نسل تازه یکی از کوچکترین محصولات تویوتا بهعنوانی خودرویی جذاب اما ارزان معرفی شده است.
ممکن است بسیاری با تویوتا آکوا آشنایی نداشته باشند؛ این هاچبک کوچک نخستینبار در سال ۲۰۱۱ و بهعنوان یک پریوس با نشان جدید روانه بازار شد تا مشتریان جدیدی را بهسوی خودروسازی تویوتا جذب کند. جایگزین این خودرو سال گذشته معرفی شد و از پلتفرم هاچبک یاریس استفاده میکرد.
تویوتا برای مدل ۲۰۲۳ این خودرو آن را کمی طویلتر از سوپرمینی طراحی کرده و حال آن را به قطعات GR اسپرت تجهیز کرده است. شایانذکر است که نسخه قبلی این خودرو در سال ۲۰۱۷ توسط تیم مسابقهای این شرکت، تویوتا گازو ریسینگ، تقویت شده بود.
این هاچبک جدید که در مقایسه با میانردههای GR و پرچمداران GRMN، یک تویوتا GR پایینرده محسوب میشود بهعنوان یک خودرویی مقرونبهصرفه برای همه معرفی شده است؛ با این اوصاف، تویوتا تغییراتی را در سیستم برقی فرمان این خودرو ایجاد کرده است تا فرمانپذیری آن را دقیقتر و بهتر کند.
ازجمله تغییرات دیگر این مدل میتوان به سفتتر شدن فنرهای جلو و عقب و استفاده از سیستم چنداتصالی در تعلیق محور جلو آن اشاره کرد. مهندسان گازو ریسینگ برای پایداری بیشتر این خودرو تحت شرایط گوناگون بخش زیرین آن را تقویت کردهاند؛ به این ترتیب، آکوا پیچها را با سرعت و پایداری بیشتری میگذراند. حالت پاور پلاس این خودرو فرمانپذیری را دقیقتر میکند؛ بنابراین با وجود اینکه آکوا به موتوری هیجانانگیز یا کمک پیشرانه توربو مجهز نشده است، حس چابکی را به راننده القا خواهد کرد.
بدنه نسبتا خشنتر آکوا GR اسپرت با رینگهای ۱۷ اینچی درون تایرهای بریجستون پوتنزا ۲۰۵/۴۵ R17، جلوهای مناسب به خود گرفته است. درون کابین هم شاهد استفاده از صندلیهای مخصوص GR و پشتیبان تن سرنشینان هستیم که با نوعی از چرم مصنوعی مخصوص مدلهای GR اسپرت تویوتا روکش شدهاند. پدالهای آلومینیومی، فرمان سهپره مخصوص و تم تیره از دیگر تغییرات این مدل هستند.
آکوا GR اسپرت تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و اما برخی از نسخههای بالاردهتر آن با سیستم چهارچرخ محرک نیز تحویل مشتریان میشود. نیرو این هاچبک کوچک توسط یک موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی تامین میشود که توان تولید ۹۱ اسب بخار قدرت را در دور ۵.۵ هزار دوربردقیقه و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور را در دور ۳.۸ هزار دوربردقیقه دارد؛ بنابراین نمیتوان از ان انتظار عملکردی خارقالعاده و رکوردشکن را داشت.
آکوا ششمین عضو خانواده GR اسپرت در ژاپن محسوب میشود. به جز این خودرو، مدلهای یاریس، هایلوکس، C-HR، کوپن و لندکروزر نیز پیشتر از این پکیچ بهرهمند شدهاند.
خانواده جهانی GR اسپرت از این هم بزرگتر است و شامل RAV4 و کرولا کراس نیز میشود؛ حتی نسخه GR شاسیبلند فورچونر نیز روانه بازار شده که به شاسی بدنهرویقاب و سیستم دیفرانسیل عقب مجهز شده است.
تویوتا آکوا GR اسپرت در ژاپن با قیمتی معادل ۱۸.۸ هزار دلار به فروش میرسد و امید دارد مشتریان بیشتری را از سایر برندهای ژاپنی و کرهای جذب کند. نظر شما درباره این خودروی کوچک چیست؟ آیا مردم کشور ما به خرید چنین محصولاتی تمایل دارند؟!
قاطر فروش
۱۰ آذر ۱۴۰۱فقط خط آخرش
با فرض واردات. مردم کشور ما احتمالا قراره درآمد بیش از 100 ماهشون رو بابت این بدهند با فرض ثابت ماندن قیمت ها
ولی ماشین باحالیه
shayan1renault
۱۰ آذر ۱۴۰۱تویوتااونقدر مشتری داره که به ایران نمیرسه
اما به امید خدا هیوندا کره وارد میشه
DoctoR
۱۰ آذر ۱۴۰۱این مسخره بازیا چیه GR باید زیرمجموعه اسپرت تویوتا میبود ناسلامتی GR تیم رالی دستشه
91 اسب بخار؟😐😐😐
phonix
۱۰ آذر ۱۴۰۱تیم موتور اسپرت تویوتا هست
ماشین های لمانز هم دست ایشون هست
ولی خوب پول همه اینارو اقای تویودا میده که فکر کنم همه بدونن چقدر پول دوست داره
زیزیگولو
۱۰ آذر ۱۴۰۱قیمت پایه این ماشین تو بازار ژاپن بین ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار هستش و میتونه گزینه خوبی واسه واردات باشه
abolfazl poursharif
۱۰ آذر ۱۴۰۱800 میلیون
زیزیگولو
۱۰ آذر ۱۴۰۱میدونم چی میگی ولی وقتی آقایون مسئول ادعا میکنن فقط خودروهای زیر بیست هزار دلار وارد میکنیم واسه مردم ……………
shayan1renault
۱۸ آذر ۱۴۰۱تقریبا دو برابر قیمت
خب از واسطه خریدن چون تحریمیم
ماشین ۷۰۰تومنی رو یک ونیم میلیارد میدن
ماشین۳۶۰تومنی رو۸۰۰میلیون
mahan
۱۰ آذر ۱۴۰۱موتور قوی نداره ولی خیلی طراحیش زیباست.
امین
۱۰ آذر ۱۴۰۱چرا موتورش با اینکه یک و نیم لیتر حجم داره ، اندازه موتور تیبا قدرتش هست؟ خیلی ضعیفه
Mercede kaviani
۱۰ آذر ۱۴۰۱با تشکر از دوست عزیز علی صفرپور
یک اتوموبیل فوق الغاده وبا قیمت فوق الغاده مناسب و تشکر از تویوتا بخاطر ادامه تولید اتومبیل های سواری و با کیفیت عالی وقیمت مناسب امیدوارم ایر تویا نسبت به وارد کردن ان اقدام کند
با تشکر وارزوی موفقیت برای همه دوستان مرسده کاویانی
احسان
۱۰ آذر ۱۴۰۱به نظرم قیمت در سطح جهانی مناسبه قدرتش فکر کنم اندازه ۴۰۵ یا تیبا یا ۲۰۶ اینها باشه و اگه دیده باشید چطوری با همین قدرت لذت می برن خوب درکل به نظرم خوبه
sina
۱۰ آذر ۱۴۰۱چه خوبه طراحیش
علی
۱۰ آذر ۱۴۰۱عالی با دوام و اقتصادی . دیگه از بهتر هم مگه داریم ؟ دمت گرم تویوتا ، قهرمان طبقه متوسط