امسال سال وانتها بود زیرا خودروسازان گزینههای زیادی را در اختیار مصرفکنندگان قرار دارند. مدلهای کوچکی همچون فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز با قیمت مناسب و پیشرانههای کممصرف جزو شاخصترین وانتهای سال ۲۰۲۱ بودند اما خب از نظر توانایی به پای محصولاتی همچون نیسان فرونتیر، تویوتا توندرا و فورد رپتور نمیرسند. اخیراً کانال TFLTruck به دنبال معرفی بهترین وانت در دسترس بوده و اولین رقابت خود را به عنوان یک سری درگ جذاب انجام داده است.
در این رقابت وانتهای متنوعی حضور دارند اما تا حد امکان سعی شده رقابتهای منصفانهای انجام شود. در ابتدا ماوریک در برابر سانتاکروز قرار گرفته و نتیجه نهایی به نفع هیوندای تمام میشود. این خودرو به مصاف نیسان فرونتیر میرود اما پیشرانه ۶ سیلندر ۳۱۰ اسب بخاری آن برای شکست دادن سانتاکروز کافی نبوده و کرهایها دومین پیروزی را نیز دشت میکنند. البته نبرد سوم بین توندرا و سانتاکروز برگزار میشود ولی این بار تویوتاست که پیروز میدان میشود هرچند اختلاف دو خودرو خیلی نبوده است.
در مسابقه نهایی این توندرا است که در برابر رپتور قرار میگیرد. البته رپتور از چرخ های بزرگ ۳۷ اینچی استفاده کرده و شاید این نکتهای منفی برای عملکرد وانت فورد در درگ باشد. رپتور قویتر بوده و قدرت و گشتاور ۴۵۰ اسبی و ۶۹۱ نیوتون متری دارد درحالیکه قدرت و گشتاور توندرا به ترتیب به ۳۸۹ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتون متر میرسد. البته این قدرت زیاد باعث برتری نشده و تویوتا پیروزی را کسب میکند. با اینکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت فورد بهتر از تویوتا بوده اما این خودرو با اختلاف کمی قافیه را به رقیب ژاپنی میبازد.
این کانال ویدئوهای بیشتری را از مقایسه ۵ وانت موردبحث منتشر خواهد کرد که شامل تستهای ظرفیت یدک کشی و حمل بار نیز میباشد. البته این مقایسه منصفانهای نیست زیرا سانتاکروز و رپتور تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند. البته همگی این خودروها از نوع وانت هستند و همه هم به یک آفرودر ۴۵۰ اسب بخاری بزرگ نیاز ندارد. برنده واقعی این میدان خریدارانی هستند که با طیف گستردهای از گزینههای بهروز، جذاب و خوش قیمت روبرو شدهاند.
GT
۲۴ آذر ۱۴۰۰جمع کنین این مسخره بازیا رو. موقع خرید پیکاپ به مقرون به صرفه و جوندار بودنش توجه میشه نه به تایم مسافت چهارصد متر!
امین
۲۴ آذر ۱۴۰۰تازه همینا مدعی حفاظت از محیط زیستن یه چیزی بگم دوستان با این رویه (کلا صنعت فرهنگ هرچی) روز به روز تو بدبختی داریم فرو میریم ما یجور اونام یجور
Nima
۲۴ آذر ۱۴۰۰از TFL این کارا بعید بود!
AMG GT R
۲۴ آذر ۱۴۰۰صرفا جهت سرگرمی بود
در کل واضح بود رپتور برنده هست
امین
۲۴ آذر ۱۴۰۰مصرف گرایی پارامتر های مسخره و ب.ا رفتن بشر رو مشاهده میفرمایید مردم دیگه ر.د دادن
R@m!n
۲۴ آذر ۱۴۰۰جای اینکه مزخرف ترین ویدیو این کانال رو بزارین لااقل ویدیوهای تخصصیشو پوشش بدین.
آخه کدوم آدمی تو دنیا معیار خریدش برای پیکاپ درگه ؟؟ این کانال برای ویو اینکارارو انجام میده خودشونم می دونن چه کاره احمقانه ای هست.
کاش اون بررسی rock crowl از برانکو و جپ های JL و JK میزاشتین.
mohamadreza(TESLA)
۲۴ آذر ۱۴۰۰والا چندان اهل یوتوب و اینا نیستم ولی حقیقتا اگ یه کلیپ و ویدیو و مطلب فنی و کاربردی مثل مقایسه آفرود این پیکاپ ها یا رنگلر و برانکو بزارن ؛ بنظرم ویوش بیشتر باشه …
مگر اینکه واقعا بشریت امروز عقل خودشو از دست داده باشه و تبدیل به یه احمق بشه که هر چی محتوای ویدیو ها کمتر بشه از اونطرف هم ویو بیشتر بشه !! ( که چندان بیراه هم نیس ک اینطور شده باشه !!!)
حالا باز شما بیشتر به یوتوب سر میزنید و صد در صد بهتر از من میدونید …
R@m!n
۲۴ آذر ۱۴۰۰من خودم خیلی کم به یوتیوب سر می زنم و چند تا کاناله حوزه خودرو دنبال می کنم و کانال TFL OFFROAD جزو اندک کانال های نسبتا حرفه ای هست که ویدیوهای جذابی داره اما این ویدیوش فوق العاده مزخرف بود که فکرشو نمی کردم دوستان از میون اون همه ویدیو جذاب اینو انتخاب کردن.
میثم
۲۴ آذر ۱۴۰۰تستهای ظرفیت یدک کشی و حمل بار
اون تست برای پیکاپ تراکها تست اصلیه و دیدن داره
هرچند بهتر بود سانتاکروز و ماوریک رو از این تستها کنار بزارن و با هوندا ریجلاین تو یک گروه تست میکردن
نباید از یه پیکاپ یونی بادی توقع رویارویی با تاندرا و رپتور را داشت
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۴ آذر ۱۴۰۰ناموصا فاز اینا چیه
آخه درگ؟ درگ؟ اونم تراک؟
هعییییییی
امیرحسین
۲۴ آذر ۱۴۰۰اگه قرار به پرفورمنس باشه رم رو ترجیح میدم
همه رو میخوره
اتفاقا همین کانال تست گرفتن با رم ک گلوله س تو کلاس خودش
در کل عاشقانه پیکاپ هارو دوست دارم
عشق کردم
اما چه بهتر که تو مسیر های آفرود از پیکاپ ها استفاده بشه هیجان انگیز تر واسم
mm-yarlou
۲۴ آذر ۱۴۰۰چرا باید برای انتخاب یک پیک آپ به شتاب اولیه ۰تا۹۶ توجه کرد چیزی تو این کلاس از اخرین معیار هاست شاید جذاب باشه و هست اما واقعا در اولویت نیس
واینکه تمامی این پیک آپ ها فدای یک نیوتن متر گشتاور ford F_150 raptorوتمام
ایران
۲۴ آذر ۱۴۰۰تست درگ برای پیکاپ واقعا منطقی نداره اگه درگ مهم بود خوب رم تی ار ایکس رو هم میاوردین تا اول بشه بره برای پیکاپ ظرفیت بار و بکسل و قدرت فنی و دوام مهمه و درزمن چرا باید پیکاپی مثل فورد رپتور و تویوتا توندرا و نیسان فرونتیر باید با سانتا کروز مقایسه بشه به عنوان یه پیکاپ سانتاکروز در درجه پایین تری نسبت به این ها قرار میگیره
mos
۲۴ آذر ۱۴۰۰این کانال دو تا ویدیو از مقایسه آفرود و بکسل تاندرا با رم ۱۵۰۰ گذشته، پدال که پوشش نمیده ولی دیدنش برای کسایی که میگفتن تاندرا در حد رقبا نیست و الکی گرونه و از اینجور حرفا توصیه میشه!
https://youtu.be/rVAuO7atJaE
https://youtu.be/RmyT4UI0J3E