تویوتا

تجسم تویوتا کمری 8 سیلندر پیشرانه وسط با 650 اسب بخار قدرت!

تصور اینکه تویوتا نسخه پیشرانه وسط کمری با قلب تپنده ۸ سیلندر و ۶۵۰ اسب بخار قدرت را بسازد امری دیوانه‌وار خواهد بود اما اگر چنین خودرویی تولید شود رقیبی قدرتمند برای محصولاتی همچون شورولت کوروت متولد خواهد شد.

اگرچه تویوتا کمری از نظر استهلاک و قابلیت اطمینان گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود اما واقعیت این است که در زمینه لذت رانندگی خودروی شاخصی به حساب نمی‌آید. در واقع کمری گزینه‌ای نیست که در زمان فکر کردن به پیست یا جاده‌های پیچ‌درپیچ به ذهن خطور کند؛ اما رندرهایی که مشاهده می‌کنید تمامی تصورات از کمری را کنار می‌زنند و یک خودروی اسپرت ۸ سیلندر پیشرانه وسط را به نمایش می‌گذارند. واضح است که ژاپنی‌ها به فکر تولید چنین خودرویی نیستند اما اگر کمی عمیق‌تر به موضوع بنگرید خواهید دید که تویوتا تمامی فاکتورهای لازم برای تبدیل این رؤیا به حقیقت را در اختیار دارد. باید اذعان داشت تویوتا از سال ۲۰۰۷ تاکنون و خروج MR-2 از خط تولید یک خودروی اسپرت پیشرانه وسط تولید نکرده است اما تیم مهندسی این برند تجربه‌ای انکارناپذیر در تولید محصولات جذاب و با هندلینگ شاخص دارد.

تیم مهندسی تویوتا همچنین می‌تواند از همکاری شرکای موتور اسپرت برای توسعه چنین خودروی بهره بگیرد. تویوتا گازو ریسینگ بیش از یک دهه است که با پروتوتایپ های پیشرانه وسط و هیبریدی در مسابقات استقامت جهان مسابقه می‌دهد و در رویداد سوپر جی تی نیز پریوس ۸ سیلندر پیشرانه وسط GT300 حضور دارد. تویوتا همچنین اخیراً با بی ام و در زمینه تولید نسل جدید سوپرا همکاری داشته است. با خاتمه تولید بی ام و i8، ژاپنی‌ها می‌توانند از نسخه به‌روز شده شاسی این خودرو برای توسعه محصولی جذاب بهره بگیرند. اگرچه قرض گرفتن شاسی از بی ام و می‌تواند یک راه‌حل بالقوه باشد اما به نظر نمی‌رسد که تویوتا نیازی به استفاده از پیشرانه i8 داشته باشد. لکسوس قبلا از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی 2UR-GSE در تمامی کوپه‌ها و سدان های اسپرت و رده‌بالای خود استفاده کرده است و قوی ترین نسخه آن در LC500 کوپه ۴۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودروساز ژاپنی همچنین جزو اولین برندهایی است که تکنولوژی هیبریدی را به‌صورت انبوه راهی بازار کرده و پریوس مثال بارز آن است.

اگر تویوتا کمری ۸ سیلندر راهی بازار شود احتمالاً آن را با قوای محرکه هیبریدی خواهیم دید و قدرت تولیدی نیز می‌تواند از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه راهی تمامی چرخ‌ها شود؛ اما اگر شرکت یاد شده واقعاً به دنبال فروش بالا باشد گیربکس ۶ سرعته دستی نیز می‌تواند برای رضایت خاطر ماشین بازها ارائه گردد. ترکیب پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با سیستمی هیبریدی احتمالاً می‌تواند قدرت ۶۵۰ اسب بخاری را در بر داشته باشد که قطعاً برای رقابت با خودروهایی همچون شورولت کوروت C8 یا آکورا NSX کفایت خواهد کرد.

چنین خودرویی می‌تواند سواری هیجان‌انگیزی داشته باشد؟ متأسفانه سیستم‌های هیبریدی و چهار چرخ محرک باعث افزایش وزن خودرو می‌شوند و یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف خودروهای اسپرت و مدرن هستند و اکثر خودروهای رده‌بالای لکسوس به خاطر افزایش وزن خود سواری درگیر کننده‌ای نسبت به رقبا ندارند. پاسخ بدیهی به سؤال ذکر شده می‌تواند استفاده از فیبر کربن باشد اما این ماده نیز قیمت بالایی دارد. برای مقایسه باید گفت قیمت پایه شورولت کوروت C8 1LT در مدل ۲۰۲۴ از حدود ۶۸ هزار دلار شروع می‌شود و برای مدل Z06 باید حدود ۱۱۰ هزار دلار پرداخت کرد.

آخرین محصول بسیار جذاب و اسپرت تویوتا را با نام لکسوس LFA می‌شناسیم که پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و قیمت بالای ۳۰۰ هزار دلاری جزو ویژگی‌های آن بود و اگر ژاپنی‌ها بخواهند دوباره قدم در این راه بگذارند قطعاً همان اشتباه را مرتکب نخواهند شد. در واقعیت احتمال بسیار کمی برای تولید کمری ۸ سیلندر پیشرانه وسط وجود دارد اما این به معنی تصور چنین خودرویی در فضای مجازی نیست. فعلاً اگر به دنبال یک خودروی ۸ سیلندر هیجان‌انگیز باشید کوروت نسل هشتم می‌تواند بهترین گزینه باشد. هرچند شاید برخی افراد منتظر تولید فورد موستانگ GTD با ۸۰۰ اسب بخار قدرت بمانند…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. صدرا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جالب شده

    موافقم 16
  2. R@min

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    هایپر کار تویوتا چی شد ؟؟؟ کسی خبر داره ؟؟

    موافقم 10
  3. کیان

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    حس و حال ائودی ار ۸ و میده نصف عقب

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقامون جنتلمنِ جنتلمنِ
      کمریمون Rِ8 Rِ8

      آقاشون ماشالاه R8تیه برایِ خودش

      موافقم 18
      مخالفم 10
  4. نشناسی بهتره

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (501 ديدگاه)

    بیشتر شبیه هوندا nsx تا تویوتا

    موافقم 14
  5. میثم

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    شبیه آکورا/هوندا ان اس ایکس شده. گرچه کمری خودش نسخه ناسکار داره، ولی جفتشون عالین.

    موافقم 11
    1. TRD PRO

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا منم یاد نسکار افتادم و جنگ ۸ سیلندر ها .

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. امیرحسین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    اگه صحت داشته باشه
    یعنی یه v8 دوست داشتنی

    موافقم 10
  7. زیزیگولو

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بخدا خواستم عین همینو بنویسم که دیدم آقای احمد زاده نوشته ……… دقیقاً اگه کمپانی تویوتا یه همچین چیزی تولید کنه باید بهش گفت کوروت ژاپنیها👌👌👌👌

    موافقم 12
  8. X

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا باید هوندا nsx رو با کمری میکس کنن؟😐

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. mahdi-es17

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    چرا تویوتا هارو ریختن تو کوروتا 😂

    موافقم 3
    مخالفم 4
  10. سالار جان خان جان خان فصل

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    اگرچه تویوتا کمری از نظر استهلاک و قابلیت اطمینان گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود اما واقعیت این است که در زمینه لذت رانندگی خودروی شاخصی به حساب نمی‌آید.
    به تریم داره که بال داره عقبش برای 2023، دقیقا نمیدنم اسمش رو ، خیلی سواری خفنی داره مثکه ، ویدیوهای بیشماری در یوتوب ازش هست، که بسیار مورد تمجید هست ، صدای نابی هم داره

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. TRD PRO

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون تریم TRD ـه .

      موافقم 8
      مخالفم 2
  11. JDM

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    دنیای ماشین بازی و موتوراسپرت فقط یه چیزی از تویوتا میخواد اونم اینه که سوپرا رو به شکوفایی قبل برگردونه با یه انجینی مثل 2jz که حداقل مثل رقیب سنتی gtr دهن رقبا رو ببنده
    میدونم این برای تویوتا کار ساده‌ای هست .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. مجتبی .

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    تجسمش هم قشنگه.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. MehdiTurbo

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    جذاب شده از خود کمری جذاب تر شده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. .

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    نوادگان سوپرا بر می خیزند.

  15. JaMsHiD

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    تویوتا فعلا سوپرا رو با موتور شش سیلندر تویوتا عرضه کنه ، نه موتور بی ام و ، به موقعش هم به کمری هشت سیلندر موتور وسط هم میرسیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا