کیا اسپرتیج ۲۰۲۴ PHEV و تویوتا رافور پرایم هردو قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی، تجهیزات رفاهی مدرن و مصرف سوخت عالی را ارائه میکنند اما کدامیک انتخاب بهتری است؟
برای کسانی که خواهان کاهش هزینهٔ سوخت هستند اما آمادگی حرکت به سمت خودرویی تمام الکتریکی را ندارند، خودروی پلاگینهیبریدی گزینهای عالی بهحساب میآید. این خودروها بهترین ویژگیهای برق و بنزین را ارائه میکنند که مهمترین آنها، قابلیت پیمایش تمام الکتریکی در مسافتهای کوتاه و کاهش مصرف بنزین در مسافتهای طولانی است. کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی و تویوتا رافور پرایم از بهترین خودروهای پلاگینهیبریدی حال حاضر بازار هستند.
این کراساوورها علاوه بر مصرف سوخت فوقالعاده، تجهیزات استاندارد فراوان، کابین لوکس و فضای جادار بار و سرنشین را هم ارائه میکنند؛ اما از بین این دو خودرو، کدامیک گزینهٔ بهتری برای خرید خواهد بود؟ در ادامه با مقایسهٔ رافور پرایم و اسپرتیج پلاگینهیبریدی در قسمتهای مختلف، پاسخ این سؤال را خواهیم داد.
قیمت
خودروی برتر: کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی
قیمت اسپرتیج پلاگینهیبریدی در تیپ پایه از ۳۹,۴۹۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای رافور پرایم ۴۳,۶۹۰ دلار است. این باعث برتری کراساوور کرهای در اولین بخش این رقابت میشود. هم رافور و هم اسپرتیج فقط در دو تیپ عرضه میشوند که قیمت تیپ بالایی تویوتا با نام XSE از ۴۷,۵۶۰ دلار و تیپ بالایی کیا با نام X-Line Prestige از ۴۳,۹۹۰ دلار شروع میشود.
راحتی
خودروی برتر: کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی
هردو کراساوور ظرفیت حمل پنج نفر را دارند اما هرچند صندلیهای جلوی تویوتا برای بزرگسالان مناسب و راحت هستند، صندلیهای عقب حمایت کافی از بدن ندارند و به بزرگسالان حس جا تنگی میدهد. رافور پرایم بهصورت استاندارد با گرمکن صندلیهای جلو و تنظیم برقی صندلی راننده ارائه میشود درحالیکه تهویهٔ صندلیهای جلو و گرمکن صندلیهای عقب هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. اسپرتیج صندلیهای عقب جادارتری دارد و به همین دلیل، در این بخش هم برتری را از آن خود میکند. در این ماشین، صندلیهای عقب از فضای سر و پای زیادی برای بزرگسالان برخوردار است درحالیکه صندلیهای جلوی این کراساوور کرهای راحت هستند و دید به بیرون هم عالی است.
فضای بار
خودروی برتر: کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی
اسپرتیج پلاگینهیبریدی به دلیل برخورداری از فضای بار بیشتر نسبت به رقیب ژاپنی، در این بخش هم خودروی برتر خواهد بود. البته هنگامی خواباندن صندلیهای عقب فضای بار تویوتا بیشتر خواهد بود. صندوق بار اسپرتیج ۹۷۵ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۸۵۵ لیتر میرسد. از سوی دیگر، خریداران رافور پرایم از صندوق بار ۹۵۰ لیتری بهرهمند میشوند و با خواباندن صندلیهای عقب میتوانند این ظرفیت را به ۱۹۷۵ لیتر برسانند.
داخل
خودروی برتر: مساوی
هرچند کابین اسپرتیج چندان لوکس به نظر نمیرسد اما خوشساخت است و ظاهر سطح بالایی دارد. همچنین در اینجا شاهد استفاده از متریال باکیفیت با طراحی ساده و کنترلهای ارگونومیک هستیم. رافور پرایم هم کابینی ساده اما خوشساخت را ارائه میکند. متریال در اینجا هم باکیفیت به نظر میرسد و کابین از دوام بالایی برخوردار است.
تجهیزات
خودروی برتر: کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی
اسپرتیج پلاگینهیبریدی از نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی بهره میبرد که گرافیک واضحی دارد و به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است. در این ماشین همچنین صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، سقف پانوراما و کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای هم ارائه میشود درحالیکه خریداران میتوانند آینهٔ عقب تیره شونده و نورپردازی داخلی را هم سفارش دهند. تنها نقطهضعف کابین اسپرتیج دکمههای لمسی در پانل میانی داشبورد است که میتواند خستهکننده باشد. رافور پرایم بهصورت استاندارد با نمایشگر لمسی ۸ اینچی و سیستم تهویهٔ دو منطقهای ارائه میشود درحالیکه نمایشگر بزرگتر ۱۰.۵ اینچی قابل سفارش خواهد بود؛ بنابراین، اسپرتیج به دلیل برخورداری از نمایشگر بزرگتر در این بخش خودروی برتر خواهد بود.
پیشرانه و شتاب
خودروی برتر: تویوتا رافور پرایم
رافور پرایم به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید میکنند. این نیرو بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ منتقل میشود. رافور پرایم به لطف این قوای محرکه، کراساوور چابکی برای این کلاس محسوب میشود که ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و خودروی برتر این بخش خواهد شد. کیا برای اسپرتیج پلاگینهیبریدی اما یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی را در نظر گرفته است که مجموعاً ۲۶۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهند. در اینجا هم بهصورت استاندارد شاهد گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هستیم. اسپرتیج برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به حدود ۶.۹ ثانیه زمان نیاز دارد و هنگام شروع حرکت از حالت سکون کمی تأخیر توربو نشان میدهد. همچنین در سرعتهای بزرگراهی هم کراساوور پلاگینهیبریدی کیا کمی کمتوان احساس میشود.
مصرف سوخت
خودروی برتر: تویوتا رافور پرایم
هردوی این کراساوورها مصرف سوخت بسیار مناسبی دارند اما شرایط رافور پرایم بهتر است. این خودرو بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۶.۲ لیتر بنزین مصرف میکند و برد تمام الکتریکی ۶۷ کیلومتری را در اختیار راننده قرار میدهد که برای اکثر ترددهای روزمره کافی خواهد بود. از سوی دیگر، اسپرتیج برای پیمودن صد کیلومتر بهصورت ترکیبی به ۶.۷ لیتر بنزین نیاز دارد و میتواند تا ۵۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
سواری و هندلینگ
خودروی برتر: کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی
رافور پرایم سواری مطمئنی را با فرمان دقیق و پاسخگو ارائه میکند اما ترمزها عملکرد خیلی جالبی ندارند. از سوی دیگر، اسپرتیج سواری نرمی دارد و هندلینگ خوبی را به نمایش میگذارد. البته فرمان کراساوور کیا سبک است و بازخورد زیادی ارائه نمیکند اما همچنان رانندگی با آن آسان خواهد بود. در اینجا بادیرول حداقل است و ترمزها به راننده اعتمادبهنفس میدهند. به همین دلیل، در این بخش اسپرتیج را بهعنوان خودروی برتر انتخاب میکنیم.
برنده
کیا اسپرتیج پلاگینهیبریدی
این دو کراساوور پلاگینهیبریدی عملکردی نزدیک به هم دارند اما نهایتاً این اسپرتیج است که با غلبه بر رقیب ژاپنی، پیروز میشود. البته تویوتا شتاب بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد اما در دیگر قسمتها برتری با کیا است. این ماشین ارزانتر است، صندلیهای راحتتری دارد، فضای بار بیشتری را ارائه میکند، از تجهیزات بیشتری بهره میبرد و دینامیک رانندگی بهتری را به نمایش میگذارد.
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا رافور پرایم | کیا اسپرتیج PHEV | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبرید | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو هیبرید |
قدرت (اسب بخار) | ۳۰۲ | ۲۶۱ |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴,۵۹۵ / ۱,۸۵۴ / ۱,۷۰۷ | ۴,۶۶۱ / ۱,۸۶۴ / ۱,۶۹۹ |
فاصلهٔ محوری (میلیمتر) | ۲,۶۹۰ | ۲,۷۵۶ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۹۹۵ | ۱۹۲۷ |
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) | ۵.۵ | ۶.۹ |
باطری (کیلووات ساعت) | ۱۸.۱ | ۱۳.۸ |
برد تمام الکتریکی (کیلومتر) | ۶۷ | ۵۵ |
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) | ۶.۲ | ۶.۷ |
حجم صندوق بار (لیتر) | ۹۵۰ | ۹۷۵ |
قیمت پایه (دلار) | ۴۳,۶۹۰ | ۳۹,۴۹۰ |
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲زیر این پست شاهد جنگ نوادگان سامورایی ها با نوادگان جومونگ خواهیم بود ، اگه حرف منطقی یا نکته ای که به درد همه بخوره دارید کامنت بذارید اگه نه کلا حرفی نزنید که حالمون از دعوای شما دوتا گروه بهم بخورد
Kktoos
۲۶ بهمن ۱۴۰۲هرکدوم خوبی های خودشو داره نمیشه هردوتارو صد دونست یا صفر هرکدوم تو یه بخشی بهتره ولی بین این دوتا انتخاب من ماشین ارباب چین تیگو هشت پرومکس هست😂😂 اونم با قیمت بنزgle
پیام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲این مقاله دو تا ایراد داره. یکی اینکه اولا داخل تویوتا لوکس به نظر نمیرسه نه کیا!!! دقیقا داخل تویوتا مثل طراحیهای چند سال پیشه. واقعا طراحیش جذاب نیست. دوم اینکه طراحی خارجی رو هم حساب نکردن! که اونم کیا برتره. بحث طراحی تا حدودی سلیقه ای هست و نویسنده سلیقه خودش رو گفته ولی اکثر مردم طراحی های کره ای رو بیشتر می مستدن. یکی از دلایلی که بیشتر ماشین کره ای می خریدن هم همین بود!
حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲((یکی از دلایلی که بیشتر ماشین کره ای می خریدن هم همین بود!))
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-record-sales-2023/
ریاضی در حد اول دبستان بلدی تحلیلگر؟
net
۲۶ بهمن ۱۴۰۲چراغ جلو و چراغ عقب کیا بد هست
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خوبه گفتیم دعواتون رو ببرید جای دیگه بازم شروع کردید ؟ آقای اشتری گفته بودن اکانت های درگیر تو این دعوا رو بن میکنن نمیدونم یادشون رفت یا دیدن کامنت بالا منعفت بیشتری برای سایت داره تا رضایت مخاطب
پیام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲حسین عجله نکن! ازونحایی که تویوتا رو بنزینی سرمایه گذاری کرده، فعلا تو بنزینیا خوب میفروشه ولی اینم تموم میشه. اندکی صبر کن 😂😂😂😂😂 اون روزتونم میبینیم. در مورد هوندا هم همینو میگفتین.
در ضمن کیان، تو همونی بودی که تا هیوندای ۴ تا از هوندا کمتر میفروخت، صد تا کامنت میذاشتی! الان میگی فلان ؟!!!
کیان
۲۶ بهمن ۱۴۰۲واقعا امیدوارم ک این بحثهای بچگانه و فوق بچگانه تهی و خالی از اطلاعات و همراه با اطلاعات غلط تمام بشن، جو سایت کلا بین کل کل کنندگان هر برند و شرکت و … خیلی مضحک و تهوع اور شده.
ولی گذشته از اون این مقاله و همه مشابهاش مفتم نمیرزن، یعنی منطق نویسنده اینجور هست ک بنز و با پراید مقایسه کنه میاد میگه مثلا پراید جای پارک کمتری نیاز داره و بنابراین پراید برنده هست.
تو تمام این دست مقایسه ها همچین قیاس های خنده داری بوده و …
بیایین با هم دوست باشیم، دوستی ما به نفع خودمون هست، دشمنی و کل کل نه تنها هیچ فایده ای نداره بلکه سودش به کسایی میرسه ک همیشه چوبشون تو سرمون بوده، از این سایت و رسانه بگیر تا بالاترین رده های جهانی که از تفرقه و اختلاف همیشه سود بردن
محمدرضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کیان و ژاپنی فن ها اینجورین که
اگر تو مطلبی تویوتا بهتر از از کیا باشه مقاله ارزشمنده اگر کیا بهتر باشه مقاله مفت نمی ارزه .
به عنوان مثال ۲سال پیش که jd power کیا رو قابل اطمینان ترین برند اعلام کرد پول گرفته بود امسال که تویوتارو بهترین اعلام کرده حرف حقو زده😅
معنیه منطق بچگونرو هم فهمیدیم😅
Car love
۲۶ بهمن ۱۴۰۲عزیزان دل انگیز از الان بگم الکی خودتونو با نوشتن ۵۰۰۰ خط طومار ماست مالی خسته نکنین نتیجه عوض نمیشه 😂😂🙁
جومونگ
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آره موافقم . برنده رو بازار خیلی وقته مشخص کرده :)
helfire
۲۶ بهمن ۱۴۰۲پسر چه قدر خندیدم با کامنتت
جومونگ
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ازین مقاله ها هزاران بار دیدیم .
یه سوال بارها و بارها پرسیده شده و کره فن ها هم هیچ جوابی هیچ وقت ندادن بهش .
اگه انقد اسپورتیج برتری داره ( یا هر کره ای دیگه ) پس چرا تو بازار راوفور داره پادشاهی میکنه ؟
با این همه امکانات و برتری های متعدد چرا باز مشتری میره سراغ تویوتا ؟
من ماشین میسازم با هزار و یک امکانات اما وقتی مردم حاضر نمیشن پولشون رو بدن به من چه فایده ؟
اون وقت همین مردم با خیال راحت میرن پول میدن از یه کمپانی معتبر خرید میکنن و رضایت هم دارن .
اینا سوالات مهمیه که هیچ وقت قرار نیست جواب داده بشه :)
ازین دست مقایسه ها بین جنسیس و لکسوس هم زیاد میشد ، آخرش بازم دیدیم بازار کدوم رو انتخاب میکنه .
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کیفیت و خوب بودن لزوما به معنای پرفروش بودن نیست ، مزدا ، سوبارو و اوپل نمونه های زنده این مثال هستن شما هر برندی دوست داری بخر استفاده کن نمیخواد از پرفروش بودن برای اثبات خوب بودن استفاده کنی ، یه قسمت بزرگ استقبال از تویوتا به خاطر قطعات فنی مشترک بین خودروها ، قیمت مناسب قطعات و شبکه گسترده نمایندگی هاش تو کل دنیا چیزی که حتی هموطن های خودش مثل نیسان ، هوندا ، مزدا هم ندارن ، از خود ژاپنی هام مثال زدم که این بحث فروش بالا که هی ژاپنی فن ها میگن تموم بشه ، قطعا تویوتا برند محترمیه اما نه اینطوری که ژاپنی فن ها جو سایت رو به خاطرش بهم ریختن
پیام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲من جوابش رو دالم جومونگ. از قدیم گفتن عقل مردم به چشمشون هست. اون چیزی که تو ذهن بعضیا در مورد ماشین ژاپنی هست از بین نرفته. چرا؟! علت روانشناسی داره. قطعا داره به تدریج این اتفاق می افته و در آینده خواهی دید که تویوتا هم مثل برندای دیگه ژاپنی میشه و به شدت بهرش از بازار کم میشه.
محمدرضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲در جواب جومونگ باید بگم
مزدا cx 5 کلا بدرد نمیخوره
چون فروشش یک دهم اسپرتیج هست
جومونگ
۲۶ بهمن ۱۴۰۲برد تمام الکتریکی بیشتر ، مصرف سوخت کمتر با وجود وزن بیشتر ، هزینه های تعمیر و نگهداری معقول و قابلیت اطمینان بالا و بازار فروش مناسب و حفظ ارزش قیمت با گذر زمان ، و … اینا یعنی ارزش بیشتری نداره تا اندازه نمایشگر ؟ 😂
«اسپرتیج به دلیل برخورداری از نمایشگر بزرگتر در این بخش خودروی برتر خواهد بود.» 😂
اسد
۲۸ بهمن ۱۴۰۲مقایسه تویوتا با کیا یه جنایت نابخشوده هست ! خطاب به نویسنده پدال ، نکنید از کارها ، زشته !!! تویوتا باید با فورد و بی ام و مقایسه بشه نه با کیا !!!!!!
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲از همه مهم تر
تو امریکا شرایط فروش و گارانتی اسپورتج خیلییی بهتره
بخاطر تقاضا راوفور خیلی قیمت نهاییش بیشتر از کارخونه هست و البته نیازیم به گارانتی نداره.
JaMsHiD
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ایراد بنی اسرائیلی : ترمز کیا اعتماد بنفس میده ولی تویوتا نه پس برنده کیا .
Ehsan
۲۶ بهمن ۱۴۰۲۸ بخش رو بررسی کردن توی ۱ بخش مساوی بودن توی ۱ بخش راو۴ برنده شد توی ۶ بخش اسپورتیج برنده شد به زبان فارسی و واضح نوشته شده ایراد بنی اسرائیلی رو تو داری میگیری که میبینی چندین بخش بررسی شده ولی الکی میخوای خودتو گول بزنی و میگی بخاطر ترمز برنده شده فقط!! نوشته ترمزشم ضعیفه.ترمز ضعیف ایراد بنی اسرائیلیه؟؟؟
محمدرضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کلا هندلینگ و راحتیه سرنشین رو بهتر اعلام کرده.😅فقط ترمز بهتر رو دیدی.
JaMsHiD
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اطمینان امنیت؟
معلومه . یه خودرو ساز که چهل سال پیش اصلا شرکت حسابش نمیکردن نمیتونه کار ژاپنیا رو انجام بده !
Kktoos
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خیلی بی طرفانه مقایسه کرده واقعا😂😂
هردوتاشون خوبن اسپورتیج خوشگل تره راوفور محکم ترو جون دار تره ولی این بنده خدا جوری مقایسه میکنه که فک کنم ماشین مقابل بنزglsهم بود اسپورتیج رو برنده اعلام میکرد😂
Saeid
۲۶ بهمن ۱۴۰۲تویوتا راو ۴
Amirmohammad
۲۶ بهمن ۱۴۰۲فکر میکردم راوفور برنده بشه،جالبه
مشکل صندلی های ناراحت همیشه برای محصولات تویوتا بخصوص شاسی بلند ها بوده نمیدونم چرا حلش نمیکنه
اسپورتیج های ۲۰۱۴ تو ایران سواری خیلی بدی دارن پیشرفتشون اینقدر زیاد بوده که الان تو سواری و هندلینگ ماشینی مثل راوفور رو شکست میده
آفرین
Killer
۲۶ بهمن ۱۴۰۲میرسیم به همون تیتر زیبا: چرا ژاپنی ها عقب افتادن ؟ :))))
مطلبو دوست داشتین؟ عالی بود :)
علی
۲۶ بهمن ۱۴۰۲بازار برنده رو خیلی وقته تعیین کرده پیام جون
Killer
۲۶ بهمن ۱۴۰۲واقعا مطلب لذت بخشی بود به به :)))
حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲میرسیم به این تیترهای زیبا: چرا چیوندا کیا راحت سرقت می شوند :)
https://www.pedal.ir/kia/1b-lawsuit-against-hyundai-and-kia/
https://www.pedal.ir/kia/hyundai-and-kia-thefts/
https://www.pedal.ir/kia/lawsuits-claim-hyundais-and-kias-are-too-easy-to-steal/
Killer
۲۶ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/toyota/hyundai-toyota-battle-ev/
سلامتی این تیتر که تا قیامت رو دستش نمیاد :)))
downfall
۲۶ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/
اوووف تیترو باش 😂هیوندا در حال جزغاله شدن در آتش 😂 3.3 میلیون 🤣🤣🤣
۲۶ بهمن ۱۴۰۲سابیدید همدیگه رو بس کنین دیگه
downfall
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اوه اوه عجب لینکی گذاشتی حسین 😂 شکایت یک میلیارد دلاری شرکت های بیمه علیه هیوندا 😂 بیمه هم این فرغون سازو گردن نمی گیره 🤣
JaMsHiD
۲۶ بهمن ۱۴۰۲هر چقدر میخوای از این مقاله پوچ و توخالی برا خودت کیا رو بزرگ کن !
برنده خیلی وقته مشخصه …
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اینا به کنار
کدوم قابل اطمینان تره؟
تویوتا
تمام
Soroush
۲۶ بهمن ۱۴۰۲درسته،تویوتا دوام بیشتری داره
ولی اینو درنظر بگیر که اونجا هر ۲-۳سال ماشینو عوض میکنن و جدیدشو میگیرن و قرار نیست ۱۵-۲۰سال ماشین نگه داشته بشه پس فاکتور های دیگه ای مثل راحتی و امکانات و….اهمیت بیشتری پیدا میکنه که خب طبق این تست اسپورتج بهتر بود…
تازه گارانتی طولانی مدت کیا هم درنظر بگیر
اگه فقط دوام مهم بود حرف شما درست بود
علی
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کی گفته دقیقا اونجا هر ۲،۳ سال یه بار ماشینو عوض میکنن؟
به هیچ عنوان اینطور نیست.
بهزاد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲حرف شما کاملا نامعتبره چون میانگین عمر نگهداری خودرو در آمریکا رسیده به ۱۲ سال و این ۲,۳ سال زائیده ی ذهن شماست.
جوری میگن ۲,۳ سال که انگار بعد از مدت کوتاه اون ماشین میره واسه اوراقی ها و قرار نیست کسی اون خودروهای دست دوم را خریداری کنه.
Killer
۲۶ بهمن ۱۴۰۲تو که هنوز داری اینجا تلاش بیهوده میکنی :))) برو کمک عقب افتاده سازان بکن بتونن برقی بسازن اینجا خودتو خسته نکن
Soroush
۲۶ بهمن ۱۴۰۲حرف شما درست،البته امکان لیزینگ هم درنظر بگیرین که کوتاه مدته…
بااین حال ایا این اختلاف تو دوام «آنقدر فاحش است» که آدم چشمشو روی چندین بخش دیگه ای که کیا برتر بود ببنده؟
با توجه به این که تفاوت هزینه نگهداری زیادی ندارن و گارانتی طولانی مدت در دسترسه…
البته این نظر منه و من مخالف انتخاب تعصبی هستم ممکنه خیلیا اینجوری فکر نکنن و فقط با دیدن اسم تویوتا،تویوتارو انتخاب کنن
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲این میانگین ۱۲ سال به خاطر شرایط اقتصادی دو سه سال اخیر مثل کرونا ، بحران تراشه ، جنگ توی اروپا و تنش با چین درست شده و گرنه در دوران رونق اقتصادی زودتر خودرو هاشون رو عوض میکنن ، بعدشم الان ماشین های کیا ، هیوندای هفت سال گارانتی دارن ، این هفت سال هم که تموم بشه ، اگه یه جای شخص ، خودرو دست دوم رو از کمپانی هایی مثل کارمکس بخری ، ماشین های بدون مشکل یا تعمیر شده با ضمانت رو بهت میفروشن و میتونی حتی گارانتی دو یا سه ساله هم از خود کارمکس بخری ، در ضمن تو کشور های درست حسابی خودرو ها خیلی سالم تر میمونن ، اونجا که مثل ایران بنزین بی کیفیت ، روغن تقلبی و جاده های داغون نداره
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کی گفته بعد دو سه سال؟؟؟
تازه اگر هم بعد دو سه سال باشه اوراق نمیشه که
میره تو کشور های دیگه که اونجا باز بحث دوام و طول عمر میاد وسط
Amirmohammad
۲۶ بهمن ۱۴۰۲تفاوت ها نمیتونه فاحش باشه و به همین خاطر تاثیری روی انتخاب مشتری نداره مثلا کانسومر ریپورتز اومد هزینه تعمیر ۳۰ برند رو تو بازه ده ساله بررسی کرد.هیوندای رتبه شش رو کسب کرد مزدا رتبه پنج و تویوتا رتبه یک.اختلاف رتبه یک با رتبه شش حدود ۶۰۰ دلار بود،این اختلاف زیادی نیست،اختلاف مزدا با هیوندای حدود ۱۰۰ دلار بود.ولی فروش هیوندای چند برابر مزدا هست.فروش هیوندای بیشتر از ۴ برند بالاتر از خودش بود که هزینه نگهداری کمتری داشتن.فاکتورهای مختلفی درنظر گرفته میشه برای مشتری وقتی میخواد بخره
حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲فروش هیوندا از چهارتا از برندهای بالاتر خودش بیشتر بوده چون فاکتورهای دیگه ای برای مشتری مطرحه؟
به قول بهزاد واقعا گیراییت خیلی پایینه و آدم رو مجبور به تکرار مکررات و توضیح واضحات می کنی.
سعی می کنم خیلیییی ساده و کوتاه بگم که سنگین نباشه تا در ظرف ادراکت بگنجه. مزدا اساسا حجم تولیدش پایینه و فروش کمترش از هیوندا به خاطر فاکتورهای دیگه نیست تحلیلگر. از این ساده تر نمی تونستم بگم.
آمار فروش مزدا توی بازاری مثلآمریکا همیشه زیر 400 هزار دستگاه در سال بوده یعنی کمتر از فروش یکسال راوفور توی آمریکا. تحلیلت از این آمار چیه پروفسور معظم؟ احتمالا میخوای طی یک گوهر افشانی دیگه بگی زورش نمیرسه بیشتر بفروشه ولی متاسفانه باید خبر بهت بدم که ماهیتا حجم تولید مزدا همین هست. چندان برند تولید انبوهی در حد تویوتا یا فولکس و شورلت نیست. قابل درک بود؟
مجتبی .
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آقا سروش متوسط عمر ماشینها درآمریکا حدود۱۲ سال اعلام شد.ازاین خبرا نیست که دوساله ماشینو اوراق کنن. همون کشورهای خلیج فارس هم بعد پنج سال میفرستن کشورای دیگه
کوشا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲واقعا وجود رقابت در بازار باعث شده شاهد بیشینه کارایی و کیفیت در حین اقتصادی نگه داشتن قیمت بین این دو خودرو باشیم. مزیت بازار آزاد دقیقا همینه..
اما نکته جالب این مقایسه به نظرم این بود که تویوتا با اینکه موتور بسیار پر حجم تری داشت ولی مصرف سوخت پایین تری نسبت اسپورتیج ثبت کرد که این مزیت به علاوه نبود توربوشارژر و گیربکس cvt میتونه هزینه ی نگهداری راوفور رو به طور قابل ملاحظه ای پایین تر از اسپورتیج نگه داره.. البته نمیتوان خدمات پس از فروش عالی کره ایها رو نادیده گرفت ولی قطعا دست دوم راوفور خیلی بهتر فروش خواهد رفت!!
داوود ع
۲۶ بهمن ۱۴۰۲من تویوتا رو بیشتر می پسندم
۲۶ بهمن ۱۴۰۲با احترام انتخابم رافور هست ولی اسپورتیج جدیده رو خیلی دوست دارم و از ظاهرش خوشم میاد ولی تویوتا یه چیز دیگست گرچه جای جفتشون (اسپورتیج و رافور) توی ایران خالیه و امیدوارم روزی بتونیم نسل بعدیشونو تو ایران بخریم 👌👌👌
مهردادکمال
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ده سال دیگه بیا مقایسه کن 10به هیچ تویوتا برنده اس
رومانی>چین>فرانسه
۲۶ بهمن ۱۴۰۲دوستان این نکته را مد نظر داشته باشید که ما خودروهای سالهای اخیر کره را سوار نشدیم شاید واقعا خوب باشن
حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ماشاالله شوآف رسانه ای چیوندا کیا! اسپرتیج دوبار نسل عوض کرده و راوفور همچنان نسل قبلی هست مثلا میخواد مانیتورش کوچیک تر باشه ؟
سری هم بزنیم به آمار فروش تا شدت بدرد نخور بودن این کارشناسی های سلیقه ای که با دلار جیبشون پر میشه رو بهتر ببینیم:
فروش راو فور 2023: 434 هزار دستگاه.
اسپورتیج : 140 هزار و 780 دستگاه.
مشتری بهتر از همه میفهمه چی خوبه چی بده 😉 چیزی نمیخره که بعد یه مدت مجبور بشه بندازه جلو نمایندگی:
https://www.pedal.ir/kia/kia-sportage-4-theft-incidents-in-2-years/
۲۶ بهمن ۱۴۰۲جالب این جاست نسل قبلی این لگن حتی مانیتور هم نداشت
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/Kia-Sportage-4.jpg
۲۶ بهمن ۱۴۰۲البته اون توسانه😐
احسان
۲۶ بهمن ۱۴۰۲حسین هر وقت هیوندای رو چیوندای مینویسه یک جون بهش اضافه میشه و هر وقت کلمه هیوندای رو میبینه یک جون کم. فکر کنم حرف چ نقش پیچ تخلیه فشار رو داره براش.
حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲به نظر میاد بیشتر نقش اهرم فشار به یه قسمت شمارو داشته
احسان
۲۶ بهمن ۱۴۰۲حسین اون کسی که زیر پست داره یقه پاره می کنه و هیوندای رو چیوندای مینویسه تویی عزیز، وگرنه من نشستم به پریدن شما ها به همدیگه برای ثابت کردن اینکه ماشین ژاپن بده یا ماشین کره بده میخندم، البته اوایل تکرار مکررات شما حوصله سربر بود واسم الان یک نوع تفریحه😂.اون روزم تویوتا رو یک نفر دودوتا مینوشت من به حماقت اون هم خندیدم،پس قضیه رو شخصی نکن عزیز.
B
۲۶ بهمن ۱۴۰۲دقیقا 🤣🤣🤣🤣
H2
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اسپورتیج با قیمت کمتر، گارانتی و شرایط فروش بهتر و به قول این نشریه مشخصات بهتر، سال گذشته 450 هزار دستگاه فروش داشته و راو4 بیش از یک میلیون دستگاه
تویوتا خوب میدونه بازار چی می خواد، همونو تولید میکنه، نه کمتر و نه بیشتر
a-m-i-r
۲۶ بهمن ۱۴۰۲من عضو جدیدم مثل اینکه اینجا جنگ بزرگی بین فنای ژاپن و کره هست😬
۲۶ بهمن ۱۴۰۲عه چه جالب به دبستان شبانه روزی استثنایی ها خوش آمدی اینجا جمعه ها هم بازه ساعت ۱۲ شب هم برقاشو خاموش میکنن و کامنتا رو قبول نمیکنن و ساعت ۷ صبح دوباره شروع میشه🧑🎓
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اینجا همش زیر پستا لینک آتیش سوزی هیوندای و عقب افتادگی ژاپنیا از جنصیص رو میدن و این خیلی عجیبه البته توی این تیمارستان عادی هست🤔
𝐀𝐥𝐢
۲۶ بهمن ۱۴۰۲عادیه
۲۶ بهمن ۱۴۰۲به دبستان استثنایی به نام پدال خوش آمدی اینجا آقای اشتری مدیره دبستانه
و اینجا نوید و پیام حکم پسر بده رو دارن و من هم حکم بهترین کاربر رو دارم 👌👌👌💪💪💪💪
18:45
۲۶ بهمن ۱۴۰۲یکم واقعا آدم ذهنش و بزرگتر بار بیاره خیلی خوبه. خیلی از بچه های سایت هنوزم باورشون نمیشه یا نمیخوان بفهمن که کیا و هیوندای خودروهای بهتری نسبت به رقبا تولید میکنن طی 16سال گذشته…
دیگه گذشت اون زمان که کره ای ها از آخر اول بودن و بهترین و حماسی ترین ماشینشون فقط هیوندای پانی بود.
80درصد تست ها رو هم وقتی میبینیم که این کره ای ها هستن که پیروز شدن اونوقت هنوزم دست از لجاجت نمیکشیم و میگیم کره ای ها به کارشناس ها رشوه دادن تا برنده بشن!!
حتی بی طرف ترین افراد هم وقتی حتی یه جنسیس برقی و تست میکنه و میگه ازش شگفت زده شده معلومه که کره ای ها فهمیدن چجوری نبض بازار رو بگیرن و قلب مشتری رو تسخیر کنن.
من کره ای فن نیستم و اتفاقا عاشق تویوتا، لکسوس و هوندا هستم ولی آدم باید منطقی به قضیه نگاه کنه و حرف حق همیشه تلخه…
sina
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اگه ملت میخواستن رو عدد و رقم ماشین بخرن الان چری پرفروشترین خودروساز دنیا بود :)
yaghoub
۲۶ بهمن ۱۴۰۲با توجه به اینکه هر دو در سگمنت هستند .
برنده اونیه که فروش بیشتری داشته باشه .
samurai
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اصلنم معلوم نبود پول گرفتی مقاله بنویسی :))
پرفروشترین ماشین بازارو اوردی یه مقایسه ابکی کردی لگن کرره ای رو برنده معرفی میکنی :)))
همه فهمیدن چه خبره با این کارا لگن بی کیفیت بی ارزشت فروش نمیره بجاش برو فکر چین باش که از رگ گردن بهت نزدیکتره :)))))))))))
امیر حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲پدال جان من یه سوالی ذهنمو درگیر کرد با خوندن این مقاله
چطور همهی ماشین باز ها ی معروف و مجلات معروف ماشین
از گیربکس CVT ناله میکنند
اما این گیربکس تو راوفور جواب بوده و همچنان این ماشین تقاضا کننده زیادی داره؟
Masoud
۲۷ بهمن ۱۴۰۲عزیزان دل
بدون تعصب میگم
اختلاف شتاب 1.5 ثانیه
حدود ده درصد مصرف سوخت کمتر
استفاده از موتور تنفس طبیعی و نداشتن دردسر های توربو
استفاده از گیربکس cvt تویوتا و عملا حذف تعویض روغن گیربکس
بیست درصد برد الکتریکی بیشتر
دیگه باید تویوتا چیکار کنه که برنده بشه؟
Teedy
۳۰ بهمن ۱۴۰۲در مقایسه صندوق بار این دو خودرو کیا رو بخاطر جای یه دبه بیست لیتری و یه ظرف روغن پنج لیتری از راو فور برتر اعلام کردین در صورتی که در حالت صندلی خوابیده صندوق عقب راو فور اندازه یه تلویزیون پارس رنگی قدیم و یه ویدیو کاست کوچیک فضای بیشتری به شما میده،در ضمن کسی که کراس اوور مد نظرشه حتما گوشه چشمی هم به آفرود سبک داره به استثنای مردم عزیز کشورمون که در این مورد هیچ مقایسه ایی بین این دو صورت نگرفته.