تویوتا

قوی ترین خودروهای تاریخ تویوتا؛ از سوپرا تا گرند هایلندر و کراون

در این مقاله با قوی ترین خودروهای تاریخ تویوتا ژاپن آشنا می‌شوید.


خودروهای تویوتا همیشه نمادی از قابلیت اطمینان، فضای کابین و بار مطلوب و راحتی استفاده بوده‌اند. این برند ژاپنی انتخاب تعداد زیادی از خریداران در سراسر جهان است حتی اگر محصولاتش به چشم برخی افراد کلافه کننده باشند. البته ژاپنی‌ها هرگز جنگ اسب بخارها را فراموش نکرده‌اند و در طول چند دهه اخیر شاهد تولید برخی از قوی ترین خودروها توسط تویوتا بوده‌ایم. در سبد محصولات تویوتا پیشرانه‌های متنوع از ۴ تا ۸ سیلندر و حتی ۱۲ سیلندر دیده می‌شود. به این لیست باید قوای محرکه هیبریدی را نیز افزود. با این تفاسیر می‌خواهیم شما را با ۵ خودروی قدرتمند تاریخ تویوتا آشنا کنیم.

قوی ترین خودروهای تاریخ تویوتا

تویوتا کراون S220 V6 (سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲)

قدرت: ۳۵۴ اسب بخار

کراون حدود ۷۰ سال است که خودروی پرچم‌دار تویوتا در ژاپن محسوب می‌شود و به همین خاطر از بهترین تکنولوژی‌های این برند بهره می‌برد. همچنین کراون واقعی همواره از پلتفرمی دیفرانسیل عقب استفاده کرده و شاید بهترین نسخه آن را بتوان نسل S220 دانست. کراون S220 با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۲ اسب بخاری و همچنین دو پیشرانه هیبریدی در دسترس بوده است. نمونه اول از نوع ۲.۵ لیتری با ۲۲۳ اسب بخار قدرت بوده اما مدل قوی تر به نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی با ۳۵۴ اسب بخار قدرت مجهز شده است. این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

تویوتا گرند هایلندر هیبرید مکس (سال ۲۰۲۳ تاکنون)

قدرت: ۳۶۲ اسب بخار

اگر بخواهید یک خودروی سه ردیفه از تویوتا را تصور کنید احتمالاً کابینی جادار و قابلیت اطمینان بالا را در نظر خواهید گرفت هرچند هرگز سرعت در ذهن شما جایی نخواهد داشت؛ اما جدیدترین نسخه گرند هایلندر هیبرید مکس همان چیزی است که می‌خواهید. با وجود قوای محرکه مشابه کراون هیبرید مکس، گرند هایلندر توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت را داشته و در ۵.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌این خودرو می‌توان به فضای کابین و بار مطلوب اشاره کرد.

تویوتا GR سوپرا A90 3.0 (سال ۲۰۱۹ تاکنون)

قدرت: ۳۸۲ اسب بخار

در روی کاغذ، نسل فعلی سوپرا تمامی فاکتورهای لازم برای اسطوره شدن را به همراه دارد. ظاهر تیز و متمایز، طراحی دیفرانسیل عقب و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت اما طرفداران تویوتا می‌گویند همه این فاکتورها ساخته و پرداخته بی ام و هستند و درست هم می‌گویند؛ اما باید بگوییم با نشستن پشت فرمان GR سوپرا اهمیتی به این موضوع نخواهید داد. ژاپنی‌ها ژن‌های خود را وارد سوپرا کرده‌اند تا همه پارامترهای آن دوست‌داشتنی باشند. به همین خاطر خودروی یاد شده جزو جذاب‌ترین محصولات تاریخ تویوتا بوده و هیجان سواری زیادی دارد. گیربکس دستی خودرو نیز شما را به خوبی درگیر فرایند رانندگی می‌کند و صدای پیشرانه بی ام و هم بسیار خوب است. سوپرا با این نیروگاه آهنین صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای دارد اما در مدل گیربکس دستی زمان یاد شده به ۴.۲ ثانیه افزایش می‌یابد.

تویوتا GR سوپرا A90 فاینال ادیشن (سال ۲۰۲۵)

قدرت: ۴۲۹ اسب بخار

متأسفانه به زودی با پنجمین نسل تویوتا سوپرا خداحافظی خواهیم کرد و به همین خاطر نسخه برجسته‌ای از آن معرفی شده است. سوپرا A90 فاینال ادیشن با قدرت قابل‌توجه ۴۲۹ اسب بخاری خود و گیربکس ۶ سرعته دستی جلب‌توجه می‌کند. با اینکه شتاب خودروی موردبحث اعلام نشده اما حدس می‌زنیم کمتر از ۴ ثانیه باشد. البته باید دقت داشت ارتقای پیشرانه تنها یکی از ویژگی‌های مدل فاینال ادیشن است و قوی ترین نسخه سوپرا با سیستم تعلیق KW، زاویه کمبر قابل تنظیم جلو و عقب، لاستیک‌های پهن‌تر میشلن، روتورهای ترمز ۱۵.۶ اینچی برمبو و… تولید می‌شود. تنها ۳۰۰ دستگاه از GR سوپرا فاینال ادیشن در دسترس است.

تویوتا GT وان TS020 (سال ۱۹۹۸)

قدرت: ۶۰۰ اسب بخار

با تولید تنها ۲ نسخه جاده‌ای از GT وان، این مدل به سختی وارد لیست قوی ترین خودروهای تاریخ تویوتا شده هرچند باید آن را محصولی مسابقه‌ای برای رقابت‌های ۲۴ ساعته لمان در سال ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ دانست. با اینکه GT وان سریع‌ترین خودروی لیست ماست اما به خاطر مشکلات فنی نتوانسته در مسابقات لمان بدرخشد. البته داستان نسخه جاده‌ای آن شاید جالب‌تر باشد. در آن زمان فیا اعلام کرده بود هر مدل جاده‌ای باید دارای صندوق‌عقب باشد و تویوتا ادعا می‌کرد باک سوخت این خودرو به عنوان صندوق‌عقب عمل می‌کند و فیا نیز این موضوع را قبول کرد. پشت سر راننده پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت قرار داشت و این خودرو را در ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2950 ديدگاه)

    آخرش خورد تو ذوقم!

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. JJ

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی ماشین سریعیه

  2. nissan skyline

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    سوپرا 3000 اسبی : 🗿

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اون تیونینگ و هزار کوفت و زهرمار دیگه روش سوار شده تابه اینقدر قدرت برسه
      و بیشتر نیرو تو درگ به خاطر هرزگردی از بین میره

      موافقم 13
      مخالفم 2
  3. nima.jdm

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (452 ديدگاه)

    رخ کراون ملسه 👌

    موافقم 19
    مخالفم 0
  4. Gh_camry

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    همین کراون به این زیبایی رو به دلیل موتور v6 در کشور های آسیای شرقی زیر قیمت میدن یه نگاه به پیج های انستا، فیسبوک، یا وبسایت های فروش خودرو پاکستان یا افغانستان …. بندازید میبینید که نسخه های ۴سلندرش حداقل ۳ هزار دلار گرونتر از ۶سلندرشه!!!
    و نه تنها کراون بلکه خودرو های مثل (تویوتا‌ مارک اکس، تویوتا فورنر، تویوتا فیلدر، تویوتا پاسو، و ده ها مدل از هوندا و لکسوس و بقیه برند های ژاپنی و آمریکایی و حتی آلمانی)

    1. گاس فرینگ

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (479 ديدگاه)

      جالب اینجاست افغانستان مستقیما از ژاپن ماشین وارد میکنن با این که ژاپن فرمونش سمت راسته و افغانستان سمت چپ و با همون وضعیت هم ظاهرا رانندگی میکنن، آرم بعضی مدل های کرولا و یاریس توی بازار ژاپن اون آرم معروف تویوتا نیست و آرم دیگه ای هستش که توی عکس های آگهی افغان همون آرم ها مشخصه حتی یک سری فیس هایی که خاص ژاپن عرضه شده
      مدل های تویوتا مخصوصا کرولا و یاریس و raum اونجا بازار خوبی دارن بیشتر آگهی هایی که دیدم اینا بودن
      حتی یک جا دیدم ماشین ام وی ام آگهی کرده بودن. چری نه ها ماشینه آرم ام وی ام داشت قشنگ

  5. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (710 ديدگاه)

    عاشق کراون، گرند هایلندر و سوپرا هستم😍😍😍

  6. مسی

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لندکروز قوی نبود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا