اینیوستویوتا

اینیوس گرنادیر در برابر تویوتا لندکروزر پرادو، تقابل تازه‌وارد با پیش‌کسوت آفرود

تویوتا لندکروزر ۷۵ سال است که بر دنیای شاسی‌بلندهای آفرودی حکومت می‌کند ولی آیا اینیوس گرنادیر توان رقابت با جدیدترین نسخهٔ این شاسی‌بلند ژاپنی را دارد؟

برای نزدیک به ۷۵ سال، تویوتا لندکروزر به لطف قابلیت اطمینان و توانایی‌های فوق‌العاده، شهرت زیادی کسب کرده و به گزینه‌ای مناسب برای خریداران سراسر جهان تبدیل شده است. جدیدترین نسل لندکروزر نیز امیدوار است که بتواند این سنت را حفظ کند. این بار تویوتا برای طراحی پرادوی جدید از نسخه‌های گذشتهٔ لندکروزر الهام گرفته و این مدل جدید با خطوط تیز، شباهت زیادی به لندکروزر اواسط دههٔ ۸۰ دارد. یکی از خودروهای بازار که از لحاظ توانایی‌های آفرود می‌تواند در حد لندکروزر باشد، اینیوس گرنادیر است. این یکی از توانمندترین شاسی‌بلندهای آفرودی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم ولی آیا گرنادیر تازه‌وارد می‌تواند به‌خوبی یکی از مشهورترین آفرودرهای تاریخ باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، دو خودرو را در مسیرهای آسفالت و خارج جاده آزمایش کرده‌ایم.

تویوتا لندکروزر پرادو

نسل جدید لندکروزر پرادو درحالی‌که در بیرون از طراحی رترو استفاده می‌کند، در داخل به تکنولوژی‌های فراوانی مجهز است و زیر این پوسته هم پلت‌فرم جدیدی پنهان شده است. پرادو که با کد J250 شناخته می‌شود، با قیمت ۷۵ هزار پوندی، گران‌ترین خودروی تویوتا در اروپا به‌حساب می‌آید که وارد قلمروی لکسوس می‌شود. این خودرو پلت‌فرم یکسانی با لندکروزر J300 دارد که کمی بزرگ‌تر است و ظاهر مدرن‌تری دارد.

اینیوس گرنادیر

گرنادیر برای این طراحی شده که تفسیر مدرنی از لندروور دیفندر قدیمی باشد. این خودرو ازهرجهت بزرگ‌تر از دیفندر است که باعث شده راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد ولی قیمتی بالاتر از حد انتظار دارد و درنتیجه با رقبای سرسختی در بازار مواجه خواهد بود. گرنادیر در نسخه‌های تریل‌مستر و فیلدمستر عرضه می‌شود که اولی بیشتر روی آفرود و دومی روی راحتی تمرکز دارد.

روی جاده

موتور دیزلی شش سیلندر قدرتمند اینیوس برتری واضحی را در پرفورمنس به دنبال دارد و بسیار نرم‌تر از موتور تویوتا کار می‌کند ولی گیربکس مردد باعث ناامیدی می‌شود. فرمان اینیوس مبهم و نسبتاً سنگین است و درنتیجه توجه مداوم راننده را می‌طلبد درحالی‌که فرمان پرادو سبک و تیز است که با شخصیت خودرو سازگاری ندارد. هیچ‌کدام از این دو شاسی‌بلند ارزان نیستند ولی لندکروزر با امکانات بیشتری مثل گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و ردیف دوم، دوربین پانوراما و کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای ارائه می‌شود. در همین حال، مصرف سوخت پیشرانهٔ ساخت ب‌ام‌و گرنادیر هم بیشتر است. پرادو با سه ردیف صندلی، خودروی کاربردی‌تری است ولی مکانیسم تا کردن صندلی‌های ردیف سوم دشوار است.

در آفرود

گرنادیر به لطف قفل دیفرانسیل جلو، عقب و مرکزی، می‌تواند از سخت‌ترین مسیرها عبور کند درحالی‌که سیستم کنترل حرکت در سراشیبی حتی در شیب‌های تند خیلی خوب خودرو را کنترل می‌کند. همچنین لاستیک‌های آل‌ترین گرنادیر هم باعث افزایش توانایی‌های خودرو در خارج از آسفالت می‌شوند هرچند که با لاستیک‌های یکسان هم برتر از تویوتا عمل می‌کند. در پرادو اما انتخاب ضریب سنگین از طریق فشردن یک دکمه صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار در گرنادیر توسط یک اهرم مکانیکی سنتی و سفت انجام می‌شود.

نتیجه

مقام اول: تویوتا لندکروزر پرادو

طراحی بیرونی هوشمندانه، توانایی‌های آفرود عالی و تکنولوژی‌های کاربردی، لندکروزر را در صدر قرار می‌دهند. در نسل جدید پرادو شاهد بهبود رفتار جاده‌ای خودرو هستیم ولی این به قیمت کاستن از توانایی‌های آفرود تمام نشده است. البته توانایی‌های آفرود پرادو صد درصد در حد گرنادیر نیست ولی قابلیت بیراهه نوردی را با رفتار جاده‌ای بهتر ارائه می‌کند. قیمت بالا، پیشرانهٔ چهار سیلندر دیزلی ضعیف و کابینی که به‌اندازهٔ دیگر شاسی‌بلندهای هفت‌نفره کاربردی نیست هم از نقاط ضعف پرادوی جدید هستند.

مقام دوم: اینیوس گرنادیر

در آفرود هیچ خودروی دیگری در حد گرنادیر نیست حتی لندکروزر افسانه‌ای زیرا این ماشین به لطف مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های آفرود، در خارج از آسفالت توانایی‌هایی بالاتر از رقبای خود دارد ولی گرنادیر در رانندگی‌های روزمره کاستی‌هایی خواهد داشت؛ بنابراین، شاسی‌بلند اینیوس فقط مناسب کسانی است که صرفاً از خودرو در خارج از جاده استفاده می‌کنند یعنی جایی که می‌توانند از توانایی‌های چشمگیر گرنادیر نهایت استفاده را ببرند.

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا لندکروزر پرادو اینیوس گرنادیر
پیشرانه ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل ۳.۰ لیتری I6 توربودیزل
قدرت ۲۰۵ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۰.۹ ثانیه ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۹.۵ لیتر ترکیبی ۱۲.۲ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۲۵ میلی‌متر ۴,۸۹۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۰ میلی‌متر ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۳۵ میلی‌متر ۲,۰۵۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۲,۹۲۲ میلی‌متر
وزن خالص ۲۳۳۵ کیلوگرم ۲۸۱۶ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۳۰ تا ۶۲۰ لیتر ۱۱۵۰ لیتر
زاویه ورود/خروج ۳۲.۰ / ۱۷.۰ درجه ۳۵.۵ / ۳۶.۱ درجه
قیمت پایه ۷۴,۹۹۵ پوند ۶۸,۶۴۰ پوند
قیمت تست‌شده ۷۴,۹۹۵ پوند ۷۶,۱۴۰ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    گرنادیر دقیقا به هدفی که براش ساخته شده رسیده و این برای یه تولیدکننده تازه‌کار قابل تحسینه

    موافقم 34
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5353 ديدگاه)

      هدفش چی بود؟

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        آفرود سخت
        مشخصه که خواسته راه دیفندر قدیم که دیگه تولید نمیشه رو ادامه بده

        موافقم 20
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5353 ديدگاه)

          👍

    2. صامورایی

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (241 ديدگاه)

      مقام ها برعکس اعلام شده. گرنادیر واقعا کاری که باید میکردو کرد و نمره ش بیسته بیسته. پرادو هم چیزی که باید باشه نیست

      موافقم 19
      مخالفم 19
      1. صامورایی

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        ولی سانتاقه جدید از هر دو بهتره. در واقع لندکروز چیزی که باید باشه نیست. ولی سانتاقه چیزی که نباید باشه هست. یعنی گاری. از امکاناتش هم میشه به باز شدن پیچ چرخ ها در زمان دلخواه اشاره کرد.

        موافقم 11
        مخالفم 27
      2. ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (802 ديدگاه)

        تو مگه اونا رو مقایسه و بررسی کردی که میگی گرنادیر اوله

        تو شروع کردی نه طرفداران ژاپن

        موافقم 10
        مخالفم 4
      3. شاهرخ سلیمانی

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        صحبت شما تا حد زیادی درسته در مورد اینکه به هدفش رسیده ولی نمرش زمانی میتونه ۲۰باشه که فروشش تو بازارهای جهانی عدد قابل توجهی باشه که تا جاییکه اطلاع دارم تا این لحظه اینطور نبوده..
        دلیلشم واضحه، حتی خود آفرود بازها هم ترجیحشون ماشینی هست که علاوه بر آفرود روی جاده هم عملکرد نرمال و قابل قبولی داشته باشه که در مورد گرنادیر اینطور نیست..

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (802 ديدگاه)

          آقا شاهرخ صامورایی به هیچ هراتی کج و کوله نیست🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. صامورایی

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (241 ديدگاه)

          فروش اصلا مقایسه‌ عادلانه ای نیست چون کمپانی اینیوس هیچ سابقه خاصی نداره فقط ایده یه سرمایه دار بوده که عاشق افرودرهاست و اومده یه شاسی نردبانی به مگنااشتایر گفته ساخته موتور گیربکس از بی ام و و لایسنس هم از لندرور و ریخته سرهم. در نتیجه شما نمیتونی تو مقایسه این ۲ تا امار فروش رو دخیل کنی چون یکی یه خودروساز بزرگه که ۷،۸ دهه ففط لندکروز میزنه و تیراژ میلیونی و چندین خط تولید. یکی هم فقط یه ایده در سر یک نفر پولدار بوده اما واقعا اصولی و کاربردی پیااده شده،.،.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  2. Sina_carshow

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (366 ديدگاه)

    فکر کن 75 هزار پوند پول بدی به یه ماشین دیزلی با همچین کیفیت ساخت شاهکاری که بلاگرهای ایرانی هم بهش متلک میندازن
    بعد جالب اینه برا بازار یابی اسم لندکروز رو یدک میکشه درحالی که یه پرادو هس و به نظرم بدترین پرادو تاریخ هستش و به هیچ وجه در حد نسل‌های قبلیش درخشان نیس همینکه سوزوکی جیمنی و یه چینی با نصف قیمتش تو آفرود شکستش میده کافیه به عمق فاجعه پی ببریم
    تا وقتی هم مردم می‌خرن همینه وضع دارن رفتاراش رو تایید میکنن و تنها کسایی که میتونن جلو سیاست های جدید تویوتا وایستن مردم هستن

    این تازه خوبه اینجا پرادو پایه قیمتش از 240 هزار درهم شروع میشه که دوتا کیسه هوا داره چراغ لامپی داره شبیه پراید حتی هالوژن هم نیس یا led بعد قضیه اینجا دارک تر میشه که ترمز کاسه ای داره
    یعنی واو واقعا
    البته چرا 330 هزار درهم پول فول آپشن بدی همه چی داره
    این ماشین اینقدر بد بود حتی بررسیش هم نکردم چون میکوبیدمش حسابی
    میتونم با قاطعیت بگم بدترین تویوتا شاسی بلندی بوده که سوار شدم به هیچ وجه در حد نسل قبل و لندکروز و فورانر و تاندرا نیستش

    موافقم 8
    مخالفم 34
    1. بهنام

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (937 ديدگاه)

      باشه آقای کارشو شما نخر . اونهمه استقبال از این پرادو رو هم شما به بزرگواری خودتون ببخشید. شما گرنادیر بخر یا چه میدونم بقیه رقبا.

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. Sina_carshow

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        اونکه نمی‌خرم صد درصد با این قیمت ترمز کاسه ای و دوتا ایربگ؟ همینکه کلمات بد ننوشته رو داشبورد خودش کلی جای شکر داره!

        ولی بی شوخی اصن نمیارزه وقتی مردم می‌خرن نشون میده که قدر اوضاع مردم تو انتخاب ماشین خرابه و عملن ماشین بازی و هیجان و نو آوری فرهنگ خودرویی مرده
        میدونم یه روزی شاید 10 سال دیگه بر می‌گردن به اون دوران میگن عجب افتضاحی بود این نسل این ماشین ولی فعلا اینجوریه وضع
        خود من فکر نمی‌کنم دوام و کیفیت تویوتا رو داشته باشه

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. آرین

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (465 ديدگاه)

          نظر شما راجب به خودرو های مزدا چیه

        2. Sina_carshow

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (366 ديدگاه)

          به نظرم خودرو های آندرریتدی هستن و به اون چیزی که حقشون هس نرسیدن
          سواری خوبی دارن تکنولوژی قابل قبولی دارن درسته فضایی نیس ولی بازم اوکیه
          سری cx60 هم جزو مورد علاقه هام هس
          و مخصوصا مزدا میاتا که عاشقشم

          موافقم 5
          مخالفم 4
    2. datsun

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3985 ديدگاه)

      اسمش لندکروز پرادو بوده و الانم هست

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Sina_carshow

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        خیلی جاهایی که لندکروز نمیاد به اسم خالص لندکروز فروش میره

        موافقم 5
        مخالفم 7
    3. عای ریحانی

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      “این ماشین اینقدر بد بود حتی بررسیش هم نکردم چون میکوبیدمش حسابی”
      خدارو شکر بررسیش نکردی وگرنه سهام تویوتا به نصف کاهش پیدا میکرد و فروش پرادو افت شدیدی میکرد و از بازار حذف میشد

      موافقم 15
      مخالفم 7
      1. Sina_carshow

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        دارم به اندازه کافی ویو دست کم ماهانه 6 میلیون اکانت اینستا و 100 هزار یوتوب بد نیس وضعیتم

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3100 ديدگاه)

          ماشاالله

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. Sina_carshow

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (366 ديدگاه)

          متشکرم آقای اشتری

        3. جلال

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (268 ديدگاه)

          🤣

    4. بهزاد

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2585 ديدگاه)

      سینا جان ایکاش قابل میدونستی و سوارش میشدی و بعد میکوبیدی😂
      یک زمانی درگیری با کره ای ها بود الان با چانگان سواران.
      کل توانایی و مقیاس تست هاشون هم آوردن یدونه ماکسیما ۸۶ برای مقابله با چانگان و آریزوها هست.
      اگر پوند و درهم از دهنت افتاد یکم از ریال بگو…
      بهترین پرادو ساخته شده را میگه بدترین!

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. Sina_carshow

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        سوار میشدم؟ نمایندگی تویوتا و بقیه 10 دقیقه با جایی که زندگی میکنم فاصله داره
        برا سرگرمی هرموقع بیکار شدم میرم شوروم های تویوتا و هیوندای و تسلا و بنز و فورد و… یه تست درایو میکنم ماشین هاشون رو
        آره بدترین نسلشه خوب منطقی فکر کن 240 هزار درهم پول بدی دوتا ایربگ و ترمز کاسه ای گیرت بیاد یا مانیتور 4 اینچی بدون اینفوتیتمنت مشخص و صندلی های پارچه ای! گارانتی سه ساله هم که نگم دیگه خیلی بد بودن اوضاع رو تشدید میکنه
        فول آپشنش 330 هزار درهمه خوب جای 330 هزار درهم به نظرت با 350 تا جیپ رانگلر یا مثلا 400 هزار دیفندر بهتر نیس؟ میخوام نظرتو بدونم چون میدونم جای دفاع نسخه پایش نمیزاره

        موافقم 5
        مخالفم 12
        1. بهزاد

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2585 ديدگاه)

          حرفت سراسر تناقضه.
          داری میگی نسخه پایه و بعدش از نسخه فولش حرف میزنی!
          اولا که کسی مجبور نیست حتما پرادو بخره و آزادانه میتونه بین چندین برند یک مدلی که دوست داره انتخاب کنه.
          موضوع کدام بهتره مطرح نیست موضوع اینه که شما به جای دوست داشتن برند یا مدل مورد علاقت حتما باید از مثلا یکی دو برند متنفر باشی!؟
          یک مثالی هست که میگه بازار اشتباه نمیکنه و در زمینه خودرو هم صادق هست و اگر برندی و مدلهای تولید شدش از نظر فنی ، ظاهری ، قیمت و خدمات ضعیف باشه مصرف کننده میره دنبال شرکت های رقیب.

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. Sina_carshow

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (366 ديدگاه)

          راستش کار تویوتا دزدی تو روز روشنه ماشین با رینگ فولادی و دوتا ایربگ بدون رادار ترمز اضطراری با همچین قیمتی
          با همین قیمت میتونی فورد برانکو یا جیپ رانگلر بخری نیمه فول اونارو با موتور بهتر و توانایی آفرود بهتر

          خیلی خوشحال میشم فروشش شکست بخوره بلکه یه دست رو سری لندکروز بکشه و اسم پرادو و لندکروز هم خراب نکنه
          بعیدم نیس شکست بخوره این ماشین تو فروش

          بازم من نظر خودم رو با تجربه خودم دادم و عملکردی که ازش دیدم تو تست رانندگی حالا شما میتونید مخالف باشید

          موافقم 4
          مخالفم 7
        3. شاهرخ سلیمانی

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          نه بهتر نیست، چون پرادو هم از دیفندر بهتره و هم از جیپ رانگلر..

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. بهزاد

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2585 ديدگاه)

          سینا من همه ی قیمت های نسخه بنزینی موجود در امارات را نگاه میکنم که میگه شروع قیمت از حدود ۱۹۹ هزار درهم تا نسخه های کاملش که نزدیک ۲۶۰ هزار درهم هست.
          این ۳۳۰ هزار برای کدام نسخه پرسیدی؟
          دیزل؟
          البته راجب شکست به احتمال ۹۹ درصد شما اشتباه پیش بینی میکنی.
          بازهم داری راجب نسخه ابتداییش حرف میزنی خب مگه فولش موجود نیست؟
          اصلا چرا نگران هستی😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
    5. R@min

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      منم تو ایران یکی از نمونه های گذر موقت دیدم عجیب غریب ماشین بی کیفیته واقعا تعجب کردم کیفیت ساخت پرادوهای ده سال پیش ایران چند سطح بالاتره !!! فوق العاده پلاستیکی اونم از خشک و فیت و اند فینیش افتضاح تمام متعلقات داشبورد با فشار تکون میخورد.

      اطلاع دقیقی ندارم ولی شنیدم که پرادوهای آسیا مونتاژ چین هست، بعید میدونم تویوتا این کیفیت ساخت تحویل آمریکا و اروپا بده.

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. Diesel

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (228 ديدگاه)

        فقط پرادو جدید اینطوره یا lc300 هم همینه؟
        فکر کنم این چون ارزون تره قطعاتش بی کیفیته اما لندکروز ۳۰۰ همچنان با کیفیت باشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Sina_carshow

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (366 ديدگاه)

          لندکروز هم همینطوریه فقط نسخه های فول و نسخه های grش قابل قبول هستن تو کیفیت ساخت البته اونام قطعاتشون شل بسته شده و با فشار دست صدا میده ولی باز کیفیت ظاهری بهتره

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. شاهرخ سلیمانی

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        درست میفرمایید، بنده از طرفداران سرسخت برند تویوتا هستم ولی متاسفانه بازار مصرفی امروز حتی برندی مثل تویوتا را هم ناچار کرده به سمت مصرف گرایی و کاهش هزینه قدم برداره، و در مورد خط تولید چین تویوتا هم کاملاً حرفتون درسته و کیفیت ماشینهای تویوتا که تولید چین هستند بسیار متفاوت از تویوتاهای ساخته شده در ژاپنه، از کیفیت رنگ بدنه بگیرید تا پلاستیک استفاده شده در کابین و حتی پیچ و مهره های مصرفی در ماشین که تاثیر مستقیم در جلوبندی و ایجاد صدا در آینده ماشین داره..
        پرادوی تولید شده در خط مونتاژ ژاپن هم با خط مونتاژ چین اصلاً از نظر کیفیت یکسان نیست و خیلی فرق دارند ولی بطور کلی حتی پرادوی خط مونتاژ ژاپن هم با پرادوهای نسل های قدیمی از نظر کیفیت و دوام قابل قیاس نیست و اون کیفیت و دوام تویوتاهای قدیمی آروم آروم تبدیل به خاطراتی در ذهن ما خواهد شد..

        موافقم 5
        مخالفم 2
    6. amir

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3812 ديدگاه)

      شما چانگانتو سوار شو

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. صامورایی

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (241 ديدگاه)

        باز خوبه سوار چارتا ماشین خوب شده و بعد رانندگی کوتاه نظر میده. مورد داربم با دیدن عکس میگه ژاپن خوبه کره بده خودشم تهش پارس سواره. با اینا چی کنیم،،.

        موافقم 4
        مخالفم 2
    7. Moro

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      دیسلایک هایی که گرفتی، گویای همه چیز می‌تواند باشند

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Sina_carshow

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (366 ديدگاه)

        متاسفانه واقعیت تلخه

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. صامورایی

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (241 ديدگاه)

        لایک و دیسلایک که معیار درست بودن یه حرف نیست.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  3. شاهرخ سلیمانی

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    متاسفانه شرایط امروز صنعت خودرو اشل کوچکی از وضعیت کلی اقتصاد جهانی را تصویر میکنه، و دقیقاً تو صنعت خودرو سازی هم مثل تمامی بازارهای دیگه شاهد حرکت به سمت چینی سازی هستیم!! متاسفانه چین تو صنعت خودروسازی هم به سرعت به کشورهای صاحب این صنعت رسیده و امروز کار به جایی رسیده که چاره ای جز تسلیم شدن برای این برندها باقی نمونده!! اگه راه اندازی خطوط مونتاژ در چین، همکاری و تولید خودرو با شرکت‌های چینی و .. همگی دلایل روشنی بر تسلیم شدن برندها و حرکت به سمت چینی سازی هستش.. و متاسفانه مفهوم چینی سازی این هست که دیگه انتظار محصولات با دوام و با کیفیت متریال درجه یک را نباید داشته باشیم.. محصولات چینی طیفی بین ضعیف تا خوب را شامل میشه ولی به ندرت محصولی ارائه میکنه که بشه نمره عالی را بهش داد و قصه اقتصاد امروز جهان همینه، حرکت به سمت ارزان سازی و مصرف گرایی بجای اجناس با دوام و با ماندگاری طولانی..
    وقتی آمریکا از مهار چین نا امید شده و دچار استیصال هست نمیشه از چند تا برند خودرو هر چقدر هم که غول باشن و با اصالت گله و شکایتی کرد!! از بنز گرفته تا تویوتا که همیشه نماد اصالت و دوام و ماندگاری بوده…

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. صامورایی

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (241 ديدگاه)

      چین تو تکنولوژی باتری هم خیلی پیشرفته ست طوریکه مدیرعامل فورد اخیرا گفته دهه ها از ما جلوترند. خود مدیرعامل فورد شیاومی سوار میشه خییلی هم راضیه تازه،،.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا