تویوتالندروور-رنجروورمرسدس بنز

نبرد آفرود بین تویوتا پرادو، لندروور دیفندر، مرسدس G500 و اینیوس گرنادیر

نسل جدید تویوتا پرادو چقدر توانمند است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سرسخت‌ترین رقبای آن را جمع کرده و راهی خارج جاده شدیم.

نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو که با کد ۲۵۰ شناخته می‌شود، در نسخهٔ فرست ادیشن پا به این رقابت گذاشته که با قیمت ۸۰ هزار پوند، ۵۰ هزار پوند از نسخهٔ استاندارد گران‌تر است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. پرادو همچنین با شاسی نردبانی و تجهیزات مختلف آفرود، برای بیراهه نوردی تادندان‌مسلح است.

خودروی بعدی لندروور دیفندر در نسخهٔ P300e است که اصلی‌ترین رقیب پرادو محسوب می‌شود. این خودرو با قیمت حدود ۸۰ هزار پوند، از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی پلاگین‌هیبریدی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد ولی ساختار دیفندر یکپارچه است. وزن این دو خودرو نیز تقریباً یکسان و حدود ۲.۵ تن است تا شاهد نزدیک‌ترین رقابت بین دوتا از قدیمی‌ترین نام‌های آفرود باشیم.

یکی دیگر از نام‌های مشهور در آفرود یعنی مرسدس G کلاس هم در اینجا حضور دارد. خودروی حاضر در این جمع از مدل G500 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور، گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و نزدیک به ۲.۷ تن وزن است. G500 با قیمت ۱۴۶ هزار پوند حدود دو برابر دیگر خودروهای جمع قیمت دارد. در آخر هم به مدعی جوانی با چهرهٔ پیرمردها یعنی اینیوس گرنادیر می‌رسیم. این خودرو را در نسخهٔ تریل‌مستر با قیمت ۷۶ هزار پوند داریم که ارزان‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. گرنادیر از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل ب‌ام‌و در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند که با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، بین پرادو و دیفندر قرار می‌گیرد ولی با وزن ۲.۸ تنی بسیار سنگین‌تر است.

آزمایش ما ساده است. چند روز را با این چهار شاسی‌بلند دور از تمدن گذراندیم و بر اساس شیوهٔ رفتار هر خودرو با مسیرهای خشن امتیاز دادیم. البته رفتار جاده‌ای خودروها هم در نظر گرفته شد ولی نه به‌اندازهٔ معمول. خودروها باید یک سری آزمایش را پشت سر می‌گذاشتند که شامل برف، یخ و سنگ‌های لغزنده می‌شد. همچنین مسیرها بسیار ناهموار و باریک بودند که حتی گاهی باعث کشیده شدن کنارهٔ خودروها به صخره‌ها می‌شد. همهٔ خودروها از لاستیک‌های آفرود استفاده می‌کردند که از کارخانه قابل سفارش هستند و فقط باد لاستیک‌ها را برای افزایش اصطکاک کاهش دادیم.

آزمایش را با عبور از رودخانه‌ها آغاز کردیم ولی سطح آب در این مسیرها فقط کمی بالاتر از سپر جلوی خودروها بود درحالی‌که همهٔ این شاسی‌بلندها توان حرکت تا عمق ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متری آب را دارند و هیچ‌کدام از خیس شدن ناراحت نشدند. بااین‌حال، وقتی نوبت به فشردن برخی دکمه‌ها و تغییر اهرم‌ها رسید، داستان کمی جدی‌تر شد. استفاده از این قسمت‌ها در لندکروزر بسیار آسان است و یک دکمه برای دیفرانسیل مرکزی تعبیه شده که چرخ‌های جلو و عقب را جفت می‌کند درحالی‌که دکمه‌ای هم برای قطع کردن آنتی‌رول بار وجود دارد که انعطاف تعلیق را افزایش می‌دهد. پرادو به کرال کنترل هم مجهز است که نوعی کروز کنترل آفرود محسوب می‌شود ولی تنظیم پدال گاز خودرو آن‌قدر خوب بود که نیازی به استفاده از این سیستم احساس نمی‌شد. همچنین زوایای ورود، خروج و شکست خوب پرادو هم از کشیدگی خودرو به زمین جلوگیری می‌کرد. درواقع، پله رکاب‌های جانبی تنها چیزی بودند که به زمین کشیده می‌شدند.

G کلاس نیز بیراهه‌ها را با آرامشی فوق‌العاده تسخیر می‌کند. احساس مهندسی دقیق و پرهزینه در جای‌جای این ماشین دیده می‌شود. هرچند این ماشینی فانتزی برای آفرود محسوب می‌شود ولی در خارج از آسفالت خیلی خوب کار می‌کند. از سوی دیگر، اینیوس شاسی‌بلند آفرودی بسیار خالص‌تری است و سعی می‌کند راننده را با آنچه زیر چرخ‌های می‌گذرد واقعاً درگیر کند. هرچند گرنادیر تریل‌مستر زمانی که روی تنظیمات مناسب باشد خودرویی آرام و غیرقابل‌توقف خواهد بود ولی راحتی خیلی بالایی ندارد.

بزرگ‌ترین شگفتی این جمع دیفندر بود. در این خودرو کمترین تنظیمات دستی برای سیستم‌های مختلف آفرود را می‌بینیم و اکثر قسمت‌ها به‌صورت خودکار با سیستم‌های الکترونیکی مثل ‌ترین ریسپانس انجام‌وظیفه می‌کنند. البته وقتی زمان صعود از مسیرهای خشن‌تر و لغزنده می‌شود، ترین ریسپانس نمی‌تواند به‌خوبی سیستم‌های دستی و سنتی رقبا عمل کند. سیستم تعلیق بادی دیفندر هم در بالاترین ارتفاع انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد و درنتیجه چرخ‌های دیفندر خیلی زود از زمین جدا می‌شود درحالی‌که این مشکل در دیگر خودروها دیده نمی‌شد.

پس از دو روز دوری از جاده و چند ساعت رانندگی معمولی، از توانایی‌های هر خودرو باخبر شدیم و نتیجه شگفت‌انگیز بود. اگر به دنبال جدی‌ترین توانایی‌های آفرود باشید، دیفندر بهترین انتخاب نخواهد بود زیرا هرچند خودروی بسیار توانایی است ولی به نظر می‌رسد لندروور از یک آفرودر افراطی به سمت خودرویی حرکت کرده که روی جاده رفتار بسیار بهتری دارد. اینیوس به چند دلیل در رتبهٔ سوم قرار می‌گیرد. رفتار جاده‌ای گرنادیر با فرمان مبهم و حرکات زیاد بدنه چندان خوب نیست. علاوه بر این، قفل کردن دیفرانسیل‌ها و درگیر کردن حالات سنگین با فشردن چند دکمه انجام می‌گیرد که نیاز به عادت کردن دارد. گرنادیر هرچند خودرویی سنتی و جذاب است ولی بهترین نیست.

G کلاس رتبهٔ دوم را به خود اختصاص می‌دهد. G500 با ۶۰ هزار پوند قیمت گران‌تر نسبت به دیگر خودروهای گروه، در لیگ دیفندر، پرادو و گرنادیر رقابت نمی‌کرد. البته G کلاس در همهٔ موقعیت‌های آفرود عملکرد خوبی دارد و احساس مهندسی فوق‌العاده‌ای را به راننده می‌دهد. این مرسدس روی جاده خوب و در خارج از جاده توانمند است ولی به دلیل قیمت بالا نمی‌تواند انتخاب اول ما باشد. درنتیجه، تویوتا لندکروزر پرادو برندهٔ این رقابت خواهد بود. خودرویی که مجموعه‌ای از استعدادها را دارد بدون آنکه در یک رشته برجسته باشد. رفتار پرادو روی جاده به‌اندازهٔ کافی خوب است، ظاهر جذابی دارد، از کابین دل‌پذیری بهره می‌برد، به‌اندازهٔ کافی کوچک است که از مسیرهای تنگ آفرود عبور کند و به‌اندازهٔ کافی بزرگ است تا اشیاء لازم را در خود جای دهد.

تویوتا با وجود قیمت گران، به‌اندازهٔ مرسدس شیک و لوکس نیست ولی در آفرود احتمال آسیب‌دیدگی کمتری دارد، به‌اندازهٔ اینیوس زمخت و خشن نیست و از دیفندر در خارج از آسفالت آماده‌تر است؛ بنابراین، تویوتا لندکروزر پرادو را بهترین شاسی‌بلند ۴×۴ برای عبور از مکان‌های فاقد جاده در فصل زمستان میدانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۴ رای
منبع
TopGear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (513 ديدگاه)

    در برابر این رقیبا باید لکسوس جی ایکس 470 بیاد اون وقت ببینیم چند چنده

    موافقم 26
    مخالفم 46
    1. Milad

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یه بار مقایسه اش رو با دیفندر رو خوندم.
      امکاناتش که قطعا بیشتر از لندکروز هست
      قیمتش هم همین طور
      یه ایرادی که گرفته بود کشیده شدن رکابش به زمین موقع عبور از سخره بود.
      ولی خوشگل تر از لندکروز.

  2. یوسف

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    ای کاش مشکلات استفاده از terrin response 2 رو واضحتر میگفت که بدونم چیه آیا درست استفاده کرده یا نه…..

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. Aj23

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      نه

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. Sevlan

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اگه قیمت Gکلاس بالاتر بود و دلیل دوم بودنش، پس چرا آوردینش به آزمون؟!!!!

    موافقم 58
    مخالفم 14
    1. محسن

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (184 ديدگاه)

      g class برکت آفرود حساب میشه مگه میشه نباشه

      موافقم 29
      مخالفم 20
      1. nima.jdm

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        با این قیمت فضایی که جی کلاس داره ماشینای بهتر از اونم هست با قیمت منطقی تر

        موافقم 7
        مخالفم 23
    2. Puriya

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (617 ديدگاه)

      حرف حق

      موافقم 11
      مخالفم 7
    3. همایون

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (985 ديدگاه)

      فقط آوردن که پرادو رو گنده کنن اگه مرسدس گرونه نباید تو رقابت میومد ولی حالا که آوردینش تو رقابت دیگه باید به توانایی‌های هر ماشین کار داشته باشید و از حرفای خودشون هم معلومه بنز برنده رقابت بوده چون با وجود بهترین رفتار تو جاده و آفرود از کابین لوکستری نسبت به پرادو بهر میبره اصلا اینا رقیب بنز جی نیستن رقبای بنز بنتلی و رنجروور هستن

      موافقم 37
      مخالفم 9
  4. nima.jdm

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    باید لکسوس جی ایکس میاوردن
    در هرصورت تویوتا برنده این نبرده💪

    موافقم 36
    مخالفم 44
    1. صامورایی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (441 ديدگاه)

      لکسوس انجین v6 داره. پس درمقابل دیفندر P400 قرار میگیره. قبلا موتورترند مقایسه شون کرده و پدال هم پوشش داده. برتری با دیفندر بوده.

      https://www.pedal.ir/lexus/lexus-gx550-vs-land-rover-defender/#مقام_دوم_لکسوس_gx550_اوورتریل

      موافقم 15
      مخالفم 12
  5. Siyavash

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    جانم تویوتا..

    موافقم 35
    مخالفم 16
  6. Boss 429

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    لیگ قهرمانان آفرودرها فقط ۲ تا عضو داره برانکو و رنگلر. بقیه تو رده های پایین تر قرار میگیرند.
    کاش این مقایسه در امریکا و با حضور برانکو و رنگلر صورت میگرفت.

    موافقم 31
    مخالفم 58
    1. R

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1312 ديدگاه)

      اینا همون نبود که نتونست تو تست مت واتسون یه شیبو بالا بره؟

      موافقم 18
      مخالفم 10
      1. Boss 429

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (38 ديدگاه)

        الان مش واتسونو معیار خودت قرار دادی؟

        موافقم 9
        مخالفم 14
    2. Taha Ayoobi

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5786 ديدگاه)

      برنده اینجا تازه می‌تونه با اونا مقایسه شه

      موافقم 5
      مخالفم 25
  7. R@min

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب معقولی بود، پرادو پکیج بهتری هست.

    موافقم 34
    مخالفم 21
  8. فقط انگلستان

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    عکس آخر خیلی قشنگ بود
    اصلا از آفرود سنگین که باعث داغون شدن خودرو میشه خوشم نمیاد اینقدر تکون خوردن های سنگین و گیرکردن و زحمت داره که آدمو زده میکنه ولی قبول دارم که بعضی از آدما عاشقشن
    ولی عاشق آفرود عادی و نسبتا راحت و آرامش بخش و طبیعت گردی هستم.

    موافقم 28
    مخالفم 5
  9. samurai

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (645 ديدگاه)

    وقتی میگیم پادشاه سلطان شاه کینگ … تمام خودروسازان تویوتا هست درست گفتیم
    کیفیت و مهندسی و متریال و سگ جونی و… ژاپنیا و مخصوصا تویوتا انقدر از بقیه جلوتره که بقیه کشورا چند دهه عقبن تا برسن به ژاپنیا
    …….
    تویوتا و سامورایی مرگ نداره :))

    موافقم 33
    مخالفم 33
    1. فقط انگلستان

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      در مورد استهلاک تویوتا این رو بگم که درسته که دیرتر تو خرج و تعمیرات میافته ولی هر قطعه ای طول عمری داره و تویوتا هم از این امر مستثنی نیست
      با احترام به تویوتا ولی خیلی ها حاضرن دو برابر یه تویوتا پول بدن ولی یه خودرو سریعتر و لوکس تر و زیباتر داشته باشن هر چند خرجش هم زیادتر باشه.

      موافقم 26
      مخالفم 20
    2. Cadillac-V

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      پادشاه تمام خودروسازان؟ همون شرکتی که نیم قرن هم قدمت نداره؟
      خودرو لوکس بلد نیست بزنه لکسوسشم کمبود امکانات لوکس رو داره و فقط گرونه؟
      همون شرکتی که تاحالا یه اختراع تو صنعت خودروسازی نداشته؟

      موافقم 6
      مخالفم 24
    3. Sina_carshow

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (422 ديدگاه)

      با دو تا کیسه هوا و صندلی مخملی و ترمز های کاسه ای نسخه پایه با گارانتی سه ساله؟ مشخصه ته مهندسی و کیفیت ساخت و دوام فوق العاده هس! ( نسخه های پایه هر کشوری ممکنه متفاوت باشه)
      قیمت فول این ماشین که میوفته تو محدوده دیفندر و لندکروز اتاق 300 و حتی نیسان پاترول، خود من به شخصه پرستیژ و لولی که اینا دارن رو عوض نمیکنم با پرادو مخصوصا اینکه asmr ماشینم چندان وایب کیفیت نداد بهم

      موافقم 10
      مخالفم 8
  10. مردیم از خوشی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    اگر برانکو تو رقابت بود اول می شد

    خودرو افرود که رفاه هم مد نظر باشه اول و آخر : برانکو
    خودرو افرود که تنها صخره نوردی و افرود ملاک باشه : رانگلر

    موافقم 9
    مخالفم 36
  11. احمدرضا

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (770 ديدگاه)

    انتخاب من دیفندره
    البته دو درش

    موافقم 11
    مخالفم 17
  12. سهیل

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (309 ديدگاه)

    کماکان سلطان بی چون و چرا لندکروز. جی کلاس سوسول بازی تازه به دوران رسیده هاست و با دیدن اولین صخره النگوهاش میشکنه.

    موافقم 21
    مخالفم 33
    1. NAVID@@98

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      نه چون جی کلاس نسخه نظامی داره که
      جایی که لندکروز کم میاره جی کلاس نظامی تاره شروع کارشه
      دقیقا مثل آفرودر های آمریکایی سطح بالا این اروپایی هم برتری رو اثبات کرده

      موافقم 6
      مخالفم 7
  13. Sadegh

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (149 ديدگاه)

    از نظر طراحی واقعا عالی هست این نسل از پرادو

    موافقم 18
    مخالفم 7
  14. مهردادکمال

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2076 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/04/Off-Road-2.jpg
    چه حس خوبی میده این عکس

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. حسام الدین

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    و باز داستان تکراری موفقیت های پی در پی تویوتای بی ادعا ، ولی همه چیز تمام! تویوتای دوست داشتنی!

    موافقم 9
    مخالفم 10
  16. amirboss

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (998 ديدگاه)

    یه چیز احمقانه تو این رقابت قیمت بالای جی کلاس بود که اونو به جایگاه دوم برد!!!!!!!!
    آخه چرا!؟
    اگه ملاک قابلیت آفرود و استفاده از تجهیزات و توانمندی های خودرو هست،
    چرا باید قیمت تو جایگاه این خودرو ها تاثیر بزاره؟
    چرا اینقدر ناشیانه عمل میشه؟
    اصن اگه بحث قیمت هم مطرح بود چرا اصن جی کلاس رو آوردن تو آزمون؟
    چرا توانایی های بالقوه ی جی کلاس رو زیر قیمت بالا چال کردین؟
    و هزاران چرا ی دیگه….
    کاش جای جی کلاس یه آمریکایی میاوردن تا رقابت منصفانه تر میشد.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. NAVID@@98

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      دقیقا درسته
      حتی بررسی کننده ها تو متن خودشون هم اشاره کردن
      که مرسدس بنز جی کلاس اول هست
      ولی بخاطر قیمتش اول بودنش رو نگفتن
      بجای جی کلاس هم یک آمریکایی میاوردند هم اول میشد

      پدال این کامت عادی چیزی نداره که نزاریش
      رفتارت با کاربران یکسان و عادلانه نیست

      موافقم 3
      مخالفم 5
  17. datsun

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4048 ديدگاه)

    تو مجازی تاج رو سر این و اونه ولی تو واقعیت تو هر شرایطی تویوتاست که میدرخشه fj۴۰ های ۵۰ ۶۰ سال پیش تویوتا تو آفرود میدرخشن و طرفدار دارن هنوز

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Scuderia Ferrari

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4118 ديدگاه)

      دوست عزیز
      حرف شما رو کسانی متوجه میشن که با این اعجوبه ها آفرود سنگین رفته باشن و از هر مسیری بدون ترس عبور کنی
      یه تویوتا کالسکه داشته باشی برای آفرود دیگه غم نداری

      موافقم 3
      مخالفم 1
  18. NAVID@@98

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    در عمل اثبات شده طبق آمار دیدم که خودشون اثبات کردن
    وقتی میگیم مرسدس بنز فورد پادشاه سلطان شاه کینگ … تمام خودروسازان مرسدس بنز و فورد هستن تاج رپ سرشونه میدرخشن در هر شرایطی در عمل و واقعیت

    دوام و کیفیت و مهندسی و متریال و آلیاژ برتر و سگ جونی و… آمریکایی و اروپایی های خاص و مخصوصا مرسدس بنز و فورد انقدر جلوتر از دیگران هستن که که دیگر کشورا چند دهه عقبن تازه بازم به اروپایی و آمریکایی ها کلا نمیرسن هرچیز

    اروپایی و آمریکایی اصلا مرگ نداره و…

    و اثبات کردن مثل رکورد دوام و کارکرد جهان که اول اینها آمریکایی و اروپایی هست چند مدل از خودروهای مرسدس بنز و تراکهای آمریکایی که اطلاعات درستسون موجوده

    موافقم 4
    مخالفم 6
  19. NAVID@@98

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    فقط به یک بررسی نباید استناد کرد چون معمولا کامل و جامع نیستن و حتی گاهی اوقات اعداد و ارقام هم گویای واقعیت کامل و جامع نیستن و باید برای نتیجه خوب آمار و اطلاعات بیشتر از روش های مختلف کنار هم جمع بشه تا نتیجه اصلی و واقعی با تفسیر و درست مشخص بشه
    مثلا در اینجا بررسی کننده ها در عمل دیدند و حتی تلویحا اشاره کردند که مرسدس بنز جی کلاس اول هست جمله خودشون : ( ولی به دلیل قیمت بالا انتخاب اول ما نمیباشد. ) نشون میده که این آفرودر اروپایی هم مثل آمریکایی در عمل و واقعیت و در هر شرایطی و تاج رو سرشه و میدرخشه

    حتی اگه آفرودر های آمریکایی رو میاوردن برتری واضحی برنده میشدن چون در عمل برتریشون رو در هر شرایطی اثبات کردن و میشدن

    وقتی تاریخچه خودروساز ها و دستاورد هاشون رو بخونیم متوجه میشیم که خودروساز های بزرگ مثل مرسدس بنز و فورد و پادشاه و سلطان و کینگ واقعی تمام خودروسازان هستن
    و حتی در مواردی که خودشون خواستن این برتری ها خیلی برجسته تر هم میشه
    مثل برتری خودروهای لوکس مرسدس بنز اروپا
    و یا برتری خودرو های کاری و افرود فورد آمریکا

    دوام و کیفیت و مهندسی و آلیاژ های برتر و متریال برتر و سگ جونی و… آمریکایی و اروپایی های خاص و مخصوصا مرسدس بنز و فورد انقدر جلوتر از دیگران هستن که که دیگر کشورا چند دهه عقبن تازه بازم به اروپایی و آمریکایی ها کلا نمیرسن هرچیز

    با خودروهای خوبی که ساختن اثبات هم کردن که جایی که خواستن واقعا اثبات کردند آمریکایی و اروپایی اصلا مرگ ندارند
    انواع مدل خودروهای سرسختی که قبلا دیدیم ساختن و در عمل و واقعیت هر شرایطی حتی رکورد دار دوام و کارکرد بالا هم شدند که در واقع این درست و قابل تحسینه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  20. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسانی که میگن تویوتا از بنز بهتر هست نه تاریخچه ماشین رو خواندند نه می‌دونن آپشن چیه نه تا حالا بنز سوار شدن فقط تویوتا سوار شدن و لگن های چینی و ایرانی ، فقط از روی تعصب قضاوت میکنند که کم نیارند 🤐

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. NAVID@@98

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      آفرین کاملا درسته👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا