با پیشرفت تکنولوژی، حتی شاسیبلندهای عاشق بیراهه نوردی هم در مسیرهای آفرودی از راحتی بیشتری برخوردار شدهاند که مصداق بازار این موضوع، رنجروور جدید است. حال اما این سؤال پیش میآید که آیا این پیشرفتها لزوماً باعث بهتر شدن شاسیبلندها در آفرود شده است؟ آیا تویوتا لندکروزر قابلاحترام در یک نبرد آفرود میتواند رنجروور مدرن را مغلوب کند؟ برای پاسخ دادن به این سؤالات، کارواو این دو ماشین را طی یک سری چالشهای آفرودی در برابر هم قرار داده است. البته لندکروزر حاضر در این رقابت از نسل قبلی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد.
مثل همیشه بیایید ابتدا به اعداد و ارقام بپردازیم. برای لندکروزر J200 پیشرانههای مختلفی ارائه میشد اما نمونهای که در این ویدئو دیده میشود به یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خودرو همچنین از ویژگیهای مفیدی برای آفرود مثل قفل دیفرانسیل مرکزی و گیربکس ضریب سنگین هم بهره میبرد. از سوی دیگر، رنجروور از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این شاسیبلند بریتانیایی از رقیب ژاپنی سبکتر است و از تجهیزات آفرودی مدرن فراوانی بهره میبرد.
رقابت این دو شاسیبلند شامل شش چالش آفرود مختلف است که با یک مسابقهٔ درگ در سربالایی آغاز میشود. سپس مسابقهٔ دیگری در سراشیبی برگزار میشود که هدف آن نشان دادن کارکرد سیستم کنترل پایین رفتن از شیب خودروها است. در آزمون مانور پذیری، شعاع چرخش خودروها آزمایش میشود و سپس در مرحلهٔ بعدی تراول تعلیق، انعطاف شاسی، فاصله از زمین و زوایای حمله و فرار موردبررسی قرار میگیرد. این رقابت هیجانانگیز نهایتاً با یک آزمایش شیب جانبی و بالا رفتن از یک سربالایی با شیب تند به پایان میرسد. فکر میکنید کدام خودرو در این شش چالش بهتر عمل میکند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
رنجروور P530 | تویوتا لندکروزر | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۲۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۱۰ کیلوگرم | ۲۶۵۰ کیلوگرم |
A.A.S
۲۲ آبان ۱۴۰۱نظر من رنجروور هست
کرگدن باواریا
۲۲ آبان ۱۴۰۱نکته اینه رنجروور شاسی مستقل یا نردبانی نداره ‘، اینجا میشه فهمید خودروسازی اروپا چقدر جلو تر از بقیه هستن !
MILADZM
۲۲ آبان ۱۴۰۱لندروور دیفندر و همین رنجروور درسته که کراس اوور محسوب میشن ولی به کمک سیستم های الکترونیکی و کنترلی پیشرفته این ضعف ساختاری رو توی آفرود به خوبی جبران میکنن .
عین یه دانش آموز که خیلی استعداد نداره اما به کمک تمرین و سخت کوشی میتونه عملکرد تحصیلی خوبی رو به نمایش بزاره
من خودم هم اصلا از انگلیس و خودروسازیش و کلا هر چیزی که مربوط به انگلیس باشه خوشم نمیاد اما باید حقیقت رو هم دید و قبول کرد لندکروز جلوی آفرودر های بالا رده هیچی نیست .
مسعود
۲۲ آبان ۱۴۰۱یه آفرود یک هفته ای وسط کویر عیار هر کدوم رو مشخص میکنه، چند تا جامپ بزنن بعد ببین از شاسی کراس اور چیزی میمونه، من از قدیم عاشق رنج روور بودم و هستم ولی این دو کلا مال دو دنیای مختلفن
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱شاسی لندکروز کلا میشکنه و نابود میشه در برابرش
چون رنجروور از همه نظر خیلی بهتره
کوروش
۹ آذر ۱۴۰۱داداش رنجروور سالههه
لندکروز مال ۱۰ ۲۰ سال پیشهه
Ali
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اولنم آمریکا نه اروپا بعدشم شماها اصلا تجربه سوارشدن لندکروز ورنج روور رو داشتین من ولی داشتم حتی دارم به نظر من رنج روور خیلی گرانقیمت تر ولوکسترو لاکچری تر از لندکروز
Reza Waffen SS
۲۲ آبان ۱۴۰۱تویوتا لندکروزر : لایک
رنجروور : دیسلایک
MILADZM
۲۲ آبان ۱۴۰۱کاش جیپ رنگلر 4xe رو به عنوان رقیب رنجروور میاوردن .
نیما
۲ تیر ۱۴۰۲خوشم میاد لندکروز مال ۱۵ سال پیشه و رنجرور مال ساله ولی میاین مقایسه میکنید همین که ماشین ۱۵ سال پیش تویوتا رو با رنجرور سال مقایسه کردید یعنی تویوتا برندست
Just toyota
۲۲ آبان ۱۴۰۱اونایی که سوار لندکروز شدن میدونن که چقدر رانندگی باهاش لذت بخش هست ، من باهاش از تهران تا لاهیجان رانندگی کردم و واقعا عاشقش شدم ، وقتی سوارش هستی به حدی سواری نرمی داره که فکر میکنی تو یه وسیله ای نشستی که چرخاش رو زمین نیستن ( فکر میکنی مثل سفینه تو هوا معلقه ) و چون هیکلش بزرگه موقع رانندگی همه رو از پایین میبینی ، تنها ایرادی که داشت از نظر من مصرف سوختش بود که تو جاده صدی ۱۶ یا ۱۷ میسوزوند ( تو شهر بالای ۲۳ بود ) که البته کسی که ۶ یا ۷ میلیارد پول میده این ماشین رو میخره قطعا براش هزینه بنزینی اصلا مهم نیست فقط به فکر لذت بردن از رانندگی و آفرود معرکه این حضرت هست
بهرام
۲۲ آبان ۱۴۰۱اتاق ۲۰۰ اصلا آفرودش خوب نیست در مقایسه با نسلهای قبلی خودش.
ولی برای جاده و مسافرت (و آفرود سبک) عالیه
ehsan.fa
۲۲ آبان ۱۴۰۱به لطف مسئولین از آخرین باری که سوار خودروی استاندارد شدم سالها میگذره و تقریبا هیچی یادمنمیاد 😂😂😂 یبار سوارش شدم مثل اینکه نشتی رو مبل سه نفره خونتون ولی حرکت میکنه خیلی جادار هست.
JaMsHiD
۱۱ آذر ۱۴۰۱من یادم میاد ی بار سوار سانتافه شدم شش سال پیش
پژو داشتم اینو سوار شدم گفتم عجب چیزیه جل الاخالق چقدر بزرگه و گندس چه ارتفاعی
یه بار هم سوار هایلوکس بیست شونزده شدم
آخ آخ سواری خشک داره ولی واقعا لذت بخشه
سپهر
۲۴ آبان ۱۴۰۱من تجربه رانندگی لندکروزر به مدت طولانی رو دارم،سال ۲۰۱۳ برادرم ۵۰ تا لندکروزر سپر بلند وارد کرد…ولی هیچ لذتی تو رانندگی لندکروزر ندیدم و به نظرم برای داخل شهر مفت نمیرزه
سام
۱۷ دی ۱۴۰۱مصرف سوخت برای مالکش شاید مهم نباشه اما بایستی تبعات و تاثیر مخرب سوخت های فسیلی از مرحله استخراج تا پالایش و سوختن و آلودگی هوای ناشی از آن و تخریب لایه اوزن در نظر گرفت
Reza Waffen SS
۲۲ آبان ۱۴۰۱فقط قیمت لندکروزر رو برابر حقوق 10 ماه یه کارگر ساده تو اروپا
من که دلم رفت واسه حضرت
ehsan.fa
۲۲ آبان ۱۴۰۱این مقایسه خوبی نیست تو اروپا اونقدر روش برای تصاحب ماشین هست که مغز آدم میترکه ، از دوستان هستند که هنوز بچه ندارند و فقط زمانی که ماشین نیاز داره با گوشی سریع رنت میکنه و زیر نیم ساعت ماشین جلو خونه ش پارکه، از رنت بگیر تا سرویس های اشتراکی و لیزینگی و اجاره چند ساله و اجاره به شرط تملیک و خرید نقدی و اقساطی سود صفر. تازه اونقدر وسایل حمل و نقل عمومی کامل و گسترده س که نداشتن ماشین اذیتت نمیکنه مگر اینکه خانواده بزرگ داشته باشی.
پیام
۲۲ آبان ۱۴۰۱انتخاب من رنجروور هست هم کیفیتش بالاتره هم لوکستره.
ایران
۲۴ آبان ۱۴۰۱یکی از دوستای من ده میلیارد داده بود رنجرور خریده بعداز چندماه فروخت لندکروز خرید با 4 میلیارد
اون که میگفت لندکروز سگش میارزه به رنجرور
اینو از طرف کسی میگم که دوتا ماشین رو هم داشته
همین امسال نه گذشته
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱اتفاقا برعکس
یکی از دوستای من مثل بقیه اشتباه فکر میکرد و لندکروز گرفت
ولی بعد از مدتی پشیمون شد و لندکروز رو فروخت
چون نه آفرود در حد رقبا نداره
و نه در جاده هم به پای رنجروور نمیرسه
و نه در لوکس بودن و کیفیت حتی ال ایکس کلا به پای رنجروور نمیرسه
بعد از مدتی هم پول رنجروور رو جور کرد و رنجروور گرفت
و خودش به من گفت که
رنجروور سگش میارزه به لندکروز
مطمئن باشید اینو از طرف کسی میگم که خودش هردو تا ماشین رو هم داشته
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱خود من هم تجربه آفرود با هردو رو داشتم یعنی نسل قبل همین رنجروور و لنکروز تست کردم
مطمئن شدم که در جاده که به هیچ وجه لندکروز به گرد پای رنجروور کلا نمیرسه
تو آفرود هم رنجروور اونقدر پیشرفته و با مهندسی بالاتری ساخته شده
که به طرز باور نکردنی
آفرود بهتری از لندکروز داره
حالا فکر کنید که این نسل جدید رنجروور دیگه چقدر بهتره که همینجا هم دیدیم برتری رنجروور رو
حالا به این فکر کنید که رنجروور بدون شاسی نردبانی و با سیستم تعلیق مستقل که در آفرود مهم هستن طوری مهندسی شده و مهندسی بسیار بالاتری داره و پر از تکنولوژی آفرودی هست و تکنولوژی بسیار بالاتری داره و بسیار پیشرفته تره که در عمل آفرود فوق العاده ای پیدا کرده بهتره و آفرود خیلی بهتری داره
خود امریکایی ها هم به همین موضوع پی برده بودن و لنکروز رو نمیخریدن تا دیگه توقف عرضه شد اونجا که بازار آزادی داره و همه چیز در اختیارشون هست
ضمن اینکه امریکا مهد آفروده اونها درست رو میدونن طوری که ما میبینیم که اصلا نگاه به لندکروز هم نکردن و اینقدر فروش لنکروز تو امریکا نسبتا کم بود که دیگه اصلا لنکروز دیکه اونجا عرضه هم نمیشه چون تو خود امریکا و اروپا خودشون بهترین آفرودر ها رو میسازن و بهترین آفرودر ها رو هم میخرن که همون آفرودر های برتر اروپایی و امریکایی هستن مثل همه چیزای دیگشون اروپا و امریکا که تو همه چیز برتر و اول و بهترین هستن اروپا و امریکا تو این مورد هم همینطور برتری دارن با فاصله زیاد از همه نظر در همه چیز بهترین و اول هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه
سپهر
۲۲ آبان ۱۴۰۱رنجروور فقط پرستیژ لوگوش کل کمپانی تویوتا رو میرزه
datsun
۲۲ آبان ۱۴۰۱اینجا انتخاب بین بهترین و بهترینه واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره تو آفرود
Ferrari
۲۲ آبان ۱۴۰۱تویوتا خیلی خوب بود. بخصوص این مدلهای دست دوم و تمیز با قیمت معقول گزینه بسیار عالی برای افرود و استفاده روزانه هستن.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آبان ۱۴۰۱جالب اینجاست که رنجروور تازه از تنور در اومده را با لندکروزری دارند مقایسه میکنند که برای ۱۵ سال پیشه !!!
حتی اگر با اتاق ۳۰۰ هم مقایسه میکرد باز اشتباه بود چون کارایی این دو متفاوته !
رنجرور بسیار آپشنال و پیچیده ساخته میشه برای خاصپسندان !
لندکروزر هم که دیگه همه میدانند چی هست و میشه گفت در دنیای SUVها آچار فرانسه هستش !
datsun
۲۲ آبان ۱۴۰۱اتاق ۳۰۰ که سلطان بی چون چراست نوید جان
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آبان ۱۴۰۱بله datsun جان
درسته که اتاق ۳۰۰ بسیار نسبت به ۲۰۰ لوکستر شده اما رنجروور جدید باید با لکسوس LX مقایسه بشه که لوکس لندکروزر هست .
لندکروزر هیچگاه پیچیدگی ساخت و آپشنالی رنجروور را ندارد و برای همین هست که بسیار استهلاک کم و افت قیمت کمی دارد به نسبت رنجروور !
یوسف
۲۲ آبان ۱۴۰۱اطاق 300هم قبلا توسط رنجرور و دیفندر و حتی نیسان پاترول….. پشتش خاکی شده…
ویدئوش هست نگاه تو پدال
پیام
۲۲ آبان ۱۴۰۱تازه از تنور درومده ولی چه نونی شده!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ آبان ۱۴۰۱مت واتسون هیچی از ماشین حالیش نیست فقط یه پولداره که تلاش میکنه ماشینهای اروپایی رو بالا ببره آمریکایی و ژاپنی رو پایین بیاره.رنجروور به توان 2 هم تو آفرود حریف لندکروز نمیشه حتی نسل قبل.حتی حریف اتاق 80 هم نمیشه.اصلا کجا کراس اوور رو با suv مقایسه میکنن.یادم نمیره همین مردک دیمون رو 11.5 تایم گرفت ازش تو درگ.همین یه مورد ثابت میکنه این مردک هیچی از ماشین نمیدونه فقط یه پولداره که عشق ماشین رو از یکی از رفیقاش دزدیده.مثل منی که دیوانه ماشینم بعد یه بابایی که بچه مایه بود و هیچی حالیش نمیشد رفت چیزی رو تهیه کرد که من یه عمر براش گفته بودم.
مازیار
۲۲ آبان ۱۴۰۱یانکی جون
برتری رو بپذیر تا به آرامش برسی
کیان
۲۲ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز دنیا دست سرمایه دارها و رسانه های اونهاست. عدالتی در دنیا وجود نداره بکلی بنظر من. ولی اوردن تویوتا 15 سال پیش توسط یه انگلیسی در مقابل اخرین محصول لندروور بنظرم بیشتر تخریب لندروور بود با امتیاز 12 به 10 !!! با اون لهجشون !!!
محسن
۲۷ آبان ۱۴۰۱کاملا درسته دوست عزیز ضمن اینکه مقایسه اختلافات فاحش این دو مشخص میکنه کی بهتره برای مثال:قدرت موتور بالای ۵۰۰ در مقابل ۲۷۰ اسب بخار یا دیزل در مقابل توین توربو یا لاستیکهای ۲۹ درمقابل ۲۳ و…….. دوستانی که اهل افرود هستند عملا میدونن لاستیک کمی بزرگتر یا چند اسب بخار بیشتر چقدر توی عملکرد ماشین تاثیر داره و از همه مهمتر مقایسه ماشین با ۴ برابر قیمت و ۱۵ سال اختلاف ؟؟؟؟ نتیجه نزدیک تست روهم در نظر بگیرید.مقایسه با خودتون دوستان بدون تعصب لطفا
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز مت واتسن که این خودرو ها رو نمیخره اینا رو از دیگران برای تست میگیره تست میکنه و تمام
Royal Driver UK 70
۲۲ آبان ۱۴۰۱اگه میخواست ادعا ثروتشو کنه، الان سوزوکی جیمنی و نسل قدیمی پورشت ۹۱۱ سوار نمیشد، تازه یک توربو اس خریده که حلالش. الان شما از ماشین خیلی میدونی؟ که خودروسازی ایتالیا رو فاشیست خطاب میکنی، ولی نمیفهمی که مهد ماشین های سوپراسپرت و اسپرت اونجاست ، خب این به کنار الان جنابعالی خودت که اینو اونو مردک خطاب میکنی و به مت واتسون میگی هیچی حالیش نیست، الان اگر هیچی حالیش نبود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دنبالش نمیکردن و پرطرفدارترین تستر ماشین هم نبود. آره داداش ، بازم بقیه چیزی حالیشون نیست و همیشه قراره یکی پایین کشیده شه چون نگاهت متعصبانه هست، فقط خودت همچی میدونی و حالیته، چرا آدم باید اینقدر فشار بخوره واقعا.
MILADZM
۲۲ آبان ۱۴۰۱“” خودروسازی ایتالیا رو فاشیست خطاب میکنی “”
داداش اون من بودم اشتباه گرفتی .
مهردادکمال
۲۲ آبان ۱۴۰۱کاملا مشخصه که برای ایجاد بالابردن رنجرور اومدن لندکروزر سال ۲۰۰۷رو اوردن (نمونه مال قبل از فیس لیفت هست) که نشون بدن رنجرور چقد به روزتره! دیگه انگلیسین و تعصب محصول خودشونو دارن!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ آبان ۱۴۰۱خب این الان این رنجرور از سری 300 هم بالا تره الکی داستان درست نکنین
عاشق پدال
۲۲ آبان ۱۴۰۱انتخابم رنج روور هست. تو کردستان عراق دیدم همین مدلو. تعدادشونم بالا بود. مثلا تو هر خیابون سلیمانیه یکی دوتا پارک شده بود.
بگما. قبلا از تویوتا لندکروزر خیلی خوشم میومد. بعدش که تو خیابون دیدم دیگه خوشم نیومد
ali.omrani2534@gmail.com
۲۴ آبان ۱۴۰۱من که نمیدونم این همه عراق میرم وچسپیده به عراق هستیم شما چطور تشخیص دادید که رنجرور بهتره با اینکه فامیل های ما تو سلیمانیه و اربیل از هر دو تا شون استفاده میکنند ولی از دست رنجرور بیزارند وناله میکنند که فروخته نمیشه حتی حاضر نیستند با هاشوپ معامله هم بکنن در ضمن اگه رنجرور بهتر بود خب اماراتی ها درکل عربهای ثروتمند به دنبال بهترین هستن پس لند کروزر تایرش به رنجرور می ارزه
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱امریکا که مهد آفروده و بهترین آفرودر ها رو میخرن لندکروز رو نمیخرن
چون دنبال آفرودر های برتر اروپایی و امریکایی هستن که بهترین آفرودر ها هستن
وگرنه عربها که چیزی حالیشون نیست از آفرود و مثل بچه ها رفتار میکنن
آفرود تخصصی هم نمیرن ضمن اینکه منطقه عرب ها اونجا اصلا شرایط جغرافیایی اون منطقه موقعیت های مختلف آفرودی زمین های مناسب آفرود وجود نداره
ولی شما تو امریکا ببین چه خبره آفرود و آفرودر و طبیعت میخوای اونجا رو ببین تا حساب بیاد دستت
تمام اقلیم های آب و هوایی و شرایط زمین شناسی از جنوب تا شمال امریکا وجود داره یعنی یه چیزی خیلی بیشتر از چها فصل بودن اونجا بهترین آفرودر های اروپایی و امریکایی هستن که پادشاهی و حکمفرمایی میکنن چون اروپا و امریکا در همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور
مهردادکمال
۹ آذر ۱۴۰۱چرا شما فکر میکنین عربها چیزی حالیشون نیست اتفاقا من خیلی باهاشون برخورد دارم انسان های بسیار شریف و فهمیده ای هستن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ آبان ۱۴۰۱1 تو داری یک خودرو لوکس رو با تویوتا مقایسه میکنی
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۱در کل اونایی که دنبال بهترین هستن همون اروپایی ها و امریکایی ها رو میخرن که از همه نطر در همه چیز بهترین و اول هستن
تو این مورد هم همینطور
اونایی که دنبال بهترین هستن رنجروور رو میخرن
که چرخش تایرش به لنکروز می ارزه
اردلان
۲۸ آبان ۱۴۰۱عربا و اماراتیا یه ماشن میخوان که نابود کنن هر بلایی سرش بیارن معلومه نمیشه سره رنجروور این بلاهارو بیارن
Iman99
۲۸ آبان ۱۴۰۱منظور من این بود که کلا خواستم جواب اون شخص رو بدم تا بگم حرفاش کذب محضه و از روی تعصبه
کلا بعضیا یه حرفای من در آوردی میزنن برای اینکه با یه چیزی مخالف باشن و یا تعصب بیخود روی یه چیزی دیگه داشته باشن
در ضمن در اون مورد هم امریکایی ها هم خیلی بیشتر ماجرا جو هستن و کارایی میکنن که عربا اماراتیا تو خواب هم نمیتونن انجام بدن و ببینن چوندآفرود هایی که میرن ماشین رو طوری به چالش میکشه و هربلایی سرماشین میارن که کارای عربا و اماراتیا در برابرش مثل نوازش ماشینه و جکی بیش نیست
تو امریکا انواع موقیت های مختلف جغرافیایی برای آفرود هست که مهد آفرود هست
ولی عربا غیر از اینکه تو شن ها گاز بدن
و تو کویر قیف بزنن چیزی دیگه بلد نیستن
جایی دیگه هم تو کشورشون که مکان های چالش برانگیز آفرودی باشه وجود نداره چون کشورشون از نظر جغرافیایی فقیره و فقط یک شرایط جعرافیایی مشخص صحرای شنی دارن که همینم اصلا ملاک و موقعیت چالش برانگیز آفرودی نیست و اصلا آفرود ماشین ها اونجا مشخص نمیشه
فقط تو امریکا یا اروپا و یا هرجایی دیگه که آب و هوای متنوع داره و موقعیت های جغرافیایی و زمین شناسی گوناگون داره مناسب آفرود هست و برای آفرود چالش بر انگیزه مثلا تو امریکا از جنوب تا شمالش تمام موقیت ها و اقلیم های جعرافیایی و زمین شناسی از کویر سوزان بگیرید تا یخبندان کوهستان های صعب العبور برفی وجود داره
ضمن اینکه عربا و اماراتیا هم هرکاری با ماشیناشون کنن آخرش غول مرحله آخرشون موتور های v8 امریکایی هست که سواپ میکنن روی پاترول و لندکروز هاشون جایی که موتور های اونها کم میاره از همون موتور های امریکایی استفاده میکنن که این یعنی آخرشم برتری همین امریکایی هاست
در کل مقایسه و ملاک مقایسه درستی ندارید کلا درستش رو گفتم تا واقعیت بیاد دستتون
رنجروور هم رقیب مستقیمی برای لنکروز نیست ولی کلا اون حرف رو در جواب حرف متعصبانه اون شخص گفتم تا بگم حرفاش اشتباهه
و بخاطر اینکه یکی دیگه رو بولد کنه اون یکی رو تخریب نکنه
ارش
۲۲ آبان ۱۴۰۱چه ویدئوی حال بهم زنی خیلی مزخرف بود .
ارش
۲۲ آبان ۱۴۰۱مت واتسون خیلی وقته دیگه برنامه هاش واقعی نیست درگهای از پیش تعیین شده و آفرودهای مسخره در کل بهترین در آفرود جیپ مخصوصا رانگلر هست هر چند بنز جی کلاس هم به همون اندازه خوبه ولی با اون قیمت کی به فکر آفروده؟!!
بهرام
۲۲ آبان ۱۴۰۱شاید دوستان به تفاوت قدرت موتور اشاره کنن. ولی به نظر من لندکروزر چوب سیستم انتقال قدرت بیحالش رو خورد.
شفت و گیربکس و دیفرانسیل تویوتا به اندازه کافی (اونم برای اون هیکل) ضرایب قدرتی ندارن. دقیقا برعکس رنجروور
علی
۲۲ آبان ۱۴۰۱هردو عالین برای آفرود . کلاس رنجروور بالاتره اما عمر تویوتا بیشتر!!!! سخته انتخاب ولی جهنم ، تویوتا را انتخاب میکنم
Royal Driver UK 70
۲۲ آبان ۱۴۰۱لذت رانندگی آفرودی توی لندکروز بیشتره، هردو عشقن
MASOUD 0099
۲۲ آبان ۱۴۰۱حضرت 🔥🔥
MILADZM
۲۲ آبان ۱۴۰۱آره ولی فقط توی ایران
حرضضضت
Peyman.JDM
۲۲ آبان ۱۴۰۱مدل 2022 رو با مدل 2007 مقایسه کردن……
حرفی باقی نمیمونه
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱مدل جدید لنکروز هم تفاوت آنچنانی با قبلی نداره پس مهم نیست ضمن اینکه با مدل جدیدش هم مقایسه شدن
که نتیجه بازم برتری با رنجروور بوده
یوسف
۲۲ آبان ۱۴۰۱شاه شاهان…. برازنده رنجروره
phonix
۲۲ آبان ۱۴۰۱کامنت زرد :
الان ایمان میاد با نوشتن ده خط در ستایش ملت چشم ابی و مو بور میگه لندکروز اسمش هم کپی هست
حسین
۲۲ آبان ۱۴۰۱مبارک باشه پیروزی دار و دسته تاتا موتورز در برابر ماشین پونزده سال قبل. البته من برای رنج روور احترام قائلم ولی وقتی همچین مقایسه مسخره ای انجام میشه و برخی کامنت مسخره تر میذارن چاره ای نیست جز اینجور جواب دادن
Royal Driver UK 70
۲۲ آبان ۱۴۰۱خب قربونت شکل ماهت برم شما که میگی ۱۵ سال قبل. ببین توی اروپا لندکروز جدید فروش نمیره فقط میتونی قدیمیاشو پیدا کنی هدف بازار این ماشین بیشتر روی خاورمیانه متمرکزه پس بهتره قبول کنیم همین درگ آفرودی هم به سختی جور کرده. الان مت واتسون چه گناهی داره که یک مشت ایرانی بیان مثل بعضی کاربرا فحشش بدن؟ (شمارو نمیگم) درضمن به این سادگی نمیتونه گیر بیاره ماشینا که مال خودش نیستن. درضمن نمیدونم چرا میگی تاتا موتورز، این کمپانی با اینکه سهام لندروور-جگوار رو خریده و یک پشیز هم برای این ۲ برند لوکس لطفی نکرده. خوشم نمیاد اسمش میاد یکجورایی 🤦🏻♂️😅
مازیار
۲۲ آبان ۱۴۰۱حسین جان
این اصلا پیروزی نیست تا بخاطرش تبریک طعنه دار بگی
نه برای اختلاف سنی – که اتفاقا در این مورد تاثیر چندانی نداره – بلکه بخاطر اون تست سطحی و فرمالیته که نمیشه ملاک قرار داد
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱تو همه تست های تخصصی هم رنجروور از همه نظر خیلی بهتر بوده
دیگه پیروزی از این واضح تر
چشاتون رو وا کنید البته اگه تعصبتون اجازه بده
samurai
۲۲ آبان ۱۴۰۱خود انگلیسیا بخوان برن افرود لندکروز سوار میشن نمونش پشت صحنه برنامه های تاپ گیر و برنامه های کلارکسون و دوستان :)) حالا هر چیم تو این ویدیوها نشون بدن چیزی عوض نمیشه
استرالیا که انگلیسی جماعتن همه تویوتا میخرن رنجرور خواب فروش تویوتا رو هم تمیتونه ببینه
ژاپان خریدی برد میکنی ا………:))
بچه مشهد
۲۲ آبان ۱۴۰۱دقیقاً درست گفتی که استرالیا ییها بیشتر تویوتا میخرن
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱مثال ها دلایل و استدلال هاتون مثل بچه هاست
اگه اینطور بود که امریکایی هم بیشترشون انگلیسی و اروپایی هستن
پس چرا اونها لندکروز رو اینقدر نخریدن تا از امریکا شوت شد بیرون و دیگه عرضه نمیشه اونجا
پس حرفاتون اشتباه و از روی تعصبه
یا یه مثال بیخود زدید که گفتید که تو تاپ گیر از اون ماشین استفاده کردن
انفاقا تو تاپ گیر و برنامه های کلارکسون و دوستان از رنجروور بیشتر از هر ماشینی دیگه استفاده کردن:))
و خود انگلیسی ها هم خواسته باشن آفرود برن اتفاقا حالشون از لندکروز به هم میخوره و اصلا لندکروز سوار نمیشن چون قبولش ندارن و در اون حد هم نیست و آفرود ضعیفی هم داره به نسبت
و در اصل میرن سراغ لندروور و دیفندر و کلا آفرودر های برتر اروپایی و امریکایی که از همه نظر خیلی بهتر هستن مثل همه چیزای دیگشون
اروپایی و امریکایی خریدی برد میکنی ا………:))
و به برتری دست پیدا میکنی
حسین
۲۵ آبان ۱۴۰۱آره با دست برترهای اروپایی و آمریکایی برن آفرود که یکی سیستم های الکترونیکیش همون وسط ارور بده اون یکی آمریکایی هم بعد آفرود مستقیم بره تعمیرگاه!!!! چرا دوست داری کاربرها بهت بخندن ایمان 99؟ تمام مستندسازهای جهان که سنگین ترین آفرود رو میرن همه تویوتا و نیسان دارن نه جیپ و شروورلت و بنز جی کلاس!!!!!! عملکرد آفرودر های ژاپنی هم تو یوتیوب موجوده. نطرت چیه تو که از این یوتیوب مایه میذاری بری ببینی سوزوکی جیمنی چجوری اون رانگلر پهلوون پنبه رو شسکت داد؟ هرجایی هم که پرادو با جیپ مقایسه شد صد درصد پرادو برنده شد. اروپا و آمریکا تو آفرود ضعیف تر از دونی هستن که بخوان با ژاپن مقایسه بشن. هرجا آفرود باشه پای ژاپنی وسطه.
بی تردید خودروسازی ژاپن صد سال از خودروسازی آمریکا جلوتره
حسین
۲۵ آبان ۱۴۰۱لندکروز در حد آفرود نیست؟ 😂😂😂😂 از این کامنتت اسکرین می گیرم همه ببینن با چه کاربری طرفن 🤣 یه سرچ بزن فروش سالانه خانواد لندکروز رو ببین تا بفهمی کدوم آفرودر مشتری داره و کدوم یکی هم از سر فلاکت و بی مشتری بودن الان داره با پول هندی ها اداره میشه.
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۱اروپا و امریکا همه چیز رو در بالاترین سطح و بهترینش ساختن
مثلا
تو آفرودر لوکس و آفرود این رنجروور که تو کلاس خودش حرف اول رو میزنه مگر از خود اروپایی ها و امریکایی ها کسی رقیبش باشه
تو آفرودر کلاسیک مثل اینیوس گرنادیر که از همه نظر بهتر از سری هفتاد هست که رقیبش هست
تو آفرودر مدرن مثل فورد برانکو رپتور که تو آفرود لندکروز رو میخوره و پس نمیده
چون فورد برانکو رپتور آفرود خیلی بهتری داره و تو صخره ها و ناهمواری های سخت جاهایی میتونه بره که لنکروز تو خواب هم نمیتونه بره اگه بره هم لاشه اش هم بر نمیگرده
ولی شما که کلا متعصب تشریف دارید
و جای دیدن واقعیت از تعصب بیخودتون مایه میزارید
توضیح دادن به شما هدر دادن انرژی و زمانه
***
که بجای مقایسه درست و علمی بیاین بگین این میره تعمیر گاهو و اون دیر تر میره خب گاری بخر که از همه ساده تره و هیچ
وقت تعمیر گاهم نمیری
مهم مقایسه تو معیار های برتری هست که کلا همه چیز از خود اروپا و امریکا هست و تو همه چیز هم اروپا و امریکا اول و بهترین هستن و پرچمدار در همه چیز هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه
تو آفرود ها هم همینطور
بهترین آفرودر ها رو هم همون اروپا و امریکا دارن در مجموع . .
ولی شما معلوم نیست کارت به کجا کشیده *** که پای جیپ رو میکشی وسط ولی با سلاطین اصلی آفرودر در هر کلاس و سگمنتی که خود اروپا و امریما دارن مقایسه کنید و یا اسمشون رو بیارید
فقط بلدی بگی جیپ رو دیدم فرمونش میزد جیپ رو دیدم تو یه ویدئو یه بابایی که مقایسه کرد تو برف گیر کرد که هرچند که همونم فیک بود
و الان همچین چیزی نیست و حتی همین خود جیپ هم آفرودش خیلی بهتر از تمام محصولات تویتاس و کلا هر تویتایی رو درو میکنه و نیخوره و پس نمیده
چه برسه به آفرودر های برتر اروپایی و امریکایی که از همه نظر در همه چیز با فاصله زیادی خیلی بهتر هستن و کلا بهترین و اول هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه
ولی شما واسه ما با چنان اعتماد به نفسی که این طوری که نشون دادی با این اطلاعات اشتباهی که میدی *** پرادو رو تو آفرود با جیپ نقایسه میکنی که به هرکی بگی میدونه نتیجه برتری جیپ در آفروده
ما با پرادو از روی یه جوب روستایی خواستی بگذریم سپرش گرفت لبه جوب شیکست با طناب بستیمس تا خود تهران با سپر شکسته برگشتیم چند بار هم تو مسیر پرادو مثل چهارپا گیر کرد با وینچ درآوردن واسمون پرادو رو یه لنکروز دیگه هم همراهمون بود اون که از پرادو بد تر بود و جاهایی بود که پرادو رد میشد هم لندکروز گیر میکرد که با وینچ نجاتش میدادیم تنها ماشینی هم که گیر نکر و تویتا ها رو می کشید بیرون همون آفرودر های اروپایی و امریکایی بودن
این تویتا هفت جدش رو هم بیاره نمیتونه تو آفرود در حد جیپ باشه و حتی جیپ با فاصله زیادی آفرود بهتری از هر تویتایی داره
جیپ که زاویه های آفرودش و سپر های آهنی مخصوص آفرودش و تراول سیستم تعلیقش ضریب نهایی دیفرانسیلش هر تویوتایی رو مثل پشه له میکنه در این حد برتری داره جیپ تو افرود
ژاپن ضعیف تر از اونی هست که بخواد با اروپا و امریکا مقایسه شه
اصلا
زاپن چیزی از خودش نداره که خواسته باشه حرفی داشته باشه همونایی هم که داشته به لطف اروپا و امریکا هست که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریما کلا نمیرسه
از پلی استیشنش بگیرید که کلا همه چیزش و تکنولوژیش صفر نا صد امریکاییه تا هواپیماهاش که همون چهار تایی هم که ساخته کلا همه چیزش از اروپا و امریکا بوده و همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه و
چیزی نمیمونه واسه خودش که خواسته باشه حرفی داشته باشه ژاپن نوچه و پادوی اروپا و امریکاس
هرجا آفرود باشه پای اروپایی و امریکایی وسطه در بالاترین سطحش
سطح متوسط و پایین هم برای ژاپن
بی تردید خودروسازی اروپا و امریکا صد سال هزار سال از خودروسازی ژاپن که نوچه و پادوی اونهاست جلوتره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۱کامنت شما از متن پدال بیشتر بود
خدا قوت پهلوان
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۱پس در کل تنها در این صورت میشه حرفای شما رو متصور شد که
تصور کنیم شما دارید مثلا صد سال پیش اروپا و امریکا رو با الان اون مقایسه میکنید
تنها در این صورته که میشه بگیم دلیل گفتن این حرفای غیر منطقی شما چی بوده
که دلیلش رو گفتم چون در واقعیت و در حال حاضر اروپا و امریکا در همه چیز هزار سال و بینهایت جلو تر هستن و کسی به گرد پاشونم کلا نمیرسه و همین چیزایی هم که بقیه دارن صدقه سر اروپا و امریکاس که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه
چون واقعیت رو اگه ببینیم و تو رویا های خودتون نباشین و از تعصب بیرون بیاید و سرتون رو از زیر برف بیرون بکشید
متوجه واقیت ها میشید که هه چیز در بالاترین سطحش ملاک معیار اصلی برتری و فاکتور مقایسه ای هست
که در این صورت ما میبینیم که خدایی اروپا و امریما در همه چیز بهترین و اول و پرچمدار و سردمدار و یکه تاز و پیشرو و پیشتاز هستن و همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشونم نمیرسه چون ازوپا و امریکا خدایی در همه چیز اول و بهترین و پرچمدار و سردمدار و پیشرو و پیشتاز و یکه تاز هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۱بله جناب اشتری با تمام ارادتی که به شما دارم
با احترام اجازه بدید از دیدگاهم مقابل چیزی که ایشون یا هرکسی دیگه گفتن دفاع کنم چون واقعا گاهی اوقات چیزی که مثل روز روشن هست رو نادیده میگیرن
منم لارم میدونم با روش خاص خودم جوابی بدم
وگرنه خودتون بهتر میدونید اگه میخواستم از این حرفا بزنم
خودم در قالب کامنتای جداگانه تا دلم میخواست همه چیز می نوشتم
پس تا اینجا ممنونم از محبت شما
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۱در ادامه بحث هم در مورد این آفرودر ها وقتی ما سگمنت یعنی کلاس بندی آفرودر های مختلف رو در نظر میگیریم تو هر کلاسی
بهترین و محصول شاخص اون رو باید درنظر بگیریم که بالاترین سطح اون چه چیزی هست
نه یک چیز متوسطی که تو هرکدوم به پای هیچ یک از برتر های اون کلاس نمیرسه
مثلا همونطور که گفتم تو کلاس آفرودر لوکس همین رنجروور برتری کاملی داره و اگه نسخه لوکس لندکروز رو که ال ایکس هست با این رنجروور مقایسه کنبم متوحه میشید که اولا همون لنکروز هست که فقط المان های لوکس و تغییرات جزئی روی لون کار شده ولی کلیتش همون لندکروزه
ودر اصل قضیه که لوکس بودن در درجه اول و بعد آفرود هست اصلا به پای رنجروور نمیرسه و حتی تو آفرود هم که همین رنجروور هم خیلی جاها کلا بهتر عمل میکنه
خود لنکروز هم حتی سری ۳۰۰ جدیدش هم اینقدر سیستم های الکترونیکی آفرودی ضعیفی داره نسبت به آفرودر های برتری مثل همین رنجروور که در حالت نرمال تو تست تی اف ال آفررود که استاندارد و قابل استناد هستند گیر میکنه و نیاز به قفل دیف پیدا میکنه
ولی از اون طرف رنجروور اونقدر سیستم های الکترونیکی آفرودی قوی و پیشرفته ای داره که در حالت نرمال هم به راحتی از اون ناهمواری ها رد میشه
تو کلاس آفرودر های مدرن هم از نظر ابعاد و ساختار کلی و وزن لندکروز مطابق با برانکو رپتور هست و حتی برانگو رپتور مقداری بزرگتر هم هست
و در اصل کار که تو آفرود های سخت و سطح بالا هست رو هم که در نظر بگیریم ما میبینیم که برانکو رپتور از همه نظر خیلی بهتره و آفرود بسیار قوی تری داره
تو آفرپدر های کلاسیک هم که اینیوس گرنادیر که یک آفرودرکلاسیک هست از همه نظر خیلی بهتر از لنکروز سری ۷۰ هست هرچند که انتخاب خودم سری ۷۰ هست
ولی مهم نیست چون من چیزی که درست هست رو میگم و همین رو میخواستم بگم که گفتم
جمشید
۲۳ آبان ۱۴۰۱آیا رنجرور مدل ۱۵ سال پیش میتونست مثل رنجرور مدل ۲۰۲۲ از پس این مسیر آفرودی بربیاد ؟ اما تویوتا با همون مدل ۱۵ سال پیشش تونست از پس این کار بربیاد ، این یک نبرد نا برابر و غیر منصفانه بود
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱هم رنجروور 15 سال قبل از پس این تست برمی اومد هم لندکروز 15 سال قبل
اما نکته اینه تو تستی که چند ماه قبل با حضور جی واگن و پاترول و دیفندر و رنجروور و همین لندکروز اتاق جدید همینجا در پدال منتشر شد کسی اشاره نکرد که چطور رنجروور نسل قبل اونم مدل LWB برای تست آفرود!! تونست دست بالا رو نسبت به لندکروز جدید پیدا کنه اما الان همه تاریخ نگار شدن
بله تفاوت رنجروور با بقیه اونقدری هست که یک نسل پس و پیش تفاوتی ایجاد نکنه
جمشید
۲۳ آبان ۱۴۰۱رنجرور مدل ۱۵ سال پیش هرگز عملکرد رنجرور مدل ۲۰۲۲ رو نداره و اما در مورد آفرود و همچین ویدیوهایی که گفتی باید بگم که این ویدیوها اعتباری بهشون نیست و نمیشه گفت نتایجی که در این ویدیوها گفته شده صد درصد درسته
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱ممکنه رنجروور 15 سال قبل عملکرد رنجروور 2022 رو نداشته باشه اما نه در این تست ساده و ابتدایی
و اگه اعتباری به این ویدئوها نیست چرا بهش استناد میکنی و میگی نابرابر و غیرمنصفانه بود؟!!
نکنه این بود و اون نبود؟
جمشید
۲۳ آبان ۱۴۰۱من چکار به این ویدیو دارم ؟ کلاً نبرد یه ماشین مدرن مدل ۲۰۲۲ با یه ماشین دیگه با همون کارایی که مدلش برای ۱۵ سال پیشه نابرابر و غیر منصفانه هست
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱من هم در مقابل اشاره به یه نبرد دیگه داشتم که توش نسل قبل رنجروور بالاتر از نسل جدید لندکروز قرار گرفت
با این منظور که رنجروور قدیمی هم همون برتری رنجروور رو داره به همین سادگی
جمشید
۲۴ آبان ۱۴۰۱همونطوری که گفتم به این ویدیوها اعتباری نیست چون هر کسی میتونه از این ویدیوها ضبط کنه و در ضمن راننده هایی هم که پشت این ماشینها میشینن خیلی موثر هستن و اگر حرفه ای نباشن میتونن نتیجه رو از زمین تا آسمون تغیر بدن ، مثلاً تو درگ های ۴۰۰ متر که پدال همیشه ویدیوها و خبرهاشون رو میزاره بارها و بارها این مسئله رو دیدیم که یک راننده ناشی و آماتور با یه سوپر اسپرت که از یک برند مطرح هست بخاطر شروع بد از برندهای دیگه شکست میخوره!!
محسن
۸ آذر ۱۴۰۱کاملا درسته این نوع ویدئوها بیشتر جنبه تبلیغات داره تا مقایسه فنی از شوخی ها و لوس بازی های جناب مت واتسون هم مشخصه.
ali.omrani2534@gmail.com
۲۴ آبان ۱۴۰۱دقیقا کاملآ غیر منصفانه بود
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱حرفای مازیار کاملا درست منطقی هستن
ولی حرفای جمشید اشتباه و از روی تعصب هستن چون منطقی حرف نزدید جمشید
مازیار منطقی و درست و با استناد حرف زدن پس حرفای مازیار درست هست و تایید میشن
مثلا در یکی از تست های تخصصی که کاملا اصولی و حرفه ای و کاملا قابل استناد چند آفرودر رو تست کردن
نشون داد که نسل جدید لندکروز تفاوت انچنانی با نسل قبلی نداره
و کلیت خودش هم شبیه نسل قبل ساخته شده و از همون طرح و پلتفرم ساده و قدیمی استفاده میکنه که کلا هم به پای رقبا نمیرسه
از اون طرف هم همون نسل قبل رنجروور تو تست های تخصصی و قابل استناد از نسل جدید لندکروز آفرود بهتری داشت
تو جاده هم که خیلی بیشتر این برتری رو رنجروور داره
چه برسه به نسل جدیدش
پس در کل رنجروور برتری کامل و خیلی بیشتری داره حتی نسل قبل رنجروور این برتری رو داره
طوری که نسل قبل رنجروور هم خیلی بهتر از از نسل حدید لندکروزه چه برسه به نسل جدید رنجروور که دیگه نیازی به گفتن نیست
Iman99
۲۵ آبان ۱۴۰۱حرفای مازیار کاملا درست منطقی هستن
ولی حرفای جمشید اشتباه و از روی تعصب هستن چون منطقی حرف نزدید جمشید
مازیار منطقی و درست و با استناد حرف زدن پس حرفای مازیار درست هست و تایید میشن
مثلا در یکی از تست های تخصصی که کاملا اصولی و حرفه ای و کاملا قابل استناد چند آفرودر رو تست کردن
نشون داد که نسل جدید لندکروز تفاوت انچنانی با نسل قبلی نداره
و کلیت خودش هم شبیه نسل قبل ساخته شده و از همون طرح و پلتفرم ساده و قدیمی استفاده میکنه که کلا هم به پای رقبا نمیرسه
از اون طرف هم همون نسل قبل رنجروور هم تو تست های تخصصی و قابل استناد از نسل جدید لندکروز آفرود بهتری داشت
تو جاده هم که رنجروور خیلی بیشتر این برتری رو رنجروور داره
چه برسه به نسل جدیدش
پس در کل رنجروور برتری کامل و خیلی بیشتری نسبت به لنکروز داره به طوری که حتی نسل قبل رنجروور هم کاملا این برتری رو داره چه برسه به این نسل جدید رنجروور
طوری که نسل قبل رنجروور هم خیلی بهتر از از نسل جدید لندکروزه چه برسه به نسل جدید رنجروور که دیگه نیازی به گفتن نیست
Poria
۲۳ آبان ۱۴۰۱اگه بخوام به عنوان کسی که به افرود علاقه داره یه ماشین رو هم برای جاده و هم افرود انتخاب کنم، اون رنجروره
نامعطبر
۱۱ شهریور ۱۴۰۲از لحاظ قدرت تویوتا لندکروز بهتر بود ولی صد درصد امکانات رنجروور از لندکروز بالا تره