تویوتاکیا

شاسی‌بلند برقی یا هیبریدی؟ مقایسه کیا EV9 و تویوتا گرند هایلندر

برای حمل‌ونقل‌های خانوادگی و سرنشینان زیاد، آیا قوای محرکهٔ هیبریدی مناسب‌تر است یا تمام الکتریکی؟ تقابل گرند هایلندر و EV9 پاسخ این سؤال را خواهد داد.

در این مقایسه شاهد رقابت دو شاسی‌بلند غول‌پیکر جدید بازار از تویوتا و کیا هستیم که رویکردهای متفاوتی نسبت به خودروی خانوادگی بالا ردهٔ خود دارند. تویوتا گرند هایلندر شاسی‌بلندی هیبریدی است درحالی‌که کیا EV9 از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی استفاده می‌کند. شاسی‌بلند تویوتا ظاهر محافظه‌کارانه‌ای دارد درحالی‌که به نظر می‌رسد کیا از یک بازی ویدئویی علمی تخیلی بیرون آمده است. با توجه به این تفاوت‌ها، مقایسهٔ ما بیشتر نشان‌دهندهٔ فلسفه‌های متفاوت ساخت خودرو خواهد بود.

هیبرید در برابر برق

گرند هایلندر آزمایشی ما از نوع مکس است که قوی‌ترین قوای محرکهٔ این خودرو را دارد. این شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی (یکی در جلو و دیگری در عقب) می‌شود و مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. تنها ۵.۹ ثانیه طول می‌کشد تا گرند هایلندر از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. اگر گرند هایلندر در برابر یک شاسی‌بلند تمام بنزینی قرار می‌گرفت، می‌توانست آن را مغلوب کند زیرا قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو با گشتاور دور پایین فراوان و کشش بالا در سرعت‌های بزرگراهی، قدرتمند و پاسخگو است.

گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم با تعویض دنده‌های نرم و قاطع، شریک خوبی برای موتور توربوشارژ است. در جاده‌های پیچ‌درپیچ، فرمان احساس خوبی برای خودرویی در این کلاس دارد و هرچند لاستیک‌ها که روی کاهش مصرف سوخت تمرکز دارند خیلی زود چسبندگی خود را از دست می‌دهند اما انتظار نداریم کسی با این تویوتای سه ردیفه قصد حمله به پیچ‌های تنگ را داشته باشد. بااین‌حال، جاده‌های ناهموار آرامش گرند هایلندر را بر هم می‌زنند و تکان‌های زیادی را روی آسفالت‌های مواج به دنبال دارند. ترمزها نیز هرچند بسیار سریع عمل می‌کنند اما در توقف‌های طولانی آن‌قدر که می‌خواهیم اعتمادبه‌نفس نمی‌دهند.

از سوی دیگر، کیا EV9 از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۷۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. نمونهٔ آزمایشی ما که از نوع GT-Line است، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هرچند EV9 یک خودروی پرفورمنس نیست اما روی جاده هندلینگ خوبی دارد. فرمان دقیق و ترمزهای کنترل‌شده، پیچیدن در جاده‌های پرپیچ‌وخم را بسیار جذاب خواهد کرد و مرکز ثقل پایین راننده را تشویق می‌کند که سرعت را در طول پیچ حفظ کرده و با تمام ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور موتورها از آن خارج شود. EV9 از لحاظ سکوت و آرامش داخلی هم با خودروهای لوکس برابری می‌کند.

شاسی‌بلند بزرگ کیا به دلیل معماری ۸۰۰ ولتی، از قابلیت شارژ سریع تا ۲۳۰ کیلوواتی برخوردار است که می‌تواند ظرف تنها ۲۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌های ۹۹.۸ کیلووات ساعتی را شارژ کند. برد این نسخه دو موتوره هم ۳۹۰ کیلومتر اعلام شده است. مثل بسیاری از خودروهای الکتریکی، EV9 هم از سیستم احیای انرژی ترمزها با سطوح مختلف برخوردار است که در قوی‌ترین حالت، امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می‌کند. در این حالت، کنترل سرعت و توقف هنگام حرکت در بزرگراه به‌اندازهٔ استفاده از پدال ترمز طبیعی است.

داخل و تکنولوژی

کابین گرند هایلندر به لطف ترکیب جالبی از متریال و سطوح نرم فراوان، یکی از بهترین نمونه‌ها در سبد محصولات تویوتا محسوب می‌شود. این ماشین به دو نمایشگر بزرگ شامل یک نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر تمام دیجیتالی و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است که هردو گرافیک سریع و فونت خوانایی دارند. سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو نیز باید اکثر خریداران را راضی کند اما در پس سیستم مریدیان کیا با ۱۴ بلندگو قرار می‌گیرد.

در صندلی‌های ردیف دوم گرند هایلندر بزرگ‌سالان از فضای پا و سر زیادی بهره‌مند خواهند بود و صندلی‌های ردیف سوم هم به‌اندازهٔ کافی جادار هستند و فضای کافی برای نشستن سه بزرگ‌سال را دارند اما مشکل این است که هیچ‌کدام از ویژگی‌های لوکس دیگر قسمت‌های کابین در اینجا دیده نمی‌شود. یکی دیگر از نقاط ضعف گرند هایلندر هم دسترسی دشوار به صندلی‌های ردیف سوم است زیرا مکانیزم تا کردن صندلی‌ها اصلاً خوب طراحی نشده است.

در کیا اما صندلی‌های ردیف دوم صرفاً با زدن یک دکمهٔ لمسی تا می‌شوند و صندلی‌های ردیف سوم هم بهتر از تویوتا هستند. همچنین تریم قهوه‌ای لوکس کابین تا ردیف سوم هم کشیده شده است. بااین‌حال، صندلی‌های ردیف سوم EV9 در تمام نسخه‌ها فقط ظرفیت دو نفر را دارند. در این شاسی‌بلند کره‌ای انتخاب متریال در ردیف جلو عالی است. چرم‌ها فوق‌العاده نرم هستند و متریال نرم بیشتری از گرند هایلندر به چشم می‌خورد. آستر جیر سقف نیز حال و هوایی لوکس به کابین EV9 بخشیده است.

دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌خوبی در داشبورد ادغام شده‌اند اما با وجود این تکنولوژی‌های پیشرفته، کیا همچنان برای تنظیمات سیستم تهویه مثل کنترل دما و سرعت فن از دکمه‌های فیزیکی استفاده کرده است. به لطف این ویژگی، کابین EV9 هم نوآورانه است و هم کاربرپسند. علاوه بر این، برخلاف تویوتا، صندلی‌های ردیف دوم کیا علاوه بر گرم‌کن، به تهویه هم مجهز هستند که باعث می‌شود خریداران حس کنند EV9 کاملاً ارزش پولی که پرداخت کرده‌اند را داشته است.

نتیجه

هرچند تویوتا و کیا گرند هایلندر و EV9 را با فلسفه‌های مختلف قوای محرکه توسعه داده‌اند اما سپری کردن زمان با دو خودرو برنده را به‌راحتی مشخص کرد. EV9 GT-Line شاسی‌بلند مجهزتری است و در مقایسه با رقیب ژاپنی، رانندگی مقتدرتر و راحت‌تری دارد. اصلی‌ترین مشکل این خودرو قیمت است که در مدل دو موتورهٔ GT-Line با آپشن‌های مختلف به حدود ۷۵ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که قیمت گرند هایلندر آزمایشی ما ۵۷,۸۱۰ دلار بود؛ اما حتی با وجود چنین اختلافی در قیمت، از دید ما EV9 ارزش هزینهٔ اضافی را خواهد داشت. سگمنت شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ غیرلوکس حالا یک رقیب تمام الکتریکی را در خود می‌بیند و دیگر خودروسازن باید برای به زیر کشیدن استاندارد طلایی کیا تلاش کنند.

مقام دوم: تویوتا گرند هایلندر

نقاط مثبت: کابین جادار، قوای محرکهٔ هیبریدی پرگشتاور، تعداد زیاد پورت USB و جا لیوانی

نقاط منفی: قیمت‌گذاری نزدیک به مدل‌های لوکس، پویایی رانندگی ضعیف، فقدان جذابیت بالا

چکیده: اگر گرند هایلندر تمام الکتریکی بود، تویوتا یکی از بهترین شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ این کلاس را ساخته بود

مقام اول: کیا EV9

نقاط مثبت: موتورهای الکتریکی قدرتمند، کابین هوشمندانه و زیبا، شارژ سریع

نقاط منفی: قیمتی گران‌تر از حد انتظار، وجود فقط دو صندلی در ردیف سوم، به برد بیشتری نیاز دارد

چکیده: عرضهٔ یک شاسی‌بلند الکتریکی سه ردیفه به این خوبی نشان می‌دهد که این سگمنت متحول خواهد شد

مقایسه مشخصات فنی

کیا EV9 GT-Line

تویوتا گرند هایلندر مکس

پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبریدی
قدرت ۳۷۹ اسب بخار ۳۶۲ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۵۴۲ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۰۹۹ میلی‌متر ۲,۹۴۹ میلی‌متر
طول ۵,۰۱۴ میلی‌متر ۵,۱۱۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۷۸ میلی‌متر ۱,۹۸۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۵۰ میلی‌متر ۱,۷۸۰ میلی‌متر
فاصله از زمین ۱۹۸ میلی‌متر ۲۰۳ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۴ متر ۱۱.۶ متر
وزن خالص ۲۶۷۰ کیلوگرم ۲۲۳۲ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۶ نفر ۷ نفر
حجم صندوق بار ۵۷۲+۵۰ لیتر ۵۸۳ لیتر
ظرفیت یدک کشی ۲۲۷۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۵ ثانیه ۵.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۳ ثانیه ۱۴.۷ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۵.۹ متر ۳۷.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۶ جی ۰.۷۹ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۶.۴ ثانیه ۲۷.۴ ثانیه
ظرفیت باطری/باک ۹۹.۸ کیلووات ساعت ۶۵ لیتر
مصرف انرژی/سوخت ۲۹.۴ کیلووات ۸.۷ لیترترکیبی
برد ۳۹۰ کیلومتر ۷۴۵ کیلومتر
قیمت پایه ۷۳,۰۰۰ دلار ۵۵,۴۳۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۵,۰۰۰ دلار ۵۷,۸۱۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Killer

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    نتیجه مشخص بود
    درضمن خبر اومده که تویوتا دست به دامن ال جی شده و باهاش قرارداد بسته برای تامین باتری

    موافقم 17
    مخالفم 68
    1. پیام

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      آره واقعا مشخص بود. یه زمانی خودروبانک کره و ژاپن رو مقایسه می‌کرد ولی واقعا یه تعدادی از کارشناس‌هاشون ناعادلانه قضاوت می‌کردن. جدا از اون واقعا مقایسه‌ای که تو کشورای خارجی که مثل نقل و نبات همه برندی رو تجربه کردن با مقایسه‌های داخل ایران فرق داره.

      موافقم 9
      مخالفم 37
      1. JDM

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1169 ديدگاه)

        داش لاقل جواب خودتو نده دیگه

        موافقم 22
        مخالفم 3
    2. Safa

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (83 ديدگاه)

      من انتخابم در حال حاضر خودروی هیبریدی هست برای داخل ایران و در نتیجه هایلندر.
      البته خودروی برقی طبیعتا سواری پویا تری نسبت به نمونه بنزینی یا هیبریدی داره.

      موافقم 28
      مخالفم 3
    3. کبلاجی آرن

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (237 ديدگاه)

      دیروز از خونه اومدم بیرون یه لندمارک دیدم چراغای عقبشو عوض کرده بود.رفتم جلوتر دیدم پشتش نوشته لندکروز .چرا همچی میکنی با خودت تویوتا😂😂.خیلی هنره اون اتاق جذاب و ابهت رو یه شبه گند بزنی بهش

      موافقم 3
      مخالفم 20
  2. amir

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    اوه اوه اینجا صحنه پیکار ژاپن فن ها و کره فن هاست
    ای پدال کلک میخوای کامنت بگیری؟؟؟
    والا من یکی که از طراحی جفتش خوشم نمیاد

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      انگار ما از کامنت پول درمیاریم

      موافقم 50
      مخالفم 5
      1. پیام

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        آقای اشتری شما هر کاری کنید هم بازم اینا بیخودی گیر میدن!

        موافقم 24
        مخالفم 12
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2865 ديدگاه)

          پدال و مجموعه سایت های زومیت از معدود رسانه های ایران هستند که محدودیت خاصی برای کامنت ندارن
          اینجا هم یک مدل شبکه اجتماعی هست

          موافقم 32
          مخالفم 2
      2. amir

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        خب رپورتاژ و کامنت و بازدید و اینا کشکه دیگه ؟ نویسندگان عزیز شاید صبح تا غروب اسنپ کار میکنن پولشون در میاد غروب تا آخر شبم دوتا مطلب مینویسن جیگرمون حال بیاد مزاح بود جدی نگیرید آقای اشتری

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2865 ديدگاه)

          بازدید مطالب و کامنت مسائل متفاوت هستند
          عجیبه این ها رو قاطی می کنین

          موافقم 15
          مخالفم 3
        2. amir

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          فک میکنم اسمش روشه کسی نمیتونه قاطیشون بکنه… شاید به نظر حرفم اینطور اومده

          موافقم 6
          مخالفم 6
    2. Killer

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      تو خودت جاپون فنی الان مثلا میخوای بزنی خودتو کوچه علی چپ چون کره ای تو این مقاله برنده شده! زشته خدایی گردن بگیر برند مورد علاقتو حتی وقتی میبازه

      موافقم 14
      مخالفم 28
      1. پیام

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        از اول هم معلوم بود کیا برنده هست. دیگه اون دوران گذشت

        موافقم 11
        مخالفم 30
        1. Absurd Hero

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (308 ديدگاه)

          کدوم دوران؟
          دوران انفجار و ایموبلایزر و ی‌ات‌ا قان؟

          موافقم 25
          مخالفم 7
      2. amir

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        نوشتم که از جفتشون خوشم نیومده نه کیا و نه لکسوس و نه اینفینتی و نه چیز دیگری افتاد یا نه شما هی فک کن من جاپووووون فن هستم من اگه مثلا ۱۰۰ هزار ۸۰ هزار نمیدونم ۵۰ هزار دلار بودجه داشتم یا آلمانی برمیداشتم یا آمریکایی فک میکردی من مثلا خیلی از لکسوس یا تویویتا یا هیوندای و کیا خوشم میاد نه عزیزم خیلی هم اشتباه فکر میکنی

        موافقم 6
        مخالفم 6
      3. amir

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        مگه من مثل شما تعصبی هستم؟ من یه عمر عاشق بی ام و بودم با سری پنج و سری هشت و ام فور و اینا عشق میکردم الان قراره از طراحی های زشت ایکس ام و سری ۲ جدید و جلوپنجره خوکی سری ۳ جدید دفاع کنم؟؟؟ دهه هشتاد عاشق جنسیس کوپه بودم قرار شد عاشق هیوندای اکسنت و یا امثالهم آزرا و سانتافه باشم؟ از تویوتا جی تی ۸۶ خوشم میاد قراره عاشق لندکروزم باشم؟ هرچند نه من و نه شما هیچ کدوم از اینارم سوار نشدیم

        موافقم 6
        مخالفم 7
    3. MILADZM

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی مثلا تو بی طرفی دیگه ؟
      دادا خوب نیس موقع باخت برند مورد علاقه ت از زیرش در بری و سعی کنی خودتو کنار بکشی .
      بمون و بحث کن انقد مثل datsun ضعیف نباش که زود کوتاه میاد و کم میاره .

      موافقم 5
      مخالفم 30
      1. amir

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        اول از همه باید ببینی دنبال چی هستی اگه دنبال بردی لکسوس دوبرابر اون برد داره اگه شتاب میخوای کیا رو باید بدونی اگه قیمت میخوای کیا گرونه لکسوس بهتر میشه اگه برات مهمه مدرن باشه کیا بهتره اگه نمیدونم…. باید ببینی اول از همه ملاک چیه نمیشه که همینطوری الکی بگن لکسوس بهتره من خوشحال شم یا بگن کیا بهتره شما خوشحال شی

        موافقم 4
        مخالفم 6
    4. MILADZM

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      یعنی مثلا تو بی طرفی دیگه ؟
      دادا خوب نیس موقع باخت برند مورد علاقه ت از زیرش در بری و سعی کنی خودتو کنار بکشی .
      بمون و بحث کن …

      موافقم 7
      مخالفم 24
  3. amir-mr

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    بنظرم هیبرید انتخاب بهتری هستش ربطی هم به کره و ژاپن نداره

    ولی بین این دوتا تویوتا انتخاب بهتری هستش چون هم بردی بیشتری داره هم قیمت کمتر
    کیا هم ماشین خوبی تولید کرده اما برد ۳۹۰کیلومتر کمه

    موافقم 38
    مخالفم 10
  4. Ehsan

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    اختلافشون اینقدر زیاد بود که با وجود ۱۵ هزار دلار اختلاف قیمت بازم گفتن کیا “به راحتی” برنده شد در حالی که هایلندر رقیب قدرتمند و کارکشته ای هست،این نشون میده ev9 فوق العاده هست
    از چرم و متریال و رانندگی و راحتی و کابین و طراحی تا شتاب و سیستم صوتی تو همه موارد برتری داشت اونم در حالی که اولین امتحان کیا تو این کلاسه.موفقیت تلوراید تکرار میشه بنظرم

    موافقم 16
    مخالفم 21
  5. Car love

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    همونجا که گفت به راحتی برنده شد همه چیز مشخص شد و روزشون خراب شد💔 برای ماست مالی این جمله حداقل ۳۰ اکانت جدید و ۳۰۰ کامنت نیازه 😂

    موافقم 9
    مخالفم 32
  6. JDM

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    حقیقتا میدونستم تو این مقایسه کیا دست برتر رو داره اختلاف قیمتی اونقدری نبود که خریدارو از کیا ev9 منصرف کنه جدا از اون مقایسه اینا هم اشتباه بود کابین تویوتا اصلا دربرابر ev9 حرفی برای گفتن نداشت
    منتظر کامنت های بچه دنبستانی‌های عزیز پیام،کارلاو،killer هستیم

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. پیام

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      خوشم میاد سوهان روحتون شدم 😂😂😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 21
    2. amir

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اگه یکم هم دقت کنی همشون شبیه هم هستن حرفاشون اصلا هم تابلو نیست چندتا اکانتن نظرت چیه؟

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. پیام

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        شمام هر دفعه کم میارید میگید چند تا اکانت دارن! 😂😂😂😂 فکر کردی بیکاریم زندگیمون رو پای این کار بذاریم؟!!!

        موافقم 6
        مخالفم 11
        1. JDM

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          اره به سنت میخوره

        2. amir

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          والا من نمیدونم سهام دار کدوم شرکت کره ای هستی و چقدر سرت شلوغه ولی ما که دائما میبینیم تو پست های مربوط به تویوتا داری ترول میکنی و توی پیج های کره ای دائم تبلیغ حالا ما نباید تو زندگی دیگران دخالت کنیم حتما طرف خیلی مشغوله دیگه … بیکار که نیست بیاد هی کامنت بزاره

  7. حمید

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کیا خیلی زیبا تر ولی بردش خیلی کم، انتخاب من تویوتا چون تو دراز مدت ماشین خیلی کم دردسرتری.

    موافقم 20
    مخالفم 10
  8. Tesla

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    بازم مثل همیشه جاپون بازنده میشه 🤣🤣🤣⚡️⚡️💪💪

    موافقم 7
    مخالفم 40
  9. سالار جان خان جان فصل

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آقای اشتری در مورد فروش ماهیانه و سه ماهه امسال این دو اطلاعاتی در دسترس هست؟ یک مقایسه فروش هم بشه جالب مشه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      در هر کشور و منطقه فرق داره

    2. امیر

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      Ev9 فعلا فقط تو بازار کره و آمریکا عرضه شده پس قطعا از هایلندر که چندین ساله با نسخه های بنزینی ، دیزلی و هیبریدی تو بازار هست ، فروش کمتری داره

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. امیر دهقان

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (743 ديدگاه)

      هردو مدل جدید هستن و تازه به بازار اومدن
      برای مقایسه آمار فروش باید تا اوایل سال 2024 صبر کنیم

      موافقم 12
      مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    Ev9 طراحی فوق العاده ای داره مخصوصا با اون رینگ ها که فکر میکنی یه ماشین کانسپت هست ! با این وزن و هیکل قشنگ معلومه برای سلیقه آمریکایی ها ساخته شده ( نمیدونم چرا ولی به من حس اسکالید میده مخصوصا از نما پشتی و کناری ) ، گرند هایلندر هم یکی از پرفروش ترین suv های آمریکا هست مخصوصا تو این نسخه هیبریدی که اگه اشتباه نکنم بعد از راوفور و کمری هیبریدی ، سومین خودرو پرفروش هیبریدی بازار آمریکا هست اما در کل انتخاب من بین این دوتا ev9 هست

    موافقم 9
    مخالفم 8
  11. Amirmohammad

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    ظاهرا کیا با معرفی EV9 استانداردهای این کلاس رو متحول کرد و بقول مقاله استاندارد طلابی ایجاد کرد که بقیه برند ها باید تلاش زیادی بکنن که از این استاندارد بگذرن
    طراحی خیلی زیبا و امریکایی پسندی داره بنظرم

    موافقم 4
    مخالفم 13
  12. sina

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    برد کیا خیلی کمه ولی سیسش عالیه
    لذا تویوتا

    موافقم 15
    مخالفم 8
  13. R@min

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    چقدر زیبا با یه مشت …شعر برد و وزن یه ماشین الکتریکی به حاشیه می برن !!!

    موافقم 15
    مخالفم 10
  14. TRD

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تازه ۲ موتوره ست و ۳۹۰ کیلومتر برد داره همش :)
    ۲۰ هزار دلارم بیشتر باید بدی تازه !
    هزینه کمتر ، ارزش خرید بیشتر ، دردسر و فراخوان کمتر
    انتخابم تویوتا ❤️
    ( اون ترولا هم هرچقد میخان دیس بدن . فاقد اهمیت )

    موافقم 23
    مخالفم 12
  15. TRD

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاسی خانوادگی دو موتوره با ۳۹۰ برد !
    چهار نفر بالغ بشینن میشه بالای ۳ تن وزن و فصل سرما هم باشه باید هر ۲ تا خیابون که میری بزنی شارژ . اون همه هم برقی برقی میکنن :)
    از فراخوان و مشکل شارژ و … هم نگم که سابقه شکایت گروهی خریداران داره هیوندای . تو همین پدال هست خبرش .
    سال بعد باز آمار فروش میاد میبینی کیا با هزار یک تبلیغ و جایزه و فلان و بهمان ، نصف تویوتا هم نفروخته :)
    دیگه تکراری شده این مقالات . حرف آخر رو بازار میزنه که نیاز به گفتن نیست تاج پادشاهی سر کیه .
    برای جنسیس هم زیاد میومد ازین مقاله ها تو موتور ترند و … که دیدیم آخرش چی شد 😆

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. datsun

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      جناب دهقان علاقه زیادی داره به این مقالات و حذف کامنتهای ما

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. جواد عقیلی

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (64 ديدگاه)

        یک دیدگاه از شما به دلیل اینکه به کاربر دیگه ای لقب احمق دادید حذف شد. وگرنه در فضای اخلاقی، طرفداری از برند و خودرو و حتی کل کل چه مشکلی می تونه داشته باشه؟

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. phonix

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          کل کل سبحان الله ترول ها از کی کل کل میکنن ؟

          موافقم 3
          مخالفم 6
    2. دیا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      تو فصل گرما هم کولر بزنی بازم همون داستانه. در کل خرید ماشین الکتریکی بزرگترین اشتباهه.

      موافقم 10
      مخالفم 5
  16. blackwing

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    انتخابم تویوتاست

    هرجا مقایسه برقی با بنزینی باشه من برق رو اصلاً نگاه نمیکنم
    اگر این مقایسه بین کادیلاک اسکالید IQ و اسکالید V بود باز هم میگفتم V !

    موافقم 22
    مخالفم 5
  17. 18:45

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (658 ديدگاه)

    برنده و بازنده کاملا مشخص بود!
    هنوزم کیا و هیوندای دست از سر رقبا برنداشتن و نمیدارن🙉😱

    موافقم 3
    مخالفم 13
  18. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کیا ظاهرش بهتره

  19. samurai

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    باز یه مقاله ابکی بی ارزش که حتی بچه ها هم فهمیدن اینا چطوری تو این مقایسه ها برنده میشن
    لگن ساخت کرره از مدلای چینی هم پایینتره بعد اینجا برنده میشه :))))
    وقتی هر جور شده بخوای لگنای بی کیفیتتو بفروشی باید دست به دامان مجلات و جوایز بشی ولی بازم امار فروش نشون میده به جز کرره ای جماعت تو امریکا کسی این لگنا رو نمیخره کلا باید گفت خودتی موتور ترند دوزاری :)))))))))))))

    موافقم 11
    مخالفم 7
  20. Anti Tesla

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    کیا در نمای عقب از ولوو کپی کرده.

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا