمرکز آنها روی پیشرانه برقی است. نظر شما چیست؟ آیا خودروسازان شرقی برای رقابت با برندهای اروپایی و آمریکایی متحد خواهند شد؟
مقالات مرتبط:
hosen
۱۸ مهر ۱۴۰۳این همه زدین تو سر کله هم دیگه ولی اینا دارن همکاری میکنن😂
amir
۱۸ مهر ۱۴۰۳فقط برای پیام متاسفم!!!!!!
همین و بس
کسی با کره دشمنی نداشت ولی اینقدر ت رول کرد همه دشمن کره شدن انقدر که ژاپن رو کوبید خواست کره رو بیاره بالا
Galant.VR4(JDM)
۱۸ مهر ۱۴۰۳امیر جون
تو خودت هم کاسهداغتر از آش بودی فقط پیام نبو
SMS
۱۹ مهر ۱۴۰۳بقیشون به کنار ، سوپرای هیدروژنی چیز جذابی خواهد شد
پیام
۱۸ مهر ۱۴۰۳من برای تو متاسفام. تویی که به کره می گفتی آشغال دیگه الان حرفی برای گفتن نداری مگر اینکه بگی تویوتا با آشغال همکاری کرده!
amir
۱۹ مهر ۱۴۰۳تو به ژاپن میگفتی عقب مونده
پس یعنی کره با عقب مونده ها همکاری میکنه !
amirkhanzadeh
۱۸ مهر ۱۴۰۳😅😁😁
پیام
۱۸ مهر ۱۴۰۳ابن همکاری ها برای زمین زدن چین خیلی خوبه
JaMsHiD-B
۱۸ مهر ۱۴۰۳پیام این همه تعصب کشیدی
آخرش این دوتا باهم همکاری کردن
پیشرفت شرکت و سهام و طراحی بهتر و راحت تر بخاطر تقسیم کارش برای اونهاست
دعواشو جنگ اعصاب هم برای ما
پیام
۱۸ مهر ۱۴۰۳والا من تعصبی ندارم! من همیشه گفتم صنعت خودروسازی آلمان و آمریکا از کره بالاتره ولی شما میگید ژاپن از همه بهتره!
KAIZEN
۱۸ مهر ۱۴۰۳“”این همکاری ها برای زمین زدن چین خیلی خوبه””
حالا چین هم که با این چیزا زمین نمیخوره، نهایت ببینه ورق داره برمیگرده میاد تو بازی اینا و تو هیدروژن هم میتازونه
ولی تفکرت در مورد چین رو دوست دارم
JaMsHiD-B
۱۹ مهر ۱۴۰۳نه شما میگفتی آلمان و آمریکا از کره بالاتره
نه ما میگفتیم ژاپن از همه بالاتره
توی پدال کامنت ها هست که همیشه هرچی میشد بحث bz4x رو میکشیدی وسط و همیشه در حال برتری دادن کره نسبت به ژاپن بودی ! جوایزشم که میومد تا یک ماه فقط میگفتی فلان جایزه رو یادته
بعدشم
نمیگفتی کره پایین تر از آمریکا و آلمانه
میگفتی ژاپن پایین تر از آمریکا و آلمانه
نمیگفتی آلمان و آمریکا بالا تر از کره بود
میگفتی کره بالاتر از ژاپن بود
من جات بودم کامنتی نمیذاشتم برای ماسمالی چون چیزی که زیاده مدرکه
محمد
۱۸ مهر ۱۴۰۳این دوتا شرکت برای توسعه فناوری و منفعت شرکت هاشون با همدیگه همکاری میکنن اون وقت اینجا طرفدار هاشون که بعضاً ماشین های این دوتا برند هم ندارن سر اینکه کره بهتره یا ژاپن با بیل و کلنگ با همدیگه میجنگن
ممد ژانگولر
۱۸ مهر ۱۴۰۳به نظر من دنیا ی نفر میخواد مثل من
به سبک ممد ژانگولری همه مشکلات حل خواهد شد . وسلام نامه تمام .
کلید حل تمام مشکلات تو جیب جلوی منه
علی Shelby
۱۸ مهر ۱۴۰۳ممد کلید
Taha Ayoobi
۱۸ مهر ۱۴۰۳ممد هرکسی قدر تورو نمیدونه
ممد ژانگولر
۱۸ مهر ۱۴۰۳داداش طاها ی دونه ایی ای کاش بقیه هم مثل خودت بامرام بودن .
JaMsHiD-B
۱۹ مهر ۱۴۰۳داش اگه میشد ده تا لایک میدادم
jdm86
۱۸ مهر ۱۴۰۳فن های هیوندای و تویوتا همدیگه رو تیکه تیکه میکنن تو اینجا
بعد اونا خودشون دارن همکاری میکنن 😂
جالبه
احسان
۱۸ مهر ۱۴۰۳هیوندای و تویوتا در صورت همکاری می تونند کار رو برای چین خیلی سخت کنند چون هر دو در حوزه خودروهای اقتصادی تجربه کافی رو دارند و سود ده هستند. شاید تصور رقابت اروپایی ها و امریکایی در هزینه نسبت به چین سخت باشه کارشون،اما این دو می تونند حتی از بازار کار کشورهای جنوب شرق آسیا که کارگر ارزان تر و مواد اولیه در دسترس تر دارند کارشون رو پیش ببرند.
در کل چین خطر اصلی در دنیاست چون رقابت ناسالم دارند و به نظر میاد باید شرکت های جهان آزاد با همکاری نگذارند چین از تجارت آزاد سوئ استفاده کنه.
JaMsHiD-B
۱۸ مهر ۱۴۰۳وقتشه همه با هم همکاری کنند تا این غول بی شاخ و دم شکسته بشه
آلمان و آمریکا و ژاپن و کره و ایتالیا و سوئد
اول با خودروساز های داخلی بعد با خارجی
چون به غیر از این چین دنیای ماشین جهان رو میگیره
Kiarash
۱۸ مهر ۱۴۰۳حتی هم تویوتا هم هیوندای بازاریابی خوبی داشتن و همکاری خوبی هست و اگه برای زدن چین باشه خیلی خوبه و ما راضیم 😁
بنیتو موسولینی
۱۸ مهر ۱۴۰۳عجیبه 🤔
دنیای عجیبییییه 🤔🤔
این همه تعصب اینو اونو کشیدیم آخرشم با هم داداشی شدن
Galant.VR4(JDM)
۱۸ مهر ۱۴۰۳همکاری دوتا از بهترینهای آسیا
همه اینا از نظر من برای رقابت با چینه اروپایی ها هنوز چین درستحسابی وارد اروپا نشده دارن نابود میشن این حرفمو از روی عملکرد های مدیر فورد یهتر متوجه میشین که برای رقابت با چینی ها آماده میشه نه فراری و بنز…..
تویوتا و هیوندای با اینکارشون رسما از بهترین مدل های خودشون تو این شو رونمایی میکنن جدا از اون
هدف نیسان،هوندا،میتسوبیشی از کاهش قیمت و پاین اوردن هزینه تولیدات خودشون قشنگ نشون میده نتیجه این همکاری برای رقابت با کجاست
اگه اروپایی ها زودتر اقدام نکنن این چین قشنگ دستوپاشون رو میبنده
JaMsHiD-B
۱۸ مهر ۱۴۰۳آسیایی ها خودشون رو سریع جمع کردن برای رقابت با چین
اما اروپا و آمریکا هنوز تو کَتشون نرفته با این همه تکنولوژی و این همه سابقه و تازوندن چه شکلی یه مشت قوطی حلبی که سن شرکت هاشون به بیست سالم نمیرسه قراره کل بازار رو ازشون بگیرن
Galant.VR4(JDM)
۱۹ مهر ۱۴۰۳جمشید بزار ضربش رو بخورن تا بفهمن مخصوصا اروپا که کلا تو مدار نیست
Yaghoob
۱۸ مهر ۱۴۰۳یکی از دلایل پیشرفت تویوتا همکاری با بقیه خودروسازها هست
سوبارو
بی ام و
هیوندای
JaMsHiD-B
۱۸ مهر ۱۴۰۳همکاری بیشتر از رقابت جواب میده
JaMsHiD-B
۱۸ مهر ۱۴۰۳ماشینای رالی هر دو شرکت زیبا هستن
جای پژو با 208 خالی …. حیف و صد حیف
M power
۲۰ مهر ۱۴۰۳شایدم محصول مشترک بدن بیرون
jalopy
۲۰ مهر ۱۴۰۳قیافه کاربر عمو مایک و ناخدا دیدنیه
باشد که ترول ها ایمان بیاورند