شرکت مودلیستا از کانسپت جدید خود با نام زیرو که در واقع نسخه دگرگون شده تویوتا bZ4X است رونمایی کرد.
bZ4X خودروی بدی نیست اما بزرگترین مشکل آن به رقبایی مربوط میشود که از هر نظر عملکرد بهتری دارند. خودروهای هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 در زمینه شارژر باتری و توان پیمایش بر رقیب ژاپنی برتری دارند و فولکسواگن ID.4 نیز سواری بهتری را ارائه میکند. نیسان آریا در بخش کابین از bZ4X پیش میافتد و شورولت اکوئینکس برقی هم ارزش بالاتری در برابر مبلغ پرداختی دارد؛ اما برند مودلیستا که زیرمجموعه خود تویوتاست دستی بر سر و روی این خودرو کشیده تا آن را جذابتر سازد.
همانطور که مشاهده میکنید تویوتا bZ4X مودلیستا ظاهری آیندهنگرانه دارد. این شرکت کار خود را با گلگیرهای همرنگ بدنه آغاز کرده و سپرها و رکابهای جانبی نیز به گونهای استادانه با گلگیرها هماهنگ شدهاند تا ظاهر کلی خودرو اسپرت تر و کم ارتفاعتر به نظر برسد. داخل ورودیهای روی سپرها نیز خطوط نورانی نازکی بکار رفته تا ظاهر خاص خودرو را برجستهتر سازند. بال عقب این خودرو هم به ظاهری اسپرت تر اشاره میکند اما شاید بهترین بخش خودرو را بتوان رینگهای آیرودینامیک دانست.
مودلیستا ادعا میکند آیرودینامیک نقش زیادی در شکلگیری کانسپت زیرو ایفا کرده و رینگها هم این موضوع را نشان میدهند. این رینگها با سه پره کاذب خود برداشتی مدرن از رینگهای دهه ۸۰ میلادی به نظر میرسند؛ اما وقتی وارد کابین شوید طراحی امروزیتر را مشاهده خواهید کرد چراکه اکثر پانلهای داخلی تغییری نسبت به bZ4X استاندارد ندارند. البته مودلیستا از الگوهای گرد و نورانی در داشبورد، درها و بلندگوها استفاده کرده و این تغییرات در عین ساده بودن تأثیر قابلتوجهی روی بهبود طراحی خودرو داشتهاند.
شرکت موردبحث میگوید به دنبال دریافت بازخورد مشتریان بالقوهای است که احتمالاً تویوتا bZ4X مودلیستا را دوست دارند. مودلیستا میخواهد برخی قطعات کانسپت زیرو را برای مدلهای موجود bZ4X تولید و عرضه کند. بد نیست بدانید مودلیستا به کار تولید کیتهای بدنه و قطعات سفارشی دیگر برای خودروهای تویوتا میپردازد و کاملاً مشخص است که هدف از معرفی کانسپت زیرو چیست. احتمالاً این خودرو از کانسپت دیگر مودلیستا یعنی امبریو الهام گرفته است. بسته به زاویه دید، امبریو را میتوان یک میز قهوه مدرن یا سورتمه فضاییها دانست. در این کانسپت خبری از چرخها نیست و حتی دقیقاً نمیدانیم که چگونه حرکت میکند.
مودلیستا اظهار داشته در امبریو از طرح ارگانیک ژئومتریکال استفاده کرده است. بنا به گفته این شرکت ژاپنی، امبریو در مراحل اولیه توسعه ارگانیسم چند سلولی قرار دارد و آغازی برای معرفی محصولات آتی شرکت است. ما فکر میکنیم این کانسپت در دسته مجسمهها و آثار هنری قرار میگیرد اما اگر کانسپت زیرو نتیجه توسعه امبریو باشد، حتماً از تولیدات بعدی آن استقبال خواهیم کرد.
Car love
۲۷ دی ۱۴۰۳سوژه جدید واس خنده 😂😂😂😂😂
ناخدا
۲۷ دی ۱۴۰۳سوژه خنده که عمو مایک و عمو بهروز بودن 🤭 خبراشم در پدال موجوده
https://www.pedal.ir/kia/kia-sportage-4-theft-incidents-in-2-years/
https://www.pedal.ir/asian/unsatisfied-genesis-owner/
بهنام
۲۷ دی ۱۴۰۳موتور دو لیتری ششصد اسبی جدید تویوتا معرفی شد . پدال لطفاً مطلب کامل اونو پوشش بدین.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ دی ۱۴۰۳اینکه خبر حدیدی نیست 5 ماه پیش منتشر کردیم
https://www.pedal.ir/toyota/toyotas-new-turbo-2-0-liter-engine/
اشکان
۲۷ دی ۱۴۰۳اگه آینده اینجوریه من ……….
سالار فصل
۲۷ دی ۱۴۰۳تویوتا بدون اعلام آمار فروش سالیانه و ماه دسامبر پرفروش ترین خودروی سال شد 😅
نظرم در مورد این خودرو این هست که به اندازه کافی زیباست و نیازی به تیونینگ نداره
یک دوستی هست که چندین اکانت داره که اصلی با نام “پیام” است ، خطاب به شما باید بگم هنوز دیر نشده عزیزم
.NARGES.
۲۷ دی ۱۴۰۳هیچ وقت فکر نمیکردم که داشبورد یک ماشین اینقدر رو مخ باشه تا اینکه صفحه نمایش غیر مماس با داشبورد این رو دیدم ، حتی دکمه های رو فرمون هم نا ترازن
هعی
۲۷ دی ۱۴۰۳راجع به OCD یه سرچی بزن